اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه: مذاکره باآمریکایعنی تسلیم،وتسلیم هم یعنی دست برداشتن ازهمه دستاوردهای انقلاب!!

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه: مذاکره باآمریکایعنی تسلیم،وتسلیم هم یعنی دست برداشتن ازهمه دستاوردهای انقلاب!!

به گزارش دفترامام جمعه حسن آباد نماز جمعه اینهفته پنجم مردادماه ۹۷ امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”در مصلی امام خمینی حسن آبادبرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱-نخستین نماز جمعه دراسلام توسط پیامبر برگزارشد.

۲-شیاطین بابرافراشتن پرچم،مانع حضورافراددرنمازجمعه میشوند.

۳-عواقببی توجهی به نمازجمعه اززبان پیامبر….

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱-نمازجمعه تریبون نظام وجایگاه ولایت فقیه است.

۲-مذاکره باآمریکایعنی تسلیم،وتسلیم هم یعنی دست برداشتن ازهمه دستاوردهای انقلاب!!

۳-آمریکا امروزبه یک نمایشگاه بزرگی ازشکستهای پی درپی تبدیل شده است.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_8592

اوصیکُم یَاعِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی الله و نَظمَ اَمرکُم.

امروز پنجم مردادماه سالروز اولین اقامه نماز جمعه درتهران وروز نماز جمعه است لذه درخطبه اول پیراموناهمیت و فلسفه نماز جمعه از منظر آیات و روایات چند جمله ای به محضرشماتقدیم میکنم:

«یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذا نُودِیَ لِلصَّلاهِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَهِ فَاسْعَوْا إِلى ذِکْرِ اللّهِ وَ ذَرُوا الْبَیْعَ ذلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ* فَإِذا قُضِیَتِ الصَّلاهُ فَانْتَشِرُوا فِی الاْ َرْضِ وَ ابْتَغُوا مِنْ فَضْلِ اللّهِ وَ اذْکُرُوا اللّهَ کَثِیراً لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ* وَ إِذا رَأَوْا تِجارَهً أَوْ لَهْواً انْفَضُّوا إِلَیْها وَ تَرَکُوکَ قائِماً قُلْ ما عِنْدَ اللّهِ خَیْرٌ مِنَ اللَّهْوِ وَ مِنَ التِّجارَهِ وَ اللّهُ خَیْرُ الرّازِقِینَ؛ اى کسانى که ایمان آورده‌اید! هنگامى که براى نماز روز جمعه اذان گفته شود، به سوى ذکر خدا بشتابید و خرید و فروش را رها کنید که این براى شما بهتر است اگر مى‌دانستید! و هنگامى که نماز پایان گرفت (شما آزادید) در زمین پراکنده شوید و از فضل خدا بطلبید، و خدا را بسیار یاد کنید شاید رستگار شوید! هنگامى که آنها تجارت یا سرگرمى و لهوى را ببینند پراکنده مى‌شوند و به سوى آن مى‌روند و تو را ایستاده به حال خود رها مى‌کنند؛ بگو: آنچه نزد خداست بهتر از لهو و تجارت است، و خداوند بهترین روزى دهندگان است». (جمعه/ ۹ تا ۱۱)

نخستین نماز جمعه در اسلام

در بعضى از روایات اسلامى آمده است: مسلمانان «مدینه»، پیش از آن که پیامبر(ص) هجرت کند، با یکدیگر صحبت کرده گفتند: «یهود» در یک روز هفته اجتماع مى‌کنند (روز شنبه) و «نصارى» نیز روزى براى اجتماع دارند (یکشنبه) خوبست ما هم روزى قرار دهیم، در آن روز جمع شویم، ذکر خدا گوییم و شکر او را به جا آوریم، آنها روز قبل از شنبه را که در آن زمان «یوم العروبه» نامیده مى‌شد، براى این هدف برگزیدند، و به سراغ «اسعد بن زراره» (یکى از بزرگان مدینه) رفتند، او نماز را به صورت جماعت با آنها به جا آورد و به آنها اندرز داد، و آن روز، «روز جمعه» نامیده شد؛ زیرا روز اجتماع مسلمین بود.

«اسعد» دستور داد: گوسفندى را ذبح کردند، نهار و شامِ همگى از همان یک گوسفند بود؛ چرا که تعداد مسلمانان در آن روز، بسیار کم بود… و این نخستین جمعه‌اى بود که در اسلام تشکیل شد.

اما، اولین جمعه‌اى که رسول خدا(ص) با اصحابش تشکیل دادند، هنگامى بود که به «مدینه» هجرت کرد، آن حضرت روز دوشنبه دوازدهم ربیع الاوّل هنگام ظهر وارد «مدینه» شد، چهار روز در «قُبا» ماندند و مسجد «قبا» را بنیان نهادند، سپس روز «جمعه» به سوى «مدینه» حرکت کرد، (فاصله میان «قبا» و «مدینه» بسیار کم است، و امروز «قبا» یکى از محله‌هاى داخل «مدینه» است)، به هنگام نماز جمعه، به محله «بنى سالم» رسید، و مراسم نماز جمعه را در آنجا برپا داشت، و این اولین نماز جمعه‌اى بود که رسول خدا(ص) در اسلام به جا آورد، خطبه‌اى هم در این نماز جمعه خواند که، اولین خطبه حضرت در «مدینه» بود.

بهترین دلیل بر اهمیت این فریضه بزرگ اسلامى، قبل از هر چیز، آیات سوره جمعه است، که به همه مسلمانان و اهل ایمان دستور مى‌دهد: به محض شنیدن اذان جمعه، به سوى آن بشتابند، و هرگونه کسب و کار و برنامه مزاحم را ترک گویند، تا آنجا که اگر در سالى که مردم گرفتار کمبود مواد غذایى هستند، کاروانى بیاید و نیازهاى آنها را با خود داشته باشد، به سراغ آن نروند، و برنامه نماز جمعه را ادامه دهند.

به چند روایت راجع به اهمیت نماز جمعه  اشاره میکنم:

۱)- پیامبر (ص) : « إِذَا کَانَ یَوْمُ الْجُمُعَهِ غَدَتِ الشَّیَاطِینُ بِرَایَاتِهَا إِلَى الْأَسْوَاقِ فَیَرْمُونَ النَّاسَ بِالتَّرَابِیثِ أَوِ الرَّبَائِثِ ، وَیُثَبِّطُونَهُمْ عن الجمعه» (کنزالعمال؛حدیث ۲۱۱۶۸) هنگامی که روز جمعه می شود و شیاطین صبح زود با پرچمهایشان به بازارها می روند و به طرف مردم موانعی می افکنند و آنان را از رفتن به نماز جمعه باز می دارند.

۲) – پیامبر(ص) فرمود : در معراج زیر عرش هفتاد شهر دیدم که هر شهری همانند دنیای شما بود و فرشتگانی دیدم که بالهایشان را گسترده و خدا را تسبیح می کردند و می گفتند خدایا کسانی را که در نماز جمعه حاضر می شوند بیامرز.

۳ )- از رسول خدا(صلى الله علیه وآله) مى‌خوانیم: مَنْ أَتَى الْجُمُعَهَ إِیماناً وَ احْتِساباً اسْتَأْنَفَ الْعَمَلَ: «کسى که از روى ایمان و براى خدا در نماز جمعه شرکت کند، گناهان او بخشوده خواهد شد، و برنامه عملش را از نو آغاز مى‌کند

۴ )- در احادیث اسلامی نیز تأکیدهای فراوانی در این ‏زمینه وارد شده است ازجمله: در خطبه ‏ای که موافق و مخالف آن‏ را از پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل کرده‏ اند آمده: « إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى فَرَضَ عَلَیْکُمُ الْجُمُعَهَ- فَمَنْ تَرَکَهَا فِی حَیَاتِی أَوْ بَعْدَ مَوْتِی اسْتِخْفَافاً بِهَا أَوْ جُحُوداً لَهَا فَلَا جَمَعَ اللَّهُ شَمْلَهُ وَ لَا بَارَکَ لَهُ فِی أَمْرِهِ أَلَا وَ لَا صَلَاهَ لَهُ أَلَا وَ لَا زَکَاهَ لَهُ- أَلَا وَ لَا حَجَّ لَهُ أَلَا وَ لَا صَوْمَ لَهُ أَلَا وَ لَا بِرَّ لَهُ حَتَّى یَتُوبَ. »: خداوند نماز جمعه را بر شما واجب کرده هر کس آن‏ را در حیات من یا بعد از وفات من از روی استخفاف یا انکار ترک کند، خداوند او را پریشان می ‏کند و به کار او برکت نمی‏ دهد، بدانید نماز او قبول نمی ‏شود، بدانید زکات او قبول نمی‏ شود، بدانید حج او قبول نمی ‏شود، بدانید اعمال نیک او قبول نخواهد شد تا از این ‏کار توبه کند!

۵) – حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) می‏ فرمایند: اگر در سه چیز با رهبران و پیشوایان خود مخالفت ورزید، هلاک خواهید شد: نماز جمعه، جهاد با نفس و مناسک حج‏.

*&*&*&*&*&&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

IMG_8595

خودم و عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم

از اسامی قیامت می توان راهبردهای متّقی شدن را بیرون کشید.

یکی ازنامهای قیامت یوم تبلی السرائراست . انسان باید کاری کند که باطن و ظاهر او یکسان باشد. بلکه در باطن بهتر باشد.

یَوْمَ تَجِدُ کُلُّ نَفْسٍ مَّا عَمِلَتْ مِنْ خَیْرٍ مُّحْضَرًا وَمَا عَمِلَتْ مِن سُوءٍ تَوَدُّ لَوْ أَنَّ بَیْنَهَا وَبَیْنَهُ أَمَدًا بَعِیدًا : (آل عمران/۳۰)

روزى که هر کس، آنچه را از کار نیک انجام داده، حاضر مى‏بیند؛ و آرزو مى‏کند میان او، و آنچه از اعمال بد انجام داده، فاصله زمانىِ زیادى باشد.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

امروزجمعه پنجم مرداد ماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه درتهران وروز نمازجمعه

نماز جمعه از موهبتهاى الهى بر امت اسلامى و از دستاوردهاى نظام جمهورى اسلامى براى ملت ایران است.

در طول نزدیک به ۴۰ سالى که از اقامهى این فریضهى الهى در نظام جمهورى اسلامى و احیاء این دستور با برکتمیگذرد شاهد آن هستیم که برکات فراوانى از نمازهاى جمعه براى کشور حاصل شده است.نماز جمعه مرکز تجمع و گردآمدن مؤمنان بوده است که با حضور در این مراسم دینى هفتگى وحدت و هماهنگى خود را براى انجام وظایف اجتماعى خویش به دست آوردهاند. نماز جمعه از مهمترین مراکز دعوت به جهاد در راه خدا و شرکت امت حزبالله در ۸ سال دفاع مقدس بوده است. نماز جمعه عامل بصیرت بخشى به امت اسلام و ملت ایران بوده است و چنانکه از خطبههاى نماز جمعه انتظار مىرود، همواره در این خطبهها مصالح و نیازهاى اصلى جامعه اسلامى مورد توجه قرار گرفته است.

نماز جمعه مرکز دعوت به تقوا نیز بوده است و چنانکه از وظایف خطیب جمعه است هر هفته نداى دعوت به تقواى فردى و اجتماعى در سراسر ایران اسلامى طنین انداخته است. نمونههاى موفق نماز جمعه را در طول سالهاى بعد از انقلاب در مراکز مختلف ایران اسلامى دیدهایم.

نماز جمعه، قبل از هر چیز، یک عبادت بزرگ دسته جمعى است، و اثر عمومى عبادات را که تلطیف روح و جان، و شستن دل از آلودگى هاى گناه و زدودن زنگار معصیت از قلب مى باشد، در بردارد، به خصوص این که، مقدمتاً دو خطبه دارد که مشتمل بر انواع مواعظ، اندرزها و امر به تقوا و پرهیزگارى است.

و، از نظر اجتماعى و سیاسى، هم یک کنگره عظیم هفتگى است که، بعد از کنگره سالانه حج، بزرگ‌ترین کنگره اسلامى مى‌باشد،

 نماز جمعه تریبون نظام و جایگاه ولایت فقیه است و باید شان نماز جمعه حفظ شود.نماز جمعه وحدت بخش و دشمن شکن است، در نماز جمعه تمامی نهادهای قانونی از جمله قوه مجریه و قوه مقننه مورد حمایت و تایید هستند و هیچکس حق ندارد نهادی را در نماز جمعه تخریب کند، این کار حرام شرعی است، البته ممکن است نقدی باشد، در نماز جمعه همه سلایق و گرایشات سیاسی می توانند به راحتی شرکت کنند.نماز جمعه نه به «راست» گرایش دارد و نه به «چپ» ، البته نماز جمعه خط قرمزهایی دارد، اگر کسی به دین و ولایت فقیه توهین کند، راهی در نماز جمعه ندارد

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&&*&*&*&*&

IMG_8596

در پایان به مواضع اخیر رئیس جمهور در پاسخ به طرح تحریم نفت ایران توسط آمریکا، که بازتاب گسترده‌ای در داخل و خارج کشور داشت ،اشاره ای داشته باشم

آقای روحانی در سفر اخیر به اروپا به صراحت اعلام کرده بود که «اگر نفت ایران صادر نشود، نفت هیچ کشوری در منطقه صادر نخواهد شد.» این موضع انقلابی و مقتدرانه مورد توجه و عنایت ویژه رهبر انقلاب واقع شد به‌گونه ای که معظم‌له در دو نوبت یعنی هم در دیدار با اعضای هیات دولت و هم در دیدار سفرا و مسوولان وزارت خارجه به صراحت از این موضع انقلابی تجلیل کرده و سخنان رئیس جمهور را سیاست و رویکرد نظام معرفی کردند.

باید عرض کنیم:امروز در برابر آمریکا حرف زدن، مذاکره کردن و سخن گفتن معنایی جز تسلیم ندارد و تسلیم به معنای پایان دستاوردهای ۴۰ ساله ملت ایران است. اگر در برابرشان تسلیم شده و یک قدم به عقب برویم تمام منافع ملت را غارت می‌کنند

در کنار سخنان ترامپ،  اشاره‌ای هم به سخنان وزیر خارجه آمریکاداشته باشم. وی در جمع گروهی از سلطنت‌طلبان و منافقین ادعا کرد: « همان‌طور که ترامپ گفته ما مایل به گفت‌وگو با رژیم ایران هستیم، اما رهایی از فشارهای آمریکا تنها زمانی صورت خواهد گرفت که ما شاهد تغییرات ملموس، مشهود و ماندگار در سیاست‌های تهران باشیم.»

سخنرانی مزورانه و سخیف وزیر خارجه آمریکا در این جمع  که صرفا یک اقدام ابزاری و تبلیغاتی بود،  بیش از همیشه نشانگر درماندگی بی‌حد و حصر  دولت آمریکا در شرایط پس از خروج غیرقانونی این کشور از برجام و عدم دستیابی به اهداف خود از این اقدام  یک‌سویه و نابخردانه و انزوای جهانی ناشی از آن است.

آمریکا اکنون به نمایشگاهی بزرگ از شکست‌های پی‌در‌پی تبدیل شده است. آمریکا می‌خواهد نفوذ منطقه‌ای ایران را از بین ببرد، برنامه و توانایی صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را محو کند و قدرت موشکی ما را مهار و محدود کند. برای یک سیاستمدار آمریکایی آرزوهای خوبی است اما ترامپ و پمپئو نباید فراموش کنند که روسای جمهور و وزرای خارجه پیش از آن‌ها نیز مشابه همین رویاها را داشته‌اند.لذا باقدرت بیان میکنیم که شماهم تحقق این  خواب ورؤیارا به گور خواهیدبرد(تکبیرنمازگزاران)

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --