اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه: حق را بایدبا ایستادگى از دشمن گرفت نه با التماس‌‌

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه: حق را بایدبا ایستادگى از دشمن گرفت نه با التماس‌‌

به گزارش دفترامام جمعه حسن آباد نماز جمعه باشکوه وباصلابت اینهفته درآخرین جمعه شعبان ودرآستانه ماه مبارک رمضان ،به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”وباحضور پرشور نمازگزاران در مصلی امام خمینی این شهربرگزارشد.

 عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱-چرا در میان تمام دوازده ماه ، خداوند ماه رمضان را برگزیده است؟

۲- خداوند رحمان و رحیم است ،و بدون هیچ توقعی در ماه رمضان گنهکاران را مى بخشد.

۳-بعضى صد سال عمر مى کننداماده قدمِ ارزشمند و مفید براى جامعه برنمى دارند، ولى یکى بیست سال عمر مى کند و صد قدم برمى دارد.

۴-ملا محسن فیض کاشانى مى گوید: خداوند در سنین کوچکى سه چیز به من عطا کرد.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*& 

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱یکی از فرصتهای ماه رمضان،فرصت  آشتی با خداوند است.

۲-شهیدمطهری هم دربرابرظلم سیاسی مبارزه کردند،هم دربرابرظلم اجتماعی،هم دربرابرظلم فرهنگی وهم دربرابرظلم اقتصادی.

۳-اگرتدابیرداخلى به‌خوبى وجودداشته باشد،حتى مقابل سنگین‌ترىن تحریم‌ها مى‌توان ایستادگى کرد.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم

بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

 IMG_9779

أُوصِیکُمْ، عِبَادَ اللهِ، بَتَقْوَى اللهِ الَّتی هِیَ الزَّادُ وَبِهَا الْمَعَاذُبرادران و خواهران , نمازگزاران محترم را به رعایت تقوی الهی, انجام واجبات و ترک محرمات  توصیه میکنم.

آخرین جمعه ماه شعباناستودرآستانه ماه مبارک رمضان قرار گرفتیمموضوع بحث ما پیرامونیکى از پر برکت ترین سخنان و یکى از ارزنده ترین کلام ها که پیامهاى مهم و درسهاى بى شمار و دلنشین و آموزنده در تاءمین زندگى سعادتمندانه ى دو جهان براى انسان دارد، خطبه ى شعبانیه حضرت رسول (ص) مى باشد،که در منابع اسلامى موجود است . چنانکه میان مورّخان و محدّثان معروف و مشهور است ، این خطبه ، در آخرین روزهاى ماه شعبان و در آستانه ى ماه مبارک رمضان ، در روز جمعه اى در مسجد مدینه ،بیان شدو براى ما به یادگار مانده است .

حضرت امام رضا علیه السّلام از پدر گرامى خود و او از پدر بزرگوارش ، سلسله ى سند به حضرت امیر مؤ منان امام على علیه السّلام مى رسد که آن حضرت فرمود:
«
انّ رسول اللّه صلّى اللّه علیه و آلهِ و سلّم خطبنا ذات یوم ؛»

عَنِ الرِّضَا عَنْ آبَائِهِ عَنْ عَلِیٍّ ع قَالَ : إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص خَطَبَنَا ذَاتَ یَوْمٍ فَقَالَ :
أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَهِ وَ الرَّحْمَهِ وَ الْمَغْفِرَهِ،
شَهْرٌ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَفْضَلُ الشُّهُورِ
وَ أَیَّامُهُ أَفْضَلُ الْأَیَّامِ
وَ لَیَالِیهِ أَفْضَلُ اللَّیَالِی
وَ سَاعَاتُهُ أَفْضَلُ السَّاعَاتِ
هُوَ شَهْرٌ دُعِیتُمْ فِیهِ إِلَى ضِیَافَهِ اللَّهِ
وَ جُعِلْتُمْ فِیهِ مِنْ أَهْلِ کَرَامَهِ اللَّهِ
أَنْفَاسُکُمْ فِیهِ تَسْبِیحٌ
وَ نَوْمُکُمْ فِیهِ عِبَادَهٌ
وَ عَمَلُکُمْ فِیهِ مَقْبُولٌ
وَ دُعَاؤُکُمْ فِیهِ مُسْتَجَابٌ

اماچرا در میان تمام دوازده ماه ، خداوند ماه رمضان را برگزیده است ؟ و چرا این ماه ، ماه خداست ؟ در حالى که همه ى ماه ها مخلوق خدا هستند؟

پیامبر بزرگوار اسلام علّت آن را چند چیز بیان مى کند که جزو خصوصیات ماه رمضان است . در این مورد مى فرماید:
«
قد اءقبل الیکم شهر اللّه ، بالبرکه و الرّحمه و المغفره (بحار الانوار/ ج ۹۶/ ص ۳۵۶.)
چرا ماه خداست ؟ چون این ماه :
۱-ماه برکت است ،
۲-ماه رحمت است ،
۳-و ماه مغفرت و آمرزش است .
ممکن است بعضی بخشندگى و مهربانى داشته باشند، لیکن توقع هم داشته باشند.ولى یک عدّه هستند که در زندگى منظم و مرتب هستند و به وظیفه و تکلیف شان عمل مى کنند و هرگز توقعى هم ندارند.
خداوند رحمان و رحیم است ، یعنى بخشنده است و بدون هیچ توقعی در ماه رمضان گنهکاران را مى بخشد.ماه رمضان ماه مغفرت و بخشش است ، یعنى فصل بخشش گناهان است .
اگرچه عفوّ خداوند همیشه است ، ولى یک زمان ویژه هم دارد و آن زمان مخصوص ، ماه مبارک رمضان است .

این حقیقت که رسول خدا فرمود: ماه رمضان ماه برکت است ، بسیار در خور توجّه است .
واژه ى «برکت » از نظر لغت به معنى بسیارى و فراوانى است که تواءم با سلامت و سعادت باشد.
در زندگى دنیا، خیلى ها کار مى کنند و درآمد خوبى هم دارند، اما جانشان به لب مى رسد و آسایش ندارند. فردى است که کار مى کند و پر درآمد است ولى در زندگى مرتب رنج مى برد، این درآمد با برکت نیست . بعضى ها صد سال عمر مى کنند اما ده قدمِ ارزشمند و مفید براى جامعه برنمى دارند، ولى یکى بیست سال عمر مى کند و صد قدم برمى دارد. این قدمش ‍ هزاران نفر جمعیت را سالهای سال بهره مند مى کند این عمر و این زندگى با برکت است .

چندنمونه عرض کنم:

۱-آیت اللّه علاّمه ى بزرگوار سید محمد حسین طباطبایى در سنّ پنج سالگى مادرش و در سنّ نه سالگى پدرش را از دست داد و کاملا یتیم شد.
او با هزاران رنج و مشقت و یتیمى بزرگ شد، اما با اتکال به خداوند متعال و با امید و تلاش و خودباورى بسیار، صبر و استقامت را پیشه ى خود کرد و به تحصیل علوم دینى پرداخت ، و توانست در رشته هاى مختلف علمى ، به ویژه در تفسیر قرآن کتابى مانند المیزان بنویسد، و در سایر رشته ها، کتاب هاى ارزشمندى را به یادگار بگذارد که امروز در خدمت اسلام و نسل جوان قرار دراد و با ۸۹ سال عمر، بهترین ذخیره را به دست آورد.

۲-ابو على سینا این دانشمند بى نظیر جهان اسلام در سنّ ۱۶ سالگى تمام علوم دنیاى آن روز را فرا گرفت  . فقه ، اصول ، فلسفه ، هیئت ، هندسه ، ریاضیات ، طبّ و… و نیز ده ها کتاب در رشته هاى مختلف و مورد نیاز آن روز و امروز بشر را تاءلیف کرد و با ۵۳ سال عمر توانست بزرگ ترین افتخارات را کسب کرده و به فضائل عظیمى نائل آید.

۳-مرحوم آیه اللّه محمد بن مرتضى ، معروف به ملا محسن فیض کاشانى چنین مى گوید: خداوند در سنین کوچکى سه چیز به من عطا کرد:
۱-هواى تحصیل کمال در سرم افکند؛
۲-درد طلب در دلم پدید آورد؛
۳-اخلاص نیّتى همراه با توفیق به من کرامت فرمود.
به همین جهت این مرد بزرگ با ۸۴ سال عمر توانست ۱۱۶ جلد کتاب و رساله بنویسد و فضائل و کمالات بالایى به دست آورد که امروزه در خدمت جامعه و اسلام است.این عمر و این زندگى است که ارزشمند و با برکت است.
پس «برکت »، آن فراوانى را مى گویند که تواءم با سعادت و آسایش است ، و اگر سعادت و آسایش دنیا و آخرت در کنار این درآمد و این شغل حلال تاءمین شد، آن درآمد و شغل با برکت است ، وگرنه جهنم و وبال و گناه است و بس .

۴-نقل شده است که «جابر» در جنگ خندق متوجه وجود مقدس رسول خدا صلّى اللّه علیه و آلهِ و سلّم شد و دید آن حضرت از شدت گرسنگى سنگ به شکم خود بسته و سخت به خودش فشار مى آورد.
«
جابر» عاشق پیامبر است، متاءثر شد و به خانه رفت و قضیه را به خانم خویش گفت .
خانم او هم که مرید و پیرو واقعى رسول خداست ، گفت : «جابر!» بره اى با سه کیلوگرم جو در منزل داریم . من جو را آماده نان مى کنم . شما بره را سر بریده و آماده کن ، تا آن را طبخ کرده و از رسول خدا پذیرایى کنیم .
خانم گفت : برو ببین رسول خدا دعوت را مى پذیرد و به خانه ما مى آید یا خیر؟
«
جابر» رفت و دعوت کرد و رسول خدا صلّى اللّه علیه و آلهِ و سلّم هم پذیرفت و آمد و پس از ساعاتى سرانجام گوشت و نان هم آماده شد. «جابر» رفت خدمت رسول خدا صلّى اللّه علیه و آلهِ و سلّم و عرض کرد غذا آماده است بفرمایید.
«
جابر» براى دو تا سه نفر غذا تهیه دیده بود، اما ناگهان متوجه شد که رسول خدا همه آنهایى را که در حفر خندق شرکت داشتند، جهت صرف غذا به خانه ى «جابر» دعوت کرد!
«
جابر» با عجله به خانه آمد و ماجرا را به همسرش گفت که پیامبر همه را دعوت کرد، چه باید کرد؟
همسرش گفت : آیا به رسول خدا صلّى اللّه علیه و آلهِ و سلّم گفتى که غذاى تهیه شده چیست ؟
گفت : بله .
زنش گفت : پس ساکت باش او بهتر از من و تو آگاه است .
اینجا دو نقل است ؛ یک نقل این که پیامبر صلى اللّه علیه و آله وسلم فرمود: على جان شما با من به درون خانه بیا، و بقیه بیرون منزل بمانند. من آب و گوشت و نان را مخلوط مى کنم و شما به آنها برسان .
نقل دیگر این که پیامبر و على علیهما السّلام وارد خانه شدند، دیگران هم به تدریج مى آمدند و رسول خدا به در و دیوار منزل اشاره مى کرد که عقب برو، و خانه وسیع تر و وسیع تر شد، تا آنجایى که هفتصد تا هزار نفر به داخل خانه آمدند و نشستند!
پیامبر به خانم «جابر» فرمود: نان را دانه دانه از تنور بیرون آورده و به من بده و خود رسول خدا با دست مبارکش آبگوشت را به صورت ، ده نفرى در یک ظرف ریخته و تقسیم مى کرد و به آنان مى داد و اطمینان مى داد که غذا براى همه هست و جاى نگرانى نیست !
على علیه السّلام هم از مردم پذیرایى مى نمود، تا همه غذا خوردند و سیر شدند و در آخر کار على علیه السّلام و «جابر» هم با رسول خدا غذا تناول کردند و رفتند.
«
جابر» و همسرش مى گویند: پس از رفتن میهمانان ، وقتى بر سر تنور رفتیم ، دیدیم نانها سرجایش هست و دیگ آبگوشت هم پر است! و مدتها از آن نان و آبگوشت خوردیم و استفاده کردیم

ماه  رمضان هم اینگونه است بسیار بابرکت است که باید ازلحظه لحظه آن استفاده کنیم .

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشروح خطبه دوم:

اوصِیکُمْ عبادالله و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ. بندگان خدا شما را و خودم را سفارش می کنم به تقوای الهی،

دنیا میدان مسابقه است.زمان در این مسابقه بسیار مهم و محدود و غیر قابل برگشت است. لحظات آخر این مسابقه در آیات متعددی به تصویر کشده شده است: «حَتَّى إِذا جاءَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قالَ رَبِّ ارْجِعُونِ لَعَلِّی أَعْمَلُ صالِحاً فِیما تَرَکْتُ کَلاَّ إِنَّها کَلِمَهٌ هُوَ قائِلُها وَ مِنْ وَرائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلى‏ یَوْمِ یُبْعَثُونَ(مومنون/۹۹ و ۱۰۰)آن‌ها همچنان به راه غلط خود ادامه مى‏ دهند) تا زمانى که مرگ یکى از آنان فرا رسد مى‏ گوید: پروردگار من! مرا باز گردانید! شاید در آنچه ترک کردم (و کوتاهى نمودم) عمل صالحى انجام دهم (به او مى‏ گویند) چنین نیست، این سخنى است که او به زبان مى‏گوید (و اگر باز گردد برنامه‏ اش همچون سابق است) و پشت سر آن‌ها برزخى است تا روزى که برانگیخته مى‏ شوند.»

           اى که دستت مى‏رسد کارى بکن             پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار

اما یک فرصت مناسب با شرایط استثنایی برای سبقت گرفت در این میدان مسابقه، فرصت ماه مبارک رمضان است.

پیامبر اکرم (ص) درباره فرصت رمضان می‌فرمایند: «أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ … شَهْرٌ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَفْضَلُ الشُّهُورِ وَ أَیَّامُهُ أَفْضَلُ الْأَیَّامِ وَ لَیَالِیهِ أَفْضَلُ اللَّیَالِی وَ سَاعَاتُهُ أَفْضَلُ السَّاعَاتِ(امالی صدوق، ص ۹۳) ‌ای مردم! ماه خدا به سوی شما رو آورده است… ماهی که در نزد خدا بهترین ماه‌ها است و روزهای آن بهترین روزها و شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعت‌هایش بهترین ساعت‌هاست.»

امام سجاد (ع) اینچنین درک فرصت ماه مبارک رمضان را از خداوند درخواست می‌کند: «أَلْهِمْنَا مَعْرِفَهَ فَضْلِهِ وَ إِجْلَالَ حُرْمَتِه(صحیفۀ سجادیه، دعای ۴۴)خدایا! به ما توفیق معرفت فضیلت ماه رمضان و تکریم و تجلیل از این ماه را عنایت کن!»

در ماه رمضان فرصت‌ها استثنایی وجود دارد که از آن‌ها به‏ عنوان فرصت‌های طلایی می‏توان یاد کرد. کسی در این ماه مبارک به موفقیت می‌رسد که این فرصت‌ها را بشناسد و بهتر از وقتش استفاده کند.

یکی از این فرصتها،فرصت  آشتی با خداوند است. البته همیشه درهای رحمت الهی و توبه او همواره به روی انسان باز است: «قُلْ یا عِبادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَهِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ  وَ أَنِیبُوا إِلى‏ رَبِّکُمْ وَ أَسْلِمُوا لَهُ مِنْ قَبْلِ أَنْ یَأْتِیَکُمُ الْعَذابُ ثُمَّ لا تُنْصَرُونَ (زمر/ ۵۳ و ۵۴) اى بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده‏اید! از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همه گناهان را مى‏آمرزد و به درگاه پروردگارتان بازگردید، و در برابر او تسلیم شوید، پیش از آنکه عذاب به سراغ شما آید، سپس از سوى هیچ‌کس یارى نشوید.»

فرصت استثنایی ماه رمضان این است که هرکسی قهر بوده، زمینه و سراشیبی آشتی با خدا در سر او قرار داده می‌شود و خوشا به حال کسانی که در این فرصت با خدا آشتی می‌کند.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

ایام شهادت شهید بزرگوار شهید مطهری و ایام هفته گرامیداشت مقام معلم

 هفته گذشته فرصت نشد امروز اشاره ای میکنم:

وجود مبارک حضرت امیر فرمود: العلماء باقون ما بقی الدهر که در خطبه شقشقیه هم میفرمایند: «لولا ما اخذالله علی العلماء ان لایقاروا علی کظه ظالم و لا سغب مظلوم »این عالمانی که تعهد سپرده اند و جلوی ظلم را می گیرند؛ با قلمشان، بیانشان هم جلوی ظلم سیاسی را می گیرند، هم جلوی ظلم اجتماعی را می گیرند، هم جلوی ظلم اقتصادی را می گیرند که شهید مطهری در هر سه بخش کار کرده است؛

اینکه حضرت امیر فرمود: علماء متعهداند جلوی ظلم را اعم از ظلم سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و اقتصادی رابگیرند. شهید مطهری هم در برابر ظلم سیاسی مبارزه کرده، زندان رفته؛ هم در برابر ظلم اجتماعی مبارزه کرده هم در برابر ظلم فرهنگی مبارزه کرده، هم در برابر ظلم اقتصادی.
مبارزه با ظلم اقتصادی به این نیست که یکی را بگیری، یکی را ببندی! بلکه طرح اقتصادی دادن، جلوی ظلم اقتصادی را گرفتن است حرف عالمانه زدن، اخلاق اقتصادی را گسترش دادن، و راه حل نشان دادن است.لذا معلمین ما هم که به هرحال از عالمان به شمار می آیند چنین وظائفی دارند که باید به آن توجه نمایند.درهمین دیدارروزهای گذشته رهبری با فرهنگیان برای دومین سال مقام معظم رهبری سند ۲۰۳۰ را مطرح فرمودند که باید هوشیار تر عمل کرد ،نباید امضاءشود!!فرمودند عمل به سند ۲۰۳۰ یعنی تربیت کردن سرباز برای دشمن خب این از مصادیق ظلم فرهنگی نیست !!لذا فرهنگیان نباید یک چنین سندذلت باری رابپذیرند{تکبیرنمازگزاران}

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

چهارشنبه ۱۸اردیبهشت ۳رمضان سالروز خروج آمریکا از برجام /

 چند نکته عرض کنم:

۱-اعلام خروج ترامپ از برجام در ۱۸اردیبهشت ۱۳۹۷ سبب شد این خروج به‌لحاظ اثر گذارى بر روند تحولات منطقه‌اى و جهانى واثبات بدعهدى وبى اعتنایى قدرت‌هاى مسلط جهانى به پیمان‌ها وقراردادهاى بین‌المللى، اهمیتى فراتر ازانعقاد یک توافق میان ایران وگروه ۵+۱ در تیرماه سال ۱۳۹۴ پیدا کند.یعنی درواقع برجام، معیارى براى شناختن دشمن ‌بود

وازسویی برای ما دستاوردهایی داشت که یکى از مهم‌ترین دستاورد برجام اثبات این نکته به افکار عمومى جهان بود که ملت بزرگ و فهیم ایران، اهل تعامل، تفاهم و مذاکره است و همواره پایبند به معاهدات بین‌المللى در این مقطع حساس تاریخ بوده است. سندى که براى آیندگان ثابت مى‌کند این ملت در چنین برهه حساسى هرچه در توان داشت براى تعامل سازنده و دیپلماسى با جهان و کشورهاى مدعى انجام داد و پاى توافقى مهم و بین‌المللى را امضا کرد و نسبت به آن عهدشکنى نکرد.

۲-توافقى که قرار بود با هزینه تعطیلى بسیارى از دستاوردهاى هسته‌اى کشور و تضعیف یکى از مؤلفه‌هاى اقتدار نظام اسلامى، حداقل در حوزه اقتصاد با رفع تحریم‌ها، گشایش براى مردم ایجاد کند، امروز موجب حسرت از روند طى شده است.

۳-آمریکا در شرایط کنونى در تمامى جنبه‌ها، تبدیل به بزرگترین تهدید نظام بین‌الملل شده است. تحریم کشورها، استفاده ابزارى از واژه تروریسم، حمایت از دیکتاتورها و کمک به تشدید ناامنى و بحران‌هاى منطقه‌اى و در نهایت، بر هم زدن قوانین و نهادهاى حاکم بر نظام بین‌الملل ازجمله اقدامات دولت آمریکا است که مى‌تواند وضعیت نظام بین‌الملل را بسیار نگران‌کننده کند.

۴-خروج آمریکا از برجام در ۱۸ اردیبهشت سال گذشته و بازگشت تحریم‌هایى که طبق برجام اجرایش متوقف شده بود، مسایلى را براى اقتصاد ایران پیش آورد. بازگشت تحریم‌ها در دو نوبت مرداد ماه و آبان ماه صورت گرفت. سال گذشته براى اقتصاد ایران سال خوبى نبود. نوسانات نرخ ارز مانند سال ۹۱ در ذهن ایرانیّ‌ها باقی ماند. اما علت به هم ریختن بازار ارز خروج آمریکا از برجام نبود، چراکه تلاطمات بازار ارز قبل از آن و در دى ماه ۱۳۹۶ آغاز شد.

تحولات سال گذشته به‌خوبى نشان داد که اگر تدابیر داخلى نباشد و یا تدابیر غلط وجود داشته باشد، تحریم‌ میتواند مؤثر باشد و اقتصاد ایران را دچار مشکلات اساسى کند و اگر تدابیر داخلى به‌خوبى وجود داشته باشد، حتى مقابل سنگین‌ترىن تحریم‌ها مى‌توان ایستادگى کرد. عدم موفقیت بانک مرکزى در کنترل بازار ارز در نیمه ابتدایى سال ۹۷ و موفقیت آن در نیمه دوم گویاى این ماجراست.

۵-آنچه براى نظام جمهورى اسلامى به‌عنوان یک تجربه دائمى وجود دارد، این است که تنها عامل برطرف‌کردن مزاحمت دشمن عبارت است از اقتدار ملّت و ایستادگى ملّت؛ این تنها عاملى است که مى‌تواند دشمن را عقب بزند.حق را باید با ایستادگى از دشمن گرفت نه التماس‌‌{تکبیرنمازگزاران}

پنجشنبه ۱۹اردیبهشت ۴رمضان روز بزرگداشت «شیخ کلینی»

وقت گذشته ان شاءالله درفرصت دیگری صحبت خواهم کرد

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*

لازم به ذکر است جناب آقای حاج علیرضا زندی رییس شورای شهر حسن آباد به مناسبت روز شوراها درمراسم نماز جمعه به ایرادسخن پرداختند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --