اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه قشرکارگرزحمتکش،ستون اصلى تولیددرکشور هستند.

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه قشرکارگرزحمتکش،ستون اصلى تولیددرکشور هستند.

به گزارش دفترامام جمعه حسن آبادنمازجمعه اینهفته اولین جمعه اردیبهشت ۹۷ودرآستانه میلادباسعادت حضرت علی اکبر(ع)وروزجوان باحضور امت خداجو به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد. 

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- چه کسی از نظر اخلاقی به پیامبر شباهت دارد؟

۲- فرق حلم با صبر در این است. که صبر در مصیبت است حلم در خشم و توهین است.

۳- فرق انصاف با عدل این است عدل یعنی به هر کسی به اندازه‌ی استحقاقش بدهی.اما انصاف مساوی!!

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$##$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱- جوانى بهترین فرصت براى رسیدن به موفقیتهاى دنیوى و اخروى است.

۲- رسالت اصلی شوراها گره­گشایی و حل مشکلات روستاها، شهرها و بخش­ها است.

۳-کارگران بازوان اصلى حرکت جامعه به‌سوى پیشرفت محسوب مى‌شوند.

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

اوصیکُم یَاعِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی الله و نَظمَ اَمرکُم.

photo_2018-04-26_13-26-53

حضرت ختمی مرتبت، خاتم الانبیاء محمد مصطفی (ص) فرمودند:« لَا یَزَالُالْمُؤْمِنُ خَائِفاًمِنْ سُوءِ الْعَاقِبَهِ» انسان مؤمن همیشه خائف است از بدی پایان کارش.

میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع)رادرهفته آینده داریم ضمن اینکه تبریک عرض میکنم چنددقیقه ای دراین زمینه صحبت کنم: این جمله ای که در مورد حضرت علی اکبر گفته شده است بی نظیر است که ایشان خَلق اش خُلق اش و منطق اش شبیه پیغمبر بود. خَلق یعنی چهره ظاهرا این طور استفاده می‌شود که شباهت ایشان به پیغمبر از امام حسین بیشتر بوده است لذا خود امام حسین هم می‌گوید هر وقت دلمان برای پیغمبر تنگ می‌شد به علی اکبر نگاه می‌کردیم. ما داشتیم داریم  افرادی که شباهت‌هایی به پیغمبر داشتند مثلا امام عصر را داریم یا حضرت زهرا را داریم که وقتی راه می‌رفتند راه رفتنشان مثل پیغمبر بود حضرت زینب وقتی سخنرانی کردند در دروازه‌ی شام وکوفه گفتند گویا حضرت علی سخن گفت. این خَلق. خُلق یعنی اخلاق منطق هم به معنای گفتار یا اندیشه.

ما هم می‌توانیم خُلقا به پیغمبر شبیه شویم یا نه راه را بسته اند و فقط علی اکبر و امام حسن میتوانند شبیه پیامبر باشند؟ من می‌خواهم بگویم خَلق را نمی توانیم هر کدام از ما قیافه‌ای داریم این صورت است اما سیرت رامی‌شود خُلق می‌شود. بعضی از اوقات وقتی ما از معصومین یا فرزندانشان تعریف می‌کنیم بعضی‌ها فکر می‌کنند این‌ها را باید گذاشت در عرش و نشست روی فرش و فقط نگاهشان کرد نه قرآن این را نمی گوید می‌فرماید «لَّقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّـهِ أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ» (احزاب/ ۲۱) درست است پیغمبر خیلی بالاست ولی شما هم به او اقتدا بکنید حضرت امیر می‌فرماید به پیغمبر تاسی بکنید.

 در روایتی آمده پیغمبر خدا رو کرد به اصحاب فرمود به شما بگویم کدام یک از شما از نظر خُلق به من شباهت دارید؟ پس این شدنی است گفتند بله فرمود اگر کسی چهار ویژگی داشت از نظر خُلقی به من شباهت دارد. ببینید بحث نماز و روزه و حج و این‌ها نیست فرض این است که یک نماز خوان یک روزه بگیر یک آدم متدین یک آدم مذهبی را پیغمبر خطاب می‌کند چون رو کرد به اصحاب در مسجد این روایت در تحف العقول است أَ لا اُخبِرُکُم، بِأَشبَهِکُم بى خُلقا؟ قالَ: بَلى یا رَسولَ اللّه‏ قالَ: أَحسَنُکُم خُلقا، و َأَعظَمُکُم حِلما، و َأَبَرُّکُم بِقَرابَتِهِ و َأشَدُّکُم مِن نَفسِهِ إِنصافا (من لا یحضره الفقیه ج ۴ ، ص ۳۷۰)

چه کسی از نظر اخلاقی به من شباهت دارد؟ گفتند بله فرمود آن کسی که خوش اخلاق تر است خوش اخلاقی هزینه ندارد. خوش اخلاقی عمر را طولانی می‌کند رزق را زیاد می‌کند آدم را محبوب می‌کند از صراط عبور می‌دهد پرونده‌ی اعمال را سنگین می‌کند رایگان هم است. بعضی‌ها ذاتا خوش اخلاق هستند بعضی‌ها هم اگر نیستند خوش اخلاقی را تمرین بکنند.

photo_2018-04-26_13-27-08

ببینید مااگربخواهیم یکی را خیلی تعریف بکنیم می‌گوییم شب زنده داری داردو روزه داری صائم و قائم است. حدیث می‌گوید إِنَّ حُسْنَ الْخُلُقِ یَبْلُغُ بِصَاحِبِهِ دَرَجَهَ الصَّائِمِ الْقَائِمِ (اصول کافى، ج ۳، ص۱۶۱) خوش اخلاقی انسان را به درجه‌ی صائم و قائم می‌رساند. خود پیغمبر این طور بود خاندان حاتم طایی به اخلاق پیغمبر جذب شدند مسلمان شدند اکثر افرادی که مسلمان شدند نیامدند از پیغمبر برهان برای خدا شناسی بخواهند معجزه بخواهند چرا بودند کسانی که می‌خواستند سنگ هم حرف بزند درخت حرکت بکند، ولی خیلی  نبودند. متأسفانه بعضی در خانه بد اخلاق هستندوقتی واردمنزل میشود زن و بچه احساس می‌کنند عزرائیل وارد شده است. البته حضرت عزرائیل که ملک مقرب خداست. آن طوری که برای بد‌ها ظاهر می‌شود. و الا عزرائیل ملک مقرب خداست. یا بعضی از خانم‌ها آقایانشان می‌گویند این‌ها خوب نیست

دوم :کسی که بزرگ ترین حلم را داشته باشد حلم یعنی چه؟ گاهی در جامعه در یک شرایط برخورد قرار می‌گیریم یعنی با ما برخورد می‌شود.مثلا شما راست می‌گویی به تو می‌گویند دروغ می‌گویی. شما حقت را می‌خواهی می‌گویند حقت نیست این‌ها روایت است ازامام صادق روایت شده فرمودند: اَلحِلمُ سِراجُ اللّه الْحِلْمُ یَدُورُ عَلَى خَمْسَهِ أَوْجُهٍ أَنْ یَکُونَ عَزِیزاً فَیُذَلَّ أَوْ یَکُونَ صَادِقاً فَیُتَّهَمَ أَوْ یَدْعُوَ إِلَى الْحَقِّ فَیُسْتَخَفَّ بِهِ أَوْ أَنْ یُؤْذَى بِلَا جُرْمٍ أَوْ أَنْ یَطْلُبَ بِالْحَقِّ فَیُخَالِفُوهُ فِیهِ فَإِذَا آتَیْتَ کُلًّا مِنْهَا حَقَّهُ فَقَدْ أَصَبْتَ (بحارالانوار، ج ۶۸، ص ۴۲۲) روایت می‌گوید جای حلم چند جاست چطور شجاعت جایش میدان جنگ است حلم مال آن جایی است که شما یک جایی تحقیر می‌شوید یا توهین می‌شوید فشار که می‌آید آن جا خودت را کنترل بکن به این می‌گویند حلم لذا فرق حلم با صبر در این است. صبر در مصیبت است حلم در خشم و توهین است امام سجاد فرمود دو جرعه را فرو بدهید نگذارید بیرون بیاید پایین بدهید یکی جرعه مِنْ أَحَبِّ السَّبِیلِ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ جُرْعَتَانِ‏ جُرْعَهُ غَیْظٍ تَرُدُّهَا بِحِلْمٍ وَ جُرْعَهُ مُصِیبَهٍ تَرُدُّهَا بِصَبْرٍ (کافی، ج ۲، ص ۱۱۰) آن مصیبت را فوران مصیبت را با صبر کاهش بدهید فوران خشم را با حلم کاهش بدهید. حلم صفت خداست چندین بار در قرآن آمده است در شب‌های احیا می‌گوییم یَا حَلِیما لا یَعْجَلُ (دعای جوشن کبیر) تو حلیم هستی عجله نمی کنیدقت کنیدواقعاً اگر خدا می‌خواست مثل ما با گناه کار برخورد بکند کسی وچیزی در کره‌ی زمین نمی ماند.

حلم همان است که آقا آمده به امام سجاد توهین کرده می‌گویند توهین کرد فرمود چه کنم گفتند جوابش را بدهید فرمود برویم آمدند مقابل همان آقایی که توهین کرده فرمود آقای عزیز شما الآن هر چه خواستی به ما گفتی إنْ کُنْتَ صَادِقًا فِیمَا تَقُولُ فَأَسْأَلُ اللَهَ أَنْ یَغْفِرَلِی‌؛ وَ إنْ کُنْتَ کَاذِبًا فِیمَا تَقُولُ فَاللَهَ أَسْأَلُ أَنْ یَغْفِرَ لَکَ اگر راست گفتی خدا ما را ببخشد اگر دروغ گفتی خدا تو را ببخشد و برگشت. مخصوصا شرایط امروز حلم بیشتری می‌خواهد ماشین‌ها می‌آیند بیرون یکی ترافیک ایجاد می‌کند یکی بد پارک کرده یکی جمله‌ای می‌گوید

سوم :کسانی که به پیغمبر شبیه هستند کسی که به خویشاوندانش بیشتر برسد. این قرآن است اول سوره‌ی نساء آیه‌ی ۱ می‌فرماید «وَاتَّقُوا اللَّـهَ الَّذِی تَسَاءَلُونَ بِهِ وَالْأَرْحَامَ إِنَّ اللَّـهَ کَانَ عَلَیْکُمْ رَقِیبًا» (نساء/ ۱) ارحام را کنار خدا آورده است می‌گوید مردم تقوا داشته باشید در مورد خدایی که سوال می‌شوید از او و در مورد ارحام. رحم خیلی مهم است پدر و مادر و برادر و خواهر. الآن روز جوان است امروز در آستانه‌ی نیمه‌ی شعبان هستیم واقعا اگر افرادی قهر هستند اختلاف دارند الآن وقتش است ببینیدحلیمه‌ی سعدیه وارد شده پیغمبر بلند شده تمام قد عبا را پهن کرده زیر پایش. مادرش است. مادر رضاعی اش است چند ماه به او شیر داده آن وقت مادری که گاهی بیست سی سال برای این جوان زحمت کشیده بعضی‌ها داد می‌زنند سر مادر.خیلی بد است عمرشان بی برکت می‌شود. آثار وضعی در زندگی شان دارد

photo_2018-04-26_13-27-15

چهارم:کسی که انصاف را نسبت به خودش رعایت کند. انصاف با عدل فرق می‌کند عدل یعنی به هر کسی به اندازه‌ی استحقاقش بدهی. الآن در یک کلاسی کسی که درس خوانده می‌شود بیست یکی نخوانده می‌شود دو این عدل است اما گفتند در هر کلاس به هردانش آموزیک عدد سیب بدید این را باید به همه مساوی بدهیم کاری به درس خوان و غیر درس خوان ندارد این انصاف است

رسول خدا فرمود شبیه ترین شما به من از نظر خلق که اشبه الناس چه کسی بوده؟کسانی هستند که خوش اخلاق باشند حلیم باشند به خویشاوندان برسند انصاف را رعایت بکنند. این فرمول چهار ماده‌ای است حرف خوب خیلی است عمل مهم است این که انسان این‌ها را به کار ببندد و عمل بکند.

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم.فردی خدمت رسول اکرم (صلی الله) آمد و پرسید: «یا رسول الله! روز قیامت چه زمانی واقع خواهد شد؟» چون این سؤال را در هنگام نماز پرسید. رسول اکرم (صلی الله) ابتدا تشریف برده و نماز خواندند و سپس فرمودند: «آن شخصی که این سؤال را پرسید، کجاست؟» سؤال کننده آمد اما پیامبر اکرم، این‌گونه جواب نداند که عملش نزد خداست یا در چه زمانی، بلکه فرمودند: «برای قیامت چه آماده کرده‌ای؟»علل الشرایع، ب ۱۱۷، ص ۱۳۹، ح ۲

امامناسبتها:

شنبه ۸اردیبهشت ۱۱شعبان ولادت حضرت علی ‏اکبر(ع) // روز جوان

یازدهم ماه مبارک شعبان روز ولادت با سعادت على ابن الحسین حضرت على اکبر(ع) و روز جوان است. این ولادت با سعادت را خدمت همه محبان و شیعیان آن حضرت به‌خصوص جوانان مومن و انقلابى تبریک و تهنیت عرض مى‌نماییم. امید است جوانان کشور با الگو قراردادن آن فرزند رشید، شجاع و با بصیرت امام حسین(ع) راه سعادت دنیوى و اخروى را در دوران جوانى دنبال نموده و از انحراف و افتادن در مسیر باطل که در این دوران بیش از هر زمان دیگر است، مصون بمانند. جوانان ما باید با درس آموختن از شخصیت على اکبر(ع) به فهم این موضوع نایل شوند که در جوانى مى‌توان به بالاترین کمالات معنوى و اخلاقى و رشد شخصیتى و موفقیتهاى فردى و اجتماعى دست یافت و در واقع جوانى بهترین فرصت براى رسیدن به موفقیتهاى دنیوى و اخروى است.علاوه بر این شایسته است که مسؤولین و برنامه‌ریزان کشور به ظرفیت عظیم علمى و توان این سرمایه‌هاى کشور توجه ویژه نموده و با برنامه‌ریزى درست زمینه بهره‌بردارى از آن‌را فراهم نمایند.

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$

photo_2018-04-26_13-27-24

یکشنبه ۹اردیبهشت ۱۲شعبان روز شوراها

روز ۹ اردیبهشت به عنوان روز شوراها نامگذاری شده. رسالت اصلی شوراها گره­گشایی و حل مشکلات روستاها، شهرها و بخش­ها است. شوراها باید با عزمی استوار در عین انسجام و وحدت رویه به گره­گشایی از مشکلات مردم بپردازند. مردم استحقاق بهترین امکانات رفاهی و فرهنگی و بهداشتی و … را دارند لذا باید هم شوراها تلاش کنند برای رسیدن به اهداف خود وهم مردم به آنان کمک کنند تا با وحدت و یکپارچگی و هماهنگی و همدلی إن­شاءالله کارها رونق و رواج بیشتری پیدا کند.

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$

سه‏‌شنبه ۱۱اردیبهشت ۱۴شعبان روز جهانی کار و کارگر

یازدهم اردیبهشت ماه برابر با اول ماه مى میلادى، روز جهانى کار و کارگر نامیده شده است. این روز فرصت مناسبى است که از زحمات و تلاشهاى کارگران زحمتکش، پر توان و تلاش گر کشور قدردانى نماییم. کارگران نیروى اصلى پیشرفت کشور محسوب مى‌شوند. به‌همین‌دلیل در تعالیم دینى و اسلامى، به کار و کارگر جایگاه و ارزش والایى داده شده است چنان‌که پیامبر گرامى اسلام(ص) بر دستان کارگر بوسه زدند و آن‌را از عذاب آخرت مصون دانستند.

بدون‌شک از مهم‌ترین عوامل پیشرفت و تعالى هر کشور در راه رسیدن به اهداف کلان و نیز قدرت و توان برتر در عرصه‌هاى مختلف به‌ویژه عرصه اقتصادى، در حقیقت نیرو و سرمایه انسانى تلاشگر، پرتوان و کارآمد است که کارگران به‌عنوان نیروى محرکه چرخه اقتصاد نقش برجسته و ویژه‌اى در این عرصه دارند و و بازوان اصلى حرکت جامعه به‌سوى پیشرفت محسوب مى‌شوند.

مقام معظم رهبرى طبق سنت و روشى که در نامگذارى‌هاى سال و با هدف اولویت و اهمیت دادن مردم و دستگاه‌هاى اجرایى به موضوعى خاص همواره طى سالیان گذشته داشته‌اند، امسال را نیز سال «حمایت از کالاى ایرانى» اعلام نمودند. این نامگذارى در راستاى شعار سال‌هاى قبل و تحقق راهبرد مدنظر ایشان یعنى اولویت دادن به اقتصاد و اشتغال و مسائل و موضوعات مرتبط با آن است. با توجه به این نامگذارى، باید یکى از عوامل مهم در تحقق شعار سال یعنى حمایت از کالاى ایرانى را حمایت از کار و کارگر عنوان نمود؛ چراکه از یک سو حمایت از کارگران باعث بهبود و ارتقاى کیفیت و کمیت تولید کالاى داخلى مى‌شود و از سوى دیگر، حمایت مردم از تولید داخلى و کالاى ایرانى، حمایت از کارگران و بنگاه‌هاى داخلى و نیز افزایش اشتغال و ارتقاء جایگاه آنان را موجب مى‌شودچرا که قشر کارگر زحمتکش، ستون اصلى تولید در کشور هستند.

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$

چهارشنبه ۱۲اردیبهشت ۱۵شعبان ولادت حضرت قائم (عج) (۲۵۵ ه‍ ق) // روز جهانی مستضعفان // شهادت استاد مرتضی مطهری (۱۳۵۸ ه‍ ش) // روز معلم

۱۲اردیبهشت سالروز شهادت استاد علامه مرتضى مطهرى است. این روز که به پاسداشت مقام آن معلم شهید، روز معلم نامگذارى شده است را به همه معلمان عزیز که رسالت تعلیم و تربیت فرزندان و آینده سازان نظام اسلامى را بر عهده دارند، تبریک عرض مى‌نماییم.

نیمه شعبان سالروز ولادت با سعادت منجى عالم بشریت و آخرین ذخیره امامت، حضرت مهدى موعود(عج) است. این روز و عید باسعادت که در اندیشه اسلامى شب و روز آن از برکت و اهمیت خاصى برخوردار است را به تمامى محبان و شیعیان و منتظران واقعى آن حضرت تبریک و تهنیت عرض مى‌نماییم و امیدواریم از منتظران واقعى آن حضرت باشیم.

دشمنان نیز وعده الهى را شنیده بودند و به این دلیل که این وعده را حتمى دیده و تاج و تخت پادشاهى خود را در خطر مى‌دیدند، تصمیم به قتل این مولود الهى گرفتند. به‌همین‌دلیل در این زمان یعنى هنگام تولد حضرت مهدى(ع)، معتصم هشتمین خلیفه عباسى که حکومتش از سال ۲۱۸هجرى آغاز شده بود، امام حسن عسکرى(ع) را بیست سال در شهر سامرا تحت نظر و مراقبت قرار داد. اما علم الهى بر آن مقدر شد تا اوصاف و احوال حمل و ولادت امام دوازدهم(ع) از مردم نهان داشته شود و به دور از دیدگاه همه چشم به جهان گشود. بعد از ولادت نیز جز چند تن معدود از نزدیکان یا شاگردان و اصحاب خاص امام حسن عسکرى(ع) کسى او را نمى‌دید. حضرت مهدى(ع) پنهان مى‌زیست تا پدر بزرگوارش حضرت امام حسن عسکرى(ع) در روز هشتم ماه ربیع الاول سال ۲۶۰هجرى دیده از جهان فرو بست.

photo_2018-04-26_13-27-32

در این روز مى‌باید حضرت مهدى بر پیکر مقدس پدر بزرگوار خود نماز مى‌گذاشت، تا خلفاى ستمگر عباسى جریان امامت را نتوانند تمام شده اعلام کنند و یا بد خواهان، آن‌را از مسیر اصلى منحرف کنند و وراثت معنوى و رسالت اسلامى و ولایت دینى را به دست دیگران سپارند. بدین سان، مردم دیدند کودکى همچون خورشید تابان با شکوه هرچه تمام‌تر از سراى امام بیرون آمد و جعفر کذاب عموى خود را که آماده نماز گزاردن بر پیکر امام بود به کنارى زد و بر بدن مطهر پدر نماز گزارد. و این‌گونه بود که امامت امام موعود آغاز شد و تا بدین روز ادامه دارد.

خبر نمایان شدن و رویت حضرت مهدى(ع) و نماز گزاردن آن حضرت همه جا منتشر شد. کارگزاران و ماموران عباسى به خانه امام حسن عسکرى(ع) هجوم بردند، اما هرچه بیشتر جستند کمتر یافتند، در چنین شرایطى بود که براى بقاى حجت حق تعالى، امر غیبت امام دوازدهم پیش آمد و جز این راهى براى حفظ جان آن «خلیفه خدا در زمین» نبود، زیرا ظاهر بودن حجت حق و حضورش در بین مرد در آن زمان حکومت ظلم و جور، سرنوشتى غیر از پدران بزرگوار خود و شهادت به همراه نداشت. پس مشیت و حکمت الهى براى بقاى دین خداوند و حفظ حجت الهى که سرچشمه فیض و واسطه میان بندگان و خداوند است، بر این مقدر شد تا آن حضرت را از دیدگان پنهان نگاه دارد و از گزند دشمنان مصون. ازاین‌رو آن حضرت در غیبت به‌سر مى‌برد و انوار هدایتش از پس پرده غیبت راهنماى موالیان و دوستانش مى‌باشد.

اماوظایف ما به عنوان منتظران حضرت مهدی (عج)چیست؟

ما در زمان غیبت سه نوع رفتار داریم:رفتار مربوط به خودمان، رفتار نسبت به دیگران ورفتار نسبت به امام زمان (عج)

در مورد اعمال و رفتار خودمان باید اهل ورع باشیم. در قرآن آمده است: « لَّا یَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ » با توجه به حدیث ثقلین که می فرماید: « إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی ‏» هر حکمی که شامل قرآن شود، شامل عترت هم می شود. طبق آیه، درک قرآن تطهیر می خواهد بنابراین درک عترت هم تطهیر می خواهد. باید اهل ورع باشیم تا امام زمان (عج) را درک کنیم. امام صادق (ع) فرمودند: « مَنْ سُرَّ أَنْ یَکُونَ مِنْ أَصْحَابِ الْقَائِمِ فَلْیَنْتَظِرْ وَ لْیَعْمَلْ بِالْوَرَعِ وَ مَحَاسِنِ الْأَخْلَاقِ وَ هُوَ مُنْتَظِر » هر کس می خواهد از اصحاب و منتظران امام زمان (عج) باشد باید انتظار بکشد و در حال انتظار، به تقوا و خوش خلقی رفتار نماید. رفتار دیگر منتظر نسبت به خود این است که معارف اهل بیت (ع) را و حلال و حرام آن را از دو منبع قرآن و روایات بیاموزد.بعد از آنکه رفتار خود را طبق مواردی که گفته شد اصلاح کرد، نوبت به دقت در رفتار خود نسبت به دیگران می رسد. در این باره، سه وظیفه دارد:به مردم معارف اهل بیت (ع) را بیاموزد.مردم را به سوی امام زمان (عج) دعوت کند.از دوستداران امام زمان (عج) رفع گرفتاری کند.

ما با انجام وظایف خودمان، آمادگی پیدا می کنیم تابه امام زمان نزدیک می شویم.
سومین بخش رفتار ما، وظایف ما نسبت به امام (ع) است. همیشه به یادحضرت باشیم مواظب ومراقب اعمال خود باشیم که مورد رضای حضرت باشد منتظر باید در ایام غیبت برای امام عصر (عج) صدقه بدهد.منتظر باید هر روز دعای عهد بخواند. چون اعتقاد دارد که امام زمان (عج) رهبر و امام اوست پس هر روز باید با او بیعت کند و تجدید عهد نماید. منتظر باید امام (ع) را در زندگی خود داخل کند و اعمال مستحبی مکرر برای او انجام دهد تا حیّ بودن امام خویش را به جهانیان اعلام نماید.

$#$#$#$#$#$#$#$#$$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#

درایام هفته زمین پاک هستیم اشاره ای کوتاه به این مناسبت داشته باشم

 ان شاءالله همه توجه داشته باشیم این نعمت الهی را خوب حفظ وحفاظت کنیم وآن را آلوده نکنیم لازم است اشاره ای داشته باشم به زباله ونخاله هایی که درحاشیه جاده قدیم تهران_حسن آباد_قم داشته باشم که گاهی شاهد هستیم تخلیه میشود نسبت به این مسءله مسؤلین برخوردلازم راداشته باشند.

همچنین مطلع شدیم شهرداری تهران تصمیم به جابجایی تخلیه زباله تهران رادارد که نسبت به جانمایی آن دقت لازم راداشته باشند که درآینده آلودگیهایی برای منطقه نداشته باشد

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$ 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --