اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / گرایش به غرب و غرب پرستی و سبک زندگی غربی در واقع نوعی عقب گرد و ارتجاع است

گرایش به غرب و غرب پرستی و سبک زندگی غربی در واقع نوعی عقب گرد و ارتجاع است

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهر، وکهریزک ، نماز پر شکوه جمعه۵ اسفندماه ۱۴۰۱مصادف با سوم شعبان المعظم ۱۴۴۴   به امامت حجت الاسلام والمسمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم در مصلی نماز جمعه برگزار شد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

  1. مهم ترین وظیفه در بعد اعتقادی و معرفتی، شناخت امام عصر(عج) و شناساندن جایگاه آن حضرت است.
  2. هرکس بمیرد درحالیکه امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلی و بی دینی مرده است.

 .۳ حتی لحظه ای سهل انگاری  دراین مسأله شناخت امام زمان، قابل اغماض و بخشش نیست

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱ . برای این که جامعه از خرافات و تحریف دور بماند باید  امر به معروف و نهی از منکر در آن نهادینه شود.

۲ . ضعفها یی که وجود دارد دو قسمند؛ محسوس و نامحسوس

  1. چگونه بعضی کشورها به خودشان اجازه می‌دهند از یک تروریست دفاع و ایران را تهدید کنند.

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم       بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

عباد الله اوصیکم وَ نفسی بتقوی الله  درابتدای خطبه اول خودم را وشما نمازگزاران عزیز را توصیه میکنم به تقوای الهی!. «

,وجود نازنین امام حسین (ع) فرمودند:اُوصیکُم بِتَقَوی اللهِ، فَاِنَّ اللهَ قَد ضَمِنَ لِمَنِ اتَّقاهُ اَن یُحَوِّلَهُ عَمّا یَکرَهُ اِلی ما یُحِبُّ؛ شما را به تقوای الهی سفارش می کنم. هر کس از خدا پروا کند، خداوند تضمین کرده که او را از آنچه نمی پسندد، به آنچه می پسندد، متحول سازد. تحف العقول، ص ۱۷۰٫

امام حسین(علیه السلام) با توصیه به تقوا، به نتایج آن هم اشاره می فرماید؛ از جمله اینکه اوضاع را به نفع بندگانی متّقی برمی گرداند. ممکن است دنیاپرستان هوسباز، چند روزی بروبیایی داشته و کامیاب و برخوردار باشند، ولی فرجام خوشی ندارند. قرآن با بیان «إِنَّ الْعاقِبَهَ لِلْمُتَّقِینَ‌ »(هود،۴۹) 

 در ایام آغازین ماه معظم شعبان هستیم اعیاد بسیار پر برکتی درپیش داریم خصوصاً ولادت قطب عالم امکان امام عصر (عج)، سعی میکنم مباحث ما در خطبه اول نمازهای جمعه در ماه شعبان پیرامون وجود مقدس امام عصر باشد

اما موضوع بحث اینهفته: عوامل مؤثر در تحقق ظهور امام عصر است

در این رابطه، ضرورت ها، اولویت ها و بایسته های متعددی به عنوان وظایف و دستور العمل های عصرانتظار چه در حوزه وظایف فردی وچه در عرصه تکالیف اجتماعی قابل طرح است که به یک مورد اشاره میکنم:

اولین و مهم ترین وظیفه در بعد اعتقادی و معرفتی، شناخت امام عصر(عج) و شناساندن جایگاه آن حضرت است. منظور ازمعرفت و شناخت امام عصر، صرفا شناخت شناسنامه ای و دانستن اسم ونسب و خصوصیات ظاهری حضرت نیست، بلکه منظور، ایمان و اعتقاد قلبی نسبت به مقام الهی امام عصر(عج) و توجه به جایگاه رفیع دینی و سیاسی اجتماعی حضرت است. چنین شناخت و معرفتی، اساس اندیشه انتظارظهور را شکل می دهد و بدون آن حرکت در مسیر انتظار، ممکن نمی باشد.

در فرهنگ دینی ما،و سخنان معصومین (ع)شناخت امام عصر(عج) و اعتقاد قلبی به امامت حضرت، چنان مهم وکلیدی است که دراحادیث متواتر، بود و نبود آن، معیار ایمان و کفر، شمرده شده است.

 پیامبراکرم(ص) درحدیث معروف می فرماید:« مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَهً جَاهِلِیَّه؛»هرکس بمیرد درحالیکه امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلی و بی دینی مرده است.

این حدیث، با تعابیر مختلف به طور مختلف درمنابع حدیثی شیعه و سنی، نقل شده است. در بعضی از نقل ها آمده است:« مَن ماتَ بغیرِ إمامٍ ماتَ مِیتهً جاهلیّهً» در عبارت دیگری « من مَاتَ وَلَیْسَ فی عُنُقِهِ بَیْعَهٌ مَاتَ مَیْتَهً جَاهِلِیَّهً » درحدیث دیگری« مَن مَاتَ وَلَیسَ عَلیهِ إمِامٌ حَیٌّ یَعرِفُهُ مَاتَ مِیتَهً جَاهِلیّه» و تعابیر دیگری که همگی بیانگر اهمیت کلیدی معرفت امام و حجت الهی در هرزمان است، به قدری با اهمیت است که حتی لحظه ای سهل انگاری  دراین مسأله، قابل اغماض و بخشش نبوده و عذرکسی دراین مورد پذیرفته نمی باشد.امام باقر(ع) می فرماید: « مَنْ مَاتَ وَ لَیْسَ لَهُ إِمَامٌ مَاتَ مِیتَهً جَاهِلِیَّهً وَ لاَ یُعْذَرُ اَلنَّاسُ حَتَّى یَعْرِفُوا إِمَامَهُمْ. ». مردم هیچکدام در مورد شناخت امام و حجت عصر، معاف و معذور نمی باشند.

سر اینکه در روایات این همه برلزوم معرفت امام و حجت زنده ، تأکید شده این است که مساله امامت با نبوت و توحید گره خورده است. لذا در دعایی که امام صادق(ع) آن را به زراه تعلیم فرموده است، سه نوع معرفت(معرفت خالق، معرفت پیامبر(ص) و معرفت حجت خدا) ازخد اوند خواسته شده است و کلید معرفت خدا و پیامبر را نیز، معرفت حجت یعنی شناخت امام عصر(عج) ذکر نموده است.

قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ إِنْ أَدْرَکْتُ ذَلِکَ الزَّمَانَ أَیَّ شَیْ‌ءٍ أَعْمَلُ قَالَ یَا زُرَارَهُ إِذَا أَدْرَکْتَ هَذَا الزَّمَانَ فَادْعُ بِهَذَا الدُّعَاءِ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی نَفْسَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی نَفْسَکَ لَمْ أَعْرِفْ نَبِیَّکَ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی رَسُولَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی رَسُولَکَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَکَ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی حُجَّتَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دِینِی

حضرت به زراره توصیه نموده است که در صورت درک زمان غیبت قائم ما، این دعا را مدام بخواند: اللهم عرفنی حجتک فانک ان لم تعرفنی  حجتک  ضللت عن دینی. یعنی اگر معرفت حجت را بمن ندهی گمراه خواهم شد و بدون امام و راهبر، بیراهه خواهم رفت چون او مایه هدایت بقاء دیانت و ا یمان است.

مشــــــروح خطبـــــــــه دوم:

 ابتدا خودم را وشما نمازگزاران عزیز را به تقوای الهی توصیه میکنم

ازامام سجاد(ع) روایت شده که فرمودند: إنَّ اللهَ عَزَّوَجَلَّ خَلَقَ الْجَنَّهَ لِمْنَ أطاعَهُ وَ لَوْ کانَ عَبْداً حَبَشِیاً وَ خَلَقَ النّارَ لِمَنْ عَصاهُ وَ لَوْ کانَ سَیداً قُرَشِیاً؛  خداوند عز و جل، بهشت را برای اطاعت کاران خلق کرد اگر چه این فرد غلام حبشی سیاه پوست باشد و جهنم را برای گنهکاران آفریده است.اگرچه این فرد هاشمی باشد.

در این ایام اعیاد بسیار مبارکی است

ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار  ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) وروز جانباز

ولادت امام زین‌العابدین(ع) که ابتدا تبریک عرض میکنم.

یکی از نقاط مشترک امام حسین و قرآن این است که هردو آمر وناهی هستند.{در خطبه ۱۸۳} «فَالْقُرآنُ آمِرٌ وَ زاجِرٌ؛قرآن امر به معروف و نهی از منکر می کند: قرآن امر کننده و نهی کننده است.» امام حسین علیه السلام نیز فرمود: «هدف من از رفتن به کربلا، امر به معروف و نهی از منکر است.»این امر نشان می دهد این ویژگی، مورد تاکید اسلام است و جامعه برای این که از خرافات و تحریف دور بماند باید  امر به معروف و نهی از منکر در آن نهادینه شود و نواهی و معروفات الهی در جامعه مشخص بشوند و جای همدیگر را نگیرند تا مردم در رفتار دچار اشتباه نگردند. خیلی باید هوشیار بود و مراقبت باید کرد که ضد ارزشها جای ارزشها را نگیرد در قرآن حدود ۱۵۰۰ معروف ذکر شده است

  اقامه نماز،رسیدگی به محرومین،انفاق ،احسان ونیکوکاری،اصلاح ذات البین،عدالت ورزی ،ازدواج وتشکیل خانواده ،حفظ وحدت ، تقوا منکرات هم حدود یک سوم معروفات است که در قرآن ذکر شده مثل:خرافات تبعیض، مدپرستی ،تقلید کوروکرانه،تهمت و آبروریزی ،سوءظن،تجسس ، بی تفاوتی ، اسراف در مصرف آب درمصرف برق برق در مصرف گازدر مصرف نان خب اینها لازم است امر بمعروف ونهی از منکر کرد.

نکته ای عرض کنم که مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان فرمودند:به نکات مختلفی اشاره فرمودند که در یکی از موارد به نوع تحلیل ضعف‌ها و قوت‌های نظام اشاره داشت.فرمودند ضعفها یی که وجود دارد دو قسمند؛ محسوس و نامحسوس

بعضی‌را مردم احساس میکنند، و میفهمند؛ مثل گرانی ، تورّم، کاهشِ ارزشِ پولِ ملّی ؛  در بخش‌های مختلف، بخشهای اداری، غیره. ضعفها وجود دارد طبعاً به این ضعفها هم دو گونه میشود نگاه کرد:نگاه انقلابی و نگاه ارتجاعی

یک قسم این است که: به دستاوردها نگاه کنیم، بفهمیم که ما توانش را داریم و بگوییم:  با همان تلاش وهمّتی که این‌ها را به‌دست آوردیم، این ضعفها را هم میتوانیم با همان تلاش و همّت برطرف کنیم ؛ که در واقع این نگاه، نگاهِ انقلابی است.

یک نگاه دیگر این است که به ضعفها نگاه کنیم و همه چیز را زیر سؤال ببریم این نگاه، نگاه‌ ارتجاعی است.

اما سؤال این است که چرا عدهای با نگاه ارتجاعی تحلیل می‌کنند؟!

ضعف وجود دارد کسی منکر نیست چرا با نگاهِ ارتجاعی نگاه میکنید؟ چرا اصل جمهوری اسلامی را انکار میکنید؟ باید دستاوردها را فراموش کرد؟ کدام یک از ملّتها و دولتها ضعف ندارند؟ ملّتهای ثروتمند دنیا که از لحاظ علمی پیشرفت کرده اند، آیا ضعف ندارند؟ آیاآمریکا، آیا انگلیس، آیا فرانسه ، آیاکشورهای دیگر ضعف ندارند؟؟!!؛ اما بعضی به محض اینکه ضعفی را مشاهده میکنند، فوری شروع میکنند  اصل و ریشه و پایه را خراب کردن. شروع میکنند به ایجاد بدبینی و شکاف بین مردم و مسئولین 

افکار ارتجاعی که همواره در تضاد با تفکر انقلابی بوده انقلاب ها را فرسوده و نابود میکند اما تفکر وتحلیل انقلابی همواره کشور را در سیر و مسیر پیشرفت قرار میدهد و دشمن نیز از این مسئله می ترسد.

عدالت طلبی که با نگاه ارتجاعی صورت پذیرد به نفع دشمنان اسلام و طاغوت خواهد بود و بازی در میدان دشمن بخشی از پازل جبهه استکبار خواهد بود، ولی اگر با نگاه انقلابی و اصلاح معایب این مهم صورت پذیرد، عدالتخواهی ولایتمدارانه و حرکت به سمت جلو خواهد بود و این عدالتخواهی موجب تداوم عمر انقلاب اسلامی و بخش مهمی از پازل تحقق قیام حضرت مهدی(عج) می‌باشد.

 در صدر اسلام افرادی که به ظاهر اسلام آوردند تظاهر به اسلام وایمان کردند ، زمینه ایجاد ارتجاع توسط جبهه نفاق در حکومت اسلامی را پدید آوردند، بطوریکه با ۵۰ سال فاصله از عروج جانگداز رسول‌الله(ص) نوه ابوسفیان رأس جبهه کفر بعنوان حاکم اسلامی، نوه رسول الله(ص) را بعنوان خارجی از اسلام به همراه همه منسوبین رسول‌الله به شهادت رساند و زنان و دخترانشان را بعنوان اسیران جبهه کفر به بازار برده فروشان برد.

در مقابل حرکت ارتجاعی آل آبی سفیان و حلال شدن حرام‌ها و حرام شدن حلالها، مبارزه با ارتجاع آنقدر اهمیت داشت که حضرت سیدالشهدا(ع) با دیدگاه انقلابی خود همه عزیزانش را با خود در صحرای کربلا همراه کرد و با خون آنها حتی طفل شش ماهه‌اش با ارتجاع در اسلام مبارزه کرد و کار ارتجاع طلبان را خواهرشان حضرت زینب(س) و فرزندشان امام سجاد(ع) یکسره کردند.

نماز گزاران عزیز !! این انقلاب حاصل هزاران شهید از صدر اسلام تا دوران مشروطه و مبارزه با پهلوی و انقلاب و دفاع مقدس و ده‌ها فتنه و مدافعان حرم و امنیت و سلامت است، خطر جدی ارتجاع همیشه تهدیدی برای انقلاب است و اگر مقام معظم رهبری در مقابل این ارتجاع ایستادگی نکرده بود، بی‌شک فاتحه این انقلاب خیلی وقت پیش خوانده شده بود

  سستی و قصور برخی خواص ، ایمان سطحی مردم و ضعف دشمن شناسی از عوامل مهم ارتجاع هستند، آن حق طلبی و عدالتخواهی و آزادی خواهی که دشمن برای فریاد آن شبکه ماهواره‌ای را با میلیاردها دلار هزینه در اختیار عده‌ای قرار داده، آزادی خواهی و عدالتخواهی نیست و فقط فریادی برای همراه کردن افراد ضعیف الایمان با جنایت ارتجاع طلبان است.

گرایش به غرب و غرب پرستی و سبک زندگی غربی که در واقع نوعی عقب گرد و ارتجاع است

قرآن کریم در یک آیه آل عمران/۱۴۹می فرماید: “یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تُطِیعُوا الَّذِینَ کَفَرُوا یَرُدُّوکُمْ عَلی‏ أَعْقابِکُمْ فَتَنْقَلِبُوا خاسِرِینَ ؛ ای کسانی که ایمان آورده‏ اید، اگر از کسانی که کافر شده‏‌اند اطاعت کنید شما را به عقب باز می‌ گردانند و سرانجام زیانکار خواهید شد.

در این آیه شریفه ابتدا خداوند مومنان را از خطر ارتجاع که در نتیجه تبعیت از نسخه های غیروحیانی و پذیرش ولایت دشمنان خداست، برحذر می‌دارد و آن را موجب خسارت می‌داند

لذا لازم است انقلاب از نفوذی‌ها ونااهلان و نامحرمان پاکسازی شود ، که قطعاً با این اقدام  جلو فتنه و اغتشاش و ناامنی گرفته خواهدشد

اشاره ای به صدور حکم اعدام جمشی شارمهدسر کرده گروهک تروریستی تندر

گروهک تروریستی تندر در سال۲ ۱۳۸ توسط فردی به‌نام «فتح‌الله منوچهری»  تشکیل شد. این فرد هدف خود را از تشکیل این گروهک براندازی نظام جمهوری اسلامی ظرف مدت یک سال اعلام کرد.

سرکرده این گروهک تروریستی در سال ۱۳۸۵ ناپدید شد وپس از ناپدیدشدن این فرد جمشید شارمهد به‌عنوان مسئول این گروهک معرفی گردید.

جمشید شارمهد و گروهش «حدوداً  ۲۵ اقدام تروریستی» مرتکب شده‌اند اما نام این گروه بیش از هر چیز یادآور ماجرای انفجار حسینیه‌ای در شیراز است. که با کارگذاشتن یک بمب در میان عزاداران حسینۀ شهدا متعلق به کانون رهپویان وصال شیراز باعث به‌شهادت‌رسیدن ۱۴تن و مجروحیت ۲۰۰ تن دیگر شدند.

ضمن ارتباط با مقامات و افسران اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی، اقدامات تروریستی دیگری در اماکن مذهبی، اقتصادی و حساس می‌پردازد، به طوریکه ، موجب ناامنی جامعه و به خاک و خون کشیده شدن مردم شد.

حالا چگونه بعضی کشورها از جمله آلمان چطور به خودش اجازه می‌دهند از یک تروریست دفاع و ایران را تهدید کند که حکم شارمهد را در مجامع بین‌المللی پیگیری می‌کند؟! آیا اگر یک دهم این اقدامات در حیطه حکومت خودتان اتفاق افتاده بود سکوت میکردید؟؟!!  لذا ما از این تریبون مقدس از قوه قضائیه و قاضی مربوطه در این اقدام شجاعانه تقدیر و تشکر میکنیم

والســــــــــــــــــلام علیـــــــــکم ورحمه اللـــــــــــــــه وبرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --