اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،خطیب جمعه حسن آبادفشافویه:جایگاه فیلم وسریال درمبارزه باجنگ نرم دشمن بسیاربرجسته است

حجت الاسلام والمسلمین استیری،خطیب جمعه حسن آبادفشافویه:جایگاه فیلم وسریال درمبارزه باجنگ نرم دشمن بسیاربرجسته است

به گزارش دفترامام جمعه حسن آبادنماز جمعه این هفته نهم آذرماه ۹۷به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”در مصلی امام خمینی حسن آبادبرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- آیا آخرالزمانی که همه ملل در هر گروه و مذهبی از آن می گویند مصداقش امروز است؟

۲-  آخرالزمان درروایات دومعنا ودو مفهوم دارد.

۳-اى ابن مسعود!منافقین مانند درخت خرزهره هستند که گل آن زیبا ولى مزۀ آن تلخ است.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱نماینده مومن، عزت و ذلت را از آن خدا مى‌داند و هجمه و جنجال دشمن روى او تأثیر نمى‌گذارد.

۲– نباید اجازه داد این جنگ اقتصادى، ما را از مباحث فرهنگى غافل کند.

۳- جایگاه فیلم و سریال درمبارزه با جنگ نرم دشمن بسیار برجسته است.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_9128

اوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی الله برادران و خواهران , نمازگزاران محترم را به رعایت تقوی الهی, انجام واجبات و ترک محرمات  توصیه میکنم.

موضوع بحث ما پیرامون وصایای پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم ) به عبدالله ابن مسعودبود هفته گذشته گفتیم درفرازدیگری رسول خدا پیرامون

یَا اِبْنَ مَسْعُودٍ سَیَأْتِی مِنْ بَعْدِی أَقْوَامٌ یَأْکُلُونَ طَیِّبَاتِ اَلطَّعَامِ وَ أَلْوَانَهَا وَ یَرْکَبُونَ اَلدَّوَابَّ وَ یَتَزَیَّنُونَ بِزِینَهِ اَلْمَرْأَهِ لِزَوْجِهَا وَ یَتَبَرَّجُونَ تَبَرُّجَ اَلنِّسَاءِ وَ زِیُّهُمْ مِثْلُ زِیِّ اَلْمُلُوکِ اَلْجَبَابِرَهِ هُمْ مُنَافِقُون هَذِهِ اَلْأُمَّهِ فِی آخِرِ اَلزَّمَانِ شَارِبُوا اَلْقَهَوَاتِ لاَعِبُونَ بِالْکِعَابِ رَاکِبُونَ اَلشَّهَوَاتِ تَارِکُونَ اَلْجَمَاعَاتِ رَاقِدُونَ عَنِ اَلْعَتَمَاتِ مُفَرِّطُونَ فِی اَلْغَدَوَاتِ یَقُولُ اَللَّهُ تَعَالَى فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضٰاعُوا اَلصَّلاٰهَ وَ اِتَّبَعُوا اَلشَّهَوٰاتِ فَسَوْفَ یَلْقَوْنَ غَیًّا  

اى ابن مسعود!بعد از من اقوامى مى‌آیند که غذاهاى خوب و متنوع مى‌خورند و بر مرکب‌ها سوار مى‌شوند و خود را مانند زن‌ها که خود را براى شوهر زینت مى‌کنند،آرایش مى‌کنند و مانند زنان خود را مى‌آرایند.و لباس آن‌ها مانند پادشاهان گردن‌کش است.آن‌ها منافقان این امت در آخر الزمان هستند، (آن‌ها)شراب مى‌نوشند و با بند استخوان(کعب)قمار مى‌زنند و شهوترانى مى‌کنند و جماعات را رها مى‌کنند.و هنگام نماز شب در خوابند و در کار صبحگاه کوتاهى مى‌کنند.خداى تعالى مى‌فرماید:«آن‌گاه پس از آنان جانشینانى به جاى ماندند که نماز را تباه ساخته و از هوس‌ها پیروى کردند و به زودى سزاى گمراهى خود را خواهند دید.
آخرالزمان یکی از واژه های پر کاربرد در مباحث مهدویت است. البته استعمال این مفهوم فقط در مذهب تشیع خلاصه نمی شود و در ادیان دیگر هم از آخر زمان دنیا سخن به میان آمده است. حتی بسیاری از پیشگو ها برای آخر دنیا زمان ها یا علائمی را معرفی می کنند.

در شرایطی که امروز همه مردم جهان به سر می‌برند، هیچ سوالی جدی‌تر از این نیست که آیا آخرالزمانی که همه ملل در هر گروه و مذهبی از آن می گویند مصداقش امروز است.

آخرالزمان در روایات اسلامی در دو معنا به کار رفته است؛ مدت‌زمان بین آغاز نبوت پیامبر اسلام(ص) تا وقوع قیامت، و دیگری دوران ظهور امام دوازدهم(ع). بنابر برخی روایات، پیامبر اسلام(ص)، پیامبر آخرالزمان دانسته شده است. همچنین در بسیاری از روایات اسلامی اصطلاح آخرالزمان به معنای زمانی دانسته شده که در آن منجی (مهدی موعود(عج)) ظهور می‌کند. در روایات اسلامی و شیعی، ویژگی‌هایی برای آخر الزمان بیان شده است؛ از جمله آزمون‌های سخت و فتنه‌های آخرالزمان، ظهور منجی و جدال بین حق و باطل،و همچنین غلبه حق بر باطل و عصر طلایی جهان.

پیامبر فرموده‌اند که نشانه‌هایی در آخرالزمان وجود دارد که مانند دانه‌های تسبیح یکی یکی می‌افتد و به آخرین دانه یعنی ظهور می‌انجامد و هرچه زمان ظهور نزدیک باشد بر تعداد حوادث افزوده می‌شود.پیامبراکرم ده صفت وبه تعبیری ۱۱ صفت برای آنان نام بردندکه باید توجه کنیم

IMG_9132

یَا اِبْنَ مَسْعُودٍ مَثَلُهُمْ مَثَلُ اَلدِّفْلَى زَهْرَتُهَا حَسَنَهٌ وَ طَعْمُهَا مُرٌّ کَلاَمُهُمُ اَلْحِکْمَهُ وَ أَعْمَالُهُمْ دَاءٌ لاَ تَقْبَلُ اَلدَّوَاءَ أَ فَلاٰ یَتَدَبَّرُونَ اَلْقُرْآنَ أَمْ عَلىٰ قُلُوبٍ أَقْفٰالُهٰا 

اى ابن مسعود!آن‌ها مانند درخت خرزهره هستند که گل آن زیبا ولى مزۀ آن تلخ است.سخن آن‌ها حکمت ولى کردار آن‌ها دردى است که هیچ دوایى را نمى‌پذیرد، «آیا به آیات قرآن نمى‌اندیشند یا مگر بر دل‌هایشان قفل‌هایى نهاده شده‌؟»

 این گل به دلیل تنوع رنگی و زیبایی اش بسیار شناخته شده است. تقریباً همه قسمت های گیاه (شاخ و برگ ها) همیشه سبز هستند. خطر ابتلابه مسمومیت بااین گل ارزان قیمت که انسان و حیوان را تهدید می کند.

منافقان لباس و پوشش زیبا به تن می کنند ولی درونشان آلوده و فاسد است. نمی گوییم که لباس زیبا به تن کرده نشود بلکه مسلمان باید لباس زیبا به تن داشته باشد و بوی خود را معطر کند و همراه آن درون خود را نیز با ذکر و یاد خدا و صداقت و دلسوزی زیبا سازد تا زیبایی درون و بیرون باهم باشد.

حرفهای بزرگ زدن و بی معنا و با گردن درازی حرف زدن از نشانه های نفاق است و هر وقت می خواهند از همه کس خوبتر حرف بزنند چنین حرف می زنند که با آن مردم را فریب دهند خداوند متعال درسوره منافقون/۴می فرماید:« وَ إِذا رَأَیْتَهُمْ تُعْجِبُکَ أَجْسامُهُمْ هنگامى که آنها را مى بینى جسم و قیافه آنان تو را در شگفتى فرو مى برد.وَإِن یَقُولُوا تَسْمَعْ لِقَوْلِهِمْ و هنگامی که به سخن درمی‌آیند ( به علّت حلاوت کلامشان ) به سخنانشان گوش فرا می‌دهی .و چنین می پندارند که از همه کس فهمیده تر و عاقل ترند که درواقع این چنین نیست.

ظاهرى آراسته و قیافه هائى جالب دارند.علاوه بر این، چنان شیرین و جذاب سخن مى گویند که، «وقتى حرف مى زنند تو نیز به سخنانشان گوش فرا مى دهى»! (وَ إِنْ یَقُولُوا تَسْمَعْ لِقَوْلِهِمْ

*&*&*&*&*&&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم

به چندمطلب درخطبه دوم اشاره میکنم

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*

شنبه ۱۰آذر ۲۳ربیع‌الاول شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس و روز مجلس/

 شنبه دهم آذر ماه مصادف است با سالروز شهادت شهید سیدحسن مدرس که در سال ۱۳۱۶ بدست عمال رضاخان در سن ۶۷ سالگى به شهادت رسید. شهید مدرس یکى از پنج مجتهد طراز اول ناظر مجلس دوم مشروطه بود و پس از آن نیز ۵ دوره به‌عنوان نماینده در مجلس شوراى ملى آن دوران حضور داشت. اگرچه مدرس در مجلس همفکر و همراه چندانى نداشت و در اقلیت محض بود، اما ویژگى‌هاى فردى خاص این شهید والامقام و مجموعه فعالیت‌هاى برجسته وى به‌نحوى بود که در تاریخ معاصر ایران ماندگار شد و به‌همین‌دلیل روز دهم آذر ماه به نام «روز مجلس» نامگذارى شده است.

IMG_9133

یکى از ویژگى‌هاى مهم و کلیدى شهید مدرس که باعث مى‌شد بتواند على‌رغم اقلیت بودن، با صداى رسا حرف حق خود را بیان و در عمل دنبال کند، شجاعت وى بود. نماینده مطلوب، مرعوب نیست. فضاى سیاسى، رسانه اى، تهدید، هجمه و فشار روى وى تأثیرى ندارد و باعث عقب نشینى وى از موضع برحق خود نمى‌شود. این ویژگى در حیات و سیره سیاسى شهید مدرس بسیار برجسته بود.

امروز نیز نمایندگان مجلس با چنین فضایى روبه‌رو هستند. دشمن با رسانه‌هاى متعدد و متنوعى که در اختیار دارد سعى در مرعوب کردن افراد دارد، علیه آن‌ها فضاسازى و جنجال مى‌کند و عده‌اى در داخل کشور نیز از سرناآگاهى و حتى برخى معدود هم آگاهانه و همراه با دشمن، به افراد انقلابى و شجاع برچسب مى‌زنند و علیه آن‌ها جوسازى مى‌کنند و در واقع سعى دارند هزینه انقلابى بودن را بالا ببرنند. در این میدان، کسى مرعوب نمى‌شود که متکى به منبع لایزال قدرت باشد. نماینده مومن، عزت و ذلت را از آن خدا مى‌داند و هجمه و جنجال دشمن روى او تأثیر نمى‌گذارد.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

پیام مقام معظم رهبری به هنرمندان و سریال سازان‌

 مقام معظم رهبرى پس از دیدار مفصل و چند ساعته‌اى که با تعدادی از تهیه کنندگان، کارگردانان و بازیگران سریال هاى نمایشى داشتند، نظرات خودشان را در قالب پیامى براى آن‌ها ارسال فرمودند که از طریق رسانه ملى به اطلاع عموم نیز رسید. معظم له در این پیام به مسائل مهمى اشاره فرمودند که به  برخى اشاره میکنم:

۱-اصالت فرهنگ گم نشود

یکی ازنکات، اهمیت و جایگاه مباحث فرهنگى است. در حالى که کشور با مشکلات عدیده‌اى به‌خصوص در عرصه اقتصاد مواجه است و در واقع درگیر یک جنگ تحمیلى و تمام عیار اقتصادى هستیم، نباید اجازه داد این جنگ اقتصادى، ما را از مباحث فرهنگى غافل کند. اصلاً تمام مشکل و درگیرى سیاسى، امنیتى و اقتصادى دشمن با ما بر سر همین فرهنگ است. اگر ملت و نظام ایران در مقابل سلطه فرهنگى آمریکا سر خم کند و تسلیم شود، خود بخود بقیه درگیرى‌ها هم تمام می شود! انقلاب اسلامى سال ۱۳۵۷ هم یک حرکت فرهنگى بود. انقلاب با اسلحه پیروز نشد. آنچه انقلاب را پیروز کرد، حرکت فرهنگى و آگاهى بخشى حضرت امام(ره) بود که عمدتاً از طریق شبکه مساجد به‌عنوان پایگاه فرهنگى انقلاب انجام مى‌شد.

IMG_9139

۲-جنگ نرم همه‌جانبه دشمن، امروز قابل انکار نیست

با فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ میلادی و پایان جنگ سرد کارشناسان بخش جنگ در ایالات متحده با استفاده از تجربه هایی که از دو جنگ جهانی و دوران جنگ سرد داشتنددریافتند که می شود با هزینه کمتر و بدون دخالت مستقیم در سایر کشورها به اهداف سیاسی، اقتصادی و… دست یافت که در ادبیات سیاسی جهان به جنگ نرم شهرت یافت.

این نوع جنگ از فروپاشی شوروی شروع و تاکنون ادامه داشته و متکی بر تهدیدات نرم و قدرت نرم فرهنگی و اجتماعی است. آمریکایی ها با استفاده از این نوع جنگ تاکنون موفق به تغییر چندین رژیم سیاسی در کشورهای مورد نظر شدند. انقلاب های رنگی که در چندین کشور بلوک شرق و شوروی سابق رخ داد،در واقع نمونه ای از جنگ نرم است. آمریکایی ها با استفاده از قدرت نرم موفق به تغییر رژیم های سیاسی در کشورهایی چون لهستان، گرجستان، چک اسلواکی، قرقیزستان، اکراین و تاجیکستان گردید. در تمامی این دگرگونی های سیاسی بدون استفاده از ابزار خشونت و صرفا با تکیه بر قدرت نرم و ابزار رسانه، با تغییر در ارزش ها و الگوهای رفتاری از رژیم های سیاسی حاکم مشروعیت ‏زدایی گردید و از طریق جنبش‏ های مردمی و ایجاد بی ثباتی سیاسی، قدرت سیاسی جابه جا شد.

این نوع جنگ علیه ما غیرقابل انکار است با این‌حال، برخى آن‌را انکار مى‌کنند،برخى‌ بى‌تفاوت از برابر این حادثه‌ى ملّى مى‌گذرندو برخى هم با دشمن همراهى و به او کمک مى‌کنندکه این خود نیز بخشى از جنگ نرم است. در این جنگ، هنرمندان و اهالى فکر و نظر، در حکم نیروهاى مسلّح در جنگ سختند.

 انکار جنگ نرم نیز خود بخشى از جنگ نرم است. چرا؟ چون انکار غفلت مى‌آورد. دشمن آمده پشت در خانه شما و مشغول خرابکارى است و یک جاهایى حتى ورود نیز کرده است، بجاى آن‌که فکر تدبیر و چاره شود برخى این هجمه را انکار کنند. نتیجه چه مى‌شود؟ بی‌خیالى و خوش خیالى و بى‌عملى.

البته عده‌اى پا را از این مرحله نیز جلوتر گذاشته و خود تبدیل به سرباز تهاجم فرهنگى مى‌شوند. ترویج منکرات و تضعیف اخلاق و ایمان در تولیدات فرهنگى یا به عبارت دقیق‌تر ضدفرهنگى از نشانه‌هاى این قضیه است.اعتنایى و غفلت نسبت به تهاجم فرهنگى و جنگ نرم دشمن یک جور ضایعه و خسارت است و شیفتگى، همراهى و همکارى با دشمن به مراتب زشت‌تر است. سربازى که در جنگ با دشمن و علیه جبهه خودى همکارى دارد، آیا این کارچیزی جز خیانت است؟

IMG_9140

که البته مبارزه فقط با سخنرانى و نگارش نیست؛ بلکه هنرهم باید میدان‌دار باشد.جایگاه فیلم و سریال در این میان بسیار برجسته است.عظمت و استقلال و شجاعت و ظرفیّت‌هاى علمى و عملى ملّت وانقلاب  را بایدبا زبان هنر بیان کرد که نوعی مبارزه با جنگ نرم دشمن است

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

اهانت ترامپ به ملت ایران

وقت گذشته اگرفرصت بودان شاءالله هفته آینده صحبت خواهم کرد

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --