اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / یکی از مهم‌ترین مباحثی که می‌تواند نقشه‌های دشمن را خنثی کند، تبیین درست و دقیق پیشرفتها و موفقیتهاست

یکی از مهم‌ترین مباحثی که می‌تواند نقشه‌های دشمن را خنثی کند، تبیین درست و دقیق پیشرفتها و موفقیتهاست

 

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهر، نماز پر شکوه جمعه۲۲ دی ماه ۱۴۰۱مصادف با ۲۰ جمادی الثانی ۱۴۴۴   به امامت حجت الاسلام والمسمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم باقر شهر در مصلی نماز جمعه برگزار شد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

  1. دشمنان با ایجاد جریان های انحرافی، افرادی را اسیر خود میکنند و به دنبال خود می کشانند.
  2. گروهى مرد سخن اند و اهل حرف، در این میدان که وارد مى شوند غوغا مى کنند; ولى به هنگام عمل جز سستى و ناتوانى بهره اى ندارند.

 .۳ حضرت امیر دنیا را به سفره رنگینى تشبیه مى کند که موادّ کم ارزش یا بى ارزشى از نظر تغذیه در آن گذارده شده; وآنها را با زرق و برق آراسته اند.

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱ . زن در غرب ابزار کسب لذت وثروت است اما در اسلام زن مربی است که انسان تربیت میکند وبه جامعه تحویل میدهد

۲ . مادران بزرگوار شهدا اسوه صبر و استقامت و طلایه دار ارزش های نورانی شهدا هستند.

  1. یکی از دغدغه‌های پر تکرار رهبرمعظم انقلاب در ملاقات با گروه‌ها واقشار مختلف جامعه، مسئله جهاد تبیین و روشنگری است

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم       بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

عباد الله اوصیکم وَ نفسی بتقوی الله  درابتدای خطبه اول خودم را وشما نمازگزاران عزیز را توصیه میکنم به تقوای الهی!.

موضوع بحث ما پیرامون دشمن شناسی بودد تا کنون  ۶ روش از روشهای دشمنان مبتنی برسخنان امیرالمؤمنین در نهج البلاغه اشاره کردم .

اما روش هفتم: جوسازی  و تبلیغات منفی

یکی دیگر از شگردهای همیشگی اهل باطل، جوسازی و تبلیغات منفی است. دشمنان با ایجاد جریان های انحرافی، افرادی را اسیر خود میکنند و به دنبال خود می کشانند.

امیرالمؤمنین در نهج البلاغه از تبلیغات دشمنان به رعد و برق تعبیر می کنند و تأکید می کنند که آنان از طریق سرو صدا هم نمی توانند به نتیجه برسند زیرا باطل محکوم به فنا است و آن ها مرد شعار هستند نه مرد عمل، ولی اهل ایمان اول عمل می کند بعد شعار می دهد.

امیرالمؤمنین (ع) در خطبه ۹ نهج البلاغه به  پایان جنگ جمل و سخنان  طلحه و زبیر و یاران آنها اشاره میکنند که در آغاز جنگ  غوغایى به راه انداختند ولى سرانجام، کارى از پیش نبرده و مفتضحانه شکست خوردند که نهایتاً جان خود را هم در این راه دادند

میفرمایند: وَ قَدْ أَرْعَدُوا وَ أَبْرَقُوا وَ مَعَ هَذَیْنِ الْأَمْرَیْنِ الْفَشَلُ، «بازیگران کارزار جمل، رعد و برق ها به راه انداختند و بالاخره با آن همه هیاهو و خروش، شکست خوردند

حضرت در این فراز قیل و قال اهل باطل را به ابرهایى تشبیه مى کنند که بارعد و برق فراوانى ظاهر مى شوند  و به مردم نوید باران پربرکتى مى دهند امّا سرانجام بى آن که قطره اى ببارد متلاشى و پراکنده مى شوند.

سپس امام(علیه السلام) مى افزاید:  (وَلَسْنا نُرْعِدُ حَتّى نُوقِعَ، وَ لا نُسیلُ حَتّى نُمْطِرَ).

در واقع این دو جمله کوتاه بیانگر دو مکتب مختلف در فعالیتهاى اجتماعى و نظامى و سیاسى است.

گروهى مرد سخن اند و اهل حرف، در این میدان که وارد مى شوند غوغا مى کنند; ولى به هنگام عمل جز سستى و ناتوانى و ناکامى بهره اى ندارند.

گروهى دیگر اهل کردار و عملند،مرد میدانند سخن کم مى گویند امّا عمل بسیار دارند. ساکت و خاموشند امّا کارآمد و قهرمانند.

 یکى از اصول اساسى مدیریت «اولیاء الله» وافرادحق محور این است که  هیچ گاه اهل جار و جنجال و سر و صدا نبوده اند و این ویژگى اخلاقى را به یاران خود هم منتقل مى کردند که به جاى قال و غوغا، جهاد و تلاش از خود نشان دهند. حتی اگر تعداد آنها از دشمنان کمتر هم باشد ترسی به دل راه نمیدهند.

امیرالمؤمنین علی(ع) درخطبه ۲۰۱ به پویندگان راه حق دلدارى مى دهد که هرگز به جهت کمى نفرات تزلزل به دل راه ندهید (لاَ تَسْتَوْحِشُوا فِی طَرِیقِ الْهُدَى لِقِلَّهِ أَهْلِهِ).
به چه دلیل (فَإِنَّ النَّاسَ قَدِ اجْتَمَعُوا عَلَى مائِدَه شِبَعُهَا قَصِیرٌ، وَ جُوعُهَا طَوِیلٌ)«زیرا مردم گرد سفره اى اجتماع کرده اند که سیرى آن کوتاه و گرسنگى آن بس طولانى است»

 حضرت دنیا را به سفره رنگینى تشبیه مى کند که موادّ کم ارزش یا بى ارزشى از نظر تغذیه در آن گذارده شده; ولى آنها را با زرق و برق آراسته اند. دنیاطلبان اطراف آن را مى گیرند غافل از اینکه موادّ غذایى آن تنها مدّتى کوتاه آنها را سیر مى کند و به دنبال آن گرسنگى طولانى در پیش است.وآن اندوه و حسرت طولانى است که به هنگام مرگ و در صحنه قیامت به دنیاپرستان دست مى دهد و پیوسته بر تقصیرات خود در دنیا تأسّف مى خورند.

در‌سندی که توسط یک مرکز آمریکایی افشا شد که متعلق به‌روزهای ابتدایی انقلاب است کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا دستوری به‌سازمان سیا مبنی بر ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران صادر کرده است. «نکته‌ی جالب توجّه این است که ذکر میکند به‌چه وسیله ساقط کنید. اوّلین نقطه‌ای که ذکر میکند تبلیغات است؛ میگوید علیه جمهوری اسلامی تبلیغ کنید تبلیغ در دنیا، تبلیغ در افکار عمومی، تبلیغ در داخل کشور کاری بوده که آن روز اینها شروع کردند؛ البتّه در کنارتبلیغات ، تحریم ، جاسوسی ، نفوذ ، زمینه‌سازی برای کودتای نظامی هم بود، امّا اوّل تبلیغات را اسم می‌آورد، میگوید با تبلیغات. که تا به امروز ادامه دارد.»اینجاست که باید بادقت بیشتری خبرها را دنبال کرد وبه هر مطلبی ترتیب اثر ندهیم.

مشــــــروح خطبـــــــــه دوم:

ابتدا خودم را وشما نمازگزاران عزیز را به تقوای الهی توصیه میکنم خداوند تبارک وتعالی در فراز دیگری به حضرت موسی میفرماید:«یَا مُوسَى، لَوْ وَکَلْتُکَ إِلَى نَفْسِکَ لِتَنْظُرَ لَهَا إِذًا لَغَلَبَ عَلَیْکَ حُبُّ اَلدُّنْیَا وَ زَهْرَتِهَا».

اى موسى، اگر من تو را به حال خودت وامى‌گذاشتم تا به دنیا نگاه کنى، آن وقت حب دنیا و لذات ظاهرى آن بر تو غلبه مى‌کرد.

نکته ای که در«لتَنظُرَ لَها» هست با «لِتَنظُرَ اِلَیها» فرق دارد. نگاه کردن به دنیا کار مذمومی نیست؛ به دنیا اندیشیدن مذموم است. ای موسی! اگر من تو را به حال خود می‌گذاشتم که به دنیا بیندیشی، آنگاه دوستی و زیبایی‌های دنیا بر تو غلبه پیدا می‌کرد… 

دو مطلب :

جمعه   ۲۳ دی   ۲۰ جمادی‌الثانی  

سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و تولد حضرت امام(ره) و روز زن

ابتدا تبریک عرض میکنم

درباره حضرت زهرا (س) سخن گفتن هم آسان و هم مشکل است؛ آسان است چون در منابع روایی شیعه و سنی درباره حضرت زهرا (س) و عبادت، معرفت، علم و دانش، عصمت و نقش اجتماعی حضرت مطالب بسیاری داریم؛ مشکل از آن جهت است که این بانو چنان قله های معرفت و علم را در نوردیده که رسیدن به آن بسیار مشکل است

حضرت زهرا(س) عمر کوتاهی دارد، ولی این ۱۸ سال به اندازه صدها سال ارزشمند است؛ تا دنیا هست، حضرت زهرا(س) درس آموز عبادت بشریت است. علم حضرت به اندازه ای بود که صحابه حضرت رسول الله(ص) مقابل حضرت زانو می زدند و علم و حکمت را می آموختند؛ این مقام زنی است که اسلام برای بانوان قائل است.

امروز زن مسلمان دارای الگو و مدل تربیتی و اجتماعی است اما افرادی هستند که الگوهای باطل غربی را برای زن مسلمان القاء میکنند؛ تربیت و مربی بودن یکی از صفات خداوند است اما خداوند این صفت خود را به زنان داده است و زنان چون این قدرت را دارند 

زن در غرب ابزار کسب لذت وثروت است اما در اسلام زن مربی است که انسان تربیت میکند وبه جامعه تحویل میدهد

 غربی ها با استفاده از قدرت رسانه ای و تغییر واقعیت ها به دنبال هویت زدایی از زن مسلمان هستند و در کنار این پروژه می خواهند که مکتب پوشالین خویش درباره جایگاه زن را جایگزین الگوی زن در اسلام کنند که در این زمینه باید بسیار مواظب باشیم به ویژه در این میان نقش سازمان و نهادهای فرهنگی و دینی بسیار مهم و حیاتی است.هر چه در مسیر آگاهی بخش و الگودهی صحیح به زن تلاش شود به نوعی تلاش در سالم سازی جامعه می‌باشد

بزرگترین شاهد بر این که زنان در اسلام جایگاه والای دارند و می‌توانند نقش مهم و تاثیرگذار داشته باشند ،وجود شخصیت‌های مانند حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) است، زیرا با اینکه زن بودند و در حجاب اسلامی و حفظ شرایط اجتماعی زن بودند اما در تاریخ تاثیرگذار بودند و باعث شدند تا نقش مهمی در تاریخ و تحولات آن ایفا نمایند.

 اشاره ای کوتاه به  محورهای سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم در هفته گذشته

نکته اول:سرعت عمل و حرکت به هنگام

مقام معظم رهبری فرمودند: «مردم قم زود احساس تکلیف کردند. بعداز توهینی که آن روز به حضرت امام شد بلافاصله مردم قم وبعد از آن شهرهای مختلف به صحنه آمدند متاسفانه مشکل بعضی افراد  این است که تکلیف را زود تشخیص نمیدهند باید کسی باشد برای آنها تحلیل کند،استدلال کند، که در این صورت وقت طلایی را ازدست میدهند.»

نکته ای که میخواهم عرض کنم مردم با وجود انجام همه کارها خوب و باارزش دولت ،از دولت انتظار دارند در مسایل معیشتی سرعت عمل و جدیت داشته باشد تا دشمن نتواند از این روزنه مردم را بی اعتماد کند.

نکته دوم:  جهاد تبیین

مقام معظم رهبری فرمودند: «دشمن در رأس نقشه‌هایش تبلیغات است؛ به‌قول خودشان پروپاگاندا است. علاجِ پروپاگاندا «تبیین» است، تبیین حقیقت از زبانهای مختلف، جهاد تبیین را جدّی باید گرفت »

یکی از دغدغه‌های پر تکرار رهبرمعظم انقلاب در ملاقات با گروه‌ها واقشار مختلف جامعه، مسئله جهاد تبیین و روشنگری است و با بیان‌های مختلف بر اهمیت این مسئله تاکیدفرموده اند به‌طوری‌که در مقایسه با مفاهیم دیگری  نظیر سبک زندگی ایرانی اسلامی، حوزه فرهنگ و تهاجم فرهنگی، اهمیت بسیار بالای این موضوع را نشان می‌دهد.

در اتفاقات روزهای اخیر شاهد یک جنگ رسانه‌ای علیه انقلاب بودیم به تعبیر دیگری با یک جنگ ترکیبی و همه جانبه مواجه شدیم و لذا لازم است در مقابل این جریان با یک حرکت همه‌جانبه تبلیغی تحت عنوان جهادتبیین، به روشنگری و ابهام‌زدایی بپردازیم.

همانطور که مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند، باید نسبت به زدودن ابهامات و شبهات موجود در ذهن جوانان توجه داشت چه بسا اگر زودتر نسبت به تبیین مسائل اقدام می‌شد، دشمنان این سرزمین نمی‌توانستند از هیجانات برخی از جوانان ما سوءاستفاده کنند.

دشمن تلاش دارد با این جنگ اذهان عمومی را به هم بریزد  لذا یکی از مهم‌ترین مباحثی که می‌تواند نقشه‌های دشمن را خنثی کند، تبیین درست و دقیق پیشرفتها و موفقیتهاست.

این پیشرفت ها و موفقیت ها را باید به نسل آینده ساز منتقل کنیم به جوانان دانش آموزان منتقل کنیم تا نسل دانش آموز در معرض این پیشرفت ها قرار گیرند، تا مبادا تحت تأثیر جریان رسانه ای نظام سلطه قرار گرفته و دچار یأس و ناامیدی از ادامه کار نشوند.

امیدواریم به دنبال این حوادث، کسانی  که سالیان سال از دین و ارزش‌های دینی گفتند و از سیاست‌های اسلامی و آرمان‌های انقلاب گفتند، اما اکنون سکوت کردند امید واریم بند زبان آنها باز شود و کلامی در دفاع از قرآن، ولایت، حجاب، عفاف، مسجد، مردم و ارزش‌های دینی الهی بیان کنند.تبیین کنند چرا که جهاد تبیین راه چاره مقابله با رسانه‌های دشمن است. 

والســــــــــــــــــلام علیـــــــــکم ورحمهاللـــــــــــــــه وبرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --