اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه درخطبه های نمازعیدسعیدفطر:متمرکز کردن همه توان برای رفع مشکلات،توقع مردم ازمسئولین است

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه درخطبه های نمازعیدسعیدفطر:متمرکز کردن همه توان برای رفع مشکلات،توقع مردم ازمسئولین است

به گزارش دفترامام جمعه حسن آباد نماز باشکوه عید سعید فطر نم به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”در زمین چمن شهرداری حسن آبادبرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- باورمان را نسبت به خدای متعال تقویت کنیم

۲- ارزش انسان به همت و عزم و اراده اوست

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$##$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$##$

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱- در صبح روز عید فطر منادى [از آسمان‌] ندا مى‌کند، صبح زود به‌دنبال گرفتن جوایزتان باشید.

۲-توجه به وحدت واتحادوحل مشکلات اقتصادی مردم، دو درس ازدرسهای عیدسعیدفطرواین اجتماع عظیم!

۳-از حاشیه سازی بایدپرهیز کرد و بایدمشکلات مردم را برطرف کرد.

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_8417

اوصیکُم یَاعِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی الله و نَظمَ اَمرکُم.

ماه مبارک رمضان با همه خوبی‌ها، برکت‌ها، رحمت و مغفرتسپری شدوامروز روز عیدسعیدفطر است لذا ابتداعید سعید فطر را به همه شما نمازگزاران عزیزوبه همه مسلمانان جهان قطب عالم امکان امام عصر ارواحنا له الفدا ومقام معظم رهبری تبریک عرض میکنم

راز و نیاز با خدا، بیداری در هنگام سحر، خواندن دعاها و نوافل، تلاوت قرآن، رسیدگی به فقرا و نیازمندان، اطعام ایتام، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد معنویتی بوده که در ماه مبارک رمصان بعضاًبه دست آورده ایم

ماه مبارک رمضان دستاوردهای فراوانی ازجمله صله‌رحم، خدمت به مردم، تمسک به قرآن و عترت، حضور در مساجد و نمازجمعه، احیا شب‎های قدر، اقامه نماز جماعت و جمعه، انس با قرآن، تلاوت قرآن داشته است که همه این‌ها از دستاوردهای معنوی ماه مبارک رمضان بوده است.در ماه مبارک رمصان تمام اعضا و جوارح در کنترل بوده است؛ چشم، گوش، زبان و دست در کنترل بوده از لقمه حرام پرهیز شده، حلال و حرام رعایت شده این‌ها سرمایه‌های معنوی ماه مبارک رمضان است.

اما سؤال این است که چگونه می‎توان از دستاوردهای معنوی ماه مبارک رمضان در بعد از ماه رمضان محافظت و آن‌را استمرار بخشید و مراقبت از این آثار معنوی چگونه است؟

ماه مبارک رمضان موضوع مهمی است اهل عرفان و بزرگان برای مراقبت از ماه رمضان دستورالعمل‌هایی را ارائه داده‌اند که یکی‌از راه‌های مراقبت از اعمال رمضان این است که باورمان را نسبت به حضورخدای متعال تقویت کنیم چراکه اگر باور داشته باشیم خدا مراقب و مواظب ماست و حاضر و ناظر است رمضان و غیر ماه رمضان فرقی نمی‌کند.

در قرآن‌کریم آمده است که: «آیا نمی‌دانید خدا شما را می‌بیند» پس اگر باور داشته باشیم که هرکجا باشیم خدا با ماست پس هیچ‌گاه احساس ضعف و شکست نمی‌کنیم کمااینکه وقتی کسی بداند خدا مراقب اوست هرگز دست به معصیت نمی‌زند.

اگر ما بدانیم در محضر خدا هستیم و خداوند متعال از اعمال ما آگاهی دارد هیچ چیزی نه در آسمان و نه در زمین نزد خدا مخفی نیست و خدا به همه امور آگاه است و این‌که اگر بدانیم خدا چشم خیانت‌کار و دست ظالم را می‌بیند و قلب ریاکار را می‌شناسد، به سراغ گناه و معصیت نخواهیم رفت.

راه دوم برای حفظ دستاورد ماه مبارک رمضان این است که عزم و تصمیم بر استمرار عمل داشته باشیم، همت بلند بر انجام عمل و تلاش فراوان برای استمرار عمل داشته باشیم و با خدا برای انجام کار نیک پیمان ببندیم.

بعد از ماه مبارک رمضان نه تنها نباید اعمال‌مان کم شود بلکه باید سبقت و سرعت بگیریم کمااینکه امام علی(ع) در این رابطه می‎فرماید: «ای مردم عمل کنید، عمل کنید کار را به نهایت برسانید و در عمل خیر شکیبایی بورزید و صبر و استقامت به خرج دهید اخلاص داشته باشید چراکه اگر شما عمل را به پایان نرسانید به مقصود نمی‎رسید و با مقصد فاصله زیادی دارید».

IMG_8431

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم

دو مطلب به محضر شما عرض میکنم:

اولین مطلبى که وظیفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى خود میدانم عرض بکنم، عرض سپاس و قدردانى است از شما اهالی خوب حسن آباد به خاطر نمایش عظمتى که در روز قدس داشتید. روز قدس یک روز جهانى است. یک پیام جهانى هم دارد. نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى این است که امت اسلامى زیر بار ظلم نمیرود، ولو این ظلم از پشتیبانى بزرگترین و قدرتمندترین دولتهاى عالم برخوردار باشد.

مطلب دوم:

دررابطه با عید سعید فطرکه از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمین جهان است که با پایان یافتن ماه مبارک رمضان و یک ماه عبادت و بندگى، مسلمانان جهان این روز را جشن مى‌گیرند و گستردن این خوان نعمت الهى را شکرگزارى مى‌کنند. مؤمنان و روزه‌دارانى که از حضور در مهمانى پروردگار خویش شاد و مسرورند و از او مى‌خواهند که نعمت‌هاى خویش را بر آنان تکمیل نماید و با قبول طاعات و عبادت آنان، جوایز الهى خویش را بر آنان ارزانى دارد. چنان‌که از امام صادق(ع) نقل شده است که فرمود: «إِذَا کَانَ صَبِیحَهُ یوْمِ الْفِطْرِ نَادَى مُنَادٍ اغْدُوا إِلَى جَوَائِزِکُمْ؛ زمانى که صبح روز عید فطر مى‌شود منادى [از آسمان‌] ندا مى‌کند، صبح زود به‌دنبال گرفتن جوایزتان باشید.»

توجه به دو درس ازنمازعیدسعیدفطرواین اجتماع عظیم

۱-وحدت واتحاد

در حقیقت نماز روز عید سعید فطر نیز به یک معنا شکرانه این نعمت الهى در ماه رمضان و تولد جدید است. چنان‌که در نماز عید فطر بارها به خداوند عرض مى‌کنیم: «ادخلنى فى کلّ خیر ادخلت فیه محمّدا و آل محمّد»؛ ما را به آن بهشت مصفاى ایمان و اخلاق و عمل که این برگزیدگان را در آن‌جا دادى، وارد کن. «و اخرجنى من کلّ سوء اخرجت منه محمّدا و آل محمّد صلواتک علیه و علیهم»؛ از آن دوزخ عمل ناشایست، اخلاق ناشایست، عقیده‌ى ناشایست که این بزرگواران و عزیزان عالم خلقت را از آن محفوظ و مصون نگاه داشتى، ما را خارج کن.

باید به خود بیاییم که اگر در دل‌هاى ما،انگیزه‌هاى اختلاف و نفاق و دوگانگى وجود دارد، آن‌ها را هرچه مى‌توانیم، ضعیف کنیم، در دل خودمان آن‌ها را سرکوب کنیم.اگردر دنیاى اسلام اتّحاد تأمین شود و دل به‌سوى خدا گرایش داشته باشدعزّت مردم هم تأمین خواهد شد.

IMG_8403

۲-توجه به حل مشکلات جامعه

از اعمال واجب در این عید سعید، پرداخت زکات فطره است. این عمل عبادى که باید با قصد قربت و در اسرع وقت انجام گیرد، نشان‌دهنده توجه به حل مشکلات قشر محروم و فقیر جامعه از سوى تمامى روزه‌داران و به‌عنوان کامل‌کننده اعمال عبادى ماه رمضان و عملى واجب و دین است.

مستحضر هستیدما امروز دچار مشکل هستیم و نمی‌شود این مشکلات را نادیده گرفت. افزایش قیمت‌ها، اشتغال و بیکاری  مهم است. از حاشیه سازی بایدپرهیز کرد و بایدمشکلات مردم را برطرف کرد. متمرکز کردن همه توان برای رفع مشکلات توقع مردم از مسئولین است.

مهم این است که مسئولان محترم خودرا با این خواسته‌ها همدل و همصدا باشند و در جهت برآوردن خواسته‌های آنان عزمشان را به صورت جدی جزم کنند.

قطعا اگر مسئولان همراه با مردم و در دل مردم باشند، دقیقا میتوانندبدانند خواسته‌های مردم چیست و از کوچکترین تلاشی در جهت رفع مشکلات و خواسته‌های مردم خصوصاًمشکلات اقتصادی فروگذار نخواهند کرد. معروف است از شخصی پرسیدند که قیمه با «قاف» درست است یا با «غین» گفت با هیچکدام، با گوشت! لذا باید تلاش کرد که قدرت خرید مردم بالا برود.

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$ 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --