اخبار ویژه
خانه / خطبه های نماز جمعه / حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه: آمریکا، همان آمریکاى قدیم است واگر عده ای بخواهندتصویرجدیدی ازاوارائه دهند یا مغرضند یا ساده لوح.

حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه: آمریکا، همان آمریکاى قدیم است واگر عده ای بخواهندتصویرجدیدی ازاوارائه دهند یا مغرضند یا ساده لوح.

مشروح خطبه های نمازجمعه حسن آبادفشافویه به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویه درتاریخ۱۳۹۴/۱۰/۱۱با حضوراقشارمختلف مردم.

عناوین خطبه اول:

۱- سه ویژگى است که در هر کس یافت شود،ایمان او،کامل مى‎گردد.

عناوین خطبه دوم

۱- دعوت به حق و آشنایی با حقیقت اسلام روح نامه امام به گورباچف است

۲- فتنه سال ۸۸ بسیاری از مسائل را روشن کرد و چهره واقعی دوست و دشمن رانشان داد.

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم            بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_9857

خودم وهمه ی عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم.قال رسول الله (ص): «ثَلَاثُ خِصَالٍ مَنْ کُنَّ فِیهِ اسْتَکْمَلَ خِصَالَ الْإِیمَانِ إِذَا رَضِیَ لَمْ یُدْخِلْهُ رِضَاهُ فِی بَاطِلٍ وَ إِذَا غَضِبَ لَمْ یُخْرِجْهُ الْغَضَبُ مِنَ الْحَقِّ وَ إِذَا قَدَرَ لَمْ یَتَعَاطَ مَا لَیْسَ لَهُ»(اصول کافی ج۲، کتاب الإیمان و الکفر، باب المؤمن و علاماته و صفاته، ص۲۳۹، ح۲۹٫)

رسول گرامی اسلام (ص) فرموده است که سه ویژگى است که در هر کس یافت شود، ویژگی‎هاى ایمان، کامل مى‎گردد؛ آن که وقتى خشنود گردد، خشنودیش او را به باطل نکشاند و زمانی که خشمگین شود خشمش او را از حق بیرون نبرد و هر گاه توان یافت، به آنچه از او نیست، دست درازى نکند.

قبل از توضیح روایت مذکور خوب است که به معنای ایمان اشاره‎ای داشته باشیم؛ در رابطه با معنای ایمان گفته شده است که ایمان عبارت از نیت، گفتار و عمل به ارکان دین است؛ به تعبیر روشن‎تر انسان باید خدای متعال را باور داشته باشد و آنچه را که لازمه این باور است در نیت و عمل و گفتار، پیاده سازد؛ مثلاً به انجام اعمال و عباداتی مانند نماز، روزه و…  ملتزم باشد. البته ایمان دارای مراتبی است که از پایین‎ترین مراتب تا مراتب عالیه [مرتبه ایمان انبیاء و اولیای الهی] گسترده است.

پیامبر اکرم (ص) در روایت مذکور ویژگی‎هایی را بیان کرده است که اگر این ویژگی‎ها در انسان پدید آید در حقیقت به کمالِ ایمان رسیده است. هرچند این ویژگی‎ها مشکل و دشوار نیستند ولی گاهی از اوقات انسان به دلیل غفلت، این موارد را نادیده می‎گیرد و به آن توجهی نمی‎کند.

نشانه‎های کمال ایمان

۱- اولین ویژگی‎ای که حضرت (ص) برای رسیدن به کمال ایمان بیان کرده این است که اگر انسان در موقعیت رضایت از زندگی و کامیابی در آن قرار گرفت، اعتقادات و گرایش‎های دینی خود را حفظ نماید. گاهی از اوقات کسانی که وضعیت مالی خوبی ندارند، بعد از رسیدن به آسایش و وضعیت مالی مطلوب، طغیان می‎کنند و به دنبال عیش و نوش می‎روند. حتی گاهی از اوقات بیشتر گرایش‎های خود را بر مبنای باطل قرار می‎دهند و دیگر اعتقاد و التزامی به عبادت و کار خیر ندارند.

۲- ویژگی دیگری که حضرت (ص) در این روایت بیان کرده، کنترل خشم است. گاهی از اوقات انسان‎ها با کوچکترین تحریک، عصبانی می‎شوند و کنترل خود را از دست می‎دهند و در آن لحظه از معیارهای دینی فاصله می‎گیرند و سخنان و الفاظ نادرست بر زبان جاری می‎کنند. حتی گاهی از اوقات افراد با یکدیگر صمیمی هستند و اسرار خود را به یکدیگر می‎گویند اما زمانی که با یکدیگر مشکل پیدا می‎کنند و نسبت به هم حالت غضب پیدا می‎کنند، همه آن اسرار را فاش می‎کنند.

۳- آخرین خصوصیتی که حضرت (ص) بیان فرموده این است که اگر انسان به قدرت و مقامی دست پیدا کرد، معیارها را رعایت کند و از این قدرت برای خدمت به خدا و خلق خدا استفاده کند. اما گاهی برخی از افراد بعد از اینکه موقعیت و جایگاهی به دست می‎آورند از آن برای سود جُستن از دیگران استفاده می‎کنند.

 مشـــــــروح خطبــــــــــــــــــه دوم:

 بندگان خدا خودم و شما را به تقوای الهی سفارش می‎کنم.

قال امیر المؤمنین (ع): «لَا یُدْرِکُ أَحَدٌ رِفْعَهَ الْآخِرَهِ إِلَّا بِإِخْلَاصِ الْعَمَلِ وَ تَقْصِیرِ الْأَمَلِ وَ لُزُومِ التَّقْوَى‏»

کلام نورانی امی‎رمؤمنان که مخاطب آن عامه مردم است، این است که کسی نمی‎تواند جایگاه آخرت را درک کند و به آن جایگاه متعالی که خدای متعال برای بندگان صالحش قرار داده در آخرت برسد، مگر در پرتو سه چیز.

اولین آنها اخلاص در عمل است. هر چه اعمال ما خالصانه تر باشد، در نزد پروردگار مقبول تر است.

عنصر دوم کوتاه کردن آرزو ها است. آرزوهای بلند که نگاه دنیای به آن هست در لسان اهل بیت (ع) مورد مذمت و سرزنش قرار گرفته است.

عنصر سوم که ما را به جایگاه رفیع آخرت نزدیک می‎کند و می‎رساند پایبندی به تقوا است.

این سه عنصر مسیر انسان را به سمت آخرت هموار می‎کند.

درخطبه دوم چندمطلب به محضرشماعرضه میدارم:

ابتدامیلاد مسعود پیامبراعظم را که پشت سرگذاشتیم به محضرولیعصرارواحناله الفدا،مقام معظم رهبری وشمانمازگزاران عزیزتبریک وتهنیت عرض میکنم.

مطلب دوم:یکشنبه۱۳ دی سالروز ابلاغ پیام تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف، رهبر شوروی سابق (۱۳۶۷ ه ش)

اولین روز سال ۱۹۸۹ میلادی ۱۱ دی ۱۳۶۷ نامه معروف و تاریخی امام خمینی خطاب به میخائیل گورباچف آخرین رییس جمهور شوروی در زمینه مرگ کمونیسم و ضرورت پرهیز روسیه از اتکاء به غرب انتشار یافت.امام در آن نامه ضمن پیش بینی محتوم بودن سقوط مارکسیسم و کمونیسم، پیام دعوت به فطرت و توحید را برای وی  ارسال کردند و در مورد فرو افتادن در دام نظام سرمایه داری غرب به وی هشدار دادند.

حضرت امام خمینی در این نامه با بینش عمیق الهی خود، فرمودند: برای همه روشن است که از این پس کمونیسم را باید در موزه های تاریخ سیاسی جهان جستجو کرد؛ چراکه مارکسیسم جوابگوی هیچ نیازی از نیازهای واقعی انسان نیست؛ چراکه مکتبی  است مادی و با مادیات نمی توان بشریت را از بحران عدم اعتقاد به معنویت که اساسی ترین درد جامعه بشری  در غرب و شرق است، به در آورد.

«دعوت به حق و آشنایی با حقیقت اسلام» روح نامه امام است که از طریق مخاطب قراردادن عالی ترین مقام یکی از دو ابرقدرت زمان صدور نامه، که مدعی مکتبی انقلابی بود، متفکران و حق طلبان را به پیام خود متوجه سازد و همین روح است که پس از سالها از قلم خلف صالحش مقام معظم رهبری در خطاب مستقیم به جوانان غربی پیجویی می شود.

همان طور که از عنوان نامه پیدا است، رهبر انقلاب آن را خطاب به «جوانان غربی» نوشته اند. نگارش نامه خطاب به این بخش از جامعه ی غرب، نشان دهنده ی چند نکته ی حساس است. نخست این که جوانان کشورهای  غربی در معرض بیشترین هجمه های اسلام هراسی قرار دارند. برای مثال، کالب ماپین، جوان فیلم ساز و متفکر مستقل آمریکایی در این زمینه بیان داشت: «جوانان غربی از تحقیق پیرامون اسلام بازداشته شدند و اگر یک فرد جوان علاقه ای به اسلام نشان داده و شروع به تحقیق کند، این سؤال در ذهن افراد هم سن وسال وی ایجاد می شود که آیا این فرد به دنبال تروریست شدن است؟ ماپین می گوید: پلیس آمریکا دانش آموزانی را که در مورد اسلام تحقیق می کنند، زیر نظر دارد… نامه ی رهبر ایران نشان می دهد وی شناخت کاملی از عملکرد رسانه های غربی داشته و هم چنین به تأثیر آن بر ما آگاهی دارد.»

 خبرگزاری «ایتارتاس» روسیه عنوان خبر خود پیرامون نامه ی رهبر انقلاب را این گونه انتخاب کند: «رهبر معنوی ایران به جوانان غربی خطاب کرد: اسلام را دشمن تلقی نکنند.»

 مطلب سوم:پنجشنبه۱۷ دی اجرای توطئه استعماری کشف (حذف) حجاب به دستور رضاخان پهلوی (۱۳۱۴ ه ش)

فرصت کم است هفته آینده دراین زمینه صحبت میکنم.

 مطلب پایانی :اشاره ای به حماسه نهم دیماه

۹دی در حقیقت تجلی اراده خدا توسط ملت ایران و حماسه‌ای فراموش نشدنی بود که دوستان و دشمنان انقلاب و نظام اسلامی شناخته شدند. در این روز کار بزرگی صورت گرفت و ملت ایران ارادت خود را به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین(ع) نشان دادند و ثابت کردند که ملت ایران توهین به مقدسات را بر نمی‌تابند.

اگر ما صدها بار شکر داشتن نعمت چنین مردمی را به جا بیاوریم باز هم کم است و در روز ۹ دی ملت ایران برای همیشه دشمنان را ناامید کردند. در فتنه سال ۸۸ دشمن آمده بود تا توسط مزدوران داخلی، کار انقلاب را یکسره کند، دشمن در این مدت تمام امکاناتش را بسیج کرد و عده‌ای نیز در این مسیر فریب خوردند و برخی از آنان هم تاکنون بر‌‌ همان طبل توخالی می‌کوبند و انتظار دارند ملت ایران دست دوستی و آشتی به آنها بدهد.

فتنه سال ۸۸ بسیاری از مسائل را روشن کرد و چهره واقعی دوست و دشمن را برایمان نشان داد که اگر در این راستا هزاران کار دیگر قرار بود انجام دهیم تا چنین افشاگری رخ دهد قابل اجرا نبود.

اما نکته ای که میخواهم عرض کنم این است که:آمریکا، همان آمریکاى قدیم است اما عده اى مغرض یا ساده لوح تلاش مى کنند این دشمن توطئه گر را در افکار عمومى ملت به فراموشى و غفلت بسپارند تا آمریکا در فرصتى مناسب خنجر را از پشت فرو کند.»

براندازى نرم یا تغییر از درون نظام اسلامى را باید گزینه اى دانست که طى ۳۷ سال گذشته هیچ گاه از دستور کار مقامات آمریکا خارج نشده و البته این مسأله بعد از امضاى توافقنامه نه چندان موفقت آمیز «برجام» به شکلى وسیع تر و دقیق تر از سوى آن ها دنبال مى شود.

 موج فزاینده اقدامات خصمانه آمریکایى ها که بعد از برجام با چند قانون و لایحه ازجمله «محدودیت روادید سفرکنندگان به ایران» و «تحریم هاى جدید علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامى» وارد مرحله جدیدى شده بود با «اختصاص ردیف بودجه اى براى ایجاد ناامنى در ایران» تصویر گویاترى به خود گرفت.

 کنگره آمریکا سالانه بودجه هاى کلانى را براى پیاده سازى پروژه هاى براندازانه خود در ایران تصویب مى کند که این بودجه در موارد گوناگونى ازجمله عملیات هاى مربوط به جنگ هاى نرم و سخت هزینه مى شودنگاهى به بودجه هاى مصوب سناى آمریکا از سال ۲۰۰۷ به این سو گویاى بسیارى از نکات است. در سال ۲۰۰۷ مبلغ ۶۶ میلیون دلار براى «گسترش دموکراسى در ایران»، سال ۲۰۰۹ مبلغ ۵۵ میلیون دلار براى «جنگ نرم با ایران»، سال ۲۰۱۰ مبلغ ۵۵میلیون دلار براى «نفوذ در ایران، مقابله با فیلترینگ سایت هاى ضد ایرانى، تحریک قربانیان سانسور در ایران، آموزش الکترونیکى ایرانیان مخالف نظام براى  براندازى نرم و شبکه سازى اینترنتى براى اغتشاشگران بعد از انتخابات ریاست جمهورى، ارائه آموزش هاى لازم رسانه اى و کامپیوترى براى راه اندازى سایت ها جهت اطلاع رسانى» و مبلغ ۲۰ میلیون دلار بودجه تکمیلى براى «مبارزه با ایران از طریق فعالیت هاى اینترنتى» و در سال ۲۰۱۱ مبلغ ۲۵ میلیون دلار براى «حمایت از هکرها براى تخریب فضاى سایبرى ایران» تخصیص یافت.

در روز ۱۸ دسامبر۲۰۱۵ قانونى به تصویب رسیدکه به قانون ۲۰۲۹ موسوم شد و توسط کنگره آمریکا نهایى شد. این قانون با فشار بسیار زیاد جریان هاى مخالف انقلاب اسلامى براى مقابله با ایران اسلامى و ایجاد رضایت مندى صهیونسم بین الملل انجام شده است.

براساس این قانون محدودیت هاى شدیدى بر شهروندان ۳۸ کشور مهم جهان در رابطه با سفر، سرمایه گذارى و تجارت با ایران وضع مى گردد، در بند ۷۰۴۱ آمده است، علاوه بر تخصیص بودجه اى براى اجراى تحریم هاى آمریکا علیه ایران تحت عناوین تروریسم، حقوق بشر، موشک هاى بالستیک و گسترش تسلیحات، بودجه ویژه اى را براى براندازى نرم در ایران اختصاص داده است .

اگرچه، مبلغ بودجه اختصاص داده شده براى این برنامه براندازى نرم در بند ۷۰۴۱ مشخص نشده و ظاهراً محرمانه و شناور است اما در بند ۷۰۳۲ همین قانون که به «تعریف مفهومى» و «تعیین رقم بودجه» مربوط به «برنامه هاى دموکراسى» مى پردازد، مبلغ این پروژه به صورت کلى بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۰۸ میلیون دلار ذکر شده که به جز ایران، چند کشور دیگر ازجمله روسیه نیز در آن قرار دارند و نامى از کشورهایى چون عربستان سعودى که فاقد هرگونه سیستم نظامند و دموکراتیک است، در برنامه هاى دموکراسى کردن کشور به اصطلاح حامى حقوق بشر و ترویج کننده دموکراسى دیده نمى شود.

پس آمریکا، همان آمریکاى قدیم است واگر عده ای بخواهتدتصویرجدیدی ازاوارائه دهند بایدبگوییم یا مغرضند یا ساده لوح !!!که تلاش مى کنند این دشمن توطئه گر را در افکار عمومى ملت به فراموشى و غفلت بسپارند تا آمریکا در فرصتى مناسب خنجر را از پشت فرو کنداما آنها کورخوانده اند چرا که تازمانی که فرزندان واقعی خمینی ووولایتمداران وجان نثاران امام خامنه ای هستند هیچ غلطی نخواهندکردواین پرچم برزمین نخواهدماند(تکبیرنمازگزاران)

والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --