اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / هدف نتانیاهو از حملات اخیر،تلاش برای رهایی از چالش های پیش رو و راضی کردن متحدان تندرو داخلی اش است

هدف نتانیاهو از حملات اخیر،تلاش برای رهایی از چالش های پیش رو و راضی کردن متحدان تندرو داخلی اش است

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهر، وکهریزک ، نماز پر شکوه جمعه پبست ودوم اردیبهشت ۱۴۰۲ مصادف با بیست ویکم شوال المکرم ۱۴۴۴   به امامت حجت الاسلام والمسمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم در مصلی نماز جمعه برگزار شد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

  1. براى بهره‏مندى از نعمت‏هاى آخرت ایمان به تنهایى کافى نیست.
  2. دومین شرط برای صالح محسوب شدن عمل، نیت است.

 .۳ کارهایی که برای غیر خدا انجام ‌شود ارزش اخروی ندارد و باعث حسرت در قیامت خواهد شد.

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱ . امام صادق(ع)میفرمایند: مؤمن واقعی چند نشانه دارد.

۲ . پیام امروزمردم به استکبار جهانی این است که دیگر آن زمان گذشت که چشم طمع شما به ایران اسلامی ما باشد،

  1. یکی از دلایل حملات ارتش اسرائیل به جهاد اسلامی، گسترش این جنبش در کرانه باختری است.

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللــــــه من الشیطان الرجیــــــم                                 بِسْـــــمِ اللَّــــهِ الرَّحْمـــنِ الرَّحیــــــمِ

عبادَ الله اوصیکُم و نَفسی بِتَقوَی الله

 ابتداخودم را و همه شما برادران و خواهران نمازگزار به رعایت تقوا سفارش میکنم.

موضوع بحث ما پیرامون حسرت و عوامل حسرت در قرآن بود  که هفته گذشته به یک مورد از عوامل حسرت اشاره کردم وآن رویگردانی از خداوند بود

عامل دوم: ترک عمل صالح است

براى بهره‏ مندى از نعمت‏هاى آخرت ایمان به تنهایى کافى نیست؛ بلکه علاوه بر آن، عمل صالح نیز لازم است: «مَن ءامَنَ بِاللَّهِ و الیَومِ الأخِرِ و عَمِلَ صالِحاً فَلَهُم اَجْرُهُم عِندَ رَبِّهِم و لا خَوفٌ عَلَیهِم و لا هُم یَحزَنون»«هر کس به خدا و روز بازپسین ایمان داشت و کار شایسته کرد، پس اجرشان را پیش پروردگارشان خواهند داشت و نه بیمى بر آنان است و نه اندوهناک خواهند شد»

عمل صالح دو شرط اصلی دارد: یکی حُسنِ فعلی یعنی خودِ کار ،خوب، پسندیده و مورد رضای خدا و مفید به حال فرد یا جامعه باشد.

بنابراین کارهای بیهوده‌ای که هیچ فایده‌ای ندارد؛ مانند بسیاری از بازی‌های موبایلی و رایانه‌ای، حضور در برخی کانال‌ها و گروه‌ها در شبکه‌های مجازی، حتی عبادت‌ها و توسلات «من درآوردی» مانند دعاها و وردهایی که هیچ دستوری از شرع برای انجام آن نرسیده، از کارهایی محسوب می‌شوند که در قیامت برای آدمی حسرت به بار می‌آورد و شخص افسوس می‌خورد که چرا عمر گرانبهای خود را در مسیری قرار داده که اسلام عزیز اجازه نداده است.

دومین شرط برای صالح محسوب شدن عمل، نیت است. به عبارتی حُسنِ فاعلی داشته باشد.از نگاه اسلام، عملی می‌تواند صالح باشد که برای خدا انجام شود. کارهایی که برای غیر خدا انجام ‌شود و هدف از انجام آن ریاکاری باشد، ارزش اخروی ندارد و باعث حسرت در قیامت خواهد شد.

کسانی که به حجاب اسلامی بی‌توجهی می‌کنند،افرادی که به حقوق دیگران احترام نمی‌گذارند آبروی دیگران برای آنها اهمیت ندارد به بهانه های مختلف او را تخریب میکنند،و حق‌الناس و حق‌الله را رعایت نمی‌کنند، آنان که اهل موسیقی‌های مبتذل هستند، شبکه‌های ماهواره‌ای ضد انقلاب و ضد دین را مشاهده می‌کنند و به گفته های آنها ترتیب اثر میدهند، همسایه‌آزار هستند، به وظایف سیاسی ـ اجتماعی خود بی‌توجهند، کارهایشان را برای غیر خدا انجام می‌دهند و …، همگی از افرادی هستند که در روز قیامت ندای حسرت سر داده و می‌گویند: {سوره زمر/آیه ۵۶}« یَا حَسْرَتَا عَلَىٰ مَا فَرَّطْتُ فِی جَنْبِ اللَّهِ وَإِنْ کُنْتُ لَمِنَ السَّاخِرِینَ » فریاد واحسرتا بر آرد و گوید: ای وای بر من که جانب امر خدا را فرو گذاشتم و وعده‌های خدا را مسخره و استهزا نمودم.

ولی این افسوس و حسرت فایده‌ای ندارد. خداوند در سوره مؤمنون/آیات  ۹۹و ۱۰۰می‌فرماید

حَتَّى إِذَا جَاءَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ رَبِّ ارْجِعُونِ   لَعَلِّی أَعْمَلُ صَالِحًا فِیمَا تَرَکْتُ کَلَّا إِنَّهَا کَلِمَهٌ هُوَ قَائِلُهَا وَمِنْ وَرَائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلَى یَوْمِ یُبْعَثُونَ 

 «آنها هم‌چنان به راه غلط خود ادامه مى‏دهندتا زمانى که مرگ یکى از آنان فرا رسد، مى‏گوید: پروردگارا ! مرا بازگردانید، شاید گذشته خود را جبران کنم و عمل صالحى در برابر آنچه ترک کردم، به جا آورم‏. ولى به او مى‏گویند:چنین نیست! این سخنى است که او به زبان مى‏گوید و اگر بازگردد، کارش همچون گذشته است و پشت سر آنان برزخى است تا روزى که برانگیخته شوند».

مشــــــروح خطبـــــــــه دوم: 

ابتدا خودم را وشما نمازگزاران عزیز را به تقوای الهی توصیه میکنم

شهادت امام صادق را در هفته آینده داریم ضمن عرض تسلیت روایت مربوط به تقوا را از لسان گویای حضرت به محضر شما تقدیم میدارم:روایت شده که حضرت به یکی از اصحاب عبدالله ابن جندب فرمودند:

یَا ابْنَ جُندَب، اِنَّما المُؤمِنونَ الّذینَ یَخافُونَ اللّهَ و یُشْفِقُونَ اَن یُسْلَبوا ما اُعطُوا مِنَ الهُدی فَإِذا ذَکَرُوا اللّهَ وَ نَعْمائَهُ وَجِلُوا و اَشْفَقُوا وَ اِذا تُلیَتْ علیْهِم ایاتُهُ زادَتْهُم اِیماناً مِمّا اَظْهَرَهُ مِنْ نَفاذِ قُدرتِه وَ علی ربِّهم یَتوَکَّلونَ.

این قسمت از روایت در مقام توضیح ایمان حقیقی و آثار آن است؛ آثاری که می‌توان از راه آنها مؤمن حقیقی را شناخت. درباره ایمان واقعی و آثار آن، معرفی مؤمن حقیقی و مراتب و درجات ایمان، آیات و روایات بسیاری وارد شده است.

 بعضی افراد که فکر سطحی دارند، تصور می‌کنند که انسان یا کافر است یا مؤمن، همینکه منکر خدا و قیامت نبود مؤمن است. مؤمن هم که شد، با دیگر مؤمنان فرقی ندارد و همه آثار و فواید ایمان برای او وجود دارد؛ در صورتی که چنین نیست.

اسلام برخی از افراد «اسلام ظاهری» است، ممکن است کسی در ظاهر مسلمان باشد و تمام احکام اسلام هم در این دنیا برای او ثابت باشد، اما هیچ بهره‌ای از ثواب آخرت نداشته باشد و تا ابد در اسفل السافلین جهنم بسوزد. چنین کسی منافقی است که فقط در ظاهر اظهار اسلام می‌کند. احکام اسلام برای چنین شخصی ثابت است؛ نظیر این که ریختن خونش حرام است، تصرف در اموالش جایز نیست، با مسلمانان می‌تواند ازدواج کند، از پدر و مادر مسلمانش ارث می‌برد و…، ولی اینها فقط احکامی ظاهری و برای این دنیا هستند.

در صدر اسلام گروهی از افراد در ظاهر اظهار اسلام می‌کردند، به مسجد می‌آمدند، نماز می‌خواندند، حتی گاهی در صف اول هم می‌ایستادند و خلاصه به احکام ظاهری اسلام عمل می‌کردند، ولی مسلمان واقعی نبودند. آیات بسیاری از قرآن ناظر به اینها است.

حضرت میفرمایند مؤمن واقعی چند نشانه دارد

 اولین نشانه مؤمن واقعی آن است که:یَا ابْنَ جُندَب، اِنَّما المُؤمِنونَ الّذینَ یَخافُونَ اللّهَ 

ازخدا میترسد…

دوم: و یُشْفِقُونَ اَن یُسْلَبوا ما اُعطُوا مِنَ الهُدی  اززوال نعمت هدایت بیمناکند توجه دارید گناه نعمت را تغییر میدهد یا باعث میشود نعمت از انسان گرفته شود.

سوم: فَإِذا ذَکَرُوا اللّهَ وَ نَعْمائَهُ وَجِلُوا و اَشْفَقُوا وقتی به یاد خدا می‌افتد، دلش می‌لرزدخوف ،حالت لرزش و تکان است. اگر چنین حالتى نباشد، انسان چه به یاد خدا باشد، چه نباشد برایش فرقى نمى‌کند؛ بنابراین نمى‌شود گفت ایمان واقعى به خدا دارد.

چهارم: وَ اِذا تُلیَتْ علیْهِم ایاتُهُ زادَتْهُم اِیماناً مِمّا اَظْهَرَهُ مِنْ نَفاذِ قُدرتِه چون آیات او بر آنان تلاوت می‌شد چون ایمان دارد بر ایمانشان را افزایش می‌ شود به خاطر آنچه نازل کرده بود. از قدرت اوست

پنجم: وَ علی ربِّهم یَتوَکَّلونَ.و همواره بر پروردگارشان توکّل می‌کنند

مطلب دوم:

۲۳ اردیبهشت / لغو نهایی قانون ننگین کاپیتولاسیون در ایران (۱۳۵۸ش)

حضرت امام(رض) درباره این قانون فرمودند؛ اگر شاه ایران یک سگ آمریکایی را می‌کشت مواخذه می‌شد و دستگاه امنیتی و قضایی ما اجازه قدرت برخورد با آنها را نداشتند.

نقل شده سال ۵۵ یک راننده مست آمریکایی با ماشین ۸ دانش آموز را زیر گرفت و پلیسی که این راننده را بازداشت و خودرو این آمریکایی را متوقف کرده بود زندانی شد، در واقع ما در خانه خود تحقیر می‌شدیم. اما این تاریکی‌ها با طلوع خورشید وجود مبارک امام(ره) و زندان رفتن‌ها و تبعیدها و شکنجه‌ها و مبارزات مردم زدوده شد.

 توجه دارید بسیاری از فتنه‌ها را در مناطق مختلف کشور ایجاد کردند تا بتوانند مجدداً بر کشور ما و ملت ما مسلط شوند کشور ما را تجزیه کنند و خاک ما را تصرف کنند، اما به لطف و عنایت خدا و به ‌خاطر حضور آگاهانه مردم ، بسیجیان عزیز، نیروهای نظامی و انتظامی مقتدر نتوانستند به اهداف شوم خود برسند.

امروز این مردم به استکبار جهانی و آمریکا پیام می‌دهند که دیگر آن زمان گذشت که چشم طمع شما به ایران اسلامی ما باشد، مردم ما آن چشم را کور کرده و کور خواهندکرد .{تکبیرنمازگزاران}

مطلب پایانی :

روزهای اخیر ارتش رژیم صهیونیستی حملات ناجوانمردانه ای را برای ترور رهبران جهاد اسلامی فلسطین آغاز کرده است که در پی آن تاکنون ۷ کودک و ۷ زن در کنار ۵ تن از رهبران این جنبش به شهادت رسیده اند.

یکی از دلایل حملات ارتش اسرائیل به جهاد اسلامی، را می توان گسترش این جنبش در کرانه باختری بالاخص در شهر جنین دانست. گردان های منتسب به جهاد اسلامی در حال تغییر معادلات در کرانه باختری و بالاخص شمال این منطقه است و تحلیل گران اسرائیلی بسیار نسبت به خطرات این جنبش در دهه پیش رو ابراز نگرانی می کنند به طوری که این جنبش را خطرناک تر از حماس هم می دانند.لذا با آن مقابله میکنند که بتوانند آن را سرکوب نمایند.

هدف آنها از این حملات چیست؟

هدف اصلی رژیم صهیونیستی از نبرد ۲ سال اخیر، به اصطلاح چمن زنی جهاد اسلامی است پیش ازآنکه به مرحله و توان حماس برسد که در حال تعیین برخی معادلات است. به صورت هدفمندی جهاد اسلامی را مورد حملات مختلف قرار میدهد

هدف دیگر از حملات اخیر،تلاش نتانیاهو برای رهایی از چالش های پیش رو و راضی کردن متحدان تندروی داخلی اش است. طی ۶ ماه اخیر با روی کار آمدن یک کابینه افراطی در رژیم صهیونیستی، صهیونیست‌ها شاهد اعتراضات دامنه‌دار هفتگی در مخالفت با تصویب قانون اصلاحات قضایی بوده‌اند که هر هفته در حال گسترش است،

رژیم صهیونیستى محکوم به نابودی است. دوران عربده‌کشی رژیم صهیونیستی گذشته و اکنون در برابر مقاومت اسلامی ناتوان است. متقابلاًتوان گروه های مقاومت فلسطین افزایش جهشی داشته است، روزانه دههاعملیات توسط رزمندگان فلسطینی علیه صهیونیست‌ها صورت میگیرد، البته همانگونه که رهبر حکیم انقلاب فرمودند:آنها عجله دارندلذا به نظر می‌رسد خودشان می‌خواهند زودتر از آن [۲۵ سال] به همه چیز پایان دهند.{تکبیرنمازگزاران}

والســــــــــــــــــلام علیـــــــــکم ورحمه اللـــــــــــــــه وبرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --