اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه: ایثار ومقاومت ملت ایران در ۸سال دفاع مقدس، نظام مقدس جمهوری اسلامی را تثبیت و اعتلا بخشید

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه: ایثار ومقاومت ملت ایران در ۸سال دفاع مقدس، نظام مقدس جمهوری اسلامی را تثبیت و اعتلا بخشید

آخرین نماز جمعه در حسن آباد به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”وباحضور پرشور نمازگزاران در مصلی امام خمینی این شهربرگزارشد. وهفته آینده هم در باقر شهر معرفی ونماز جمعه را اقامه خواهند کرد. 

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱-اساسی ترین ویژگی یاران امام حسین معرفت عمیق به خداوند است.

 ۲-یاران امام حسین علیه السلام ازمعرفت وبینش عمیق نسبت به امامشان برخوردار بودند.

۳-دوری از دنیا طلبی ودنیازدگی وآرزوی شهادت در تک تک شهدای کربلا وجودداشت.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱-حماسه ایستادگی ملت ایران در ۸سال دفاع مقدس یکی از کم نظیر ترین پدیده های تاریخ بود.

۲-پایه تربیت نیروی انسانی در آموزش وپرورش است.

۳. انگیزه من در طول۶۱ ماه جز رضای خدا وخدمت به مردم منطقه چیز دیگری نبوده است.

&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

 مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                            بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_0189

 اوصیکم عبادالله ونفسی بتقوالله

وصف بزرگ تقوا در کلام خداوند متعال این است که تقوا توشه است. معنای توشه این است که ما مسافریم  و واضح است که مسافر در این منزلگاه دنیا ماندگار نیست. ما در این دنیا غریب و مسافر هستیم ، الدنیاء دار الغربا و موطن الاشقیاء و کسی که در این دنیا مسافر است باید مانند یک مسافر با این دنیا معامله  کند. مسافر بودن یعنی در مقابل ما مقصد و منزلگاهی وجود دارد که ما در آن مقصد نزول خواهیم کرد.که راه رسیدن به این مقصد تقوا وپرهیزکاری است

موضوع بحث ما پیرامون زیارت وارث واینکه حضرت اباعبدالله (ع) ازانبیاء چه چیزی به ارث برده است،بودگفتیم یکی از زیارتهای پربار ما، پردرس ما و پرعبرت ما، زیارت وارث است

چند ویژگی از حضرت ابراهیم را گفتیم که امام حسین علیه السلام هم آن ویژگیهارا داشتند.

اما امروز اگر چه بحث قبلی ما نیمه تمام میماندمیخواهم اشاره ای داشته باشم به چند ویژگی از یاران امام حسین علیه السلام

هرجنبش و انقلابی به یاران و همراهانی نیاز دارد تا به کمک ایشان و با همراهی و همدلی که میان یاران با همدیگر و همچنین با رهبر خود برقرار است، اهداف انقلاب را محقق گردانند، به طوری که این یاران ستون‌های انقلابند و سنگینی آن را به دوش می‌کشند. سستی و استواری هریک از این دو با سستی و استواری دیگری ارتباط تنگاتنگ دارد.

یاران امام حسین (علیه السلام) صفات و ویژگی‌های داشتندمنحصر به فرد که به چند مورد اشاره میکنم.

۱- بینش عمیق:

یاران امام حسین (علیه السلام)از بینشی عمیق و ژرف نسبت به خداوند، امام، انسان و هستی برخوردارند:

IMG_0226

 بینش عمیق نسبت به حق تعالی

اساسی ترین ویژگی یاران امام حسین (علیه السلام) معرفت عمیق نسبت به خداوند متعال است‌، این معرفت آن چنان استوار است که نه شبهات در آن خللی ایجاد می‌کند و نه تردید‌ها و شک‌ها در حریمش راه می‌یابد. این ویژگی از صفات بارز یاران امام حسین (علیه السلام) می‌باشد که در رفتار و گفتار و کردار تک تک یاران امام تجلی یافته‌است. به عنوان مثال در شب عاشورا حبیب بن مظاهر را دیدند که از خیمه خویش خارج شده و خندان است، یکی از یاران امام به او گفت : برادر! این زمان، ساعت خنده نیست،چرا می‌خندی؟ حبیب گفت: کدام جایگاه سزاوار تر از این لحظات برای سرور و شادمانی، سوگند به خداوند جز این نیست که طاغوتیان با شمشیر‌ها به سوی ما حمله کنند و ما به شهادت رسیم و خود را در آغوش پریان بهشتی ببینیم. نیروی ایمان و معرفت عمیق نسبت به خداوند پیران را جوان می‌کند و به میدان نبرد می‌فرستد

خطبه های پرشور اهل البیت امام حسین (علیه السلام) در کوفه و در مجلس متعدد، حاکی از بینش عمیق و معرفت والای ایشان نسبت به خداوند متعال می‌باشد. این مهم به دست نمی‌آید مگر به ایمان قوی و بینش عمیق و توکل و معرفت والای ایشان نسبت به خداوند متعال!

بینش عمیق نسبت به امام (علیه السلام)

IMG_0231

هریک از یاوران با وفای حضرت سید الشهداء از معرفت و بینشی عمیق نسبت به امام شان برخوردار بودند و این معرفت را به وفاداری، اطاعت محض، از جان گذشتگی ،ایثار و فداکاری نسبت به حجت و ولی خدا وادار می‌کرد.

این معرفت و بینش عمیق نسبت به امام در جان نثاری و رها نمودن تمام ارزش‌های مادی و دنیوی و محوشدن ایشان در امام دیده می‌شود به عنوان مثال حربن یزید ریاحی بعد ازروشن شدن نور ایمان و معرفت در وجودش به تمام مقامات دنیوی و پست و مقام پشت و پا زد و در رکاب امامش به مقام والای شهادت دست یافت و یا اینکه زهیربن قین بعد از ملاقت با امام در خیمه اش و انقلاب روحی که در وی ایجاد شد، با تمام وجود در خدمت امام در آمد و با تمام وجود ا زامام دفاع نمود تا به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

 بینش عمیق نسبت به انسان و هستی

یاران ابا عبدالله (علیه السلام) در اهداف بلند پایه و حرکت فراگیرشان، آرمان‌های کم ارزش و اهداف کم مایه را دنبال نمی‌کردند. ایشان این نگاه به معبودی پیوند می‌خورند که از تمام کاستی‌ها و زشتی‌ها مبرا است، عمق و ژرفای این نگاه آنان را از سیل امتحانات ، سرافرازانه بیرون می‌برد و ایشان را مشتاق شهادت و لقای الهی می‌کند. دوری از دنیا طلبی و دنیا زدگی و آرزوی شهادت در رکاب امام حسین (علیه السلام) را در حالات تک تک اصحاب امام حسین (علیه السلام) می‌توان یافت. از صحنه‌های باشکوه واقعه کربلا خطبه امام حسین (علیه السلام) در شب عاشورا بود که ایشان یاران خود را نزدیک غروب به نزد خود فرا خواند. اصحاب با وفای امام سخنان پرشور در دفاع از امام از خود به یادگار گذاشتند که حاکی از بینش عمیق ایشان نسبت به انسان و هستی است.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشروح خطبه دوم:

اوصِیکُمْ عبادالله و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ. بندگان خدا شما را و خودم را سفارش می کنم به تقوای الهی،

خودم و تمامی عزیزان را به حقیقت تقوا دعوت می کنم که سفارشی والاتر از این مهم در عالم هستی وجود ندارد؛ انسان بی تقوا خود را بدهکار می سازد چراکه فرد گناهکار با ارتکاب گناه به خداوند متعال بدهکار می گردد.

IMG_0237

همانطور که در این دنیا از بدهکار تضمین می گیرند تا او ملزم به پرداخت دین خود شود در امور معنوی، اخلاقی و روحی نیز خود فرد در ازای گناهان خود، تضمین محسوب می شود و به گرو می افتد ؛ خداوند متعال در این باره فرموده است: ” کُلُّ نَفْسٍ بِمَا کَسَبَتْ رَهِینَهٌ ” (سوره : المدثر آیه : ۳۸ ) همه انسان ها در گرو اعمال خود هستند.

اگر انسان نتواند در زمان حیات خود این گرو یعنی مسئولیت گناهانش را از گردن بردارد پس از مرگ دیگر مجالی برای خلاصی نخواهد داشت؛ بنابراین انسان باید در این دنیا به فکر این امر بوده و فکّ رهن کند .

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

یکشنبه ۳۱شهریور آغاز جنگ تحمیلی(۱۳۵۹ هـ ش) – آغاز هفته دفاع مقدس

حماسه ایستادگی و مقاومت مردم ایران در طول هشت سال دفاع مقدس،این جنگ را به یکی از کم‌نظیر‌ترین پدیده‌های تاریخ تبدیل کرد. در این جنگ یک ملت تازه انقلاب کرده که ارکان نظام سنتی گذشته‌اش از هم گسیخته و زیرساخت‌های نظام انقلابی‌اش نیز هنوز شکل نگرفته بود، به ناچار درگیر نبردی نابرابر شد که در آن سوی جبهه، همه ظرفیت‌های نظامی، اطلاعاتی و اقتصادی قدرت‌های مطرح جهان در حمایت از صدام به کار گرفته شده و برای شکست ایران لحظه‌شماری می‌کردند، اما حضور حماسی مردم در صحنه و تجلی همبستگی، ایثار ومقاومت مردم ایران در عرصه‌های دفاع مقدس، تهدید‌ عملی دشمن را که جز فروپاشی نظام اسلامی تصور دیگری بر آن نمی‌رفت عملاً به فرصتی برای اعتلا و تثبیت نظام اسلامی تبدیل کرد.

بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی این جنگ یک گنج بود، اگرچه هزینه‌های انسانی و مادی عظیمی را بر ملت ایران و عراق تحمیل کرد، امادستاوردها و برکات زیادی نیز برای ایران وجهان اسلام به همراه داشت

فقط یکی ازدستاوردهای دفاع مقدس را عرض میکنم وآن دفاع از اصول و آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام و انقلاب و در یک کلام انجام تکلیف الهی بود. این مقاومت در عین حفظ تمامیت ارضی ایران،شکوفایی ارزشهای اسلامی وانقلابی را در جهان در پی داشت.ارزشهایی مثل ایثار وشهادت رشادتها وفداکاری ها،امروز وظیفه ماست که از این ارزشها حفظ وحفاظت کنیم اگرعده ای تصمیم دارند نام شهدا رو وایثار وشهادت رو کم رنگ کنند ما نخواهیم گذاشت وبا تمام توان برحفظ این دستاوردها تلاش میکنیم.{تکبیرنمازگزاران}

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

دوشنبه ۱ مهر آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۸-۹۹

با شروع بهار تعلیم و تربیت و بازگشت دانش آموزان به آغوش مدارس، بار دیگر بوی ماه مهر و تلاش و مجاهدت دانش آموزان در مسیر کسب علم و دانش و معرفت به استشمام می رسد و با رفت و آمد دانش آموزان در مسیر خانه به مدرسه، خیابان ها و کوچه ها جان تازه گرفته اند.
که ابتدا به تمام دانش آموزان عزیز ومعلمین وفرهنگیان بزرگوار عرض تبریک وتهنیت دارم.

یکی از دلایل اهمیت کار آموزش و پرورش مسئله تربیت است که این مهم، با انسان سروکار دارد و انسان اشرف مخلوقات است و بدون تربیت راه به جایی نمی‌برد، چراکه تربیت موضوع مهمی است و همه انسان‌ها تا پایان عمر به تربیت نیاز دارند تا به رشد و شکوفایی برسند.

جامعه به شدت به تربیت نیروی انسانی نیازمند است و همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها به نیروهای انسانی نیازمندند و پایه تربیت این نیروهای انسانی در آموزش و پرورش است.

IMG_0236

 به طور یقین مدرسه به عنوان محور تعلیم و تربیت، نقش بی بدیلی در رشد و بالندگی دانش آموزان دارد و امروز نیز شاهد هستیم که نخبگان و دانشمندان کشورمان در دنیا سرآمد عام و خاص هستند که این امر حاکی از فضای مناسب تحصیل علم و دانش در کشور دارد. تعلیم وتربیت مهترین وظیفه مسئولان است وباید دراین مسیر تلاش مضاعف کنند. وهم چنین بهترین راه پیشگیری از نفوذ دشمن تعلیم وتربیت است .

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

 خداحافظی امام جمعه محترم با مردم منطقه

۵سال ۳۶روز مسؤولیت سنگین امامت جمعه حسن آباد برعهده حقیر بود، نهایت تقدیر و تشکر را دارم، از مردم ولایتمدار که به این خادم خود کمال لطف را داشتند قدردانی می‌کنم.

شعار همیشگی من خدمت به مردم و طبقه ضعیف جامعه بوده است و تلاش کردم که در این مسیر حرکت کنم. تمام تلاش هایم برای رضای خدا بوده و از کسانی که یاریگر بودند قدردانی می کنم.

بنده به دنبال این بودم که در کنار ضعفای جامعه باشم و خطبه‌های نماز را همواره به گونه‌ای تنظیم کردم که صدای حسن آباد به مرکز کشور و گوش مسؤولان برسد تا مشکلات این مردم شریف حل شود.البته هرگز ادعا نمی‌کنم که مشکلات مردم را صددرصدحل کردم اما همیشه تلاش کردم که در این راه گام بردارم،

از تک تک مردم شریف منطقه طلب حلالیت می‌کنم و امیدوارم اگر کوتاهی از بنده سر زده باشد، مردم  شریف از عمق جان بنده را ببخشند.

از همه اصناف مختلف و دوائر دولتی برخی نمایندگان محترم مجلس که با ماارتباط داشتند ،استانداران محترم اسبق وسابق وفعلی فرمانداران محترم قبلی وفعلی ،بخشداران عزیزی که دربخش خدمتشون بودیم شهرداران بزرگوار سابق وفعلی و اعضای محترم شوراهای اسلامی شهر وروستاها دوره چهارم وپنجم،روحانیت معظم ،دهیاران محترم،دیگر مسئولان نظامی و انتظامی و امنیتی، سپاه و بسیج و اقشار مختلف مردمی بزرگان و معتمدین ورزشکاران و فرهنگیان به ویژه خانواده معظم شهدا ،کمال تشکر و قدردانی دارم. حال که از بخش می‌روم از هیچ کس دلخوری ندارم. هرگز برای انتقام و یا سرزنش دیگران، مطلبی در خطبه‌ها بیان نکرده ام، الا اینکه در مواردی احساس تکلیف کردم.

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

لازم به ذکر است به مناسبت اول مهر،بازگشایی مدارس ریاست محترم آموزش وپرورش منطقه جناب آقای حیدری در مراسم نماز جمعه به ایرادسخن پرداختند.

IMG_0233

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --