اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی برای اروپایی ها هزینه بالایی خواهد داشت

قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی برای اروپایی ها هزینه بالایی خواهد داشت

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهر، وکهریزک ،نماز پر شکوه جمعه۳۰ دی ماه ۱۴۰۱مصادف با ۲۷ جمادی الثانی ۱۴۴۴   به امامت حجت الاسلام والمسمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم در مصلی نماز جمعه برگزار شد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

  1. افرادی وجود دارند که با هوچی گری و سر و صدا و توهین، به تخریب شخصیت طرف مقابل می پردازند.  
  2. از جمله اهداف دشمن در جهت براندازی نظام اسلامی، تضعیف و تخریب این ارکان نظام بود.

 .۳ یکی دیگر از ویژگی های دشمنان فرصت طلبی آن ها است.

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱ . غربی ها از شکست راهبردی شان در جنگ ترکیبی علیه کشور و نظام ما، آزرده و عصبانی هستند

۲ . غربی‌ها با تغییر راهبرد، در صدد گشودن مسیری دیگر برای افزایش فشار بر جمهوری اسلامی هستند.

  1. قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی برای اروپایی ها هزینه بالایی خواهد داشت.

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم       بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

عباد الله اوصیکم وَ نفسی بتقوی الله  درابتدای خطبه اول خودم را وشما نمازگزاران عزیز را توصیه میکنم به تقوای الهی!.

قال رسول الله (ص): « مَن رُزِقَ تُقىً فَقَد رُزِقَ خَیرَ الدُّنیا وَالآخِرَهِ» هر کس تقوا روزى اش شود، خیر دنیا و آخرت روزى او شده است. رسول خدادر این حدیث در مورد اهمیَت و جایگاه تقوا میفرمایند: انسانهای متقی و پرهیزکار هیچگاه در باتلاق گناه گرفتار نمیشود که مانع سعادت و خوشبختی است. انسانی که در این دنیا تقوا پیشه کند، هم سعادت دنیا و هم سعادت آخرت را برای خود تحصیل کرده است.(نهج الفصاحه ص ۷۶۹ ، ح ۳۰۱۵)

موضوع بحث ما پیرامون دشمن شناسی بود تا کنون ۷ روش از روشهای دشمنان مبتنی برسخنان امیرالمؤمنین در نهج البلاغه اشاره کردم . امروز هم به یکی دوروش اشاره میکنم و این بحث را جمع میکنم.

 اما روش هشتم :تضعیف ارکان نظام اسلامی.

افرادی وجود دارند که با هوچی گری و سر و صدا و توهین، به تخریب شخصیت طرف مقابل می پردازند.  امیر المؤمنین (ع) در بیشتر موارد، با استدلال و یا با سکوت، پاسخ شعارها و تبلیغات خوارج را داده و تنها در مواردی که چاره دیگری نبود،براساس آیه شریفه ۹۴ سوره مبارکه بقره که میفرماید: فَمَنِ اعْتَدی عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدی عَلَیْکُمْ مانند خودشان رفتارمیکردند

بعد از پیامبر(ص)، دشمنان  نمی خواستند این جایگاه وجود داشته باشد،لذا به دنبال این بودند که جایگاه و مقام حضرت امیر(ع) در جامعه و نزد مردم، به هر صورتی حذف شود و خواستند این قضیه به صورت یک فرهنگ در جامعه مطرح شود

این فرهنگ سازی و زدن جایگاه حضرت ، آن قدر پیش می رود و در میان مردم اثر می گذارد، که وقتی حضرت علی(ع) در شب ۱۹ رمضان در مسجد مورد ضربت قرار میگیرند و در ۲۱ رمضان به شهادت می رسند، افرادی که این خبر را شنیدند، می گفتند حضرت علی(ع) در مسجد چکار می کرده که شمشیر بر فرقش اصابت کرده است. مگر ایشان نماز می خواندند؛ اینها همان توطئه و فرهنگ سازی غلط  علیه حضرت امیر(ع) است که در میان مردم اثر گذاشت و کار به جایی رسید که نظر مردم نسبت به حضرت  عوض شود.

همین جمعیت برای این که بتوانند جلوی فرهنگ علی و ارزشهای او را بگیرند، وحضرت را زمین گیر کنند، فدک را غصب کردند ، درب منزل ایشان را آتش زدند، به همسر او جسارت کردند و به شهادت رساندند.

دشمن سعی کرد، همه موقعیت های اجتماعی حضرت و اطرافیان ایشان را نابود کند و در این راه همه نوع تلاشی انجام داده اند و از سویی، هر منافق و تازه واردِ از راه رسیده که نه علم و توان مدیریتی و سیاسی داشت ، در جایگاه سیاسی و اجتماعی و در مقابل حضرت قرار می دادند.

بعد از پیروزی انقلاب ، بسیاری از نهادهای خودجوش انقلابی،فعّالیّت های خود را شروع کردند، و با الهام از رهنمودهای حضرت امام به کار خود ادامه دادند. از جمله اهداف دشمن در جهت براندازی نظام اسلامی، تضعیف و تخریب این ارکان نظام بودکه نقش مهمّی در تداوم پیروزی انقلاب ایفا می کردند. ازمهمترین اهداف دشمن در این زمینه تضعیف اصل ولایت فقیه بوده است.که تا به امروز هم ادامه دارد.

امروز تلاش میکنند به حقانیت حاکمیت بین مردم تردید و ابهام  ایجاد کنند، قداست رهبری  و ارزشها را با استفاده از حربه تهمت و افترا بشکنند  که نیاز به تبیین دارد که آگاهان جامعه نسبت به آن باید تبیین نمایند

روش نهم : فرصت طلبی

یکی دیگر از ویژگی های دشمنان فرصت طلبی آن ها است. دشمنان  تا فرصت لازم را به دست آورند به بهانه های مختلف علیه حکومت اسلامی قیام می کنند.حضرت امیر ابوسفیان و قاسطین را فرصت طلبانی معرفی می کند که هیچ گاه قلبا به اسلام گرایش پیدا نکردند و هرگاه فرصتی پیدا میکردند، دست به شورش می زدند. مهمترین نشانه این فرصت طلبی برخوردهای نابخردانه آنان با حکومت امیرالمؤمنین(ع) بود

در حوادث اخیر دشمن فرصت طلب، شرایط را برای ایجاد فتنه مناسب دید و به صفوف مردم پیوست تا جریان را به انحراف بکشاند

نماز گزاران عزیز!دشمنان ، دلسوز و مدافع حقوق مسلمانان و زنان ایرانی نیستند و آنها شعار “زن، زندگی،آزادی ” را بهانه ای برای ترویج بی بند و باری و فروپاشی خانوادها، قرار داده اند لذا دشمنان  بدنبال اشاعه فحشا، روابط آزاد مرد و زن، از هم پاشیدگی کانون گرم خانواده و به لجن کشیدن مادر خانواده، ذلت، عدم پیشرفت و در نهایت وابستگی و سقوط نظام مقدس جمهوری اسلامی  هستند

که در این موضوع هم وظیفه بزرگ و اصلی اینست که با آگاهی و بصیرت کامل و شجاعت تمام راه نفوذ و رخنه اینگونه افراد را سد نماییم. (تکبیرنمازگزاران)

مشــــــروح خطبـــــــــه دوم:

ابتدا خودم را وشما نمازگزاران عزیز را به تقوای الهی توصیه میکنم

در هفته آینده حلول ماه معظم رجب را داریم و مناسبتهایی که در ایام ابتدایی این ماه عزیز است

روز اول: ولادت امام باقر علیه السلام که تبریک عرض میکنم روز سوم: شهادت امام هادی علیه السلام که عرض تسلیت دارم شب جمعه اول ماه رجب هم لیله الرغائب است که شب بزرگی است که در برآورده شدن حاجات شب با اهمیتی است

در سیره رسول اکرم (ص) آمده است که ایشان به‌همراه برخی از اصحاب از کنار قبرستانی عبور می‌کردند، حضرت در آنجا توقفی کردند و به‌قدری شدید گریستند که از گریه حضرت ، اصحاب نیز به‌گریه افتادند. حضرت در بیان علت گریستن خود فرمودند: «این اموات در قبرهایشان عذاب می‌شدند؛ به‌گونه‌ای که ناله آنها را شنیدم، بر آنها ترحّم کردم و از خداوند خواستم که بر آنها تخفیف دهد و خداوند نیز اجابت فرمود. اما اگر اینها ماه رجب را روزه می‌گرفتند و شب‌زنده‌داری می‌کردند، در قبرهایشان عذاب نمی‌شدند(فَلَو صَامُوا هؤلاءِ ایّام رجب وَ قامُوا فیها ما عذَّبوا فی قُبورِهِم). سپس فرمودند: «إنَّ صیامَهُ وَ قِیامَهُ اَمانٌ مِن عذاب  ،( بحارالانوار ج‌۹۴، ص۴۷)

دومطلب عرض کنم:

اشاره ای به راهبردهای غرب برای محاصره دیپلماتیک ایران در دوران پساآشوب

غربی ها از شکست راهبردی شان در جنگ ترکیبی علیه کشور و نظام ما، آزرده و عصبانی هستند البته  حق دارند عصبانی باشند!! چرا که طرح جامع و بی‌نقصی که ترسیم کردند حالا کاملا شکست خورده است و تمام آرزوهای استکبار از پلن دستاوردسازی از مذاکرات و پلن آشوب‌سازی برباد رفته است.پلن حمله نظامی هم برای آنها دست یافتنی نیست.

غربی‌ها که اکنون فرصت آشوب‌ها را از دست داده‌اند با تغییر راهبرد، در صدد گشودن مسیری دیگر برای افزایش فشار بر جمهوری اسلامی هستند. و آن ‌تشدید جنگ دیپلماتیک است.چندین راهبرد را در پیش گرفته اند که با توجه به فرصتی که داریم به چند مورد اشاره میکنم:

مورد اول:حذف کانال‌های دیپلماتیک

این روزها کمپینی برای اخراج سفرای جمهوری اسلامی و نمایندگان آن‌ها در سازمان‌های بین‌المللی آغاز شد. این کمپینی که خطاب به وزرای خارجی بریتانیا، کانادا، آمریکا، ژاپن، آلمان، فرانسه و ایتالیا است، با اشاره به‌آشوب‌های داخلی ایران، از مردم این کشور می‌خواهند که «سفرای جمهوری اسلامی یا نمایندگان آن‌ها در سازمان‌های بین‌المللی» را فورا بخوانند و آنها را از کشور خود اخراج کنند.

مورد دوم:آغاز روند حذف ایران از نهادهای بین‌الملل

یکی دیگر از اقدامات سیاسی علیه ایران برای تنگ‌تر کردن حلقه محاصره دیپلماتیک، حذف ایران از کمیسیون‌ زنان سازمان ملل بود. که با پیشنهادآمریکا و با حمایت فرانسه،و چند کشور ایران را از مقام زن سازمان ملل کنار گذاشتند.

مورد سوم: توهین و اهانت به مرجعیت و ولایت

مورد چهارم:حمله و خنثی‌سازی بازوی نظامی ایران

مورد بعدی برای محاصره ایران و تحت فشار قرار دادن ایران ، حمله به‌ بازوی نظامی ایران یعنی نیروی مقتدرسپاه است. روزهای اول سال جاری میلادی بود که روزنامه تلگراف انگلیس خبر داد که این کشور سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد.که BBC و تعدادی از اعضای آلمان هم این خبر را تایید کردند

اما در روزهای گذشته هم پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه ای رسماً سپاه را در فهرست تروریستی قرار داد

دوسه نکته عرض کنم :

بدخواهان در کنار آشوبهای سیاسی و فشارهای سازماندهی شده داخلی و خارجی دست به یک عملیات بی‌سابقه وخطر ناک دیپلماتیک زده‌اند.

اما بدانند ایران انقلابی با اعتماد به‌وعده الهی و تکیه برمردم صبور و نجیب خود و با بهره‌گیری از عمق راهبردی منطقه‌ای ،و با هدایتهای رهبر حکیم انقلاب اسلامی، این هجمه سنگین را پشت سرخواهد گذاشت)تکبیر نمازگزاران) از این حرکات می‌توان استیصال و درماندگی راهبردی آمریکا و اروپا را فهمید.اروپا قافیه را باخته است، باید مواظب باشد که ردیف را هم نبازد!

آیا فراموش کرده اید روزی را که همه جهان ایران اسلامی را تحریم‌کرده بودند، سپاه یک جنگ تمام‌عیار جهانی را هشت‌سال اداره کرد و پیروز میدان شد؟؟ سپاهی را که روزی واردات را برایش تحریم می‌کردید و اکنون صادرات نظامی‌اش را تحریم می‌کنید، بهتر است سپاه را بشناسید! اگر سپاه نبود، داعشی ها امروز در خیابنهای پاریس و برلین  مشغول جنایت بودند.

نکته دوم:قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی برای شما هزینه بالایی خواهد بود چرا که با اعلام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی اولین چالش کشورهای غربی در خلیج فارس که امنیت آن بر عهده سپاه است، خواهد بود، زیرا هر کشتی جنگی و غیر جنگی که از منطقه عبور می‌کند باید به یگان سپاه مستقر در آب‌های خلیج فارس، کد و مشخصات خود را اعلام کند. مگر می‌شود نهادی را تروریست اعلام کرد و از طرف دیگر مجبور به همکاری با همان مجموعه شد؟؟ لذا شایسته است که دست از این بازی خطر ناک برترید!!

اشاره ای هم به آموزه‌ها و عبرت‌های پایان تلخ یک ابـَر جاسوس داشته باشم

روزهای گذشته خبر اعدام علیرضا اکبری را شنیدید

برادر شهید، اهل خانواده‌ای متدین و انقلابی، سابقه‌ای ۷۰ ماهه در جبهه‌های دفاع مقدس، یعنی از ۸سال دوران دفاع مقدس، ۷سال آن را در جبهه‌ها به‌سر ‌برد مسئولیتهایی هم در مراکز و وزارت خانه های مهم داشت

 تا مسئولیت ستاد لشکر ۹بدر ارتقاء یافت با دهها شهید و ایثارگر همنشین می‌شود و طبعاً باید تمام عمرش تحت تاثیر آن معنویت‌های بی‌نظیر باشد. اما دست تقدیر او را در مسیر دیگری قرار می‌دهد و جوانی را که جوانی‌اش را پای دفاع از انقلاب و جهاد در راه ارزش‌های آن گذاشته است در مسیر قرار می‌دهد که خسران دنیوی و اخروی را برایش به‌ارمغان می‌آورد!

اما آیا او در تمام این مدت مشغول بازیگری بوده، با گذر زمان به‌خاطر نقطه‌ضعف‌های شخصیتی و عدم مراقبت‌های لازم از خود به‌ورطه گناهان کبیره‌ای چون وطن‌فروشی و خیانت می‌افتد!

آیا هوش و کیاست و قوت تجزیه و تحلیل او از مسائل و بیان و قلم زیبا و استعداد قوی‌اش او را به‌وادی تکبر و خودشگفتی انداخته و او را از ضعفهایش غافل کرده است؟

نکته ای که میخواهم عرض کنم این است که کوچک‌های بزرگ را باید جدی گرفت!

گناهان کوچک خصوصا برای مسئولان و مدیران حکم گناهان کبیره  را دارد. جدایی از خدا و جبهه حق از یک نقطه کوچک شروع می‌شود. باید مراقب باشیم در مسیر حق در عرض جبهه حق و امام حق و در زاویه با آن قرار نگیریم. دو خط موازی، ابتدا در کنار هم چسبیده‌اند اما به‌مرور فاصله می‌گیرند و فاصله‌ها زیاد می‌شود به‌دوری از جبهه حق و ولی حق می‌انجامد. اکبری‌ها و امثال آن از جایی ضربه خورده اند که کوچک‌ها را جدی نگرفته‌اند و عادی‌انگاری کرده‌اند تا کارشان به‌هنجارشکنی‌های‌های ناهنجار افتاده است.

این که سنگرنشین دوران دفاع مقدس تبدیل به ویلانشین چندصدهزار دلاری در لندن می‌شود از همین‌جا است. از جدی‌نگرفتن کوچک‌ها! از غفلت‌های مداوم! از اطمینان‌های کاذب به‌خود! از دل بستن به‌وعده‌های فریبنده! از توجیه‌های نادرست و فریب دادن خود!

نکته دوم:راز عصبانیت انگلیس چیست؟

درست است که انگلیس و سازمانهای جاسوسی او با نفوذ در شخصیت علیرضا اکبری، او را از نظام گرفتند اما از رهگذر این اتفاق تلخ، ما توانستیم برای چندین ماه، سرویسهای جاسوسی غرب خصوصا انگلیس خبیث را که مجهزترین سیستم‌های اطلاعاتی را دارند بدون اینکه بفهمند آماج اخبار غلط و نشانی انحرافی خود قرار دادند و از این رهگذر، اطلاعات بسیاری را به‌ارمغان آوریم. راز عصبانیت انگلیس نه برای اعدام علیرضا اکبری است بلکه برای ماهها سرکار ماندن و دریافت اطلاعات مخدوش و مغلوطی است که از ایران دریافت کرده و اعتبار بخش زیادی از اطلاعات و داده‌های او را زیر سئوال برده است. در واقع اگر چه ایران بخاطر خیانت اکبری خسارت‌هایی دیده است اما با هوشمندی سربازان گمنام امام زمان علیه السلام ضربات مهلکی را سیستم اطلاعاتی و مزدوران چندین ساله پنهان و پیدای انگلیس و غرب وارد کرده و موجی از ناامنی را در شبکه جاسوسی دشمن پدید آورده است که لازم از ازاین بابت تشکر نماییم(تکبیرنمازگزاران)

والســــــــــــــــــلام علیـــــــــکم ورحمهاللـــــــــــــــه وبرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --