اخبار ویژه
خانه / خطبه های نماز جمعه / حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه: مسئله لغو امتياز تنباکو، پرچمي از ولايت پذيري مردم ايران و نشانه اهميت جايگاه مرجعيت است.

حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه: مسئله لغو امتياز تنباکو، پرچمي از ولايت پذيري مردم ايران و نشانه اهميت جايگاه مرجعيت است.

نمازپرصلابت جمعهاینهفته 18/02/1394درمسجد امام حسن مجتبی (ع)و باحضوراقشارمختلف مردم وبه امامت حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا استیری امام جمعه محترم برگزارگردید .ایشان دربخشی ازسخنان خودبااشاره به هفته شوراها گفتند:مسئله لغو امتياز تنباکو، پرچمي از ولايت پذيري مردم ايران و نشانه اهميت جايگاه مرجعيت است لغو امتياز تنباکو نشان داد که پس از سال ها حکومت استکبار و ظلم، هنوز قدرت دين بيشتر از بي ديني و قدرت روحانيت، بيشتر از استبداد است.دشمنان انقلاب ،وبدخواهان ملت ونظام اسلامي ايران بدانندتا وقتي که مرجعيت شيعه هست، تا زماني که ولايت فقيه هست، همه معاهدات بين المللي عليه ايران، سرنوشت امتياز تنباکو را خواهد داشت

(((((((((((((((((((((((((((((()))))))))))))))))))))))))))))))

عناوین خطبه اول:

1-      ماه رجب، ماه خداوند، ماه رحمت خداوند و وسیله‏ای برای رسیدن به خداوند می‏باشد.

عناوین خطبه دوم:

1-      چرا امام کاظم (ع) دست به قيام مسلحانه نزدند؟

2-     مسئله لغو امتياز تنباکو، پرچمي از ولايت پذيري مردم ايران و نشانه اهميت جايگاه مرجعيت است.

مشروح خطبه اول:

بسم الله الرحمن الرحیم
images
عبادالله و نفسي بِتَقوي الله فان خير الزاد التقوي

به مناسبت ماه مبارک رجب المرجب که به ماه غفران و آمرزش الهی شناخته می‌شود، پیرامون حدیثی ازامام باقر (ع)چندجمله ای عرض میکنم:

  روی عَنِ الباقِرِ (عَلَیهِ السَّلامُ) قال: لجابر الجُعفی، یا جابرَ: «مَن هذَا الَّذی سَأَلَ اللَه تَبارَکَ وَ تَعالی فَلَم یُعطِهِ أَو تَوَکَّلَ عَلَیهِ فَلَم یَکفِهِ أَو وَثِقَ بِهِ فَلَم یُنجِهِ»(1)

ترجمه: ای جابر! چه کسی از خداوند تبارک و تعالی درخواستی کرده و خداوند درخواست و خواهش او را نپذیرفته و به او عطا نکرده است؟ یا اینکه چه کسی به خداوند توکّل و تکیه کرده و خداوند او را کفایت ننموده است؟ یا اینکه چه کسی است که به خداوند اعتماد و اطمینان کرده و خداوند را نجات و رهایی نداده باشد؟

 از حضرت باقر (علیه‏السلام) روایت شده است که حضرت به جابر جُعفی فرمودند: ای جابِر! چه کسی است که از خداوند در خواست کند و خداوند به او عطا نکند؟!

 حضرت می خواهند بفرمایند که چنین چیزی نشدنی است؛ «مَن هذَا الَّذی سَأَلَ اللَه تَبارَکَ وَ تَعالی فَلَم یُعطِهِ»، به تعبیر ما یعنی کسی را به من نشان بده که از خدا در خواست کرده و خدا به او عطا نکرده باشد؟! «وَ مَن یَتَوَکَّلَ عَلَیهِ فَلَم یَکفِهِ»، نشانم بده ببینم! کیست که کارش را به خدا واگذار کند و خداوند او را کفایت نکرده و کارش را انجام ندهد؟!؛«وَ مَن وَثِقَ بِهِ فَلَم یُنجِهِ» نشانم بده ببینم! کیست که اعتماد به خدا کند و تکیه گاهش خدا باشد، امّا خدا او را نجات ندهد و از گرفتاری رهایی نبخشد؟!

در اینجا سه سؤال پشت سر هم مطرح شده است؛ اگر کسی واقعاً از خداوند درخواست کند و غیر او را کارساز نداند، خدا هم عطا می‏کند، هم کفایت می‏کند و هم او را نجات می بخشد؛ در این شکی نیست! بله! در هر زمانی این طور است؛ اما در برخی ظرف‏های زمانی اجابت تسریع می‌شود؛ برخی مکان‏ها هم همین طور هستند، مثلاً در مشاهد مشرفه، مساجد و… زمان‏ها نیز مانند مکان‏ها، در سرعت اجابت مدخلیت دارند. یکی از زمان‌هایی که در بین سال به این مطلب اختصاص دارد، «ماه رجب» است.

در روایتی از پیغمبراکرم است که حضرت فرمودند: خداوند، فرشته‏ای را در آسمان هفتم قرار داده است که: «یُقالُ لَهُ الدّاعی»، اسمش «جارچی» است. «داعی» به معنای جارچی، یعنی کسی که کارش جار زدن است وقتی ماه رجب وارد می‏‌شود، این فرشته از شب تا به صبح فریاد می زند: «طُوبی لِلذّکِرین طُوبی لِلطّائِعینَ»(2)خوشا به حال کسانی که در این ایّام و شب‏ها به یاد خدا بوده و ذاکر الله تعالی هستند و از او اطاعت می‏‌کنند. «وَ یَقُولُ اللهُ تَعالی»، آن ملک می‏‌گوید: خداوند شب‏‌های ماه رجب می‌فرماید: «وَیَقُولُ اللهُ تَعالی اَنَا جَلیسُ مَن جالِسَنی»(3) من هم‌نشین کسانی هستم که با من هم‌نشین شوند! «وَ مُطیعُ مَن اَطاعَنی»، این خیلی بالا است! اطاعت می‏کنم کسانی را که از من اطاعت ‏کنند!؛ «وَ غافِرُ مَن اَستَغفَرَنی»، می آمرزم کسانی را که از من درخواست غفران و آمرزش نمایند!؛ «اَلشَّهرُ شَهری وَ اَلعَبدُ عَبدی وَ الرَّحمَة رَحمَتی(4) این ماه، ماه من است! بنده، بندۀ من است! و رحمت، رحمت من!؛ «مَن دَعانی فی هذَا الشَّهر اَجَبتُهُ»، هر کس در این ماه، مرا بخواند و صدایم بزند، جوابش می گویم!؛ «وَ مَن سَئَلَنی اَعطَیتُهُ»، اگر کسی از من درخواستی کند به او عطا می‏‌نمایم!؛ «وَ مَن اَستَهدانی هَدَیتُهُ»، اگر کسی از من راهنمایی بخواهد او را راهنمایی می‏‌کنم! این روایت، روایت مفصّلی است. می‏‌فرماید: من این ماه را ریسمانی بین خود و بنده‏ام قرار داده‌ام، «وَ فَمَنِ اعتَصَم بِهِ وَصَلَ اِلیَ»،هر کس این ریسمان را بگیرد، به من می رسد.

ماه رجب، ماه خداوند، ماه رحمت خداوند و وسیله‏ای برای رسیدن به خداوند می‏باشد.زیاد در این ماه بگویید: « اَستَغفُرِ اللهَ وَ اَسئَلُهُ التَّوبَةَ»؛ ایشان برای استغفار دیگر سقف هم نمی گذارند، بلکه می فرمایند: زیاد استغفار کنید و در این ماه از رحمت الهی که بر شما ریزش می‌کند بهره بگیرید!

 (قرائت سوره مبارکه کوثر)

1- الأمالی (للطوسی)، النص، ص: 296

2- مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج‏7، ص: 535؛ بحار الأنوار (ط – بیروت)، ج‏95، ص: 377

3و4.همان

(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))))))))))))))))))

مشروح خطبه دوم:

خودم راوشما نمازگزارن عزيزراتوصيه ميکنم به تقواي الهي!

امام علي (عليه السلام)که فرمودند :“لِلمتّقی ثَلاثُ عَلاماتٍ: اِخلاصُ العَمَلِ و قَصرُ الاملِ و اغتنامُ المَهلِ؛ (حضرت علی براي انسان  پرهيز گار و با تقوا  سه نشانه و علامت است  اول عمل را سالم  و خالص انجام دهد ، دوم آرزوهاي کوتاه  دارد  و سومفرصت شناس  و قدر زمان را مي داند

(((((((((((((((((((((((((((((((((()))))))))))))))))))))))))))

شنبه19 ارديبهشت روز بزرگداشت شيخ كليني(ره)

مشهورترین دانشمند فقیه و محدث نامی شیعه در نیمه اول سده چهارم هجری ، ثقة الاسلام محمد بن یعقوب بن اسحاق کلینی رازی معروف به ((کلینی )) یا ((شیخ کلینی)) است.ثقة الاسلام کلینی در عصر امام حسن عسکری (ع) متولد گشت ، و با چهار سفیر و نماینده خاص حضرت امام زمان (ع) غائب از انظار ، که در طول غیبت کوتاه آن حضرت رابط بین شیعیان و امام زمان بودند ، همعصر بود.

با این که آن چهار تن از فقها و محدثین بزرگ شیعه بودند ، و شیعیان آنها را به جلالت قدر می شناختند ، مع الوصف کلینی مشهورترین شخصیت عالی مقامی بود که در آن زمان میان شیعه و سنی با احترام می زیست ، و به طور آشکار به ترویج مذهب حق و نشر معارف و فضائل اهل بیت عصمت (ع) همت می گماشتابن اثیر روایتی از پیغمبر (ص) نقل میکند که فرموده است : (( خداوند سر هر قرنی شخصی را برمی انگیزد که دین او را زنده و نامدار بدارد .)) آنگاه به گفتگو در پیرامون این حدیث پرداخته و می گوید : (( از احیاء کنندگان مذهب شیعه در آغاز سده اول هجری محمد بن علی باقر ( امام پنجم ) (ع) و در ابتدای سده دوم علی بن موسی الرضا ، و بر راس سده سوم ابوجعفر محمد بن یعقوب کلینی رازی بوده اند

(((((((((((((((((((((((((((()))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

پنجشنبه25 رجب شهادت حضرت امام موسي كاظم(ع) (183 ه. ق)

از سال 148 هجري كه امام صادق(ع) به شهادت رسيد، دوران امامت حضرت كاظم(ع) آغاز گرديد. آن بزرگوار با خلفاي زير معاصر بود: 1- منصور دوانيقي (158 – 136)؛ 2- محمد معروف به مهدي (169 – 158)؛ 3- هادي (170 – 169)؛ 4- هارون (193 – 170).

يكي از پرسش هاي مهم در زندگي امام كاظم(ع) اين است كه چرا آن حضرت دست به قيام مسلحانه نزد؟

در پاسخ مي گوييم: وضع سياسي و اجتماعي عصر امام نشان مي دهد كه شرايط براي قيام مسلحانه فراهم نبوده است، زيرا در روزگار بني عباس به ويژه  هارون، عرصه چنان بر اهل بيت (عليهم السلام) تنگ بود كه كسي توان فعاليت سياسي و حتي فرهنگي نداشت. راويان حديث جرئت نداشتند آشكارا از امام كاظم(ع) نام ببرند و مطالب گران بهاي تفسيري، فقهي، عرفاني و علمي او را نقل كنند. به همين دليل آنان آثار گران بها و مطالب مستند حضرت را به صورت كنايه و اشاره مي نوشتند و براي يك ديگر مي خواندند و با عبارت هاي زير از امام ياد مي كردند: سمعت ابا ابراهيم، سمعت ابا الحسن، روي عن العبد الصالح، قال العالم او السيد، حدثني الرجل و يا كتبت اليه

((((((((((((((((((((((((((((((((((((((()))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

لغو امتياز تنباكو در پي فتواي آيت الله مجاهد، ميرزا محمدحسن شيرازي(ره) (1270 ه.ش)

نگاهي گذرا به زندگاني ميرزاي شيرازي، به خوبي بيانگر اين حقيقت است که ميرزاي شيرازي نه تنها يک مرجع ديني، بلکه يک رهبر و هدايت گر تمام عيار براي جامعه بود که با بصيرت تمام، انحرافات و مشکلات پيشِ روي جامعه اسلامي را مي ديد، از آنها پيش گيري مي کرد و در حل و فصل آنها مي کوشيد.

فتواي تحريم تنباکو، تنها يکي از اين موارد بود نهضت تحريم تنباکو، از وقايع مهم تاريخ معاصر ايران است که آثار و برکات سياسى، اجتماعى و حتى فرهنگى بسيارى داشت.

در روند شکل‏گيرى و پيروزى اين نهضت، منزلت روحانيت و اهميت جايگاه مرجعيت، در مبارزه با نظام استعمارى آشکار شد و پيوند مردم و مرجعيت، قيامى عميق و وسيع را موجب گرديد.

به متن فتوا توجه کنيد:

بسم الله الرحمن الرحيم

” اليوم استعمال توتون و تنباکو باي نحو کان  در حکم محاربه با امام زمان عجل الله تعالي فرجه است

در شهر ولوله اي مي افتد افراد ، از روي آن نسخه اي بر مي دارداين حرکت نشانگر آغاز يک مبارزه مکتبي عليه استعمار بود. پس از حکم ميرزا قليانها شکسته مي شود ، مردم از کشيدن توتون و تنباکو دست مي کشند ، تمام مغازه هاي فروش توتون و تنباکو را مي بندند يک جمله، فقط يک جمله بدون مقدمه و مؤخره،مسير تاريخ را ديگرگونه رقم زدآيا

در خاطره ادبيات جهان جمله اي هست که در کمتر از هفته اي، پادشاهي را به زانو درآورد آيا چنين جمله اي را درکجاي دنيا ودرچه ادبياتي ميتوان پيداکرد؟؟يک جمله اگر از زبان رهبري آگاه جاري شود مي تواند آينه اي باشد که يک ملت، آرزوها و آرمان هايش را در آن ببينديک جمله مي تواند باشد، مي تواند مکتبي باشد مي تواند جهاني باشد.

مسئله لغو امتياز تنباکو، پرچمي از ولايت پذيري مردم ايران و نشانه اهميت جايگاه مرجعيت است لغو امتياز تنباکو نشان داد که پس از سال ها حکومت استکبار و ظلم، هنوز قدرت دين بيشتر از بي ديني و قدرت روحانيت، بيشتر از استبداد است.

دشمنان انقلاب ،وبدخواهان ملت ونظام اسلامي ايران بدانندتا وقتي که مرجعيت شيعه هست، تا زماني که ولايت فقيه هست، همه معاهدات بين المللي عليه ايران، سرنوشت امتياز تنباکو را خواهد داشت.(تکبيرنمازگزاران)

((((((((((((((((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))))))))))))))))))))))

اشاره ای به برگزاری مراسم اعتکاف

همزمان با سيزدهم رجب، سالروز ولادت مولاي متقيان حضرت علي(ع)، مراسم معنوي اعتكاف در6مسجد منطقه برگزار شد. در اين مراسم معتكفان در خلوت انس با خداي خويش ارتباط گرفته و با كلام رحمت الهي همنوا شدند تا با تحمل رياضت، معنويت خود را ارتقا دهند.که ازهمه عزیزانی که به به نوعی دربرپایی این مراسم کمک کردندتشکرکیکنم.

((((((((((((((((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))))))))))))))

سياست كلان سعودي ها در يمن اين است كه حداقل يك استان و يا شهر را به تصرف خود در بياورند و مد نظر آن ها شهر عدن يا تعز است. با اين كار روحيه مبارزان يمني كم مي شود و آن ها را مي ترسانند كه مبادا شهرهاي ديگر هم به تصرف در بيايد. براي نيروهاي سعودي هم روحيه بخش خواهد بود. تا الان عربستاني ها موفق نبودند ايندرحالياستكهفشارشديديبررويحكومتعربستانازسويمسؤولانعربستانوشورايحكامخليجفارسوآمريكا،برايتوقفجنگوجوددارداماعربستانجنگراادامهميدهدچوندستاورديبرايآنهانداشتهوبرايآلسعودسنگينتمامميشود

بمباران هاي سعودي ها به مراكز مسكوني و پرجمعيت، حمله به زيرساخت ها، بيمارستان ها، مدارس و مساجداز جنایات رژیم آل سعددریمن است که هنوز هم ادامه دارد.طي يك ماه، حدود 3125 حمله از سوي عربستان سعودي انجام گرفته است كه 2992 حمله به مراكز شهري و جمعيتي و فقط 137 مورد به مراكز نظامي بوده است.

از بمب هاي خوشه اي استفاده کرده اند كه براساس قوانين حقوق بشري ممنوع است، رسماً توسط سعوديها تاييد شد و حتي اعلام شد اين سلاح ها از آمريكا خريداري شده استکه متأسفانه مجامع بین المللی ومدعیان حقوق بشریا سکوت کرده اند یا عملا حمایت کرده وحمایت میکنند که انشا الله بعداز نماز جمعه شمانمازگزاران عزیزاین جنایات را محکوم خواهید کردونشان خواهیدداد كه نفوذ در قلب هاي يك ملت با سلاح و كشتار ممكن نيست بلكه با نوع دوستي، نيت خير و حمايت از مظلوم ميسر مي شود.

 (والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته)

(((((((((((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))))))))))))

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --