اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:درنظام اسلامى مسؤولین بایدخادم و وکیل ملت باشند

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه حسن آبادفشافویه:درنظام اسلامى مسؤولین بایدخادم و وکیل ملت باشند

به گزارش دفترامام جمعه حسن آباددومین نماز جمعه باشکوه وباصلابت درسال ۹۸،به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”وباحضور پرشور نمازگزاران در مصلی امام خمینی حسن آبادبرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- چه کنیم سال جدید ما باسال گذشته متفاوت باشد؟

۲- از کجا بدانیم سال ۹۷ سقوط کردیم یا صعود داشتیم؟

۳- وقتی که با خدا صمیمی شدیم، خدا ما را با کل آفرینش صمیمی می‌‌کند.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱-از نمادهاى مردم سالاربودن نظام اسلامى نگاه خدمتگزاربودن مسؤولین دربرابر مردم است.

۲یکی از اهداف بعثت براى مقابله با جاهلیّت بود.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم

بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_9688

أُوصِیکُمْ، عِبَادَ اللهِ، بَتَقْوَى اللهِ الَّتی هِیَ الزَّادُ وَبِهَا الْمَعَاذُ برادران و خواهران , نمازگزاران محترم را به رعایت تقوی الهی, انجام واجبات و ترک محرمات  توصیه میکنم.

 چه کنیم سال جدید ما باسال گذشته متفاوت باشد؟

درپاسخ به این سؤال چند نکته عرض میکنم که تعدادی را امروز و چند نکته دیگر را هم هفته آینده ان شاءالله به محضر شما تقدیم خواهم کرد.

۱٫افزایش آگاهی و دانایی در زندگی؛ این حسن تدبیر است. هر روزی سهمیه بدهیم یک پله بالا بیاییم. هرکسی در حد خودش می‌تواند یک قدم بردارد. «هَلْ یَسْتَوِی‏ الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَ الَّذِینَ لا یَعْلَمُونَ» (زمر/۹) روزی یک نکته، یک شعر، یک حکمت و حکایت، جملات و داستان‌ها، یک تأمل چند دقیقه‌ای داشته باشیم. «کَذلِکَ یَطْبَعُ اللَّهُ عَلى‏ قُلُوبِ‏ الَّذِینَ‏ لا یَعْلَمُونَ» (روم/۵۹) دلهایی که نمی‌دانند و جاهل هستند گاهی مهر بر آنها زده می‌شود. مرتب فرار می‌کند و نمی‌آید بشنود و یاد بگیرد.

۲٫توجه و مراقبت از خویشتن؛ هیچکس به اندازه‌ی خود ما به ما خیانت نمی‌کند. مراقب باشیم. شهید عباس بابایی، نه حجت الاسلام و آیت الله بود نه چهره حوزوی، از ایشان پرسیدند: چه کار می‌کنی؟ گفت: صبح تا شب نگهبانی می‌دهم. شما که سردار هستید، کجا نگهبانی می‌دهید؟ نگهبانی دلم را می‌دهم. فکر بد و نیت بد. صبح تا شب نگهبانی دلم را می‌دهم.

نمازگزاران عزیزسال تمام شد. سال۹۸ هم تمام میشود.گذشت و تمام شد و از خاطره‌ها محو شد، ولی پرونده‌ها باقی است و بایگانی شد. مراقب باشیم.

شخصی نزد شیخ رجبعلی خیاط آمد لباس بدوزد. گفت: شغلت چیست؟ گفت: نجار هستم. گفت: چند سال است؟ گفت: شصت سال! گفت: آیا دری درست کردی برای قلبت که محکم ببندی نامحرم وارد نشود؟! ناسپاس‌ ترین اعضاء چشم انسان است. هرچه انسان به چشم خوراک بدهد باز هم می‌خواهد. عکس، فیلم، اگر انسان مراقب نباشد موج او را می‌برد. ویروس گناه آرام می‌آید. بهترین چوب هم دچار موریانه می‌شود. قدیس هم مقابل در باز وسوسه می‌شود. مراقب باشیم. «إِنَّ أَکْرَمَکُمْ‏ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُم‏» (حجرات/۱۳) بهترین شما کیست؟ کسی که باتقوا ترین باشد. ببینیم عیب ما چیست، نقص ما چیست، می‌شود یک سال کاملاً جدید و متفاوت.

IMG_9689

از کجا بدانیم سال ۹۷ سقوط کردیم یا صعود داشتیم؟ قرآن دو تا کلید بیان می‌کند. «فَخَلَفَ‏ مِنْ‏ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضاعُوا الصَّلاهَ وَ اتَّبَعُوا الشَّهَواتِ» (مریم/۵۹) اگر نسبت به نماز بی میل، بی حال، بی خیال، شد شد، نشد نشد. «وَ اتَّبَعُوا الشَّهَواتِ» همینطور موج ما را میبرد. سیری ناپذیر هم هست. اگر اینطور شدیم، سقوط کردیم. ولی اگر مراقب بودیم، بیشتر از گذشته صعود داشتیم،سال ۹۸ یک مقدار نسبت به نماز، یک مقدار نسبت به عبادات، یک مقدار نسبت به محرمات مراقب باشیم.

باید ای دل اندکی بهتر شوی *** یا نه، اصلاً آدمی دیگـر شوی

                     از همین امروز هنگــــام نماز ***  با خدا قدری صمیمی‌تر شوی

وقتی که با خدا صمیمی شدیم، خدا ما را با کل آفرینش صمیمی می‌‌کند. دوست داشتنی می‌کند ولی اگر از نماز و عبادت کم گذاشتیم بدتر می‌شود.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشروح خطبه دوم:

عبادالله اوصِیکُمْ و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ. بندگان خدا شما را و خودم را سفارش می کنم به تقوای الهی،

&*&*&*&&*&*&*&*&*&&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*

دوشنبه ۱۲فروردینروز جمهوری اسلامی ایران ( ۱۳۵۸ ش)

 ۱۲ فروردین ۱۳۵۸، روز اعلام نتایج همه‌پرسى در مورد نوع حکومت پس از انقلاب اسلامى بود که طى آن ۲/۹۸ درصد مردم ایران به «جمهورى اسلامى» راى آرى دادند. مردم ایران اسلامى اگرچه در طول مبارزات انقلابى خود شعار استقلال، آزادى، جمهورى اسلامى را در سرلوحه شعارهاى خود قرار داده بودند و به این ترتیب با فریادهاى خود اجماع قاطع خود را در مورد جمهورى اسلامى اعلام کرده بودند اما جهت تثبیت ثمره مبارزات اسلامى خود در روزهاى دهم و یازدهم فروردین ۵۸ با حضور در پاى صندوق‌هاى راى به «جمهورى اسلامى» راى قاطعى دادند.با رأی ۲/۹۸ درصد ملت ایران به جمهوری اسلامی، مردم‌سالاری دینی برای نخستین بار در ایران اسلامی تبلور یافت. گذشت چهل سال از آن تاریخ نمادهای این مردم‌سالاری به خوبی قابل مشاهده است. من به دونمونه اشاره میکنم:

۱٫نقش مردم در انتخاب مسؤولین‌

در جمهورى اسلامى همه ارکان نظام به‌طور مستقیم و غیرمستقیم از طریق راى ملت برگزیده شده‌اند. در این میان جایگاهى نیست که مردم در قدرت‌یابى آن نقشى نداشته و از نظارت و کنترل مردمى دور مانده باشد. تقریباًهر سال یک انتخابات در همه‌ى شؤون، از رهبرى نظام گرفته تا رئیس جمهور، تا نمایندگان و تا شوراها. مردم این‌ها را انتخاب کنند و این‌ها با انتخاب مردم سرِ کار مى‌آیند.

۲- مکلف بودن مسؤولین در برابر مردم‌

از دیگر نمادهاى مردم سالار بودن نظام اسلامى نگاه خدمتگزار بودن مسؤولین در برابر مردم است. نظام اسلامى مسؤول را خادم و وکیل ملت دانسته و براى آن نوعى تفوق و برترى قائل نیست، لذاست که مسؤولین باید در برابر مردم پاسخگو بوده و با «عمل صالح» خویش در جایگاه مسؤولیت رضایت مردم را به همراه داشته باشند. این پاسخگویى در برابر ملت کلید مهار قدرت و خودکامگى است که یکى از مولفه‌هاى اساسى در آموزه‌هاى حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامى نیز به شمار مى‌آید.

IMG_9694

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*& 

چهارشنبه۲۷ رجب مبعث پیامبر ختمی مرتبت حضرت محمد(ص)(سیزده سال قبل از هجرت)

عید مبعث حضرت ختمى مرتبت محمد مصطفى(ص) یکى از بزرگترین اعیاد مسلمین است چراکه آغاز رسالت آخرین فرستاده خداوند براى ارسال و ابلاغ آخرین دین و آخرین معجزه الهى یعنى کتاب هدایت بشریت، قرآن کریم در این روز مبارک آغاز مى‌شود یکی از اهداف بعثت براى مقابله با جاهلیّت بود جاهلیّت یعنى جوامع انسانى، تحت تأثیر تمایلات شهوى و غضبیِ عمدتاً فرمانروایان خود به شکلى دربیاید که فضائل در آن گم بشود و رذائل حاکم بشود.

که متأسفانه امروز هم عیناً همین معنا وجود دارد؛ شهوت‌رانیِ بی‌حساب، بى‌مهار، بی‌منطق. امروز منطق شهوت‌رانی در دنیای امروز است حتى دانشى هم که تولید شده سعادت بشر را هدف متعالى خود قرار نداده و تنها برحول تمایلات دنیایى و نامحدود حرکت میکند

سلاحى که امروزساخته‌شده و فراورده‌ى دانش است، کجا وبا چه هدفی مورد استفاده قرار میگیرد؟؟ابزارهاى اطّلاعاتى ، ابزارهاى امنیّتى ، ابزارهاى عظیم تبلیغاتى که امروز وجود دارد کجا وبا چه هدفی مورد استفاده قرار میگیرد؟؟همه آن‌ها در خدمت همان شهوت و غضب است. این وضع امروز دنیا است که این هم نوعی جاهلیت است !!

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

سه‌شنبه۱۳ فروردین روز طبیعت

 سیزدهم فروردین ماه هر سال، یکی از روزهای به یادماندنی سال برای مردم ایران تبدیل می‌شود. در این روز، مردم بنا بر سنتى فرهنگى، از خانه‌ها بیرون مى‌آیند و به دشت و صحرا و باغ مى‌روند تا یک روز را در طبیعت، و در کنار سبزه و گیاه و آب روان چشمه‌ها و جویبارها بگذرانند. این روز زیبا را، «روز طبیعت» نام گذارى کرده اند؛ روزى که باید در کنار بهره مندى از طبیعت زیبا و آب و هواى نیکو، بکوشیم تا ضمن سپاس از نعمات الهی و اندوختن خاطره‌های زیبا در زندگی خود، مهربانی با طبیعت را تمرین کرده و به فرزندان خویش بیاموزیم.

IMG_9700

فرهنگ احترام به طبیعت را باید از کودکى آموخت و در بزرگسالى به کوچک ترها آموزش داد. «روز طبیعت»، فرصت بسیار مناسبى است تا این درس بزرگ را به فرزندان دلبندمان بیاموزیم. رعایت اصول بهداشتی واصول ایمنی وآموزش آن به فرزندانمان در همین روزها سبب میشود خاطره خوبی درذهن آنها نقش ببندد درهفته ای که گذشت متأسفانه چند استان ما درگیر سیلابی شدند که اگر اصول ایمنی رعایت میشد شاید خسارت کمتری وارد میشد لازم است به بازماندگان این حوادث تسلیت عرض کنم وازمسؤولین مردم هم در کنار مردم خسارت دیده بودند تشکر داشته باشم.

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --