اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقر شهر وکهریزک : دشمنان علی‌رغم تبلیغات وسیع و صرف هزینه‌های هنگفت باز هم در برابر فرهنگ عاشوراشکست خوردند

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقر شهر وکهریزک : دشمنان علی‌رغم تبلیغات وسیع و صرف هزینه‌های هنگفت باز هم در برابر فرهنگ عاشوراشکست خوردند

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهر وکهریزک ،نماز دشمن شکن جمعه سیزدهم مرداد ماه ۱۴۰۲ مصادف با هفدهم محرم الحرام ۱۴۴۵  به امامت حجت الاسلام والمسمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم در مصلی نماز جمعه برگزار شد.
عناویــــــن خطبــــــــه اول:
۱٫یاران امام حسین علیه السلام پیش از آن که صحنه عاشورا اتفاق بیفتد، در چه رتبه معنوی بودند
۲٫چه خصوصیاتی در وجود شهدای کربلا بود که اینچین جان خودشان را فدای امام حسین کردند.
ازخصوصیت ممتاز اصحاب  برنامه ریزی برای استفاده از فرصت ها است
۴٫امیرالمؤمنین در خطبه ۱۶ نهج البلاغه مردم را در مسیر سعادت و نجات به سه گروه تقسیم میکنند
عناویــــــن خطبـــــــه دوم:
۱ . مساله مشروطه در اواخر سلطنت مظفرالدین شاه مطرح شد در واقع مساله ای بود که از غرب به شرق آمد
۲٫روز خبرنگار یادآور تلاش، فداکاری و ایثار خبرنگاران عزیزی است که برای روشنگری و تبیین به شهادت رسیدند.
۳٫دشمنان علی‌رغم تبلیغات وسیع و فضاسازی‌های گسترده و صرف هزینه‌های هنگفت باز هم در برابر فرهنگ عاشوراشکست خوردند.
مشــــــروح خطبـــــــــه اول:
أعوذ باللــــــه من الشیطان الرجیــــــم      بِسْـــــمِ اللَّــــهِ الرَّحْمـــنِ الرَّحیــــــمِ

عبادَ الله اوصیکُم و نَفسی بِتَقوَی الله
ابتداخودم را و همه شما برادران و خواهران نمازگزار به رعایت تقوا سفارش میکنم.
خداوند متعال انسان را در صحنه‌های مختلف مورد آزمون قرار می دهد تا با مشاهده ایمان، تقوا و اخلاص، مسیر سعادت را برای انسان ترسیم کند.
عاشورای حسینی، ناب‌ترین و بهترین صحنه عالم بود که در آن امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان اوج تقوا ،مردانگی، ایثار، ظلم ستیزی و شهادت در راه احیای آموزه های دینی و قرآنی را رقم زدند.ماهم در مراحل مختلف زندگی تقوا را سرلوحه امور قرار داده تا بتوانیم از امتحانات الهی سر بلند بیرون بیائیم.
ایام ماه محرم است مناسب است که اشاره ای به خصوصیات شهدای کربلا داشته باشم.
در واقعه کربلا به یک سؤال اساسی بر میخوریم که یاران امام حسین علیه السلام پیش از آن که صحنه عاشورا اتفاق بیفتد، در چه رتبه معنوی بودند که در هنگام حضور در واقعه کربلا و عاشورا جان بر کف مولا شدند؟ حبیب بن مظاهر و زهیر بن قین و بریر بن خضیر و دیگر اصحاب چه درجه و چه شاخصه و چه ملاک اخلاقی و معنوی داشتند که توفیق نصرت امام را یافتند؟
پاسخ به این پرسش ما را رهنمود می کند که با چه شاخصه و ملاک معنوی می­توان ندای “هل من ناصر ینصرنی” امام عصر را پاسخ داد و از یاران ایشان شد؟
در پاسخ اگر بگوییم شاخصه و ملاک، دین اسلام است که وهب بن عبدالله مسیحی بود؛ اگر بگوییم آن شاخصه و ملاک تشیع است که زهیر عثمانی مذهب بود؛ اگر بگوییم ملاک نماز و روز و حج بود که دشمنان امام در کربلا هم این اعمال را در پرونده خویش داشتند؛ اگر بگوییم ملاک علم است که عمر سعد و سنا بن انس از علمای کوفه بودند.

پس چه خصوصیاتی در وجود شهدای کربلا بود که اینچین جان خودشان را فدای امام حسین کردند.
یکی از خصوصیات برنامه ریزی برای استفاده از فرصت ها است
ازخصوصیت ممتاز اصحاب  برنامه ریزی برای استفاده از فرصت ها است، که ریشه در معرفت آنها دارد. خداوند در سوره آل عمران/۱۳۳میفرماید: «سارِعُوا إِلى مَغْفِرَهٍ مِنْ رَبِّکُمْ وَ جَنَّهٍ عَرْضُهَا السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقینَ »براى رسیدن به بخشش پروردگار و بهشتى که پهنایش آسمانها و زمین را فرا گرفته و براى اهل تقوا آماده شده از یکدیگر سبقت بگیرید.
عجله خوب نیست؛ ولی سرعت مطلوب است، عجله یعنی انسان می خواهد کار را در غیر وقتش انجام بدهد ، سرعت یعنی فرصت را از دست ندادن، این پا و آن پا نکردن، امروز و فردا نکردن، تسویف نکردن؛ چون فرصت ها هیچ وقت منتظر ما نمی مانند و ما باید خودمان را از قبل آماده کنیم و کاری کنیم که بر فرصت ها سبقت بگیریم.
هیچ مانع و توجیهی نتوانست یاران امام حسین را از امام جدا کند. توجیه ها خیلی فراوان بود، آنهایی که نیامدند برای خودشان توجیه هایی داشتند. توجیه هایی که در تاریخ نقل شده، یکی به حضرت گفت: آقا من آذوقه زن و بچه ام را ببرم تا رفت آذوقه زن و بچه اش را برساند، دید کار از کار گذشته است. یکی گفت(عبیدالله ابن حر جحفی)  آقا من مطمئنم که آمدن من به نفع شما نیست، من بیایم یا نیایم شما پیروز نمی شوید!یکی گفت (حجاج ابن مسروق)من به شما اسب میدهم(نام اسب ملحفه ) امثال این حرفها و توجیه ها هر چه باشد قابل قبول نیست و ما الان می فهمیم که همه آنها باختند. با هر توجیهی انسان مسیر خود را جدا کند از قافله، جا می ماند

امیرالمؤمنین در خطبه ۱۶ نهج البلاغه مردم را در مسیر سعادت و نجات به سه گروه تقسیم میکنند، مى فرماید: مردم در این مسیر سه گروهند: «ساع سَریعٌ نَجا »کسانى که سخت مى کوشند و به سرعت پیش مى روند، آنها اهل نجاتند و گروهى «و طالِبٌ بَطیءٌ رَجا »که به کندى گام بر مى دارند، باز امید نجات دارندوگروه سوم:« وَ مُقَصِّر فِى النّارِ هَوى» امّا آنان که کوتاهى مى کنند و در این راه مقصّرند، در کام بدبختى و آتش دوزخ سقوط مى کنند
به عقیده بعضى این گروه هاى سه گانه همانها هستند که در قرآن مجید در سوره فاطر، به آنها اشاره شده است و مى فرماید: «ثُمَّ اَوْرَثْنَا الْکِتابَ الَّذینَ اصْطَفَیْنَا مِنَ عِبادِنا فَمِنْهُمْ ظالِمٌ لِنَفْسِهِ وَ مِنْهُمْ مُقْتَصِدٌ وَ مِنْهُمْ سابِقٌ بِالْخَیْرَاتِ بِاِذْنِ اللهِ; سپس این کتاب (آسمانى) را به گروهى از بندگان برگزیده خود به میراث سپردیم; از میان آنها عدّه اى برخود ستم کردند و عدّه اى میانه رو بودند و گروهى به اذن خدا در نیکیها (از همه) پیشى گرفتند»
وجود گروه هاى سه گانه در جامعه بشریّت همیشه مطرح بوده و به هنگامى که بازار امتحانات داغ مى شود همانند زمان خلافت على علیه السلام))و زمان قیام امام حسین (ع) تمایز این صفوف سه گانه آشکارتر مى شود، جمعى هر چند غالباً اندک راه حق را بدون هیچ تردید و تزلزل و دغدغه پیش گرفته و به سرعت به سوى مقصد مى تازند، گروه دیگرى که از ایمان ضعیف ترى برخوردارند گاه با تردید و تزلزل و گاه با اطمینان خاطر، لنگ لنگان گامى بر مى دارند و به پیش مى روند و اعمال صالح و ناصالحى را به هم آمیخته، ولى امیدوارند که دست لطف خدا، دست آنان را بگیرد و سرانجام آنها را به مقصد برساند; امّا گروه سوّم که هواى نفس بر آنها چیره شده و با ایمان و تقوا وداع گفته اند در بیراهه ها سرگردان گشته و در کام بدبختى ها سقوط مى کنند.
مشــــــروح خطبـــــــــه دوم:
درابتدای خطبه دوم هم خودم را وهم شما عزیزان را توصیه میکنم به تقوای الهی!
شنبه / ۱۴ مرداد / ۱۸ محرم صدور فرمان مشروطیت (۱۲۸۵ش)
مساله مشروطه در اواخر سلطنت مظفرالدین شاه مطرح شد در واقع مساله ای بود که از غرب به شرق آمد اول ترکیه،بعد ایران بدین منظور که استبداد از بین برود وحکومت پارلمانی به وجود بیاید اینکه جمعیتی باشند دارای علم تقوا و فضل باشند در مجلس بنشینند و تصمیم سازی کنند و دولت نیز اجرا کند خیلی کلمه ای زیبا بود ودر ابتدا اکثر علما از آن استقبال کردند و یکی از آنها مرحوم شیخ است ولی بعدا دیدند این طور نیست به تعبیر حضرت امیر در نهج البلاغه کلمه حقٍّ یراد بهالباطل، که خوارج مطرح میکردنددر واقع می‌خواهند دین را کنار بگذارند و غیر دین حاکم شود. می‌خواهند بگویند حکومت نباشد در واقع می خواهند قید و بند را بردارند بتوانند مانند غربی ها همه نوع مفاسد آزاد باشد
لذا شیخ سینه سپر کردو پافشاری کرد که دشمن با یک طرح عجیبی روز روشن از خانه اش دستگیر کردند و آوردند و در یک مجلسی، یک محاکمه صوری درست کردند و بعد نیز به مقام شهادت رساندند

نقل شده که فرزند شیخ پای دار سوت وکف میزد و شادی میکرد نماز گزاران عزیز ! جدای از عامل یا عوامل دیگر ببینید فتنه چها که نمیکند!! افراد ساده لوح را که تشخیص حق از باطل  براى آنها مشکل است و ناآگاهانه گرفتار دام شیطان مى شوند
سه‌شنبه / ۱۷ مرداد / ۲۱ محرم روز خبرنگار
روز خبرنگار یادآور تلاش، فداکاری و ایثار خبرنگاران عزیزی است که برای روشنگری و تبیین و اجرای فرمان مقام معظم رهبری  در جهاد تبیین جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و به شهادت رسیدند.
یکی دو نکته عرض کنم:
نکته اول: خبرنگاران در راستای انجام وظیفه جهادی خود که همان ارتقاء سطح آگاهی افراد جامعه و روشنگری است، از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند لازم است تلاش‌های  خبرنگاران،بیشتر مورد توجه قرار گیردو نگاه بهتری به این قشر تلاشگر صورت بگیرد.
نکته دوم: یک خبرنگار باید بداند قلمی که در دست دارد، مقدس استکه خداوند به آن قسم یاد کرده لذا باید در راه اصلاح امور جامعه و مردم کار کند،بایدمراقبت کنند که حرمت قلم شکسته نشود.
نکته سوم: سیاه‌نمایی مطلق و سفیدنمایی مطلق در خبرنگاری جایگاهی ندارد و باید واقعیت‌ها نوشته شود. انتظار است که حقیقت بیان شودو  بدون وابستگی به افراد یا احزاب به دنبال شفافیت باشند.واگر نقدی صورت میگیرد نقدهای منصفانه همراه با راهکار ارائه شود.

مطلب سوم:
شکست دشمن در جنگ روانی برای اختلال در مراسم عزاداری حسینی
مردم مومن، ولایتمدار و انقلابی باقرشهر وکهریزک وروستاهای تابعه در دهه اول محرم ۱۴۴۵صحنه های بی نظیری از عشق و ارادت به سیدالشهدا(ع) و عزاداری های گسترده و آمیخته با شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند که از این تریبون مقدس تقدیر وتشکر میکنم.
دشمنان وبد خواهان کمپینِ درماندگی و رسوایی به راه انداختند ودر این فرایند چند مرحله را پایه کذاری کردند
مرحله اول: گفتند: «سیاه نپوشید»، «به حسینیه نروید»، «در هیئت‌ها دیده نشوید» و «نذری ندهید» در قالب کمپینی به نام «تحریم محرم» پرده جدید سناریوی دشمنان ملت ایران بود که از مدت‌ها قبل از ایام محرم آغاز شده بود.
برای به نتیجه رساندن این نقشه هم تلاش کردند تا با دستکاری ذهنی نسل جوان، هویت دینی و ملی مردم مسلمان ایران را نشانه روند
 قصد انجام اقدامات متعدد خرابکارانه در استان‌های تهران، کرمان، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، کردستان و مازندران را داشتند
مرحله دوم: برای محرم ۱۴۰۲، هنجارشکنی‌های زبونانه در مراسم عزاداری محرم ، کشف حجاب و رقص و آتش‌زدن پرچم‌های عزا در جلوی مساجد و تکایا و هیئت‌های عزاداری بود. آنها تصور می‌کردند که با تعمیم تحرکات هنجارشکنانه از پاییز سال گذشته تاکنون، به مراسم عزاداری امام حسین(ع) می‌توانند خدشه‌ای در عشق و ارادت ملت ایران به اهل بیت(ع) ایجاد کنند.

مرحله سوم: که در واقع مرحله تکمیلی این نقشه بود با طراحی صهیونیست‌ها در صحنه‌های اهانت به قرآن کریم جلوه‌گر شد، اما نه تنها تأثیری بر عشق و ارادت دلباختگان به اباعبدالله الحسین(ع) ایجاد نکرد بلکه حضور معنادار و توأم با بصیرت مردم در هیئات مذهبی و دسته‌های سینه‌زنی و مجالس عزاداری در اقصی نقاط کشور علی‌رغم گرمای شدید هوا  صحنه‌های ماندگار از عشق و ارادت به سالار شهیدان آفریدند، بار دیگر طبل رسوایی دشمنان اسلام و تشیع را به صدا در آورد که علی‌رغم تبلیغات وسیع و فضاسازی‌های گسترده و صرف هزینه‌های هنگفت باز هم در برابر فرهنگ عاشورا که با جان‌ها و قلب‌های شیعیان درآمیخته شکست خوردند و این شکست‌ها تکرار خواهدشد.{تکبیرنمازگزاران}
جا دارد از هوشمندی و بصیرت مبلغان محترم و ذاکران و مداحان عزیز و هیأت‌های امنا و دست‌اندرکاران مساجد و حسینیه‌ها و هیئتها، به‌خاطر بصیرت و هوشمندی ایشان تشکر کنیم و انشاالله شاهد تعمیق این بصیرت حسینی تا پایان ماه صفر باشیم
در پایان به اطلاعیه ستاد انتخاباتی کشور اشاره کوتاهی داشته باشم با عنایت به اضلاح قانون انتخابات باید از ۱۶ مرداد به مدت ۷ روز داوطلبین از طریق سایت وزارت کشور ثبت نام اولیه را انجام بدهند که ثبت نام اصلی که ۲۷ مهرماه است منوط به ثبت نام اولیه هست
امید است دشمن که از ماهها پیش تبلیغات را آغاز کرده که  انتخابات را به چالش بکشد ان شاء الله با حضور حد اکثری این خواسته دشمنان را هم شکست خواهیم داد.

الســــــــــــــــــلام علیـــــــــکم ورحمه اللـــــــــــــــه وبرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --