اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:یکی ازشاخصه های مهم مجلس شورای اسلامی،انقلابی بودن وانقلابی ماندن است

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:یکی ازشاخصه های مهم مجلس شورای اسلامی،انقلابی بودن وانقلابی ماندن است

به گزارش دفترامام جمعه حسن آبادنمازجمعه اینهفته دردومین جمعه ماه مبارک رمضان با حضورگسترده امت خداجو وروزه داربه امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد. 

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- اوصاف رفتاری شیعیان اززبان امیرالمؤمنین علی علیه السلام

۲- مؤمنین برحسب استعدادهای خود،وبرحسب بذل جان و مالی که در راه ولایت دارند، به لقاءالله می‌رسند.

۳- شیعه واقعی سراپا تسلیم فرمان امام خویش است و هرگز اهل بیت را رها نمیکند.

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$##$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$##$

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱-هرگاه اضطراب و نگرانى‌ها و مشکلات و نابسامانى‌ها و فتنه‌ها بر جامعه سایه افکندبه قرآن رجوع کنید

۲-بسیج بار دیگر در میدان تحولات منطقه واردشده و بازیگر اصلى این صحنه است.

۳-خروج آمریکا از برجام مى‌تواند دستاوردهاى فراوانى براى جمهورى اسلامى ایران به همراه داشته باشد.

۴- اقدام گستاخانه ترامپ به استحکام پایه‌های سست و بی‌ریشه رژیم صهیونیستی نخواهد انجامید.

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_8356

اوصیکُم یَاعِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی الله و نَظمَ اَمرکُم.

در سفارشات امام مجتبی (ع) به اصحاب و یارانش می فرمایند: جعل التقوی منتهی رضاه خداوند از مردم زمانی راضی خواهد شد که زندگیشان را بر اساس تقوا قرار بدهندبعد حضرت فرمودند: بِالتَّقْوى فازَ مَنْ فازَ مِنَ الْمُتَّقینَ (تحف العقول، ص ۲۳۴) وهر کسی از پرهیزکاران به کامیابی رسید به وسیله تقوا بوده است. حلال خدا را حلال و حرام خدا را حرام دانستند و تنها راه نجات هم در قیامت تقوا خواهد بود .

موضوع بحث ما اوصاف رفتاری شیعیان

قال أمیرالمؤمنین علی بن أبیطالب علیهماالسلام: شیعَتُنَا المُتَباذِلونَ فى وِلایَتِنا، اَلمُتَحابّونَ فى مَوَدَّتِنا اَلمُتَزاوِرونَ فى اِحیاءِ اَمرِنا اَلَّذینَ اِن غَضِبوا لَم یَظلِموا وَ اِن رَضوا لَم یُسرِفوا، بَرَکَهٌ عَلى مَن جاوَروا سِلمٌ لِمَن خالَطوا؛

اولین ویژگی لازم از نظر امام علی(ع) برای شیعه بودن، در راه ولایت ھزینه کردن است؛ البته این ھزینه کردن می تواند به سه طریق جانی، مالی و یا فرھنگی صورت گیرد که حضرت مسلم ابن عقیل(ع)، حضرت خدیجه(س) و علمای شیعه را می توان به ترتیب مصداق ھای بارز ھزینه کردن جانی، مالی و فرھنگی دانست

مؤمنین برحسب استعدادهای خود، برحسب قدم ‌هایی که برمی‌دارند، برحسب بذل جان و مالی که در راه ولایت دارند، به لقاءالله می‌رسند. امیرالمومنین (علیه السلام)  فرموند «شِیعَتُنا الْمُتَباذِلُونَ فِی وِلایَتِنا»، یعنی شیعیان ما بذلِ در راه ولایت می‌کنند. حضرت نفرمود چه چیزی بذل کنید، یعنی هر کسی هر سرمایه‌ای دارد، یک موردش را بذل می‌کند؛ مثلاً عالمی آن قدر مطالعه می‌کند که چشمش کم‌سو می‌شود و یا دست و پا و کمرش مورد آسیب قرار می‌گیرد. بعضی جان‌شان را بذل میکنند، مانند شهدای صدر اسلام و اصحاب ائمه (علیه السلام)  که در اوج آن‌ها شهدای کربلا قرار دارند. بعضی ‌ها اشعارشان را بذل می‌کنند مانند کُمِیت، دعبل خزاعی و سیداسماعیل حِمیَری که البته به فراخور آن اشعار، جانشان هم در خطر قرار می‌گیرد. برخی نیز آبرویشان را خرج کردند، مانند ذریح محاربی. وی در زمان امام صادق زندگی می‌کرد؛ یک روز نزد امام (علیه السلام)  رفت و فرمود من فضائل زیاد امام حسین (علیه السلام)  را می‌گویم و مردم من را مسخره می‌کنند و می‌خندند و آبروی مرا می‌برند و مرا دروغگو خطاب می‌کنند، بعد کار به جایی رسید که در خانه خودش پسرش او را استهزا میکرد. حضرت به او فرمود یا ذریح دع‌الناس؛ مردم را رها کن، تو آبرویت را در راه ما خرج کردی؛ بگذار مردم هر طرف می‌خواهند بروند، ما جواب تو را می‌دهیم.
بنابراین درجات بذل و بخشش در راه اهل‌بیت (علیه السلام)  مختلف است که البته در اوج آن‌ها بذل جان مهم‌ترین آنهاست.
بذل جان بهترین راه رسیدن به لقاءالله است بنابراین لقای الهی بستگی به میزان بذل داشته‌های انسان در راه ولایت دارد. یکی مال، دیگری جان و عده‌ای قلم و آبرویش را می-‌دهند، اما چیزی عزیزتر از جان نداریم، لذا وجود حضرت سیدالشهدا (علیه السلام)  و سایر اهل‌بیت (علیه السلام)  در راه خدا و اصحاب نیز در راه اهل‌بیت (علیه السلام)  که همان راه خداست،  بذل جان می‌کنند.

علامه امینی ازقلم وجان وآبرومایه گذاشت این همه خدمت کردندچه قدر زحمت کشیدند کشورهای مختلف کتابخانه های عظیم ،بعضاًبه او اجازه نمیدادنداما بازحمت کتاب ارزشمندالغدیررا بسیارعالی ومستند ولایت حضرت امیررا ثابت کردند.قنبرکمیل ،میثم تمار،مالک اشتر

علی ای همای رحمت توچه آیتی خدا را                                   که به ماسوا فکندی همه سایه همارا

این شعرشهریار چه غوغایی به پاکرده درولایت امیرالمؤمنین!!!

IMG_8359

از ولایت به عنوان اساس و شالوده اسلام یاد شده است. اسلام بر پنج پایه بنا شده است: «بُنِیَ الْإِسْلَامُ عَلَى خَمْسٍ عَلَى الصَّلاَه وَ الزَّکَاه وَ الصَّوْمِ  وَ الْحَجِّ وَ الْوَلاَیَه وَ لَمْ یُنَادَ بِشَیْ ءٍ کَمَا نُودِیَ بِالْوَلاَیَه: اسلام بر پنج پایه استوار است: بر پا داشتن نماز، روزه ماه مبارک رمضان، دادن زکات، حجّ خانه خدا (کعبه)، و ولایت (و قبول امامت) ما خاندان رسالت» (عاملی، ۱۴۱۲ق.، ج ۱: ۱۴). درباره ترک چهار پایه نخست، (در بعضی از موارد) رخصت داده شده است، ولی در مورد ترک ولایت، هیچ گونه رخصتی داده نشده است؛ یعنی کسی که ثروت ندارد، بر او زکات واجب نیست و کسی که مستطیع نیست، حج بر او واجب نیست و کسی که بیمار است، نشسته نماز بخواند و در ماه رمضان روزه نگیرد، ولی در باب ولایت، خواه انسان صحیح و سالم باشد یا بیمار، ثروتمند باشد یا فقیر، حتماً لازم است به ولایت و امامت امامان معصوم معتقد باشد.

دومین ویژگی شیعیان از نظر امام علی(ع) « اَلمُتَحابّونَ فى مَوَدَّتِنا » است؛ یعنی برای خاطر خدا با ھم دوست اند. شیعه علی کینه به دل ندارد گاه مدتها با هم قهرمیکنند!!!قطع رحم میکنند!!!شیعیان علی علیه السلام باید به هم عشق بورزند!!کینه عداوت وکدورت ازهم نداشته باشند!!

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم.

{وَمَنْ جَاءَ بِالسَّیِّئَهِ فَکُبَّتْ وُجُوهُهُمْ فِی النَّارِ هَلْ تُجْزَوْنَ إِلا مَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ }(نمل، ۹۰)

«و کسانی که کارهای ناپسند انجام می‌دهند به رو در آتش افکنده می‌شوند، آیا جزائی جز سرای آنچه می‌کردید، به شما داده می‌شود؟»سپس آتش دوزخ، چهره‌هایشان را فرا می‌گیرد و می‌سوزاند در حالی که حائلی میان آتش و خود نمی‌بینند:

{تَلْفَحُ وُجُوهَهُمُ النَّارُ وَهُمْ فِیهَا کَالِحُونَ (١٠۴)}(مؤمنون، ۱۰۴)«شعله‌های آتش دوزخ صورتهای ایشان را فرا می‌گیرد و آنان در میان آن چهره در هم کشیده (و پریشان و نالان) به سر می‌برند.»

#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@

شنبه ۵ خرداد ۱۰ رمضان وفات حضرت خدیجه(س) (۳ سال قبل از هجرت) //

دهم ماه مبارک رمضان روز وفات حضرت خدیجه (س) است ما هر چه از این بانو بگوییم کم گفته ایم آن هم متأسفانه فقط یکبار در سال در ماه رمضان !!

حضرت خدیجه کبرى(س) از بزرگ‌ترین و عالى مقام‌ترین بانوان اسلام محسوب مى‌گردند و از مقام و منزلت و جایگاه رفیعى در نزد پیامبر و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) برخوردار هستند.

آن بانوى بزرگوار تأثیر بسیار زیادى در زندگى حضرت رسول(ص) و نیز حوادث تاریخى اسلام به‌ویژه در سال‌هاى آغازین سخت و دشوار شروع رسالت داشت. به‌همین‌دلیل نقش و جایگاه والا و مؤثرى در اسلام دارند به‌ویژه این‌که مادر گرامى حضرت فاطمه زهرا(س) و از زنان برگزیده خداوند محسوب مى‌شوند.

IMG_8367

#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@

پنج‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۵ رمضان ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) (۳ هـ ق) و روز اکرام // آغاز هفته کمک به محرومان و مستضعفان

سبط اکبر حضرت امام مجتبی (ع) است که این ولادت بر مبارکی ماه رمضان افزوده است من ضمن عرض تبریک به یک نکته اشاره کنم که ایام ولادت امام مجتبی(ع) هفته اکرام ایتام و کمک به مستمندان است شاید بهترین فرصت برای رسیدگی به فقراء و مستمندان در همین ماه رمضان باشد آن هم در ایام ولادت امام مجتبی (ع) این حدیث نورانی را از خاتم انبیاء محمّد بن عبدالله (ص) در کتاب(کنزالاُمال/ ج۳/ص ۱۷۰) إن فِی الْجَنَّهِ داراً یُقالُ لَها دارُ الْفَرَحِ در بهشت خانه ای است که به آن خانه خوشحالی می گویند لا یَدْخُلُها إلاّ مَنْ فَرَّحَ یَتامَی الْمُؤْمِنِینَ کسانی به آن منزل وارد می شوند که به یتیمان نیکی و مهربانی نماید ، انشاالله از کمک به ایتام غفلت نکنید.این ایام ایام دستگیرى از مستمندان، فقیران و درماندگان است. گرچه انفاق در راه خدا در تمام ایام سال داراى پاداش و ثواب است اما در ماه مبارک رمضان داراى فضیلت برترى است؛ همچنان که رسول گرامى اسلام(ص) در خطبه شعبانیه فرمودند: «و تصدقوا على فقرائکم و مساکینکم؛ و بر تهیدستان و مستمندان جامعه خویش انفاق کنید.».

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$###$#$#$##$#$#$$#$

هفتم خرداد ماه مصادف با سالروز تأسیس مجلس شوراى اسلامى

در هفتم خرداد ماه سال ۱۳۵۹اولین دوره مجلس شوراى اسلامى با پیام حضرت امام خمینى(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامى تشکیل شد.

مجلس شوراى اسلامى مهم‌ترین و اصلى‌ترین رکن قانونگذارى و نظارت بر نظام جمهورى اسلامى ایران است که نمایندگان آن به‌صورت مستقیم و با راى مخفى مردم انتخاب مى‌شوند.مجلس شورای اسلامی در جمهوری اسلامی دارای جایگاه بس رفیعی می باشد. به خصوص این که مجلس طبق فرمایش حضرت امام، در راس امور می باشد. از سویی دیگر دشمنان انقلاب اسلامی برای  نفوذ در بدنه کشور و انقلاب اسلامی نقشه های فراوانی را در سر خود می پرورانند که یکی از منافذ نفوذ را ورود به مجلس شورای اسلامی و مرکز قانون گذاری می دانندچشم امید مردم به مجلسی است که در جهت حل مشکلات مردم و اداره مطلوب کشور حرکت کند تا به‌عنوان یک ریل‌گذار خوب، اصل سوم قانون اساسی را که پاسخگویی به نیازها و مطالبات مردم را مطالبه کرده، محقق نمایند. مجلس انقلابی و در تراز جمهوری اسلامی مجلسی است که براساس سوگند نمایندگان پاسدار ارزش‌ها و مبانی اسلامی بوده و با قاطعیت پاسدار هویت اسلامی و استقلال کشور دفاع دربرابر هجمه‌هایی باشد که ارزش‌های اسلامی و استقلال کشور را تهدید می‌کند.

اکنون وبا گذشت بیش از دوسال از عمر مجلس دهم به نظر مى‌آید که هنوز مطالبات رهبرى از این مجلس باقى است و این نمایندگان هستند که باید با اهتمام و تلاش خود بتوانند با برآوردن مطالبات رهبرى که همان مطالبات واقعى مردم است، نقش تاریخى خود را در مواجهه با جنگ اقتصادى و فرهنگى دشمنان علیه نظام اسلامى به درستى ایفاکنند.

«انقلابی بودن شاخصه‌هایی دارد که از جملۀ آنها این است که قانون اساسی جمهوری اسلامی و اهداف انقلاب و آرمان‌های امام و رهبری و منش آنها را خوب بفهمیم و در همان مسیر حرکت کنیم. مثلاً بعد از قضیۀ حملۀ تروریستی به مجلس (که درآستانه سالگرد این حمله ناجوانمردانه تروریستی هستیم )حملۀ متقابل سپاه به مواضع داعش، شاید حدود ۱۵۰ نماینده بیانیۀ تشکر از سپاه را امضا کردند، درحالی‌که دشمن این‌طور رفتار نمی‌کند؛ مثلاً در یکی از مصوبات تحریمی سنای آمریکا، از ۱۰۰ سناتور ۹۸ نفر به تحریم‌های ایران رأی مثبت دادند!»

IMG_8375

یامثلا «در قضیۀ برخورد با حقوق‌های نجومی هم عملکرد مجلس انقلابی و قاطع نبود، درحالی‌که مردم حداقل از نمایندگانشان که با رأی مستقیم خود آنها انتخاب شده‌اند، انتظار شفافیت و قاطعیت داشتند،{تکبیرنمازگزاران} اما مجلس نمرۀ خوبی نگرفت.»

در خصوص فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر تعیین شروطی برای مذاکره با اروپا دررابطه باادامه برجام ،مقام معظم رهبری با توجه به نگرانی های ملت، فرمایشاتی داشتند که رهنمونی برای نمایندگان مجلس شد تا بتوانند در قبال وظایف خود اقداماتی را انجام دهند.فرمایشات مقام معظم رهبری ۱۲ فراز داشت که باید هر کدام تبدیل به قانون شودتا دست دشمن را ببندیم

این رابدانندخط قرمز مذاکره کنندگان برای مذاکره با اروپا شروطی است که مقام معظم رهبری تعیین کردند که در مجلس باید به قانون تبدیل شود تا کسی نتواند به صورت شفاف از این خطوط عبور کند.

البته سخنان مقام معظم رهبری در همه زمینه ها خط قرمز و فصل الخطاب است و عبور از آن خلاف شرع و قانون است.{تکبیرنمازگزاران}

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$ 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --