اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه: قوه قضائیه پیشانی نظام است،اقتداراو اقتدارتمام قوا است.

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه: قوه قضائیه پیشانی نظام است،اقتداراو اقتدارتمام قوا است.

به گزارش دفترامام جمعه حسن آباد نماز جمعه اینهفته هشتم تیرماه ۹۷ امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”در مصلی امام خمینی حسن آبادبرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱-دلائل انحراف ازنظر علوم تربیتی ۳چیز است.

۲-اولین مرحله واولین مرتبه تربیت فرزندانتخاب درست همسر است.

۳-بیشترمشکلات فردی واجتماعی دراثرنوع غذاهایی است که مصرف میشود

۴-شیرمادرازجنبه های مختلف برکودک اثر میگذارد.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱-توصیه های امام رضا(ع)به شیعیان ازطریق حضرت عبدالعظیم حسنی!!

۲-قوه قضائیه پیشانی نظام است،اقتداراو اقتدارتمام قوا است.

۳-تضعیف قوه قضائیه برخلاف موازین شرع واسلام است.

۴-درمبارزه با اعتیاد باید به علتهای اعتیادتوجه بیشتری شود.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_8481

اوصیکُم یَاعِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی الله و نَظمَ اَمرکُم. 

قال رسول الله (ص) : «اَکْثَرُ ما تَلْجُ بِهِ اُمَّتیَ الْجَنَّهَ تُقْوی اللهِ وَ حُسْنُ الْخُلْقِ» (کافی؛جلد۳؛صفحه۱۰۰) طبق این بیان نورانی رسول الله(ص) بیشترین چیزی که موجب بهشتی شدن انسان می شود رعایت تقوی الهی و خوش اخلاقی است.

موضوع بحث ما پیرامون تأثیر لقمه حلال وحرام درتربیت وسرنوشت انسان بود که هفته گذشته هم به به دوروایت دراین زمینه اشاره کردم.

دلایل انحراف فرزندان از نظر علوم تربیتی اسلامی

دلایل انحراف افراد به موارد مختلفی مربوط می شود که دانشمندان علوم تربیتی سه مکتب اصلی را در شکل گیری تربیت شخص، ذکر کرده اند که به مثلث شخصیت معروف شده است؛ انسان ها در این سه مکتب مراحل رشد و تربیت خود را طی می کنند که توجه به هر یک از این سه مکتب از اهمیت بسیاری برخوردار است.

۱-دامان مادر و آغوش پدر اولین مکتب تربیت فرزند است ۲-درس استاد معلم و جامعه و محیط کار، ۳- نقش رسانه ها و اماکن عمومی از جمله مکاتبی است که در تربیت فرزند، نقش اساسی دارند.

در عصر و زمان ما،رسانه های دیداری و شنیداری و مکتوب از جمله روزنامه ها، سایت ها، ماهواره ها، رادیو و تلوزیون و پیامک ها و سایر وسایل ارتباط جمعی نیز نقش مهمی در تربیت و یا انحراف افراد دارند، اما اسلام، برای همه این مکاتب و عرصه ها، برنامه های تربیتی دارد که توجه به آنها ضامن سعادت افراد است.

از نظر اسلام، انتخاب همسر، اولین مرحله و مرتبه تربیتی فرزند است که در این باره نیز روایات متعددی برای نحوه و معیارهای انتخاب همسر از لسان حضرات معصومین(علیه السلام) به چشم می خورد که توجه به آنها می تواند سعادت فرد و فرزندانش در آینده را تامین کند.

دین داری، ملاک اصلی در انتخاب همسر

دین داری را مهم ترین ملاک برای انتخاب همسر است که جوانان باید به این معیارتوجه داشته باشند چه بسیار افرادی که به خاطر جمال وزیبایی همسر، ثروت وی و یا ثروت پدر همسر، با وی ازدواج کردند که همین عوامل، بلای جان آنها شده است.

حدیثی از امام صادق(علیه السلام) در خصوص ملاک های انتخاب همسرواردشده که فرمودند: اگر کسی به خاطر زیبایی، مال دختر و یا خانواده وی با او ازدواج کند، خداوند، وی را به همان عوامل واگذار می کند و دست از حمایت وی بر می دارد؛ این در حالی است که اگر ملاک انتخاب، دیانت باشد، خداوند، بقیه عوامل را نیز برای وی فراهم می کند.

تربیت فرزند، از منظر اسلام ازدوران انعقادنطفه آغاز وپس از انعقاد نطفه وارد مرحله تازه ای می شود،که پس از آن مراحل رشد جنین نیز با دستوراتی از جانب اسلام همراه است که تا آغاز تولد فرزند در این مرحله ادامه دارد که خوردن غذای حلال در دوران بارداری و شیر حلال و پاک در دوران آغاز تولد، از جمله آنهاست.

IMG_8483

امروزه بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی در اثر غذاهایی است که به نحوی از راه حرام به دست آمده و در خانواده ها مصرف میشود. کودکانی که با غذای حرام تغذیه شوند و دوره حساس کودکی را به همین صورت سپری نمایند، فطرت دینی خود را از دست می دهند و به انواع خلافهادست می زنند. دلیل بر این مطلب کلامی است از امام حسین (ع) که در روز عاشورا پس از ناامیدی از هدایت لشگریان عمرسعد خطاب به آنان فرمودند: «به تحقیق، شکم های شما از حرام پر شده است.» یعنی گوشت و پوست شما از حرام پرورش یافته و قابل هدایت و اصلاح نیستید و حتی کلام امام معصوم (ع) بر شما تأثیری ندارد.

در این زمینه، رسول خدا (صلی‌الله علیه و آله: ) به زنان باردار توصیه فرمودند: «أَطْعِمُوا الْمَرْأَهَ فِی شَهْرِهَا الَّتِی تَلِدُ فِیهِ التَّمْرَ فَإِنَّ وَلَدَهَا یَکُونُ حَلِیماً نَقِیّا» به زن باردار در ماهی که در آن وضع حمل می‌کند، خرما بخورانید که فرزند او بردبار و پرهیزکار خواهد شد.مکارم الأخلاق ص ۱۶۹

طبق این روایت، خوردن خرما در دوره بارداری توسط مادر، به تربیت دینی کودک کمک می کند و او را متدین و با تقوا بار می آورد.

نخستین غذایی که پس از تولد، کودک از آن تغذیه می کند شیر مادر است. شیر مادر از جنبه های گوناگون بر کودک تأثیر می گذارد و آنچه مهم است تأثیرات روحی آن است. نسبت به تغذیه از شیر مادر و چگونگی آن دستوراتی از ائمه معصوم (ع) رسیده که قابل توجه است.یکی از توصیه‌های همیشگی امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) این بود که: «تَخَیَّرُوا لِلرَّضَاعِ کَمَا تَتَخَیَّرُونَ لِلنِّکَاحِ، فَإِنَّ الرَّضَاعَ یُغَیِّرُ الطِّبَاعَ»، چنانچه برای یافتن همسر خوب تحقیق می‌کنید، برای شیردادن به فرزندانتان نیز به‌دنبال شیر خوب بگردید؛ زیرا شیردهی طبع فرزند را دگرگون می‌کند.

و نیز فرمودند: « «تَوَقُّوا عَلَى أَوْلَادِکُمْ لَبَنَ الْبَغِیِّ مِنَ النِّسَاءِ وَ الْمَجْنُونَهِ، فَإِنَّ اللَّبَنَ یُعْدِی»، نگذارید زن بدکاره و دیوانه به فرزندتان شیر بدهد.زیرا شیر در اخلاق کودک سرایت می کند.»
از مجموع روایات، برمی آید که تغذیه حلال و مطلوب، اعم از شیر مادر و غذا، در دوره کودکی بر تربیت دینی کودک تأثیر فراوان دارد. از این رو بر پدران و مادران لازم است به این دستورات معصومین (ع) توجه کنند و از غذاهای حلال استفاده نمایند تا فرزندانی صالح و مفید، هم برای خودشان و هم برای جامعه تربیت کنند. شخصیت های بزرگ دینی و اسلامی در آغوش پدران و مادران مؤمن و متدین پرورش یافته اند که منشأ خیرات و برکات قرار گرفته اند. درباره شیخ انصاری(رحمه الله) نقل شده است که مادرش هیچ گاه بدون طهارت ووضوء، به ایشان شیر نداد. مرحوم شیخ انصاری در اثر این مراقبت ها و تربیت درست خانوداگی به مقامی رسید که جهان اسلام و حوزه های علمیه تا کنون مدیون خدمات علمی و فرهنگی اوست.

IMG_8486

*&*&*&*&*&&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

جمعه ۸ تیر ۱۵شوال ۱۵ شوال؛ وفات حضرت عبدالعظیم حسنى(ع) در شهررى (۲۵۲ ق)

حضرت عبدالعظیم در مدینه به دنیا آمد و به سامرا رفت و چهار امام را درک کرد. خدمت امام رضا (ع) رسید.بعد از امام رضا خدمت امام جواد رسید. خدمت امام هادی رسید، خدمت امام عسگری هم رسید.

امام رضا پیام می دهد. واسطه چه کسی است؟ عبدالعظیم حسنی. خیلی پیام مهمی است. انگار این شفای دردهای امروز جامعه ی ما است.البته این روایت را قبلا به محضرشماتقدیم کردم اززاویه دیگری به بخشی ازاین روایت نگاه میکنیم چندنکته دارد۱- حرف هایشان راست باشد.۲- امانت را خیانت نکنند.۳- «مُرْهُمْ بِالسُّکُوتِ وَ تَرْکِ الْجِدَالِ فِیمَا لَا یَعْنِیهِم» بگو که حرف هایی را که به دردشان نمی خورد، نگویند.

مگر لازم است همه چیزرا دراینترنت بگذاریم؟ مگر لازم است هرچه هست بنویسیم.چیزهایی که اطلاعات شما عمیق نیست و بصیر نیست چانه نزنید.

۴-«وَ إِقْبَالِ بَعْضِهِمْ عَلَی بَعْضٍ وَ الْمُزَاوَرَه ی» بگو دیدن همدیگر بروند. در جامعه قهر نکنند.

الآن جامعه ی ما تکه تکه شده است. خطهای سیاسی حتی افطاری ها سیاسی شده است.

امام رضا (ع) به عبدالعظیم حسنی فرمود: به شیعه ها بگو بروند دیدن همدیگر. «فَإِنَّ ذَلِکَ قُرْبَه یٌ إِلَی» اگر می خواهید به من نزدیک شوید، دیدن همدیگر بروید.

«وَ لَا یَشْغَلُوا أَنْفُسَهُمْ بِتَمْزِیقِ بَعْضِهِمْ بَعْضا» «تَمزیق» ، «کُلَّ مُمَزَّق» (سبا/۷) در قرآن است. «تمزیق» یعنی تخریب. «وَ لَا یَشْغَلُوا أَنْفُسَهُمْ بِتَمْزِیقِ بَعْضِهِمْ بَعْضا» همدیگر را خراب نکنید.

«وَ لَا یَشْغَلُوا» مشغول نکنید «تَمْزِیقِ بَعْضِهِمْ بَعْضا» او این را خراب می کند. این او را خراب می کند. همدیگر را خراب نکنید.

حرمت مؤمن ازکعبه بیشتر است !!مثالی بزنم اگر کسی به شما بگوید من شما را مکه می برم به شرطی که یک لجن به کعبه بمالید. هیچ کس حاضر نیست. امام صادق فرمود: کعبه عزیز هستی. بعد فرمود: آبروی مؤمن از تو هم عزیزتر است. چطور حاضر نیستی لجن به کعبه بمالی؟ خوب لجن به آبروی مردم هم نمال. هرچه دلت می خواهد بگویی.هرکس هرچه می خواهد می گوید.

IMG_8492

ولو سلیقه های شما مختلف است. اما کنار هم باشیداگر خواستید ببینید بهشتی هستید یا جهنمی، علامت بهشتی ها این است که به هم درود می گویند. «إِلاَّ قیلاً سَلاماً سَلاماً» (واقعه/۲۶)سلام سلام سلام! همه با هم. اما اگر دیدید به هم فحش می دهند.بدگویی میکنند تخریب میکنند  قرآن می گوید: اینها جهنمی هستند.

«کُلَّما دَخَلَتْ أُمَّه لَعَنَتْ أُخْتَها» (اعراف/۳۸) این به او لعنت می کند، او به او لعنت می کند. وقتی جامعه بد شد، اصلاً دیگر هر حرفی بزنی کسی گوش نمی دهد. همه ی حرف ها را تحلیل سیاسی می کنند موضع گیری ها را ،اظهارنظرها را تحلیل سیاسی میکنند!!

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

شهادت شهیدبهشتی وهفته قوه قضائیه

هفته گذشته فرصت نشد چندجمله ای عرض کنم:شهید بهشتی به فرموده امام (ره) یک ملت بود. یک مدیر کم نظیر، یک مجتهد بروز، قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی به همت کسانی مانند او نوشته شد . قوه قضائیه به همت او پایه گذاری شد . خداوند متعال ایشان و یاران شهیدش را با امیرالمومنین(ع) محشور فرماید.

امام فرمودند: بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مُرد و خار چشم دشمنان دین اسلام بود در فاصله یک روز در روز ششم تیر ماه مقام معظم رهبری را در مسجد ابوذر منافقین قصد به شهادت رساندن ایشان را داشتند که موفق نشدند و خداوند او را امروز برای ما ذخیره قرار داده است و باید به درگاه خدا شاکر باشیم که سایه بلند پایه اش امروز بر سَر ما است جان سالم به در بردند

منافقین در روز هفتم تیر شهید بهشتی و دیگران را به شهادت رساندند که امیدواریم روح این شهدا را خداوند با شهدای کربلا محشور بگرداند.

در هفته قوه قضائیه هم هستیم  هفته قوه قضائیه را گرامی می داریم و از زحمات این بزرگواران در کشور و در این بخش تشکر می نمائیمدر اسلام کمتر چیزی است که مثل قوه قضائیه دارای اهمیت باشد پیشانی نظام است بخاطر اینکه جان و مال و نوامیس مردم در دست قوه قضائیه است لذا اقتدار قوه قضائیه ،اقتدار قوه مجریه و اقتدار قوه مقننه دریک کلام اقتدارنظام خواهد بود

وظیفه قوه قضائیه اجرای قسط و عدل و عدالت اجتماعی در جامعه ، مبارزه جدی و بی امان با فساد و مفسدان است تا با مفسدان و فساد مبارزه نشود اجرای عدالت امکان پذیر نیست.طبیعی است هزینه دارد. مفسدان علیه این قوه تبلیغ می کنند، بد می گویند. ما نمی گوئیم قوه قضائیه ایراد ندارد چرا ممکن است در جاهایی مشکل داشته باشند اما شاکله و اقتدار قوه قضائیه باید حفظ بشود.و تضعیف و موضع گیری علیه قوه قضائیه شروع فساد است چون کار آمدی دیگر دستگاه ها در گرو کار آمدی دستگاه قضاست.

امام فرمودند: تضعیف قوه قضائیه بر خلاف موازین شرع و اسلام است طبیعی است که انسان وقتی به دادگاه مراجعه می کند یکی راضی و دیگری ناراضی بر می گردد تمکین کنیم اگر حکمی صادر شد بخاطر خدا هم در سطح مسئولان بپذیرند و هم در سطح مردم بپذیریم و قوه قضائیه را بخاطر حکمی که شاید خلاف داده شده باشد باید از راه مجاری قانونی وارد شد و انسان حقش را استیفاء کند تضعیف قوه قضائیه حرام است اگر ما اقتدار قوه قضائیه را بشکنیم همه چیز در کشور شکسته خواهد شد

نکته دیگری که میخواهم عرض کنم قوه قضائیه هم باید توجه داشته باشند قضات محترم باید توجه داشته باشند مقام معظم رهبری  فرمودند: تقوا را ملاک کارتان قرار دهید قاضی باید بیش از آنکه از قانون بترسد باید از خدا بترسد مبادا یک مرتبه حکمی را صادر کند که بر خلاف باشد و عملکرد درست قوه قضائیه موجب اعتماد مردم است اگر مردم ببینند قوه قضائیه درست عمل می کند اعتماد پیدا خواهند کرد و لذا در مسائل کوچک و بزرگ باید این نکات را توجه کرد

ازخداوند میخواهیم این عزیزان را بر توفیقاتشان بیفزاید و خداوند کمک و یاریشان کند که آنچه حق است انشاالله به ذهن و خاطرشان بیاید و اجرا کنند

نکته سوم:انتظار مردم هم این است قوه قضائیه کشور با قدرت با انواع فساد و مفسدین در هر نقطه ای از کشور و در هر جایگاهی هستند برخورد جدی نماید.

IMG_8494

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

هفته مبارزه با موادمخدر

مواد مخدر ام الفسادی است که جوانان و آینده سازان ایران اسلامی را هدف قرار داده و ابتلای به آن عامل بروز بسیاری از ناهنجاری های جامعه محسوب می شود. فرد معتاد نه تنها خود که خانواده را نیز با چالش های جبران ناپذیری مواجه می کند و معضلات آن گریبان جامعه را نیز می گیرد.

در مبارزه با اعتیاد باید به علتهای اعتیادتوجه بیشتری شود که گاه میبینیم روی معلول متمرکز شدیم.
مبارزه با مواد مخدر امروزه جزو دغدغه نخست نظام محسوب می‌شودباهمکاری مردم بایداین پدیده شوم اجتماعی راریشه کن کرد لازم است مجدداازمجموعه نیروی انتظامی درمنطقه دررابطه بااقداماتی که درماههای اخیر دراین زمینه داشتند تشکرکنم.

مناسبتهای دیگری هم داشتیم من جمله ” روز افشای حقوق بشر آمریکایی ”  که وقت گذشته ان شاءالله درفرصت دیگری صحبت خواهم کرد

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

لازم به ذکراست به مناسبت هفته قوه قضائیه آقای بازیار ریاست محترم دادگاه عمومی بخش فشافویه قبل ازخطبه ها به ایرادسخن پرداختند

 IMG_8476

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$ 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --