اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه: حقوق بشر تنها دستاویزى براى غرب جهت تحقق منافع است

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه: حقوق بشر تنها دستاویزى براى غرب جهت تحقق منافع است

به گزارش دفترامام جمعه حسن آباد نماز جمعه باشکوه وباصلابت اینهفته ششم اردیبهشت  سال ۹۸،به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”وباحضور پرشور نمازگزاران در مصلی امام خمینی این شهربرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- یکی دیگر از ویژگی‌های امام عصر، رحمت واسعه بودن،و رأفت بی‌کران حضرت است 

۲- یکی از جفاها و ظلم‌هایی که به امام زمان(ع) می‌شوداین است که چهره‌ی حضرت را بعضی‌ها چهره‌ی خشنی معرفی میکنند!

۳-وقتی امام زمان(عج)ظهورکنندهم عقل‌ها متمرکز میشودوکارآیی کامل خودش را دارد.هم اخلاق مردم کامل می‌شود.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱مهم‌ترین پایگاهى که ظرفیت‌هاى مختلفى براى تربیت نیروى انسانى دارد،«مسجد» است.

۲– مهمترین مسأله اجتماعى، از نگاه قرآن، اصل«شورا» ومشورت است.

۳- کارگران در پیشرفت جامعه ،به عنوان موتور محرک اقتصادوتولید محسوب میشوند.

۴- دولت عربستان شیعیان را از جنبه‌هاى مختلف مورد فشار قرارداده است.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم

بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

 IMG_9771

أُوصِیکُمْ، عِبَادَ اللهِ، بَتَقْوَى اللهِ الَّتی هِیَ الزَّادُ وَبِهَا الْمَعَاذُبرادران و خواهران , نمازگزاران محترم را به رعایت تقوی الهی, انجام واجبات و ترک محرمات  توصیه میکنم.

اولین جمعه ماه شعباناستاین ایام رابه همه‌ی شمانمازگزاران عزیز تبریک عرض میکنم.

موضوع بحث ما در ماه شعبان پیرامون ویژگی‌ها و خصوصیات حضرت ولیعصر(ع)بود.

هفته گذشته گفتیم یکی از ویژگی حضرت زنده بودن و حی بودناست، که عرض شداین ویژگی مخصوص مکتب اهلبیت است. یعنی در بین تمام ادیان و مذاهب مذهب شیعه است که اعتقاد دارد که منجی و موعود زنده است و در بین ما دارد زندگی می‌کندکه سه تفاوت شیعه بادیگرمذاهب را عرضه داشتم.

یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت، رحمت واسعه بودن، مهربانی گسترده و رأفت بی‌کرانی از امام زمان(ع) که انصافاً اگرانسان این مهربانی را بشناسد، و بداند این قلب رئوف و چهره‌ی مهربان چه خصوصیتی دارد و چه رحمتی دارد، لحظه‌شماری می‌کند که خودش را به زمان ظهور و در رکاب حضرت برساند. رحمت واسعه‌ی حضرت در زیارت آل یاسین که یکی از بهترین زیارت‌های حضرت است،آمده است.

متأسفانه یکی از جفاها و ظلم‌هایی که به امام زمان(ع) می‌شود همین است که چهره‌ی حضرت را بعضی‌ها چهره‌ی خشنی معرفی میکنند. حالا یا در اثر جهالت‌ها و بی‌معرفتی‌ها، یا در اثر بد معرفی کردن‌ها، یا در اثر غرض ورزی‌ها، به هر حال هرچه که هست بعضی‌ها این چهره‌ی نورانی و این دل رئوف و منور را خشن فرض کردند که خیلی سختگیر است و نعوذ بالله یک شمشیری در دستش هست که همینطور از کشته، پشته می‌سازد و جوی‌های خون راه می‌اندازد 

روایت معروفی است که خدای متعال فرمود: رحمت من صد جزء است که یک جز از آن صد جز رحمت خدا به عالم دنیا نازل شده است. ۹۹ جز از آن گنجایش ندارد که در عالم دنیا نازل شود. آن یک جز رحمت خدا که تازه در عالم دنیا تنزل پیدا کرده است، از اول تاریخ تا قیامت، هرچه مهربانی در این عالم هست، بین پدر و مادر و فرزندان، بین همسران با همدیگر، بین برادر و خواهر با همدیگر، بین ارحام، بین فامیل‌ها، بین دوستان، هرچه مهربانی در این دنیا هست. نه فقط بین انسان‌ها، بین حیوانات، رأفت‌ها و مهربانی‌ها، هر نوع رشته‌ی محبت در عالم دنیا هست محصول یک جزء از آن صد جزء رحمت خداست.! ۹۹ مورد برای عالم بالاست، چون عالم پایین دیگر گنجایش ندارد. در زیارت جامعه‌ی کبیره یکی از فضیلت‌های اهلبیت «معدن الرحمه» ذکر شده است.  اهلبیت معدن رحمت هستند، واسطه‌ی رحمت هستند، واسطه به این معنا که خودشان اول مهربان هستند. خودشان اینقدر ظرفیت دارند که همه‌ی آن رحمت را جذب کنند.

IMG_9772

در روایات هست به قدری ناهنجاری در اجتماع زیاد بوده که دلها از هم دور شده است. پیوندهای دوستی، عاطفی، انسانی، قطع شده بود. چند روایت را برای ترسیم قبل از ظهور عرض کنم.

امام صادق(ع) فرمود: قبل از ظهور امام زمان «رَأَیْتَ الصَّغِیرَ یَسْتَحْقِرُ بِالْکَبِیر» (کافی/ج۸/ص۳۸) کوچک، کسی که سن‌اش کمتر است، بی‌اعتنایی می‌کند و به بزرگتر بی‌احترامی می‌کند. «وَ رَأَیْتَ الْجَارَ یُؤْذِی جَارَهُ وَ لَیْسَ لَهُ مَانِعٌ» همسایه، همسایه را آزار می‌دهد. هیچ‌کس هم جلودارش نیست.«رَأَیْتَ الْعُقُوقَ قَدْ ظَهَرَ» (کافی/ج۸/ص۴۰) عاق شدن، چه بچه‌ها عاق والدین شوند، چه والدین عاق فرزندان شوند.

«وَ رَأَیْتَ الْأَرْحَامَ قَدْ تَقَطَّعَت‏» ارحام و خویشاوندی‌ها قطع شده است. عاطفه‌ها کم شده است. اینها آسیب برای قبل از ظهور است. ناهنجاری‌های قبل ازظهور است آنوقت با آمدن حضرت یک مرتبه ورق برمی‌گردد. این چنین دلها به هم مهربان می‌شود که «أُلْقِیَ الرَّأْفَهُ وَ الرَّحْمَهُ بَیْنَهُم‏» بینشان رحمت و رأفت «فَیَتَوَاسَوْنَ» از هم برای دیگری می‌گذرند. فداکاری و مواسات برای دیگری می‌کنند

البته رحمت و مهربانی و رأفت حضرت ، در بستر عدالت است. وقتی عدالت گسترش پیدا کند، انوقت مهربانی‌ها ظهور پیدا می‌کند. همه به همدیگر دل رحم می‌شوند. این عدالت است که باعث می‌شود انقلابی نه فقط در بیرون مردم، در دلهای مردم رخ می‌دهد. در افکار مردم رخ می‌دهد.

 امام باقر(ع) فرمود: «وَضَعَ یَدَهُ عَلَى رُءُوسِ الْعِبَادِ فَجَمَعَ بِهِ عُقُولَهُمْ» (بحارالانوار/ج۵۲/ص۳۳۶) عقلشان متمرکز می‌شود. عقل‌های پراکنده که درست کار نمی‌کرد، جمع می‌شود. «وَ أَکْمَلَ بِهِ أَخْلَاقَهُمْ» اخلاق مردم کامل می‌شود، هم عقل‌ها متمرکز است. جمع شده است. کارآیی کامل خودش را دارد. هم اخلاق مردم کامل می‌شود. چرا؟ چون موانع رشدشان برداشته شد. آن آداب و رسوم غلط و افکار شرک آلود غلط، سنت‌های خرافی برداشته شده است. خصوصیاتش به شکلی می‌شود که فرمودند: «وَ لَذَهَبَتِ الشَّحْنَاءُ مِنْ قُلُوبِ الْعِبَادِ» (بحارالانوار/ج۱۰/ص۱۰۴) کینه از دل‌ها برداشته می‌شود. «أُلْقِیَ الرَّأْفَهُ وَ الرَّحْمَهُ بَیْنَهُم‏» (بحارالانوار/ج۵۲/ص۳۸۴) وصف «رَحْمَهً لِلْعَالَمِین‏» برای امام زمان(ع) آمده است. همان چیزی که برای پیغمبر اکرم است،

حکومت امام زمان(ع) بر دلهاست. پیغمبر اکرم در یک روایتی فرمود: «یفرح به أهل السماء و الأرض» (دلایل الامامه/ص۲۵۰) آسمانیان و زمینیان با آمدن امام مهدی(ع) خشنود می‌شوند. «وَ الطَّیْرُ وَ الْوُحُوشُ وَ الْحِیتَانُ وَ دَوَابُّ الْبَحْر» (بحارالانوار/ج۱۴/ص۱۷) پرنده‌ها، حیوانات وحشی در بیابان و ماهی‌های دریا. یک ارتقاء حیات و یک حیات برتری در زمان او ایجاد می‌شود که شامل حال حتی حیوانات خواهد بود. در یک روایت دیگری هست که پیغمبر فرمود: «یَرْضَى عَنْهُ سَاکِنُ السَّمَاءِ وَ سَاکِنُ الْأَرْضِ» (بحارالانوار/ج۵۱/ص۱۰۴) همه از او راضی هستند. «حَتَّى یَتَمَنَّى الْأَحْیَاءُ الْأَمْوَات‏» (بحارالانوار/ج۵۱/ص۱۰۴) تا آنجایی که زندگان آرزو می‌کنند ای کاش اموات بودند و این زمان را می‌دیدند.

از امام باقر(ع) روایت است که وقتی ولیعصر (ع) می آید، آنچنان تربیت می‌کند و موانع رشد انسان‌ها را برمی دارد، نسبت به همان انسان‌هایی که گنهکار و آلوده هستند، به گونه‌ای با آنها برخورد می‌کند، که همان آدم‌ها به مؤمنینی تبدیل می‌شوند که در رکاب حضرت خواهد بود

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشروح خطبه دوم:

اوصِیکُمْ عبادالله و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ. بندگان خدا شما را و خودم را سفارش می کنم به تقوای الهی،

IMG_9775

&*&*&*&&*&*&*&*&*&&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*

جمعه ۶اردیبهشت ۲۰شعبان آغاز دهه تکریم و غبارروبی مساجد

مهم‌ترین پایگاهى که از ظرفیت‌هاى مختلفى براى تربیت نیروى انسانى باویژگى‌هایى مثل تعهد ،تخصص ،ایمان برخوردار است، پایگاه «مسجد» است؛ پایگاهى که از ابتداى ظهور دین مبین اسلام و بنیانگذارى حکومت اسلامى توسط حضرت رسول اکرم(ص) نقش خود را در این‌راستا ایفا نموده و تا به امروز اسلام و مسلمین در سراسر گیتى از آن برخوردار شده‌اند.این پایگاه مهم وتأثیر گذار میتواند در تحقق اهداف گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری دربیانیه موسوم به گام دوم انقلاب گامهی مؤثری رابردارد

با توجه به این‌که دهه آخر ماه مبارک شعبان، دهه «تکریم و غباروربى مساجد» نامگذارى شده است سزاوار است براى آماده‌سازى مساجد جهت ورود به ماه رمضان، اقدامات و برنامه هایى را براى استفاده بهتر از این پایگاه الهى صورت داد تا جوانان هرچه بیشتر در ماه مبارک رمضان و ماه‌هاى پس از آن به این پایگاه دین و معنویت جلب شده و از برنامه‌هاى انسان ساز آن بهره مند گردند

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

دوشنبه ۹اردیبهشت ۲۳شعبان روز شوراها و آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا (۱۳۷۸ ش)

در واقع مهمترین مسأله اجتماعى، از نگاه قرآن، همان اصل«شورا» ومشورت است، که هم اساس دمکراسی و احترام به فکر ونظر دیگران است، وهم اینکه رمز کمال‌یابی هرتصمیم و اقدام شایسته است که بدون آن، ناقص ونارس وبازتابی از یک اندیشه محدود خواهد بود؛ چرا که یک فرد، هر اندازه هم از نظر فکرى نیرومند باشد، نسبت به مسائل مختلف، تنها از همان دریچه فهم ودرک خودش می‌نگرد، در حالی که ابعاد دیگر قضیه بر او مجهول وناشناخته مى‏ماند؛ اما هنگامى که مسائل، در شوْر ودر مشورت با دیگران، مطرح می‌گردد و عقلها و تجارب و دیدگاههاى مختلف، به کمک هم می‌شتابند، مسائل وقضایا پخته‌تر و کم نقص‌تر صورت مى‏گیرند

حقاً و انصافاً میبینم که کار شورای شهر کار بسیار مهمی است هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست؛ کارهای فرهنگىِ خوبی شده، کارهای اجتماعىِ خوبی شده، کارهای عمرانی و آبادسازیهای خوبی شده، مشکلاتی از مردم برداشته شده که اززحمات اعضاءمحترم شورای شهرتقدیر وتشکر میکنم.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&&*&*&*&*&

چهارشنبه ۱۱اردیبهشت ۲۵شعبان روز کارگر

در فرهنگ غنی اسلامی ما، سلوک الهی دارای دو بخش است: بخش مادی و بخش معنوی، بخش مادیش کار است و بخش معنویش نماز، و از اینجا می‌توان به اهمیت کار در جامعه اسلامی پی برد.کار و کارگر اهمیت بسیاری دارد ازآنجایی‌که امسال؛ سال رونق تولید نام‌گذاری شده است بیشترین زحمت برای تحقق اهداف در این راستا بر دوش کارگران و کارآفرینان است.

نقش کارگران در پیشرفت جامعه و انقلاب بر هیچ‌کس پوشیده نیست موتور محرک اقتصادوتولید محسوب میشوندامیدوارم حقوق این قشر همواره مدنظر کارفرمایان باشد و حقوق آن‌ها را همواره رعایت بکنند.

IMG_9777

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&&*&*&*&*&

اعدام و سرکوب شیعیان؛به دست بزرگترین دولت تروریستى سعودی                        ‌

دولت عربستان در جدیدترین اقدام ضد حقوق بشرى خود، ۳۷ نفر ازجمله ۳۲ شیعه این کشور را به جرم فعالیت تروریستى اعدام کرد.این افراد از شیعیان منطقه قطیف و رجال دینی و طلاب علوم دینى منطقه شرقیه هستند که با اتهامات تروریستى اعدام شدند. سعودى‌ها همواره سعى کرده‌اند براى حذف مخالفان خود به‌ویژه شیعیان، با برچسپ تروریسم، آن‌ها را زندانى و اعدام کنند.

پیوند وهابیت با تروریسم مسأله‌اى است که نیازى به اثبات نداشته و بسیارى از شبکه‌هاى غربى نیز به این امر اعتراف کرده‌اند.

 دولت عربستان شیعیان را از جنبه‌هاى مختلف مورد فشار قرارداده است. شیعیان عربستان در بدترین شرایط ممکن زندگى مى کنند و به‌عنوان مسلمانان فراموش شده مشهور هستند. شیعیان عربستان که بین ۱۵ تا ۲۵ درصد جمعیت کشور را تشکیل مى‌دهند طى ۸ دهه‌اى که از حکومت آل سعود مى‌گذرد، با تبعیضات و محدودیت‌هاى متعدد و فراوانى همچون تبعیض‌هاى دینى – مذهبى، تبعیض‌هاى سیاسى و محرومیت‌هاى اقتصادى. مواجه بوده‌اند.

 چندی قبل یک وهابى تندروى سعودى ۴۰ ساله در جنایتى وحشتناک، زکریا کودک شیعه ۶ ساله را به جرم محبت به خاندان پیامبر(ع) در برابر چشمان مادرش در مدینه منوره به شهادت رساند.قطعه قطعه کردن یک خبرنگار ،وحشیانه ترین جنایات دریمن درحال انجام است.

امانکته بسیار مهم در مورد جنایت‌هاى عربستان در مورد شیعیان و نقض‌هاى گسترده حقوق بشرى این است که آمریکا که ادعاى حقوق بشرى دارد، نه تنها در برابر سرکوب و اعدام شیعیان عربستان موضع نگرفته، بلکه حتى به گونه‌اى آل سعود را تشویق به این کار مى‌کند. چراکه اساسا حقوق بشر تنها دستاویزى براى غرب جهت تحقق منافع است.

نکته جالب تروزیر خارجه آمریکا چندی قبل، از ایران خواست در مسئله حقوق بشر و رعایت قانون، از سران عربستان سعودی درس بگیرد!

این قتل‌ها در شرایطی صورت گرفته که مجامع بین‌المللی واکنش گسترده‌ای نسبت به آنها بروز نداده‌اند و مطابق روال معمول بسیاری از دولت‌های غربی و حتی برخی مجامع حقوق بشری در غرب تا این لحظه، از کنار این جنایات با سکوت عبور کرده‌اند.

درپایان علاوه براینکه این اقدام وحشیانه را محکوم میکنیم وازجامعه بین‌المللی میخواهیم با یک اقدام قاطعانه ازجنایات کور حاکمان بی خرد وبی کفایت آل سعود جلو گیری نمایند{تکبیرنمازگزاران}

پنجشنبه ۱۲اردیبهشت ۲۶شعبان شهادت عالم مجاهد، استاد مرتضی مطهری (۱۳۵۸) // روز معلم

فرصت گذشته ان شاءالله درهفته آینده صحبت خواهم کرد.

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --