اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهرو کهریزک:دشمنان با استفاده از رسانه‌های متعددبه دنبال ترویج برهنگی درجامعه هستند

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهرو کهریزک:دشمنان با استفاده از رسانه‌های متعددبه دنبال ترویج برهنگی درجامعه هستند

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهروکهریزک نماز پر شکوه جمعه،اینهفته هفدهم تیر ماه ۱۴۰۱مصادف با هشتم ذی الحجه ۱۴۴۳به امامت حجت الاسلام والمسمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم باقر شهر وکهریزک در مصلی نماز جمعه برگزار شد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:
  1. هر کس تقوا روزى اش شود، خیر دنیا و آخرت روزى او شده است.
  2. در آموزه‌های اسلامی تواضع یک صفت پسندیده و نشانه عقل است.

.۳ امروز دروغکویی آفتی برای روابط فردی و اجتماعی شده است

.۴ اعتبار هر فردی در هر جایگاه و مقامی بر اساس صداقت و راستگویی در رفتار و عمل انسان است.

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:
  1. عرفه درس‌هایی است که از زبان مبارک امام حسین(ع) برای شناخت حق و حقیقت جاری شده است
  2. ﻳﻜﻲ از اﺑﺰارﻫﺎی رﺷﺪ کودک، ادﺑﻴﺎت ﻛﻮدﻛﺎن و ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن اﺳﺖ
  3. دشمنان با استفاده از رسانه‌های متعددبه دنبال آن هستند که ترویج بی‌حجابی داشته باشند
مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم       بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

عباد الله اوصیکم و نفسی بتقوی الله درابتدای خطبه اول خودم را وشما عزیزان نماز گزار را توصیه میکنم به تقوای الهی

از رسول خدا (ص)  درنهج الفصاحه ص ۷۶۹ ، ح ۳۰۱۵روایت شده که فرمودند: « مَن رُزِقَ تُقىً فَقَد رُزِقَ خَیرَ الدُّنیا وَالآخِرَهِ» هر کس تقوا روزى اش شود، خیر دنیا و آخرت روزى او شده است. رسول خدادر این حدیث در مورد اهمیَت و جایگاه تقوا سخنی را بیان میکنند. انسانهای متقی و پرهیزکار هیچگاه در باتلاق گناه گرفتار نمیشودچرا که مانع سعادت و خوشبختی است. انسانی که در این دنیا تقوا پیشه کند، هم سعادت دنیا و هم سعادت آخرت را برای خود تحصیل کرده است.

موضوع بحث ما پیرامون اهداف زندکی از دیدگاه امام صادق (ع)بود ۱۷هدف را عرض کردم:
۱۸. «طَلَبْتُ الرَّاحَهَ فَوَجَدْتُهَا فِی الزُّهْدِ؛

و آسایش و راحتی را جستجو نمودم، پس آن را در زهد یافتم برای زهد معانی متعددی گفته شده «پارسایی. ترک دنیا. اعراض. تقوی.بی رغبتی به دنیا ،ساده زیستی و…»

زاهدبه کسی میگویند که به حداقل تمتع وبهره گیری از مادیات اکتفا کرده است.فرهنگ ساده زیستی اگر در جوامع بشری بگونه ی شایسته ای تحقق یابد می توان با بسیاری از مشکلات اقتصادی مقابله کرد

ابزار و وسائل ساده ی زندگی، ازدواج ساده،مراسم ساده، غذای ساده،

۱۹.« وَ طَلَبْتُ الرِّفْعَهَ فَوَجَدْتُهَا فِی التَّوَاضُعِ

دنبال این بودم، مقام من بالا باشد. جایگاه و موقعیت من بالا باشد.

تواضع و فروتنی یکی از ویژگیهای اخلاقی معصومین (ع) است. در آموزه‌های اسلامی تواضع یک صفت پسندیده و نشانه عقل است.

افتادگی آموز اگرطالب فیضی     هرگز نخورد آب زمینی که بلند است

در وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۳۱از پیامبر خدا (ص)روایت شده که فرمودند:

«مَنْ‏ تَوَاضَعَ‏ لِلَّهِ‏ رَفَعَهُ اللَّهُ» هرکس بخاطر خدا تواضع کند،خدا مقامش را بالا میبرد. پیامبران همه متواضع بودند.

۲۰..«طَلَبْتُ‏ الْعِزَّ» خواستم در دنیا عزیز باشم ، «فَوَجَدْتُهُ فِی الصِّدْق‏»

در راستی و راستگویی یافتم. متأسفانه ما در جامعه‌مان مشکل داریم. در بازار و اداره و خانه مشکل داریم. زیر بار این صدق وصداقت  نمی‌رویم.امروز دروغکویی آفتی برای روابط فردی و اجتماعی شده است  بعضی برای حفظ منافع شخصی و فرار از قانون  اعمال و رفتار و گفتار خود را توجیه میکنند و دروغ میگویند.

 یک کاسب برای فروش اجناس خود به قیمت بالاتر دروغ می گوید،کم کاری کارمندان اداره، مصلحت سنجی سیاسی،روابط میان زن وشوهر، فرزندان نسبت به هم و والدین، باید با اعتماد همراه باشد

اعتبار هر فردی در هر جایگاه و مقامی بر اساس صداقت و راستگویی در رفتار و عمل انسان است

۲۱. «وَ طَلَبْتُ الذُّلَّهَ فَوَجَدْتُهَا فِی الصَّوْمِ»

و نرمى و فروتنى را جستجو نمودم، پس آن را در روزه یافتم.

مشــــــروح خطبـــــــــه دوم:

ابتدا خودم را وشما نمازگزاران عزیز را به تقوای الهی توصیه میکنم

از امیرالمؤمنین(ع)در خصال، ج‏۱، ص ۱۳۸٫ روایت شده که فرمودند:

«وَ التَّقْوَى‏ غَایَهٌ لَا یَهْلِکُ‏ مَنْ‏ تَبِعَهَا وَ لَا یَنْدَمُ مَنْ یَعْمَلُ بِهَا لِأَنَّ بِالتَّقْوَى فَازَ الْفَائِزُونَ وَ بِالْمَعْصِیَهِ خَسِرَ الْخَاسِرُون»

وجود مقدس امام علی (ع) فرمودند تقوا هدف بلندی است و غایتی است که پیروان آن و کسانی که مسیر تقوا را بپیمایند دچار هلاکت نمی‎شوند، عمل کننده به تقوا پشیمان نمی‎شود چون به وسیله تقوا انسان به رستگاری می‎رسد و به وسیله گناه، انسان دچار خسران و ضرر و زیان می‎شود.

دوسه مطلب را عرض کنم:
مطلب اول:
شنبه ۱۸ تیر ۹ ذی‌الحجه شهادت حضرت “مسلم‌ بن عقیل” (۶۰ ق) روز عرفه (روز نیایش)

نهم ذیحجه روز عرفه است که در این روز خداوند به سه گروه توجه ویژه‌ای دارد، گروه اول زائران امام حسین(ع)، دوم حاضران در صحرای عرفات و گروه سوم هر جای دنیا اگر دستی به سوی درگاه الهی بلند شده باشد و دلی بشکند.

روز شناخت است ، روزاعتراف کردن به گناهان و صبر و شکیبایی است.عرفه تنها یک دعا نیست، بلکه درس‌هایی است که از زبان مبارک امام حسین(ع) برای شناخت حق و حقیقت جاری شده است و خواندن این دعا در روز عرفه از فضیلت  زیادی برخوردار است که طبق روایات و احادیث کسی‌ که در ماه مبارک رمضان و شب قدر بخشیده نشده است عرفه فرصت دیگری است که خداوند درهای رحمت خود را به روی بندگان خود می‌گشاید.

دعای عرفه دارای ابعاد مختلف اجتماعی، دینی و سیاسی است که از زبان امام معصوم مطرح شده است، پس باید پای درس این دعای با اخلاص و معرفت حاضر شویم تا شاهد اثرات مهم معنوی و مادی در زندگی خود باشیم.

مطلب دوم:شنبه ۱۸ تیر  روز ادبیات کودک و نوجوان

۱۸ تیر ماه، سالروز درگذشت مهدی آذر یزدی در تقویم رسمی کشور به‌عنوان روز ملی ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری شده است. او آثار بسیاری در حوزه کودک و نوجوان به‌رشته تحریر در آورد

ﻳﻜﻲ از اﺑﺰارﻫﺎی رﺷﺪ کودک، ادﺑﻴﺎت ﻛﻮدﻛﺎن و ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن اﺳﺖ. ادﺑﻴﺎت ﻛﻮدﻛﺎن ﺷﺎﻣﻞ ﻗﺼﻪ، ﺷﻌﺮ، ﻧﻤﺎﻳﺶ، اﻓﺴﺎﻧﻪ و داﺳﺘﺎن است که از راه‌های مختلف و در قالب‌های مختلف قابلیت عرضه دارد.

یک نکته عرض  کنم:خداوند فرزندی به شما میدهد قطعاً برای آینده او برنامه دارید اماشما از این بچه، هرچه بخواهید بسازید، هنرمند ،شاعر، دکتر، مهندس…. ابتدا باید در او ایمان به وجود آورید. ایمان به خدا، ایمان به حقیقت و ایمان به اسلام. اگر این بچه‌ها با ایمان پرورش پیدا کردند و ما توانستیم بذر ایمان را در دلشان بکاریم، در آینده می‌شود از آنها هر شخصیت عظیمی ساخت و برای هر کاری مناسبند. اما اگرایمان در آنها نباشد، برای هیچ کاری مناسب نیستند؛ هرچه بشوند، نامطمئنّند. سیاستمدار شوند، نامطمئنّند، تاجر شوند، کارگر شوند، نویسنده یا هنرمند شوند، نامطمئنّند.

مطلب سوم:
یکشنبه ۱۹ تیر ۱۰ ذی‌الحجه عید سعید قربان

باتوجه به کمبود وقت به تبریک این عید اکتفاء میکنم انشاءالله در خطبه های نماز عید سعید قربان دراین مورد صحبت خواهم کرد.

مطلب چهارم:
سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۲ ذی‌الحجه قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب – روز حجاب و عفاف

آیه ۳۱ نور سه بار از آشکار کردن زینت ها، نهی می فرماید، این نهی مکرر حاکی از تأثیر جلوه نمایی و بی حجابی در بروز و ظهور ناهنجاری‌های جنسی است.

ذلِکَ أَدْنی أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ» ؛ «فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ» ؛ «وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ ما یُخْفِینَ مِنْ زِینَتِهِنَ‌»

این سه فراز از آیات قرآن، ضمن هشدار به‌اینکه منشاء بسیاری از مزاحمت‌ها نسبت به‌بانوان، نوع پوشش خود آنهاست، اعلام می کند زنان علاوه بر اینکه منعی برای نقش آفرینی در جامعه ندارند باید با رعایت ضوابط عفاف و حجاب، بهانه‌ای به‌دست بیماردلان و برهم زنندگان عفت عمومی ندهند

رضاخان پهلوی در سال ۱۳۱۴ با تصویب قانون کشف حجاب، چادر و روسری ها را از سر مردم می کشید ولی اکنون دشمنان اسلام از راه های دیگر این نقشه خود را عملی می کنند.امروزشاهد ترویج بی حجابی به ویژه از طریق فضای مجازی هستیم.

دشمنان از طریق بر هم زدن تعادل خانواده ها از روزنه هایی همچون مد کردن بد حجابی در جامعه استفاده می کنند که به دنبال آن موضوع حیاء، عفت، شرف، غیرت و در نهایت عزت نفس مردان و زنان ایرانی زیر سؤال می رود.

دشمنان با استفاده از رسانه‌های متعددبه دنبال آن هستند که ترویج بی‌حجابی داشته باشند و به صورت سازماندهی شده به ارزش‌های الهی و انقلابی ضربه می‌زنند.

با ماهواره برنامه‌های مختلفی می‌سازند تا عفت و خانواده را از بین ببرند و ازدواج سفید را معرفی می‌کنند که این‌ها جریان‌های تخریبی ارزش‌های اسلامی است و مربوط به اسلام نیست.

در خاطرات یک جاسوس انگلیسی آمده است که می‌گوید یکی از قوت‌های مسلمانان حجاب بانوان است که مانع از فساد می‌شود وباید این حجاب را هدف قرار داد.

دشمنان ما (مشخصاً آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان اروپایی آن) به این نتیجۀ قطعی رسیده اند که برخورد نظامی، محاصرۀ اقتصادی و تهاجم دیپلماتیک برای براندازی و تضعیف نظام اسلامی ما کافی و مؤثر نیست و به همین دلیل به دنبال روش های جایگزین هستند و به نتایج دقیقی دست پیدا کرده اند. نخستین روش جدّی و جدید آنها برای براندازی، ترویج برهنگی و بی حجابی در میان زنان و دختران این مملکت است!

 ایران با وجود همه فشارهای سیاسی و نظامی و اقتصادی دشمن بیش از چهار دهه است که مقاومت کرده و لذا دشمن غلبه فرهنگی را با محوریت عفاف و حجاب دنبال می کند

 اگر روی فرهنگ جامعه کار نکنیم و برنامه نداشته باشیم، مغلوب نقشه های دشمن می شویم که در راس آن ترویج بی حیایی و بی حجابی و بی عفتی و بی غیرتی است. که متاسفانه شاهد غفلت هایی در حوزه ترویج عفاف و حجاب به ویژه در دو دهه اخیر هستیم و لذا مشکلاتی در جامعه ایجاد شده است.

 همه باید در این موضوع پای کار بیایند مسؤولین ذی ربط ، مردم ،صدا وسیما خود خانوده ها

یکی از راههای پیشگیری و درمان این است که خود شخص ابتدا به این باور برسد که استفاده از زیبایی و جمال ظاهری، ابزاری است که مورد سوء استفاده دیگران قرار می‌گیرد.

رسانه‌ها و فیلم‌های نمایشی در اصلاح این مسیر تأثیرگذار هستند. فیلم‌ها و سریال‌هایی که در شبکه خانگی درست می‌شود که متاسفانه هیچ نظارتی بر روی آن‌ها نیست و خواسته و ناخواسته در مسیر برنامه معاندین قدم بر می دارند، با کمی تغییر می‌توانند به فرهنگ سازی درست در جامعه ما کمک کنند. پس باید رسانه‌ها و مراکز فرهنگی را به خط کرد.

سیستم آموزشی هم باید به این موضوع بپردازد؛ خصوصاً از مرحله دبستان. وقتی دختران را در این مرحله حساس رها کنیم و برنامه خاصی برای آن‌ها ایجاد نکنیم، دیگر نمی‌توان به جهت‌دهی آن‌ها در دانشگاه امیدوار بود

والســــــــــــــــــلام علیـــــــــکم ورخمهاللـــــــــــــــه وبرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --