اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:درنظام لیبرال دموکراسى غربى،جایى براى معنویت واخلاق وجودندارد.

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:درنظام لیبرال دموکراسى غربى،جایى براى معنویت واخلاق وجودندارد.

به گزارش دفترامام جمعه حسن آباد نماز جمعه این هفته هجدهم آبانماه ۹۷به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”در مصلی امام خمینی حسن آبادبرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- مواعظ رسول خدا(ص)گنجینه‌ای از معارف زلال دینی است که شناخت آن بر همگان واجب است.

۲- صبر سه شاخه اساسى دارد

۳- صبر مانند بوته زرگرى ناخالصی ها را جدا مى سازد، انسانهاى با ایمان را محکمتر و مقاومتر مى کند.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱-آمریکاى امروز به مراتب ضعیف‌تر از آمریکاى چهار دهه قبل است.

۲- نظریه‌ فرانسیس فوکویاما درموردترامپ:اوبرای آمریکاخطر بزرگی است!!!

۳- آمریکا به سه دلیل عمده توانست به یکى از قدرت‌هاى جهانى تبدیل شود!!

۴-دلائل رو به افول بودن قدرت نرم وسخت آمریکاچیست؟؟

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_8972

اوصیکُم یَاعِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی الله و نَظمَ اَمرکُم.

وصایای پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم ) به عبدالله ابن مسعود:

پیامبر گرامی اسلام (ص) در زمان‌ها و مکان‌های مختلف و به مناسبت‌های گوناگون، زبان به وعظ و اندرز می‌گشودند و مردم را از سرچشمه جوشان حکمت‌های الهی خود، سیراب می‌ساختند و زنگار غفلت را از آینه قلب آنان می‌زدودند. یکی از مهم‌ترین مواعظی که رسول خدا (ص) بیان فرموده‌اند، موعظه‌ای است که ایشان آن را خطاب به یار وفادارشان، عبدالله بن مسعود بیان کرده‌اند. در این موعظه، تنها عبدالله بن مسعود مخاطب رسول خدا (ص) نیست، بلکه تمام انسان‌های آزاداندیش دنیا در تمام زمان‌ها و مکان‌ها، مخاطب این پندهای جاودانی هستند. این مواعظ، سرشار از حکمت‌ها و اندیشه‌های عمیق الهی است که فهم و درک آن می‌تواند وسیله‌ای برای سیر و سلوک باشد، و گنجینه‌ای از معارف زلال دینی است که شناخت آن بر همگان واجب است.

بنابراین این ایام که ایام که هم رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام است که پشت سرگذاشتیم وهم ایام ولادت پیامبر اکرم رو داریم به بخشهای از وصایای پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) به عبدالله ابن مسعوداشاره میکنم .مکارم الأخلاق , ج ۱ , ص ۴۴۶

عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ مَسْعُودٍ قَالَ: دَخَلْتُ أَنَا وَ خَمْسَهُ رَهْطٍ مِنْ أَصْحَابِنَا یَوْماً عَلَى رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ قَدْ أَصَابَتْنَا مَجَاعَهٌ شَدِیدَهٌ وَ لَمْ یَکُنْ رِزْقُنَا مُنْذُ أَرْبَعَهِ أَشْهُرٍ إِلاَّ اَلْمَاءَ وَ اَللَّبَنَ وَ وَرَقَ اَلشَّجَرِ فَقُلْنَا یَا رَسُولَ اَللَّهِ إِلَى مَتَى نَحْنُ عَلَى هَذِهِ اَلْمَجَاعَهِ اَلشَّدِیدَهِ فَقَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ لاَ تَزَالُونَ فِیهَا مَا عِشْتُمْ فَأَحْدِثُوا لِلَّهِ شُکْراً فَإِنِّی قَرَأْتُکِتَابَ اَللَّهِ اَلَّذِی أُنْزِلَ عَلَیَّ وَ عَلَى مَنْ کَانَ قَبْلِی فَمَا وَجَدْتُ مایَدْخُلُونَ اَلْجَنَّهَ إِلاَّ اَلصَّابِرُونَ

عبد الله بن مسعود گوید:روزى با پنج تن از اصحاب بر نبى اکرم (صلّى اللّه علیه و آله)وارد شدیم و در آن وقت به چنان قحطى شدید گرفتار بودیم که جز آب و برگ درختان چیزى بدستمان نمى‌رسید،عرضه داشتیم یا رسول الله تا کى باید گرفتار این قحطى شدید باشیم‌؟حضرت فرمود:تا زنده‌اید،پیوسته خدا را شکر گویید که من کتب آسمانى را که بر من و انبیاء پیش از من نازل گشته است خوانده‌ام و در آنها نیافته‌ام که جز شکیبایان کسى به بهشت رود.

IMG_8970

صبر یعنى شکیبائى و تحمل در برابر مشکلات ، و استقامت و پایدارى در راه انجام وظائف ، وهمچنین کنترل و نگهدارى نفس از تمایلات ، آنجا که مى خواهد به خارج از مرزهاى اخلاقى و انسانى نفوذ کند.

صبر جنبه سازندگى دارد، صبرى که اساس آن بر ایمان استوار شده نیروى یک مسلمان را در نبرد با دشمنان اسلام تا ده برابر بالا مى برد.

 برداشت سوئى که بعضى از معنى صبر کرده ، و آنرا به معنى تسلیم گرفته اند، کاملا باطل است.

مقاومت و عدم تسلیم در برابر مشکلات و حوادث و هجوم دشمنان ، خود مصداق صبر است ، چنانچه امیرالمؤمنین (علیه السلام) در نهج البلاغه مى فرماید:الصبر شجاعه

قرآن براى صبر، پاداش بى شمارى تعیین نموده و مى گوید:

یَا اِبْنَ مَسْعُودٍ قَالَ اَللَّهُ تَعَالَى إِنَّمٰا یُوَفَّى اَلصّٰابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَیْرِ حِسٰابٍ  أُوْلٰئِکَ یُجْزَوْنَ اَلْغُرْفَهَ بِمٰا صَبَرُوا إِنِّی جَزَیْتُهُمُ اَلْیَوْمَ بِمٰا صَبَرُوا أَنَّهُمْ هُمُ اَلْفٰائِزُونَ 

اى ابن مسعود!خداوند تعالى مى‌فرماید:«مزد صابران بى‌حساب و کامل ادا مى‌شود»،«اینان همان کسانند که به خاطر سختى‌اى که تحمل کرده‌اند، غرفه‌هاى بهشت را پاداش خواهند گرفت»،«من امروز به پاس آن‌که صبر کرده‌اند به آنان پاداش مى‌دهم،آرى ایشانند که رستگارانند».

صبر سه شاخه اساسى دارد که هرکدام از آنها نیز به شاخه هاى فرعى تقسیم مى شود.

۱-صبر و خویشتن دارى در میدان تمایلات نفسانى ، و استقامت در کنترل نفس از تجاوز به مرزهاى نامشروع و ارتکاب معاصى و محرمات

ان رسول الله (صلى الله علیه و آله) کان یقول : حفت الجنه بالمکاره و حفت النار بالشهوات (سفینهالبحار/ج۱/ص۷۲۶)پیامبر گرامى اسلام مى فرمود: بهشت آمیخته شده است با ناخواستنى ها و ناملایمات یعنى کارهائى که انسان باید انجام دهد تا به بهشت برود معمولا با طبع انسان سازگار نیست و جهنم و آتش با ملایمات و شهوات آمیخته شده است.

صبر بر خوددارى از غضب :

در حدیثى از پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله) مى خوانیم :من کف غضبه عن الناس کف الله عنه عذابه (سفینهالبحار/ج۲/ص۳۱۹)هر کس جلو غضبش را در مقابل مردم بگیرد، خداوند جلو عذابش را نسبت به او مى گیرد.

صبر بر کمبود مالى و مبارزه با طمع : حتى در شرائطى که شخص فاقد ساده ترین لوازم زندگى باشد نباید دست به حرام بیالاید، و به جاى آن به تلاش در کار و فعالیت براى بدست آوردن منافع بیشتر از راههاى حلال و مشروع بیفزاید.

نوع دوم : صبر بر رنج و تلخى عمل به وظائف و اداى واجبات ، آنجا که بر خلاف میل نفس بوده و نفس گریز پا و راحت طلب ، از آن احساس تلخى کند.

الذین صبروا و عملوا الصالحات اولئک لهم مغفره و اجر کبیر(هود/۱۱)آنانکه صبر و شکیبائى ورزیده و اعمال صالح انجام دادند، براى آنانست آمرزش و پاداشى بزرگ

نوع سوم : صبر بر مصائب

انسان در مراحل زندگى با رنج و تعب فراوانى روبرو مى گردد و آماج مصائب گوناگونى واقع مى شود، که این خود، آزمونى است که نیروى ایمان انسانها را اندازه گیرى کرده ، و تاب و توان و استقامت روحى افراد با ایمان را که صبر نامیده مى شود در معرض نمایش در مى آورد».

قرآن به تاءکید اعلام مى کند که هر انسانى با گرفتارى به برخى از آنها به آزمایش کشیده خواهد شد.

صبر مانند بوته زرگرى ناخالصی ها را جدا مى سازد، انسانهاى با ایمان را محکمتر و مقاومتر مى کند، اما انسانهاى فاقد ایمان که خود را محصور در زندگى مادى مى بینند و به ماوراء زندگى دنیوى نمى اندیشند آنگاه که به پرتگاه رسیدند سقوط مى کنند، قرآن مى گوید:

ولنبلونکم بشى ء من الخوف و الجوع و نقص من الاموال والانفس ‍ والثمرات و بشرالصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انا لله و انا الیه راجعون اولئک علیهم صلوات من ربهم و رحمه و اءولئک هم المهتدون (بقره/۱۵۵-۱۵۷)البته شما را به چیزى از ترس و گرسنگى و کمبود در اموال و جانها و میوه ها خواهیم آزمود (تو اى پیامبر) صبرکنندگان را بشارت ده ، آنانکه هنگام روى آوردن مصیبت مى گویند ما از آن خدا هستیم و بازگشت ما به سوى اوست.

IMG_8979

*&*&*&*&*&&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم

چند مناسبت درهفته آینده داریم حلول ماه مبارک ربیع الاول را داریم ، هجرت رسول خدا از مکه به مدینه ولیله المبیت،سالروزتصویب قانون اساسی ،هفته وقف وهم چنین روز بزرگ داشت مفسر بزرگ عالم اسلام علامه طبا طبایی صحب تفسیر المیزان راداریم که فرصت اندک است عبور میکنیم وضمن اینکه مجددا ازحضور اهالی منطقه در برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان تشکر میکنم به یکی ازمحورهای سخنان مقام معظم رابری دردیدار دانشجویان ودانش آمزان درآستانه ۱۳ آبان اشاره میکنم:

حضرت آیت‌ا… خامنه‌اى رهبر معظم انقلاب اسلامى در آستانه ۱۳ آبان روز ملى مبارزه با استکبار جهانى در دیدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان با اشاره به شرایط آمریکا در جهان یادآور شدند: در یک نگاه وسیع تر، قدرت و اقتدار و هیمنه آمریکا در دنیا، رو به افول و زوال است و آمریکاى امروز به مراتب ضعیف‌تر از آمریکاى چهار دهه قبل است.

ایشان با تأکید بر این‌که اکنون نه تنها اقتدار معنوى و قدرت نرم آمریکا رو به افول است بلکه، «قدرت سخت» آمریکا در زمینه‌هاى نظامى گرى و اقتصاد نیز رو به افول است

فرانسیس فوکویاما نظریه‌پرداز دو رگه ژاپنى – آمریکایى که از مدافعان سرسخت لیبرال دموکراسى است، پس از فروپاشى شوروى، پیروزى نهایى لیبرال دموکراسى را اعلام و آن‌را «پایان تاریخ» تعبیر کرده بود. وى بر این باور بود که غرب آمال آرزوهاى همه بشریت بوده و ارزش‌هاى آمریکایى، ارزش‌هایى جهانى هستند و لیبرال دموکراسى مدینه فاضله‌اى است که همه تمدن‌هاى بشرى چاره‌اى جز پذیرش و حرکت به‌سوى آن‌را نخواهند داشت

اما دیدگاه‌هاى فوکویاما این روزها به‌شدت تغییر کرده و او به باطل بودن ادعاهایش واقف شده و معترف است. او برخلاف دیدگاه قبلى خود،به‌بى‌بى سى گفت «جنبش‌هاى هویت‌گرا نظام لیبرال دموکراسى جهان را با تهدید مواجه کرده‌اند.»

این نظریه‌پرداز ۶۵ ساله که زمانى به‌عنوان پدر فکرى جریان نومحافظه کار در آمریکا شناخته مى‌شد، پس از حمله نظامى آمریکا به عراق از این گروه فاصله گرفت و بعدا به انتقاد از آن پرداخت. فوکویاما در سخنرانى اخیرش در «کتابخانه بریتانیا» در لندن چندین بار از دونالد ترامپ انتقاد کرد و او را «خطرى بزرگ»براى آمریکا توصیف کرد.

لیبرال دموکراسى امروز با بحران‌ها و چالش‌هاى فراوانى دست و پا مى‌زند که البته با در اختیار داشتن غول‌هاى رسانه، مانع از آن است که این بحران‌ها در افکار عمومى علنى گردد.

چندنکته دراین زمینه عرض کنم:

۱-چگونگی شکل‌گیرى ابرقدرت‌ درآمریکا

پس از جنگ جهانى دوم که بسیارى از کشورهاى قدرتمند جهان در اثر جنگ ویران شده بودند، آمریکا به‌دلیل دورى از صحنه جنگ از این ویرانى‌ها مصون ماند و ساختارهاى سیاسى و اقتصادى باثبات‌ترى یافت وبه‌دلیل شرایط ویژه‌ى جغرافیایى و محیطى و منابع انسانى آن که از یک جمعیت مهاجر تشکیل شده بود، توانست موقعیت‌هاى ویژه‌اى را کسب کند.

IMG_8980

آمریکا به سه دلیل عمده توانست گوى پیشرفت را از رقباى خود برباید و به یکى از قدرت‌هاى جهانى تبدیل شود. اولین عامل این بود که براى حدود سى سال پس از جنگ جهانى دوم، هیچ رقیب جدى اقتصادى نداشت و در این مدت توانست به رشد چشم‌گیرى برسد. عامل دوم، استفاده‌ى طولانى‌مدت از منبع کار مجانى «برده‌ها» بود. آمریکایى‌ها صدها هزار نفر را از آفریقا آوردند و از کار آن‌ها استفاده کردند؛ بدون آن‌که هزینه‌ى چندانى در قبال کار آن‌ها بپردازند. هم‌چنین آمریکایى‌ها توانستند بسیارى از کارخانه‌هاى بزرگ و صنعتى و ویژه‌ى دنیا را در کشورشان تأسیس کنند و به یک کشور صنعتى تبدیل شوند.

عامل سوم هم استفاده از انرژى ارزان قیمت بود.جنگ جهانى دوم که تمام شد، آمریکا حالت ابرقدرت پیدا کرد و در بسیارى از کشورهایى که انگلستان در آن‌جا نفوذ داشت – مانند ایران- جایگزین شد. آمریکایى‌ها با نفوذى که در مناطق مختلف دنیا و مثلاً خاورمیانه پیدا کردند، نفت مورد نیاز خود را تقریباً مجانى تأمین کردند. قیمت نفت آن‌قدر ارزان بود که در اواسط دهه‌ى ۸۰ و دهه‌ى ۹۰ میلادى، قیمت آب معدنى از قیمت بنزین گران‌تر بود!

۲-دلایل افول قدرت نرم درآمریکا

۱- بدهى‌هاى اقتصادى‌

آمریکاى کنونى بدهکارترین کشور جهان است.ریشه‌هاى این بحران را نیز باید در تلاش این کشور در گسترش نفوذ وسلطه جستجو کرد.بحران اقتصادى در آمریکاى مدعى قدرت برتر در جهان، جدى تر، آشکارتر و براى دولت ایالات متحده به‌دلیل حضورش در مناطق مختلف جهان آزاردهنده‌تر و شکننده‌تر است. گسترش بیش از حد آمریکا در جهان با احداث پایگاه‌هاى نظامى و اعزام نیروهاى نظامى به خارج از مرزهاى خود، هزینه‌هاى سرسام آورى را بر ملت آمریکا تحمیل کرده است.

آمریکا در ۷۰۰ نقطه جهان داراى پایگاه بوده و بیش از ۱۵۰ هزار نظامى در خارج از مرزهاى آمریکا، حافظ منافع این کشور هستند. هزینه‌هاى سنگین نظامى گرى آمریکا، موجب شده اکنون این کشور بیش از ۱۶ تریلیون دلار بدهى داشته باشد و برآورد مى‌شود طى چند سال آینده، این رقم به بالاى ۲۰ تریلیون برسد.

۲-شکست‌ها وتأثیر آن در تزلزل نظام آمریکا

ورود مستقیم آمریکا به جنگ‌هاى افغانستان و عراق و هم‌چنین ورود غیرمستقیم به بحران‌هاى سوریه و یمن جایگاه ابرقدرتى این کشور تضعیف کرده است. آمریکا با داشتن مدرن‌ترین جنگ افزارها و حتى با کمک متحدان اروپایى خود نتوانست گروه طالبان را شکست دهد و حال و روز افغانستان فعلى به‌خوبى گویاى این حقیقت است که سیاست‌هاى آمریکا در افغانستان به شکست منجر شده و منفعتى براى کاخ سفید به‌دنبال نداشته است. شکست ارتش آمریکا در افغانستان و عراق اعتماد به نفس نیروهاى نظامى آمریکا را کاهش داده و آن‌ها را از درگیر شدن در جنگ‌هاى آتى نگران کرده است.

۳-نگاه منفى مردم جهان به آمریکا

نظرسنجى مؤسسه «پیو» نشان مى‌دهد دیدگاه مردم جهان درباره آمریکا منفى‌تر از گذشته شده و عملکرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا موجب شده تا حتى در کشورهاى متحد واشنگتن هم اعتماد افکار عمومى به ایالات متحده کاهش یابد.به نوشته خبرگزارى «رویترز»، نظرسنجى مؤسسه «پیو» که در ۲۵ کشور انجام شده.در این نظرسنجى، از بین ۲۵ کشور مورد بررسى، اکثریت شهروندان این کشورهاگفته‌اند به توانمندى ترامپ‌بى‌اعتماد هستند.تنها ۷ درصد اسپانیایى‌ها، ۹ درصد فرانسوى‌ها و ۱۰ درصد آلمانى‌ها گفته‌اند که به توان رهبرى ترامپ اعتماد دارند.

۴- ناتوانى در اثر گذارى بر معادلات منطقه اى‌

شکست سیاست‌هاى آمریکا در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) وبراى مهار حرکت انقلاب اسلامى است که علاوه بر تحمیل هزینه‌اى هزاران میلیارد دلارى موقعیت وتوان ونفوذ آمریکا را نیز به‌شدت تحت تأثیر قرار داد.

به گونه‌اى که برژینسکى مشاور امنیتى اسبق کاخ سفید که یکى از بزرگترین کارشناسان سیاست خارجى آمریکا است صریحا اعلان کرد دوران ابر قدرتى آمریکا به پایان رسیده و اگر کاخ سفید خود را با این واقعیت تطبیق ندهد، فروپاشى، مانند آنچه در شوروى اتفاق افتاد، در انتظارش خواهد بود. او در سخنرانى دیگرى گفت «احساس من در باره آمریکا این است که این کشور، در حال افول نیست، بلکه در حال فروپاشى است و توانائى خود را براى مقابله با چالش‌هاى داخل و خارج از دست داده است.» او در نشست شوراى آتلانتیک هم با صراحت گفت آمریکا از بالاى قله به ته دره کشیده شده است.

IMG_8981

۵-ناتوانى مهار ایران و گسترش گفتمان انقلاب اسلامى در منطقه و جهان‌

جورج فریدمن، تحلیل گر برجسته آمریکایى در این باره چنین معتقد است: «مشکل ما با ایران بر سر فعالیت هسته‌اى این کشور نیست، بلکه مشکل آن است که ایران نشان داده است نه فقط بدون حمایت آمریکا، بلکه در حال درگیرى با آمریکا نیز مى‌توان بزرگ‌ترین قدرت تکنولوژیک و نظامى منطقه بود. این پدیده ایران را به یک الگو براى کشورهاى اسلامى تبدیل کرده و انقلاب‌هاى اسلامى منطقه را در پى داشته است.»

۶- زوال معنویت و اخلاق و بحران معنا

در لیبرال دموکراسى غربى، جایى براى معنویت و اخلاق وجود ندارد. فردگرایى و منفعت گرایى شاخص همه ارزش‌هاى دیگر است و از بسیارى مفاهیم اخلاقى اعتبارزدایى شده است و با نسبیت در اخلاق و رواج اباحى گرى مواجه هستیم. در این تفکر دیگر نهادهاى اخلاقى همچون «نهاد خانواده» معناى خود را از دست داده و رو به افول و فروپاشى است. انواع و اقسام انحرافات اخلاقى محصول این روند است.

مهم‌ترین چالش درغرب بحران هویت و معنا است. امروز انسان غربى غرق در شهوت و فردیت معنا و فلسفه‌اى جز لذت براى زندگى خود نمى‌یند که آن هم با ارضاى شهوات حیوانى خیلى زود به پایان خود رسیده است. در چنین شرایطى رو آوردن به مکاتب پوچ گرایانه یا عرفان‌هاى دروغین و عفت زا، و در نهایت روى آوردن به خودکشى روز به روز در غرب و در میان جوانان و بالاخص اقشار تحصیلکرده در حال افزایش است.

براساس تازه‌ترین آمارى که توسط سازمان‌هاى رسمى آمریکا منتشر شده است، خودکشى دومین عامل مرگ و میر دانشجویان آمریکایى است. به گفته کارشناسان بهداشتى، خودکشى بیش از عوامل پزشکى جان جوانان آمریکایى را مى گیرد؛ ضمن این‌که آمارها نشان مى‌دهد، خودکشى عامل مرگ بیش از ۴ هزار دانشجو است.

براساس تازه‌ترین تحقیقاتى که توسط دفتر ملى آمار انگلیس صورت‌گرفته است، نرخ خودکشى دانشجویان بین سال‌هاى ۲۰۰۷ تا پایان ۲۰۱۶ با افزایش ۵۶ درصدى از ۶. ۶ نفر به ۳. ۱۰ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.درفرانسه واسپانیا هم آمارها اینطور نشان میدهد.

۷-نقش ترامپ در افول ابرقدرتى آمریکا

براى درک بهتر ماهیت وتوان رژیم کنونى آمریکا،شاید آخرین سخنان نیکى هیلى در دوران تصدیش به‌عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل بهترین گواه باشد. آنگاه که مى‌گوید: «مأموریت من، دیوانه نشان دادن ترامپ براى ترساندن کشورها بود او مى‌افزاید ترامپ را تندمزاج تصویر مى‌کردم تا طرف دیگر را بترسانم.»

بر خلاف رؤساى جمهور سابق آمریکا، گفتار ورفتار تیم جدید حاکم برکاخ سفید به ریاست دونالد ترامپ، نقاب را از چهره این رژیم کنار زده و ماهیت اصیل و واقعى آمریکا را براى جهانیان آشکار ساخته است.رئیس جمهورى که هیچ ابایى از بیان واقعیت سلطه طلبانه آمریکا نداشته وصراحتا از دوشیدن وغارت اموال وثروت کشورهاى زیر سلطه وتحقیر آن‌ها سخن به میان مى‌آورد. رژیمى که عامل اصلى بسیارى از جنایات علیه بشریت در ۶دهه اخیر بوده است.

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --