اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / امام جمعه باقرشهر وکهریزک در مراسم تودیع وعارفه شهردار باقرشهر:دوران مسئولیت بسیار کوتاه است

امام جمعه باقرشهر وکهریزک در مراسم تودیع وعارفه شهردار باقرشهر:دوران مسئولیت بسیار کوتاه است

امام جمعه باقرشهر وکهریزک در مراسم تودیع وعارفه شهردار باقرشهر:  دوران مسئولیت بسیار کوتاه است

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهر وکهریزک،آئین تکریم و  معارفه شهردار باقرشهر با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم، دکتر بشارت سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری ، آقای غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران،آقای بادلی بخشدار کهریزک، آقای رحمتی مسئول امور شوراهای استانداری تهران  و تعدادی از مسئولین شهرستانی و منطقه ای حضور داشتند از زحمات آقای قضاتلو تقدیر و آقای همتی به عنوان شهردار جدید باقر شهر معرفی شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم به عنوان اولین سخنران در این مراسم ، ضمن تقدیر از آقای قضاتلو شهردار پیشین باقرشهر و آقای یوسف‌نژاد در زمان سرپرستی‌اش گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند:

اِنَّ مِنَ النّاسِ ناسا مَفاتیحُ لِلْخَیْرِ مَغالیقُ لِلشَّرِّ وَ اِنَّ مِنَ النّاسِ ناسامَفاتیحُ لِلشَّرِّ مَغالیقُ لِلْخَیْرِ فَطوبى لِمَنْ جَعَلَ اللّه ُ مَفاتیحَ الْخَیْرِ عَلى یَدَیْهِ وَ وَیْلٌ لِمَنْجَعَلَ اللّه ُ مَفاتیحَ الشَّرِ عَلى یَدَیْهِ؛

برخى از مردم کلید خیر و قفل شرند و برخى کلید شر و قفل خیرند، پس خوشا به سعادت کسى که خداوند کلیدهاى خیر را در دست او قرار داده و بدا به حال کسى که خداوند کلیدهاى شر را به دست او سپرده است

بعضی از افراد، کلید خیر هستند؛ یعنی گفتار و رفتارشان به گونه ای است که انسان احساس می کند منشأ کارهای خیر و پسندیده خواهند شد. اینان همواره می کوشند از گرفتاری و مشکلات دیگران بکاهند و در این راه از هیچ گونه فداکاری، دریغ نمی ورزند

در مقابل، با کسانی روبه رو می شویم که رفتارهای منفی و قفل کننده دارند؛ یعنی به جای گره گشایی، مشکلات جدید بر آن می افزایند. بعضی از مردم مفتاح و برخی مغلاق‌اند که دو کارایی کلید می‌باشد.کلید هم قفل را باز می‌کند و هم می‌بندد، به گفته نبی اکرم(ص) برخی افراد مفتاح و کلید خیر هستند و از طرفی راه شر را می‌بندند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین استیری تصریح کرد: حضرت امام(ره) با بنیانگذاری نظام جمهوری اسلامی مفتاح خیر بودند و دست اشرار را از این نظام مقدس کوتاه کردند و راه شر را بستند.

وی افزود: در ادامه روایت داریم که خوشا به حال کسانی که مفتاح خیر می‌باشند و تمام کسانی که امروز در جلسه حاضرند کلیدی هستند؛ حال کلید خیر و یا شر بستگی به نوع عملکرد ما دارد.

امام جمعه بخش کهریزک تاکید داشت: دوران مسئولیت بسیار کوتاه است و به چشم بر هم زدنی این مراسم مجدد برگزار می‌شود پس در عمل نیز به این مهم معتقد باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین استیری ادامه داد: یکی از مسائلی که باید شهردار جدید باقرشهر و همه‌ی ما مدنظر قرار دهیم؛ اعتماد مردم است. امام(ره) به پشتوانه‌ی اعتماد مردم و شفاف‌سازی توانستند یک رژیم را ساقط کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوبی که در باقرشهر وجود دارد، بیان کرد: شهردار جدید حتما با مطالعه به این منطقه قدم گذاشتند. ما انتظار کار فرهنگی داریم اما اشتباه نشود که منظور از کار فرهنگی فقط برگزاری آیین‌های مختلف در مناسبت‌ها است.

امام جمعه باقرشهر و کهریزک افزود: رعایت اخلاق شهروندی، ترافیک که از معضلات شهر ما با توجه به همجواری با بهشت‌زهرا(س) است، تفکیک ،دفع و دفن زباله، فرهنگ رانندگی، فرهنگ آپارتمان‌نشینی با توجه به ساخت‌وسازهایی که در منطقه شکل گرفته از موضوعاتی است که جای کار فرهنگی بسیار دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین استیری گفت: در همین راستا رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگر ایده فرهنگی به درستی شکل بگیرد از هزینه‌ها کاسته می‌شود.

مسئولیت بار گرانبهایی است که در مقابل خدمت به خلق توجیه می‌شود

محمد بشارت سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری ضمن تسلیت ارتحال ملکوتی حضرت امام(ره) گفت: مجموعه شهرستان ری با وفاق و همدلی، میزبان بیش از ۱.۵ میلیون نفر از عاشقان روح خدا است.

بشارت یادآور شد: تمام روستاها، شهرها و بخش‌های ما با همیاری تلاش دارند مراسم ارتحال به خوبی برگزار شود و میزبان خوبی برای زائران حضرت امام(ره) در این مراسم بزرگ باشند.

وی تاکید داشت: مسئولیت بار گرانبهایی است که در مقابل خدمت به خلق توجیه می‌شود و وسیله‌ای برای سودجویی و کسب درآمد نیست.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری افزود: باقرشهر از پتانسیل‌های خوبی مثل شهرسنگ برخوردار است اما در مقابل از مسائل زیست محیطی و ترافیکی نیز رنج می‌برد و لازم است به معضلات آن توجه ویژه شود.

آقای بشارت گفت: ساخت‌وسازهای غیرمجاز نیز از مسائل دیگری است که می‌بایست مدیریت شده و حریم شهری را برای آیندگان به امانت بسپارد.

بازسازی ناوگان باقرشهر و اسقاط خودروهای فرسوده

دکتر قضاتلو شهردار سابق باقرشهر نیز در این جلسه اظهار داشت: تقریبا ۱۶ ماه پیش در هیمن صندلی معرفی شدیم و در چندین موضوع مثل نیروی انسانی، ارتقاء گروه و رفاهی ورود کردیم.

قضاتلو گفت: ۵۰ نفر از کارکنان را به دلیل حجم بالای پرسنل بازنشست کرده و توجه به نیروی انسانی برای جلوگیری از تزریق نیروی مازاد به شهرداری باقرشهر در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به مشکلات پرداخت حقوق در ماه‌های اول آغاز خدمتش، گفت: خوشبختانه این مورد رفع شده و در حال حاضر هیچ مسئله‌ای از این بابت وجود ندارد.

شهردار سابق باقرشهر اظهار داشت: توجه به بافت فرسوده و مجوز طبقه پنجم را محقق کردیم که از ساخت‌وسازهای غیرمجاز تا حدود زیادی جلوگیری شد.

آقای قضاتلو ادامه داد: بازسازی ناوگان باقرشهر، اسقاط خودروهای فرسوده و خرید خودروهای جدید از دیگر برنامه‌های مدیریت شهری بود که به ثمر نشست.

وی افزود: همچنین تعویض چراغ‌های روشنایی خیابان‌های اصلی، بازگشایی کمربندی شرقی باقرشهر، نهضت آسفالت با قیر رایگان، مسجد محوری و پایگاه بسیج محوری و افتتاح مجموعه نام‌آوران در راستای اعتلای ورزش منطقه از دیگر برنامه‌های تیم شهرداری باقرشهر بود.

بودجه شهرداری باقرشهر در وضعیت مطلوبی قرار دارد

غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: بودجه شهرداری را که هم در سال ۱۴۰۰ و هم در ۱۴۰۱ ارتقاء خوبی داشته، با وضعیت اقتصادی مطلوبی به دست شهردار فعلی خواهد رسید.

غراوی گفت: شهرداری ارگانی خدماتی است که وظیفه دارد به شهروندانی که در حوزه و محدوده جغرافیایی خود تعریف می‌شود، خدمات داده و بودجه آن بر اساس ارتقاء شاخصه‌های شهری تغییر می‌کند.

وی تاکید داشت: بهبود وضعیت سرانه‌های عمرانی، ایجاد و بهبود محیط شهری مثل ایجاد فضای سبز، ایجاد تاسیسات و تجهیزات و … از مواردی است که در افزایش بودجه تاثیر مستقیم دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران افزود: ما تا به حال میزان ارتقاء این سرانه‌ها را اندازه‌گیری نکردیم و این ارائه آمار کار بسیار خوبی است که انگیزه بیش‌تری برای تلاش می‌آفریند و می‌بایست در دستور کار قرار گیرد.

غراوی خاطرنشان کرد: از شهرداران انتظار داریم دقیقا بر مبنای بودجه حرکت کنند و براساس قانون ۴۰ درصد از درآمدها برای موضوعات عمرانی شهر هزینه شود.

شان شهرداری نوکری مردم است

همتی شهردار باقرشهر در این مراسم گفت: از زحمات همکارانی که پیش از این در این ارگان زحمت کشیدند تشکر می‌کنیم و در مسیر پیشرفت شهر قدم برمی‌داریم.

همتی تصریح کرد: از دستگاه‌های نظارتی و قضائی خواستاریم در صورت مشاهده فساد به سرعت برخورد شود اما اگر خطایی دیده شد به مسیر صحیح بازگردانیم.

وی در پایان تاکید داشت: شان شهرداری نوکری مردم است، وظیفه ما خدمات‌رسانی است و براساس بودجه تعریف شده می‌بایستی پیش برویم و به مردم خدمت کنیم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --