اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه: در حقیقت حرکت ملت،درنهم دیماه ۸۸خودیک رفراندوم ملی بود.

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه: در حقیقت حرکت ملت،درنهم دیماه ۸۸خودیک رفراندوم ملی بود.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه حسن آبادنمازباشکوه جمعه اینهفته ۹۵/۱۰/۰۳به  امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویهوباحضورگسترده اقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی شهربرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱-  بی تقوایی انسان را در نهایت با ندامت و پشیمانی مواجه می کند.

۲-باید خدای متعال را شکر کنیم که «لِیتَ»های اهل جهنم را در این دنیا به ما متذکر گردیده است،تا ما درآخرت لیت لیت نگوییم.

۳-ده مورد از”لیت های “قرآن که درقرآن آمده است.

۴-در حقیقت حرکت ملت، درنهم دیماه ۸۸خود یک رفراندوم ملی بود.

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱- قلب سلیم چگونه قلبی است؟؟

۲_ دانش آموزى از نگاه اسلام، ابزار اقتدار و دانایى است.

۳- در انتخابات ۸۸ بحرانی کشور را  فرا گرفت، که این بحران سه ضلع داشت

۴-پیروزى حلب دستاوردى بزرگ است که تبعات گسترده‌اى در سطح بین‌المللى ودر سطح منطقه به‌دنبال خواهدداشت.

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                                بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

img_7323

خودم و تمام عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم.بی تقوایی انسان را در نهایت با ندامت و پشیمانی مواجه می کند. خداوند متعال یک مجموعه ای از آیات قرآن را به صحبت های انسان هایی اختصاص داده است که از نوع زندگی کردنشان ابراز ندامت می کنند و از قول آنها خداوند متعال در قرآن دائما از واژه ی”لیتَ” استفاده کرده است، «لِیتَ» یعنی ای کاش؛ خدای متعال چقدر بر ما منت نهاده است که این «لِیتَ»ها را به ما گفته است،باید خدای متعال را شکر کنیم که «لِیتَ»های اهل جهنم را در این دنیا به ما متذکر گردیده است،تا ما در ابدیت لیت لیت نگوییم. گویی تو با کسی صحبت می کنی که این راه را طی نموده است.

اولین «لِیتَ» این است که؛ می گویند: ای کاش ما به دنیا باز می گشتیم.« فَقَالُوا یَا لَیْتَنَا نُرَدُّ وَلَا نُکَذِّب بِآیَاتِ رَبّنَا » (انعام- آیه۲۷) یعنی ای کاش باز می گشتیم و ما آیات خداوند متعال را تکذیب نمی کردیم.

دوم اینکه، آرزو می کنند؛ ای کاش ما خاک بودیم؛ «یَقُولُ الْکَافِرُ یَا لَیْتَنِی کُنتُ تُرَابًا »( نبأ-آیه۴۰) وقتی ارزش و قیمتش در آن جایگاه ابدی معلوم می شود و می بیند که از خاک هم بی ارزش تر است، آرزو می کند که خاک می بود.اما این آرزو ها به جایی نمی رسد.

سوم این است که آرزو می کند ای کاش یک راهی وجود داشت که من از اعمالم فرار می کردم، عمل گریبانش را گرفته است، عمل در درونش به ذاتیات تبدیل شده است. « قَالَ یَا لَیْتَ بَیْنِی وَبَیْنَکَ بُعْدَ الْمَشْرِقَیْنِ فَبِئْسَ الْقَرِینُ » (زخرف-آیه ۳۸) اینجا با عملش صحبت می کند که؛ ای کاش بین من و تو به اندازه ی مشرق تا مغرب فاصله وجود داشت، یعنی چه قرین بدی برای من هستی که هیچ وقت از من جدا نخواهی شد.

چهارمین ((لیت)) این که؛ آرزو می کند که ایکاش در دنیا اهل اطاعت بودم؛ «یَا لَیْتَنَا أَطَعْنَا اللَّهَ وَأَطَعْنَا الرَّسُولَا » (احزاب-آیه۶۶)ای کاش من نماز می خواندم، ای کاش من کار خیر انجام می دادم،از خداوند متعال و پیامبر(ص) اطاعت می کردم.

پنجمین ((لیت)) این است که، آرزو می کند ای کاش دچار شرک نمی شدم « یا لَیتَنِی لَم أَشرِک بِربِّی أَحَداً »(کهف-آیه۴۲) یعنی ایکاش اعتقاد داشتم که همه چیز در دستان قدرت خداوند متعال است،به غیر خداوند امیدی نمی بستم، غیرخداوند متعال را در این عالم مستقل در تأثیر نمی دیدم،دستم را رو به آسمان گرفته و می گفتم”الهی بِیَدِکَ لا بِیَدِ غَیْرِکَ زِیَادَتِی وَ نَقْصِی وَ نَفْعِی وَ ضَرِّی “(مناجات شعبانیه) خدایا این ها همه در دستان توست.

ششمین «لِیتَ» این است که می گوید ای کاش شباهتی به پیامبر داشتم«یالَیتَنِی اِتَّخَذتُ مَعَ الرَسُولِ سَبِیلاً »(فرقان-آیه۲۷) ای کاش من یک راهی را انتخاب می کردم که از طریق آن راه با فکر، سیره و سنت پیامبر(ص) همراه می شدم. این  مصیبت خیلی بزرگ و سختی است که ما به پیامبرمان شباهتی نداشته باشیم و از بساطت ، سادگی ،عطوفت و رفتارهای اجتماعی رسول خدا بسیار فاصله گرفته ایم.

هفتمین مورد این است که؛ از دوست بد گلایه می کند و می گوید ای کاش فلان شخص را به دوستی بر نمی گزیدم«یاوَیلَتی لَیتَنِی لَم أَتَّخِذُ فُلاناً خَلِیلاً »(فرقان-آیه۲۸) ؛ نگاه کنید ببینید چقدر از انسانها از طریق دوستانشان بدبخت شده اند؛دوست او را به دود ودَم کشانده است ،به بی عفتی کشانده است و آتش زده به زندگیش و آن را نابود کرده است.

هشتمین مورد این است که؛ آرزوی مرگ می کند«یالَیتَها کَانَتِ القَاضِیَه » (حاقّه-آیه۲۵) ای کاش همان زمانی که جان از بدن من خارج شد دیگر بعد از آن چیزی وجود نداشت و پرونده ام با مرگ بسته می شد.

نهمین آرزوی او در مورد نامه اعمالش است. آرزو می کند که؛ ایکاش نامه ی اعمالم را به دستم نمی دادند.« و أَما مَن أُوتِیَ کُتُبِهِ بِشِمالِه فَیَقُولُ یالَیتَنی لَم أُوت کِتابِیهِ وَ لَم أَدرِ ما حِسابِیهِ »(حاقّه-آیه۲۵) انسانی که نامه ی عملش را به دست چپ او داده اند آرزو می کند که کاش این نامه عمل را به من نمی دادند؛ کاش نمی دانستم که اصلاً حساب و کتاب چیست!

بلی! اگر در این دنیا بدون حساب و کتاب زندگی کنی در آن دنیا اینگونه آرزو خواهی کرد!چون عالم، عالم حساب است؛ وما یغرب عن ربک من مثقال ذره فی الأرض ولا فی السماء(سوره یونس, آیه ۶۱(

دهمین مورد این است که آرزوی زنده بودن می کند؛ یعنی احوال آن عالم به گونه ای است که آرزو می کند که، ای کاش از زندگی دنیا توشه ای برای آخرت می فرستادم.« یا لَیتَنی قَدّمتُ لِحَیاتی»(فجر-آیه۲۴) خوب دقت کنید، نمیگوید یا لیتنی  قَدّمتُ لِآخرتی می گوید قَدّمتُ لِحَیاتی . حیات، در آن عالم است نه در این عالم.آرزومیکندکهای کاش برای ابدیّتم کاری انجام می دادم.

عزیزان این یا لیتنی ها را بنویسید و با آنها نفستان را نصیحت کنید .

پشیمانی بزرگ برای انسان این است که انسان ثروت زیادی داشته باشدو برای فرزندان از لحاظ خوراک و پوشاک و ماشین و …همه چیز فراهم کرده باشد و لی از مازاد ثروت خود استفاده معنوی و اخروی نکند، در آخرت پشیمانی بزرگتری از این نیست که انسان اینگونه ثروتش اضافه باشد ولیکن ثروت را بگذارد برای ورثه و از دنیا برود. ثروتی که برای آن زحمت کشیده است و خون دل خورده است و عمر نفیسش را برای اندوختن آن صرف کرده است، می بیند که تبعات آن پول برای او ،و لذتش برای ورثه مانده است. به او می گویند تو که ثروتت اضافه بود چرا برای اضافی آن خزانه دار دیگران شدی؟! این خیلی مصیبت سختی برای انسان است.

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

img_7329

در ابتدای خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقوای الهی دعوت می کنم

و لا تخزنی یوم یبعثون- یوم لا ینفع مال و لا بنون- الّا من اتی الله بقلب سلیم. (شعراء/۸۷-۸۹)

و روزی که [ مردگان] برانگیخته می شوند، رسوایم مکن؛ روزی که هیچ مال و اولادی سود نمی دهد، مگر کسی که دلی سالم [از رذایل و خبایث] به پیشگاه خدا بیاورد.

حضرت ابراهیم خلیل(ع) به خداوند عرض می کند: مرا در روز قیامت خوار مکن ، همان روزی که نه مال و ثروت به حال انسان نافع است نه فرزندان، برای او سودی دارند مگر که انسان با قب سلیم بر خدا وارد شود.

قلب سلیم را کسی دارد که جز خدا را نپرستد و جز بر او دل نبندد و در درونش جز خدا حاکمیتی و حکومتی نداشته باشد. در بست، قلب او در اختیار خدا باشد و بس . و قطعاً دارنده چنین قلبی همان است که از تقوای الهی برخوردار است.

سه‌شنبه ۷ دی ۲۷ ربیع‌الاول‌ تشکیل نهضت سوادآموزى به فرمان امام خمینى(ره) (۱۳۵۸ ه.ش)

 دانش آموزى از نگاه اسلام، ابزار اقتدار و دانایى است. در نخستین آیه‌اى که بر قلب رسول خدا(ص) نازل شد، خداوند حکیم، پیامبر را به دانش و دانایى رهنمون شد تا بتواند رسالت جهانى‌اش را انجام دهد.

امام خمینى رحمه الله نیز با اقتدا به سیره نبوى و سنت علوى و با توجه به قدرت سترگ سلاح دانش در جامعه اسلامى، در هفتم دى ۱۳۵۸ با فرمان تأسیس نهضت سوادآموزى، امت مسلمان ایران را متوجه این عزم ملى و فرهنگى کرد

نهضت سوادآموزى بعد از تأسیس با فعالیت افراد دلسوز، قشر وسیعى از افراد بى‌سواد جامعه را با سواد کردند.

اشاره ای به نهم دیماه روزبصیرت

۹دی روز بصیرت و میثاق با ولایت می باشد، در انتخابات ۸۸ بحرانی کشور را  فرا گرفت، این بحران سه ضلع داشت؛ یک ضلع آن توهم،یک ضلع قانون گریزی و ضلع دیگر آن نیز امپراطوری رسانه ای غرب بود.

این ملت بصیر، بطور خود جوش با جمعیتی بیش از ۴ میلیون نفر به خیابانهای تهران آمدند و به غائله ها  پایان دادند، در حقیقت این حرکت ملت، خود یک رفراندوم ملی بود.
به همین خاطر است که دشمن تصمیم گرفته است، از این ملت انتقام بگیرد.مقام معظم  رهبری در همان زمان فرمودند: اگر صد ها بار به خاطر این نعمت که ملتِ ما چقدر از بصیرت و هوشیاری برخوردارند به سجده بیافتیم و خدا را شاکر باشیم باز هم حق این نعمت اداء نمی گردد. مشابه این بحران اگر در کشور های دیگر، اتفاق بیافتد دیگر نمی توان آن را کنترل نمود و سالها در آن کشور حالت فوق العاده اعلام می گردد.دراین اتفاق نقش مهم مردم به خوبی مشص و نهایتا معلوم گردید که مسائل نظام و مشکلات آن در دست مردم می باشد.
تاکتیکهایی که دشمن در جنگ نرم از آنها استفاده می نماید به اوج خود  رسیده است لذا ایستادگی در مقابل این ترفندها فوق العاده سخت می باشد. این دشمنان به خوبی می دانند که چه ترفندی را به کار ببندند تا مردم به اشتباه بیافتند.
وقتی فضا غبار آلود گردد و مرزهای خودی و غیر خودی گم شود در  این حالت ممکن است “خودی” به اردوگاه خود تعرض نماید، همانطور که اردوگاه امام حسین در کربلا همان اردوگاه پیامبر بود ولیکن فضای غبار آلود باعث شد تنها اشخاص با بصیرت خود را از آن نجات دهند.

از شاخصه های عزتِ یک ملت آن است که در مقابل این ترفندها و توطه ها از بصیرت کافی برخوردار باشد، یک ملت باید بداند، وقتی دشمن تصمیمی با ظاهر فریبنده در دفاع از مصالحش می گیرد این از سرِ دلسوزی نیست. در اینجاست که لزوم پیدا میکند، ما در کنار رهبری بوده و مطیع فرامین ایشان باشیم.{تکبیرنمازگزاران}

اشاره کوتاهی به پیروزى‌هاى محور مقاومت در حلب و پیامدهاى آن

 آزادسازی حلب و پیروزی رزمندگان در جبهه سوریه، اقدامی بی‌نظیر و موفقیتی بزرگ در منطقه است که باید آن را به دست‌اندرکاران جبهه مقاومت تبریک گفت زیرا با مقاومت و پایمردی آنها، این پیروزی حاصل شد.

آزادسازى حلب دستاوردى بزرگ است که تبعات گسترده‌اى هم در سطح بین‌المللى و هم در سطح منطقه به‌دنبال داشته است.

 بعد از این پیروزی باید منتظر تغییر موازنه راهبردى در بحران چندین ساله سوریه به نفع دولت و متحدان این کشور بود.

۶۴کشور عضو ائتلاف ضد داعش که بزرگ‌ترین حامیان نظامى و مالى این گروه هم در میان آن‌ها قرار دارندازداعش حمایت مالى و پزشکى و رسانه‌اى و حقوقى و سیاسى کردند

 هیچ نبردى در تاریخ جنگ سوریه، به اندازه جنگ حلب براى طرف‌هاى درگیر حیثیتى نبوده است. به طوری که تأثیر روحى ماندگار و بسیار عمیقى بر داعش وحامیان آنهاخواهد گذاشت.

پیام این پیروزی این است که اگر بر مدار مقاومت حرکت کنیم، پیروز می‌شویم اما حرکت بر مداری غیر از مقاومت، اتلاف وقت و به عقب انداختن پیروزی است.

جمهوری اسلامی در بدترین شرایط جنگ و محاصره اقتصادی هیچ وقت به سمت دشمنان دست دراز نکرد و در ماجرای سوریه نیز همه غربی ها تلاش کردند که جبهه مقاومت به پیروزی نرسد، اما این جمهوری اسلامی بود که توانست روسیه را نیز با خود همراه کند تا جبهه مقاومت به پیروزی برسد.

عربستان سعودی تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد دلار برای سرنگونی رییس جمهور منتخب سوریه بشار اسد و از بین بردن ملت سوریه هزینه کرده است و قطر و امارات و بحرین نیز هر کدام خرج های کلان و میلیاردی برای از بین بردن دولت و ملت سوریه و تحقق اهدافشان انجام داده اند

این پیروزی بزرگ می تواند سرمنشا پیروزی های بعدی دنیای اسلام من جمله عراق، یمن بر دنیای تکفیر و کفر باشد.وهمچنین برای مسلمین جهان تجربه ای بوجود آمد و آن استفاده از نعمت اتحاد و جلوگیری از تفرقه است که ان شاءالله دراتحاد وانسجام میتوانند به پیروزی های بزرگتری دست یابند.

والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --