اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:درجنگ نرم نوک نیشترزهرآلوددشمن،قلب جوانان ونوجوانان است

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:درجنگ نرم نوک نیشترزهرآلوددشمن،قلب جوانان ونوجوانان است

نمازجمعه این هفته پنجم آبانماه ۹۶  با حضور اقشارمختلف مردم وعزارداران حضرت اباعبدالله علیه السلام به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد.

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱-بعضی‌ها حق را می‌شناسند اما کراهت دارند.

۲- تکــــــذیب وانکارحق بسیارخطـــــــرناک است.

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱- در جنگ نرم تمام کشــــــــور خط مقدم است .

۲-امام حسن مجتبی(ع)درراستاى اهداف بلندمدت ودرچارچوب یک فعالیت سیاسى،اساس یک مبارزه پنهانى راپى‌ریزى کردند

۳- شهید «آیت‌الله قاضى طباطبایى» درتلاشهاى علمى،ودر مبارزات سیاسى شرکت فعالانه داشتند.

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                               بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

photo_2017-10-27_14-18-53

عبدالله اوصیکم ونفسی به تقوی الله

بحث ما درخطبه های اول تحت عنوان هشدارهای حسینی بود

هفته گذشته سومین هشداری که حضرت ابی‌عبدالله در کلامشان فرموده بودند به محضرشماعرضه داشتم.که نشناختن حق و باطل و عمل نکردن به حق و منع نکردن از باطل بودگفتیم مردم دربرابرحق سه دسته هستند بعضی‌ها حق‌پذیر هستند بعضی‌ها حق‌ستیز هستند بعضی‌ها سکوت می‌کنندکه یک موردرا به محضرشما توضیح دادم.

اما قسم دوم:حق ستیز

درمعرفی این قسم لازم است ابتدا به چهارآیه اشاره کوتاهی داشته باشم

۱-قرآن کریم می‌فرماید: بعضی‌ها حق را نمی‌شناسند «بَلْ أَکثَرُهُمْ لَا یَعْلَمُونَ الْحَقَّ» (انبیاء / ۲۴)خب این اشکال در عدم شناخت است حق را نمی‌شناسند الان هم ما داریم وظیفه اینها این است به عالم مراجعه کنند تحقیق کنند بررسی کنند درگوشه‌ای نشینند  بروندو حق را بشناسند

۲-«وَأَکثَرُهُمْ لِلْحَقِّ کارِهُونَ» (مؤمنون / ۷۰)بعضی‌ها حق را می‌شناسند اما کراهت دارند

۳-« بَلْ کَذَّبُوا بِالْحَقِّ لَمَّا جَاءهُمْ فَهُمْ فِی أَمْرٍ مَّرِیجٍ»{ق/۵}

آری ایشان سخن راستی را که بر آنها آمده بود دروغ شمردند پس کارشان شوریده و پریشان شد

 این خطرناک است تکذیب می‌کنند نمی‌پذیرند.

۴-«فَلَمَّا جَاءهُمُ الْحَقُّ مِنْ عِندِنَا قَالُواْ إِنَّ هَذَا لَسِحْرٌ مُّبِینٌ» (یونس / ۷۶)؛ ستیز می‌کنند پس نمی‌شناسند یک کراهت دارند دو تکذیب می‌کنند سه مبارزه می‌کنند ما به اینها می‌گوئیم حق‌ستیز عمرسعد در این دسته چهارم حق‌ستیز بودند اینها وإلا اینها می‌دانستند حق با ابی‌عبدالله است

 ظاهراً روز هشتم محرم بود شخصی به نام حصین (با صاد) از سپاه ابی‌عبدالله ـ علیه السلام ـ از امام حسین اجازه میگیرد برودبا عمرسعد صحبت کند که چرا آب را بستند!! ابی‌عبدالله زمین کربلارابه  ۶۰ هزار درهم خریداری کرده این زمین آب هم داشته! ملک ابی‌عبدالله است اصلاً اینها تو ملک امام حسین آمدند امام حسین این سرزمین را قبل از آنکه سپاه عمرسعد بیایند ابی‌عبدالله دوم محرم از اهالی نینوا خریداری کردند شرطم کرد ندمن واگذار می‌کنم به خودتان که از زائران من پذیرائی کنید آقا فرموند: برو وارد خیمه عمرسعد شد سلام نکردایستاد عمرسعد سرش روبالاآورد می‌شناختش عمرسعد یک آدم علی‌الظاهر زاهدی بوده عابدی بوده جزء افرادی بوده که چهره مذهبی داشته اهل عبادت ظاهری بوده شمر هم جزء کسانی که صفین در رکاب امیرالمؤمنین جراحت برداشته مجروح شده جزء مجروحان صفین است عمرسعد سرش گرفت بالا گفت چرا سلام نمی‌کنی؟ آدم وقتی وارد بر یک مسلمان میشه باید سلام کنه گفت درسته ولی تو مسلمون نیستی!!أتزعون أنک مسلم تو فکر کردی مسلمانی هذا ماء الفرات تشربه الکلاب و الخنازیر و أبناء الرسول الله عطشانا؛ این آب فرات حیوانات می‌خورند پرنده‌ها می‌خورند همه از این آب استفاده می‌کنندمی‌کنند این آب مال همه است آزاد است سی هزار لشکر شما ازاین آب استفاده میکنندبچه‌های اباعبدالله بچه‌های پیغمبر تشنه‌اند تو ادعا میکنی من مسلمان هستم حرف حرف منطقی است یک نگاهی کرد به چهره این آقا گفت والله إنی أعلم حرمه عزا اهل‌البیت؛ بخدا قسم من می‌دونم آزار اینها حرام است اینها فرزندان پیغمبر هستند ولی من با خون ابی‌عبدالله معامله کردم معامله کردم تا آخرم پاش می‌ایستم وقتی برگشت به امام حسین عرضه داشت: یا اباعبدالله یقتلک بری؛ عمرسعد برای رسیدن به  حکومت ری شما را خواهندکشت معامله کرده رو خون شمااین حق‌ستیزی است از خدا بخواهیم حق را تو همه امور بشناسیممخصوصاً در اعتقاداتمان!!

photo_2017-10-27_14-18-48

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم

دوشنبه ۸ آبان ۱۰صفر شهادت محمدحسین فهمیده، دانش‌آموز بسیجى ۱۳ ساله (۱۳۵۹ ه. ش) 

روز نوجوان‌ // روز بسیج دانش‌آموزى‌

از آن‌جا که دانش‌آموز شهید و رزمنده بسیجى، محمدحسین فهمیده، با ایمان و بینش عمیق و استوار در جنگ با دشمن، پیش‌قدم شد و با نیل به شهادت، درس شجاعت، فداکارى و مقاومت را به همه بسیجیان و امت حزب‌الله آموخت، امام بزرگوار از این نوجوان سیزده ساله، به‌عنوان رهبر یاد فرمودند.تعداد شهدای دانش آموز کشور ۳۶ هزار شهید و شهیده است که این تعداد بالا نشان از نقش پررنگ دانش آمزان بسیجی در جنگ تحمیلی دارد

درجنگ که هشت سال برایران تحمیل شد مردان وزنان و ودر راس آنان جوانان برومند سلاح به دست گرفته وسینه را سپر تیر بلا کردند ودرمیدانهای پراز مین و باتلاق و خاکریز های دشمن گذشتند تاازاین مرز وبوم پاسداری کنند.

شهری وروستایی از ایران اسلامی نیست که دههادصدها شهید تقدیم انقلاب نکرده باشد اما جنگ ونبرد به اتمام رسیدوجنگ نرم آغازشدکه ساختارش با جنگ سخت تفاوت دارد.درجنگ نرم بمب ها ویرانگر خانه هاو تکه پاره کننده ی جسم ها نیست . بلکه بمبها به قلب ساکنین خانه ها اصابت می کند واصالت وهویت مردم مسلمان کشورمان را هدف قرارداده است .

امکانات فضائی فوق مدرن و هزینه کردن میلیاردها دلار وخرید انسانهائی بی هویت و شایعه پراکنی ، اتهام به اصل نظام ، بدبین کردن مردم نسبت به انقلاب وزیرسوال بردن نقش ولایت فقیه درکشور .

اینها وهزاران ترفند زشت وناجوانمردانه دیگر از اعمالی است که جنگ نرم بر پیکر جوانان  رشید ایران واردمی آورد .در زمان جنگ نرم تمام کشور خط مقدم است اینجا نوک نیشتر زهرآلود دشمن قلب جوانان ونوجوانان ایران اسلامی است  تا تیرخلاص را که بی اهمیت کردن جوانان نسبت به اجرای احکام الهی مانند نماز وروزه وفروع دین است و دلسرد کردن آنان نسبت به آینده ای روشن درپرتو اسلام ورهبریت است  دردستورکاردارد.

جوانان ودانش آموزان باید هشیارباشند وبا افکار واندیشه امام خمینی (ره ) و مقام معظم رهبری برای نبرد نرم آماده باشند زیرا درنبرد نرم هرکسی شکست بخورد منفورجامعه و در باتلاقی گرفتارخواهدآمد که ریشه واصالت خود وخانواده وایل وتبارخودرا ازدست خواهد کند .

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

photo_2017-10-27_14-18-29

جمعه ۵ آبان ۷ صفر شهادت حضرت امام حسن مجتبى(ع) به روایتى (۵۰ ه.ق) 

اگرچه هفتم صفر در بین عامه مردم و تقویم‌هاى عرفى به‌عنوان ولادت امام کاظم(ع) شناخته مى‌شده اما در میان علما و بیوت مراجع همواره این روز به‌عنوان شهادت امام مجتبى(ع) با مجالس سوگوارى همراه بوده است. با نگاهى اجمالى به برخى استفتائات درمى‌یابیم که مراجع عظام یا این روز را ولادت نمى‌دانند و یا جنبه عزائى آن‌را غالب مى‌دانند چراکه عرفا مصیبت، شادى را تلخ مى‌کند و در هر عیدى نیز حزنى جدید براى اهل بیت ایجاد مى‌شود که مردم را بدون راهنما و در گمراهى مى‌بینند. توجه به مصیبت امام مجتبى در هفتم صفر از طرف دیگر فرصتى ایجاد مى‌کند تا به زندگى آن‌حضرت نیز که در روند معمول تحت‌الشعاع مصیبت رسول خدا(ص) قرار مى‌گرفت، پرداخته شود.

امام حسن مجتبی علیه السلام هیچوقت خود را از میدان سیاست کنار نکشید، چون هیچوقت از حقوق خداوند گرفته تا حقوق انسان‌ها (چه زنده و چه مُرده‌اش)، هیچکدام را نادیده نگرفته؛ زیرا یا به آن سفارش نموده و یا به آن عامل بوده است. مؤید این گفتار ما، تعریف سیاست از نگاه آن امام همام است که در روایتى، حسن بصرى در مورد سیاست از امام حسن مجتبى سؤال مى‌کند، حضرت مى‌فرماید: سیاست آن است که حقوق خداوند، و حقوق زنده‌ها، و حقوق مرده‌ها را رعایت کنى. اما حقوق خداوند؛ پس عبارت است از انجام آنچه که خواسته خداوند است و پرهیز از آنچه که او نهى کرده است. و اما حقوق زنده‌ها، آن است که به وظیفه خود در برابر برادرانت عمل کنى و از خدمت امت خویش بازنمانى و تا زمانى که ولى امر مسلمین با امت خود صادق است، با او صادق باشى و هنگامى که وى از راه راست منحرف شد، عقیده‌ات را رودرروى او اظهار کنى و اما حقوق مردگان؛ این است که نیکى‌هاى آنان را یاد کنى و از بدى‌هاشان چشم بپوشى، چراکه آن‌ها را پروردگارى است که از آنان حساب‌کشى مى‌کند.

پس از صلح امام حسن(ع) کارهاى نیمه مخفى و برنامه‌هایى که هدفش، تلاش براى بازگرداندن قدرت به خاندان پیامبر در فرصتهاى مناسب بود، آغاز شد که با پایان یافتن زندگى شرارت‌آمیز معاویه، زمینه فرا رسیدن چنین آرمانى فراهم بود.

جمع‌آورى نیروهاى اصیل و مطمئن شیعى و حراست آنان از گزند توطئه‌هاى‌ بى‌امان ضد شیعى دستگاه اموى و گسترش تفکر اصیل اسلامى در دایره محدود ولى پر عمق، جذب نیروهاى بالقوه و افزون آنان به جمع شیعیان، اقدام به موقع و مناسبى بود براى منفجر ساختن نظام جاهلى بنى امیه و جایگزین ساختن نظام صحیح اسلامى؛ استراتژى امام حسن(ع) و آخرین علتى که پذیرش صلح را براى آن‌حضرت اجتناب ناپذیر مى‌ساخت، همین بود.

از مجموع مطالعات تاریخى بدست مى‌آید که حضرت امام حسن مجتبى(ع) زمینه جنگ رویاروى علیه حاکمیت نامشروع و استبدادى معاویه، برایش میسر نبود اما در چارچوب یک فعالیت سیاسى و در راستاى اهداف بلندمدت حکومت اسلامى اساس یک مبارزه پنهانى را پى‌ریزى کرد و شیعه را به‌صورت یک جمع متشکل و هدفدار براى یک مبارزه مکتبى دوامدار حفظ کرد و به نسل‌هاى بعدى سپرد

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ 

photo_2017-10-27_14-18-43

چهارشنبه ۱۰آبان ۱۲صفر شهادت آیت‌الله سیدمحمدعلى قاضى طباطبایى(ره)، امام جمعه تبریز (اولین شهید محراب) توسط منافقین (۱۳۵۸ ه.ش)

 ۱۰آبان‌ماه، سالروز شهادت اولین شهید محراب، آیت‌الله سیدمحمدعلى قاضى طباطبایى است. ایشان از شاگردان امام خمینى(ره)، آیت‌الله سیدمحسن حکیم(ره)، آیت‌الله سیدابوالقاسم خویى(ره)، آیت‌الله حاج شیخ عبدالحسین رشتى(ره) و آیت‌الله شیخ محمدحسین کاشف‌الغطاء(ره) بود.

شهید «آیت‌الله قاضى طباطبایى» همچنان‌که در تلاشهاى علمى کوشا بودند، در مبارزات سیاسى نیز شرکت فعالانه داشتند.

امام صادق(ع) مى‌فرماید: «ان الله تبارک و تعالى غیور و یحب کل غیور؛ خداوند تبارک و تعالى غیرتمند است و غیرتمندان را دوست دارد.»

آیت‌الله قاضى طباطبایى(ره) در طول زندگى پرفراز و نشیب خویش با حوادث و بحران‌هاى زیادى روبه‌رو گشته و تمامى این حوادث و وقایع گواهى مى‌دهد که او مردى با اراده، مصمم و نسبت به اصول و ارزش‌هاى اسلامى حساس و سازش‌ناپذیر بوده است.
لازمه داشتن ایمان کامل، حساسیت و غیرت در دفاع از ارزش‌هاى دینى و اسلامى است. یک انسان مؤمن بدون توجه به سخن دیگران با هر انحرافى که کیان اسلامى را به خطر اندازد مقابله مى‌کند و با هرگونه خلاف و ناهنجارى‌هاى دینى و اجتماعى به مبارزه بر مى‌خیزد.
عالمان دین‌باور این ویژگى را در مراتب عالى آن دارا هستند. آیت‌الله شهید قاضى طباطبایى(ره) در ردیف چنین دانشمندان عامل و غیرتمند بود و این ویژگى، او را به دفاع از اصول و ارزش‌هاى اسلامى در مقاطع مختلف وامى داشت. هنگامى که یکى از نویسندگان، نوشته‌اى را بر علیه اصول ارزشمند شیعه منتشر نمود و با این‌کار به مرزهاى عقیدتى جهان تشیع هجوم آورد، آیت‌الله قاضى طباطبایى(ره) به محض اطلاع از این هجمه فرهنگى سخت برآشفت و حال و روزش دگرگون شد و در پى فراهم آوردن مقدماتى بود تا پاسخى مناسب و درخور شأن نویسنده داده باشد.

{والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --