اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / جشن هفته وحدت در روستای کبیر آباد برگزارشد

جشن هفته وحدت در روستای کبیر آباد برگزارشد

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهر وکهریزک جشن هفته وحدت در روستای کبیر آباد برگزارشد.

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهر وکهریزک جشن هفته وحدت با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم باقرشهر و کهریزک ]دکتر امین بابایی بخشدارکهریزک،دکترپیرسرایی رئیس حوزه قضائی بخش کهریزک ، رئیس شورا یبخش، فرمانده سپاه حضرت روح الله باقرشهر و تعدادی از روحانیون منطقه و تعدادی از روحانیون اهل تسنن در روستای کبیرآباد از توابع کهریزک برگزار شد در این مراسم پس از اقامه نماز جماعت به امامت امام جمعه محترم ابتدا ماموستا حکمت چند دقیقه ای پیرامون وحدت و معیار تقوا برای ارزش گزاری انسان صحبت کردند سپس امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش کهریزک حاج آقا استیری ضمن عرض تبریک ایام ولادت رسول اکرم(ص)و امام صادق(ع) فرمودند:

سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص) که وجه مشترک همه مسلمانان و فرق اسلامی است، در کنار آموزه های تعالی بخش قرآن به عنوان کتاب هدایت، می تواند بهترین عامل وحدت بخش برای مقابله با تفرقه شود؛ چرا که نه تنها باعث شد تا جوامع اسلامی رنگ صلح و آشتی و ترقی و توصیه اقتصادی را به خود نبینند، بلکه عاملی شده تا تمام ذخایر و نعمات الهی به ابزاری برای عقب ماندن و استعمار و استثمار جوامع اسلامی تبدیل شوند.

 به امیدروزی که  روزی همه کشورها و جوامع تحت یک پرچم و امت واحد، در زیر حاکمیت آخرین ذخیره وعده داده شده در قرآن، جمع شده و مسیر تعالی بخش به مستضعفان جهان و نجات آنان از دست استعمارگران جهان را طی کنیم و زمینه ساز سعادت دنیا و آخرت انسانیت در زیست انسانی شویم.

ایشان متذکر شدند: حدود ۲۰ آیه در مورد وحدت در قرآن کریم داریم. وحدت قبل از اسلام هم بوده است و خداوند به اولیاء دیگرش هم گفته وحدت داشته باشید. بین روحانیون سنی و شیعه تعامل و همدلی همیشگی جاری باشد و در موضع گیری ها همواره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه کنند و سخنان معظم له را نصب العین قرار دهند.

مقصود از وحدت‌ این‌ نیست‌که‌ از عقیده‌ی‌ خود دست‌ بردارند و به‌ عقیده‌ی‌ سومی‌ یا به‌ عقیده‌ی‌ طرف‌ مقابل‌، گرایش‌ پیدا کنند.

بحث‌ ما این‌ است‌ که‌ می‌خواهیم‌ به‌ همه‌ی‌ مسلمانان‌ ـ از شیعه‌ و سنی‌ ـ بگوییم‌ و تذکر بدهیم‌ که‌ شما یک‌ نقاط مشترک‌ و یک‌ نقاط اختلاف‌ و افتراق‌ دارید. در بعضی‌ چیزها، با هم‌ شریکید و یک‌ طور فکر و عمل‌ می‌کنید و در بعضی‌ چیزها، هر فرقه‌ روش‌ خود را دارد.
نکته‌ این‌ است‌ که‌ اولا، آن‌ نقاط اشتراک‌ بیشتر از نقاط افتراق‌ است‌. یعنی‌ همه‌ی‌ مسلمین‌، به‌ خدای‌ واحد و قبله‌ی‌ واحد و پیامبر واحد و احکام‌ و نماز و روزه‌ و زکات‌ و حج‌ اعتقاد دارند.

لذاهر سخنی که در آن بوی تفرقه بین امت اسلامی به مشام برسد، هیچ مناسبتی با سنت پیامبر (ص) نخواهد داشت مسئله فتنه در کشور چندین بار از سوی عناصر خودفروخته داخلی روی داد، از همین رو باید علما و روحانیون با برداشتن عَلَم دین در مقابل توطئه گران و تجزیه طلبان قرار بگیرند و اجازه ندهند که به انقلاب و نظام اسلامی آسیبی وارد شود.

باید بین روحانیون سنی و شیعه تعامل و همدلی همیشگی جاری باشد و در موضع گیری ها همواره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه کنند و سخنان معظم له را نصب العین قرار دهند.

{تصاویر}

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --