اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / دفاع مقدس نشان داد که اگر ملت و مسئولان با هم یک‌دل و یک‌صدا باشند،می‌توان با دستان خالی هم بر دشمنان غلبه کرد

دفاع مقدس نشان داد که اگر ملت و مسئولان با هم یک‌دل و یک‌صدا باشند،می‌توان با دستان خالی هم بر دشمنان غلبه کرد

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهر وکهریزک ،نماز دشمن شکن جمعه  سی ویکم شهریور ماه ۱۴۰۲ مصادف با هفتم ربیع المولود ۱۴۴۵ به امامت حجت الاسلام والمسمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم در مصلی نماز جمعه برگزار شد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

دین‌داری در اسلام ناب محمدی (ص)، مبتنی بر «جامعه‌گزینی» است و نه «جامعه‌گریزی»

 ۲٫عظمت شأن هر انسانی مبتنی بر ایمان اجتماعی و جامعه‌اندیشی او است

۳٫ شناخت حقوق برادران دینی از بهترین صدقات و نمازها و زکات و حج و جهادها به‌شمار می‌آید.

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱ . براساس برخی شواهد ۵۰ پروژه مهم در دستور کار اتاق جنگ نرم دشمن قرار گرفته که یکی از مهم‌ترین پروژه تحریف وقایع و حقایق جنگ ۸ ساله است

۲٫ بیان سه نکته مهم در رابطه با جنگ تحمیلی ۸ ساله…….

۳٫یکی از مهمترین علّت‌های رنج امت اسلامی، تفرّقه و اختلاف مسلمین است.

۴٫سانسور سرویس های امنیتی بیگانه اجازه نمی دهد مردم سایر کشورها از ماهیت اصلی جمهوری اسلامی اطلاع پیدا کنند

۴٫خداحافظی امام جمعه محترم با اهالی باقرشهر،کهریزک و روستاهای تابعه ….

مشـــــــــــروح خطبـــــــــــه اول:

أعوذ باللــــــه من الشیطان الرجیــــــم      بِسْـــــمِ اللَّــــهِ الرَّحْمـــنِ الرَّحیــــــمِ

عبادَ الله اوصیکُم و نَفسی بِتَقوَی الله فان خیرالزاد التقوا…

با توجه به اینکه در آستانه شهادت  یازدهمین امام همام حضرت عسکری (ع)قرار گرفته ایم پیرامون روایتی از زبان گویای حضرت چند جمله ای عرض میکنم:

امام عسکری علیه‌السلام در روایتی که در الاحتجاج، ج۲، ص۵۱۷ آمده می‌فرمایند: (أعْرَفُ النّاسِ بحُقوقِ إخْوانِهِ و أشَدُّهُم قَضاءً لَها أعْظَمُهُم عِند اللّهِ شَأناً)«کسی که به حقوق برادران خود آشناتر باشد و در رعایت کردن آنها کوشاتر، نزد خداوند ارجمندتر است»

این آموزه حکیمانه،خاطرنشان می‌کند که تدیّن و عرفان حقیقی، از بطن و متن جامعه می‌گذرد و نسخه‌ای دین‌داری در اسلام ناب محمدی (ص)، مبتنی بر «جامعه‌گزینی» است و نه «جامعه‌گریزی»

طبق این فرموده، عظمت شأن هر انسانی مبتنی بر ایمان اجتماعی و جامعه‌اندیشی او تعریف شده است؛ ایمانی که ماهیت آن شناخت و انجام حقوق (تکالیف، وظایف و مسئولیت‌های) افراد جامعه است. این موضوع ، به‌قدری اهمیت دارد و جنبه حیاتی دارد که به فرموده امام صادق(ع) (ما عُبِدَ اللَّهُ بشیءٍ أفضَلَ مِن أداءِ حقِّ المؤمنِ )«خداوند به چیزی برتر از ادای حق مؤمن عبادت نشده است» (الکافی، ج۲، ص۱۷۰))

در تفسیر امام عسکری(ع) و از بیان امام صادق(ع)، از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی شمرده شده است: الْمَعْرِفَهُ بِحُقُوقِ الْإِخْوَانِ مِنْ أَفْضَلِ الصَّدَقَاتِ وَ الصَّلَوَاتِ وَ الزَّکَاهِ وَ الْحَجِ وَ الْمُجَاهَدَات «شناخت حقوق برادران دینی از بهترین صدقات و نمازها و زکات و حج و جهادها به‌شمار می‌آید» ( (تفسیر امام عسکری(ع)، ص۳۲۲)).

یکی از یاران خاص امام صادق(ع) یعنی مُعلَّی بن خُنَیس از محضر آن حضرت، درباره حقوق مؤمنان سؤال کرد، ایشان فرمودند: (سَبْعُونَ حَقّاً لَا أُخْبِرُکَ إِلَّا بِسَبْعَهٍ فَإِنِّی عَلَیْکَ مُشْفِقٌ أَخْشَى أَلَّا تَحْتَمِلَ) «هفتاد حق است که جز هفت تا را به تو نمی‌گویم. زیرا نسبت به تو نگران هستم، می‌ترسم نتوانی همه آنها را ادا کنی» سپس حضرت تنها یک‌دهم آن حقوق یعنی هفت حق از آن هفتاد تا را بیان فرمودند ما هم با توجه به کمبود وقت ، فقط به یک مورد اشاره می‌کنیم: (تَسْعَى فِی حَوَائِجِهِ بِاللَّیْلِ وَ النَّهَارِ فَإِذَا فَعَلْتَ ذَلِکَ وَصَلْتَ وَلَایَتَکَ بِوَلَایَتِنَا وَ وَلَایَتَنَا بِوَلَایَهِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ «شب و روز برای برآوردن نیازها و رفع مشکلات او تلاش نمایی؛ و وقتی این چنین کردی به ولایت ما که ولایت خداوند است نائل می‌شوی» (الکافی، ج۲، ص۱۷۴)).

مشــــــــروح خطبــــــــه دوم :

در ابتدای خطبه دوم هم خودم را وهم شما نماز گزاران عزیز را توصیه میکنم به تقوای الهی…

یکشنبه۸ ربیع‌الاول سالروزشهادت امام حسن عسکری(ع) است ضمن عرض تسلیت به ذکر روایتی از حضرت اکتفا میکنم 

قال ابُو مُحَمَّدٍ الْعَسْکَرىّ علیه السلام لِشیعَتِهِ: إتَّـقُوااللّه َ وَ کُونُوا زَیْنا وَ لاتَکُونُوا شَیْنا، جُرُّوا إلَیْنا کُلَّ مَوَّدَهٍ، وَادْفَعُوا عَنّا کُلَّ قَبیحٍ. [میزان الحکمه ۵: ۲۴۱ ح ۹۹۷۶]

امام عسکرى علیه السلام فرمود: از خدا پروا کنید و مایه زینت باشید و مایه ننگ نباشید، همه محبّتها را به سوى ما جلب کنید و همه زشتیها را از ما دفع کنید.

جمعه/۳۱ شهریور/۶ ربیع‌الاول آغاز جنگ تحمیلی (۱۳۵۹ش)

ابتدا یاد و خاطره امام راحل و شهدای گرانقدر که عزت و امنیت امروز ایران اسلامی حاصل مجاهدت‌های آنهاست را گرامی می‌داریم و به روح بلند آن‌ها درود می‌فرستیم.

جامعه امروز جامعه‌ای است که مرتب می‌خواهد از محیطش اطلاعات داشته باشد تا بتواند تصمیم بگیردلذا از مهم‌ترین مسائل امروز عالم رسانه روایت و روایتگری است، آن هم به‌خاطر جنگ روایتی است که در عالم وجود دارد.در جنگ روایت‌ها علیه ایران انقلابی که بخشی از جنگ نرم استکبار است؛ براساس برخی شواهد ۵۰ پروژه مهم در دستور کار اتاق جنگ نرم دشمن قرار گرفته است. یکی از مهم‌ترین پروژه تحریف وقایع و حقایق جنگ ۸ ساله است

درسال‌های اخیر طیف گسترده‌ای از ضدروایت‌ها در بستر رسانه‌های داخلی و خارجی تولید شده که هویت این حماسه باشکوه را نشانه گرفته است.

دشمنان تلاش میکنند تصویری از جنگ ارائه کنند که از اساس هیچ تطابقی با واقعیت نداردسعی میکنند در بازه زمانی میان‌مدت و درازمدت، اعتبار ارزشی دفاع مقدس را خدشه‌دار کنند و آن را روایتی ساختگی از سوی حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی جلوه دهند

لذا در باره دفاع مقدس باید یک جهاد تبیینِ هدفمند شکل بگیرد:

به دوسه نکته اشاره میکننم:

نکته اول: جنگ هشت ساله جنگ میان دو کشور ایران و عراق نبود جنگ عربی – فارسی نبود بلکه جنگی بود که  از سوی نظام قبیله‌ای حاکم بر عراق یعنی نظام بعثی ،با حمایت کشورهای عربی و غربی و با هدف مهارظرفیت بالای دو ملت و دفع تهدید آن برای آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع عربی! بر دو ملت عراق و ایران تحمیل شده بود،

بنابر این در بیان خاطرات جنگ یا تحلیل آن باید روی حزب بعث، صدام حسین، بعثی‌ها وتعابیری از این قبیل تمرکز شود و از به کار بردن تعابیری که دو ملت را روبروی هم قرار می‌دهد پرهیز گردد.

نکته دوم: امروز رسانه های مغرض روایتی را ارائه میدهند مبنی بر پشیمانی از جنگ آنهم با بهره‌گیری از چهره‌های معدود پشیمان و نادم، تا بدین طریق در حقانیت جبهه دفاع‌کننده و مظلوم تشکیک ایجاد نمایند.

این در حالی است که ما در مقام دفاع بودیم نه در مقام تجاوز! در تاریخ امکان ندارد نمونه‌ای یافت که مدافعی غیرتمند و عزیز، از دفاع از ارزش‌ها، ناموس و خاک خود، پشیمان شده باشد.

نکته سوم:به نظر می‌رسد بعد از سی و پنج سال از پایان دفاع مقدس، امروز بیش از هر چیزی ضرورت ایجاب میکند،آرشیو مکتوب و رسانه‌ای جنگ تحمیلی،دراختیار پژوهشگران و مردم و به‌ویژه نسل جدید قرار بگیرد. این یکی از بهترین و لازم‌ترین اقدامات برای بازسازی معنوی، روحی و عملی نسل جدید است خصوصاًدر شرایط فعلی و عملیات روانی و رسانه‌ای حداکثری دشمن که شاهد هستیم. 

دفاع مقدس نشان داد که اگر ملت و مسئولان با هم یک‌دل و یک‌صدا باشند، می‌توان با دستان خالی هم بر دشمنان غلبه کرد.خب این را باید با مستندات به نسل جوان منتقل کرد.

شنبه اول مهرماه آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۳

به تمام دانش آموزان عزیز داشجویان ، فرهنگیان و معلمین بزرگوار تبریک عرض میکنم .علم‌آموزی آنقدر ارزشمند است که در برخی روایات آمده است: فرشتگان بال‌های خویش را زیر پای فرد دانش پژوه پهن می‌نمایند.

آغاز امامت امام زمان(عج) سه‌شنبه/۴ مهر/۱۰ ربیع‌الاول فرصت نداریم فقط تبریک عرض میکنم

پنجشنبه/۶ مهر/۱۲ ربیع‌الاولدولادت پیامبر اسلام(ص) به روایت اهل سنت (۵۳ سال قبل از هجرت)

آغاز هفته وحدت

رنج‌های امّت اسلامی در زمان کنونی ناشی از علّت‌های متعدّدی است، لکن یکی از مهم‌ترین عوامل، تفرّق مسلمین است. قرآن می‌فرماید «وَ اَطِیعُوا اللَهَ وَ رَسُولَهُ وَ لَا تَنَازَعُوا فَتَفشَلُوا وَ تَذهَبَ رِیحُکُم»؛ وقتی تنازع کردید، فشل و سستی به‌وجود می‌آید؛ «وَ تَذهَبَ رِیحُکُم» یعنی تَذهَبَ عِزّکم؛ یعنی عزّتتان از بین می‌رود. اختلاف که پیدا کردید، قهراً وسیله‌ی تسلّط دیگران بر خودتان را فراهم می‌کنید. امیرالمؤمنین (ع) در خطبه‌ی قاصعه  می‌ فرماید «فَانظُروا اِلَى ما صاروا اِلَیهِ فی آخِرِ اُمورِهِم حینَ وَقَعَتِ الفُرقَهُ وَ تَشَتَّتَتِ الاُلفَه» ببینید گذشتگان، آن وقتی که با هم بودند، متّفق بودند، عزّت پیدا کردند، امّا وقتی که از آن حالت یکپارچگی خارج شدند، می‌فرماید وقتی اینطور شد، وقتی فُرقت و جدایی و دشمنی حاکم شد، قَد خَلَعَ اللَهُ عَنهُم لِباسَ کَرامَتِهِ وَ سَلَبَهُم غَضارَهَ نِعمَتِه؛ خدای متعال لباس کرامت را از تن این‌ها خارج کرد؛ آن شرف و عزّتی که داشتند، آن نعمتی که خدا به آنها داده بود، بر اثر اختلاف و تفرقه از آنها سلب شد، از آنها گرفته شد. امروز دشمن درست نقطه‌ی مقابل اتّحاد بین مسلمین یعنی تفرقه وتشتط را می‌خواهد.

اشاره ای به حضور رئیس جمهوردر نشست مجمع عمومی سازمان ملل

از تلاش‌های ریاست محترم ‌جمهور برای دفاع از حقوق ملت ایران و تبیین مواضع حقیقت‌طلبانه جمهوری اسلامی در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و همچنین مصاحبه‌ها و دیدارهایی که انجام دادند تشکر می‌کنیم. رئیس جمهور دست پر ذر این نشست شرکت کردند و در سخنرانی هم  به نکاتی پرداختند که بسیار با اهمیت بودصحبت‌های ایشان به خوبی خطوط اصلی را مشخص می‌کند و در دنیا اثر می‌گذرد این سخنرانی نظر بسیاری از رسانه‌های خارجی را به خود جلب کرد.

با توجه به اینکه رسانه های خارجی به خصوص رسانه های غربی اخبار ایران را درست منتقل نمی کنند، حضور مسئولان جمهوری اسلامی در مجامع بین المللی سبب می شود تا یکسری اخبار به طور مستقیم در جوامع دیگر پخش شود.

 سرویس های امنیتی بیگانه از کشور ما اطلاع دارند و واقعیت قدرت جمهوری اسلامی ایران را درک کرده اند ولی سانسور آنها اجازه نمی دهد مردم سایر کشورها از ماهیت اصلی جمهوری اسلامی اطلاع پیدا کنند. استفاده از این چنین فرصت‌هایی باعث برهم خوردن طراحی‌های ظالمانه دشمنان می‌شود

خداحافظی با اهالی منطقه

در پایان به محضرشما نماز گزاران عزیز عرضه بدارم که امروز آخرین خطبه ای است که به محضر شما تقدیم میکنم

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه لیستی را تهیه کرده اند که حدود ۱۵ نفر از ائمه جمعه استان یا در داخل استان و یا به استان دیگری منتقل شده و تعدادی هم بازنشست خواهند شدکه نام من هم در این لیست قرار گرفته است   

بنده سرباز نظام و رهبری هستم و هر کجا تشکیلات ائمه جمعه و بزرگان صلاح بدانند خدمت‌گزار مردم و انقلاب خواهم بود.

 حدود ۴ سال در کسوت امامت جمعه در خدمت شما اهالی خوب باقرشهر و کهریزک و روستاهای تابعه بودم که در این مدت از مهر و محبت بیشمار شما عزیزان برخوردار شده‌ام و با تواضع دست شما مردم عزیزرا می بوسم.

امروز از محضر همه شما عزیزان که همواره نسبت به حقیر نهایت محبت و لطف را داشتید، خداحافظی می‌کنم و افتخار می‌کنم که بخشی از دوران زندگی‌ام در خدمت به شما مردم ولایتمدارسپری شده است.

از همه مردم فهیم و بزرگوار بخش کهریزک صمیمانه حلالیت میطلبم و می‌خواهم اگر در این مدت قصوری و کوتاهی بوده مرا ببخشند.

طی این سالهای پرفراز ونشیب از هیچ تلاشی برای حل مشکلات مردم دریغ نکردم.در جلسات مختلفی که در استان برگزار میشد به عنوان سخنگوی شما مردم مشکلات منطقه را مطرح کرده و تقاضای رسیدگی مسؤلین را داشتم.

از حمایت‌هاو حضور ،خانواده های معظم شهدا  ایثارگران، مجاهدان، جانبازان ، آزادگان روحانیت معظم منطقه استانداران کنونی و پیشین، فرماندار فعلی و فرمانداران سابق بخشداران عزیز شهرداران بزرگوار ،رؤسای دستگاه قضای بخش،مدیران و فرماندهان سپاه، ارتش و نیروی انتظامی مسؤول محترم ستاد و اعضاء محترم ستاد برگزاری نماز جمعه یرادران وخواهران نیروهای دفتر  ائمه جمعه سابق و همچنین خانواده خودم که در تمام دوره های ماموریت ۲۱ ساله در نقاط مختلف باوجود محدودیتها با من همراهی داشتند تشکر وقدر دانی میکنم اگر این همدلی و همکاری‌ها نبود این توفیقات حاصل نمی‌شد.

شورای فرهنگ عمومی شورای آموزش و پرورش شورای اداری ستاد احیاء امر به معروف ونهی از منکرحضور در مساجد شهر و روستاها همکاری و تعامل با ادارت

 نوسازی و بازسازی منزل و دفتر و تجهیز دفتر   تکمیل فاز اول مصلی و  انتقال نماز از زیرزمین به فضای کنونی  برگزاری ۲ مرتبه مراسم ازدواج آسان و اهداء چند قلم کالای ضروری به همکاری خیرین که از این جهت از این عزیزان هم تشکر میکنم.

               خدایا چنان کن سرانجام کار                                تو خشنود باشی و ما رستگار…

الســــــــــــــــــلام علیـــــــــکم ورحمه اللـــــــــــــــه وبرکاته

لازم به ذکر است به مناسبت هفته دفاع مقدس جناب سرهنگ حسینی به ایراد سخن پرداختند

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --