اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:وزارت نفت ومسؤلین مربوطه درباره قراردادنفتی بافرانسه شفاف سازی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:وزارت نفت ومسؤلین مربوطه درباره قراردادنفتی بافرانسه شفاف سازی کنند.

به گزارش دفترامام جمعه حسن آبادنمازجمعه اینهفته شانزدهم/تیرماه/نودوشش با حضور اقشارمختلف مردم و به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد. 

************************************************************************************

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- نقل روایتی ازامام باقرعلیه السلام توسط حضرت عبدالعظیم حسنی (ع).

۲-ای محمدابن مسلم مردم تو را بخودت مغرور نکنند و با مدح و ستایشت تو را از خودت غافل نکنند.

۳- آدم یادش می‌رودنمی‌داندکه خلیفه خداست.اگربه این نکته توجه داشته باشیم که دچار غفلت نمی‌شویم.

************************************************************************************

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱- همانادنیاى توآن ساعتى است که درآنى پس درآن یک ساعت برطاعت خداصبرکن وازنافرمانى خداوندشکیباباش.

۲- حضرت عبدالعظیم(ع)در کسب فضایل و معارف واطاعت از اولیا به منزلتی رسیده بودندکه هریک از سه امام معاصر او رفتار، عقاید و موضع گیری های او را تایید می کردند.

۳- یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر، توطئه‌ی کشف حجاب است.

۴- کشوری که خودبلندترین آوازه ادعای حقوق بشررادردنیادارد،بزرگ‌ترین نقض کننده این موضوع درجهان است.

*************************************************************************************

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                      بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

photo_2017-07-07_16-03-18

عبدالله اوصیکم ونفسی به تقوی الله

باتوجه به اینکه درهفته آینده ۱۵ شوال المکرم سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام واقع شده است ضمن اینکه تسلیت عرض میکنم به همین مناسبت روایتی را که درعلل الشرائع آمده است وازایشان نقل شده به محضر شما عزیزان عرضه میدارم .

ازحضرت  عبد العظیم الحسنی روایت شده تا میرسد به امام باقر علیه السلام که فرمودند: «یَا محمدابن مُسْلِمٍ لاَ یغرنک النَّاسِ مَنْ نفسک فَإِنَّ الْأَمْرَ یَصِلُ إلیک دُونَهُمْ وَلَا تُقْطَعُ نهارک بکذا وکذا فَإِنْ معک مِنْ یَحْفَظُ علیک عملک فَأَحْسِنْ فَإِنِّی لَمْ أَرَ شَیْئاً أَحْسَنَ درکا وَلَا أَسْرَعَ طَلَباً مِنْ حَسَنَهٍ مُحْدَثَهٍ لِذَنْبٍ قَدِیمٍ»

ای محمدابن مسلم مردم تو را بخودت مغرور نکنند (و با مدح و ستایشت تو را از خودت غافل نکنند) زیرا (سزاى) کار (و کردارت) بتو رسد نه بآنها، و روزت را بچنین و چنان (یعنى سخنان بیهوده) بپایان مبر، زیرا با تو کسى هست که کردار تو را بر تو نگهدارد (و یادداشت کند) و نیکى کن زیرا من ندیده ام چیزى را براى تدارک گناه گذشته و کهنه بهتر و شتابانتر از کردار نیکى که تازه باشد.

دراین روایت به چندنکته تأکید شده که اشاره میکنم:

یکی ازنکاتی که درروایت مورد تأکیدقرارگرفته مسئله غفلت است موارد غفلت راعرض کنم: ۱-نعمت‌ها خداوند را فراموش می‌کند. «نَسُوا اللَّه»(حشر/۱۹) ۲-خدا را فراموش می‌کند. ۳-گاهی مکتب را فراموش می‌کند. ۴-تذکرات را فراموش می‌کند. ۵-خویشتن که درروایت به غفلت ازخویشتن اشاره شده است.

وقوف بر خویش امر نادر و گرانبهایی است. غالباً از وقوف بر خویش و ابعاد وجودی خویش در غفلت هستیم. بسیار هستند کسانی که در تمامی صحنه های زندگی بر هر امر دقت دارند و در همه جا شرط حزم و احتیاط را رعایت می کنند و در هر موضوعی هوشیار ی نشان می دهند. اما در خصوص خویشتن، سعادت و شقاوت همیشگی خود کاملاً بی توجهی و سهل انگاری روا می دارند. آنها از خویشتن بی خبرند. کسانی که دائم در فکر دیگران هستند و از درد و رنج آنها میگویند ازعیوب دیگران میگویند ،اما ازدردهای خودبیخیرند.ابتدا باید به درد و رنج خویش بپردازند و از مداوای خود غافل نشوند،

به تعبیر میرزا خراسانی:

چند می گویی سخن از درد و رنج دیگران –      خویش را اول مداوا کن، کمال این است و بس

یکی از چیز‌هایی که انسان فراموش می‌کند، این است که انسان خودش را فراموش می‌کند. حاضر نیست پولش را حرام کند ولی جوانی‌اش را حرام می‌کند. آدم یادش می‌رود که کیست. یعنی نمی‌داند که خلیفه خداست. اگر توجه داشته باشیم که انسان خلیفه خداست، دچار غفلت نمی‌شود. انسانی که از خویش غافل باشد، خود را ارزان هم می فروشد و به سهولت توسط دیگران وشیاطین تباه می شود

روایت دوم را بخوانم وخطبه رابه پایان برسانم: قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام احْمِلْ نَفْسَکَ لِنَفْسِکَ فَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ لَمْ یَحْمِلْکَ غَیْرُکَ

حضرت صادق علیه السّلام فرمود: خودت را براى خودت بردار (یعنى از خودت براى خودت استفاده کن) و اگر بر ندارى دیگرى تو را برندارد.

*************************************************************************************

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

photo_2017-07-07_16-03-36

خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم

عِدَّهٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِیسَى عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِنَا عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ قَالَ اصْبِرُوا عَلَى الدُّنْیَا فَإِنَّمَا هِیَ سَاعَهٌ فَمَا مَضَى مِنْهُ فَلَا تَجِدُ لَهُ أَلَماً وَ لَا سُرُوراً وَ مَا لَمْ یَجِئْ فَلَا تَدْرِی مَا هُوَ وَ إِنَّمَا هِیَ سَاعَتُکَ الَّتِی أَنْتَ فِیهَا فَاصْبِرْ فِیهَا عَلَى طَاعَهِ اللَّهِ وَ اصْبِرْ فِیهَا عَنْ مَعْصِیَهِ اللَّهِ 

حضرت صادق علیه السلام فرمود: بر دنیا شکیبا باشید که آن ساعتى است، زیرا آنچه که از دنیا گذشته (اکنون) نه دردى از آن احساس کنى و نه شادى، و آنچه نیامده که ندانى چیست؟ همانا دنیاى تو آن ساعتى است که در آنى پس در آن یک ساعت بر طاعت خدا صبر کن و از نافرمانى خداوند شکیبا باش (و خود را نگاهدار).

*************************************************************************************

اما مناسبتها:

دوشنبه ۱۹ تیر  ۱۵شوال  شهادت حضرت حمزه ووفات حضرت عبدالعظیم حسنی

حضرت عبدالعظیم علیه السلام در کسب فضایل و معارف و دوستی و اطاعت از اولیا به منزلتی رسیده بودند که در طول عمر خود، هر یک از سه امام معاصر او(امام رضا، امام جواد و امام تقی علیه السلام ) از وی راضی بودند و رفتار، عقاید و موضع گیری های او را تایید می کردند. وقتی برای انجام دادن پاره ای وظایف و کسب تکلیف و رهنمود از امام هادی علیه السلام ، با زحمت فراوان از مدینه به سامرا مسافرت کرد، چون چشم امام هادی علیه السلام به حضرت عبدالعظیم علیه السلام افتاد فرمود: «ای ابوالقاسم، خوش آمدی به راستی تو از یاران حقیقی ما هستی». به جهت همین منزلت و اطمینان بود که امام هادی علیه السلام او را وکیل و نماینده خود در شهرری معرفی می کند و به مردم توصیه می فرماید که در حلّ مشکلات دینی خود به ایشان مراجعه کنند».استفاده کنم ازاین مطلب حضرت عبدالعظیم طوری زندگی کردند که امام زمانش ازاوراضی است ما چگونه ایم آیا امام زمان ماازما راضی وخشنود است آیا نائب امام زمان وولی فقیه زمان ازما راضی وخشنودند نکند زاویه پیداکنیم ولایت محوری یعنی نه یک قدم جلوتر ونه یک قدم عقب تر ازولی فقیه نباشیم که حضرت عبدالعظیم به من وشما درس میدهند.

*********************************************************************************

چهارشنبه ۲۱تیر ۱۷شوال   سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و روز حجاب وعفاف    

یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر، توطئه‌ی کشف حجاب است. رضا‌خان- که با طرح کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ و با حمایت و هدایت انگلیسی‌ها بر سر کار آمد- درصدد اجرای تز اسلام‌زدائی و جایگزینی ارزش‌های لیبرالیستی در جامعه بود. از مهم‌ترین جلوه‌های این طرح، پدیده‌‌ی کشف حجاب بود.برای آماده ساختن زمینه‌ی کشف حجاب، مجلس، در ششم دی‌‌ماه ۱۳۰۷ قانون متحدالشکل نمودن البسه را تصویب کرد که بر اساس آن، پوشیدن کت و شلوار و کراوات و کلاه فرنگی، برای مردان الزامی شد.

در سال ۱۳۱۳ رضا‌خان عازم ترکیه شد و با مشاهد‌ه تغییراتی که رژیم لائیک ترکیه به رهبری مصطفی‌‌کمال‌آتاتورک در جهت غربی کردن جامعه‌ی مسلمان ترکیه اجرا کرده بود، تحت تأثیر قرار گرفت و شدیدتر از گذشته، در راستای اسلام‌زدائی و به‌ویژه حجاب‌زدائی گام برداشت. در بهمن ۱۳۱۳، در افتتاح دانشگاه تهران، به دختران دستور دادند که بدون حجاب به تحصیل مشغول شوند.

اهمیت حجاب وپوشش اسلامی تا جایی است که خداوند متعال در بسیاری از سوره های قرآن از آن به عنوان یک ضرورت یاد می کند وآنرا حافظ انسان در برابر بسیاری از بیماریهای جسمی وروانی می داند از نظر اسلام حجاب فقط اختصاص به زن ندارد بلکه نوعی پرده است که در روابط میان زن ومرد وجود دارد.در اسلام حجاب مانع گمراهی وخودنمایی وحافظ حرمت وآداب عفت حیا است. هدف  اسلام از حجاب آن است که زن مسلمان با فراغت کامل بتواند وظایف ورسالت اساسی خویش را انجام دهد که حفظ نسل انسان ، پرداختن به شئون خانه وخانه داری ،  تربیت کودک واهمیت دادن به آن است. دین مبین اسلام حجاب را به عنوان عامل مهم حفظ واعتلای شخصیت فردی وتحکیم بنیان خانوادگی وعفت واخلاق اجتماعی برزن واجب فرموده است وحضرت یوسف ومریم را به عنوان اسوه های عفاف وپاکی معرفی نموده است،

امروز برخی معتقدند رعایت حجاب چندان مهم نیست و فرایض مهم‌تر از حجاب در بین احکام الهی وجود دارد که معطل مانده و به آن بی توجهی می‌شود،  حقیقت این است که درباره فلسفه اهمیت حجاب اگر به چند نکته توجه شده است وضعیت حجاب متفاوت خواهد شد.

 اولین نکته‌ای که در بحث حجاب باید مورد توجه قرار گیرد،: بی حجابی یا بدحجابی در حقیقت آشکارا مخالفت کردن با حکم خدا و برافراشتن عَلَمِ مخالفت با شریعت است. می‌دانیم کسی که با حکم خدا مخالفت می‌کند، با کسی که آن را آشکارا انجام می‌دهد جرمش یکی نیست، زیرا اولی فقط مخالفت با حکم خدا کرده و دیگری علاوه بر مخالفت با حکم الهی آن را ترویج داده و زشتی آن را در نظر مردم کاسته و یا زدوده است.

دومین نکتۀ مورد توجه در این مسأله عدم رعایت حجاب به دلیل آشکار بودنش سمبل مخالفت با خدا از یک سو و مخالفت با قوانین نظام جمهوری اسلامی از سویی دیگر است. این رفتار هنجارشکنانه به دلیل ماهیتش هر روز همچون ویروس گسترش یافته و جامعه را به خود مبتلا می‌کند و ما تفاوت امروز را با سال‌های قبل به وضوح مشاهده می‌کنیم. پس فرد بد حجاب تأثیر زیادی در هنجارشکنی و تخریب فرهنگ و ارزش‌های دینی جامعه دارد.بدحجابی رفتار هنجار شکنانه‌ای است که در تهاجم فرهنگی بر علیه نظام جمهوری اسلامی در نقطه محوری قرار داشته است و دشمن برای پیاده‌سازی اهداف شوم فرهنگی خود در ترویج فساد و فحشا و بی حیایی در جامعه ما از بد حجابی شروع کرده و جای پای خود را برای اقدامات بیشتر،  از این حوزه باز کرده است. از این رو فرد بدحجاب با تهاجم فرهنگی دشمن همسویی می‌کند و در به ثمر نشستن نقشه فتنه‌گرانه او یاری می‌کند و بی آنکه خود خواسته باشد کارگزار بی جیره و مواجب دشمن در تخریب فرهنگ دینی و ملی شده است.

نکته سوم: به یقین بد حجابی در جهت تضییع خون صدها هزار جوان شهیدی است که هدف اصلی آنان دفاع از دین و اعتقادات و انقلاب بوده است. این حقیقت را نمی‌توان انکار کرد که بد حجاب نوعی دهن‌کجی به شهدا و خانواده دلسوخته آنان است.

 پس می‌بینیم که حرکت خزنده‌ای که روزی فقط با کنار گذاشتن چادر به بهانه دشوار بودن آن شروع شد، امروز چگونه به بی مبالاتی در اصل حجاب و دیگر فرایض دینی به ویژه در نزد نسل جدید انجامیده است. این همان هدفی بوده است که دشمنان دین دنبال می‌کردند و بازیگران نقش اول آن هم بانوانی بودند که قدر مقام و منزلت والا و کرامتی که اسلام عزیز و انقلاب اسلامی به آنان داده بود را ندانستند. این است راز اهمیت داشتن خاکریز مهم حجاب در جبهه مبارزه فرهنگی که رخنه در آن شکست‌های پی درپی دیگر را به دنبال خواهد داشت.

*************************************************************************************

photo_2017-07-07_16-03-28

اشاره ای به قرارداد نفت که روزهای گذشته بافرانسوی ها امضاءشد

دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶ نخستین قرارداد IPC به مدت ۲۰ سال، بین شرکت ملى نفت ایران و شرکت فرانسوى توتال امضا شد، در میان هیاهوى رسانه‌ها، فرانسوى‌ها جایزه‌اى از دولت یازدهم دریافت کردند که بهت همگان را برانگیخت. شاید خود فرانسوى‌ها هم تصور نمى‌کردند که پس از سال‌ها خیانت علیه ایران و زدن ضربه‌هاى آشکار و پنهان به این کشور، بدون کوچکترین مانعى، چنین پاداشى دریافت کنند.

از مسائل مهم و مبهم در اقتصاد ایران، به‌ویژه در شرایط کنونى، مسأله استفاده از سرمایه‌گذارى خارجى است. گروهى از اقتصاددانان،موافق این امر هستند وعده ای هم مخالف هستند که هرکدام هم دلائلی وتوجیهاتی برای خود اقامهن میکنند.

امااززوایای مختلف که به این قضیه نگاه میکنیم ، پر از ابهام و سؤالاتى است که مردم حق دارند بدانند

فقط دو روز از سفر وزیر خارجه کشورمان به فرانسه گذشته بود که خاک این کشور میزبان همایش جنایتکارترین گروهک تروریستى علیه مردم ایران شد. فرانسه با آغوش باز منافقین را تکریم کرد و حتى پیش از آن‌که وزیر خارجه به تهران بازگردد، تحریم‌هاى دیگرى را علیه ایران تصویب نمود.صد البته سابقه بدعهدى این کشور منحصر به این چند روز نیست. دولت ما براى کشورى فرش قرمز پهن کرده که این فرش از خون‌هاى آلوده‌اى که چند سال پیش فرانسوى‌ها به ایران فرستادند قرمز است. سنگ‌اندازى این کشور در مذاکرات هسته‌اى هم تا آن‌جا پیش رفت که رفتار آن‌ها به نقش «پلیس بد» در بازى پلیس خوب-پلیس بد تعبیر شد.ماجراى نفوذ این کشور در صنعت خودرو هم از همین قبیل است.

دولت یازدهم به تکاپو افتاده تا به هر قیمت نشان دهد وعده رفع تحریم‌ها و کارایى برجام هسته‌اى جواب داده است.به‌طورى که یکی ازوزرای مربوطه پس از انعقاد قرارداد، آن‌را دستاورد برجام دانست.به این ترتیب ممکن است بعضی بخواهند برای جذب سرمایه‌گذارى خارجى به هر کارى دست زده و هر تضمینى بدهد تا ثابت کند برجام نتیجه داده، در حالى که ممکن است در این‌رابطه برخى مصالح و منافع کشور قربانى شود. این درحالى است که فرانسوى‌ها فقط به منافع خود مى‌اندیشند و اگر اندکى احساس خطر کنند، از وعده و قرار خود عقب مى‌کشند،همانگونه که قبلادر سال ۸۷، به بهانه ریسک بسیار زیاد سرمایه‌گذارى در ایران، از صنعت نفت و گاز کشورمان خارج شد. این‌را از صحبت‌هاى پاتریک پویان، مدیرعامل توتال مى‌توان دریافت وقتى مى‌گوید «باید احتمال برگشت دوباره تحریم‌ها (SAnap – baks) را در نظر بگیریم، باید احتمال تغییر قوانین و مقررات را نیز لحاظ کنند.»

لذا این برای ملت ما سؤال است که آیاتدابیر ۱۵ گانه ابلاغى مقام معظم رهبرى ومصوبه هیأت دولت دراین قرارداد لحاظ شده است.؟؟بند ۸ پیوست نامه مقام معظم رهبرى به رئیس‌جمهور درباره مدل جدید قراردادهاى نفتى در تاریخ ۱۳ تیرماه ۹۵ است، مبنى بر این‌که سازوکارهاى اعمال و رعایت ملاحظات امنیتى و حفاظتى در همکارى با شرکت‌هاى بین‌المللى و دسترسى آن‌ها به اطلاعات محرمانه میادین نفتى کشور در این قراردادها در شوراى عالى امنیت ملى مورد رسیدگى و جمع‌بندى قرار گیرد. آیا به این نکته دراین قراردادلحاظ شده است؟لدا وزارت نفت ومسؤلین مربوطه بایدرسما درباره این موضوع شفاف سازی نمایند{تکبیرنمازگزاران}

{والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته}

************************************************************************************

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --