اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه: هزینه تسلیم شدن به مراتب بیشتر از هزینه مقاومت و ایستادگى است

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه: هزینه تسلیم شدن به مراتب بیشتر از هزینه مقاومت و ایستادگى است

به گزارش دفترامام جمعه حسن آبادسومین نماز جمعه باشکوه وباصلابت درسال ۹۸،به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”وباحضور پرشور نمازگزاران در مصلی امام خمینی حسن آبادبرگزارشد. 

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- چه کنیم سال جدید ما باسال گذشته متفاوت باشد؟

۲- سومین چیزی که در سال جدید سرلوحه خودمان قرار بدهیم، ارتباط و انس با قرآن است.

۳-اخلاق کریمه آن است که از چیزی خوشت نیاید اما به خاطر خدا بگویی چشم!

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱بهترین اعمال در ماه شعبان چیست؟

۲مصداق بارز خدمت‌رسانى‌ بی‌منت سپاه را در سیل‌هاى اخیر کشور ، مى‌توان دید.

۳- عقلانیت حضرت امام، نه تنها ایران را از له شدن در زیر پوتین‌هاى آمریکایى نجات داد بلکه اعتبار یک قدرت جهانى را به کشور بخشید.

۴- هزینه تسلیم شدن به مراتب بیشتر از هزینه مقاومت و ایستادگى است.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم

بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_9709

اوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی اللهبرادران و خواهران , نمازگزاران محترم را به رعایت تقوی الهی, انجام واجبات و ترک محرمات  توصیه میکنم.

گفتیمچه کنیم سال جدید ما باسال گذشته متفاوت باشد؟

درپاسخ به این سؤال دو نکته عرض کردم که عبارت بود از افزایش آگاهی و دانایی در زندگی؛ وتوجه و مراقبت از خویشتن!!

اماامروز هم چند نکته درپاسخ به سؤالی که مطرح کردم عرض میکنم:

تعدادی را امروز و چند نکته دیگر را هم هفته آینده ان شاءالله به محضر شما تقدیم خواهم کرد.

۳٫سومین چیزی که در سال جدید سرلوحه خودمان قرار بدهیم، ارتباط و انس با قرآن است. اول قرائت، اصلا چرا قرآن را قرآن می‌گویند؟ قرآن کتاب قرائت شدنی است. باید خوانده شود. اول قرائت، کسانی که سواد ندارند سوره حمد را باز کند، سه بار، چهار بار، پنج بار بخواند. «قل هو الله» را بخواند. اول قرائت، بعد تلاوت، همراه شدن با معانی، سوم تدبر، در عمق واژه‌ها انسان برود.

  بشنو از قرآن چه نیکو دم زند *** زخم بر ساز دل آدم زند

               تا کند بیدارش از خواب گران *** از قیامت گوید و احوال آن

مقام معظم رهبری فرمودند: در تلاطم پیروزی انقلاب امام وارد ایران شدند و بعد از بهشت زهرا در ساختمانی که بودند، ما دیدیم در لحظات مختلف امام قرآن را باز می‌کنند و شروع به خواندن می‌کنند. استمداد، مدد طلبیدن، نورانیت می‌آورد. می‌خواهیم زندگی ما نورانی شود، خانه ما نورانی شود، «نَوِّرُوا بُیُوتَکُمْ بِتِلاوَهِ الْقُرْآنِ‏» (کافی، ج ۲، ص ۶۱۰) خانه‌های خود را نورانی کنید، خانه دل را، خانه خودتان را، بچه‌ها ببینند پدر و مادر قرآن می‌خوانند. ببینند انس با قرآن دارند. «وَ لا تَتَّخِذُوهَا قُبُورا» خانه‌هایتان را قبر قرار ندهید. قبر چند ویژگی دارد؟ اول تاریک است. بعضی از خانه‌ها بزرگ استامادلگیر است.بعضی افرادولو دور و اطرافشان شلوغ باشد، باز هم تنهاست. دلی که بدون قرآن باشد

IMG_9712

۴-گشاده رویی و حسن خلق،«وَ إِنَّکَ‏ لَعَلى‏ خُلُقٍ عَظِیمٍ» (قلم/۴) پیامبر تو اخلاق عظیم و برجسته‌ای داری. پیامبر هم فرمودند: «إِنَّمَا بُعِثْتُ‏ لاتَمِّمَ‏ مَکَارِمَ الاخْلاقِ‏» (مکارم‏الاخلاق، ص ۸) اولاً خود مکارم یعنی چه؟

اخلاقهای بزرگوارانه چیزی که الان نسل و ناموس، خواص و عوام به آن احتیاج دارند. اگر انسان چیزی را که دوست دارد انجام دهد اخلاق نیست.اخلاق آن است که: از چیزی خوشت نیاید اما به خاطر خدا بگویی: چشم. و به خاطر ارزشی که دارد آن کار را انجام دهی

عَنْ عَلِیٍّ(ع)قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ : ” أَلا أَدُلُّکُمْ عَلَى أَکْرَمِ أَخْلاقِ أَهْلِ الدُّنْیَا وَالآخِرَهِ ، أَنْ تَعْفُوَ عَمَّنْ ظَلَمَکَ ، وَتَصِلَ مَنْ قَطَعَکَ ، وَتُعْطِیَ مَنْ جَهْدَکَ “

روایتی را امیرالمؤمنین ازرسول خدا نقل میکنند:مکارم اخلاق را اینطور توصیف می‌کنند. کسی که به تو ظلم کرده، عفو کنی. باکسی که رابطه‌اش را با تو قطع کرده است اتصال برقرار کن وبدهی به کسی که تو را محروم کرده است.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشروح خطبه دوم:

عبادالله اوصِیکُمْ و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ. بندگان خدا شما را و خودم را سفارش می کنم به تقوای الهی،

روزى در نزد امام صادق(ع)، ذکر روزه ماه شعبان به میان آمد.ازحضرتپرسیدند بهترین اعمال در این ماه چیست؟ فرمود تصدّق و استغفار.صدقه دادن اگرچه به اندازه نصف دانه خرمایى باشد. خداوند بدن صدقه دهنده را بر آتش جهنم حرام گردانداستغفار در این ماه هم دراین روایت ودیگرروایات آمده هر کس در هر روز این ماه هفتاد مرتبه استغفار کند مثل آن است که هفتاد هزار مرتبه در ماههاى دیگر استغفار کرده است.

&*&*&*&&*&*&*&*&*&&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*

حلول ماه معظم شعبان واعیاد شعبانیه

ماه شعبان از چند منظر از اهمیت بسزایى برخوردار است؛ اولاً؛ شخصیت‌هاى بزرگ و ارزشمندى از ستارگان آسمان ولایت و امامت در ماه شعبان دیده به جهان گشودند. ولادت با سعادت حضرت اباعبداللّه الحسین(ع) در روز سوم ماه شعبان اتفاق افتاده، ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) در روز چهارم این ماه، ولادت حضرت امام سجاد(ع) در روز پنجم شعبان و ولادت پر برکت قطب عالم امکان حضرت ولى اللّه الأعظم مهدى موعود(عج) در پانزدهم ماه شعبان اتفاق افتاده است.

ثانیاً علاوه بر موارد ذکر شده طبق برخى روایات نیمه این ماه شب قدر به شمار آمده که پیشوایان دینى به احیاء و شب زنده دارى آن سفارش و تأکید کرده‌اند.

ثالثاً؛ ماه شعبان ماه بسیار شریفى بوده و منسوب به پیامبر اکرم(ص) است.

IMG_9717

فقط یک نکته عرض کنم :تشکیل هزاران هسته جهادى و تلاش شبانه روزى براى رفع محرومیت و مشکلات مردم در دورترین نقاط کشور که از کمترین امکانات برخوردار هستند، از افتخارات بزرگ فرزندان سپاهى و بسیجى این ملت است. اگر این اقدامات را در کنار پروژه‌هاى بزرگى که سپاه در زمینه سدسازى، راه‌سازى، حفر تونل و هزاران پروژه ریز و درشتى که تاکنون انجام داده و مى‌دهد،باید برخود به داشتن چنین نیروها و مجموعه ارزشمندى در نظام مقدس جمهوری اسلامی ‌ببالیم. مصداق بارز خدمت‌رسانى‌ بی‌منت سپاه را در همین سیل‌هاى گسترده‌اى که برخى استانهاى کشور را گرفتار کرده بود، مى‌توان دید. در کدام سیستم نظامى دنیا مى‌توان سراغ گرفت که فرمانده یک مجموعه در کنار نیروهاى خود چکمه پوشیده و در وسط سیل به‌دنبال خدمت به مردم و رفع گرفتارى آن‌ها باشد. چیزى که این روزها در چهره و رفتار سپاهین وبسیجیان وارتشیان شاهد بودیم وهم چنین ازمجموعه بخشداری وشهرداری حسن آباد ونیروهای خدماتی که درایام بارندگی علاوه بر اینکه روزهای تعطیل هم بود ودر منطقه حضورداشتند از زحمات وخدمات خالصانه این عزیزان تشکر میکنم.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

 ۲۰فروردین سالروزقطع رابطه آمریکا با نظام مقدس جمهوری اسلامی

روز ۲۰ فروردین ۱۳۵۹ جیمى کارتر رییس‌جمهور وقت آمریکا طى دستورى قطع روابط سیاسى و بازرگانى با جمهورى اسلامى ایران را اعلام کرد. این دستور که ۵ ماه پس از تصرف جاسوس خانه آمریکا در تهران توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام صادر شد، باهدف زمینه‌سازى وایجاد آمادگى در افکار عمومى براى اقدام نظامى آمریکا در حمله به ایران در ماجراى طبس در پنجم اردیبهشت ماه سال‌۱۳۵۹ صورت گرفت.

 کارتر پیش از قطع رابطه با ایران، درچند مرحله؛ اقدامات سیاسى و اقتصادى متعددى را علیه جمهورى اسلامى ایران به عمل آورده بود. در نخستین عکس‌العمل، روز ۲۲ آبان ۱۳۵۸ دستور توقیف کلیه دارایى‌هاى ایران در بانک‌هاى آمریکایى و شعبه‌هاى خارجى آن‌را صادر کرد، سپس خرید نفت از ایران را متوقف ساخت وبا اعمال نفوذ در شوراى امنیت سازمان ملل، چند قطعنامه را علیه ایران به تصویب رساند واین در حالى بود که اقدام بازدارنده دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسى آمریکا، مقابله با اقدامات آمریکا علیه انقلاب اسلامى وبازداشتن این رژیم از اقدامات براندازانه علیه نظام نوپاى جمهورى اسلامى ایران بود.به‌دنبال تسخیر مرکز جاسوسى آمریکا در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸ ابهت ظاهرى این کشور در جهان از هم پاشید. حضرت امام خمینى(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامى این اقدام دانشجویان را عکس العمل ملتى ستمدیده در مقابل استکبار جهانى اعلام واز اقدام دانشجویان حمایت کردند. به‌دنبال این اقدام عملى مردم، دولت آمریکا دست به اقداماتى علیه مردم ایران زد که قطع رابطه سیاسى با ایران در ۲۰فروردین ۱۳۵۹، حمله به طبس، طراحى واجراى کودتاى نوژه ، تحریک رژیم بعثى حاکم بر عراق در حمله به ایران وحمایت از آن رژیم در جنگ تحمیلى ۸ساله علیه ملت ایران ، طراحى توطئه‌هاى متعدد براى براندازى نظام اسلامى و تلاش براى تجزیه ایران اسلامى و… ازجمله آن‌ها بود.کاخ سفید در قطع رابطه سیاسى علاوه بر زمینه‌سازى براى اقدام نظامى علیه ایران، اهداف دیگرى را نیز در محاصره سیاسى واقتصادى و انزواى ایران دنبال مى‌کرد، که البته در تمامى آن اهداف ناکام ماند.

۱-دشمن آمده بود تا انقلاب را ریشه کن سازد حال آن‌که هنوز هیچیک از نهادهاى نظام اسلامى یا بدرستى استقرار نیافته بود و یا اصلاً شکل نگرفته بود. تا این‌که نزدیکترین مرکز توطئه علیه انقلاب یعنى سفارتخانه آمریکا در تهران که به حق لانه جاسوسى نامیده شد توسط دانشجویان مسلمان خط امام به تصرف در آمد.

تسخیر سفارت و گروگان‌گیرى، آمریکا را در یک دوگانگى متنافر قرار داد. ابرقدرتى که تمایل داشت انقلاب اسلامى را نابود سازد، اینک براى حفظ چهره ابرقدرتى خود در داخل و خارج، رهایى سریع کارکنان جاسوسخانه را در دستور کار قرار داد و تمام توان راهبردى خود را تنها به بخشى از انقلاب معطوف کرد و به انقلابیون ایران پیشنهاد مذاکره داد. درون این پیشنهاد، یک تأیید بزرگ وجود دارد، تأیید کلیت انقلاب اسلامى. امام در گام دوم پیشنهاد این ابرقدرت را رد کرد و بر سرگردانى آمریکا بیش از پیش افزود.

۳-عقلانیت رهبر انقلاب اسلامى، نه تنها ایران را از له شدن در زیر پوتین‌هاى آمریکایى نجات داد بلکه اعتبار یک قدرت جهانى تازه را به کشور بخشید.

تردیدى نمى‌توان داشت که هدایت‌هاى حضرت امام(ره) ومقام معظم رهبرى و همراهى وتبعیت مردم نقش اصلى را درشکست راهبردهاى دشمنان در مواجهه با انقلاب اسلامى در چهاردهه گذشته داشته است.

امروز ملت ما باتمام وجود اذعان داردهزینه تسلیم شدن به مراتب بیشتر از هزینه مقاومت و ایستادگى است و فایده و دستاوردهاى ایستادگى صدها برابر بیشتر از هزینه‌هاى تسلیم شدن است. لذابااراده محکمتر ازگذشته مؤلفه‌هاى اقتدار ملى خودراتقویت نموده و در مقابل دشمن سستى و تسلیم نشان نخواهدداد، وبدخواهان را بار دیگر در رسیدن به اهداف خود ناکام خواهند گذاشت{تکبیرنمازگزاران}

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --