اخبار ویژه
خانه / خطبه های نماز جمعه / حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:استعمارگران ازموضوع حقوق بشر،فقط جهت سلطه برکشورهای دیگر استفاده میکنند.

حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:استعمارگران ازموضوع حقوق بشر،فقط جهت سلطه برکشورهای دیگر استفاده میکنند.

مشروح خطبه های نمازجمعه حسن آبادفشافویه به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویهدرتاریخ۱۳۹۴/۰۹/۱۳با حضوراقشارمختلف مردم.

عناوین خطبه اول:

۱- دین­داران در شرایط سخت به امام و ولی خود پشت نمی­کنند.

عناوین خطبه دوم

۱- ۱۶ آذرروزبیداری و نمادبصیرت تاریخی دانشجویان است.

۲- پیام راهپیمایی عظیم اربعین، دعوت بشریت به اسلام و دعوت مسلمین به اسلام و قرآن ووحدت است .

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

خودم وهمه ی عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم.

images5

به مناسبت اربعین امام حسین (ع) موضوع بحث را اختصاص دادیم به زیارت اربعین.

روایتی راازامام حسن عسگری (ع) عرض کردیم که می فرماید: « عَلَامَاتُ الْمُؤْمِنِ خَمْسٌ صَلَاهُ الْإِحْدَی وَ الْخَمْسِینَ وَ زِیَارَهُ الْأَرْبَعِینَ وَ التَّخَتُّمُ بِالْیَمِینِ وَ تَعْفِیرُ الْجَبِینِ وَ الْجَهْرُ بِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏ » (مصباح المتهجد ؛ شیخ طوسی؛ صفحه۷۳۰) علامات مومن پنج چیز است: اقامه پنجاه و یک رکعت نماز فریضه و نافله در شبانه روز و زیارت اربعین و انگشتر به دست راست کردن و جبین را در سجده بر خاک گذاشتن و در نماز « بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏ » را بلند گفتن.

به  یک نکته اززیارت اربعین اشاره کردیم که سلامهای توصیفی بودکه وقتی که کسی به امام حسین(ع) سلام می دهد یعنی اینگونه می گوید که ای امام هیچ آزاری و آسیبی از ناحیه من به شما نخواهد رسید . پس کسی می تواند سلام صادقانه به امام بدهد که توبه کرده باشد و بت درون را شکسته باشد و با طاغوت زمان مبارزه کند.

 نکته دوم

توصیفی است امام صادق (ع) می فرماید:« أَکْرَمْتَهُ بِالشَّهَادَهِ » یعنی شهادت حسین بن علی (ع) را کرامت بخشید یعنی خود شهادت کرامت می دهد حتی به حسین بن علی (ع) . این نشان می دهد که شهادت چقدر مهم است و در همه زمانها و همه مکانها اگر شهادت باشد کرامت می بخشد.

شهید مطهری می فرماید: یک وقت حساب کردم و ظاهرا حدود بیست و یک نوع پستی و لئامت در جنایتی که یزیدیان در کربلا بر علیه امام حسین (ع) انجام داده اند دیدم و خیال نمی کنم در دنیا چنین جنایتی پیدا شود که تا این اندازه تنوع داشته باشد و شهادت امام با گذراندن چنین وضعیتی کرامت و شرافت بخشید.

نکته سوم

امام صادق (ع) می فرماید: « وَ قَدْ تَوَازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیَا وَ بَاعَ حَظَّهُ بِالْأَرْذَلِ الْأَدْنَى وَ شَرَى آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الْأَوْکَسِ‏و کسانی که دنیا آنان را فریفته بود علیه او همدست شدند و بهره خود را به کمترین و پست ترین مقدار ممکن فروختند و آخرت خود را به کمترین بها خریدند[ازدست دادند]

مردم شهر کوفه یک زمانی(در طول حیات مولا علی) به گونه ای عمل کردند که جلوه‌هایی از عظمت در آن رقم خورد و جهادهایی با حضور امیرمؤمنان(ع) در آن علیه کافران و منافقان رقم خرود.

اما نکته و سؤال اینجا است که چه می شود در مدت زمان نه چندان بلند و در ظرف مدت چند سال، امام علی(ع) از مردم شهر کوفه لب به گلایه می گشاید و در سال ۶۱ هجری، این مردم در کمال خیانت، موجبات شهید شدن امام شیعیان اباعبد الله الحسین و یاران و اهل بیت وفادارش را فراهم می کنند.

مردم شهر کوفه از سال ۴۰ هجری تا ۶۱ هجری قمری به شدت دنیا طلب و اهل انفعال شده به گونه ای که این عافیت طلبی، دنیا خواهی و مادی گرایی آنان باعث به شهادت رساندن امام حسن مجتبی و امام حسین(ع) شد.

وجود مقدس امام حسین علیه السلام میفرمایند:الناس عبید الدنیا والدین لعق علی السنتهم یحوطونه ما درت معائشهم فاذا محصوا بالبلاء قل الدیانونمردمان بندگان دنیایند و دین لقلقه زبان آنهاست،تا هنگامی به دنبال دین می روند که معیشت آنها برقرار باشد، اما هنگامی که در امتحان افتند، دینداران اندک خواهند بود.

پیام کربلا به همه­ی مردم این بود که به دین­دارانی که در شرایط سخت روزگار به امام و ولی خود پشت می­کنند و دست از حمایت او بر می­دارند، دست مسلمانی ندهید و از آن ­ها دوری گزینید. اگر کسی کربلایی شد نه تنها پشت کردن به ولی در هنگام سختی­ها را نشانه­ی سیاست ­مداری نمی ­بیند، بلکه آن را رسوایی دنیا و آخرت و نشان از بی ­دینی می ­بیند.

مشـــــــروح خطبــــــــــــــــــه دوم:

خودم را وشمانمازگزاران عزیز رادرابتدای خطبه دوم هم توصیه میکنم به تقوای الهی!!

قال امیرالمومنین، علی بن ابیطالب (ع): «إِنَّکُمْ‏ إِلَى‏ أَزْوَادِ التَّقْوَى‏ أَحْوَجُ مِنْکُمْ إِلَى أَزْوَادِ الدُّنْیَا
بندگان خدا، خودم و شما را به تقوای الهی سفارش میکنم.
وجود مقدس امیرمومنان در رابطه با جایگاه تقوا و نقش تقوامیفرمایند شما به گردآوری و جمع آوری توشه های تقوا نیازمندتر هستید تا جمع آوری توشه و زاد برای دنیای تان چون آن چه ما برای دنیا جمع آوری میکنیم با مرگ آدمی پایان می پذیرد اما اگر توشه ای و زادی و سرمایه ای از رهگذر تقوا برای آخرت ذخیره کنیم، مطمئن باشید که هم میتواند برای دنیای ما نقش آفرین باشد و هم برای آخرت ما.

دوشنبه۱۶ آذرروز دانشجو

در تاریخ ۲۴ آبان اعلام شد که نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا از طرف آیزنهاور به ایران می آید. نیکسون به ایران می آمد تا نتایج «پیروزی سیاسی امیدبخشی را که در ایران نصیب قوای طرفدار تثبیت اوضاع و قوای آزادی شده است» (نقل از نطق آیزنهاور در کنگره آمریکا بعد از کودتای ۲۸ مرداد) ببیند. در مقابل دانشجویان مبارز دانشگاه نیز تصمیم گرفتند که در فضای حکومت نظامی بعد از کودتای سیاه، هنگام ورود نیکسون، نفرت و انزجار خود را به دستگاه کودتا نشان دهند.

عده ای زخمی شده و در این میان سه دانشجو به نامهای قندچی و بزرگ نیا و شریعت رضوی به شهادت می رسند. روز ۱۶ آذر به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این سرزمین به یادگار ثبت گردیده است.

روز ۱۶ آذر روز دانشجو است شهادت سه دانشجوی عزیز در جریان سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران نیکسون و شاره برای خوش رقصی برای آمریکا در مقابل ملتش ایستاد و دست به چنین جنایتی زد. ما به دانشجویان عزیزمان با صدای بلند اعلام می­کنیم دانشجویان عزیز این روز به عنوان روز  مبارزه شمابا آمریکا در تاریخ کشور ما ثبت شده است نکند جریانات مشکوک این مسیر شما را منحرف کنند و به مسیر دیگری شما را بکشانند.

امروز یعنی روز ۱۶ آذر روز بیداری دانشجویان و نماد بصیرت تاریخی عزیزان ماست، مبارزه خود را با استکبار حفظ کنید و در نتیجه در کنار ملت­مان بدانید و آگاه باشید این ملت همچنان فریاد می­کشد مرگ بر آمریکا.

چهارشنبه۲۷ صفرروز وقف (آغاز هفته وقف)

در هفته ی وقف قرار گرفته ایم.وقف را برای این قرار داده اند که انسان بتواند اموال خود را بعد از رفتن از این دنیا مدیریت بکند.

دست از این دنیا کوتاه است، وقف را گذاشته اند که از عالم برزخ و آخرت تو بتوانی اموال خودت را در این دنیا مدیریت بکنی. اگر ثروتی ندارید که وقف بکنید حداقل آرزو بکنید. کسی که آرزو نماید که مالی داشته باشد تا آن را وقف کند، خداوند ثواب وقف را به او می دهد. اگر دارایی اضافه بر نیاز دارید در امور عام المنفعه مثل بیمارستان ،درمانگاه ، مدرسه، مراکز امدادی و مراکز حمایت از بیماران سرطانی بکار ببرید.

امیرالمومنین علی (ع) فرموده است خداوند یک بنده هایی دارد که پول را در اختیار آنها قرار داده است چون به انسانهای دیگر رسیدگی می کند تا وقتی که این بخشش در او هست خدا پول را به او میدهد و لی همین که از این گشاده دستی ممانعت کند خداوند متعال پول و ثروت و توانمندی را از او می گیرد و به دیگری می دهد.

وقف درسیره ائمه معصومین علیهم السلام ،امیرالمؤمنین علی (ع)امام حسن مجحتبی ،امام سجاد امام صادق علیهم السلام دیده میشود که ان شاءالله همه ما توفیق عمل به وقف راداشته باشیم .

پنجشنبه۲۸ صفر رحلت جانگداز حضرت رسول اکرم(ص) (۱۱ ه. ق)

شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) (۵۰ ه. ق)

تسلیت عرض میکنم این مصائب عظیم را اما چون فرصت بسیارکوتاه است دراین زمینه هفته آینده ان شاءالله صحبت خواهم کرد.

پنجشنبه روز جهانی حقوق بشر (تصویب اعلامیه حقوق بشر در سازمان ملل متحد – ۱۹۴۸م(

روز ۲۰ آذرماه مصادف با ۱۰ دسامبر به عنوان روزجهانى حقوق بشر نامیده شده است. اعلامیه ى جهانى حقوق بشر یک پیمان بین المللى است که در مجمع عمومى سازمان ملل متحد در تاریخ ۱۰ دسامبر ۱۹۴۸ در پاریس به تصویب رسیده است. این اعلامیه نتیجه ى مستقیم جنگ جهانى دوم بوده و براى اولین بار حقوقى را که تمام انسان ها مستحق آن هستند، به صورت جهانى بیان مى دارد. اعلامیه ى مذکور شامل ۳۰ ماده است که به تشریح دیدگاه سازمان ملل متحد- البته با نگاه کشورهاى سلطه گر غربى- در مورد حقوق بشر مى پردازد. حقوق بشر همواره از موضوعاتی بوده که کشورهای استعمارگر و صاحب قدرت از آن به عنوان حربه‌ای برای سلطه بر کشورهای دیگر در طول تاریخ استفاده کرده‌اند.

طبق بعضی از گزارشها، آمریکا پس از جنگ دوم (جهانی) تا امروز برای سرنگونی پنجاه دولت اقدام کرده! در مورد پنجاه دولت انواع و اقسام اقدامها را کرده؛ با ده ها جریان مقاومتِ مردمی مخالفت کرده که این ها در کارنامه آمریکا و دیگران مضبوط است. استفاده از بمب اتم؛ تنها موردی که بمب اتم استفاده شده است، (توسط) آمریکا است که بیش از همه، دم از مردم و دم از حقوق مردم و مانند این ها می زند و در آن حوادث ژاپن، بیش از دویست هزار نفر کشته شدند و تعداد خیلی بیشتری هم دچار عوارض آن شدند.

در غزّه، در یمن، در بحرین، در سوریه، در عراق، در مناطق دیگر فجایعی اتّفاق می افتد که انسان حیرت می کند از بی رحمی و سنگدلی آن کسانی که این فجایع را انجام می دهند؛ چطور می توانند؟ یک آدمی را داخل قفس کنند، زنده زنده بسوزانند و آتش بزنند! دستگاه های حقوق بشری هم بنشینند و تماشا کنند.

آمریکایی ها خجالت نمی کشند اسم حقوق بشر را می آورند. هر کس دیگری در دنیا ادعا بکند طرفداری از حقوق بشر را، دولتمردان آمریکا دیگر نباید این ادعا را بکنند، با این همه فضاحتی که در کارنامه آن ها نسبت به حقوق بشر هست. از صد رقم حرکت خلاف حقوق بشر آن ها، شاید نود رقم، هشتاد رقم آن را مردم دنیا نمی دانند؛ همان ده بیست رقمی که می دانند، یک کتاب قطور سیاه است.

خنده آور دوران استهمین آمریکا با چنین پرونده وقیحی ازنقض حقوق بشر شده داعیه پرچمدار حقوق بشر! باچنین پرونده سنگینی ازجنایت تازه به جمهوری اسلامی اتهام نقض حقوق بشر می زنند!!

اما علت چیست؟قطعاًآنهاازموج اسلام خواهی واسلام گرایی که دردنیا حیات تازه ای گرفته وفطرتهای پاک به آن جذب شده اند میترسند لذا میخواهند مانع شوند که نخواهندتوانست(تکبیرنمازگزاران)

اربعین و رسالت همیشگی پیام رسانی عاشورای حسینی(ع)

اربعین؛ پایان یک حرکت معنوی و انقلابی نیست بلکه آغازی است برای باز کردن روزنه ها و راه های امید به آینده سرشار از امنیت و عدالت و پاکی.

اربعین؛ همایش عشق و ایمان، در امتداد نهضت حسینی(ع).

راهپیمایی میلیونی اربعین یکی از کم‌نظیر، بلکه بی‌نظیرترین حضوری است که شیعان چندسالی است که صورت میپذیردکه نمونه‌ آن در هیچ مکتب دیگری وجود ندارد و ما باید قدر این واقعیت‌های مملو از حقیقت را بیش‌تر بدانیم

راهپیمایی اربعین، علی رغم این که مذهبی است ازسیاسی‌ترین راهپیمایی جهان است،چراکه اگر سیاسی نبود، بایکوت نمی‌شد. به طور مثال یک جمع یک میلیونی که یک بیستم جمعیت ۲۰ میلیونی اربعین را در نظر بگیریم که تنها ۲۰ کیلومتر در هر جای دنیا راه بیفتد، تمام رسانه‌های دنیا ۲۴ ساعته حرکت این جمعیت اندک را پوشش می‌دهند، اما در خصوص راهپیمایی اربعین سکوت کرده و گزارشی را اعلام نمی‌کنند.

مذاهب و ادیان مختلف اما در عین وحدت در پیاده‌روی اربعین حضور دارند و فقط شیعه اثنی عشری نیست بلکه افرادی از اهل تسنن از مذاهب گوناگون، سلفی‌ها(کسانی که با شیعه مشکل دارند) از باب اینکه امام حسین(ع) را به عنوان محبوب پیامبر اکرم(ص) قبول دارند به راهپیمایی می‌آیند

راهپیمایی عظیم اربعین، دعوت بشریت به اسلام و دعوت مسلمین به اسلام و قرآن است که مسلمانان ان شاءالله پیام آن را درک نمایند

والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --