اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه باقرشهر وکهریزک: جهادتبیین در مقابل جریان تحریف انقلاب باید تقویت شود

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه باقرشهر وکهریزک: جهادتبیین در مقابل جریان تحریف انقلاب باید تقویت شود

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهر نماز باشکوه جمعه هشتم بهمن ماه ۱۴۰۰  مصادف با بیست وپنجم جمادی الثانی ۱۴۴۳ ،به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم باقر شهر وکهریزک در مصلی باقرشهر وباحضوراقشار مختلف مردم برگزار شد.

عناویـــــن خطبـــــــــــه اول:

۱. خداوند متعال به طائفه‌ای،دو بال عطا می‌فرماید و به‌وسیلۀ آن دو بال، به سوی بهشت پرواز می‌کنند.

۲ . «اجتناب از گناه، در خلوت» و «تسلیم و رضا» سبب ورود مستقیم انسان به بهشت میشود.

عناویـــــن خطبــــــــــه دوم:

۱ . تبیین خنثی‌کننده‌ی توطئه و حرکت دشمن است.

 ۲. دشمن چون نمی‌تواند انقلاب را منحرف کنند، راه باقی‌مانده را در این می‌بیند که حقایق آن را تحریف نماید.

۳ . اقدامات غیر انسانی و کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم یمن توسط ائتلاف عبری عربی را محکوم میکنیم.

مشــــــروح خطبــــــه اول:

اعوذ باللـــــــه مـن الشیــــطان الرجیــــــم              بســــــــم الله الـــــرحمـــــــــن الرحیـــــــــــــم

عبادالله اوصِیکُمْ و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِبندگان خدا شما را و خودم را سفارش می کنم به تقوای الهی،

درخطبه اول روایتی از پیامبر اکرم به محضر شما تقدیم میکنم که از نظر اخلاقی بسیار آموزنده است. علّامه مجلسی«ره» نیز در کتاب شریف بحارالانوار { ج ۱۰۰، ص ۱۸}   آن را نقل می‌کند. ، پیامبر گرامی«ص» فرموده‌اند:

إذا کانَ یَومُ القِیامَهِ أنبَتَ اللّه ُ تَعالى لِطائِفَهٍ مِن اُمَّتی أجنِحَهً ، فَیَطیرونَ مِن قُبورِهِم إلَى الجِنانِ یَسرَحونَ فیهاویَتَنَعَّمونَ کَیفَ شاؤوا ، وقتی قیامت می‌شود، خداوند متعال به طائفه‌ای از امّت من، دو بال عطا می‌فرماید و به‌وسیلۀ آن دو بال، به سرعت، از قبرهای خود به سوی بهشت پرواز می‌کنند. در بهشت جای می‌گیرند و هر نعمتی که بخواهند، برخوردار می‌گردند

.فَتَقولُ لَهُمُ المَلائِکَهُ: هَل رَأَیتُمُ الحِسابَ؟ فَیَقولونَ : ما رَأَینا حِسابا

فَیَقولونَ : هَل جُزتُمُ الصِّراطَ؟فَیَقولونَ: ما رَأَینا صِراطا فَیَقولونَ: هَل رَأَیتُم جَهَنَّمَ؟ فَیَقولونَ : ما رَأَینا شَیئا

ملائکه از آنها سؤال می‌کنند که شما محاسبۀ اعمال و صراط و جهنّم را دیدید؟ یعنی مواقف قیامت را چگونه گذراندید که به بهشت رسیدید؟ آنان پاسخ می‌دهند: ما چیزی ندیدیم. منظور اینکه، از ما حسابی نخواستند و بدون بازجویی آمدیم.

فَتَقولُ المَلائِکَهکُ : مِن اُمَّهِ مَن أنتُم؟فَیَقولونَ : مِن اُمَّهِ مُحَمَّدٍ صلی الله علیه و آله

ملائکه می‌گویند: شما چه طایفه‏ای هستید؟ از امت کدام پیغمبرید؟ آنها پاسخ می‌دهند: ما از امت محمد«صلّى‌اللَّه‌علیه‌وآله‌وسلّم» هستیم.
فَیَقولونَ : نَشَدناکُمُ اللّه َ ، حَدِّثونا ما کانَت أعمالُکُم فِی الدُّنیا؟ ملائکه می‌پرسند: در دنیا چه کردید که به این مقام رسیدید؟

فَیَقولونَ : خَصلَتانِ کانَتا فینا ، فَبَلَّغَنَا اللّه ُ هذِهِ الدَّرَجَهَ بِفَضلِ رَحمَتِهِ  ،فَیَقولونَ : وما هُما ؟فَیَقولونَ : کُنّا إذا خَلَونا نَستَحی أن نَعصِیَهُ ، ونَرضى بِالیَسیرِ مِمّا قُسِمَ لَنا ،فَتَقولُ المَلائِکَهکُ : حَقٌّ لَکُم هذا 

آنها می‌گویند: ما دو خصلت داشتیم و خداوند به فضل و رحمت خود، ما را به این مرتبه رسانید. خصلت اوّل اینکه: ما در خلوت، مرتکب گناه نمی‌شدیم، یعنی خلوت و جلوت برای ما تفاوت نداشت و همان‌طور که در بین مردم مراقب بودیم معصیت نکنیم، در خلوت و در نهان نیز گناه نمی‌کردیم.
دوم: توانسته بودیم مقام تسلیم و رضا به دست آوریم؛ یعنی به آنچه قسمت ما شده بود، راضی بودیم.

ملائکه به آنها می‌گویند: حق شماست که به چنین مقامی دست یافته‌اید.این منزلت ، سزاوار شماست .

از این روایت شریف استفاده می‌شود که دو عامل یاد شده، یعنی «اجتناب از گناه، در خلوت» و نیز «تسلیم و رضا» سبب ورود مستقیم انسان به بهشت، آن هم بدون محاسبه است.

از عبارت: «یَتَنَعَّمُونَ کَیْفَ شَاءُوا» نیز برداشت می‌شود که از درجات و مراتب بهشت بهره‌مند می‌گردند، امّا هرکسی با این دو بال، مستقیم به مرتبه‌ای از بهشت که جایگاه اوست و برای او تعبیه شده، می‌رسد.

مشــــــروح خطبــــــه دوم:

ابتدا خودم را وشما عزیزان نماز گزار را در ابتدای خطبه دوم هم توصیه میکنم به تقوای الهی

الإمامُ الباقرُ علیه السلام : ما مِن شیءٍ أفسَدَ للقَلبِ مِن خَطیئهٍ ، إنَّ القَلبَ لَیُواقِعُ الخَطیئهَ ، فما تَزالُ بهِ حتّى تَغلِبَ علَیهِ فَیَصیرَ أعلاهُ أسفَلَهُ {الکافی : ۲/۲۶۸/۱}

امام باقر علیه السلام : براى دل چیزى تباه کننده تر از گناه نیست؛ زیرا دل، مرتکب گناه مى شود و بر اثر مداومت بر آن، گناه بر آن چیره مى گردد، قلب انسان را وارونه مى‏کند

در ادامه باتوجه به فرصتی که دارم به سه مطلب اشاره میکنم:
بازگشت “امام خمینی”(ره) به میهن اسلامی و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی

 ابتدا تبریک عرض میکنم این ایام مبارک را به محضر همه شما نمازگزاران عزیز!اما یکی از نکاتی که در این برهه از زمان، لازم هست که به آن توجه ویژه ای شود که از توصیه های رهبر انقلاب اسلامی هم هست موضوع اهمیت مسئله تبیین است . فرمودند: «به مسئله‌ی «تبیین» اهمّیّت بدهید. خیلی از حقایق هست که باید تبیین بشود. در قبال این حرکت گمراه‌کننده‌ای که از صد طرف به‌سمت ملّت ایران سرازیر است و تأثیرگذاری بر افکار عمومی بخصوص جوان‌ها که یکی از هدف‌های بزرگ دشمنان ایران و اسلام و انقلاب اسلامی است، حرکت تبیین خنثی‌کننده‌ی این توطئه و حرکت دشمن است.

 مسئله‌ای که اکنون جامعه را درگیرکرده، موضوع اثرگذاری بر شش محور باورها، تشخیص‌ها، اراده‌ها، اعتمادها، امیدها و اتحادهای مردم است. به‌خصوص نسل جوان امروز که در این عرصه بیشتر مورد هدف است؛ نسلی که از یک طرف با ابزارهای ارتباط جمعی جدید، دسترسی‌های سریع‌تری به‌فضاهای عمومی و فضاهای در اختیار جریانات بین‌المللی دارد؛ و از طرفی دیگر تا حدود زیادی خالی‌الذهن است و دشمنی‌های سخت و علنی دشمنان در دوران ابتدای انقلاب و دوران دفاع مقدس را ندیده است.

در دوران خلافت امیرالمؤمنین علیه‌السلام، چالش اصلی حضرت همین ضعف‌های شش‌گانه(در باورها، تشخیص‌ها، اراده‌ها، اعتمادها، امیدها و اتحادها) و فریب‌کاری دشمن بود. جریان امیرالمؤمنین علیه‌السلام در میدان‌های مبارزه سخت با ناکثین جمل، قاسطین نهروان و مارقین صفین هیچ‌گاه ضعیف نبود، اما وقتی دستگاه اغوا و فریب معاویه‌ها، عمروعاص‌ها، اشعث‌ها و… فعال می‌شود و در باورها، تشخیص‌ها، اراده‌ها، اعتمادها، امیدها و اتحادها خلل ایجاد می‌کند، شکست در جبهه‌ی امیرالمؤمنین علیه‌السلام نمایان می‌شود. در این برهه است آدم‌های اهل فهم، برخوردار از درک، اهل بیان و روشنگری در جامعه نقششان از شمشیرها و نیزه‌ها مهم‌تر می‌شود.

امیرالمؤمنین علیه‌السلام عمار را به‌عنوان تبیین‌گر جریان حق به‌میدان گفت‌وگوها می‌فرستاد. بعضی از عرصه‌ها آن‌چنان سخت می‌شد که تشخیص حق از باطل و حتی تشخیص حقانیت امیرالمؤمنین علیه‌السلام هم برای عده‌ای مورد تردید واقع می‌شد.

امروز هم دشمن همواره تلاش دارد تا واقعیت انقلابی را که از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ با خون ۶۶۰۰ شهید (بر اساس آمار سال ۱۳۹۶ معاونت تعاون بنیاد شهید) به‌ثمر نشست، به‌شیوه دیگری بازنمایی کند و برای جاانداختن این تحریف بزرگ، موج‌سواری بر برخی مشکلات اقتصادی جامعه امروز ایران را دستاویز اصلی خود قرار داده است.

دشمن چون می‌بیند نمی‌تواند این انقلاب را منحرف کنند، راه باقی‌مانده را در این می‌بیند که حقایق آن را تحریف نماید از این رو در جریان‌سازی تحریف تلاش می‌کند تا با استفاده از مشکلات اقتصادی امروز کشور، این گزاره را در ذهن مردم به‌ویژه نسل جدید نهادینه کند که شرایط کشور در روزگار پهلوی‌ها گُل و بلبل بود و امروزه چون مشکلات مختلفی داریم صرف‌نظر از چرایی و ریشه‌های این مشکلات پس، قبل از انقلاب شرایط عالی بود و مردم قدر ندانستند. درفضای مجازی او را بزک میکنند و با دروغ‌بافی‌های تاریخی، اصل انقلاب را زیر سئوال میبرند تا «یک جوانِ امروز بگوید: عجب! این‌ها آدم‌های بدی نبودند، اوضاع بدی نبود؛ پس چرا انقلاب کردید؟

حتی گاهی برای دفاع از دیکتاتوری سیاه پهلوی به‌انتشار تک عکس‌هایی روی می‌آورد که ظاهرا نمایی جذاب و دل‌نشین از شهرهای آن روزگار را نشان می‌دهد اما کوچک‌ترین اشاره‌ای به‌زاغه‌نشین‌های تهران و اوضاع سخت زندگی روستاییان محرومی که از امکانات اولیه زندگی هم برخوردار نبوده‌اند نمی‌کند.

به این مطلب از کتاب خاطرات اسدالله علم توجه بفرمایید ، فقر و نابرابری‌های حاکم بر جامعه ایران و واقعیت‌های آن روزگار را بهتر عیان می‌کند. وزیر دربار پهلوی می‌نویسد: «شاه در سال ۱۳۵۳ مبلغ ۵۰۰ میلیون لیره استرلینگ به‌انگلیس کمک مالی کرد تا شاید صنایع غذایی انگلیس از ورشستگی نجات پیدا کند. در همان سالی که این مبلغ هنگفت به‌عنوان کمک به‌انگلیس داده شد، تنها یک درصد از روستاهای کشور آب آشامیدنی سالم و چهار درصد برق داشتند.»

باید عرض کنم اگر به‌خوبی به‌اهداف و آرمان‌های انقلاب عمل نکنیم و به‌موازات آن، حقایق انقلاب را به‌موقع تبیین نکنیم، ضربه خواهیم خورد. اگرچه دشمن تاکنون در رسیدن به‌اهدافش ناکام مانده است اما حقیقت این است که فعالیت جبهه مؤمن انقلابی در مقابل جریان تحریف انقلاب نیازمند تقویت است(تکبیرنمازگزاران}

هفته آینده حلول ماه رجب وولادت امام محمدباقر علیه السلام(۵۷ ه ق) را داریم

گرچه همه زمان ها مخلوق خداست لیکن برخى از آنها از شرافت و ویژگى خاصى برخوردار است. درست است که همه ماه هاى سال، پرتوى از قدرت جهان آفرین است; امّا سه ماه رجب، شعبان و رمضان، داراى امتیاز و برجستگى ویژه اى هستند. پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: «ماه رجب برای امت من «ماه استغفار» است.لذا در این ماه از گناهانی که احیاناً انجام داده ایم استغفار کنیم

از حضرت رسول صلی الله علیه و آله منقول است که، چون هلال رجب را می‏ دید می‏ گفت: «اللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی رَجَبٍ وَ شَعْبَانَ وَ بَلِّغْنَا شَهْرَ رَمَضَانَ وَ أَعِنَّا عَلَی الصِّیَامِ وَ الْقِیَامِ وَ حِفْظِ اللِّسَانِ وَ غَضِّ الْبَصَرِ وَلا تَجْعَلْ حَظَّنَا مِنْهُ الْجُوعَ وَ الْعَطَشَ».

اشاره ای به محکومیت جنایات وحشیانه عربستان و امارات

در روزهای گذشته شنیدید که پس از اقدام شجاعانه و تاریخ‌ساز انصارالله در هدف قرار دادن مراکز حساس امارات و پس از شکست‌های سنگین مزدوران امارات و عربستان در مارب و شبوه، ائتلاف درهم شکسته و رو به‌زوال سعودی و امارات، برای چندمین‌بار در سالهای گذشته، دست به‌یک جنایت بزرگ انسانی دیگر زد، به گزارش المسیره، جنگنده بمب‌افکن‌های ائتلاف سعودی ۲۷ بار شهرستان‌های، الوادی، الجوبه، حریب، رغوان و صرواح واقع در استان مأرب را بمباران کردند.

نیروهای وابسته به‌ائتلاف و همچنین سعودی روزهای، گذشته ۹۵ بار آتش‌بس ادعایی در استان الحدیده را نقض کردند.در حملات روزهای اخیر بیش از ۶۰نفر از زنان و کودکان و غیرنظامیان به‌شهادت رسیده و صدها نفر از مردم بیگناه صنعا و دیگر شهرها مجروح شدند.

نکته تأسف‌بارتر این‌که ائتلاف جنایتکار سعودی و امارات علاوه بر محاصره همه‌جانبه مردم یمن، با قطع اینترنت و اخلال در سیستم اطلاعات یمن، جلوی خبررسانی صادقانه و بی‌طرفانه از این جنایات را گرفته‌اند و نمی‌گذارند فریاد مظلومیت این ملت بزرگ به‌گوش جهانیان برسد.

این جنایات با حمایت دولت مستکبر آمریکا و مباشرت دولت سعودی صورت میگیرد و شرایط مردم یمن به دلیل تجاوز و بمباران همه روزه متجاوزان در کنار تحریم همه جانبه این کشور ابعاد تازه و گسترده‌ای به خود گرفته است و مردم این کشور هر روز با مشکلات جدیدی رو به رو می‌شوند، مردم بی دفاع و کودکان و زنان این کشور بیشترین آسیب را در حملات غیر انسانی متحمل شده‌اند.

لذا ضمن محکومیت شدید اقدامات غیر انسانی و کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم یمن توسط ائتلاف عبری عربی، از سازمان های حقوق بشری و سازمان ملل میخواهیم سکوت خود را شکسته و نسبت به محکومیت عاملین این جنایت اقدامات شایسته ای اتخاذ نمایند. {تکبیرنمازگزاران

درپایان هم از موفقیت وراه یابی تیم ملی به جام جهانی تشکر میکنم وبه همه ورزشگاران و ورزش دوستان تبریک عرض میکنم.
{والســــــــــــــــــــــــــــــلام علیکـــــــــــــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــــه وبـــــــرکاته}

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --