اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه باقرشهر وکهریزک: شاهد شکست بزرگتر و رسوایی بیشتر ابرقدرت پوشالی و رو به‌افول آمریکا خواهیم بود

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه باقرشهر وکهریزک: شاهد شکست بزرگتر و رسوایی بیشتر ابرقدرت پوشالی و رو به‌افول آمریکا خواهیم بود

 به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهر نماز باشکوه جمعهچهاردهم آبان ماه ۱۴۰۰  مصادف با بیست ونهم ربیع الاول ۱۴۴۳ ،به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم باقر شهر وکهریزک در مصلی باقرشهر وباحضوراقشار مختلف مردم برگزار شد.

عناویـــــن خطبـــــــــــه اول:

۱.  یکی از مهمترین مسائلی که سبب عاقبت بخیری می شود محافظت بر اوقات نماز است.

۲ . همه می گویند اولین سنگی که آدمی بنا می نهداهمیت دارد اما من عرض میکنم آخرین سنگ هم مهم است.

۳. در حدیثی از پیامبر(ص) مردم به چهاردسته تقسیم می شوند.

عناویـــــن خطبــــــــــه دوم:

۱. موضوع حمایت از کالا و سرمایه ایرانی و اقتصاد مقاومتی، ابعاد فرهنگی هم دارد که مغفول مانده  است.

۲ . پهنای باند ۶۰ و گاهی ۷۰ درصد این فضا در اختیار اینستاگرام است.

۳. آمریکا باید دریافته باشد با عملیات ایذایی نظامی نمی‌تواند برای میز مذاکرات برگ برنده‌ای دست و پا کند.

مشــــــروح خطبــــــه اول:

اعوذ باللـــــــه مـن الشیــــطان الرجیــــــم              بســــــــم الله الـــــرحمـــــــــن الرحیـــــــــــــم

عبادالله اوصِیکُمْ و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ. بندگان خدا شما را و خودم را سفارش می کنم به تقوای الهی،

موضوع بحث ما پیرامون عاقبت به خیری بود که هفته گذشته روایتی از امام صادق (ع)به محضر شما تقدیم کردم سه راهکار عاقبت به خیر شدن را بیان فرمودند.

 بعضی خوش عاقبت و بعضی بد عاقبت می‌شوند یکی از مهمترین مسائلی که سبب عاقبت بخیری می شود محافظت بر اوقات نماز است، اگر کسی توجه به نماز و خواندن اول وقت آن داشته باشد عاقبت بخیر می شود.

وَ قَالَ النَّبِیُّ(ص‏) مَا مِنْ صَلَاهٍ یَحْضُرُ وَقْتُهَا إِلَّا نَادَى مَلَکٌ بَیْنَ یَدَیِ النَّاسِ أَیُّهَا النَّاسُ قُومُوا إِلَى نِیرَانِکُمُ الَّتِی أَوْقَدْتُمُوهَا عَلَى ظُهُورِکُمْ فَأَطْفِئُوهَا بِصَلَاتِکُم { من لا یحضره الفقیه ؛ ج‏۱ ؛ ص۲۰۸}

یک مَلَک در آسمان‌ها در لحظه اذان ندا می کند که آی مردم! برخیزید و نمازتان را بخوانید و آتش‌هایی را که در ساعتهای گذشته به پا کردید خاموش کنید. وقتی انسان نماز ظهر را می‌خواند خرابی‌های که از صبح انجام داده و آتش‌هایی که به پا کرده، جبران و گناهان این فاصله را پاک می‌کند.

ما آتش گناهانی را که به پا کردیم، نمی‌بینیم. نمی‌دانیم اگر دلی را سوزاندیم چه آتشی برای خودمان درست کردیم.آدمی که نمازش را منظم، دقیق، صحیح و اول وقت بخواند، عاقبت به خیر می‌شود. امام صادق(ع) می فرمایند«انَّ ملک الْمَوْتِ یدفع الشیطان عَنِ الْمُحَافِظِ علی الصَّلَاهِ وَ یلقنه شَهَادَهُ انَّ لَا اله اللَّهِ وَ انَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللَّهِ فی تلک الْحَالَهِ العظمیه

کسی که مراقب نمازش است، ملک‌الموت وقتی برای قبض روح بالای سرش می‌آید، شیطان را دور می‌کند. شیطان در آخرین لحظات می‌تواند عقاید انسان را بگیرد. اگر انسان شک کند و با شک از دنیا برود، همه چیزش از بین رفته؛ حتی اگر یک عمر مسلمان بوده باشد. اگر انسان نماز بخواند، نمازش دقیق و صحیح و درست باشد، ملک‌الموت شیطان را دور می‌کند و برای این آدم تلقین می‌خواند و می‌گوید بگو خدای من الله است، اسلام دینم است در آن حالت بسیار بزرگ سخت، ایشان تلقین می‌کند و شیطان را دور می کند.

همه می گویند اولین سنگی که آدمی بنا می نهد اهمیت دارد اما من عرض میکنم آخرین سنگ هم مهم است. بسیاری از انسان ها بودند که آغاز خوبی داشتند اما پایان بدی را برای خود رقم زدند و بالعکس بسیاری از انسان ها آغاز خوبی نداشتند اما پایان خوبی رانصیب خویش کردند

در حدیثی از پیامبر(ص) مردم به چهاردسته تقسیم می شوند:

گروه اول کسانی که نماز می خوانند، ولی در نمازشان سهل انگارند «ویل» برای آن هاست، ویل، نام یکی از طبقات زیرین جهنم است.  خداوند فرمود: «فَوَیْلٌ لِلْمُصَلِّینَ، الَّذِینَ هُمْ عَنْ صَلَاتِهِمْ سَاهُونَ» پس ویل برای نمازگزاران است، آن هایی که در نمازشان سهل انگارند.نه ارزشى براى آن قائلند، نه به اوقاتش اهمیتى مى دهند، و نه ارکان و شرائط و آدابش را رعایت مى کنند.

گروه دوم کسانی هستند که گاهی نماز می خوانند و گاهی نمی خوانند، پس «غی» مال آن هاست، «غی» نام یکی از طبقات پایین جهنم است. خداوند متعال فرمود: «فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضَاعُوا الصَّلَاهَ وَاتَّبَعُوا الشَّهَوَاتِ فَسَوْفَ یَلْقَوْنَ غَیًّا».{مریم/۵۹}

گروه سوم کسانی هستند که هیچ وقت نماز نمی خوانند، «سقر» برای آنهاست، سقر، هم نام یکی از طبقات زیرین جهنم است که خداوند متعال فرمود: «مَا سَلَکَکُمْ فِی سَقَرَ، قَالُوا لَمْ نَکُ مِنَ الْمُصَلِّینَ{مدثر/آیه ۴۱و۴۲}» اهل بهشت از اهل جهنم سوال می کنند چه چیزی شما را به سقر کشاند؟ در جواب می گویند: ما از نمازگزاران نبودیم.

 گروه چهارم گروهی آنهایی هستند که همیشه نماز می خوانند و در آن خشوع دارند. خداوند متعال فرمود: «قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ؛ الَّذِینَ هُمْ فِی صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ؛{مؤمنون/آیه ۱و۲} مومنان رستگار شدند، آنهایی که در نمازشان با خشوع هستند.» اشاره به این که نماز آنها الفاظ و حرکاتى بى روح و فاقد معنى نیست، بلکه به هنگام نماز آنچنان حالت توجه به پروردگار در آنها پیدا مى شود که از غیر او جدا مى گردند و به او مى پیوندند

مشــــــروح خطبــــــه دوم:

ابتدا خودم را وشما عزیزان نماز گزار را در ابتدای خطبه دوم هم توصیه میکنم به تقوای الهی

چند مطلب عرض میکنم:

فرهنگ عمومی دو بخش دارد: یک بخش آن ظاهری و بارز است،و جلو چشم است و حقیقتا هم در سرنوشت یک ملت دخالت دارد، اما در درازمدت تأثیر می‌کند. یعنی در مسیر زندگی و حرکت‌های آینده یک ملت تأثیر دارد مثل شکل لباس و شکل معماری که تأثیر خاصی بر روی ذهنیات و خلقیات و منش و تربیت افراد دارد و بخش دیگر، مربوط به‌امور نامحسوس، که در سرنوشت یک ملت تأثیر دارد، اما تأثیراتش فوری و بسیار محسوس است.مثل اخلاقیات فردی و اجتماعی مردم، وقت‌شناسی، وجدان‌کاری، مهمان‌دوستی و احترام به‌بزرگترهاست.

همه باید برای ترویج درست فرهنگ در جامعه تلاش کنند باید براى اصلاح فرهنگ عمومى منتشر شود، فیلم باید براى اصلاح فرهنگ عمومى ساخته شود، هنر باید در جهت فرهنگ عمومى هدایت شود، صدا و سیما، در همه برنامه‌هایش چه هنرى، چه خبرى و چه گزارشى دائماً باید در خدمت فرهنگ عمومى کار کند، علما و جامعه روحانیان محترم و معظّم معلمین وفرهنگیان نیز در هر بخشى که هستند، باید براى ترویج فرهنگ صحیح اسلامى تلاش کننددرسال ۸۶  مقام معظم رهبری فرمودند فرهنگ حقیقتاً مظلوم است. شواهد و ادله‌ای هم آوردند،ما شاهد نهادهایی هستیم که کارهای موازی میکنند بودجه فرهنگی هم میگیرند

موضوع حمایت از کالا و سرمایه ایرانی و اقتصاد مقاومتی، ابعاد فرهنگی هم دارد که مغفول مانده، جدی گرفته نشده و قطعاً باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

در برخی از مناطق روستایی و حاشیه شهرها، عنوان آزاردهنده سکونتگاه‌های غیررسمی و همه‌جور آسیب اجتماعی در این سکونتگاه‌ها اتفاق می‌افتد

 بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و معضلات اقتصادی ریشه فرهنگی، تبعات فرهنگی و راه‌حل فرهنگی دارند،ما گره‌های مردم را با فرهنگ می‌توانیم حل کنیم اماهمه جا تهران نیست، هر شهرستان و زیست‌بومی مسئله و اقتضائات خاص خودش را دارد که باید مورد توجه قرار گیرد اما مدل حکمرانی ما یک مدل مرکزی است درحالی که باید به مناطق مختلف توجه شود.

فضای مجازی کاملاً رها شده است

اتفاقی که امروز در فضای مجازی رخ می‌دهد را همگی شاهد هستیم و می‌بینیم که فرزندان بنده و شما در این فضا چه می‌بینند و از چه خوراکی استفاده می‌کنند. جای تأسف دارد که گاهی آهنگ آن خواننده ضد انسانی و ضد بشریت دهها میلیون بار دیده میشود؛ بروید و مضامین این آهنگ‌ها را بررسی کنید و ببینید چه مضامینی به خورد فرزندان ما داده می‌شود.

پهنای باند ۶۰ و گاهی ۷۰ درصد این فضا در اختیار اینستاگرام است که در آن فردی فقط اسم حاج قاسم سلیمانی را در صفحه اش گفته صدها هزار نفر دنبال کننده، صفحه اش بسته می‌شود و هرچه دلشان می‌خواهد به مسئولان نظام و مقدسات ما می‌گویند و ما هم نشسته ایم و نظاره میکنیم!!

چند درصد از ۱۰ میلیون حافظ قرآن که رهبر انقلاب فرمودند محقق شده است؟

مقام معظم رهبری در سال ۹۰ فرمودند ۱۰ میلیون حافظ قرآن می‌خواهیم. اصلاً هم حرف غیرقابل دسترسی نیست. بعضی از کشورهای دنیا به بالاتر از این اعداد هم دست پیدا کردند. قریب به یک دهه گذشته است، چندین دستگاه هم که بودجه قرآنی می‌گیرند؛ بفرمائید چند درصد از این ۱۰ میلیون حافظ محقق شده است؟

چهارشنبه ۱۹ آبان ۴ ربیع‌الثانی ولادت حضرت عبدالعظیم حَسنی(ع) (۱۷۳ق)

به خاطر ضیق وقت فقط به عرض تبریک اکتفاء میکنم ان شاءالله در فرصت دیگری صحبت خواهم کرد

اشاره ای به عملیات غرور آفرین سپاه در برابر دزدی دریایی آمریکا داشته باشم

قضیه چیست؟چند روز قبل ، ناوگان پنجم نیروی دریایی تروریستی آمریکا، نفتکش حامل نفت ایران را که برای چین حمل میکرد متوقف کرد و با خاموش کردن سیستم ردیاب آن، ربودند و به سمت مقصد مورد نظرشان حرکت دادند و نفت موجود در نفتکش را به نفتکش عربستانی منتقل کردند .

البته قبلا هم دزدی هایی در این مورد داشتند و پاسخ هم شنیده بودند اما اینبار اولین دزدی دریایی دولتی بود که باید پاسخ دندان شکن میدیدند

تمامی توطئه ها و ترفندهای استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران محکوم به شکست بوده و چهار دهه کینه توزی آنان دستاوردی جز بی آبرویی و ذلت برایشان نداشته است.

در این اقدان بی نظیر سپاه چندنکته عرض کنم

۱.آمریکاییها این مقطع زمانی را انتخاب می‌کند تا سرپوشی بر شکست‌های خود بگذارد و به‌زعم خود قدرت‌نمایی کند.

۲.عربستان را هم وارد صحنه می‌کند تا در صورت شکست و عقب‌نشینی ایران، بر شکست‌های مفتضحانه این روزهای عربستان در یمن نیز سرپوش بگذارد.

۳.دریای عمان را انتخاب می‌کند؛ چون فکر می‌کند نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس قوی است و در دریای عمان حرفی برای گفتن ندارد.

۴.این مقطع زمانی را انتخاب می‌کند تا در آستانه شکل‌گیری مذاکرات برجام، ایران را تحت فشار قرار داده تا با تشدید التهاب در بازار و اقتصاد ایران ، برای میز مذاکره برگ برنده داشته باشد.

نظام مقدس جمهوری اسلامی با این اقدام چند پیام همزمان را برای دوستان و دشمنان مخابره کرد:

۱.سپاه نشان داد قائل به‌راهبرد “چشم در برابر چشم” است، یعنی پاسخ‌های خود را متناسب با تحرکات دشمن سامان می‌دهد. این‌بار تروریست‌های آمریکایی، یک گام جلو نهادند و علاوه بر توقیف نفتکش حامل نفت ایران، اقدام به‌سرقت نفت ما و انتقال آن به‌نفتکش عربستان کردند. در پاسخ؛ نیروی سپاه نیز نیروهای خود را به‌نفتکش دوم- مربوط به‌عربستان- هلی‌برن کرد! این یعنی بالگردهای سپاه دقیقا همان‌جا فرود می‌آیند که محدوده حفاظت آمریکایی‌هاست، یعنی ایران همان‌گونه‌که در زمین تمام خط قرمزهای آمریکا را شکست و عین‌الاسد را زد اکنون نیز خط قرمز او را در دریا می‌شکند.{تکبیرنمازگزاران}

۲.ایران هم نفتکش خود را پس گرفت و هم سارق را به‌تصرف در آورد. این اقدام یعنی ایران در هر حال، از هم‌پیمانانش و شرکای تجاری و سیاسی‌اش حمایت می‌کند .ایران با این اقدام ضریب امنیت دریایی خود و منطقه را بالا برد.

۳.این عملیات بزرگ پیام روشن به‌مزدوران منطقه‌ای آمریکا مانند عربستان و امارات هم دارد. یعنی وقتی ارباب شما را زمین‌گیر می‌کنیم شما تکلیف‌تان معلوم است. بهتر است، حساب کار خود را بکنیدواگر دست از پا خطا کنید پاسخ کوبنده تری خواهید دید.{تکبیرنمازگزاران}

۴. آمریکا باید دریافته باشد با عملیات ایذایی نظامی نمی‌تواند برای میز مذاکرات برگ برنده‌ای دست و پا کند.که قرار است از ۱۴ آذرماه مذاکرات بین ۴+۱برگزار شود، او همچنان که در عملیات دزدانه دریایی‌اش عقب نشست باید بر سر میز مذاکره نیز عقب بنشیند. زیرا اکنون در ایران عرصه دیپلماسی و میدان یکی است و وحدت و اتحاد تام برقرار است.

۵.رژیم صهیونیستی که مرتباً از حمله به‌ایران سخن می‌گوید بداند که توان نظامی ایران چگونه می‌تواند در اندک زمانی در پاسخ به‌تهدیدات وارد عمل شود.{تکبیرنمازگزاران}

۶.سریال شکست‌های آمریکا ۴۳سال است ادامه دارد. انشاالله شاهد شکست بزرگ‌تر و راهبردی‌تر و رسوایی بیشتر این ابرقدرت پوشالی و رو به‌افول خواهیم بود و اخبار امیدبخش‌تری را از جبهه مقاومت دریافت خواهیم کرد. این عملیات ترکیبی و هوشمندانه فرزندان ایران عزیز وسپاهیان دلاور و مرزداران مومن دریایی را ارج می‌نهیم و همت و ایمان و سرعت و دقت و هوشمندی و شجاعت و آرامش بی‌نظیرشان در میدان رزم، تحسین کرده و باتمام وجود از این رزمندگان سلحشور و فرماندهان سرافرازشان، در نیروی دریایی سپاه سرافراز پاسداران انقلاب اسلامی، قدردانی و تشکر می‌کنیم.

{والســــــــــــــــــــــــــــــلام علیکـــــــــــــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــــه وبـــــــرکاته}

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --