اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:شمارش معکوس برای فروپاشی رژیم پوشالی صهیونیستی آغاز شده است

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:شمارش معکوس برای فروپاشی رژیم پوشالی صهیونیستی آغاز شده است

به گزارش دفترامام جمعه حسن آبادنمازجمعه اینهفته دراولین جمعه ماه مبارک رمضان با حضورگسترده امت خداجو وروزه داربه امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- دعای رسول خدا (ص)درهنگام حلول ماه رمضان.

۲- با طلیعه ی هلال این ماه، درهای رحمت و کرامت الهی به روی جامعه ی مومنین گشوده میشود.

۳- پنج اثرتلاوت قرآن وانس باقرآن درکلام رسول خدا(ص)

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$##$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$##$

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱-هرگاه اضطراب و نگرانى‌ها و مشکلات و نابسامانى‌ها و فتنه‌ها بر جامعه سایه افکندبه قرآن رجوع کنید

۲-بسیج بار دیگر در میدان تحولات منطقه واردشده و بازیگر اصلى این صحنه است.

۳-خروج آمریکا از برجام مى‌تواند دستاوردهاى فراوانى براى جمهورى اسلامى ایران به همراه داشته باشد.

۴- اقدام گستاخانه ترامپ به استحکام پایه‌های سست و بی‌ریشه رژیم صهیونیستی نخواهد انجامید.

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

 

اوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی الله و نَظمَ اَمرکُم. ما افزون بر این‌که چیزی نمی‌خوریم و نمی‌آشامیم، باید مواظب باشیم حداقل در روزهای ماه مبارک رمضان گناه از ما سر نزند تا روزه ما قبول شود، باید مواظب گوش و چشم خود باشیم و تنها شکم ما روزه‌دار نباشد بلکه بقیه اعضای بدن نیز روزه بگیرند،

شیخ صدوق در کتاب «من لا یحضره الفقیه» آورده است: «و کان رسول الله صلى الله علیه و آله اذا اهل هلال شهر رمضان استقبل  القبله و رفع یدیه و قال: «اللَّهُمَّ أَهِلَّهُ عَلَینَا بِالْأَمْنِ وَ الْإِیمَانِ وَ السَّلامَهِ وَ الْإِسْلامِ وَ الْعَافِیهِ الْمُجَلَّلَهِ وَ دِفَاعِ الْأَسْقَامِ {وَ الرِّزْقِ الْوَاسِعِ}وَ الْعَوْنِ عَلَی الصَّلاهِ وَ الصِّیامِ وَ الْقِیامِ وَ تِلاوَهِ الْقُرْآنِ اللَّهُمَّ سَلِّمْنَا لِشَهْرِ رَمَضَانَ وَ تَسَلَّمْهُ مِنَّا وَ سَلِّمْنَا فِیهِ حَتَّی ینْقَضِی عَنَّا شَهْرُ رَمَضَانَ وَ قَدْ عَفَوْتَ عَنَّا وَ غَفَرْتَ لَنَا وَ رَحِمْتَنَا»

رسول الله(ص) هنگامى که رویت هلال رمضان مى‌‏فرمود، رو به قبله مى‏‌نمود و دستهاى مبارکش را بلند مى‏‌کرد و مى‏گفت: پروردگارا این ماه را بر ما نو گردان به امن و امان، و سلامتى و اسلام، و تندرستى شایان تشکر، و روزى فراخ، و بر طرف ساختن دردها و ناملایمات، بار پروردگارا روزى کن ما را روزه و قیام براى عبادت، و تلاوت قرآن در این ماهphoto_2018-04-12_13-23-01، و او را براى ما سالم و تمام گردان، و او را از ما سالم بدار، و ما را در این ماه سالم و تندرست فرما.

ماه مبارک رمضان، ماه فضیلت و کرامت است. با طلیعه ی هلال این ماه، درهای خاصه ای از رحمت و کرامت الهی به روی جامعه ی مومنین گشوده شده و مومنان به ضیافت الهی خوانده می شوند.

چند نکته دراین دعا آمده که ازخداوند طلب میکنیم

۱_خدایا این ماه را برای ما ماه امنیت قرار بده. امنیت داشتن خیلی مهم است بعضی مسلمانان درگیرجنگ هستند نمیتوانند درامنیت به عبادت وروزه داری بپردازند

۲- خدایا این ماه را برای ما ماه سلامت قرار بده.بعضی بیمارند حسرت یک روزروزه گرفتن رادارند.

۳-خدایا دردها و ناملایمات راازمادوربفرما

۴-خدایا روزی وسیع به ما مرحمت بفرما

۵- پروردگاراروزه و قیام براى عبادت روزى ما کن

۶-خداوندا توفیق تلاوت قرآن دراین ماه به مامرحمت بفرما

درفراز دیگر به خداوند عرضه میدارد :«اللَّهُمَّ سَلِّمْنَا لِشَهْرِ رَمَضَانَ وَ تَسَلَّمْهُ مِنَّا وَ سَلِّمْنَا فِیهِ حَتَّی ینْقَضِی عَنَّا شَهْرُ رَمَضَانَ وَ قَدْ عَفَوْتَ عَنَّا وَ غَفَرْتَ لَنَا وَ رَحِمْتَنَا»

دراین فراز سه نوع سلامت را ازخدا طلب میکنند

۱-خدایا ماه رمضان رابرای ماسالم قراربده

۲-خدایاماه رمضان را ازما سالم بپذیر

۳-خدایا مارادرماه رمضان سالم قراربده

یک روایت پیرامون تلاوت قرآن وانس باقرآن عرض کنم وخطبه اول را به پایان برسانم:

« إِنْ أَرَدْتُّمْ عَیْشَ السُّعَدَاءِ، ومَوْتَ الشُّهَدَاءِ، والنَّجَاهَ یَوْم الحَسْرَه، والظِّل یَوْم الحَرُور، والْهُدَى یَوْم الْضَّلَالَه، فَادْرُسُوا القُرآنَ، فإنّه کَلَامُ الرَّحْمن، وحِرْزٌ مِن الشَّیْطَانِ، ورجَحَانٌ فِی الْمِیزَان »

اگر زندگی سعادتمندان،مرگ شهیدان، نجات روز حسرت(قیامت)، سایه روز سوزان و هدایت در روز گمراهی را می خواهید، قرآن را یاد بگیرید که آن سخن خدای مهربان است و سپری است در مقابل شیطان و سنگینی در ترازوی اعمال.

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم.

ترک گناه را یکی از مهمترین اعمال ماه مبارک رمضان است گناه ماه مبارک رمضان با دیگر ماه‌ها خیلی فرق دارد و عقوبت بسیار بیشتری به دنبال خواهد داشت.خود نفس ما شیطان داخلی ما است و موجب انحراف و انحطاط ما خواهد شد، باید مبارزه با نفس را بیاموزیم و اجازه ندهیم نفس اماره بر ما مسلط شود

#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@

حلول ماه مبارک رمضانوبهره‌مندی از بهار برکت قرآن

 ماه رمضان، ماه نزول قرآن است. به‌همین‌دلیل این ماه مبارک به‌دلیل زمینه بسیار مناسبى که براى عبادت و بندگى خداوند فراهم مى‌نماید، بهترین ماه براى بهره مندى از تعالیم و برکات علمى و معنوى این کتاب آسمانى است. از این‌رو، توصیه‌هاى زیادى براى قرائت و تدبر در قرآن از سوى ائمه معصومین بیان شده است.

 در خطبه‌اى که امیرمؤمنان على(ع) در روز اول ماه رمضان، در مسجد کوفه، ایراد فرموده است، این جمله به چشم مى‌خورد: «أیُّهَا الصَائِمُ ! تَقَرَّبَ إِلَى اللهِ بِتِلَاوَهِ کِتَابِهِ فِى لَیْلِکَ وَ نَهَارِکَ؛ فَإِنَّ کِتَابَ اللهِ شَافِعٌ مُشَفَّعٌ یَشْفَعُ یَوْمَ الْقِیَامَهِ لِأهْلِ تِلَاوَتِهِ، فَیَعْلُونَ دَرَجَاتِ الْجَنَّهِ بِقِرَاءَهِ آیَاتِهِ؛ اى روزه‌دار! در شب و روزت با تلاوت کتاب خدا به او تقرّب بجوى، که همانا کتاب خدا شفیعى است که روز قیامت شفاعتش براى قرآن خوانان پذیرفته است و با قرائت آیات آن، از درجه‌هاى بهشت بالا مى‌روند.»

امید است که مومنان روزه دار به این موضوع در این ماه مبارک توجه خاص نمایند و با برگزارى مراسم و جلسات انس با قرآن و قرائت و تفسیر قرآن، همگان به‌ویژه نوجوانان و جوانان را از تعالیم آسمانى آن بهره‌مند نمایند و قرآن این کتاب آسمانى را که امروزه در مهجوریت قرار گرفته است، در سبک زندگى اسلامى و برنامه تربیتى و خانوادگى و اجتماعى خود سرلوحه و الگو قرار دهند و با تمسک و پناه بردن به آن از فتنه‌هاى زمانه که امروزه ما را بیشتر از هر زمان دیگر فراگرفته است، رهایى یابند و به این توصیه پیامبر گرامى اسلام عمل نمایند که مى‌فرمایند: «اذا التبست علیکم الفتن کقطع اللیل المظلم فعلیکم بالقرآن؛ هرگاه اضطراب و نگرانى‌ها و مشکلات و نابسامانى‌ها و فتنه‌ها مانند پاره‌هاى شب ظلمانى بر جامعه شما سایه افکند و درحل مشکلات راه به جایى نبردید برشما باد که به قرآن رجوع کنید و راهنمایى‌هاى نجات بخش آن‌را ملاک عمل قرار دهید.» (بحار: ج ۹۲،ص ۱۷) هم‌چنین زمانیکه نابسامانى‌ها وبى‌نظمى‌ها جامعه و حیات فردى و یا معنوى ما را دچاربى‌نظمى و اختلال نموده است به قرآن که نظم دهنده و ترتیب دهنده امور اجتماعى است، تمسک جویند.

#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@

پنج‌شنبه ۳ خرداد ۸رمضان فتح خرمشهردر عملیات بیت‌المقدس (۱۳۶۱ هـ ش) و روز مقاومت، ایثار و پیروزی

سوم خرداد ماه یادآور حماسه جاودانه آزادى خرمشهر از اشغال رژیم بعث عراق و سند ایستادگى یک ملت در برابر سلطه گران است.آن‌روز که امپراتورى خبرى تصاویر صدام را در جبهه‌هاى جنگ به دنیا مخابره کردند، تصور نمى‌کردند که شمارش معکوس عمر او را کلید زده‌اند. صدام که سرمست از قدرت و تبلیغات بود سوداى فتح چند روزه تهران را در سرداشت اما در مدت زمان کوتاهى ماشین جنگى او زمینگیر شد و ۴۴ کشور حامى او اعتراف کردند که ارتش صدام در برابر مقاومت نیروهاى ایرانى شکست خورده است. این پیروزى‌هاى بزرگ با فرهنگ و تفکر بسیجى و گفتمان مقاومت به نتیجه رسید.

اکنون، مى‌توان گفت بسیج بار دیگر در میدان تحولات منطقه واردشده و بازیگر اصلى این صحنه است. جوانان مجاهد و شهادت‌طلب عراقى، لبنانى، سورى، پاکستانى، افغانستانى، یمنى و… با الگوگیرى از این یادگار امام راحل(ره) با کم‌ترین امکانات، اما با ایمان حداکثرى به میدان آمده و ابتکار عمل را در دست گرفته‌اند.
اگر امروز فرهنگ شهادت‌طلبى در هر کوى و برزنى از عراق سارى و جارى است، نباید فراموش کرد که حشدالشعبى پیروز میدان مبارزه با تکفیر، بسیج مستضعفین را الگوى خود قرار داده است. آنچه جوانان مدافع حرم را از اقصى نقاط جهان اسلام براى دفاع از اسلام ناب در مقابل اسلام جعلى و آمریکایى به سوریه کشانده است، «فرهنگ و تفکر بسیجى» است که از دوران دفاع مقدس براى ما به یادگار مانده است.

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#

انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالى با قربانى کردن ۷۰ فلسطینى وسکوت شرم آورسران برخی کشورهای مرتجع عرب !

در هفتادمین سالروز تشکیل رژیم اشغالگر قدس که به «یوم النکبه» مشهور است، انتقال سفارت آمریکا به قدس صورت گرفت.

سرانجام با پایان این ۶ ماه دولت آمریکا در مراسمى نمادین روز دوشنبه این هفته، سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل کرد و به همین منظور هیئتى بلندپایه از آمریکا با حضور افرادى چون استیو منوچن، وزیر خزانه دارى، ایوانکا ترامپ و جارد کوشنر دختر و داماد ترامپ و نزدیک به ۳۰۰ نفر از نمایندگان کنگره آمریکا به قدس اشغالى سفر کردند.
تصمیم ترامپ مبنى بر انتقال سفارت ایالات متحده آمریکا به قدس شریف آن هم در سالروز نکبت سلطه صهیونیست‌ها در راستاى اقدامات ماجراجویانه ترامپ در خاورمیانه است که با چراغ سبز آل سعود و دیگر مزدوران برخى کشورهاى عربى منطقه صورت‌گرفته است.
همراهى و سازش مزدوران آل سعود و همپیمانان او با صهیونیست‌هاى نژاد پرست که ننگ دیگرى را بر تاریخ جنایات و خیانت‌هاى سران مرتجع دولت‌هاى عربى منطقه خواهد افزود، فراموش شدنى نیست. سکوت و سازش و همدلى آل سعود و آل صهیون پیوند سیاه و ننگین وهابیت پلید صهیونیسم نژاد پرست را در جهان به نمایش مى‌گذارد.
بدون‌شک اقدامات خیانت بار آل سعود و مزدوران هم پیمان او در همراهى ذلیلانه با آمریکا و صهیونیسم در به تاراج دادن اهداف ملت مظلوم فلسطین بدون پاسخ نخواهد ماند.
تردید نباید داشت که بذل و بخشش‌هاى ذلیلانه و حقیرانه آل سعود به آمریکا و صهیونیسم و دوشیده شدن شیر سرمایه‌هاى مسلمانان از سینه ناپاک آل سعود و هم پیمانان او در آینده نزدیک همچون سیلى خروشان تاج و تخت سست پادشاهى و قبیله‌اى آنان را به زباله دان تاریخ خواهد فرست.
در جریان تظاهرات امسال فلسطینى‌ها در هفتادمین روز تأسیس رژیم صهیونیستى که به «یوم النکبه» معروف است، مسأله اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس هم به آن اضافه شده بود، که بر اثر حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینى‌ها دست کم ۶۱ فلسطینى شهید و بیش از ۲۷۷۰ تن زخمى شدند که از بین زخمى شدگان ۲۲۵ تن کودک و ۷۹ تن زن بوده و هشت تن از شهدا نیز کودک بودند. هم‌چنین در جریان این کشتار فلسطینى‌ها توسط نظامیان صهیونیست، ۱۳ خبرنگار زخمى شدند.

در سالروز یوم النکبه (روز نکبت)، همه ساله شاهد تظاهرات فلسطینى‌ها علیه رژیم صهیونیستى هستیم که بر اشغالگرى رژیم غاصب تأکید مى‌کنند.
تظاهرات امسال که همزمان با مسأله انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس بود، تبدیل به صحنه جنایت دوباره نظامیان صهیونیست شد.

غیر از کشورهاى محور مقاومت، بسیارى از کشورهاى عربى عملا تنها به مخالفت زبانى اکتفا کردند و برخى مثل بن سلمان ولیعهد سعودى حتى از این ایده حمایت نیز کردند.
از همین رو سران رژیم اسرائیل و آمریکا معتقدند تصمیم انتقال سفارت با کوچک‌ترین واکنش عملى کشورهاى عربستان، مصر، اردن، بحرین و امارات رو به رو نخواهد شد، چراکه این دولت‌ها طى یک سال گذشته بارها در آشکارا و نهان بر لزوم سازش با اسرائیل تأکید کرده‌اند.

این اقدام وحشیانه صهیونیست‌ها واکنش شدید ایران و برخى دیگر از کشورها، همچون ترکیه را برانگیخت، اما سران کشورهاى مرتجع عربى سکوت کرده و تنها خواستار عدم کشتار فلسطینى‌ها شدند و البته دبیر کل اتحادیه عرب این اقدام را شدیدا محکوم کرد.

در این برهه حساس به نظر مى‌رسد کشورهاى منطقه به جاى پرداختن به نزاع‌هاى درونى و تسلیح خود براى تهدید سایر کشورهاى اسلامى، باید تمامى ابزارها و نیروهاى ملى و مردمى خود را در جهت مبارزه با سیاست‌هاى توسعه طلبانه و ضد بشرى رژیم صهیونیستى به کار گیرند.{تکبیرنمازگزاران}

این اقدام گستاخانه ترامپ نه تنها به استحکام پایه‌های سست و بی‌ریشه رژیم صهیونیستی نخواهد انجامید، بلکه خون‌های پاک شهیدان و مجاهدان فلسطینی و به ویژه کودکان و زنان و سالخوردگان بی‌گناه، وهمانطور که مقام معظم رهبری فرمودندرژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده رانخواهددیدلذاشمارش معکوس برای فروپاشی رژیم پوشالی صهیونیستی آغاز شده و تردیدی نیست، بر اساس وعده الهی طومار رژیم اشغالگر قدس را برای همیشه درهم خواهد پیچید.{تکبیرنمازگزاران}

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$ 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --