اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهر:با شهادت سردارسلیمانی درخت مقاومت تنومندتر خواهدشد

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهر:با شهادت سردارسلیمانی درخت مقاومت تنومندتر خواهدشد

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهر نماز جمعه اینهفته سیزدهم دیماه ۹۸ مصادف باهفتم جمادی الاولای۱۴۴۱به امام حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا استیری امام جمعه محترم باقر شهر در مصلی بزرگ این شهر وباحضوراقشار مختلف مردم برگزار شد.

عناویـــــن خطبـــــــــــه اول:

۱٫ حبیب نجار”کیست؟؟

۲٫ شخص مجرم وگنهکارکه نامه اعمالش به دست چپش داده می‌شود، در قیامت آرزو می‌کند که ای کاش نامه اعمالم به من داده نمی‌شد

عناویـــــن خطبــــــــــه دوم:

  1. دررابطه بامبارزه بارواج بی حجابی بیش از ۲۰دستگاه و سازمان مختلف طبق قانون وظیفه دارند

۲٫ انتقام خون شهید سردار سلیمانی سخت خواهد بود.

مشـــــــــــــــــــروح خطبـــــــــــــه اول:

بســــــــم ا الله الـــــرحمـــــــــن الرحیـــــــــــــم

IMG_20200103_153049_773

عبادالله اوصیکم و نفسی بتقوی الله.

موضوع بحث ما درخطبه اول پیرامون  واژه «لیت » بودگفتیم در قران کریم خداوند متعال در آیات متعددی بیان فرموده است که چه در دنیا و چه در آخرت انسان‌هایی هستند که افسوس کارهای کرده و نکرده را می‌خورند و لب به ای کاش می‌گشایند.دومورد را عرض کردم .ان شاءالله بتوانم این بحث رو اینهفته جمع کنم.

ششمین آیه، آیه ۲۶ و ۲۷ سوره مبارکه یس می‌باشد.

« قِیلَ اُدخُلِ الجَنَّهَ قَال یالَیتَ قَومِی یَعلَمُونَ به ما غفِرلِی رَبِّی وَ جَعَلنِی مِنَ المُکرَمِین». (سرانجام بدست آن مشرکان شهید شد) به او گفته شد: به بهشت درآی، گفت: ای کاش قوم من معرفت و آگاهی داشتند به اینکه پروردگارم مرا آمرزید و از کرامت یافتگان قرارم داد».

آیه در مورد شخصی است به نام ” حبیب نجار”، که به مؤمن آل فرعون نام گرفت حبیب نجار با استدلالاتی قوی و نکاتی جالب همراه بود؛ در آن قلب‌های سیاه و سرهای پر از مکر و حیله نه تنها اثر مثبتی نگذاشت، بلکه چنان آتش کینه را در دل‌های آنان برافروخت که بنی اسرائیل برخاستند و با نهایت قساوت مرد مؤمن را کشتند، در حالی که پیوسته این سخن را بر لب داشت که «خداوندا، این قوم را هدایت کن که آن‌ها نمی‌دانند».(وی را به شهادت رساندند و به او از جانب خدا خطاب شد که داخل بهشت شو. در حالی که او به فکر قوم خود بود که ای کاش می‌دانستند که خدا چه نعمت‌هایی در اثر پیروی رسولان به من ارزانی داشته تا آنان نیز راه خدا را پیش می‌گرفتند و سعادتمند می‌شدند. نکته ای که از این آیه استفاده می‌شود اثبات زندگی برزخی است. عالم برزخ مرحله ای است بین دنیا و آخرت که انسان‌ها پس از مرگ وارد آن می‌شوند و تا نفخ صور قیامت، روح انسان از بدن مادی به زندگی خود ادامه می‌دهد. سپس می‌گوید: ای کاش قوم من می‌دانستند که پروردگارم چگونه مرا آفرید و از اهل کرامتم گردانید. ای کاش قوم من می‌دانستند. ای کاش می‌دانستند که پروردگارم مرا مسئول آمرزش قرار داده و در صف گرامیان جای داد. ای کاش چشم حق بینی داشتند، ای کاش چشمی داشتند که با حجب سنگین جهان مادی محجوب نمی‌گردید،ای کاش میدیدند وایمان می آوردند.

هفتمین آیه مورد بحث، آیه ۲۵ سوره مبارکه حاقّه 

  «و أَما مَن أُوتِیَ کُتُبِهِ بِشِمالِه فَیَقُولُ یالَیتَنی لَم أُوتِ کِتابِیهِ وَ لَم أَدرِ ما حِسابِیهِ یالَیتَها کَانَتِ القَاضِیَه». «و اما کسی که پرونده اعمالش را به دست چپش دهند، می‌گوید: ای کاش پرونده‌ام را دریافت نمی‌کردم و نمی‌دانستم حساب من چیست! ای کاش همان مرگ اول (که مرا از دنیا به آخرت انتقال داد) کارم را یکسره می‌کرد. و در نیستی ابد قرارم می‌داد.

شخص مجرم وگنهکارکه نامه اعمالش به دست چپش داده می‌شود، در قیامت آرزو می‌کند که ای کاش نامه اعمالم به من داده نمی‌شد و آن را نمی‌دیدم و نمی‌فهمیدم که حسابم چیست و چنین می‌بیند که عذاب دردناکی برایش آماده شده، آرزو می‌کند: ای کاش همان مرگ اول که آن را چشیدم و از دنیا خارج شدم کارم را یکسره کرده بود و مرا نابود می‌ساخت و دیگر مبعوث نمی‌شدم و در ورطه این عذاب همیشگی قرار نمی‌گرفتم. مجرمان می‌پنداشتند که کلید سعادتشان در زندگی مال و قدرت و مقام است و ثروت و قدرت می‌تواند تمام ناملایمات احتمالاتی را از آن‌ها دفع کند، لذا تمام توان خود را صرف بدست آوردن مال و قدرت کرده و قهراً از یاد خدا و سخن حقی که به سوی خدایش می‌خواند اعراض می‌کردند و آن را تکذیب می‌نمودند، اما حالا می‌بیند که مال و فرزندان به کارش نمی‌آید و قدرتش باطل شده، لذا با حسرت می‌گوید: مال و ثروتم هرگز مرا بی نیاز نکرد؛ ای کاش این قدر دنبال مال و ثروت دنیا نمی‌رفتم؛ الآن باید برای هر کدام از کسب مال و ثروتمان جواب بدهیم.

IMG_20200103_152934_483

مشـــــــــــــــروح خطبــــــــــــه دوم:

امام جمعه محترم در ابتدای خطبه دوم بااشاره به روایتی از رسول خدا پیرامون تقواکه کسی که تقوا دارد همه موجودات عالم از او حساب میبرند ،به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کردند وافزودند:شهادت سرباز ولایت وامت ،فرمانده شجاع ،فداکار،وبی نظیر سپاه قدس را به محضر امام عصر ارواحناله الفداءمقام معظم رهبری و عموم مردم ایران خصوصاًخانواده ایشان تبریک وتسلیت عرض میکنم.

شهید سلیمانی یکی از محبوب ترین چهره های انقلاب بودند ونقش آفرینی های ماندگار وپرافتخار درراه اعتلای اسلام وانقلاب داشتند بیابانها وکوهها ودرّه ها اورا بهتر از کاخها وبرجها میشناختند نقش مؤثری در ازبین بردن توطئه دشمنان در تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی داشتندبه طوری که هروقت نام سردار سلیمانی را میشنیدند صهیونیستها وآمریکاییها وتکفیری ها سوراخ موش برای خود اجاره میکردند

امابامداد امروز به دست عوامل منحوس رئیس جمهور آمریکا به فیض عظیم شهادت که از آرزوهای دیرینه او بود نائل شدند .شهادت او در ایام ولادت حضرت زینب سلام الله علیها ودرآستانه شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها نشان از قبولی مجاهدتهای این سردار مدافع حرم اهلبیت وزینب کبری (س)که به امضای حضرت زینب رسید.

شهادت این سردار بزرگ انقلاب اگرچه برای همه ما درد ناک وجانسوز بود اما دشمنان بدانند قطره های خون مطهر او جان تازه ای به مقاومت اسلامی خواهد بخشید ودرخت مقاومت تنومندتر خواهد شد ،وهمانطور که مقام معظم رهبری فرمودند انتقام سختی از آمریکاییها خواهیم گرفت{تکبیرنمازگزاران}

سه‌شنبه۱۷دی دستور رضاخان برای کشف حجاب (۱۳۱۴ هـ ش)

ازجمله وقایع دردناک و عبرت‌انگیز تاریخ ایران که در کارنامه ننگین رژیم وابسته پهلوى ثبت شده است، واقعه «کشف حجاب» است. این واقعه به‌دنبال تصویب قانون کشف حجاب در ۱۷ دى ۱۳۱۴، به دستور رضاخان صورت گرفت و به موجب آن زنان و دختران ایرانى از داشتن حجاب اسلامى منع شدند.

اما نکاتی را عرض کنم:

 مردم ایران در طول سال های طولانی نسبت به حفظ حجاب و عفاف در جامعه مقید بوده و حتی دوران کشف حجاب و خفقان پهلوی اول و رواج بی بند و باری در جامعه در زمان پهلوی دوم نیز نتوانست حجاب اسلامی را از زنان ایرانی به طورکامل بگیرد، هرچند این سیاست های خبیثانه لطمه هایی به اعتقادات برخی وارد آورد و باعث رواج بی حجابی شد.

IMG_20200103_152912_361

امروزهم متاسفانه نگاهی به سطح شهرهای کشور به ویژه تهران نشان دهنده رواج بی حجابی و افزایش حضور زنان و دختران بدحجاب یا بی حجاب در جای جای شهرها است، موضوعی که بارها هشدار دلسوزان و کارشناسان را در پی داشته است چرا که این معضل اجتماعی و فرهنگی در حال لطمه زدن به جوانان، خانواده ها و نسل آینده این سرزمین است. البته وجود انبوه بی شمار زنان و دختران محجبه که با اعتقاد راسخ به حجاب اسلامی و با احترام به گوهر وجودی خود در تمام عرصه های اجتماعی از جمله دانشگاه، ادارات و… پرچمدار ارزش های اسلامی هستند بسیار دلگرم کننده و با ارزش است اما نباید از تهدید رواج بی حجابی در جامعه غافل شددونکته عرض کنم:

نکته اولمردم دیندار دست از مقوله مهم و ارزشمند امر به معروف و نهی از منکر برنداشته و هر چند این روزها عمل به این فریضه واجب سخت شده اما در برخورد با زنان و دخترانی که شاید بدون عناد و از روی غفلت پا بر روی هنجارهای جامعه اسلامی گذاشته اند خیرخواهانه برخورد می کنند.

 نکته دوم: این که متاسفانه موضوع برخی از افراد بی حجاب یا مروجان بی حجابی دیگر غفلت نیست و با هدف و عناد عامدانه برای مقابله با ارزش های اسلامی در تلاشند. طبیعی است اینجا دیگر وظیفه مسئولان مربوطه است که در برابر این توطئه های برنامه ریزی شده بایستند. {تکبیرنمازگزاران} البته در رابطه با مبارزه با رواج بی حجابی بیش از ۲۰ دستگاه و سازمان مختلف طبق قانون وظیفه دارند اما تقریبا اکثریت آنها در این زمینه کار را رها کرده اند.

خواستم اشاره ای به رزمایش سه گانه ایران، روسیه و چین داشته باشم که فرصت گذشته ان شاءالله در وقت دیگری سخن خواهم گفت.

{والســــــــــــــــــــــــــــــلام علیکـــــــــــــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــــه وبـــــــرکاته}

لازم به ذکر است نماز گزاران جمعه پس از اقامه نماز جمعه در محکومیت ترور سردار سلیمانی و همراهان راهپیمایی کردند.

IMG_20200103_153801_320 IMG_20200103_153811_506

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --