اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:باسیاست انفعالی نمیشودبه هرقیمتی برجام راحفظ کرد.

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:باسیاست انفعالی نمیشودبه هرقیمتی برجام راحفظ کرد.

به گزارش دفترامام جمعه حسن آبادنمازجمعه اینهفته ششم /مردادماه/نودوشش اولین جمعه مردادماه وروزنمازجمعه با حضور اقشارمختلف مردم و به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد.

************************************************************************************
عناویــــــن خطبــــــــه اول:
۱- بهترین دلیل بر اهمیت نمازجمعه این فریضه بزرگ اسلامى، قبل از هر چیز، آیات سوره مبارکه جمعه است
۲-این اثرپُربرکت وماندگارامام(نمازجمعه)مانندهمه سنّتهایی که ایشان بنانهادند،مایه خیروبرکتِ جامعه اسلامی است.

۳- فرشتگان براى کسانى‏که روز جمعه به نماز جمعه حاضر شوند، طلب مغفرت مى‏نمایند.
************************************************************************************
عناویــــــن خطبـــــــه دوم:
۱- حضرت آیت الله مشکینی فقیهی بودکه مطیع ولی فقیه زمان بودند.
۲- چرانهضت مشروطه باوجودکوشش ملت وعلما به انحراف کشیده شد؟
۳-باسیاست انفعالی نمیشودبه هرقیمتی برجام راحفظ کرد.
۴- انتظارملت ازدولت ودستگاه سیاست خارجی،خروج ازانفعال آزاردهنده است.

*************************************************************************************
مشــــــروح خطبـــــــــه اول:
أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم            بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

photo_2017-07-28_16-55-11
عبدالله اوصیکم ونفسی به تقوی الله
موضوع بحث ما:اهمیت نمازجمعه
همه برادران و خواهران نمازگزار عزیز و خودم را به رعایت تقوا و پرهیزکاری، ترس از خدا و به یاد داشتن امر و نهی الهی و احساس حضور اراده و قدرت پروردگار در همه لحظات زندگی، توصیه میکنم. امروز سی وهشت سال از تشکیل نماز جمعه تهران میگذرد. برای امام بزرگوارمان – آن حکیم فرزانه این زمان و این دوران – و همچنین برای مرحوم آیهالله طالقانی که اوّلین خطبه‌ها و اوّلین نمازها را اقامه کردند و خواندند، علوّ درجات طلب میکنیم و برای همه کسانی که در طول این بیست سال در این راه پُرفیض تلاش کردند، از خداوند متعال اجر و پاداش مسألت مینماییم.
این اثر پُربرکت و ماندگار از امام بزرگوارمان هم مانند همه سنّتهایی که ایشان بنا نهادند، مایه خیر و برکتِ جامعه اسلامی است. در خطبه اوّل، قدری درباره نماز جمعه عرض میکنم
قبل از شروعِ صحبت، لازم میدانم از همه کسانی که در طول این سالهای متمادی، به هر نحوی در برگزاری این نماز پُرشکوه سهیم بوده‌اند – شما مردم عزیز و خداجوی، ائمّه محترم جمعه سالهای گذشته حسن آباد، خدمتگزاران نماز جمعه چه در تمهید مقدّمات و چه در فرستادن و رساندن صدای نماز جمعه به دیگران – صمیمانه تشکّر کنم؛ بخصوص از مرحوم آیهاللَّه طالقانی یاد کنم که اوّلین نماز جمعه را به امر امام در تهران امامت کردند و این بنای مبارک با دست و حضور ایشان بنیان نهاده شد.

یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذا نُودِیَ لِلصَّلاهِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَهِ فَاسْعَوْا إِلى ذِکْرِ اللّهِ وَ ذَرُوا الْبَیْعَ ذلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ

“ـ اى کسانى که ایمان آورده اید! هنگامى که براى نماز روز جمعه اذان گفته شود، به سوى ذکر خدا بشتابید و خرید و فروش را رها کنید که این براى شما بهتر است اگر مى دانستید!
بهترین دلیل بر اهمیت این فریضه بزرگ اسلامى، قبل از هر چیز، آیات همین سوره است، که به همه مسلمانان و اهل ایمان دستور مى دهد: به محض شنیدن اذان جمعه، به سوى آن بشتابند، و هرگونه کسب و کار و برنامه مزاحم را ترک گویند، تا آنجا که اگر در سالى که مردم گرفتار کمبود مواد غذائى هستند، کاروانى بیاید و نیازهاى آنها را با خود داشته باشد، به سراغ آن نروند، و برنامه نماز جمعه را ادامه دهند.

در احادیث اسلامى نیز، تأکیدهاى فراوانى در این زمینه وارد شده است، از جمله: در خطبه اى که موافق و مخالف، آن را از پیامبر گرامى اسلام(صلى الله علیه وآله) نقل کرده اند آمده:

إِنَّ اللّهَ تَبارَکَ وَ تَعالى فَرَضَ عَلَیْکُمُ الْجُمُعَهَ فَمَنْ تَرَکَها فِی حَیاتِی أَوْ بَعْدَ مَوْتِی اسْتِخْفافاً بِها أَوْ جُحُوداً لَها فَلا جَمَعَ اللّهُ شَمْلَهُ، وَ لا بارَکَ لَهُ فِی أَمْرِهِ، أَلا وَ لا صَلاهَ لَهُ، أَلا وَ لا زَکاهَ لَهُ، أَلا وَ لا حَجَّ لَهُ، أَلا وَ لا صَوْمَ لَهُ، أَلا وَ لا بِرَّ لَهُ حَتَّى یَتُوبَ

«خداوند نماز جمعه را بر شما واجب کرده، هر کس آن را در حیات من یا بعد از وفات من، از روى استخفاف یا انکار ترک کند، خداوند او را پریشان کند، و به کار او برکت ندهد، بدانید، نماز او قبول نمى شود، بدانید، زکات او قبول نمى شود، بدانید، حج او قبول نمى شود، بدانید، اعمال نیک او قبول نخواهد شد، تا از این کار توبه کند»!

photo_2017-07-28_16-55-17
و در حدیث دیگرى از رسول خدا(صلى الله علیه وآله) مى خوانیم: مَنْ أَتَى الْجُمُعَهَ إِیماناً وَ احْتِساباً اسْتَأْنَفَ الْعَمَلَ: «کسى که از روى ایمان و براى خدا در نماز جمعه شرکت کند، گناهان او بخشوده خواهد شد، و برنامه عملش را از نو آغاز مى کند».
روایات در این زمینه بسیار است، که ذکر همه آنها به طول مى انجامد، در اینجا با اشاره به یک حدیث دیگر، این بحث را پایان مى دهیم.
کسى خدمت رسول خدا(صلى الله علیه وآله) آمد، عرض کرد: یا رسول اللّه! من بارها آماده حج شده ام اما توفیق نصیبم نشده، فرمود: عَلَیْکَ بِالْجُمُعَهِ فَإِنَّها حَجُّ الْمَساکِینَ: «بر تو باد به نماز جمعه که حج مستمندان است» (اشاره به این که بسیارى ازبرکات کنگره عظیم اسلامى حج،در اجتماع نماز جمعه وجوددارد)

رسول گرامى اسلام در معراج مشاهده فرمود که فرشتگان براى کسانى‏که روز جمعه به نماز جمعه حاضر شوند و غسل جمعه کنند، طلب مغفرت مى‏نمایند و مى‏گویند: «الّلهم اغفر للذین یحضرون صلاه الجمعه الّلهم اغفر للذین یغتسلون یوم الجمعه»( مستدرک الوسائل، ج ۶، ص ۹۱)

*************************************************************************************
مشـــــروح خطبـــــه دوم:
بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم
خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم

امیرالمؤمنین علیه‌السّلام فرمود: «اوصیکم عباداللَّه بتقوی اللَّه»؛ بندگان خدا! شما را به پرهیزکاری و رعایت تقوا سفارش میکنم. «و اغتنام طاعته»؛ و سفارش میکنم که اطاعت پروردگار را مغتنم بشمارید. «ما استطعتم»؛ تا آن مقداری که در توان و قدرت شماست. «فی هذه الایّام الخالیه الفانیه»؛ هر چه میتوانید، در این روزهای گذرا و رو به فنای عمرتان، اطاعت از خدا و پیروی از فرمان پروردگار را مغتنم بشمارید. «واعداد العمل الصالح، لجلیل ما یشفی به علیکم الموت»؛ سفارش میکنم، تا آن‌جا که میتوانید، برای مقابله با آن مشکلات و مصائب عظیمی که مرگ، آنها را مُشرف بر شما قرار خواهد داد – یعنی برای مقابله با دشواریهای شناخته نشده برای بشر از لحاظ عظمت – عمل صالح فراهم و آماده کنید. مرگ را آن‌چنان باید بزرگ دانست که اولیا و بزرگان از مقابله با آن به خود میلرزیدند. حوادثی که پس از مرگ در آغاز حیات نشئه برزخ برای ما پیش می‌آید، به قدری با عظمت و مهیب و دشوار و غیر قابل تحمّل است که مردان خدا را – که فی‌الجمله از آن خبری داشتند – به خود میلرزاند. برای مقابله با آن مشکلات و مصائب، یک راه وجود دارد و آن، عمل صالح و کار در راه خداست. تنها چیزی که آن‌جا به داد انسان میرسد، عمل صالح است.

*************************************************************************************
اما مناسبتها:
جمعه ۶ مرداد ۴ ذیقعده روز نماز جمعه (اولین جمعه مرداد)

ما نماز جمعه را از انقلاب و از امام داریم. قبل از انقلاب، نماز جمعه کشور ما هم از لحاظ تعداد نماز جمعه‌ها، هم از لحاظ کمیّت مردمی که در آن شرکت میکردند و هم از لحاظ کیفیّت سخنانی که گفته میشد – مگر استثناهای محدودی – نزدیک به صفر بود. بعد از انقلاب، نماز جمعه ایران در صدر فهرست نماز جمعه‌های دنیای اسلام قرار گرفت و این مبالغه نیست. نماز جمعه سنبل وحدت است و وحدت عامل موفقیت جمهوری اسلامی در انقلاب اسلامی ، هشت سال دفاع مقدس و هر جا که نظام توانسته بر دشمنان داخلی و بیرونی خود پیروز شود یک رمز موفقیت آن در اتحاد عموم یوده است.

photo_2017-07-28_16-55-05

وقتی حضور همگانی و وحدت عمومی شد با همه اندیشه ها و افکار و سلیقه ها در نماز جمعه که مظهر جمع و جماعت است حضور پیدا کردیم طبیعی است که خروجی آن یک خروجی پیروزمندانه خواهد بود.

*******************************************************************************
یکشنبه ۸ مرداد ۶ ذیقعده درگذشت فقیه مجاهد و پارسا آیت‌الله مشکینی(ره) رئیس مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قم(۱۳۸۶ ه‍ ش)

آیت الله «علی اکبر فیض» معروف به «مشکینی» در سال ۱۳۰۰ هجری شمسی در روستای «اَلنی» از توابع مشکین شهر (استان اردبیل) چشم به جهان گشود. ودرطول ۸۶ سال عمربابرکت خدمات ارزنده ای درابعاد مختلف ازخودبه جا گذاشت

آیت الله مشکینی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همواره از یاران مبارز امام خمینی(ره) در نهضت اسلامی محسوب می شد که این راه انواع تبعید، زندان و شکنجه های ساواک را تحمل کرد و پس از پیروزی انقلاب نیز جزو افرادی بود که در هر پستی قرار گرفت همواره مطیع امر ولی فقیه زمان خود بود.
با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آیت الله مشکینی در مسئولیت های گوناگونی به ایفای نقش پرداخت، از جمله آنها می توان به عضویت در خبرگان تدوین قانون اساسی، ریاست مجلس خبرگان رهبری در سه دوره، امامت جمعه قم با حکم امام خمینی(ره)، عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و ریاست شورای بازنگری قانون اساسی اشاره کرد.
آیت الله مشکینی با اینکه خود جزو فقهای بزرگ دین محسوب می شد ولی در مقابل امر ولی فقیه مانند یک مقلد در برابر مرجع تقلید خود با خضوع و فروتنی عمل می کرد.

*****************************************************************************
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۹ ذیقعده شهادت آیت‌الله شهید شیخ فضل‌الله نورى(ره) از رهبران مشروطه مشروعه (۱۲۸۸ ه ش)

مشروطیت به‌عنوان یکى از مهم‌ترین تحولات تأثیرگذار تاریخ معاصر کشور ماست که هرچند قریب به صد سال از این تحول مهم مى‌گذرد اما هنوز آثار و عواقب این نهضت بزرگ و انحرافات بعدى‌آن بر حافظه ملت ایران سنگینى مى‌کند. سؤالاتى از این‌دست را باید پاسخ گفت که چه شد چنین نهضت بزرگى که به کوشش ملت و به رهبرى علماى اسلامى آغاز شده بود چنان منحرف شد و چنان از مسیر اصلى خارج شد که در نهایت به حکومتى ضد دینى و دیکتاتورى‌اى مانند رضاخان قلدر منجر گردید؟ باید بررسى کرد که چگونه مشروطیت که اصل آن محدود کردن حکومت بى‌ضابطه و مستبد قاجارى بود، در نهایت به حکومت سرکوبگر و قلدرمآبانه رضاخان منجر گردید؟

چرا در حالى که رهبرى قیام مشروطه را از ابتدا علماى دینى مانند مرحوم آیت‌الله بهبهانى و آیت‌الله طباطبایى و مهم‌تر و مشهورتر از آن‌ها آیت‌الله شیخ فضل‌الله نورى بر عهده داشتند و مشروطیت مورد حمایت علماى بزرگ و مراجعى مانند مرحوم آیت‌الله آخوند خراسانى و مرحوم آیت‌الله نائینى بوده است، در نهایت پیروزى ظاهرى مشروطه‌طلبان بر تهران منجر به اعدام حضرت شیخ شهید، ترور مرحوم بهبهانى، خانه‌نشینى مرحوم طباطبایى و مرگ مشکوک و در حقیقت ترور مخفیانه مرحوم آخوند خراسانى و سرکوب و تبعید علماى بزرگ دیگرى مانند حضرت آیت‌الله ملامحمد خمامى رشتى و آیت‌الله ملاقربانعلى زنجانى گردید؟
در نهایت باید گفت که حاکم شدن سلسله منحوس پهلوى و مصیبت‌هاى بزرگى که کشور ایران در طول بیش از نیم قرن به آن گرفتار شد، حاصل اشتباهاتى بود که در مشروطیت صورت گرفت و ملت ایران تاوان بزرگ آن‌را پرداخت.
دهها سال استقلال وآزادی این ملت رابه عقب انداختند و هر آنچه که توانستند بر سر این ملت آوردند.»
علت اصلى کامیابى غربى‌ها به‌ویژه انگلیسى‌ها را در این ماجرا از بین بردن حساسیت در میان برخى چهره‌هاى جبهه عدالتخواهى این که متاسفانه برخى از چهره‌هاى جبهه عدالتخواهى فریب سخنان روشنفکران غربزده و عمال حکومت را خوردند و گرفتار نوعى حسن ظن و تغافل شدند و در نهایت میان جبهه عدالتخواهى اختلاف بروز کرد و انگلیسى‌ها با استفاده از این اختلاف بر امور مسلط شدند.
در زمان مشروطیت «دشمن به‌طور مشخص دولت انگلیس بود و در دنیا همان نقشى را ایفا مى‌کرد که امروز آمریکا ایفا مى‌کند. هدف آن‌ها سلطه، دست‌اندازى، جهان‌گشایى، دخالت در امور ملتها براى مکیدن ثروتهاى ملى و عقب نگهداشتن ملتهاى آسیا و آفریقا و هرجاى دیگر بود.
استفاده کنم واشاره ای به بحث تحریمها علیه ایران داشته باشم که روزهای گذشته به تصویب رسید

photo_2017-07-28_16-54-53
امروز باید درس گرفت ازدشمن دشمنی انتظار است نه دوستی ،نه لبخندونه دستکش مخملین!!
هدف اصلى ایران از ورود به مذاکرات هسته‌اى و پذیرش توافقى به نام برجام که در برخى موارد مى‌توان گفت براى ایران این توافق دلچسب نبوده است، کاهش اساسى تحریم‌هایى بود که مشکلات اقتصادى را براى کشور ایجاد کرده بود.آیااین قرارداد به هدف اصلى خودش که لغو تحریم‌هاى هسته‌اى بوده، دست پیدا کرده است‌؟لغوتحریمها که نشده
خواست ملت مااین است که دولت ودستگاه سیاست خارجى ازاین حالت انفعال آزاردهنده خارج شده وازتمام ظرفیت‌هاى دیپلماسى دراین قضیه استفاده نماید. ودورنماى خروج خود از توافق را روشن کند. ورسمااعلام نماید که درصورت ادامه این تحریمهاما به وضعیت قبل از توافق بازخواهیم گشت.{تکبیرنمازگزاران}

*****************************************************************************
اشاره ای به جنایات اسرائیل درروزهای گذشته
حوادث خشونت‌بار این روزها در مسجدالاقصی که منجر به شهادت مظلومانه تعدادی از شهروندان فلسطینی و مجروح شدن بیش از ۴۰۰ نفر از صاحبان اصلی سرزمین فلسطین و نمازگزاران موحد گردید قلب تمامی آزادیخواهان جهان را جریحه‌دار کرد. این وقایع دردناک و تهاجمات وحشیانه که بدنبال طرح شوم یهودی‌سازی قدس شریف و هتک حرمت مسجدالاقصی با بستن دربهای آن بر روی نمازگزاران فلسطینی صورت گرفت؛ به مثابه اعلام جنگ به جمیع مسلمانان جهان تلقی می‌گردد. که ان شاءالله شما نمازگزاران عزیزپس ازنمازجمعه با شعارهای خودتان این جنایات را محکوم وحمایت خودتان را ازمسلمانان فلسطین به نمایش خواهیدگذاشت.
{والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

************************************************************************************

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --