اخبار ویژه
خانه / جلسات و دیدارها / حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه: ادامه تحریم ها و یا تصویب هر تحریم جدیدى نشانه بدعهدى و نقض توافق خواهد بود.

حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه: ادامه تحریم ها و یا تصویب هر تحریم جدیدى نشانه بدعهدى و نقض توافق خواهد بود.

نمازپرصلابت جمعه این هفته ۲۹/۱۲/۱۳۹۳درمصلی حسن آبادفشافویه باحضوراقشارمختلف مردم وبه امامت حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا استیری امام جمعه محترم برگزارگردید .امام جمعه محترم بااشاره تمدید تحریمها گفتند: ادامه تحریم ها و یا تصویب هر تحریم جدیدى نشانه بدعهدى و نقض توافق خواهد بود.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
مشروح خطبه اول:
بسم الله الرحمن الرحیم

IMG_5797
عبادالله اوصیکم ونفسی بتقوالله واتباع امره ونهیه
خودم را وشما نمازگزاران عزیزرا درابتدای خطبه اول توصیه میکنم به تقوای الهی
بحث ماپیرامون دشمن شناسی بود اما این هفته به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها پیرامون فرازی ازنیایشهای حضرت صحبت میکنیم.
یکی از بخش های زندگی صدیقه اطهر زهرای مرضیّه سلام الله علیها که کمتر مورد توجه واقع شده نیایش های پر محتوائی است که از ایشان رسیده که اولاً نشان دهنده این معنی است که ما نیازمند ارتباط با خداوند هستیم چون خداوندخالق هستی است. و همه هستی و دار و ندار خودرا از او وامداریم
یکی از دعاهای منسوب به حضرت: اللهم قَنعِنی بِما رَزَقتَنی و استُرنی وَعافِنی اَبداً ما اَبقیتَنی وَ اغفِرلی وَ ارحَمنی اِذا تَوفَیتَنی اللهم اتعینی فی طلب ما لم تقدره لی و ما قدرته علی فاجعله میسّراً سهلاً اللهم کاف عنی والدیّ و کل من له نعمه علی خیر مکافاه اللهم فرّغنی لما خلقتنی له و لا تشغلنی بما تکفلت لی به و لا تعذبنی و انا استغفرک و لا تحرمنی و انا اسألک. اللهم ذلل نفسی فی نفسی و عظم شأنک فی نفسی و الهمنی طاعتک و العمل بما یرضیک و التجنّب لما یسخطک یا ارحم الراحمین.
در این دعا حضرت درخواست هائی را مطرح می کند . اولین درخواست بحث قناعت است. قناعت آثار فراوانی دارد که به سه مورداشاره میکنم:
۱ـ موجب رحمت الهی است، طوبی لمن خاف العقاب و عمل للحساب و صاحب العقاف و قنع بالکفاف و رضی عن الله سبحانه.۲ـ موجب عزّت است، قد عزّ من قنع. هر کس قناعت کند بی نیاز از مردم می شود من قنع برزق الله استغنی عن الخلق. ۳ـ موجب سروراست، من قنع لم یغتم. هر کس قناعت کند غمگین نمی شود.
دونکته درپایان عرض کنم
نکته اول:جامعه را می توان به سه دسته تقسیم کرد:
۱ـ فقیران ۲ـ متوسطان ۳ـ ثروت مندان.قناعت برای هر سه گروه اهمیت دارد.
برای فقراء موجب عزّت و عدم وابستگی است. برای متوسطین علاوه بر این معنی موجب جلوگیری از فقر است. چه بسیار انسانهای متوسط که بخاطر تجمل گرائی دچار فقر شدند. برای پول دارها علاوه براین ها موجب کرم و سخاوت است و مانع از ضایع شدن مال آنها می شود. این نگاه فردی ، در نگاه جمعی و اجتماعی وکلان جلوگیری از وابستگی و حفظ استقلال و جلوگیری از ایجاد فاصله طبقاتی مهلک و از واردات بی رویّه هم جلوگیری میکند
نکته دوم:عدم جایگزینی قناعت بجای کار و تلاش کار در نگاه دین عبادت است و هرگز نباید به بهانه قناعت از کار فاصله گرفت.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
مشروح خطبه دوم:
خودم را وشما نمازگزاران عزیزرا درابتدای خطبه دوم هم توصیه میکنم به تقوای الهی!
امیرالمؤمنین علی علیه السلام میفرمایند “کل یوم لا یعصی الله فیه فهویوم عید”هرروزی که انسان گناه نکندآن روز برای انسان عید است لذا توجه کنیم درایامی که درپیش داریم آغازبهار طبیعت وسال جدید مرتکب کناه نشویم به بهانه مراسمات جشن خدای ناکرده حرمت فاطمیه شکسته نشود.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
اما مناسبتها:
امروزجمعه۲۹ اسفندروز ملی شدن صنعت نفت ایران (۱۳۲۹ هش)
ملی شدن صنعت نفت ایران و پیروزی چشمگیر مردم مسلمان ایران دراین نهضت یکی ازبرگ های زرین تاریخ کشورمان در مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی است . در این پیروزی درخشان عوامل متعددی نقش ایفا نمودندکه بررسی نقش و
نحوه عملکرد هریک از این عوامل می تواند نکات آموزنده و مثبتی در ادامه راه مبارزه با استبداد و استعمار خارجی برای ملت انقلابیمان در بر داشته باشد.سرانجام با پشتوانه مردمی ورهبری مذهبی و سیاسی آیهالله کاشانی و کوشش نمایندگان اقلیت مجلس شانزدهم،همچنین دکتر مصدق، اصل ملی شدن صنعت نفت در ۲۹ اسفند در مجلس سنا به تصویب رسید.
امابعداز آن انگلیسی هاساکت ننشسندواقداماتی داشتندوایران مواجهه با تهدیدات و فشارهای خارجی شددولت انگلیس که حاضر نبود به غارت گری خود خاتمه دهد، از تاریخ دهم اردیبهشت، از پرداخت حق امتیاز خودداری کردبعد از این اقدامات،دولت انگلیس، ایران را به دخالت نظامی تهدید کرد و چند کشتی جنگی به سواحل ایران اعزام کرد(چیزی که امروز هم آمریکایی ها ازگزینه روی میزبودن آن سخن میگویند). آیهالله کاشانی در مقابل تهدید نظامی انگلستان سخن از اعلام جهاد به میانآورد.در دادگاه بین المللی لاهه علیه ایران شکایت و خرید نفت ایران را تحریمنمود و بدین وسیله، نهضت ملی شدن نفت ایران را با مخاطره ای جدی مواجه ساخت.امروزهم درمقابل مسئله هسته ای مامرتب کارشکنی کرده وکارشکنی میکنند.
دراینجا اشاره ای به دور جدید مذاکرات داشته باشم
در این دور از مذاکرات هسته اى سه اتفاق ممکن است رخ دهد:
توافق: دراین صورت بایدازسیاست مذاکره و تیم مذاکره کننده حمایت شود، اصل مذاکره باید براساس منافع اصولى کشورو در چارچوب منویات مقام معظم رهبرى باشد.لغو تمام تحریم هاباید مدنظر تیم مذاکره کننده باشد. ادامه تحریم ها و یا تصویب هر تحریم جدیدى نشانه بدعهدى و نقض توافق خواهد بود.
۲- توفق مذاکره:اگر مذاکرات متوقف شود، در این صورت قطعاً کارشکنى هاى طرف مقابل به ویژه آمریکایى ها سبب بروز عدم توافق شده است. ۴۷ نماینده سنا که توافق با ایران را صرفاً در زمان باقى مانده از دولت اوباما دانستند، ۲۵۰ نفر از نمایندگان کنگره نیز اعلام کردند حتى قطعنامه شوراى امنیت نیز باعث نخواهد شد تا تحریم هاى یک جانبه علیه ایران را لغو کنیم. عهدشکن بودن و خودبرتربین بودن آمریکا توسط مقام معظم رهبرى در سال ۱۳۹۲ در دانشگاه افسرى امام على مطرح شده بود که به وضوح نشان مى دهد این مسأله کماکان در رابطه با آمریکا صادق است.وبرای دنیا به اثبات خواهدرسید.(تکبیرنمازگزاران)
۳-ادامه مذاکرات:مذاکرات تاکنون پیشرفت هاى قابل توجهى داشته است. در بسیارى از مسائل به راه حل هاى مورد قبول و منطقى با حفظ حقوق هسته اى کشور دست یافته ایم. فرصت زمانى تا تیرماه باقى است. اگر زیاده خواهى ها نباشد و تصمیم عاقلانه اى براى رفع تحریم ها گرفته شود قطعاً دستیابى به توافق در فرصت باقى مانده میسر است.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
دوشنبه۳ فروردین تأسیس حوزه علمیه قم به اهتمام آیت الله العظمی حائری یزدی (۱۳۰۱ ه‍.ش)
مدرسه علمیه قم، از دوران حیات امام صادق(ع) اواسط قرن دوم هجرى فعالیت داشته و از همان زمان مرکز تجمع علما و محدثان بزرگ بوده است. شهر قم در هیچ دوره اى، از وجود فقها خالى نشده و همیشه دانش پژوهان و طلاب علوم دینى در آن جمع بوده اند. مى توان گفت حوزه قم، یکى از قدیمى ترین مراکز نشر علوم اسلامى در جهان اسلام است که تاکنون باقى مانده است.
البته این روند، فراز و نشیب هاى بسیارى در طول تاریخ داشته است. تا زمانى که آیت الله میرزاى قمى مسؤولیت حوزه را برعهده داشت، حوزه با قوت و قدرت فعالیت مى کند. اما پس از وفات میرزاى قمى در ۱۲۳۱ ه. ق، حوزه قم به ضعف و رکود مى گراید و کم فروغ مى شود و این رکود چند دهه ادامه مى یابد تا این که با هجرت آیت الله شیخ عبدالکریم حائرى به شهر قم، حوزه علمیه در قالب یک نهاد مستحکم، حیاتى دوباره مى یابد.
اهمیت کار آیت الله حائرى به قدرى است که امام خمینى در این باره مى فرمایند: «اگر مرحوم حاج شیخ در حال حاضر بودند، کارى را انجام مى دادند که من انجام دادم و تأسیس حوزه علمیه در آن روز، از جهت سیاسى، کمتر از تأسیس جمهورى اسلامى در ایران امروز نبود.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
اول فروردین آغاز سال ۱۳۹۴ ه.ش ، عید نوروز:
«یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ»
فرارسیدن سال جدید را خدمت همه شما عزیزان نمازگزار ، برادران و خواهرن گرامی و همچنین به خانواده معظم شهدا و جانبازان تبریک عرض می کنم.
برادران،خواهران؛این دعایی که درسال تحویل میخوانیم آیا،واقعاجدی است ؟خودمان باورکردیم،ازخداچه می خواهیم؟این که خداراباقوی ترین وقدرتمندترین خصایصش ازنظراثرگذاری درطبیعت واثرگذاری درخلقت صدایش زدی!یامدبراللیل والنهار،یامقلب القلوب والابصار.یعنی باآن عالی ترین اوجی که فدرت سلطه تکوینی حق راتبیین می کند،خدارامی خوانیم وازخداچه خواهیم؟ «حول حالنا الی احسن الحال»یعنی چه؟احسن الحال ماچیست؟احسن الحال مااین است که امسال پولدارتربشویم؟احسن الحال مااین است که مقاممان بالاتربرود؟احسن الحال مااین است که درعرصه ی رقابت سیاسی بیشتراوج بگیریم؟احسن الحال مااین است که مردم به مابیش ترسلام کنند؟ احسن الحال مااین است که خانه مان نوتر بشود،ماشینمان نوتربشود،لذتمان بیش ترباشد؟احسن الحال مااین است؟شماباشیدوخدا ودرخانه ی خدابخواهیداحسن الحال خودتان رابه خدابگویید،کدام یک ازاین هاست؟اصلارویمان می شویدیک از این هاراانگشت بگذاریم وبگوییم:خدایااین احسن الحال رامن ازتومی خواهم.برادران،خواهران جمعه ی آخر سال است.احسن الحال مااین است که خدایا بهتربندگی کنیم.بهتردرمقابل توجبهه بساییم.خدایاعبودیت مادرخانه ی توبالاتربرود.محبت وعشق وبه تودر دل مابیش تربشود.خدایا یک،چندقدم جلوتربه طرف توبرداریم.ای خداییکه داری می بینی،یک عمرگناه من،معصیت من سنگ جلوی پای من انداخت ونگذاشت من به توخدانزدیک بشوم.بین من وتوخدافاصله افتاده.احسن الحال من این است،این سنگ های گناه ازجلوی پای من برداشته شود.این موانع معصیت کناربرود.خدایا احسن الحال من این است.من سال گذشته بنده ی قهرکرده باتوخدابودم،بنده ی بریده ی ازتوخدابودم،بنده ی پشت کرده ی به توخدا وحلال وحرام توخدابودم.خدایااحسن الحال من این است که امسال بنده ی روآورده ی به توبشوم.بنده ای بشوم که راهم به طرف توبازباشد.خدایا این احسن الحال رابرای من ایجادبفرما. خدایا امسال رابرای ماسال فرج مولایمان قراربده.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
سه شنبه۴ فروردین۳ جمادی الثانی شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) (۱۱ ه.ق)
درخطبه اول صحبت کردم اما باید حرمت ایام فاطمیه نگه داشته شود یعنی سعی کنیم گناهی از ما سر نزند تاعید ما عید واقعی شود.و عید واقعی هم در کسب رضای خداوند و اصلاح درون است.باید سعی شود در تبریک گفتن هایمان و آجیل و شیرینی خریدنهای خود و در سفره های خود و میهمانی های خود حرمت ایام فاطمیه را حفظ کنیم چون عزای مادر شیعیان است.
مراسمات شادی مانند عروسی و … رفت آمدها دیدوبازدید ها باید طوری رفتار کنید که مشخص شود که ایام فاطمیه است.البته منافاتی با مهمانی رفتن و میهان آمدن و صلحه رحم انجام دادن ندارد اما باید حرمت ایام فاطمیه نگه داشته شود.
(والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته)
##################################################

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --