اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه: سیاست خارجی ترامپ در راهبرد مبارزه با ایران باشکست مواجه شده است

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه: سیاست خارجی ترامپ در راهبرد مبارزه با ایران باشکست مواجه شده است

نماز جمعه باشکوه وباصلابت جمعه اینهفته بیست وپنجم مردادماه سال ۹۸ به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”وباحضور پرشور نمازگزاران در مصلی امام خمینی این شهربرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

  1. واقعه غدیر از ابعاد مختلف و از جهات متفاوت، دارای درخشندگی و تلألؤ خاصی در تاریخ اسلام است.
  2. هم ائمه ،هم صحابه ،هم تابعین وهم علمای بزرگ شیعه وسنی واقعه غدیررا نقل کرده اند

۳٫ آنچه که برغدیر،رنگ جاودانگی می‌زند؛واهمیت این واقعه رامضاعف می‌گرداند،نزول ۲آیه ازقرآن‌کریم،است.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

  1. اگر پیام غدیر در صدر اسلام عملی می‌شد امامت امام معصوم و حاکمیت آن،باعث ایجاد وحدت در امت پیامبر می‌شد.

۲. اگر مردم به حقیقت عید غدیر معرفت داشتند، هزاران ملائکه با آن ها مصافحه می کردند.

۳.کودتای بیست‌و‌هشتم مرداد نه به‌وسیله‌ی انگلیس بلکه به‌وسیله‌ی آمریکا در ایران انجام گرفت.

۴٫سیاست خارجی ترامپ در راهبرد مبارزه با ایران باشکست مواجه شده است.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                            بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_0145

 اوصیکم عبادالله ونفسی بتقوالله

موضوع بحث ماپیرامون واقعه غدیر خم و اهمیت آن است

سرتاسر حیات طیبه رسول ‌اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و لحظه به لحظه آن در نزد مسلمانان دارای اهمیتی بس شگرف و والاست؛ چراکه نه تنها کلام رسول‌ اکرم به نص صریح آیات قرآن، عاری از هرگونه هوا و هوس و متصل به سرچشمه وحی است، بلکه عمل و فعل آن بزرگوار نیز بر تک تک مسلمانان حجت است و صراط مستقیم را به عالمیان می‌نمایاند. اما در این میان، مقاطعی خاص از زندگی آن بزرگوار، به جهات گوناگون از اهمیتی ویژه برخوردار می‌باشد که یکی از بارزترین آنها، واقعه غدیر خم است. واقعه غدیر از ابعاد مختلف و از جهات متفاوت، دارای درخشندگی و تلألؤ خاصی در تاریخ اسلام است. کمتر مقطع تاریخی را می‌توان در جهان اسلام یافت که از لحاظ سند، اطمینان از اصل وقوع، کثرت راویان و اعتماد بزرگان و علمای مسلمین، قوت و استحکامی نظیر این رویداد مهم داشته باشد.

هم ائمه ،هم صحابه ،هم تابعین وهم علمای بزرگ شیعه وسنی واقعه غدیررا نقل کرده اند

هنگامی که به راویان حدیث غدیر می‌نگریم، در مرتبه نخست نام اهل‌ بیت گرامی رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم)یعنی امام ‌علی (علیه السلام)،فاطمه زهرا (سلام الله علیها)،امام حسن (علیه السلام)و امام حسین (علیه السلام) دیده می‌شود و در مرتبه بعدی نام حدود ۱۱۰ تن از صحابه پیامبر اسلام(ص) به چشم می‌خورد که در این میان، نام افرادی شاخص از میان صحابه همچون:

۱-     ابوبکر بن ابی­‌قحافه ۲-     عمر بن ‌الخطاب ۳-     عثمان بن عفان
۴-     عایشه بنت ابی‌بکر ۵-     سلمان فارسی ۶-     ابوذر غفاری
۷-     عمار یاسر ۸-     زبیر بن‌ عوام ۹-     عباس بن عبدالمطلب
۱۰-ام سلمه ۱۱-زید بن ‌ارقم ۱۲-جابر بن عبدالله‌ انصاری
۱۳-ابوهریره ۱۴-عبدالله ‌بن ‌عمر بن ‌الخطاب  

 توجه دارید که تمامی آنان در محل غدیر حاضر بوده‌اند و حدیث غدیر را بدون واسطه نقل نموده‌اند. سپس در میان تابعین، حدیث غدیر از  ۸۳ تن از تابعین نقل شده است که از جمله آنان می‌توان به:

IMG_0141

۱- اصبغ بن‌ نباته۲-  سالم‌ بن ‌عبدالله ‌بن عمر بن الخطاب۳-  سعید بن‌ جبیر۴-  سلیم‌ بن قیس۵- عمر بن عبدالعزیز(خلیفه اموی)و… اشاره نمود.

پس از تابعین، در میان علمای اهل تسنن از قرن دوم تا قرن سیزدهم، ۳۶۰ تن، حدیث غدیر را در آثار خویش نقل نموده‌اند که ۳ تن از صاحبان صحاح سته (صحاح ششگانه) و دو تن از پیشوایان فقهی اهل تسنن نیز در شمار این بزرگان جای دارند.

در بین محدثین و علمای شیعه نیز افراد فراوانی حدیث غدیر را در کتب مختلف، روایت نموده‌اند، که تعداد دقیق آنان مشخص نیست. از این اندیشمندان می‌توان به:

۱- شیخ کلینی۲- شیخ صدوق۳- شیخ مفید۴- سید مرتضی و… اشاره نمود.حتی نزد عده‌ای از بزرگترین صاحبنظران اهل تسنن، با توجه به شمار فراوان راویان و طرق متعدد نقل حدیث، که روایت غدیر دارد،آنرا حدیثی متواترذکر نموده‌اند. علما، بزرگان و محدثین شیعه نیز بالاتفاق، غدیر را حدیثی متواتر می‌دانند.بر این اساس و بر طبق آنچه که گذشت، به خوبی آشکار می‌گردد یکی از مهمترین وقایع تاریخ پرفراز و نشیب اسلام که در بین عامه مسلمانان، واقعه‌ای مسلم، پذیرفته شده و قطعی تلقی می‌گردد، واقعه غدیر خم است.

آنچه که بر گونه غدیر، رنگ جاودانگی می‌زند؛ و اهمیت این واقعه را مضاعف می‌گرداند، نزول ۲آیه از قرآن‌کریم، یکی آیه ۶۷ سوره مائده و دیگری آیه ۳ سوره مائده،در ارتباط با این رویداد بزرگ است که بر طبق نظر مفسران نام‌آور شیعه و سنی، شأن نزول این آیات، مربوط به واقعه غدیر خم می‌باشد.

طبیعی است هر مسلمان هنگامی که در تلاوت قرآن بدین دو آیه می‌رسد، از خویش بپرسد این چه امر خطیری است که عدم ابلاغ آن توسط پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، ‌زحمات ۲۳ ساله آن حضرت را تباه می­‌گرداند و در این صورت نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) هرگز رسالت خویش را به مردم نرسانده و وظیفه پیامبری را بجای نیاورده است؟ واقعاً این چه پیامی است که خداوند متعال به پیامبر خویش وعده داده است تا او را در زمینه ابلاغ آن، حافظ و نگهدار باشد؟ به علاوه، مگر این موضوع چه اهمیتی دارد که ابلاغ این پیام به امت و پیروی مردم از آن، سبب کامل شدن دین و تمام شدن نعمت و رضایت پروردگار می­‌گردد؟

پس دیگر جای هیچ تردیدی باقی نمی­ماند که روز نزول و ابلاغ این امر مهم و خطیر که بدین واسطه، روز اکمال دین و رضایت پروردگار محسوب می‌گردد، دارای اهمیت بسزایی در میان مسلمین خواهد بود

نسائی یکی از بزرگان عالم سنت است که در سال ۳۰۷ ه ق فوت کرده است.کتابی دارد بنام فضائل علی بن ابیطالب،‌این کتاب چاپ شده است. نسائی به شهر شام مسافرت می کند و در شام به او اعتراض می شود که چرا کتاب در فضیلت علی نوشته ای؟ حال یا کتابی در فضایل معاویه بنویس و الا کشته می شوی. نسائی پرسید راست بنویسم یا دروغ؟ گفتند راست بنویس. بعد از مدتی که مهلت به او دادند برگشت و گفت درباره معاویه از رسول خدا(ص)‌ هیچ چیز پیدا نکردم بجز یک حدیث و آن اینکه پیامبر دعا کردند که ” فلا أشبع الله بطنک( انشاء‌الله هرچی می خوری سیر نشوی)

 در سوره مائده ۴ آیه در باره ولایت داریم. یکی از آنها همان آیه (یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ) نازل شد . پیامبر (ص) در روز هجدم ذی الحجه این پیام را ابلاغ کرد و خلیفه دوم اولین کسی بود که به حضرت علی (ع) تبریک گفت.

روایتی از امام رضا (ع)به محضر شما تقدیم کنم:

عَنِ الرِّضَا علیه السلام قَالَ: إِذَا کَانَ یَوْمُ الْقِیَامَهِ زُفَّتْ أَرْبَعَهُ أَیَّامٍ إِلَی اللَّهِ کَمَا تُزَفُّ الْعَرُوسُ إِلَی خِدْرِهَا قیلَ ما هذِهِ الاْیّامُ قالَ: یَوْمُ الاْءَضْحَی وَ یَوْمُ الْفِطْرِ وَ یَوْمُ الْجُمُعَهِ وَ یَوْمُ الْغَدِیرِ وَ إِنَّ یَوْمَ الْغَدِیرِ بَیْنَ الاَْضْحی وَ الْفِطْرِ وَ الْجُمُعَهِ کَالْقَمَرِ بَیْنَ الْکَوَاکِبِ وَ هُوَ الْیَوْمُ الَّذِی نَجَافِیهِ اِبْرَاهِیمُ الْخَلِیلُ مِنَ النَّارِ فَصَامَهُ شُکْرا للَّهِ وَ هُوَ الْیَومُ الَّذِی اَکْمَلَ اللَّهُ بِهِ الدِّینَ فِی اِقَامَهِ النَّبِیِّ صلی الله علیه و آله عَلِیّا اَمِیرَالْمُؤْمِنِینَ عَلَما وَ اَبَانَ فَضِیلَتَهُ وَ وَصَاءَتَهُ فَصَامَ ذَلِکَ الْیَوْمَ وَ اِنَّهُ لَیَوْمُ الْکَمَالِ وَ یَوْمُ مَرغَمَهِ الشَّیْطَانِ وَ یَوْمُ تَقَبُّلِ اَعْمَالِ الشِّیعَهِ وَ مُحِبِّی آلِ مُحَمَّدٍ وَ هُوَ الیَومُ الَّذِی اَکمَلَ الله الدّین یَعمَد الله فِیهِ اِلَی مَا عَمِلَه المُخَالِفُونَ فَیَجعَلُه هَبَاءً مَنثُوراً؛

از امام رضا علیه السلام نقل شده است که آن حضرت فرمود: در روز قیامت، چهار روز به سمت خداوند همراهی می‌شود، همچون عروس که به سمت حجله همراهی می شود. گفته شد: کدام روزهاست؟ فرمود: روز عید قربان، روز فطر، روز جمعه و روز (عید) غدیر که به راستی روز (عید) غدیر بین آنها مثل ماه بین ستاره هاست؛ و این روزی است که ابراهیم علیه السلام در آن از آتش (نمرود) نجات یافت، پس به شکرانۀ آن، روزه گرفت و این روزی است که خداوند، دینش را با نصب پیامبر صلی الله علیه و آله علی علیه السلام را به عنوان (پیشوا و) راهنما کامل نمود، و فضیلت و وصی بودن او را آشکار فرمود، پس آن حضرت آن روز را روزه گرفت، و آن روزی است که [دین] کامل شده است، روزی است که دماغ شیطان به خاک مالیده شد، و روزی است که (اعمال شیعیان علی) و دوستان آل محمد علیهم السلام پذیرفته می شود، و آن روزی است که خدا دینش را کامل نمود، در آن روز خداوند متوجه اعمال مخالفان (علی علیه السلام) می شود و آن را چون غبار پراکنده قرار می دهد.»

وَ هُوَ یَومُ تَنفِیس الکَرب وَ یَوم تَحطِیطِ الوِزرِ وَ یَوم الحَبَاءِ وَ العطیَّهِ وَ یَومٌ نَشرِ العِلمِ وَ یَومُ البِشَارَهِ وَ العِیدِ الاَکبَر وَ یَومُ یُستَجَاب فِیهِ الدُّعَاءُ وَ یَومَ المَوقِفِ العَظیِم وَ یَومُ لَبسِ الثِّیَابِ وَ نَزعُ السَّوَادِ وَ یَومَ الشَّرطِ المَشرُوطِ وَ یَومُ نَفیِ الغُمُوم [الهُمُوم ] وَ یَومُ الصَّفحِ عَن مُذنِبِی شِیعَهِ أمِیرِ المُؤمِنیِن وَ هُوَ یَومُ السَّبَقَهِ وَ یَومُ اِکثار الصَّلاهِ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ یَومُ الرّضا وَ یَوم عِیدِ اَهلِ بَیتِ مُحَمَّدٍ وَ یَومُ قَبُولِ الاَعمَالِ وَ یَومُ طَلَبِ الزِّیَادَهِ وَ یَومُ اِستِرَاحَهِ المُؤمِنینَ وَ یَومُ المَتَاجِرَهِ وَ یَومُ التَّوَدُّدِ وَ یَومُ الوُصُولِ اِلَی رَحمَه اللهِ؛

و روز برطرف شدن سختی، و پاک شدن وبال (گناهان) و روز بخشش و عطا و روز نشر علم و روز بشارت و روز عید اکبر است، روزی که در آن دعا مستجاب می‌شود و روز جایگاه بزرگ و روز پوشیدن لباس (نو) و کندن لباس سیاه (و کهنه) است، و روز عهد معهود، و روز درو شدن غصّه‌ها و روز بخشش و گذشت از گناهکاران شیعۀ امیرالمؤمنین علیه‌السلام است، و آن روزی است که باید (به سمت خوبیها و ولایت) سبقت گرفت و روز صلوات فرستادن بر محمد و آل اوست، و روز خشنودی و روز عید اهل بیت و محمد صلی الله علیه و آله و روز قبولی اعمال و روز درخواست زیاد شدن (پاداشها) است، و روز راحتی مؤمنین و روز تجارت و روز دوستی و روز رسیدن به رحمت الهی است.»

IMG_0151

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشروح خطبه دوم:

اوصِیکُمْ عبادالله و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ. بندگان خدا شما را و خودم را سفارش می کنم به تقوای الهی،

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

در هفته آینده اعیاد بزرگی داریم ولادت امام هادی (ع)ولادت امام کاظم (ع)وازهمه بالاتر عید سعید غدیر راداریم که عیدالله اکبراست

هیجدهم ذی‌الحجه یادآور واقعه‌ای تاریخی است که در آن رسول خدا(ص) به امر خداوند متعال حضرت علی(ع) را به‌عنوان خلیفه و جانشین خود در منصب امامت و ولایت امت منصوب کرد، تا ترازو شاخص حاکم اسلامی برای همه مسلمانان تبیین شود و در حافظه تاریخی بماند و چراغ راه امت پیامبر(ص) تا آخر باشد هر چند که بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) بخشی از مسلمانان به پیام این واقعه مومن ماندند و تا پای جان برای تثبیت پیام غدیر تلاش کردند اما بسیاری هم متوجه پیام آسمانی غدیر نشدند و با ذهن بشری خود به تحلیل واقعه پرداختند تا کارآمدی تدبیر الهی پیامبر اسلام در لابه‌لای هیاهوها دیده نشود و امت پیامبر از ثمره شیرین و گوارای آن بی‌بهره بمانند.

 اگر پیام غدیر در صدر اسلام عملی می‌شد امامت امام معصوم و حاکمیت آن باعث ایجاد وحدت در امت پیامبر می‌شد و ثمره این وحدت رسیدن به آرمان‌شهری که خداوند متعال با حاکمیت دین وعده داده بود می‌شد. همانگونه که ما در زمان خود ثمره حاکمیت امامت را دیدیم که جامعه‌ی ما از میان این همه طوفان ها، بحران‌ها و چالش‌های متفاوت که هر یک می‌توانست باعث گسیختگی ملت ما شود به سلامت عبور کرد و تمام تهدیدها با مدیریت ولایت فقیه به فرصت تبدیل و ما امروز زمینه‌ساز باز تولید تمدن اسلامی با مرکزیت ایران اسلامی هستیم.

 امام صادق (علیه السلام) فرمودند اگر مردم به حقیقت عید غدیر معرفت داشتند، هزاران ملائکه با آن ها مصافحه می کردند و برکاتی که در این روز شریف است برای آن ها نازل می کردند.ماها خیلی از اوقات می بینیم، نه اینکه نمی توانیم شادی ها را به مثل عزاداری ها به خوبی برگزار کنیم بلکه از شادی ها نمی توانیم آنقدر نور بگیریم که از مراسمی که مربوط است به عزاداری ها، خب این یک نقص ما است، یک نقص فرهنگی است باید برطرف بکنیم. ما فکر می کنیم هر موقع حس گریه به ما دست داد برای مثال ذکر مصیبت، فقط آن موقع است که نور می گیریم، نه شما حس شادی وقتی پیدا می کنید برای یک عید، همان موقع هم سرشار از سرور و شادی هستید، نورانی می شوید و عید گرفتن انسان را نورانی می کند، جشن گرفتن انسان را نورانی می کند، این یک چیزی است که باید در فرهنگ ما جا بیفتد.

ما قدر عید غدیر را نمی دانیم والا جشن های عید غدیر ما گوش فلک را کر می کرد، همه خبردار می شدند که ما غدیر را جشن گرفتیم. جشن های عید غدیر نباید به یک روز محدود بشود. وقتی مردم می خواستند با امیرالمومنین علی (علیه السلام) در غدیر خم بیعت کنند ، گفتند آقا یا رسول الله مردم تعدادشان زیاد است، همین چند تا شعار بدهند، مثلا الله اکبری بگویند از دور دستی تکان بدهند کافی است حالا قبول کردند همه، البته این ها تعابیر بنده بود، رسول خدا فرمودند عیبی ندارد مردم جمعیتشان زیاد است، می نشینیم تک تک بیعت کنند و به همه وقت برسد؛ حتی خانم ها بیعت کنند، دست در ظرف آبی بگذارند که امیرالمومنین علی (علیه السلام) دست در ظرف آب گذاشتند. آقا چه اصراری است که همه با علی بن ابی طالب (علیه السلام) دست بدهند! واقعا عجیب است عید غدیر.

 فرمود هر کسی یک افطار به مومن بدهد در شام گاه عید غدیر، هر یک طعامی که به یک مومن بدهد، گویی به صد هزار پیامبر طعام داده است،امام رضا(علیه السلام) می فرمایند شما ببینید اگر کسی به یک جمعیتی غذا بدهد چه خواهد شد؛ ما روایتی نداریم اینطور که برای اطعام مومنین، برای غذا دادن آنقدر ثواب ذکر شده باشد!

در بزرگی غدیر از منظر امام رضا(ع) این چنین آمده در غدیر دوبرابر ماه مبارک رمضان و شب عید فطر خداوند جهنمیان را میبخشد.اگر مردم قدر غدیر را میدانستند ملائکه روزی ده بار با مردم مصافحه میکردند.

به ما گفتند در مصافحه با هم در روز غدیر بگویید الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ

جورجی جرداق این دانشمند مسیحی میگوید همه ی کمالات عالم را علی به عالم آموخت.وی در اول کتابش نوشت ای کاش روزگار در هر عصری تمام  نیرویش را جمع  میکرد و یک علی به ما میداد.

بیایید در شب غدیر کمی به سیره و روش علی عمل کنیم،تمام دنیا به سیره علی(ع) تشنه است.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

IMG_0152

اشاره ای به کودتای ۲۸مرداد هم داشته باشم

وقتی نام ۲۸ مرداد می‌آید، کودتا علیه دولت مصدق و تحولات قبل وبعد از آن برای ایرانیان مرور می‌شود. تحولانی که اگر به خوبی درک نشود، می‌تواند منجر به تکرار تاریخ برای ملت‌های دیگر شود. ۲۸ مرداد نشان داد که مستکبرین علیه هیچ دولتی با هر درجه از همراهی یا آزادی خواهی، به حداقل‌ها راضی نخواهند شد.

بعضی‌ها هستند که میگویند حالا یک‌جوری، مثلاً یک‌ذرّه، با آمریکا کنار بیاییم، شاید دشمنی‌شان کم بشود؛ نه، اینگونه نیست حتّی به آنهایی هم که به آمریکا اعتماد کردند، به آمریکا امید بستند، به سراغ آمریکا رفتند برای کمک گرفتن، رحم نکردند؛ مثل دکتر مصدّق. دکتر مصدّق برای اینکه بتواند با انگلیسی‌ها مبارزه کند و در مقابل انگلیس‌ها بایستد به خیال خودش، رفت سراغ آمریکایی‌ها؛ با آنها ملاقات کرد، مذاکره کرد و درخواست کرد؛به آنها اعتماد کرد. کودتای بیست‌و‌هشتم مرداد نه به‌وسیله‌ی انگلیس بلکه به‌وسیله‌ی آمریکا در ایران انجام گرفت، علیه مصدّق. یعنی حتّی به امثال مصدّق هم اینها راضی نیستند؛ اینها نوکر میخواهند، سرسپرده میخواهند، تو‌سری‌خور میخواهند؛ مثل محمّدرضای پهلوی؛ این‌جور آدمی می‌خواهند.

سابقه خیانت‌های آمریکا به ملت ایران و دیگر ملت ها، ریشه‌ای تاریخی دارد که تکرار و یادآوری آن برای مردم ما در وضعیت کنونی بسیار حیاتی است.

۱٫ خیانت به دولت مصدق

دکتر محمد مصدق نخست وزیر منتخب مردم ایران بود که به دنبال ملی کردن صنعت نفت بود. او برای رسیدن به این خواسته، به سراغ آمریکا رفت. دولت آمریکا از طرفی با او وارد مذاکره شد و از طرفی برای برکناری او کودتای نظامی ۲۸ مرداد را طراحی و سرانجام او را برکنار کرد

۲٫ سرنگونی هواپیمای مسافربری

در سال‌های پایانی دفاع مقدس، قوای نظامی عراق بیش از پیش تحلیل رفته بود و شرایط به سود ایران در حال پیش روی بود. آمریکا برای جلوگیری از این اتفاق، تصمیم به حمایت علنی از عراق گرفت و در اولین اقدام۲۷۰ تن از ایرانیان بی‌گناه را با حمله به هواپیمای مسافربری شهید کرد.

۳٫ بدعهدی در برجام

آمریکا از سال ۱۳۸۲برای متوقف کردن برنامه ی هسته‌ای ایران به سراغ تاکتیک مذاکره رفت. تا سال ۹۲ که ایران همزمان با مذاکره، به فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی خود ادامه می‌داد آمریکایی‌ها از مذاکرات اعلام نارضایتی می‌کردند و وعده می‌دادند که اگر برنامه هسته‌ای متوقف شود، امتیاز هایی برای ایران قایل خواهد شد. درحالی که پس از امضای برجام و پس از توقف برنامه هسته‌ای ایران، برخی منتظر تحقق وعده‌های امریکا بودندکه آمریکا از برجام خارج شد و بدون دادن آن امتیازها، بدنبال زیاده خواهی‌های دیگر از ایران رفت.

۴٫ اخراج دانشجویان

دولت آمریکا در سال ۹۵ در اقدامی بی‌سابقه طی دستوری، ویزا را برای دانشجویان لغو کرد. این اقدام به نوعی اخراج بسیاری از دانشجویان ایرانی از آمریکا بود. دلیل این اخراج‌های گسترده همکاری با دولت ایران، خرابکاری یا مشکلات سیاسی و امنیتی نبود، بلکه تنها جرم این دانشجویان، ملیّت ایرانی آنها بود.

۵٫تحریم دارویی

هدف اصلی آمریکای دوران بوش و اوباما و ترامپ از اعمال تحریم ها، آسیب پذیر کردن و ضربه زدن به ملت ایران بوده است. نمونه واضح این مسئله، تحریم‌های دارویی در برهه‌های مختلف باوجود ابراز سخنانی دروغین مبنی بر دوست داشتن ملت ایران است.

۶٫حمایت از تروریسم اهواز

شهریور ۱۳۹۶،اهواز باردیگر چون سال‌های دهه ۶۰ رنگ خون به خود دید؛ حمله تروریستی در رژه هفته دفاع مقدس، هدفش نشانه رفتن مردم بود. حمایت آمریکا و سعودی از جریان‌های تروریستی داعشی و تجزیه طلب در ایران، عیان کننده ماهیت ضدیت استکبار با ملت ایران است.

این موارد وصدها مورد دیگر که ذکرآن مثنوی ۷۰ من خواهدشد به خوبی نشان می‌دهد که آمریکا اعم از دولت‌های گوناگون دوران قبل و بعد از جنگ سرد، بزرگترین خیانت‌ها را به ملت‌های جهان از جمله ملت ایران داشته اند.

یکی از راه هایی که آمریکای جنایتکار و داعش پرور همیشه به دنبال آن بوده است، ایجاد ناامنی داخلی در کشورمان است. او با استفاده از تروریست ها، عوامل نفوذی و مزدوران فریب خورده داخلی به دنبال ایجاد ناامنی، اغتشاش و… است تا امنیت را از مردم جامعه سلب کند و علاوه بر فشار اقتصادی، امنیت و آرامش مردم را هم تحت فشار و آسیب قرار دهد.

بسیاری از مسائل ما با آمریکا اساساً قابل حل نیست، علّت هم این است که مشکل آمریکا با خود جمهوری اسلامی است. نه انرژی هسته‌ای مشکل است، نه حقوق بشر مشکل است؛ مشکل آمریکا نفْس جمهوری اسلامی است.

تیم ترامپ و تصمیم سازان امنیتی آمریکا در ابتدای سال به این جمع بندی رسیدند که تا پیش از آغاز جدی انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا (پایان تابستان) باید پرونده ایران، ونزوئلا و کره شمالی در عرصه سیاست خارجی بسته و به نتایج خوبی برسند تا در تبلیغات ریاست جمهوری در برابر رقبای دموکرات خود از آن استفاده کند؛ اما روند سیاست خارجی ترامپ بیانگر آن است که در مناطق مختلف این راهبرد و برنامه‌های آنها با شکست روبرو شده است واز این به بعد هم باشکست بیشتری مواجه خواهدشد{تکبیرنمازگزاران}.

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --