اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه: «تطهیرچهره دشمن»توسط عده ای یکی ازاساسی‌ترین نسخه‌های نفوذاست.

حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه: «تطهیرچهره دشمن»توسط عده ای یکی ازاساسی‌ترین نسخه‌های نفوذاست.

به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه حسن آباد نماز پرصلابت اینهفته درچهارمین وآخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف باروزجهانی قدس به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویهوباحضورخیل عظیم جمعیت روزه دار درمصلی امام خمینی این شهربرگزارشد.

ایشان دربخشی ازخطبه اول پیرامون یکی دیگرازاوصاف شیعیان گفتند: إِنْ شَهِدُوا لَمْ یُعْرَفُوا وَ إِنْ غَابُوا لَمْ یُفْتَقَدُوا؛ ؛ دل همه ما کم و بیش می‏خواهد، در جمعی مورد توجه قرار بگیریم. حتی خردسالان هم همیشه سعی می‏کنند خودشان را مطرح کنند؛ برای همین گاهی داد می‏زنند و گاهی نیز خرابکاری می‌کند. بنابراین، این‏که آدم می‏خواهد مطرح شود، غریزه‏ای است که از طفولیت در انسان وجود دارد. آدمی می‏خواهد بیش از همه شناخته شود، عکس او را به در و دیوار بزنند و از او تعریف کنند. این روحیه در آدمیزاد هست؛ اما کسی که تربیت دینی شده است و در مکتب اهل‏بیت(ع) پرورش پیدا کرده، ابتدا در هر حرکتی رضایت خداوند را می‌طلبد. اگر یک جایی مصلحتی نبود که خودش را مطرح کند، لزومی نمی‌بیند مطرح شود.

امام جمعه حسن آباددربخشی ازخطبه دوم هم بااشاره به روزجهانی قدس یادآورشدند: روز قدس فقط یک راهپیمایی نیست؛ یک حرکت عمیق و پرمعنایی است که هر ساله خونی تازه و جانی دوباره در رگ‌های امت اسلامی جاری می‌کند. روز قدس روز دنیای اسلام و از روزهای بسیار مهم و تعیین‌کننده در تقویم مسلمانان جهان است و از آنجا که یک روز جهانی است، یک پیام جهانی هم دارد و نشان‌دهنده این است که «امت بزرگ و یکپارچه اسلامی در هیچ کجای جهان زیر بار ظلم و استبداد نخواهد رفت حتی اگر این ظلم از پشتیبانی بزرگ‌ترین و قدرتمندترین دولت‌های عالم برخوردار باشد که البته سیاستهاى جبهه استکبار و وهابیت تکفیرى به رهبرى عربستان سعودى براین است که اذهان عمومی رااز مسأله اول جهان اسلام یعنى فلسطین و رژیم غاصب صهیونیستى منحرف نماید.

عناوین خطبه اول:

۱-عفیف هستند؛ یعنی احکام الهی را رعایت می‏کنند.

۲-کسی که درمکتب اهل‏بیت(ع)پرورش پیداکرده،درهرحرکتی رضایت خداوندرامی‌طلبد

عناوین خطبه دوم:

۱- روز قدس روز دنیای اسلام و از روزهای بسیار مهم و تعیین‌کننده در تقویم مسلمانان جهان است.

۲- «تطهیرچهره دشمن»توسط عده ای یکی ازاساسی‌ترین نسخه‌های نفوذ است.

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

 أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم          بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_5840

ابتداخودم  راوشما نمازگزاران عزرا توصیه میکنم به تقوای الهی.

در جلسه گذشته روایتی از نوف بکالی نقل شد. و هم چنین اشاره شد که ایشان از اصحاب خاص امیرالمومنین(ع) بوده و با توجه به قرائنی که هست، روایات نابی را نقل کرده است.

أَنْفُسُهُمْ عَفِیفَهٌ؛ منظور از این عفت تنها عفت در مسائل جنسی نیست. «عفیفه»، یعنی این‏که انسان عزت نفس داشته باشد، قانع باشد، دنبال شهوات دنیوی‏؛ نرود. معنای دنبال شهوات نرفتن، یعنی به عنوان یک هدف و یک مطلوب آن‌ها را نمی پندارد که باید آن‌ها را به دست آورد. عفیف هستند؛ یعنی احکام الهی را رعایت می‏کنند، عزت نفس دارند، چه در مسائل جنسی و چه در مسائل مالی و عرضی به مال دیگران تجاوز نمی‏کنند، به ناموس مردم چشم بد ندارند. حَوَائِجُهُمْ خَفِیفَهٌ؛ زندگی‏شان خیلی ساده است؛ با یک لقمه نان و با سادگی هر چه تمام‌؛ زندگی‏شان می‏گذرد. این گونه نیست که باید یک زندگی مرفهی داشته باشند، فرش آن چنانی، ماشین لوکس و خانه بزرگ. بلکه به اندازه‌ای ضروری که زندگی‌شان بگذرد قانع هستند.
أَنْفُسُهُمْ مِنْهُمْ فِی عَنَاءٍ وَ النَّاسُ مِنْهُمْ فِی رَاحَهٍ؛ بر خودشان سخت می‏گیرند تا مردم راحت باشند. این مطلب از دوتا دوست،زن وشوهرودوتاخواهرویابرادر مصداق پیدا می‏کند تا آن کسانی که در عالی‏ترین مقامات دنیوی و مدیریتی کشور هستند. حضرت می‏فرماید: شیعیان ما خودشان را به زحمت می‏اندازند تا دیگران راحت باشند: أَنْفُسُهُمْ مِنْهُمْ فِی عَنَاءٍ وَ النَّاسُ مِنْهُمْ فِی رَاحَهٍ.
فَهُمُ الْکَاسَهُ الْأَلِبَّاءُ؛ تصور نشود آن‌ها آدم‏های ساده‏ای هستند که کلاه سرشان می‏رود. بعضی‏؛ می پندارند که وقتی کسی حاضر می‏شود تا ؛ زحمت‏ها را به دوش بکشد،‌؛ کلاه سرش گذاشته‏اند، در صورتی که وی بسیار عاقل است. او به خاطر این‏که خدا از او راضی باشد این کارها را تحمل می‏کند. حضرت می‏فرماید: این‏ها کیِّس و لبیب هستند: الْکَاسَهُ الْأَلِبَّاءُ؛ نه این‏که ساده هستند و دیگران سر آن‏ها کلاه می‏گذارند.
وَ الْخَالِصَهُ النُّجَبَاءُ؛ آدم هایی هستند پاک و ناب؛ هیچ ناخالصی‌ای ندارند. با همه صداقت دارند؛ همانی که هستند، هستند. مردمی هستند نجیب، شریف، بزرگوار؛ نه این‏که ساده‏لوح باشند و گول بخورند و تحت تأثیر دیگران واقع بشوند. فَهُمُ الرَّوَّاغُونَ فِرَاراً بِدِینِهِمْ؛ آنان گاهی برای این‌که بتوانند دینشان را حفظ کنند از جامعه کنار می‏کشند و جدا می‏شوند.
إِنْ شَهِدُوا لَمْ یُعْرَفُوا وَ إِنْ غَابُوا لَمْ یُفْتَقَدُوا؛دل همه ما کم و بیش می‏خواهد، در جمعی مورد توجه قرار بگیریم. حتی خردسالان هم همیشه سعی می‏کنند خودشان را مطرح کنند؛ برای همین گاهی داد می‏زنند و گاهی نیز خرابکاری می‌کند. بنابراین، این‏که آدم می‏خواهد مطرح شود، غریزه‏ای است که از طفولیت در انسان وجود دارد. آدمی می‏خواهد بیش از همه شناخته شود، عکس او را به در و دیوار بزنند و از او تعریف کنند. این روحیه در آدمیزاد هست؛ اما کسی که تربیت دینی شده است و در مکتب اهل‏بیت(ع) پرورش پیدا کرده، ابتدا در هر حرکتی رضایت خداوند را می‌طلبد. اگر یک جایی مصلحتی نبود که خودش را مطرح کند، لزومی نمی‌بیند مطرح شود.

.مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

در ابتدای خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقوای الهی دعوت می کنم.

ماه رمضان گذشت امسال ماه رمضان بسیار خوبی داشتیم با حالت روزه ای که داشتیم شبهای قدر با آن زیبایی برگزار شد. خیلی‏ها توفیق پیدا کردند با خدا آشتی کنند. خوشا به حالتان و خوشا با حال آنها امیدوارم این آشتی بماند. دشمنان و نفس اماره باز بین ما و خدا دشمنی ایجاد نکند. همچنان مشمول محبت پروردگار باشیم.

اما مناسبتها:

جمعه۲۵ رمضان‌المبارک‌ روز جهانی قدس‌

روز قدس فقط یک راهپیمایی نیست؛ یک حرکت عمیق و پرمعنایی است که هر ساله خونی تازه و جانی دوباره در رگ‌های امت اسلامی جاری می‌کند. روز قدس روز دنیای اسلام و از روزهای بسیار مهم و تعیین‌کننده در تقویم مسلمانان جهان است و از آنجا که یک روز جهانی است، یک پیام جهانی هم دارد و نشان‌دهنده این است که «امت بزرگ و یکپارچه اسلامی در هیچ کجای جهان زیر بار ظلم و استبداد نخواهد رفت حتی اگر این ظلم از پشتیبانی بزرگ‌ترین و قدرتمندترین دولت‌های عالم برخوردار باشد که البته سیاستهاى جبهه استکبار و وهابیت تکفیرى به رهبرى عربستان سعودى براین است که اذهان عمومی رااز مسأله اول جهان اسلام یعنى فلسطین و رژیم غاصب صهیونیستى منحرف نماید.

امسال در حالی روز قدس برگزارمیشود که خاورمیانه و جهان اسلام در شرایط ویژه‌ای قرار دارد. جنایات داعش و دیگر تروریست‌ها در سوریه و عراق، حمله نظامی آل سعود به مردم فقیر و بی‌پناه یمن، اقدامات سرکوبگرایانه آل خلیفه در بحرین، برقراری ارتباط و همسویی نزدیک آل سعود و برخی از دولت‌های مرتجع منطقه‌ای با رژیم صهیونیستی، فاجعه انسانی منا در سال گذشته و کارشکنی‌های آل سعود در پذیرش حجاج ایرانی در مراسم حج امسال از ترس برگزاری مراسم «برائت از مشرکین» و طنین‌انداز شدن «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در سرزمین حجاز و… اهمیت روز قدس امسال را چندین برابر کرده است که درواقع مردم مؤمن و متعهد ایران اسلامی مراسم برائت از مشرکین حج تمتع سال ۹۵ را در روز قدس در سراسر کشور عزیزمان ایران برگزار کردندو در کنار مردم مظلوم فلسطین، خشم خود را بر سر استکبار جهانی و مشرکین زدند(شعارنمازکزاران،مرگ برآمریکا،مرگ براسرائیل ومرگ برآل سعود)

امروزجمعه ۱۱تیرماه سالروزشهادت آیت‌الله صدوقی «چهارمین شهید محراب» توسط منافقین (۱۳۶۱)

او تسلیم و مطیع امام بود؛ فکرش و عقیده‌اش و عملش در جهت و در خط فکر عقیده و عمل امام بود و هیچگونه رأی و فکری را بر رأی و فکر امام‌ترجیح نمی‌داد. بنابه تعبیرمقام معظم رهبری به‌همین‌دلیل بود که از اول انقلاب تا آخر، مواضع ایشان یک مواضع صد در صد صحیح و درست بود

شنبه۱۲ تیرحمله ددمنشانه ناوگان آمریکای جنایتکار به هواپیمای مسافری ایرباس ایران در خلیج فارس و شهادت ۲۹۸ سرنشین آن (۱۳۶۷ ه.ش) روز افشای حقوق بشر آمریکایی‌ –

پس از پیروزی انقلاب اسلامی که منجر به قطع ید استکبار جهانی از حاکمیت و منافع ایران شد، آمریکا و حامیان و عوامل داخلی و خارجی‌اش از آن زمان تاکنون برای از بین بردن و به شکست انجامیدن نظام جمهوری اسلامی به انحاء مختلف دست به اقدام و جنایت زدند. از به‌راه‌انداختن جنگ تحمیلی گرفته تا ترور، قتل‌عام و کشتار زنان و کودکان و مردان بی‌دفاع این مرزو بوم را می‌توان برشمرد.اگربخواهیم به جنایات وتوطئه های استکبارجهانی ردموردنظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کنیم مثنوی ۷۰من خواهدشد.

از مهم‌ترین وقایع تیرماه که استکبار جهانی به طور مستقیم دست به جنایت علیه مردم ایران زد، حمله موشکی ناو جنگی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرباس ایرانی در آب‌های نیلگون خلیج فارس در ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ برابر با سوم ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی است. این حادثه لکه ننگی است که در کنار دیگر جنایات آمریکا به‌خوبی بی‌صداقتی مقامات این کشور را در زمینه حقوق بشر نشان می‌دهد.در پی این حمله تروریستی، همه ۲۹۰ سرنشین ایرباس ایرانی شامل ۱۵۶ مرد، ۵۳ زن، ۵۷ کودک ۲ تا ۱۲ ساله و ۸ کودک زیر دو سال و ۴۲ نفر با ملیت‌های یوگسلاو، پاکستانی، هندی، عربی و ۱۶ خدمه پروازی در دم جان باختند.

تاریخ جمهوری اسلامی ایران سرشار از رویدادهایی این چنینی است که استکبار جهانی نقش اول را در آن‌ها بازی می‌کند.

اما نکته قابل تامل این است که برخی در داخل کشور تلاش دارند با توجه به جمعیت جوان کشور که از تراکم دشمنی‌ها و خصومت‌های آشکار آمریکا در دهه ۶۰ کمتر خبر دارند، در فضای پسابرجام نقاب میش بر چهره گرگ بپوشانند. آنان با تغافل ورزیدن نسبت به سابقه ننگین جنایات آمریکا و تداوم دشمنی‌هایش، درتلاشند به نسل امروز ما بگویند که با آمریکا هم می‌توان نرد عشق باخت و به او اعتماد کرد. «تطهیر چهره دشمن» توسط عوامل داخلی یکی از اساسی‌ترین نسخه‌های نفوذ است که برای ملت ما پیچیده شده است. اگر دشمن و پرونده جنایاتش را فراموش کنیم، بلاتردید دروازه‌های ورود بیگانه را به کشور گشوده‌ایم و با پای خود به مسلخ و قربانگاه رفته‌ایم.که این ملت اجازه نخواهدداد(تکبیرنمازکزاران)

دوشنبه۱۴ تیر روز شهرداری و دهیاری‌

تبریک عرض میکنم وامیدوارم درمدیریت وعمران شهروروستا موفق باشند.

چهارشنبه۱ شوال عید سعید فطر –

عید فطر آن‌طوری که از مجموع آثار و بیانات صادره از بزرگان دین استفاده می‌شود، یکی از مهم‌ترین خصوصیاتش این است که عید امت واحده است: «اَلَّذی جَعَلتَهُ لِلمُسلِمینَ عیدا»؛ عید همه مسلمانان است.که این روزرا تبریک عرض میکنم و قبولی طاعات وعبادات شمارا ازخداوندمسئلت میکنم.

والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

لازم به ذکر است به مناسبت روز قدس آقای آقای تمهیدی معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ویژه شهرستان ری قبل ازخطبه ها به ایرادسخن پرداختند.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --