اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:خروج آمریکاازبرجام نشان داد،دشمنان نظام اسلامى به هیچ‌وجه قابل اعتمادنیستند

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:خروج آمریکاازبرجام نشان داد،دشمنان نظام اسلامى به هیچ‌وجه قابل اعتمادنیستند

به گزارش دفترامام جمعه حسن آبادنمازجمعه اینهفته بیست ویکم اردیبهشت ۹۷باحضور امت خداجو به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- هر کسی فرجامی داردبرای بعضی‌ها شیرین است وبرای بعضی‌ تلخ است.

۲- انسان تا آخرین لحظه در معرض سقوط قرار دارد.

۳- امام رضا علیه السلام می‌فرماید سه روز در زندگی همه حساس است.

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$##$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$##$

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱-ماه مبارک رمضان، یکى از فرصت‌ها و نسیم‌هاى رحمت الهى است.

۲-رییس‌جمهورآمریکاباخروج از برجام باردیگرنشان دادکه پایبندبه هیچ پیمان ومعاهده ای نبوده وغیرقابل اعتماد است

۳-خروج آمریکا از برجام مى‌تواند دستاوردهاى فراوانى براى جمهورى اسلامى ایران به همراه داشته باشد.

۴- اصلى‌ترین هدف آمریکا براى خروج از برجام، ایجاد شکاف میان مردم و میان مسؤولان است.

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

photo_2017-08-18_15-29-21

اوصیکُم یَاعِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی الله و نَظمَ اَمرکُم.

گفتیم با توجه به اینکه هجدهم شعبان سالروز وفات حسین بن روح یکی از نواب خاص امام زمان ارواحنا فداه است چند جمله‌ای در مورد غیبت صغرا و کبرا  صحبت کنیم.

هفته گذشته گفتیم: وجود مقدس حضرت حجت از سال ۲۶۰ تا۳۲۹ غیبت صغرایشان طول کشید. وامام عصردراین دوران ارتباط از طریق نواب خاص با مردم دارد.که جهرنفربودندکه در واقع این چهارنفر حلقه‌ی اصلی هستند.لذا اولی از این‌ها عثمان بن سعید عمری اسدی ثمان عسکری است.که هفته گذشته روایتی دراین زمینه به محضر شما عرضه داشتم.

اماشخصیت دوم فرزند ایشان است که این هم یک انتسان بسیار مورد اعتمادی است به نام محمد بن عثمان بن سعید. این بیشترین دوران را داشته است حدود چهل سال نمایندگی با ایشان بوده و وکالت خاص با ایشان بوده است.. وقتی که پدرایشان از دنیا رفتند امام زمان ارواحنا فداه برایشان نامه تسلیتی نوشتند و منصوبشان کردند هم شیخ طوسی در کتاب الغیبه هم شیخ صدوق در کمال الدین که این‌ها دو تا از مهم ترین کتاب‌های ما در ارتباط با امام زمان ارواحنا فداه است با قدمت هزار ساله، آورده اند. در کمال الدین شیخ صدوق آن جا در نامه‌ی امام زمان یک قسمتش این است فرمودند از سعادت‌های عثمان بن سعید این بود که خداوند به او فرزندی روزی کرد که جانشین او باشد و به امر او قیام نماید. باز در بخش دیگری نوشتند أَمَّا مُحَمَّدُ بْنُ عُثْمَانَ الْعَمْرِیُّ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ وَ عَنْ أَبِیهِ مِنْ قَبْلُ فَإِنَّهُ ثِقَتِی وَ کِتَابُهُ (احتجاج، ج ۲، ص ۴۷۰) خداوند از او و از پدرش خوشنود باشد. او مورد وثوق من است نوشته‌ی او نوشته‌ی من است. امام عسکری فرموده بود سخن او سخن من که هفته گذشته روایتش رو عرض کردم. دراینجا گفته:نوشته‌ی او نوشته‌ی من است.

اما نائب سوم: بعضی‌ها تصورشان این بود مثلا فلانی نائب بعدی است . چون موضوع جا افتاده بود دیگر می‌دانستند حالا که این آقا از دنیا می‌رود نائب بعدی حتما مشخص می‌شود. آقایی بود به نام محمد بن علی بن ابی العَزاقِر مشهور به شَلمَغانی ایشان آدم خوبی بود آدم مورد اعتمادی بود گاهی از اوقات مردم نامه‌ها را به ایشان می‌دادند ایشان می‌داد به آن نایب خاص. یعنی ذهنشان رفته بود روی این که ایشان بعد از محمد بن عثمان نایب سوم است.. با کمال تعجب دیدندامام علیه السلام نامه دادندو یکی از محدثین و متکلمان بزرگ شیعه از عالمان علم کلام حسین بن روح نوبختی را به عنوان نایب سوم معرفی کردند. محمد بن علی شلمغانی سر مخالفت برداشت که چرا من انتخاب نشدم. تکفیر کرد بعد هم منکر شد اصلا موضوع امامت را بعد هم از دین خارج شد. که امام زمان فرمود خدا او را لعنت کند.

استفاده کنم و یک نکته‌ی اخلاقی عرض کنم که در حکمت ۱۵۱ نهج البلاغه حضرت علی می‌فرماید لِکُلِّ امْرِئٍ عَاقِبَهٌ حُلْوَهٌ أَوْ مُرَّهٌ (نهج البلاغه، حکمت ۱۵۱) هر کسی یک فرجامی دارد یک پایانی دارد برای بعضی‌ها شیرین است وبرای بعضی‌ تلخ است دعا بکنید آن فرجام شیرین باشد. و این را دقت بکنیم که انسان تا آخرین لحظه در معرض سقوط قرار دارد.

نقل شده از مرحوم آیت الله عظمی مرعشی (ره)صبح از خانه می‌آمد بیرون در حرم درس می‌گفت بعد هم به منزل می‌رفتندمی‌فرمود :صبح که از خانه می‌آیم بیرون می‌گویم خدایا ظهر مومن برگردم.

شما کلمه‌ی تَوَفَّنَا را در قرآن ببینید انبیاء الهی دعا می‌کردند «تَوَفَّنِی مُسْلِمًا» (یوسف/ ۱۰۱) خدایا ما را مسلمان و پیرو دین و سالم بمیران. یک روایت دارد امام رضا علیه السلام می‌فرماید سه روز در زندگی همه حساس است سه روز خوب است آدم سالم باشد إنَّ أوحَشَ ما یقوم هذا الخَلقُ فی ثلاثَهِ مَواطِنَ: یومَ یولِدُ وَ یخْرُجُ من بَطنِ أمَّهِ فَیَری الدُّنیا و یَومَ یَموُتُ فَیُعایِنُ الآخَرِهَ و أهلها و یَومَ یُبَعثُ فَیَرَی احکَاماً لَمْ یَرَها فِی دَارِ الدُّنیا (بحار الانوار، ج ۶، ص ۱۵۸) یک روز تولد حالا این از ما گذشته اماپدر و مادر همه فکرشان این است که سالم باشد این سلامت اول است دوم روزی که آدم می‌میرد این الآن در اختیار ماست سوم روزی که آدم از قبر می‌آید بیرون و روز محشر می‌شود. بعد امام رضا علیه السلام فرمود که خدا در قرآنش این سه روز را در مورد دو پیغمبر تضمین کرده است یکی حضرت عیسی یکی حضرت یحیی. در مورد حضرت عیسی می‌فرماید «وَالسَّلَامُ عَلَیَّ یَوْمَ وُلِدتُّ وَیَوْمَ أَمُوتُ وَیَوْمَ أُبْعَثُ حَیًّا» (مریم/ ۳۳) خود حضرت عیسی می‌گفت. من سه روز سالم دارم تولدم وفاتم و حشرم. وفات و محشرش هنوز نرسیده بود لذا مضارع آورده است. یکی هم حضرت یحیی قرآن می‌فرماید سلام بر یحیی «وَسَلَامٌ عَلَیْهِ یَوْمَ وُلِدَ وَیَوْمَ یَمُوتُ وَیَوْمَ یُبْعَثُ حَیًّا» (مریم/ ۱۵) حالا چرا این دو پیغمبر؟ چون در تولد این‌ها مردم شک کرده بودند. چقدر خوب است دعا بکنیم این سه روز در زندگی مان با سلامت باشیم. این نکته را هم بگویم. حسین بن روح نایب سوم بیست و یک سال دراین مسؤلیت خطیر بود که ازدنیارفتند.

۱.ابو عمرو عثمان ابن سعید عَمری۲. ابو جعفر محمدابن عثمان بن سعید۳. ابوالقاسم حسین ابن روح نوبختی۴. ابوالحسن علی ابن محمدسمری

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم.

قال رسول الله (ص): (اتَّقِ اللَّهِ حَیْثُمَا کُنْتَ، وَأَتْبِع السَّیِّئَهَ الْحَسَنَهَ تَمْحُهَا، وَخَالِقِ الناس بِخُلُقٍ حَسَنٍ در یک حدیث نورانی و بسیار زیبا رسول اکرم (ص) سه نکته را به ما تذکر می دهند:

اولین نکته: هرجایی که هستید خدا را ناظر ببینید (چه پنهان و چه آشکارا) و بدانیم ما در محضر خدا هستیم و خدا ما را می بیند أَلَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَری (سوره مبارکه علق/آیه ۱۴)آیا نمی دانید که خداوند شما را می‌بیند!

دومین نکته : هر گاه کار بدی کردیم و حالا پشیمانیم با یک کار خوب جبران کنیم إِنَّ الْحَسَناتِ یُذْهِبْنَ السَّیِّئات(سوره مبارکه هود /آیه۱۱۴ ) با نیکی کردن گناهان را از بین ببرید.

سومین نکته: با مردم خوش رفتار و خوش خُلق باشید و مدارا کنید.که آثار زیادی در زندگی ما خواهد داشت .

به روزهای پایانی ماه شعبان نزدیک می شویم و در آستانه ماه رمضان قرار گرفتیم در دعایی که به همین مناسبت آمده است از خدا می خواهیم اللّهم اِن لَم تَکُن غَفَرتَ لَنا فیما مَضی مِن شَعبان فَأغفِرلَنا فیما َبقیَ مِنهُ
(دعا روزهای آخر ماه شعبان) یعنی بار خدایا ! ماه شعبان گذشت و اگر ما را نیامرزیدی پس ما را در باقی مانده ی این ماه ما را ببخش و از گناهان ما درگذر.

در طى زندگى انسان، فرصت‌ها و زمان‌هایى محدود و زودگذر حاصل مى‌شود که با شناخت و بهره‌بردارى درست از آن‌ها مى‌توان مراتب کمال و سعادت را با سرعت بیشترى طى نمود و به تعبیرى ره صد ساله را به زمانى کوتاه طى نمود. چنان‌که پیامبر گرامى اسلام(ص) نیز در این‌رابطه مى‌فرماید: « اِنَّ لِرَبِّکُمْ فی أیّامِ دَهْرِکُمْ نَفَحاتٌ ألا فَتَعَرَّضُوا لَها لَعَلَّهُ  اَن یصیبَکُمْ نَفْحَهٌ مِنْها فَلا تَشْقَوْنَ بَعْدَها اَبداً»به‌درستى‌که در روزگار شما، پروردگارتان نسیم‌هایى مى‌وزاند. آگاه باشید که در این هنگام، خود را به آن نسیم‌ها بسپارید، شاید نسیمى به شما برخورد که پس از آن، هرگز گرفتار بدبختى و شقاوت نشوید.»
ماه مبارک رمضان، یکى از این فرصت‌ها و نسیم‌هاى رحمت الهى است که به لطف و عنایت بى‌نهایت خداوند و غفران و مهربانى او، براى انسان‌ها وزیدن مى‌گیرد تا دل‌هاى عاشق عبادت و تشنه مناجات با خالق را لطافت بخشد.تلاوت قرآن، حضور به‌موقع در نمازهاى پرفیض جماعت، شرکت در کلاس‌هاى آموزشى ویژه رمضان، حضور در مجالس معنوى، تشکیل جلسات قرآن‌خوانى دوره‌اى در مساجد و مراکز دینى و منازل، از مهم‌ترین برنامه‌هاى پربرکت ماه مبارک رمضان است که شخص مسلمان میتواند با بهرگیرى از این فرصت‌ها، خود را به درگاه احدیت مقرّب سازد.

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#

چندجمله ای پیرامون خروج آمریکا از برجام هم عرض کنم

سه‌شنبه گذشته، یعنى ۴ روز زودتر از زمان مقرر براى اعلام موضع کاخ سفید جهت ماندن یا خروج از برجام، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده با حضور در کنگره و ایراد سخنرانى، رسماً خروج آمریکا از توافق هسته‌اى با ایران را اعلام و فرمان اجرایى تحریم‌هاى شدید علیه جمهورى اسلامى ایران را امضاء کرد.

چندنکته عرض کنم:

نکته اول:رییس‌جمهور گستاخ ایالات متحده آمریکا برخلاف قواعد بین‌المللی از برجام خارج شد و بار دیگر نشان داد که پایبند به هیچ پیمان و معاهده ای نبوده و غیر قابل اعتماد است.دنیا خواهد فهمید که با اقدام آمریکا، پیروز اصلی ایران است و مانند گذشته در مواجهه با مشکلات و موضوعات مختلف، سرافراز بیرون می آید.{تکبیرنمازگزاران}

نکته دوم:خروج آمریکا از برجام نشان داد که منطق رهبر معظم انقلاب در نامگذارى سال‌هاى اخیر بر محور اقتصاد مقاومتى از چه اتقان و استحکامى برخوردار است.۱۰سال است که تمام نامگذارى‌ها بر محور تحکیم بنیان‌هاى اقتصادى کشور شکل گرفته است. نامگذارى سال‌هایى تحت عناوین «همت مضاعف، کار مضاعف»، «جهاد اقتصادى»، «تولید ملى و حمایت از کار و سرمایه ایرانى»، «حماسه سیاسى و حماسه اقتصادى»، «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملى و مدیریت جهادى»، «اقتصاد مقاومتى اقدام و عمل»، «اقتصاد مقاومتى تولید و اشتغال» و سال جدید که به نام «حمایت از کالاى ایرانى» است، نشان مى‌دهد که مقام معظم رهبرى با درک هوشمندانه طراحى دنیاى غرب در وابسته کردن اقتصاد ایران به خارج مرزها و شکل‌گیری اقتصاد واردات‌محور، به‌خوبى نقشه دشمن را درک کرده و پادزهر آن‌را که همان عمل کردن به نسخه اقتصاد مقاومتى است، ارائه فرموده‌اند.
اگر در ده سال گذشته، همه قوا و نهادهاى کشور به‌ویژه قوه مجریه و دولت‌ها با تمام توش و توان براى تحقق اقتصاد مقاومتى به میدان مى‌آمدند، یقیناً امروز به درجه‌اى از اتقان و استحکام در بنیان‌هاى اقتصادى رسیده بودیم که از تحریم‌هاى نظام سلطه بدون کمترین حاشیه و هزینه‌اى سرافرازانه و مقتدرانه عبور مى‌کردیم.

نکته سوم:خروج آمریکا از برجام نشان داد، دشمنان نظام اسلامى به هیچ‌وجه قابل اعتماد نیستند. همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب روز دوم فروردین ۱۳۹۴ در سخنان نوروزى‌شان در حرم رضوى فرمودند: «فریب لبخند طرف مقابل را نخورید، به وعده‌اى که مى‌دهد اعتماد نکنید چون وقتى خرش از پل گذشت بر مى‌گردد و به ریش شما مى‌خندد. این‌ها این قدر وقیح‌اند.»

به تعبیر دیگر، تنها فایده برجام، ابطال نظریه «تعامل با کدخدا و آمریکا» بود و چنان‌چه افرادى امروز به این فهم رسیده باشند که «اعتماد به آمریکا اشتباه بود» جاى تبریک دارد. آمریکا در حالى از برجام خارج شد که در کنار توقف یا کند کردن مسیر هسته‌اى کشورمان، ده‌ها امتیاز نقد گرفت بدون آن‌که به تعهدات خود عمل کند. حتی ده‌ها تحریم جدید در قالب افراد و شرکت‌هاى ایرانى به آن افزود و شیره برجام را تا آخرین لحظه مکید و بعد هم تفاله‌هاى آن‌را به دور انداخت.

نکته چهارم:خروج آمریکا از برجام مى‌تواند دستاوردهاى فراوانى براى جمهورى اسلامى ایران به همراه داشته باشد به شرط آن‌که بتوانیم از تهدیدهاى آن نیز با تدبیر لازم عبور نمائیم.

نکته پنجم:اصلى‌ترین هدف آمریکا براى خروج از برجام، ایجاد شکاف میان مردم و میان مسؤولان است. لذاباید یکپارچگى ملى را حفظ نمائیم. بزرگ‌ترین تهدید براى ملت ایران، دوقطبى شدن و مخالف و موافق شدن در برابر عربده‌کشى‌ها و یا نیرنگ و فریب دشمن است.فشار اقتصادى دشمن با هدف ایجاد شکاف اجتماعى صورت مى‌پذیردفشار اقتصادى و تحریم ممکن است براى دشمن ارزش اقتصادى داشته باشد اما یقیناً ارزش استراتژیک نخواهد داشت. ارزش استراتژیک زمانى پیدا مى‌کند که به شکاف اجتماعى منجر شود. لذا امروز روزى است که باید دست‌ها را دست یکدیگر قرار دهیم و زنجیر وحدت و انسجام خودمان را حول محور سکانداربیدار وهوشیار   یعنی مقام معظم رهبری حفظ کنیم}تکبیرنمازگزاران}

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

لازم به ذکر است که پس ازاقامه نمازجمعه راهپیمایی ضداستکباری ازمصلی امام خمینی(رض)حسن آّبادتا خیابان بسیج برگزارگردید

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$ 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --