اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:دولت مسائل اصلی را دراولویت کارهای خود قراردهد

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:دولت مسائل اصلی را دراولویت کارهای خود قراردهد

نماز جمعه باشکوه وباصلابت جمعه دراولین جمعه شهریور سال ۹۸ به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”وباحضور پرشور نمازگزاران در مصلی امام خمینی این شهربرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱٫کنار هر زن بی عفتی ؛ مرد بی غیرتی قرار دارد.

۲٫بوی بهشت،ازفاصله پانصدسال به مشام می‌رسد،ولی به مشام عاق‌ والدین وبی‌غیرت نمی‌رسد.

۳٫غیرتی راکهاهلبیت(ع) می پسندند نجات دهنده است و مصداق تقوا است.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱٫اگربی توجهی به شعارهای انقلاب نبود،بی شک دستاوردهای انقلاب ازاین بسی بیشتر بود.

۲.از مهم ترین مشکلات موجوددرشرایط کنونی درگیر شدن دولت،درحاشیه های غیر ضروری است.

۳.مباهله ازمجهول القدرترین اعیادوایام اسلامی استکه دربین مسلمانان،حتی خواص غریب است.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                            بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_0156

 اوصیکم عبادالله ونفسی بتقوالله

در حدیثى از امام باقر علیه السلام روایت شده که فرمود: گروهى از اسیران {چند کافر حربی} را خدمت پیامبر صلى الله علیه و آله آوردند (چون اسیران خطرناکى بودند) حضرت دستور قتل آنها را داد، جز یکى از آنها را که آزاد فرمود، او از پیامبر صلى الله علیه و آله سؤال کرد، چرا مرا آزاد فرمودى، فرمود جبرئیل به من خبر داد که در تو پنج خصلت است که خدا و پیامبرش تو را دوست دارند

عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ: «أُتِیَ النَّبِیُّ صلی الله علیه وآله بِأُسَارَى فَأَمَرَ بِقَتْلِهِمْ وَ خَلَّى رَجُلًا مِنْ بَیْنِهِمْ فَقَالَ الرَّجُلُ یَا نَبِیَّ اللَّهِ کَیْفَ أَطْلَقْتَ عَنِّی مِنْ بَیْنِهِمْ فَقَالَ أَخْبَرَنِی جَبْرَئِیلُ عَنِ اللَّهِ جَلَّ جَلَالُهُ أَنَّ فِیکَ خَمْسَ خِصَالٍ یُحِبُّهَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ»؛

فرمود: جبرئیل مرا از جانب خداوند خبر داد که تو را پنج خصلت است که خدا و رسولش آنها را دوست میدارد. «فَلَمَّا سَمِعَهَا الرَّجُلُ أَسْلَمَ وَ حَسُنَ إِسْلَامُهُ وَ قَاتَلَ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ ص قِتَالًا شَدِیداً حَتَّى اسْتُشْهِد» 

وقتی که آن اسیر این مطلب را شنید، به حقانیت دین پیامبر(ص) یقین کرد و اسلام آورد و با تلاش و ایثار توانست خود را به مراتب بالای ایمان برساند. او سرانجام، در یکی از جنگ‌ها در رکاب پیامبر اسلام شهد شهادت نوشید  (الخصال، جلد ۱، صفحه ۲۸۲)

  1. « الْغَیْرَهَ الشَّدِیدَهَ عَلَى حَرَمِکَ …» نسبت به خانواده ات سخت غیرتمندى… .

اولین صفت؛ غیرت نسبت به خانواده است. کنار هر زن بی عفتی ؛ مرد بی غیرتی قرار دارد.غیرت، حکم سیستم دفاعی بدن را دارد که هرگاه به عللی از بین برود، دین و دیانت با تمام ارزش‌هایش آسیب جدی می‌بیند؛ زیرا بی‌غیرتی و بی‌تفاوتی دربرابر بدعتگزاران و کسانی که درصدد مخدوش کردن فرهنگ دینی هستند، زمینه جرئت و جسارت به گناه را بیشتر می‌کند و موجب زدودن ارزش‌ها در سطح جامعه می‌شود

طبق فرموده رسول خدا(ص) نه تنها افراد بی‌غیرت به بهشت نمی‌روند، بلکه حتی بوی آن به مشامشان نمی‌رسد. «همانا بوی خوش بهشت، از فاصله پانصد سال به مشام می‌رسد، ولی به مشام عاق‌ والدین و بی‌غیرت نمی‌رسد». (من لایحضره الفقیه، ج۳، ص ۴۴۴)

با نگاه به تاریخ بشریت، به خیل عظیم غیرتمندانی برمی‌خوریم که در رأس آنان سلسله انبیای الهی و امامان معصوم(ع) قرار دارند. بدون تردید غیرت پیامبران خدا پرتوی از غیرت الهی است که در میان جوامع انسانی به ثمر نشسته است. آنگاه نوبت به انسان‌های پاک، مؤمن و فرهیخته‌ای می‌رسد که از آغاز تاریخ تاکنون در صف غیرتمندان جای گرفته و در این مسیر خطرزا، ایفای وظیفه و ادای مسئولیت کرده‌اند.

 اندازه غیرت رسول خدا (ص) چقدر بود؟ این سوالی است که پاسخ آن در کلمات گهربار خود رسول خدا (ص) آمده است. آن حضرت در وصف غیرتش فرمود: «کان ابی ابراهیم غیورا، و انا اغیر منه…؛ پدرم ابراهیم خلیل بسیار غیرتمند بود و من از او غیرتمندتر هستم….» (وسائل‌الشیعه، ج۲۰، ص ۱۵۴، ح ۲۵۲۸۸)

حکم ابن‌ابی‌العاص (پدر مروان و عموی عثمان) بعد از فتح مکه، به ظاهر مسلمان شد. روز پیامبر (ص)، در یکی از حجره‌هایش با حضرت علی‌(ع) نشسته بود. حکم از شکاف در به داخل آن حجره می‌نگریست و دزدانه به سخنان پیامبر(ص) و دیگر افراد داخل حجره گوش می‌کرد. پیامبر(ص) که متوجه شده بود، به حضرت امیر (ع) فرمود: برو او را بیاور. آن حضرت بیرون آمد و گوش حکم را مثل بز گرفت و کشید و او را به داخل برد. پیامبر (ص) بعد از لعنت کردن حکم، او را به طائف تبعید کرد. او در عصر خلیفه اول و دوم نیز در تبعید بود، ولی در زمان خلیفه سوم و با وساطت وی به مدینه بازگشت.

ببینید این غیرت را اهلبیت(ع) می پسندند و نجات دهنده است و این مصداق تقوا است. پس تقوا یعنی غیرت داشتن اینطوری. اما افرادی که خودشان را هفت قلم آرایش میکنند و در معرض نامحرم قرار میدهند چه در بازار و چه در فضای مجازی و… این عین بی تقوایی و عامل سقوط است.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشروح خطبه دوم:

اوصِیکُمْ عبادالله و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ. بندگان خدا شما را و خودم را سفارش می کنم به تقوای الهی،

شنبه ۲شهریور ۲۲ذی‫الحجه آغاز هفته دولت //

 رهبر معظم انقلاب اسلامی در تدوین بیانیه گام دوم انقلاب، آنگاه که به ارزیابی دستاوردهای گذشته انقلاب می نشینند، یادآور می‌شوند که « بدانید که اگر بی توجهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه ای از تاریخ ۴۰ ساله نمی بود -که متاسفانه بود و خسارت بار هم بود -بی شک دستاوردهای انقلاب از این بسی بیشتر بود و کشور در مسیر رسیدن به آرمان های بزرگ بسی جلوتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی وجود نداشت.»

IMG_0160

آنچه در طی ماه‌های اخیر و در پی تشدید فشار همه جانبه اقتصادی و جنگ نرم و عملیات روانی دشمن اهمیت یافته و تحقق دولت تراز اسلامی را الزامی تر می نماید، هدف‌گذاری دشمنان در ناکارآمد سازی ویا ناکارآمد نمایی نظام جمهوری اسلامی و ایجاد فاصله میان مردم با نظام است تا از این طریق به اهداف خود در براندازی ویا تسلیم وبه سازش کشاندن نظام دست یابند.تلاش در رفع مشکلات معشتی مردم و رفع آسیبها و چالشهای اجتماعی و فرهنگی که از بستر یک دولت توانمند و پرتلاش امکان پذیر است،در عین تحکیم وتقویت اعتماد ملی وافزایش سرمایه اجتماعی نظام، مؤثرترین اقدام در شکست راهبرد دشمنان است.

چندین سال است که رهبر حکیم انقلاب با نگاه جامع و کلان‌نگر خود «اقتصاد مقاومتی» -که مبتنی بر تقویت تولید ملّی است- را به عنوان بهترین راه پیشرفت اقتصادی کشور مطرح می کنند و علاوه بر تعیین راهبرد کلّی، هر ساله نیز بر اساس این نگاه، مسائل و مشکلات اقتصاد را به طور جزئی رصد کرده و برای حلّ آن‌ها، از مسئولین مطالباتی دارند. اصلاح نظام بانکی و جلوگیری از سوء‌استفاده‌های بانکی، جلوگیری از واردات بی‌رویه، جلوگیری از خصوصی‌سازی‌های غلط در عین تاکید بر خصوصی‌سازی‌های اصولی و حفظ ارزش پول ملّی، بخش مهمی از این مطالبات هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح چهارشنبه در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به بررسی مهم ترین مشکلات کشورپرداخته و راهکارهایی در این زمینه ارائه کردند.

یکی از مهم ترین مشکلات موجود در شرایط کنونی درگیر شدن دولت در حاشیه های غیر ضروری و در نتیجه کاهش تمرکز بر مشکلات و مسائل مهمو کلیدی است. این مسئله در شرایط کنونی باعث شده تا نگاه ها به دولت با توجه به شرایط اقتصادی و فرهنگی ویژه در کشور بیشتر متمرکز شود. دراین ارتباط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی از برکات هفته دولت را «ارزیابی اعضای دولت از عملکرد یک‌ساله خود و نقاط قوت و ضعف آن» برشمردندو با اشاره به گذشت شش سال از عمر دولت، تأکید کردند: دو سال باقیمانده از دوران دولت، مدت زمان کمی نیست و باید به دور از گرفتار شدن دربرخی آفات، مسائل مهم کشور را «اولویت‌بندی»، و اولویت‌ها را یک به یک پیگیری کرد. رهبر انقلاب اسلامی یکی از آفات دولت‌ها در طول سال‌هایمختلف را «گرفتار شدن به فروع و حواشی» دانستند و گفتند:« دولت در این دو سال باقیمانده، از حواشی و مسائل فرعی که متأسفانه با ظهور فضایمجازی، امکان آن بیشتر هم شده است، فاصله بگیرد و مسائل اصلی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

دوشنبه ۴شهریور ۲۴ذی‫الحجه روز مباهله‌ی پیامبر اسلام(ص) با مسیحیان نجران(۱۰ ق                 )

 در باره روز مباهله،تقریبا اختلافی بین مورخان مسلمان نیست،اما در باره سال وقوع مباهله اختلاف است.برخی  مباهله را در سال ششم هجری می دانند،گروهی آن واقعه را سال دهم و عده ای هم سال نهم را ذکر کرده اند.اگر چه در بیشتر کتب تاریخ و تفسیر، سال مباهله را دهم آورده اند،لکن به نظر می رسد سال نهم دقیقتر و صحیحتر باشد،چرا که اکثر مورخان بر این باورند که مباهله قبل از واقعه غدیر اتفاق افتاده است

با توجه به آیه۶۱ سوره آل عمران، مباهله به معناى نفرین کردن دو نفر نسبت به یکدیگر است بدین ترتیب که افرادى که درباره یک مسئله مهم مذهبى با هم نزاع دارند در یک جا جمع شوند و به درگاه خدا تضرع کنند و از او بخواهند که دروغ گو را رسوا ساخته و مجازات کندو.هر کس بر باطل بوده مورد غضب الاهى قرار گیرد و آن کس که بر حق است شناخته شود و بدین گونه حق از باطل تشخیص داده شود.

IMG_0161

این روز پیامبر مکرم اسلام، عزیزترین عناصر انسانی خود را به صحنه می‌آورد. نکته‌ی مهم در باب مباهله این است: «و انفسنا و انفسکم» در آن هست؛ «و نسانا و نساکم»در آن هست؛ عزیزترین انسانها را پیغمبر اکرم انتخاب میکند و به صحنه میآورد

مباهله را باید از مجهول القدرترین اعیاد و ایام اسلامی دانست که در بین عموم مسلمانان و حتی خواص از ایشان مظلوم و غریب است.حضرت آیت الله جوادی آملی حفظه الله در این باره بیان هشدار دهنده و عبرت آموزی دارند: “ازغریب ترین ایام زندگی ما ایام مباهله است.خیلی از ما عالمانه حرف می زنیم و عوامانه فکر می کنیم در نتیجه آن ارکان ولایت را تقریبا از دست می دهیم در حالی که اجزای غیررکنی را خیلی محترم می شماریم.

مانند اول ذیحجه،که سالروز ازدواج مبارک حضرت امیر بافاطمه زهرا (سلام الله علیهما)است.اینها واجبات غیررکنی است.و حال آنکه ما در نماز یک واجب رکنی داریم و یک واجب غیر رکنی ؛در خصوص امامت و ولایت نیز همین طور است ؛عیدغدیر جزء واجبات رکنی امامت است.”مباهله” جزء واجبات رکنی ولایت است و با سالروز ازدواج فرق می کند.در حالی که نه رسانه ها از او نام می برند و نه در حوزه ها خبری هست!!!آن وقت آن مسائل واجبات غیررکنی را خیلی دامن می زنیم .آنها هم واجب هستند امام مثل اجزای نماز است .لکن حمد و سوره کجا  ورکوع و سجود کجا؟!حمد وسوره واجب غیر رکنی است و رکوع وسجود واجب رکنی است. “

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

سه‌شنبه ۵شهریور ۲۵ذی‫الحجه نزول سوره‌ی دهر در شأن امام علی(ع)، حضرت زهرا(س) و امام حسن و امام حسین(ع) // روز خانواده // 

۲۵ ذی الحجه به مناسبت نزول سوره مبارکه «هل اتی» در شأن والاترین خانواده اسلام که تمام ارزشهای اسلامی را در کانون گرم خود به ظهور و تعالی رساندند و از این طریق الگویی برای تمامی خانواده ها شدند، «روز خانواده» نام گذاری شده است تا همگان به توجه و برنامه ریزی درست و مناسب و بر مبنای تعالیم و آموزه های اسلامی فرا خوانده شوند و در این زمانه که دشمنان تمام هم و غم خویش را در نابودی و زوال این کانون الهی زایش و پرورش انسان کامل گذاشته اند، این نهاد از خطرات و معضلات مصون بماند و نقش تربیت نسلهای آتی نظام اسلامی را به بهترین شکل به انجام برساند.

خانواده اصلی‏ترین نهاد اجتماعی، زیربنای جوامع و خاستگاه فرهنگ‏ها و تمدن‏ها است که با وجود تغییرات ساختاری در دوره‏های مختلف، همواره نهادی برای پیوند میان جامعه و فرد به‏شمار می‏آید.

لذاتأثیر خانواده بر رشد، تعادل و شکوفایى افراد و جامعه، به ‏حدى است که حمایت از آن و هدایتش به جایگاه واقعی و متعالی، سبب اصلاح خانواده بزرگ انسانی و غفلت از آن موجب دور شدن بشر از حیات حقیقی خواهد بود.

 خانواده کانون آرامش زوجین است، برای اهل خانه و ثمرات زندگی یعنی فرزندان مهم ترین «کانون تربیت» نیز میباشد، و هرگاه خانواده در این مسیر و ایفای این نقش خود به خوبی انجام وظیفه نماید، نه تنها فرد و خانواده در مسیر سعادت و هدایت قرار خواهد گرفت بلکه جامعه نیز در مسیر درست حرکت خواهد کرد. به همین دلیل حفظ خانواده از مخاطرات و معضلات مختلف، ازاهمیت بالایی برخوردار است.

 تعامل زوجین با یکدیگر و در راستای رسیدن به سعادت و کمال و نیز حل مناقشات فی مابین خود و درون خانواده و توصیه همدیگر به آموزه های اصیل اخلاقی و تعالی بخش اسلامی، میتواند به عنوان بهترین راه تعالی و کمال خانواده و نیز مهمترین مانع از فروپاشی این نهاد الهی تلقی شود؛ چنانکه توصیه های بسیاری در این زمینه در روایات اسلامی بیان شده است.

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --