اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:تنهاراه مقابله باجنگ اقتصادی دشمن،حمایت ازکالاى ایرانى وتکیه برتوانایى‌هاوظرفیت‌هاى داخلى است

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:تنهاراه مقابله باجنگ اقتصادی دشمن،حمایت ازکالاى ایرانى وتکیه برتوانایى‌هاوظرفیت‌هاى داخلى است

به گزارش دفترامام جمعه حسن آبادنمازجمعه اینهفته چهاردهم اردیبهشت ۹۷باحضور امت خداجو به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- چراغیبت صغری امام عصرعلیه السلام اتفاق افتاد؟؟

۲- فرق غیبت صغرا با غیبت با کبرا چیست؟

۳- ذکرچند ویژگی نواب امام عصر ارواحناله الفداه …..

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$##$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱-اگر علم در جهت درست و انسانی قرار گیرد، محصول آن یک انسان دانشمند آگاه و بصیر خواهد

۲-ثقه الاسلام کلینی مشهورترین دانشمند و فقیه و محدث نامی شیعه در نیمه اول قرن چهارم هجری است.

۳-تنها راه مقابله باجنگ اقتصادی دشمن،حمایت ازکالاى ایرانى و تکیه بر توانایى‌ها و ظرفیت‌هاى داخلى است.

۴-نمره نیروی انتظامی نمره قابل قبول وقابل دفاعی است لذاهیچکس حق نداردجایگاه نیروی انتظامی راتضعیف کند

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

photo_2018-04-26_13-26-53

اوصیکُم یَاعِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی الله و نَظمَ اَمرکُم.

امیرمؤمنان علی علیه السلام: تاجِرِ اللهَ تَربَح. با خدا سودا کن تا سود بری.

هجدهم شعبان سالروز وفات حسین بن روح یکی از نواب خاص امام زمان ارواحنا فداه است لذاچند جمله‌ای در مورد غیبت صغرا و کبرا  صحبت کنیم.

چراکه این شخصیت‌هاکسانی هستند که کمتر از آنهایاد می‌شود و لذا به مناسبت سالروز وفات ایشان من چند جمله‌ای را در مورد نواب عرض می‌کنم بنا شد که یکی ازائمه غایب شودخدای تبارک و تعالی صلاح دید که یک ذخیره را نگه داردبنا هم این شد که امام دوازدهم باشد رقم به دوازده بسته شد که حالا کسی بگوید می‌گذاشتند مثلا صد‌ها امام می‌گذاشتند بنا این نبود بنا این بود که اَلاَئِمَّهَ مِن بَعدی اِثنَی عَشَر امامان دوازده نفر باشند یازده امام تا سال دویست و شصت هجری در میان مردم بودند امام دوازدهم بناست غیبت بکند.

قرارهست یک غیبت طولانی غیر مترقبه اتفاق بیافتد یعنی تمام ارتباطات با امام معصوم قطع می‌شود البته قصه‌ی نیابت در زمان امام هادی هم بوده در زمان امام عسکری هم بوده است. لذا اول باید زمینه سازی شود یعنی در واقع آمادگی در میان مردم ایجاد شود به همین جهت غیبت صغرا ۶۹ سال طول کشید. که هم مردم عادت بکنند هم این که در این ۶۹ سال حالا که قرار است یک غیبت عظیمی واقع شود علما بزرگان به تلاش بیفتند کارهای علمی شان را انجام بدهند و امکان حضور امام زمان رسیدن هم داشته باشند گاهی بتوانند سوالاتشان را بپرسند. اولین کتاب ما کافی است که در ۳۲۹ کلینی از دنیا رفته است. یعنی کافی کی جمع آوری شده است؟ در دوران غیبت صغرا. برای ما این خیلی مهم است که یک شخصیتی دقیقا در دوران غیبت صغرا در جمع آوری روایات کوشیده. ممکن هم است ما نتوانیم صد در صد بگوییم مرحوم کلینی در فلان جا خدمت امام رسیده ولی آن چه که مسلم است این است که امکان این ارتباط بوده است خیلی بعید است که شخصیتی مثل مرحوم کلینی آن هم در محیط بغداد و این‌ها که بعضی از این نواب در آن جا بودند ارتباط با این‌ها برقرار نکرده باشد. لذا ۳۲۹ که غیبت صغرا تمام می‌شود سال مرگ مرحوم کلینی است و دقیقا یعنی به ظهور رسیدن کتاب کافی است و بسیاری از آثار دیگر در همین فرجه‌ی زمانی نوشته شده است.

وجود مقدس حضرت حجت از سال ۲۶۰ تا۳۲۹ غیبت صغرایشان طول کشید. یعنی ۶۹ سال این را می‌گویند غیبت صغرا فرق این غیبت با کبرا چیست؟ یک فرقش این است که در این دوران امام ارتباط با مردم دارد از طریق نایب خاص. یعنی کسی که ازمردم نامه هارا میگیرد به امام زمان میرساند وپاسخ میگیرد وبرمیگرداندواگرهم امام قبول کرد اورا به محضر امام میبرداین یک مطلب است.

مطلب دوم این است که افرادی که به عنوان نایب خاص هستندباید یک ویژگی‌هایی داشته باشند که به بعضی اشاره میکنم:

یک ایمان استوار داشته باشند. باید از نظر اعتقادی محکم باشند. دوم امانت داری. بالاخره مردم امانت‌هایی را می‌دادند امام مطالبی را می‌گوید که به مردم برسانند. سوم رازداری است محرم باشند و قرار نیست که به مردم اعلام بکنند محل حضور امام را. پرهیز از رأی شخصی.پنجم اطاعت محض از امام که آن چه که امام به عهده‌ی این‌ها می‌گذارد را انجام بدهند

مرحوم شیخ طوسی یک کتابی دارد به نام الغیبه در کتاباین کتاب جمله‌ای را می‌نویسد که جالب است می‌گوید به ابوسهل نوبختی که خیلی آدم خوبی بود متدین مومن بوده است توقع داشتند او جزء نواب خاص باشد در دوران همان غیبت صغرا گفتم چرا تو نایب نشدی؟ گفت من به اندازه‌ی حسین بن روح رازدار نیستم. (نایب خاص سوم بود همان که روز هجدهم شعبان سالروز وفاتش است) من ممکن است بعضی چیزها را نتوانم حفظ بکنم کتوم نیستم به همین جهت این قرعه به نام من قرار نگرفت.حساب شده است قصه.

خیلی‌ها توقع داشتند این قرعه به نام آن‌ها بیفتد بعضی از این‌ها بعدا جلوی این نواب ایستادند و فرقه‌های انحرافی درست کردند تا این حد حسادت کردند.بعضی از این نواب خاص نائب امام عسکری هم بودند نائب امام هادی هم بودند این طور نبوده که فقط از زمان امام زمان این قصه آغاز شود. بله امام عسکری غایب نبوده آدرسش معلوم بوده سامراء فلان جا. اما چطوری؟ طرف وقتی می‌آمد سامراء جرئت نمی‌کرد در خانه‌ی امام عسکری برود.

این چهارنفر در واقع حلقه‌ی اصلی هستند.لذا اولی از این‌ها عثمان بن سعید امری اسدی ثمان عسکری است. چند لقب برایش گفته اند عثمان بن سعید خودش و فرزندش از کسانی هستند که یک نقلی دارد این جا امام عسکری می‌گویند الْعَمْرِیُّ وَ ابْنُهُ ثِقَتَانِ فَمَا أَدَّیَا إِلَیْکَ عَنِّی فَعَنِّی یُؤَدِّیَانِ وَ مَا قَالَا لَکَ فَعَنِّی یَقُولَانِ فَاسْمَعْ لَهُمَا وَ أَطِعْهُمَا فَإِنَّهُمَا الثِّقَتَانِ الْمَأْمُونَانِ (کافی، ج ۱، ص ۳۲۹) امری و پسرش مورد اعتماد ما هستند هر چه این‌ها بگویند مثل این است که ما گفتیم. این یک چیز ساده‌ای نیست. نواب خاص شاید بعضی هایشان عالم هم بودند. عالم‌هایی مثل حسین بن روح. ولی از نظر تقوا و ایمان و رازداری و ثقه بودن یک افراد کاملا ویژه هستند.

عثمان بن سعید هم وکیل امام دهم بوده است هم وکیل امام یازدهم. لذا همین شخص را یعنی از یازده سالگی بچه بوده محضر امام هادی علیه السلام بوده است بعد که امام هادی به شهادت رسید محضر امام عسکری بوده یعنی کاملا با ائمه مانوس بوده است یک آدم صد در صد مورد تاییدی است تا آن زمانی که به اصطلاح امام عسکری به شهادت رسیدند ایشان شدند وکیل امام زمان علیه السلام در دوران غیبت صغرا. شش سال بیشتر عمرشان دوام نداد یعنی شش سال عثمان بن سعید نماینده‌ی وکیل خاص امام زمان ارواحنا فداه بودند

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم. امام سجاد علیه السلام: عَجَباً کُلّ الْعَجَبِ لِمَنْ عَمِلَ لِدارِ الْفَناء وَ تَرَکَ دارَالْبقاء. شگفتا! از کسی که کار می کندبرای دنیای فانی و ترک می کند سرای جاودانی. بحارالا نوار، ج ۷۳، ص ۱۲۷، ح ۱۲۸

در خطبه دوم پیرامون چند موضوع به اختصار سخن می گوییم.

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$

درایام هفته گرمیداشت مقام معلم هستیم هفته گذشته فرصت نشد اشاره ای داشته باشم

ایام هفته معلم وایامشهیدمطهری یک عالم بصیر و آگاه و متعهد ، کسی که عمر خود را اول صرف تعلم کامل کرد و بعد آموخته های خود را به دیگران آموزش داد ، کسی که در آن دوران تاریک تربیت کننده ی نسلی صالح در این کشور بود

معلم آنقدر حرمت دارد که پیغمبر گرامی اسلام فرمودند :  ” انما بعثت معلماً ، بعثت بالتعلیم ”   

نکته ای که میخواهم عرض منم این است که معلمین عزیز خودتان قدر خودتان را بدانید و حرمت خودتان را بدانید شما مقام و منزلتی بالا دارید شما مقامی دارید که پیغمبر(ص) فرمود:  بُعِثتُ مُعَلِّماً(کنزالعمال، ح ۲۸۸۷۳) من معلم مبعوث شده ام این کشور سرمایه هایی را دارد یکی از این سرمایه ها شاگردان شما هستند که در اختیار شما هستند و مردم به شما اعتماد کردند و از این سرمایه ها ببینید چگونه برای منافع کشور استفاده می شود شما باید به گونه ای کار کنید که شاگردان شما به شما افتخار کنند شما هم به داشتن چنین شاگردانی افتخار کنید همانگونه که پیغمبر(ص) که فرمود: عَلِیٌّ أدِیبی و أَنَا أَدِیبُ اللَّهِ( بحارالانوار، ج۱۶، ص۲۳۱) علی (ع) تربیت شده من است و من هم تربیت شده خداوند هستم. مهمترین زیر ساخت پیشرفت جامع هر نظام، علم، دانش و فنآوری در بستر فرهنگ اسلامی است.اگر علم در جهت انحراف قرار گیرد، محصول آن یک انسان دانشمند منحرف خواهد شد، اما اگر همین علم در جهت درست و انسانی قرار گیرد، محصول آن یک انسان دانشمند آگاه و بصیر خواهد بود. افرادی میشوند مثل امام مقام معظم رهبری شهید مطهری شهید رجایی وووو

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$

چهارشنبه ۱۹اردیبهشت ۲۲شعبان روز بزرگداشت شیخ کلینی

یکى از برجستگان عالم تشیع است که بخش عمده‌اى از عمر بابرکت خود را براى نیرومند ساختن مذهب شیعه سپری کرد.

ابوجعفر محمدبن یعقوب کلینی رازی معروف به « شیخ کلینی، ثقه الاسلام کلینی» صاحب کتاب گرانقدر کافی و مشهورترین دانشمند و فقیه و محدث نامی شیعه در نیمه اول قرن چهارم هجری است.
کلینی شخصیتی دارد که مورد تمجید خاص و عام واقع شده است که حتی بعضی از اهل سنت روایتی را از پیامبر بزرگوار اسلام (صلی الله علیه وآله) نقل نمودند به این مضمون که: « خداوند، سر هر قرنی، شخصی را بر می‌انگیزد که دین او را زنده و نامدار بدارد.»
سپس خود ابن اثیر جزری که در کتاب “جامع الاصول” خود این روایت را نقل کرد به تحلیل این روایت پرداخت که از مجدّدین و احیاکنندگان مذهب شیعه، در آغاز سده اول هجری، محمّد بن علی باقر (امام پنجم) و در ابتدای سده دوم، علی بن موسی الرضا (علیهماالسلام) و بر رأس سده سوم، ابو جعفر محمّد بن یعقوب کلینی رازی بوده اند.

از این نوشته ابن اثیر، که خود یکی از علمای مشهور اهل سنت می‌باشد که صاحب کتاب “تاریخ کامل” از جمله کتاب‌های مورد وثوق تاریخی بشمار می‌رود. به خوبی، مقام و موقعیت وشخصیت با ارزش کلینی آشکار می‌شود و می‌رساند که ایشان در پایان سده سوم و آغاز قرن چهارم هجری، بلندآوازه ترین دانشمند شیعه بوده که او را پس از دو امام، تجدید کننده مذهب شیعه دانسته است واین مرهون پشتکار وزحمات بسیار مرحوم کلینی در جمع آوری احادیث در کتاب مشهور کافی می‌باشد. چرا که مرحوم کلینی در زمان امام حسن عسگری (علیه السلام) به دنیا آمد و با چهار سفیر و نایبان خاص امام زمان(عج) معاصر بود و با آنکه آن بزرگواران از فقها و محدثین بزرگ شیعه بودند ولی به دلیل محدویت ها و ممنوعیت های اجتماعی، مسوولیت فرهنگی و علمی تشیع بر دوش کلینی بود که می‌توانست به طور آشکار به ترویج مذهب شیعه امامیه و نشر معارف و فضایل اهل بیت بپردازد.

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$

دیدارمقام معظم رهبری با کارگران و کارآفرینان

 رهبر معظم انقلاب اسلامى روز دوشنبه و در آستانه روز کار و کارگر، در دیدار هزاران نفر از کارگران و کارآفرینان، اصلى‌ترین طراحى کنونى براى مقابله با نظام جمهورى اسلامى را جنگ اقتصادى دانستند و تأکید کردند تنها راه مقابله با این جنگ، حمایت از کالاى ایرانى و تکیه بر توانایى‌ها و ظرفیت‌هاى داخلى و چشم ندوختن به بیگانگان است.

با نگاهى به تاریخ اقتصادى کشورهای صنعتى، مشخص مى‌شود که همه آن‌ها در مقطعى از تاریخ حیات اقتصادى خود، ضمن کنار گذاشتن سیاست اقتصادى درهاى باز، به حمایت و مصرف کالاى داخلى رو آورده‌اند.
در واقع، این کشورها در مقاطع زمانى خاص با مصرف متعصبانه کالاهاى داخلى از تولیدکنندگان داخلى خود حمایت تمام‌عیار کرده، سپس براى اجرایى شدن سیاست‌هاى مبادله تجارى اقدام کرده‌اند. در همین زمینه اگر مردم با توجه به ثمرات بلندمدت گرایش به سمت مصرف تولیدات داخلى، از خرید و مصرف کالاى خارجى داراى مشابه داخلى اجتناب کنند، قدم در مسیر اصلاح اقتصادى کشور گذاشته و روند بهبود وضعیت اقتصادى را به نظاره خواهند نشست.
پرهیز از خرید و مصرف کالاى خارجى داراى مشابه تولید داخل، مسیر رسیدن به توسعه و پیشرفت است؛ چراکه اگر مردم کالاى وارداتى مصرف نکنند و به جاى آن از تولیدات داخلى استفاده کنند، رسیدن به توسعه و پیشرفت دور از دسترس نخواهد بود.

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#@$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$

هجمه های اخیر علیه نیروی انتظامی

 در روز های اخیر وهمچنین هفته های اخیر شاهدیم که دشمنان نظام اسلامی پیکان حملاتشان را به سمت نیروی خدوم و فداکاره انتظامی گرفتند یکی ازاهداف و طرح هایی که دشمنان ما مشخصا آمریکا و رژیم صهیونیستی و رژیم آل سعود دنبال می کنند طرح بی ثبات سازی داخل کشور ما است و روی این موضوع کار و سرمایه گذاری می کنند و یکی از راهبردهایشان هجمه به نیروهای انتظامی  وامنیتی است میخواهند هیمنه و اقتدار نیروی انتظامی مارو بشکنند .نیروی انتظامی که با هنجار شکنی ها و قانون شکنی ها مقابله می کند ، چه شد که این معرکه گیری آغاز شد یک مامور محترم نیروی انتظامی تذکر قانونی و خیرخواهانه به یک خانمی می دهد به یک خانمی که کشف حجاب کرده بود یعنی حجاب خود را کنار زده بود و این هم از نظر دین گناه معصیت و حرام است و هم از نظر قانون خلاف قانون است او بر می گردد و شروع می کند به فحاشی و بد و بیراه گفتن که با واکنش تند این شخصی که جزء نیروهای انتظامی بود ه است واقع می شود حال ما می بینیم از این به صورت برنامه ریزی شده فیلم بر می دارند و در این فضاهای مجازی پخش می کنند و در پی آن شروع می شود هجمه ها ، حالا نا اهلان بیرونی آنها هم هجمه می کنند ، طبیعی است چون به دنبال چنین هدفی هستند و می خواهند ایران را بی ثبات کنند

 خوب مگر حجاب از قوانین مسلم اسلام عزیز نیست مگر خواسته توده های عظیم مردم مسلمان نیست مگر کشف حجاب از مصادیق عمل مجرمانه نیست چرا کسی را که کشف حجاب کرد خلاف قانون انجام داد به جای این که بیاید پوزش بخواهد زبان فحاشی باز میکند چقدر می آیند گله میکنند از خانم هایی که بدون حجاب پشت فرمان مینشینند از فروشنده های خانمی که در فروشگاه ها انگار در مجلس عروسی شرکت کردند از کارمندان شرکت ها که علناٌ بد حجابی میکنند ، دشمن میخواهد برای ما عادی بشود  دشمن با این معرکه گیری ها میخواهد ما را درگیر یک جنگ روانی بکند و آهسته آهسته به سمت هدف خودش حرکت بکند این ها با این نمایش ها و جو سازی ها میخواهند با این کار ها فریضه امر به معروف نهی از منکر را در جامعه به فراموشی سپرده بشود ما از فرمانده محترم ناجا که فرمودند در کنار ماموران وظیفه شناس تا آخر میمانیم از آنها دفاع میکنیم تشکر میکنیم امروز بخش مهمی از امنیت ما از مرز های طولانی کشور گرفته تا جاده ها و شهر ها در سایه تلاش های شبانه روزی این نیرو های جان برکف انتظامی است نیرو های عزیزی که گاهی اوقات مظلومانه یا به شهادت می رسند یا به ناحق مورد ناجوانمردانه ترین حملات در شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی قرار میگیرند نمره نیروی انتظامی در عملکرد نمره قابل قبول و قابل دفاعی است هیچکس حق نداردجایگاه نیروی انتظامی را تضعیف بکند که تضعیف جایگاه نیروی انتظامی یعنی تقویت ارازل اوباش یعنی تقویت قانون شکنان یعنی تقویت گروه های تروریستی و اخلال گران اقتصادی و یعنی تقویت مفسدان فرهنگی اجتماعی ما از زحمات این عرض تقدیر و تشکر و خداقوت داریم .

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$##$#$#

 نکته پایانی

تشکر می کنم از هیئت های مردمی که در آزین بندی شهر و حفظ شعائر ومراسمی که درزمین چمن شهرداری برگزارگردیدازمجموعه پرسنل شهرداری ،اعضای محترم شورای شهر،مجموعه پرسنل بخشداری وهمچنین نیروی انتظامی جهت برقراری نظم وامنیت تقدیروتشکرمیکنم ونکته ای که میخواهم اشاره کنم این است که این برگزاری ایچنین مراسمات علواه براینکه باعث ایجاد شادی ونشاط درمردم است که لازم وضروری هست ازطرفی باید موجب شناساندن بیشتر فرهنگ مهدویت وسبک زندگی مهدو.ی درجامعه باشد

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

 $#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$ 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --