اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / راهپیمایی ۱۳ آبان درحسن آباد فشافویه برگزارشد

راهپیمایی ۱۳ آبان درحسن آباد فشافویه برگزارشد

به گزارش دفترامام جمعه حسن آباد راهپیمایی ۱۳ آبان باحضور گسترده اقشارمختلف مردم من جمله دانش آموزان درحسن آبادبرگزار شد این مراسم که مدرسه شهیدان قمی آغاز پس از طی مسیر راهپیمایان در مصلی امام خمینی حسن آباد تجمع نموده وپس از قرائت قطعنامه وآتش زدن پرچم آمریکا واسرائیل حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم به ایرادسخن پرداختند

ایشان گفتند: این واژه با مشتقات آن، ۴۸ بار در قرآن کریم آمده است. ۴ مورد آن به استکبار ابلیس و بقیّه به استکبار انسان اشاره دارد.

در منطق قرآن، بدترین اقسام استکبار، نداشتن تمکین و تواضع در برابر فرمان خداوند و انبیای الهی است

این حالت، غالبا برای کسانی پیش می آید که دارای موقعیت برتری از لحاظ مالی، اجتماعی، سیاسی، علمی و … باشند؛ از اینرو در طول تاریخ، شاهدیم، که انسانها یا کشورهایی که به برتریهای مختلفی می رسند، غالبا با رفتارهای مستکبرانه، به چپاول و تحت فرمان قرار دادن انسانها و کشورهای دیگر روی می آورند. در قرآن، زمینه ها و ایشان به عوامل استکبار اشاره کدند وگفتند:عوامل متعددی برای گرفتاری در این دام، بیان شده است که به برخی از آنها اشاره میکنم:

۱-ثروت و قدرت

در صورتی که ثروت و قدرت با بی ایمانی همراه گردد، زمینه ساز استکبار است. در قرآن درباره ریشه استکبار فرعون چنین آمده است: «وَ نَادَی فِرْعَوْنُ فیِ قَوْمِهِ قَالَ یَاقَوْمِ أَ لَیْسَ لیِ مُلْکُ مِصْرَ وَ هَذِهِ الاْءَنْهَارُ تَجْرِی مِن تَحْتیِ أَ فَلَا تُبْصِرُون»؛

۲-فقر فرهنگی و وابستگی فکری

گاهی خود مستضعفان نیز در تقویت استکبار نقش دارند و به تبلیغات، دسیسه ها و تهاجم فرهنگی مستکبران پاسخ مثبت می دهند و از آنها پیروی می کنند: «فَیَقولُ الضُّعَفؤُا لِلَّذینَ استَکبَرُوا اِنّا کُنّا لَکُم تَبَعًا… .»؛ «ضعیفان به مستکبران می گویند: ما پیرو شما بودیم… .»

که متأسفانه امروز در جوامع مختلف شاهد هستیم که قدرت خودرا کوچک وناچیز میدانند ودرمقابل قدرتهای به ظاهر بزرگ سرخم میکنند .که البته روز گذشته مقام معظم رهبری فرمودند که قدرت آمریکایی ها روبه افول است که اگر به این نکته توجه شود هیچ فردی احساس کوچکی وحقارت ، درخودنخواهد کرد.

امام جمعه ورییس شورای فرهنگ عمومی حسن آباد فشافویه درادامه به دستاوردهای استکبار ستیزی در۴۰ سال گذشته اشاره کردند ورسیدن به سن ۴۰ سالگی ،عبورازموانع وچالشها ،رسیدن به نقطه آسیب نا پذیری درعرصه های مختلف ونقش تعیین کنندگی ایران درعرصه های جهانی را ازدستاوردهای انقلاب واستکبار ستیزی برشمردند.

{تصاویر مربوطه}

 IMG_8947IMG_8953IMG_8941IMG_8937IMG_8938IMG_8950IMG_8958

{پایان} 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --