اخبار ویژه
خانه / خطبه های نماز جمعه / حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:عربستان منفعت خودرادردوقطبی سازی فضای منطقه یافته است وازهیچ تلاشی برای این امرفروگذارنخواهدکرد.

حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:عربستان منفعت خودرادردوقطبی سازی فضای منطقه یافته است وازهیچ تلاشی برای این امرفروگذارنخواهدکرد.

مشروح خطبه های نمازجمعه حسن آبادفشافویه به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویهدرتاریخ۱۳۹۴/۱۰/۱۸با حضوراقشارمختلف مردم.

عناوین خطبه اول:

۱- چگونه زندگی آرام،شاد و خدائی داشته باشیم؟

عناوین خطبه دوم

۱- همه ما بایددرچشاندن طعم شیرین حجاب به مردان و زنان تلاش کنند.

۲- عربستان منفعت خود را در دوقطبی سازی فضای منطقه یافته است.

۳- چراعربستان دست به جنایات فجیع میزند؟؟

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

          أعوذ باللـــــــــه منالشیطان الرجیم       بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

images

خودم وهمه ی عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم.

موضوع بحت ما این است که چگونه زندگی کنیم؟چگونه زندگی آرام،شاد و خدائی داشته باشیم؟   چه کنیم که از زندگی لذت ببریم و در سایه دین به آرامش برسیم

عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ: قالَ لِرَجُلٍ: «اقْنَعْ بِمَا قَسَمَ اللَّهُ لَکَ وَ لَا تَنْظُرْ إِلَى مَا عِنْدَ غَیْرِکَ وَ لَا تَتَمَنَّ مَا لَسْتَ نَائِلَهُ فَإِنَّهُ مَنْ قَنِعَ شَبِعَ وَ مَنْ لَمْ یَقْنَعْ لَمْ یَشْبَعْ وَ خُذْ حَظَّکَ مِنْ آخِرَتِکَ».کافی (ط- الحدیث)، ج۱۵، ص۵۳۳٫

امام صادق (ع) به شخصی فرمودند: به آنچه خداوند متعال برای تو مقدَّر کرده قانع باش- منظور این نیست که انسان در خانه بنشیند و هیچ تلاشی نکند بلکه منظور این است که انسان تلاش خودش را بکند ولی بلند پروازی نداشته باشد و از آنچه برای او مقدر شده پایش را فراتر نهد-، به آنچه نزد دیگری است نظر نداشته باش و چشم مدوز- یعنی چشم و هم‏چشمی با دیگران را کنار بگذار-، چیزی را که یقین داری به آن نمی‏رسی، آرزو نکن؛ زیرا کسى که قانع باشد، سیر مى‏شود و کسى که قانع نباشد، سیر نمى‏شود و به فکر بهره آخرتت باش. چرا که دنیا تمام خواهد شد چه قانع باشی و چه قانع نباشی و آخرت است که می‏ماند و آنجاست که انسان مورد بازخواست قرار خواهد گرفت، کما اینکه رسول گرامی اسلام (ص) می‏فرمایند: «لا تَزولُ قَدَما عَبدٍ یَومَ القیامَهِ حَتّى یُساَلَ عَن اَربَعٍ : عَن عُمُرِهِ فیما اَفناهُ وَ عَن شَبابِهِ فیما اَبلاهُ وَ عَن مالِهِ مِن اَینَ اِکتَسَبَهُ وَ فیما اَنفَقَهُ وَ عَن حُبِّنا اَهلَ البَیتِ»امالی(صدوق)، ص۳۹؛ خصال، ج۱، ص۲۵۳، حدیث ۱۲۵٫

انسان، در روز قیامت، قدم از قدم برنمى‏‌دارد مگر آن که از چهار چیز پرسیده مى‏‌شود: از عمرش که چگونه گذرانده است، از جوانى‏‌اش که چگونه سپرى کرده، از ثروتش که از کجا به دست آورده و چگونه خرج کرده است و از دوستى ما اهل بیت.

لذا انسان باید در زندگی دنیوی خود قناعت پیشه کند و بیش از آنچه خداوند متعال برای او مقدر ساخته آرزو نکند کما اینکه نقل است: رسول گرامی اسلام (ص) با جمعی از بیابانی عبور می کردند، در اثنای راه به شترچرانی رسیدند. فردی را فرستاده تا قدری شیر از وی بگیرد. شترچران از دادن شیر امتناع کرد و در پاسخ گفت: شیرهای موجود در پستان شترها، برای صبحانه قبیله و شیرهای دوشیده شده برای شام آنهاست. پیامبر (ص) در حقّ او دعا کردند و از خدای متعال خواستند که مال و فرزندان او را زیاد کند. سپس از آن محل گذشته و به گوسفند چرانی رسیدند. پیامبر (ص) کسی را فرستاد تا از او شیر بخواهد. چوپان گوسفندها را دوشید و با شیری که در ظرف داشت همه را در ظرفِ فرستاده پیامبر (ص) ریخت و یک گوسفند نیز به همراه آن برای حضرت (ص) فرستاد و عرض کرد: فعلاً همین مقدار آماده است. اگر اجازه دهید بیش از این تهیه و تقدیم کنم؟ رسول گرامی اسلام (ص) در حق او دعا کرده و از خدای متعال خواستند که به اندازه نیاز او به او روزی عطا فرماید.

فردی از اصحاب عرض کرد: ای رسول خدا در حقّ آنکه شیر نداد، دعایی کردید که همه ما دوست داریم و درباره کسی که در حقّ شما محبت کرد و به شما شیر داد دعایی کردید که هیچ‏یک از ما دوست نداریم. پیامبر (ص) فرمودند: «مال اندکی که نیاز زندگی را برطرف سازد، بهتر از ثروت انبوهی است که انسان را غافل نماید». حضرت در ادامه چنین دعا فرمودند: «خدایا به محمد و فرزندان او به اندازه کافی روزی عطا فرما»بحار الانوار، جلد۷۲، صفحه۶۱، حدیث۴٫

مشـــــــروح خطبــــــــــــــــــه دوم:

 بندگان خدا خودم و شما را به تقوای الهی سفارش می‎کنم. قال امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب(ع):«وَ اعْلَمُوا أَنَّهُ مَنْ یَتَّقِ الله یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً مِنَ الْفِتَنِ وَ نُوراً مِنَ الظُّلَمِ»(نهج البلاغه/خطبه۱۸۳)

۱۷دیماه روداشتیم ماجرای توطئه کشف وحذف حجاب به دستور رضاخان که هفته گذشته فرصت نشدصحبت کنم.

کشف حجاب در ایران پدیده ای ناشی از آشنایی با غرب و تجددخواهی افرادی است که افکار و زندگی غربی را تجربه کرده بودند. در حالی که نخستین نشانه های کشف حجاب را می توان در دربار ناصرالدین شاه قاجار و سپس در محافل روشنفکری مشاهده نمود، رسمیت یافتن آن به دوره دیکتاتوری رضا شاه پهلوی باز می گردد.

رضاخان که پیش از رسیدن به مقام پادشاهی، خود را فردی دیندار و پای بند به اصول مذهب نشان داده بود، پس از به قدرت رسیدن به تدریج ماهیت اصلی خود را نمایان ساخت. او که تجددگرایی و تضعیف ارزشهای دینی را سرلوحه برنامه های نوسازی فرهنگی خود قرار داده بود، طی اقداماتی، مخالفت عملی خود را با اسلام و فرهنگ و سنن اسلامی جامعه آغاز کرد.

بعدازسفربه ترکیه بخشنامه کشف حجاب جهت تصویب رضا شاه در تاریخ ۲۷ آذر ۱۳۱۴ از طرف رئیس الوزرا به دربار فرستاده شد تا در اول دی ماه دستورالعمل اجرای غیررسمی قانون کشف حجاب به تمام ولایات ایران ارسال گردد. رضاشاه در روز هفدهم دی ماه ۱۳۱۴ برای اعطای گواهینامه فارغ التحصیلان به دانشسرای عالی رفته بود، در حالی که ملکه ایران و دختر بزرگش بدون حجاب بودند و لباس های اروپایی به تن کرده بودند، طی نطقی از کشف حجاب و پیشرفت زنان سخن گفت: «… شما زنها باید این روز را که روز سعادت و موفقیت شماست روز بزرگی بدانید و از فرصتی که به دست آورده اید برای خدمت به کشور خود از آن استفاده کنید… شما خواهران و دختران من حالا که داخل جامعه شده اید و برای  پیشرفت خود و کشورتان این قدم را برداشته اید باید بفهمید که وظیفه شما این است که برای کشور خودتان کار کنید، سعادت آینده در دست شماست.»

بدین سان از فردای آن روز، بر سر کردن چادر در خیابان های تهران ممنوع شد و دولت و سایر دستگاههای اجرائی در کشور موظف گردیدند برای پیشبرد این طرح در ولایات مختلف بکوشند. به همین منظور از اقدامات تبلیغاتی و انتظامی در حد وسیعی بهره گیری شد و حتی مسؤولین در بسیاری از موارد، کاربرد قوه قهریه را نیز در اولویت قرار دادند.

آموزگاران و دختران دانش آموز از داشتن حجاب ممنوع شدند و افسران ارتش با زنانی که حجاب داشتند راه نمی رفتند. در اتوبوس زنان با حجاب را راه نمی دادند و در معابر پاسبان ها از اهانت و کتک زدن به زن هایی که چادر داشتند با نهایت بی پروایی و بی رحمی فروگذار نمی کردند.

همه می گویند باید کار فرهنگی کرد، وزارت ارشاد، وزارت آموزش عالی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات و حوزه ها وظیفه دارند کار فرهنگی بکنند تا جایی که نیازی به ورود نیروی انتظامی در بحث عفاف و حجاب نباشد اما چرا در حال حاضر که این قدر وضع حجاب بد است

طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ۲۶ دستگاه در رابطه با موضوع عفاف و حجاب وظایفی تعیین شده است اما بسیاری از دستگاه‌ها به این وظایف خود عمل نمی کنند.

ما باید طعم شیرین حجاب را چه به مردان و چه به زنان بچشانیم و این تنها وظیفه روحانیت نیست بلکه همه باید در این امر مؤثر باشند

 یک زن مجرم در دادگاه با چادر حاضر می گردد، در برنامه های صدا سیما زنان طبقه پایین اجتماع، خدمتکار و … اشخاصی محجبه با اسامی مذهبی بودند، زنان مرفه، تحصیل کرده و … بی حجاب و بدحجاب بودند. تمامی این ذهنیت ها و ضربه های رسانه ای ذره ذره در ذهن جوانان نهادینه شده است.

حجاب حامل پیام قدرتمندی است، حجاب پرچم ارزش های جمهوری اسلامی ایران است و بە همین سبب دشمن اولین هدف خود را بر از بین بردن حجاب بنا نهاده است.

اشاره ای کوتاه به شهادت شیخ الباقرالنمرتوسطحاکمان خشک مغزعربستان

رژیم سفاک آل سعود برای نابودی خود عجله دارد و الا با به شهادت رساندن مجاهدی مظلوم مانند آیه الله نمر اینچنین طومار خود را درهم نمی‌پیچید. این آیۀ کریمۀ قرآن است که می‌فرماید: «وَ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمالَهُمْ.» ما یقین داریم که آرزوهای این شهید والا مقام به زودی محقق خواهد شد و خدا اجازه نخواهد داد آثار مجاهدت‌های شجاعانۀ او از بین برود.

در جهانی سرشار از نفاق و ظلم، مظلومیت شهید جان برکف آیت‌الله نمر رسواکنندۀ نفاق جهانی است که دائماً دم از دموکراسی و حقوق بشر می‌زنند، ولی تمام‌قد از دیکتاتورهای خون‌آشام مانند آل‌سعود دفاع می‌کنند. اگر پشتیبانی‌های دولت‌های دمکراتیک غربی از این رژیم دیکتاتور نبود، هرگز به این جنایت و جنایات بی‌شمار دیگر در یمن سوریه عراق و بحرین موفق نمی‌شد. این فرجام شوم همان دموکراسی است که غربزده‌های کوته‌فکر و نادان در کشورهای اسلامی آن را تدریس و تقدیس می‌کنند.

اماچراعربستان دست به این جنایات میزند؟؟

درپاسخ به چندنکته اشاره میکنم:

نکته اول:عربستان منفعت خود را در دوقطبی سازی فضای منطقه یافته است و لذا از هیچ تلاشی برای این امر فروگذار نخواهد کرد. این دوقطبی سازی مبتنی بر هویت مذهبی خواهد بود؛ شیعه و سنی در مقابل هم. از منظر عربستان، تقویت این دوقطبی موجب خواهد شد تا یارگیری او برای ایفای نقش مؤثرتر در پرونده های منطقه ای تقویت شود. ائتلاف اخیری که با حضور ۳۴ کشور سنی از سوی عربستان اعلام شد، بیشتر یک ائتلاف نمایشی تلقی گردید چرا که عرضه اقدام و همکاری نظامی میان اعضای آن به صورت جدی دیده نمیشود.

نکته دوم:ترس آل سعود از بیداری و آگاهی های سیاسی – اجتماعی مردم و تلاش حاکم نمودن فضای رعب و وحشت علیه تمامی معترضان به ستوه آمده از جنایت ها و جهالت های آل سعود که تنها عنصر بیداری و آگاهی می تواند جرقه آتشفشان خروشانی را رقم زده و ارکان سست رژیم بدوی و قرون وسطایی آل سعود را به خطر اندازد.

نکته سوم:برآمدن پیامدهای ناشی از سیاست های غلط سرداران مغرور و بی تدبیر آل سعود و اقدام برای سرگرم سازی و انحراف افکار عمومی مردم منطقه و شهروندان عربستان از جنایت ها و تدابیر سوء خویش در پشتیبانی از تروریسم تکفیری، تجاوز پرهزینه به یمن و جنایت علیه مردم منطقه بحرین که جنگ مسلمان علیه مسلمان و عرب علیه عرب به حساب آمده و بدون هیچ گونه نتیجه مشخصی تنها بی کفایتی و بی تدبیری رژیم استبدادی و خشن آل سعود را به دنبال داشته است.

نگرانی آل سعود از آینده سیاسی خویش و جلوگیری از تمرکز شهروندان سعودی به ویژه نخبگان بر روی  هزینه های برآمده از بی تدبیری و اقدامات نسنجیده خود که جنگ پرهزینه علیه یمن را با هزینه روزانه ۲۵۰ میلیارد دلاری و کاهش درآمدهای نفتی برای لجاجت و کینه توزی علیه رقبای منطقه ای و هزینه سنگین حمایت از تروریسم تکفیری را به کشور و مردم عربستان تحمیل و سعی دارد کاهش درآمدها را با فشار بر مردم و افزایش هزینه کالاها و خدمات دولتی و نه تصحیح سیاست های غلط، جبران نماید.

 اشاره ای به سمینارسراسری ائمه جمعه که درهفته گذشته برگزارشد

همانگونه که اطلاع دارید روزهای گذشته این سمیناردوروزه برگزارشد که ازتجدیدمیثاق با امام راحل آغازوبادیداربا مقام معظم رهبری ادامه یافت که دربین تمام برنامه های دوروزه دیداربا معظم له بسیار ارزشمند ،مطلوب ومطلوب بود که هم تجدید میثاقی است بارهبری وهم تجدید قوا.

مقام معظم رهبری حول دومحورسخن فرمودند که یکی نمازجمعه واهمیت نمازجمعه ودیگری هم موضوع انتخابات بود.

البته نکات بسیارمهمی فرمودند که باتوجه به کمبودوقت به این نکته اشاره میکنم که معظم له نمازجمعه رابه عنوان قرارگاه دانستند

 بکار بردن تعبیر قرارگاه برای نماز جمعه به این علت است که ما در حال یک مقابله معنوی، اعتقادی و ایمانی و سیاسی هستیم که همانند دوران دفاع مقدس، به ما تحمیل شده و بنابراین دفاع لازم و ضروری است.

 در این جهاد، «ایمان، بصیرت، تقوا و اخلاق مردم، هدف حمله قرار گرفته شده است و ویروس های خطرناکی در میان جامعه پراکنده می شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین انتخابات را در بُعد داخلی، موجب احساس استقلال و هویت و تأثیرگذاری ملت و در بُعد منطقه ای و جهانی، مایه آبرو و اعتبار کشور و نظام خواندند.

ایشان با انتقاد از مدعیان نامطمئن بودن انتخابات خاطرنشان کردند: برخی انگار به عادت و مرض بدی مبتلا شده اند که دائم در نزدیک انتخابات، در کوس نامطمئن بودن نتایج آرا می دمند و نعمت بزرگ انتخابات را با این حرفها خراب می کنند.

والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --