اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه: اگرسپاه نبودامروزساختاردولتهاوملتهای منطقه ازهم پاشیده بود

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه: اگرسپاه نبودامروزساختاردولتهاوملتهای منطقه ازهم پاشیده بود

نمازجمعه این هفته ۲۸مهرماه۹۶ با حضور اقشارمختلف مردم وعزارداران حضرت اباعبدالله علیه السلام به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد.

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
عناویــــــن خطبــــــــه اول:
۱- سومین هشداردرسخنان حضرت اباعبدالله نشناختن حق وباطل و عمل نکردن به حق و منع نکردن از باطل است
۲- مردم دربرابرحق سه دسته هستندعده ای حق‌پذیرندوبعضی‌ حق‌ستیز وبعضی‌ها هم سکوت می‌کنند.
۳- انسان باید بنده‌ی خدا باشد، تا حق را بفهمد.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
عناویــــــن خطبـــــــه دوم:
۱- امام سجاد(ع) می فرماید سخت ترین لحظات برای انسان سه موقع است.
۲- امام سجاد(ع)بعدازواقعه کربلاتاسال ۹۵ تمام تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و به روشن گری مردم پرداختند.
۳- شهیدحاج آقا مصطفی خمینی یکی از استوانه‌هاى استوار انقلاب تا زمان شهادتش به‌شمار مى‌رفت.
۴- سپاه یکی ازستونهای قدرتمند دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
مشــــــروح خطبـــــــــه اول:
أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم           بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

photo_2017-10-20_15-12-48
عبدالله اوصیکم ونفسی به تقوی الله
قال الله تبارک و تعالی «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَکونُواْ مَعَ الصَّادِقِینَ».
بحث ما درخطبه های اول تحت عنوان هشدارهای حسینی بود
هفته گذشته دومین هشداری که ابی‌عبدالله صریح در کلامش فرموده کاهش معنویت، کاهش دینداری، کاهش توجه به ارزش‌های معنوی است .که توضیحاتی دراین زمینه به محضرشماعرضه داشتم.
اما سومین هشدار آسیب و خطری که درسخنان حضرت اباعبدالله دیده میشودنشناختن حق و باطل و عمل نکردن به حق و منع نکردن از باطل است خیلی بحث مهمی هم هست این بحث اباعبدالله فرموداَلا تَرَوْنَ اَنَّ الْحَقَّ لایُعْمَلُ بِهِ، وَ اَنَّ الْباطِلَ لایُتَناهی عَنْهُ،آیا نمی‌بینید کسی به حق عمل نمی‌کندحالا چرا عمل نمی‌کند به حق یا نمی‌داندحق چیست یا می‌داند و میترسد و أن الباطل باطلاً لا یتنها عنه؛ کسی هم جلوی باطل ایستادگی نمیکند!!
لازم است توضیح مختصری بدهم ،مردم دربرابرحق سه دسته هستند بعضی‌ها حق‌پذیر هستند بعضی‌ها حق‌ستیز هستند بعضی‌ها سکوت می‌کنند امروزی‌هادر اصطلاحات سیاسی‌ ودر ادبیات امروزی سفید و سیاه و خاکستری بعضی‌ها سفیدهستند شفاف وروشن مشخص هست موضع این آقا مثلا دردفاع از امام حسین مثل مثلاً فرض کنید حبیب‌بن‌مظاهر، بعضی‌ها هم سیاه است سفت می‌ایستدومقاومت میکند نه حرف امام را قبول می‌کند نه نصیحت دراو اثر می‌کند مثل عمرسعدودسته سوم هم که اون ‌ خاکستری هستند همیشه خطرشان بیشتر است دسته خاکستری دسته‌ای که نه با امام است نه علیه امام است امام را قبول دارد ولی جرأت یاری کردن ندارد امروز و فردا می‌کند تأخیر می‌اندازد درهمه نظام‌هااین افراد را داریم این خاکستری‌ها را کسانی که بالأخره معلوم نیست این موافق است مخالف با نظام علیه نظام است .

photo_2017-10-20_15-12-59

یک: حق‌پذیر
اول باید حق شناخت دوم باید حق قبول کرد حالا که شناختیم بایدقبول می‌کنیم بعضی‌ها می‌شناختند امادیر قبول می‌کردند وقتی حضرت موسی نزد فرعون آمدیکی دو تا سؤال بینشان رد و بدل شد حضرت موسی گفت اگر تو خدایی خورشید از مشرق طلوع میکند کاری کن ازمغرب طلوع کند مگر تو خدا نیستی ؟؟!!قرآن مبفرماید: «فَبُهِتَ الَّذِی کفَرَ» (بقره / ۲۵۸)؛ فرعون گیر کرد فهمید حق با موسی است همانجا باید قبول می‌کرد صبر کردتا فرعون تو رود نیل افتاد اونجا گفت حق با موسی بود خب آنجا دیگرفایده ای ندارد این چه حق‌پذیری است؟؟ همان روز که فهمید اشتباه می‌کندبایدمیپذیرفت! زلیخا صبر کرد صبر کرد زندان‌های یوسف تمام شد یعقوب نابینا شد چه اتفاقاتی افتاد زلیخا بعدازاینهمه اتفاقات گفت الان فهمیدم حق با یوسف است
سوره توبه آیه ۱۰۶ قرآن کریم می‌فرماید :بعد از جنگ اُحد چند سال بعد حمزه که در اُحد به شهادت رسید قاتلش پشیمان شد یعنی وحشی بعد از جنگ موته هم قاتل جعفر بن ابی طالب که برادر حضرت امیر جعفر طیار اوهم پشیمان شد حالا در دو فاصله زمانی اینها آمدند مسلمان بشوند خدا می‌فرماید: «وَ آخَرُونَ مُرْجَوْنَ لِأَمْرِ اللّهِ إِمَّا یُعَذِّبُهُمْ وَإِمَّا یَتُوبُ عَلَیْهِمْ وَاللّهُ عَلِیمٌ حَکیمٌ» (توبه / ۱۰۶)؛ بعضی‌ها با تأخیر آمدند إرجاع یعنی تأخیر دیدند بالأخره اسلام رشد کرد و قدرت گرفت و اصلاً فهمیدند اشتباه کردند ولی چی بعد از شهادت حمزه بعد از کشتن جعفر بن ابی طالب تکلیف اینها چه میشود؟ خدا تکلیف اینها را تو قرآن مبهم کرده می‌فرماید: «إِمَّا یُعَذِّبُهُمْ وَ إِمَّا یَتُوبُ عَلَیْهِمْ وَاللّهُ عَلِیمٌ حَکیمٌ»؛ شاید هم توبه‌ آنها راقبول کند شایدهم قبول نکندکما اینکه زلیخا مثلاً قبول شد ولی فرعون قبول نشد «إِمَّا یُعَذِّبُهُمْ وَإِمَّا یَتُوبُ عَلَیْهِمْ وَاللّهُ عَلِیمٌ حَکیمٌ»؛ نمی‌دونیم امام صادق فرمود خدا از ما نخواسته تو تکلیف اینها دخالت کنیم حالا اینو میخوام عرض کنم اول حق‌شناسی دوم پذیرش حق
قرآن می‌فرماید: «فَبَشِّرْ عِبَادِ» (زمر/۱۷) بشارت بده، بندگانمان را. بنده‌ی خدا چه کسی است؟ «الَّذِینَ» کسی است که با هیچ فکری لجبازی ندارد. «الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ» یعنی حرف را گوش می‌دهد، «فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ» اگر خوب بود قبول می‌کند. یک دنده نیست. خودش را با کسی نمی‌فروشد. با حزبی، خطی، باندی، با لهجه‌ای، با هیچ‌کس، قرارداد ندارد. می‌گوید: من حرف‌ها را گوش می‌دهم. هرکس حرفش بهتر بود، او را می‌پذیرم.یعنی انسان باید بنده‌ی خدا باشد، تا حق را بفهمد. چون اگر کسی بنده‌ی هوسش باشد، هرچه هوسی است می‌پسندد. می‌گوید: تو باید بنده‌ی خدا باشی. آخر بعضی‌ها می‌گویند: آقا اشکال دارد ما فلان مجله و کتاب را بخوانیم؟ می‌گویم: اگر نفس‌ات بر تو حاکم است، دنبال هوس‌ات هستی خطرناک است.
پس دسته اول کسانی هستند که حق را می‌شناسند و می‌پذیرند دسته دوم وسوم را ان شاءالله هفته آینده تقدیم خواهم کرد.

photo_2017-10-20_15-15-35

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
مشـــــروح خطبـــــه دوم:
بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم
خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم

امام سجاد(ع) می فرماید سخت ترین لحظات برای انسان سه موقع است، اول زمانی که عزرائیل به سراغ انسان می آید و جان انسان را می گیرد، دوم زمان زنده شدن از قبر و سوم زمانیکه انسان در دادگاه الهی حاضر می شود و راه نجات از سختی ها و مشکلات تقوا و خداترسی است.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

شنبه ۲۹ مهر ۱ صفر ورود کاروان اهل بیت امام حسین(ع) به شام (۶۱ ه.ق)
یکی از مصائب رنج آور حادثه عاشورا، جریان اسارت اهل بیت امام حسین(ع) و در رأس آن‌ها حضرت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) می‌باشد.
اهل بیت پیامبر(ص) در اول صفر سال ۶۱ هجری قمری در شرایطی وارد شهر شام شدند که حدود چهل سال در این شهر و اطراف آن بر ضد امیرالمؤمنین علی علیه السلام تبلیغات مسموم صورت گرفته بود.
معاویه تعدادی خطیب پول پرست را مأمور ساخته بود که به مقام و منزلت شامخ حضرت علی علیه السلام توهین و جسارت کنند و آن حضرت را مورد فحّاشی و بدگویی قرار دهند.
مردم شهر شام نیز از هنگامی که این شهر به قلمرو مسلمانان در آمده بود، تا عصر امام سجاد(ع) تنها حاکمان و فرمانروایان طائفه بنی ‌امیه را در خود دیده بودند و لذا نه محضر پیامبر(ص) را درک کرده بودند و نه روش اصحاب صالح آن حضرت را.
شامیان در این مدت اسلام را در چهره امویان دیده بودند و تنها آنان را بازماندگان و خاندان پیامبر می ‌دانستند و بر خلاف کوفیان تنها همین را می‌ دانستند که فردی خارجی به نام «حسین» بر امیرالمؤمنین یزید!!! شوریده و توسط سپاه خلیفه به قتل رسیده و خاندان وی به اسارت گرفته شدند. از این رو به شکرانه این پیروزی و ورود کاروان اسرا شهر را آراسته و جشن گرفته بودند.
یکی از حساس ترین سخنان امام سجاد علیه السلام که تحولی عظیم در بینش مردم نسبت به امویان ایجاد کرد و معادلات یزید را بر هم زد و خط مشی او را نسبت به اهل بیت علیهم السلام کاملاً تغییر داد خطبه ای است که آن حضرت در جمع مردم و رجال سیاسی و دینی شام ایراد کردند.

photo_2017-10-20_15-13-05
امام سجاد(ع) بعد از واقعه کربلا تا سال ۹۵ هجری و در زمان شش خلیفه زندگی کرده است، و در طول این مدت تمام تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و به روشن گری و بیدار کردن مردم و رساندن پیام عاشورا پرداخته و عاشورا را زنده نگه داشتند.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

دوشنبه ۱ آبان ۳ صفر شهادت آیت‏‌الله حاج آقا مصطفى خمینى(ره) در نجف اشرف (۱۳۵۶ ه. ش)
شهید مصطفى خمینى در رجب سال ۱۳۴۹ هجرى قمرى، در شهر مقدس قم به دنیا آمد، داراى هوش و ذکاوت خاصى بود. داراى آثار علمى در علوم مختلف شد. در بیست و هشت سالگى به درجه اجتهاد نایل آمدنقش وى در نضج و تداوم انقلاب مهم و چشمگیر بود. سیاستمدارى آگاه و فقیهى روشن‌بین بود و به حتم از استوانه‌هاى استوار انقلاب تا زمان شهادتش به‌شمار مى‌رفت. سرانجام در آخرین شام مهرماه سال ۵۶ توسط حزب بعث به شهادت رسید. حضرت امام شهادت وى را از الطاف خفیه الهى برشمرد.

اهداف رژیم پهلوى در شهادت آیت‌الله سید مصطفى خمینى‌براى این اقدام رژیم شاه:

۱ – ضربه زدن به نهضت اسلامى و ایجاد فشار روانى بر امام خمینى.

۲ – پیشگیرى از خطرهاى آتى از سوى یک خمینى دیگر. آن‌هم جوان و پرنشاط که در آینده مشکلات زیادى را بر
رژیم شاه وارد خواهدکرد.

۳ – جلوگیرى از سیاسى شدن حوزه علیمه نجف چراکه حوزه علیمه نجف با تحرکات امثال سید مصطفى خمینى
به تحرکات ضد شاهى جدیدى نایل شده بود.

۴ – ایجاد رعب و وحشت در بین مبارزان که آنان عبرت بگیرند و از ترس جانشان خاموش باشند و بر ضد شاه فعالیت نکنند.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

اشاره ای به گستاخی های رئیس جمهورآمریکا
ترامپ را برخى دیوانه و یا جاهل و یا دلال و تاجر مى‌دانند که گویا جز نوک دماغش را بیشتر نمى‌بیند. اما اگر تاریخ آمریکا و عملکرد و سیاستهاى راهبردى دولتهاى قبل از ترامپ را با نوع جهت‌گیرى‌هاى مجلسین سنا و نمایندگان و نیز دو جریان و یا دو حزب حاکم یعنى دمکرات و جمهورى‌خواهان را به‌خوبى مورد واکاوى و دقت قرار بدهیم، خواهیم یافت که جایگاه ریاست جمهورى در آمریکا تا حدود قابل توجهى تشریفاتى است و آنچه که فرایند امور را جهت مى‌دهد، سیاستهاى کلى و سلطه‌طلبانه آمریکا است که مجرى آن البته رئیس جمهور مى‌باشد.
از این‌روى نباید از کنار اتفاقات و پدیده‌هاى سیاسى که با هدف‌گیرى تضعیف و یا نابودى جمهورى اسلامى و ملت بزرگ ایران، از ناحیه آمریکاى جنایتکار مطرح مى‌گردد، به‌سادگى عبور کرد. کافى است سخنان اخیر رئیس جمهورى آمریکا را مورد کالبدشکافى قرار داده تا بیشتر پى به خُبث طینت و جوهره شوم شیطان بزرگ آمریکا، ببریم.

photo_2017-10-20_15-12-54

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
به یکی دونکته اشاره میکنم:
۱٫تلاش ترامپ براى القاء وجود حاکمیت دوگانه در ایران می‌باشد؛ هرچند ممکن است از ناحیه برخى مواضع و یا سخنان نسنجیده افرادى در داخل و به‌تبع آن برداشتها و ارزیابیهاى به‌دور از واقع عوامل اطلاعاتى و امنیتى وابسته به جبهه استکبار به‌ویژه جریانهاى معاند و نفاق، رئیس جمهور آمریکا به این باور غلط رسیده باشد اما آنچه واقع قضیه است این است که سران استکبار به‌ویژه مسؤولان ارشد آمریکایى هنوز جوهره ملت ایران را نشناخته‌اند و لذا دچار توهماتى از سنخ وجود دوگانگى در ایران به تناسب خواست آمریکا مى‌شوند.
۲٫ ترامپ در ذیل سخنان اهانت‌آمیز خود، از سپاه پاسداران انقلاب اسلامى با اظهاراتى منفى یاد کرده و سپاه را نیروى مخصوص رهبرى نظام و ابزارى براى تبدیل ایران به رژیم یاغى معرفى مى‌نماید.
البته سپاه محبوب ملت ایران و ازجمله مهم‌ترین مولفه‌هاى عزت و اقتدار کشور است و بلکه دلگرمى و امیدى براى ملتهاى مسلمان و تحت ظلم بوده و مهم‌ترین شاخصه و افتخارش ولایتمدارى می‌باشد؛ اما این‌که سپاه را عامل تبدیل ایران به کشورى یاغى بدانند، این چیزى نیست جز نهایت کینه و ناراحتى که آمریکا از عملکرد شایسته و فوق‌العاده اثرگذار سپاه دارد.
سپاه را تروریسم خوانده و عامل تنشهاى منطقه‌اى قلمداد می‌کند در حالى‌که این سپاه بود که پرده‌ها را کنار زد و چهره واقعى حامیان داعش و تکفیر در منطقه را از زیر پوشش ائتلاف دروغین علیه داعش آمریکایى به دنیا نشان داد.
آرى چه سیلى‌اى محکم‌تر از این رسوایى، آمریکا و اذناب فتنه‌گرشان در منطقه مى‌شد از سپاه دریافت نمایند.
آنچه ترامپ را به درد آورده است، به‌واقع این است که سپاه مخل اهداف شوم آمریکا و اسرائیل در منطقه بوده و هست، اهدافى که می‌رفت با شعله‌ور شدن آتش جنگهاى نیابتى، کشورهاى اسلامى را به بهانه خاورمیانه جدید، تجزیه و تضعیف نماید، و حال نه تنها راهبرد جنگهای نیابتى و مأموریت شوم داعش نگرفت که داعش و تکفیر، نفسهاى آخر خود را مى‌کشند
سپاه یکی ازستونهای قدرتمند دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی است وازابتدای پیروزی انقلاب تاکنون افتخارات متعددی را برای نظان وانقلاب وملت رقم زده است.اگرسپاه نبود امروزساختاردولتها وملتهای منطقه ازهم پاشیده بود !اگرسپاه نبودتروریستها ی مزدور داعش به تخریب حرم حضرت زینب(س)بسنده نکرده بودند وسلطه خودرا برکربلاونجف وکاظمین وسامرا وحتی برحرمین شریفین تحمیل کرده بودند لذا حق دارند عصبانی شوندعصبانیت آقای ترامپ ازدفاع جانانه سردارسلیمانیها وهمدانی ها وشهیدحججی هاست لذا همان سخن شهید بهشتی راتکرار میکنیم ای آمریکا !آقای ترامپ ازما عصبانی باش واز این عصبانیت بمیر{تکبیرنمازگزاران}خوب است این نکته را هم به آقای تازه به دوران رسیده بگوییم که آنچه که اوباما دردربرجام دنبال کرد وبه آن هم نرسید شما درپسا برجام به طریق اولی نخواهی رسید{تکبیرنمازگزاران}

{والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

photo_2017-10-20_15-12-39
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --