اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهر:در موضوع مبارزه باکروناحفظ جان مردم برهر موضوعی اولویت دارد

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهر:در موضوع مبارزه باکروناحفظ جان مردم برهر موضوعی اولویت دارد

نماز پرصلابت عبادی سیاسی جمعه اینهفته سوم بهمن ماه  ۹۹ مصادف با هشتم جمادی الثانی ۱۴۴۲ ،به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم باقر شهر در مصلی بزرگ این شهر وباحضوراقشار مختلف مردم برگزار شد.

عناویـــــن خطبـــــــــــه اول:

۱ . پنج خصلت است که اگر انسان یکی از این خصلت‏ها را نداشته باشد، زندگی او نابسامان است.

۲ . سلامتی نعمتی ناشناخته است که تا بیماری سراغ انسان نیاید، او قدر سلامتی خود را نمی‏داند.

۳٫ همسر صالح، فرزند صالح و رفیق خوب، از مصادیق بارز، همراهانی می‏باشند که موافق انسان‏اند.

عناویـــــن خطبــــــــــه دوم:

  1. اگر حماسه همسران ومادران شهیدا نبود، معلوم نیست چه بر سر این خاک می آمد!
  2. مقام معظم رهبری جزء معدود رهبران جهان است بر ضرورت اعمال کنترل‌ها و پروتکل‌های جدی برای مقابله با ویروس کرونا و حفظ جان مردم تأکید کردند
  3. سابقه مدیریتی رهبری در دوره ریاست‌جمهوری و رهبری نشان می‌دهد که توجه جدی به واکسیناسیون عمومی و سلامت ملی داشتند

مشــــــروح خطبــــــه اول:

اعوذ باللـــــــه مـن الشیــــطان الرجیــــــم              بســــــــم ا الله الـــــرحمـــــــــن الرحیـــــــــــــم

IMG_20210122_153051_532

خودم و همه ی شما عزیزان را به تقوای الهی به ذکر و یاد خدا به ترس از پروردگار و توجه به حضرت حق  توصیه می کنم.

قال الإمام علی بن الحسین (ع): «خَمْسُ خِصَالٍ مَنْ فَقَدَ وَاحِدَهً مِنْهُنَّ لَمْ یَزَلْ نَاقِصَ الْعَیْشِ؛ زَائِلَ الْعَقْلِ؛ مَشْغُولَ الْقَلْب،ِ فَأَوَّلُهَا؛ صِحَّهُ الْبَدَنِ وَ الثَّانِیَهُ؛ الْأَمْنُ وَ الثَّالِثَهُ؛ السَّعَهُ فِی الرِّزْقِ وَ الرَّابِعَهُ؛ الْأَنِیسُ الْمُوَافِقُ»، قُلْتُ: وَ مَا الْأَنِیسُ الْمُوَافِقُ؟ قَالَ: «الزَّوْجَهُ الصَّالِحَهُ وَ الْوَلَدُ الصَّالِحُ وَ الْخَلِیطُ الصَّالِحُ» وَ الْخَامِسَهُ وَ هِیَ تَجْمَعُ هَذِهِ الْخِصَالَ؛ الدَّعَه»شیخ صدوق، الخصال، ج‏۱،ص۲۸۴٫

امام سجاد (ع) در روایت مذکور، فرموده است که پنج خصلت است که اگر انسان یکی از این خصلت‏ها را نداشته باشد، زندگی او نابسامان است و گویا عقلش را از دست داده است و قلبش همیشه مشغول و پریشان است و همیشه دل‏نگران است، اول از آن پنج خصلت، صحت و سلامت بدن است و دومش امنیت و آرامش است و سومین آنها، وسعت در رزق است و چهارمین چیز همراه موافق است، روای سؤال کرد که انیس موافق چیست؟ آن حضرت (ع) فرمود که همسر صالحه و فرزند صالح و دوست صالح می‏باشد و پنجمین آن خصلت‏ها که همه این خصلت‏ها را در برمی‏گیرد فراغت بال است

فَأَوَّلُهَا؛ صِحَّهُ الْبَدَنِ

اولین مورد، سلامتی است. اولین چیزی که در تحقق آرامش در زندگی نقش دارد این است که انسان از سلامتی برخوردار باشد. انسانی که سلامت نیست و بیمار است و نیاز به دارو داشته باشد، آرامش ندارد چون تمرکز لازم برای زندگی کردن را از دست می‏دهد و نمی‏تواند فکر کند و بیندیشد زیرا بزرگترین دغدغه‏اش رفع بیماری و مریضی‏اش است و بیماری او موجب دل‏نگرانی و پریشانی او می‏شود، پس آرامش، تمرکز و عدم نگرانی و دل‏مشغولی، در سایه سلامت و صحت بدن تأمین می‏شود.

 

وَ الثَّانِیَهُ؛ الْأَمْنُ

دومین مورد، امنیت است. اگر فرد یا جامعه امنیت نداشته باشد، آرامش و آسایش ندارد زیرا هر لحظه احتمال خطر می‏دهد، پس اگر امنیت فرد و جامعه تأمین نباشد، آرامش انسان از بین می‏رود، عقلش درست کار نمی‏کند و همیشه نگران و پریشان است. در روایت آمده است: «نعْمَتَانِ‏ مَجْهُولَتَانِ‏ الْأَمْنُ وَ الْعَافِیَه. دو نعمتند که قدر آنها دانسته نشده است و پوشیده شده‏اند؛ یکی سلامتی است و دیگری امنیت است. سلامتی نعمتی ناشناخته است که تا بیماری سراغ انسان نیاید، او قدر سلامتی خود را نمی‏داند، همچنین، امنیت نیز ناشناخته است و تا انسان احساس خطر نکند و مورد تهدید واقع نشود، قدر امنیت را نمی‏داند.بحمدالله کشور امروز یک سپر امنیّتی محکمی دارد. خب شما نگاه کنید، دُوروبر ما ببینید چه خبر است. دریای طوفانیِ دنیافرا گرفته است  – اروپا ،فرانسه آمریکا را ملاحظه کنیددر این طوفانی که دنیا را و بخصوص منطقه را فراگرفته است، ملّت ایران به برکت اسلام در کشتی امن محبّت اهل‌بیتو اسلام قرار گرفته‌اند. با بصیرت باید این امنیت را را حفظ کنیم

وَ الثَّالِثَهُ؛ السَّعَهُ فِی الرِّزْق

سومین مورد، وسعت در رزق است. اگر انسان دچار تنگ‏دستی شود و گشایش در روزی را از دست بدهد، آرامش زندگی او به هم می‏خورد، عقلش کارکر صحیح ندارد و همیشه نگران و پریشان است.

IMG_20210122_153100_847

وَ الرَّابِعَهُ؛ الْأَنِیسُ الْمُوَافِقُ

چهارمین مورد، همدم و رفیقی است که با طبع انسان موافق باشد. گاهی انسان با کسی سروکار پیدا می‏کند که موافق او نیست و همیشه اختلاف دارند و این باعث می‏شود که آرامش انسان از بین برود، تمرکز لازم را نداشته باشد و دل‏مشغول و پریشان باشد.

«قُلْتُ: وَ مَا الْأَنِیسُ الْمُوَافِقُ؟ قَالَ: «الزَّوْجَهُ الصَّالِحَهُ وَ الْوَلَدُ الصَّالِحُ وَ الْخَلِیطُ الصَّالِحُ»

راوی از معصوم (ع) سؤال کرده است که انیس موافق کیست؟ حضرت (ع) در توضیح انیس موافق فرموده است که همسر صالح، فرزند صالح و رفیق خوب، از مصادیق بارز، همراهانی می‏باشند که موافق انسان‏اند.

وَ الْخَامِسَهُ وَ هِیَ تَجْمَعُ هَذِهِ الْخِصَالَ؛ الدَّعَه

پنجمین مورد، فراغت بال است. فراغت بال جامع همه خصلت‏هایی است که ذکر شدند. انسان اگر فراغت بال داشته باشد، آرامش و تمرکز دارد و پریشان نیست.

مشــــــروح خطبــــــه دوم:

خودم را وشما نمازگزاران عزیز را در خطبه دوم هم توصیه میکنم به تقوای الهی!

 وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُری آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَیهِمْ بَرَکاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ وَ لکنْ کذَّبُوا فَأَخَذْناهُمْ بِما کانُوا یکسِبُونَ؛و اگر اهل شهرها و آبادی ها، ایمان می آوردند و تقوا پیشه می کردند، برکات آسمان ها و زمین را بر آنها می گشودیم؛ ولی آنها حق راتکذیب کردند؛ ما هم آنان را به کیفر اعمالشان مجازات کردیم

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳ جمادی‌الثانی سالروز وفات حضرت ام‌البنین سلام الله علیها و روز تکریم مادران و همسران شهید

۱۳ جمادی الثانی سالروز وفاتحضرت ام البنین مادر قمر بنی هاشم حضرت عباس(ع) و روز تکریم مادران و همسران شهداست.انسانهایی که با تربیت فرزندانی شایسته حماسه هشت سال دفاع مقدس را آفریدند.اگر حماسه همسران شهیدان که بسیاری از آنان نوعروس بودند، نبود معلوم نیست چه بر سر این خاک میآمد

تکریم رسول خدا(ص) از خانواده شهدا از چند جهت بود: ۱٫ گریه وهمدردی ۲٫ تسلی و دلداری و ملاطفت به فرزندان ۳٫ بیان فضائل شهید در جمع مردم با درخواست همسر شهید ۴٫ دعا در حق همسر شهید ۵٫ دستور غذا دادن و پذیرائی از خانواده شهید.

IMG_20210122_153107_538

اشاره ای به بیانات مقام معظم رهبری در ۱۹ دیماه مبنی برعدم خرید واکسن کرونا از آمریکا ،انگلیس وفرانسه

سؤال: آیا رهبرمعظم انقلاب با واردات واکسن مخالف است؟

پس از بیانات روز جمعه رهبر انقلاب درباره واکسن آمریکایی و انگلیسی، و فرانسوی، توپخانه رسانه‌ای دشمن شروع به شبهه‌پراکنی کرد به‌گونه‌ای‌که حجم عظیمی از اخبار و تحلیل‌ها و مصاحبه‌های شبکه تصویری و اجتماعی جبهه معاند را فراگرفت.

ایشان فرمودند:

از آمریکا و از انگلیس [واکسن تهیه نشود]. البتّه به فرانسه هم من خوش‌بین نیستم، علّتش هم این است که سابقه‌ی آن خون‌های آلوده را این‌ها دارند. [البتّه‌] از جاهای دیگر اگر بخواهند واکسن تهیه کنند -که جای مطمئنّی باشد- هیچ اشکالی ندارد.

مروری بر اظهارات ایشان نشان می‌دهد که صحبت‌های ایشان نه به‌معنای مخالفت با اصل واکسیناسیون است، نه به‌معنای مخالفت با واکسن وارداتی است و نه در آن نشانه‌ای از بی‌اعتنایی به سلامت مردم دیده می‌شود.

از همان ابتدای شیوع کرونا جزو معدود رهبران جهان است که با عقلانیت و دقت‌نظر مهمی نسبت به آن رفتار کردند و ضمن آن‌که شخصاً اصول بهداشتی و سلامت را مبتنی بر توصیه‌های ستاد ملی کرونا رعایت کردند، در برهه‌های مختلفی به مسؤولان بر ضرورت اعمال کنترل‌ها و پروتکل‌های جدی برای مقابله با ویروس کرونا و حفظ جان مردم تأکید کردند. از سوی دیگر سابقه مدیریتی ایشان در دوره ریاست‌جمهوری و رهبری نشان می‌دهد که توجه جدی به واکسیناسیون عمومی و سلامت ملی داشتند.

IMG_20210122_153113_544

طرح واکسیناسیون فلج اطفال در سال ۷۴ نیز با دستور رهبر انقلاب صورت گرفت

طرح «بسیج سلامت کودکان» در سال ۱۳۶۷با حضور آیت‌الله خامنه‌ای افتتاح شد

در دهه ۸۰ نیز طرح واکسیناسیون بیماری سرخک و سرخچه پیش آمدمورد حمایت جدی رهبر انقلاب بودتأکید کردند همه دستگاه‌ها موظفند در اجرای این طرحِ بزرگ همکاری و همت کنند.

 اگرچه رهبر معظم انقلاب با واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی مخالفت کردند اما این به‌معنای جلوگیری از هرگونه واردات نبود چراکه به‌صراحت اعلام کردند واردات از کشورهای دیگر مانعی ندارد. هم‌چنین بخشی از داروهای کشور در طول سال‌های گذشته از کشورهای مختلفی وارد می‌شود.

گاهی اوقات هست که این‌ها می‌خواهند واکسن را روی ملّت‌های دیگر امتحان کنند، ببینند اثر می‌کند یا نمی‌کند. بنابراین، فرمودند:از آمریکا و از انگلیس [واکسن تهیه نشود]. البتّه به فرانسه هم من خوش‌بین نیستم، علّتش هم این است که سابقه‌ی آن خون‌های آلوده را این‌ها دارند.

این نکته هم قابل توجه هست که وقتی برخی رهبران و رؤسای جمهور در دنیا با برساختن دوگانه‌ی جان و اقتصاد، بر ضرورت ایجاد توازنی میان آن‌ها تأکید داشتند و می‌گفتند که به‌خاطر اقتصاد می‌توان از جان برخی مردم گذشت، اما امام خامنه‌ای در دیدار اعضای ستاد ملی کرونا بر اولویت قطعی جان مردم تأکید و در عین حال خاطرنشان کردند که مشکلات اقتصادی هم با تلاش مسؤولان قابل حل است.

علاوه عقل حکم می‌کند در شرایطی که این واکسن هنوز امتحان خود را پس نداده و بسیاری از کادر درمان در آمریکا نیز از زدن آن امتناع می‌کنند، از باب قاعده دفع ضرر احتمالی که یک قاعده عقلی و شرعی است، رهبری مانع از به خطر افتادن سلامت شهروندان شوند.

 از سوی دیگر، نهی رهبر انقلاب ناشی از سابقه تاریخی این کشورها در جنایت پزشکی است که به مسأله خون‌های آلوده که در سال ۶۶  از فرانسه وارد ایران شد اشاره کردند. در دهه‌ی شصت، انستیتو «مریو» متعلّق به فرانسه، فاکتورهای انعقادی خون را که آلوده به ویروس اچ‌آی وی بودند، به ایران صادر کرد. در اثر استفاده از این خون‌ها تعداد قابل توجهی از بیماران هموفیلی به این ویروس مبتلا شده و جان خود را از دست دادند.

 متاسفانه همان گروهی که در هفته گذشته به تمسخر واکسن تولید داخل پرداخته و خودتحقیری را ترویج می‌کردند، در برابر اقدام مهم رهبر انقلاب در به خطر نیفتادن جان هم‌میهنان و اعلام ممنوعیت واردات واکسن آمریکایی، به هواخواهی از واکسن تولید آمریکا پرداختند و سلامت ۸۰ میلیون هموطن را با مسائل سیاسی گره زدند.که ملت ما این نوع تفکر را نمی پذیرند {تکبیر نماز گزاران}

IMG_20210122_153120_645

{والســــــــــــــــــــــــــــــلام علیکـــــــــــــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــــه وبـــــــرکاته}

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --