اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه فشافویه:انقلاب ماپدیده‌اى الهى و مبارکی بودکه اداره کشور را از وابستگى به استبدادداخلى واستعمارخارجی خارج کردوبه مردم سپرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه فشافویه:انقلاب ماپدیده‌اى الهى و مبارکی بودکه اداره کشور را از وابستگى به استبدادداخلى واستعمارخارجی خارج کردوبه مردم سپرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه حسن آبادنمازباشکوه جمعه اینهفته پانزدهم بهمن ماه سال نود وپنج به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویه وباحضورگسترده اقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی شهربرگزارشد.
عناویــــــن خطبــــــــه اول:
۱- دو برترى و فضیلت{ عقل ومنطق }انسان را از دیگر مخلوقات ممتاز میکند
۲- عذابى را که خداوند براى زبان مقرر فرموده است ، براى هیچ یک از اعضا و جوارح مقرر نکرده است.
عناویــــــن خطبـــــــه دوم:
۱٫ حضرت زینب کبرى یک شخصیت بسیارعظیم وبزرگی در چشم ملتهاى اسلامى دارد.

۲- اعلام همبستگی همافران وارتشیان با انقلاب وامام از شکننده‌ترین ضربات بر پیکر رژیم شاهنشاهى پهلوی بود
۳- ان شاءالله راهپیمایى ۲۲ بهمن را درپیش داریم،ملت عزیز ما امسال هم مثل سالهاى گذشته و وحتی پرشورتر از گذشته قدرت عظیم انقلاب وقدرت مثال زدنی ملت رابه نمایش خواهندگذاشت.
مشــــــروح خطبـــــــــه اول:
أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم       بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_7415
خودم و همه ی عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می نمایم.
گفتیم براى اداى حق نفس حقى که انسان نسبت به خود دارد باید اول خود نفس را به دقت شناخت ؛ چرا که اگر انسان نفس خود را بشناسد، ناگزیر حقوق نفس را هم شناخته و براى اداى آنها اهتمام خواهد ورزید.که دراین زمینه مطالبی را به محضرشمانمازگزاران عزیزعرضه داشتم.
امام سجاد دررابطه باحق نفس بر انسان میفرمایند
و اءَمَّا حَقُّ نفسک علیک فان تستوفیها فى طاعه اللّه فتؤ دى الى لسانک حقه و الى سمعک حقه و الى بصرک حقه و الى یدک حقها و الى رجلک حقها و الى بطنک حقه و الى فرجک حقه و تستعین باللّه على ذلک .
حق نفس تو، آن است که در راه اطاعت خدا به کار گیرى و از همه اعضا و جوارحى که خدا به تو عنایت کرده ، در این مسیر استفاده کنى و حقوق تک تک آنها را از زبان و گوش و چشم و دست و پا و شکم گرفته تا غریزه جنسى به جاى آورى و از خداى خود استعانت جویى .

«و اءَمَّا حَقُّ اللِّسان فاکرامه عن الخَنا و تعویدُه على الخیر و حملُه على الادب و اجمامُه الا لموضع الحاجه و المنفعه للدّین و الدّنیا و اعفاؤ ه من الفضول الشَّنِعَه القلیله الفائده التى لا یؤ من ضررها مع قله عائدتها و بعد شاهد العقل والدلیل علیه و تزین العاقل بعقله حسن سیرته فى لسانه و لا قوه الا باللّه العلى العظیم »
حق زبان آن است که آن را از زشت گویى بازدارى ، به گفتار نیک و ادب عادت دهى . از گشودن زبان جز به هنگام نیاز و تحصیل منفعت دین و دنیا خوددارى و از پرگویى و بیهوده گویى که جز زیان دربر ندارد، دورى کنى و بدانى زبان ، گواه عقل و اندیشه توست و زیبایى و آراستگى به زیور عقل ، نمودش به خوش زبانى تو.
امیرالمومنین علیه السلام آغاز مى کنیم ؛ حضرت مى فرمایند:
للانسان فضیلتان ؛ عقل و منطق ، فبالعقل یستفید و بالمنطق یفید{. تصنیف غررالحکم ، ص ۵۰، حدیث ۳۳۰}
«دو برترى و فضیلت انسان را از دیگر مخلوقات ممتاز میکند: اول آن که با نیروى عقل حقایق آفرینش را مى آموزد و دیگر آن که با قوه منطق و زبان ، آموخته هاى خود را به دیگران انتقال مى دهد»
همان طور که در سایه زبان ، بسیارى از خوبى ها و اقدامات پسندیده قابل تحصیل است ، بسیارى از زشتیها و رذایل اخلاقى نیز مظهر و مظهرى جز زبان ندارند. دروغگویى ، تهمت ، غیبت ، سخریه ، شماتت و سرزنش نابجا، استهزا، هتک حرمت افراد، فحاشى ، نمامى و سخن چینى ، پرگویى ، زیاده گویى و شهادت باطل و بسیارى دیگر از گناهان که از زشتى هاى اخلاقى هستند و از ملکات سوء سرچشمه مى گیرند، نمود آنها در زبان است .
در فرمایشى از رسول اکرم صَلَّى اللّه عَلَیهِ و آلِهِ و سَلَّم نقل شده است که :
یُعذِّب اللّه اللِّسان بِعذاب لا یُعذِّب به شیئا من الجوارح فیقول اءَى ربِّ عَذَّبتَنِى بِعذاب لم تُعَذِّب به شیئا فیقال له خَرَجتَ منکَ کَلِمَه فبَلغت مشارق الارض و مغاربها فَسَفِکَ بِها الدَّمِ الحَرام وانتَهَبَ بِهَا المَال الحرام وانتَهَکَ بها الفَرَج الحَرام و عزَّتى و جَلالى لاُعَذِّبَنَّکَ بِعَذاب لا اُعَذِّب به شیئا مِن جوارحک { کافى ، ج ۲، ص ۱۱۵، حدیث ۱۶، بحارالانوار، ج ۶۸، ص
۳۰۴، حدیث ۸۰}

«عذابى را که خداوند براى زبان مقرر فرموده است ، براى هیچ یک از اعضا و جوارح مقرر نکرده است ، این زبان در قیامت مى گوید: چگونه است که سخت ترین عذاب را براى من مقرر کرده اى ، به او پاسخ داده مى شود: علت این که عذاب تو سخت تر و سنگین تر از عذاب سایر اعضا و جوارح است این است که کلمه از تو (زبان ) خارج شد که به خاطر آن خون محترمى ریخته شد، اموال مردم به غارت رفت ، نوامیس مومنان مورد تعرض قرار گرفت ، و در نهایت با آن کلمه ، جرایم سنگین انسانى و اجتماعى تحقق پیدا کرد؛ و طبیعى است که این جرایم سنگین باید عقاب و پاسخى سنگین به همراه داشته باشد»
در معارف دین مى بینیم عذاب و مصیبت سایر اعضا و جوارح در گرو چگونگى زبان است .
کنترل زبان ، موجب آرامش ، آسایش و نجات از عذاب الهى در قیامت است ؛ اگر انسان نتواند مالک زبان خود بوده و آن را آزاد بگذارد، موجب فراهم شدن مصیبت هاى دنیوى و اخروى براى سایر اعضا و جوارح مى شود. روایتى از امام سجاد علیه السلام نقل کرده اند که حضرت فرمودند:
انَّ لِسان ابن آدم یُشرف على جَمیعِ جَوارِحه کلّ صَباح فیقول کیف اءَصبَحتُم فیقولون بَخَیر ان تَرَکتَنا و یقولون اللّهَ اللّهَ فینا و یُناشِدونَهُ و یقولون انَّما نُثَابُ و نُعاقِبُ بِکَ{ کافى ، ج ۲، ص ۱۱۵، حدیث ۱۳، بحارالانوار، ج ۶۸، ص ۳۰۲، حدیث ۷۷}
«زبان انسان هر صبحگاه بر سایر اعضا و جوارح اشراف پیدا مى کند و سوال مى کند که چگونه صبح کردید؟ جواب مى دهند که : اگر تو ما را رها کنى حال ما خوب است . باز مى گویند: تو را به خدا- البته نوعى التماس و قسم دادن به زبان است – مراعات حال ما را بکن که ثواب و عقاب ما اعضا و جوارح در سایه اقدام تو است ؛ اگر تو صحیح عمل کنى ما هم از نعمت هاى الهى متنعم مى شویم و در غیر این صورت ، ما هم به عذاب الهى مبتلا خواهیم شد»
مشـــــروح خطبـــــه دوم:
بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم
خودم و همه ی عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم.

جمعه ۱۵ بهمن ۵ جمادی‌الاول ولادت حضرت زینب‌ کبرى(س) (۵ ه.ق)
روز پرستار و بهورز
حضرت زینب کبرى یک شخصیت بسیارعظیم وبزرگی است یک عظمتى در چشم ملتهاى اسلامى دارد،اما چر ا ؟ این به‌خاطر این نیست که دختر على‌بن ابى طالب(علیه‌السّلام) یا خواهر حسین‌بن على و حسن‌بن على(علیهماالسّلام) است. نسبتها هرگز نمى‌توانند چنین عظمتى را خلق کنند. همه ائمه ما، دختران و مادران و خواهرانى داشتند، اما کو یک نفر مثل زینب کبرى؟
ارزش و عظمت زینب کبرى(سلام الله علیها)، به‌خاطر موضع و حرکت او بر اساس تکلیف الهى است. این عظمت ازچندجهت است:
بخش عمده این عظمت از اینجاست که آن حضرت موقعیت را شناخت؛ هم موقعیت قبل از رفتن امام حسین(علیه السّلام) به کربلا، هم موقعیت لحظات بحرانى روز عاشورا، هم موقعیت حوادث کشنده بعد از شهادت امام حسین را و ثانیاً طبق هر موقعیت، یک انتخاب کرد. این انتخابها زینب را ساخت.
قبل از حرکت به کربلا، بزرگانى مثل ابن عباس و ابن جعفر و چهره‌هاى نامدار صدر اسلام، که ادعاى فقاهت و ریاست و امثال این‌ها را داشتند، نتوانستندموقعیت رابشناسندودرست تصمیم بگیرند؛ امازینب کبرى(سلام الله علیها)فهمید که باید این‌راه را برود و امام خود را تنها نگذارد و رفت.

دوم شناخت موقعیت لحظات بحرانی کربلا که حوادث بسیار سخت وشکننده ای بود اما زینب کبری درتمام این حوادث درکنا امام خودانجام وظیفه کرد
موقعیت سوم:شناخت موقعیت بعدازحادثه کربلا است
فقط تلاش حضرت زینب(سلام‌الله علیها) حراست و پرستارى از امام بیمارى در کربلا نبود. بلکه حضرت زینب(سلام‌الله علیها) از روح کلّى اسلام و جامعه آن روز مسلمین پرستارى کرد؛ چراکه حضرت زینب(سلام‌الله علیها) در مقابل یک دنیاظلم، بى‌انصافى، وقساوت، یک‌تنه ایستاد و با این ایستادگى توانست از روح کلّى اسلام حراست و پرستارى کند. همگونه که مى‌گوییم امام حسین(علیه‌السّلام) اسلام را حفظ کرد، مى‌توانیم ادّعا کنیم که حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) هم با ایستادگى خود، اسلام را حفظ کرد.
روز پرستار، سالروز ولادت حضرت زینب است؛ این هشدار به زنان ما است: که نقش خودتان را پیدا کنید. این نقش واین عظمت رابا حجب و حیا و عفاف زنانه درک کنید.

سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۹ جمادی‌الاول اعلام همبستگى همافران با انقلاب اسلامى و دیدار تاریخى آنان با حضرت امام خمینى(ره) (۱۳۵۷ ه.ش)
روز نیروى هوایى ارتش جمهورى اسلامى ایران‌
اعلام همبستگی همافران وارتشیان با انقلاب وامام از شکننده‌ترین ضربات بر پیکر رژیم شاهنشاهى پهلوی بود ، حرکت شجاعانه پرسنل نیروى هوایى ارتش در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ بود که به‌حق مى‌توان آن‌را از ایام‌الله نامید. در این روز، نظامیان متعهد نیروى هوایى، با حضور در اقامتگاه رهبر بزرگ انقلاب اسلامى در مدرسه رفاه و بیعت با حضرت امام، سندى از افتخار، حماسه، رشادت و ایمان را در برگ‌هاى زرین انقلاب اسلامى به ثبت رسانیدند.وسرنوشت انقلاب رادرست رقم زدند.

دهه مبارکه فجر و۲۲ بهمن
این انقلاب پدیده‌اى الهى و مبارک بود که اداره کشور را از وابستگى به استبداد داخلى و استعمار وسرسپردگى به دول غربى خصوصاً آمریکا،و رژیم صهیونیستى و انگلیس خارج کردو به مردم سپرد.
اکنون پس از گذشت نزدیک به ۴ دهه از عمر گرانمایه‌ى این شجره‌ى طیبه ی پر امید، نیکوست به بازخوانى برخى دستاوردهاى آن پرداخته شود تا برخى فکرنکنند که انقلاب به‌سادگى به بار نشسته تادر حفظ آن کوشاتر باشند.
استمرار هر حرکتی، متوقف است بر زنده نگاه داشتن انگیزه‌هاى اولیه و اصلى آن حرکت، انگیزه‌هاى اصلى مردم مسلمان ایران در رویارویى با رژیم طاغوت، نیز عبارت بودند از: استقلال فرهنگى، آزادى سیاسى و جمهورى اسلامى. با تحلیل دقیق این انگیزه‌ها در مرحله نخست و سپس برنامه‌ریزى عملى براى پیاده کردن آن‌ها در سطح اجتماع، وبا حفظ وحدت وهمبستگی ومقاومت مى‌توانیم تداوم انقلابمان را تا ابد تأمین نماییم.{تکبیرنمازگزاران}

ان شاءالله ما راهپیمایى ۲۲ بهمن را در پیش داریم،ملت عزیز ما امسال هم مثل سالهاى گذشته و وحتی پرشورتر از گذشته قدرت عظیم انقلاب وقدرت مثال زدنی ملت در مقابل چشم بینندگان و تحلیلگران و مفسران جهانى رابه نمایش خواهیم گذاشت{تگبیرنمازگزاران}

والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --