اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:تشکیل کمیته بین‌المللی حقیقت‌یاب،برای بررسی ابعادوزوایای پنهان وپیدای فاجعه منالازم وضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:تشکیل کمیته بین‌المللی حقیقت‌یاب،برای بررسی ابعادوزوایای پنهان وپیدای فاجعه منالازم وضروری است.

به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه حسن آباد نمازباشکوه جمعه اینهفته ۲۰/۰۶/۹۵به  امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویهوباحضورگسترده اقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی شهربرگزارشد.

ایشان دربخشی ازخطبه اول گفتند: ما باید بدانیم دشمن‌هایی سرسخت و قسم خورده، مثل شیطان داریم، قرآن شریف می‌فرماید: این شیطان چندین مرتبه به خداقسم هم می‌خورد، ‌و گفته‌ی او این بود «که همه‌ی بنده‌هایت را اغوا و جهنمی می‌کنم جز افراد مُخْلَص» ـ معصوم یا تالی تِلْوِ معصوم ـ ما چنین دشمن قسم خورده‌ای داریم؛ و غفلت از آن رسوائی‌ها به بار می‌آورد؛ دنیا و آخرت و آبروی ما را از بین می‌برد. این دشمن قسم خورده از کم شروع می‌کند اما به کم اکتفا نمی‌کند به هر اندازه که بتواند جلو می‌رود؛ و قرآن شریف می‌فرماید از یک راه هم جلو نمی‌آید؛ بلکه از هر راهی که بتواند وارد می‌شود.

خطیب محترم جمعه حسن آباددربخشی ازخطبه دوم هم بااشاره به سالروزفاجعه منا توسط آل سعود،اظهارکرد:معمولاً پدیده‌ها و حوادث مختلف از سطح و عمق و یا ظاهر و پشت صحنه‌ای برخوردار هستند و لذا گاهی عوارضی مقطعی و گذرا را به‌وجود می‌آورند و گاهی زمینه‌ای تهدیدآمیز و یا فرصت‌گون از آن‌ها حادث می‌گردد. گاهی به ‌صورت یک پدیده شیرین جلوه می‌کند در حالی‌که عوارض بعدی آن ممکن است بسیار تلخ باشد و یا آن‌که صورت حادثه بسیار تلخ و سنگین می‌باشد در حالی‌که آثار و برکات آن قابل شمارش نخواهد بود.

این حادثه مرموز و پر از عبرت و درس و پیام است که نباید هرگز از کنار آن گذشت. چرا که حادثه‌ای که به‌تنهایی ظرفیت رسواسازی و به اضمحلال کشاندن حکام شکم‌باره و کودک‌کش آل‌سعود و بلکه حامیان غربی و اروپایی و منطقه‌ای آنان را دارد.

عناوین خطبه اول:

۱- اگر کسی غفلت از دشمن داشته باشد دشمن او را نابود می‌کند.

۲- امروزهم ضرورت دارد توان دفاعی و تهاجمی کشور و تقویت وافزایش پیداکند.

عناوین خطبه دوم:

۱- شب و روز عرفه دعاهای مخصوص دارد که جزو فضایل برجسته و مهم روز عرفه است.

۲-تشکیل کمیته بین‌المللی حقیقت‌یاب برای بررسی ابعاد و زوایای پنهان و پیدای فاجعه منالازم وضروری است.

۳- قرارداد اف،ای،تی،اف به‌مراتب بدتر و فاجعه‌آمیزتر از کاپیتولاسیون است،

مشــــــروح خطبـــــــــه اول: 

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم        بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

 img_6406

ابتداخودم  راوشما نمازگزاران عزرا توصیه میکنم به تقوای الهی

اما بحث امروز ماپیرامون موارد غفلت است.

هفته گذشته مورد سوم ازموارد غفلت را عرض کردم که غفلت از نعمت‌هابودگفتیم:خداوند مهربان نعمت‏های بسیار گسترده‏ای به انسان عطا فرموده است، اما غفلت و فراموشی آفت بزرگی است که انسان را دچار خود کرده است

 اما موردچهارم: غفلت از دشمن

اگر کسی غفلت از دشمن داشته باشد دشمن او را نابود می‌کند. در خط مقدم جبهه، یک آن غفلت موجب نابودی آن خط و نابودی آن افراد خواهد شد.

دشمن اول: شیطان

ما باید بدانیم دشمن‌هایی سرسخت و قسم خورده، مثل شیطان داریم، قرآن شریف می‌فرماید: این شیطان چندین مرتبه به خداقسم هم می‌خورد، ‌و گفته‌ی او این بود «که همه‌ی بنده‌هایت را اغوا و جهنمی می‌کنم جز افراد مُخْلَص» ـ معصوم یا تالی تِلْوِ معصوم ـ .

«قالَ فَبِعزَّتِکَ لأُغْوِیَنَّهُمْ اَجْمَعینَ اِلاّ عِبادَکَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصینَ»[۱] سوره «(شیطان به خداوند) گفت: به عزّتت قسم که غیر از بندگان خالص شده‌ات همه‌ آنها را گول می‌زنم.»

ما چنین دشمن قسم خورده‌ای داریم؛ و غفلت از آن رسوائی‌ها به بار می‌آورد؛ دنیا و آخرت و آبروی ما را از بین می‌برد. این دشمن قسم خورده از کم شروع می‌کند اما به کم اکتفا نمی‌کند به هر اندازه که بتواند جلو می‌رود؛ و قرآن شریف می‌فرماید از یک راه هم جلو نمی‌آید؛ بلکه از هر راهی که بتواند وارد می‌شود.

قرآن کریم دراین زمینه فرموده:

«قال فَبِما اَغْوَیْتَنی لَاَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِراطَکَ الْمُسْتَقیمَ، ثُمَّ لَاتِیَنَّهُمْ مِنْ بَیْنِ اَیْدیهِمْ وَ مِنْ خَلْفِهِمْ وَ عَنْ اَیْمانِهِمْ وَ عَنْ شَمآئِلِهِمْ وَلا تَجِدُ اَکْثَرَهُمْ شاکِرینَ؛[۲].  یعنی خدایا، حالا که من برای این بنی آدم گمراه شدم جلوی راه سعادت اینها را می‌گیرم؛ از جلو، از عقب، از راست و از چپ می‌آیم و نمی‌گذارم اینها رستگار شوند؛ نمی‌گذارم اینها از نعمت‌هایشان استفاده کنند.»

امام باقر ـ علیه السلام ـ می‌فرماید: معنای آیه‌ی شریفه که میگوید شیطان ازچهارطرف میایداین است که شیطان می‌گوید: من آخرت را در مقابل اینها کوچک وسبک و ازسوی دیگردنیا را وثروت اندوزی را در چشم‌شان بزرگ جلوه می‌دهدوبخل را تلقین میکند. هم از راه گناه می‌آیم و هم از راه دین. باایجادشبهه دین رامتزلزل وتباه میسازدواز سوی دیگرشهوات را ومنکرات راغالب میسازدبه هرحال از راه دین برای مقدس‌ها می‌آیم؛ یعنی از راه ریا، از راه تظاهر، اینکه این ریا است نکن؛ این تظاهر است نکن؛ این عجب است نکن. برای مقدس‌ها از راه وسواس عمل را فاسد می‌کند. بالأخره از راهی که بتواند برای اغوای انسان می‌آید؛ و غفلت از این دشمن معلوم است چه‌ها به سر انسان می‌آورد.

img_6414

امروزهم ضرورت دارد توان دفاعی و تهاجمی کشور و تقویت وافزایش پیداکند. این نکته ای استکه با دستورات قرآن کریم که می‌فرماید در برابر دشمن آمادگی نظامی داشته باشید، همراه و همخوان است. قرآن کریم می‌فرماید: «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ وَ مِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللهِ وَعَدُوَّکُم وَآخَرینَ مِن دونِهِم لاتَعلَمونَهُمُ الله یَعلَمُهُم وَما تُنفِقوا مِن شَی ءٍ فی سَبیلِ اللهِ یُوَفَّ إِلَیکُم وَأَنتُم لا تُظلَمونَ» (سوره مبارکه الأنفال آیه ۶۰)لذا هر سخنی در کاهش هزینه‌های نظامی، نشان از خیانت یا جهالت دارد.که هیچ کدام پذیرفته نیست.

پی نوشتها:

[۱]سوره ص، آیات ۸۲ و ۸۳٫

[۲] . سوره اعراف، آیات ۱۶ و ۱۷

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

در ابتدای خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقوای الهی دعوت می کنم.

یکشنبه ۲۱ شهریور ۹ ذیحجه روز عرفه – روز نیایش‌ (آغاز دهه امامت و ولایت)

شهادت جناب مسلم‌بن‌عقیل وهانی‌بن‌عروه (۶۰ ه.ق)

 طبق روایت امام صادق(ع)، آدم(ع) پس از خروج از جوار خداوند و فرود به دنیا، چهل روز هر بامداد بر فرار کوه‌ صفا با چشم گریان در حال سجود بود، جبرئیل بر آدم فرود آمد و پرسید: چرا گریه می‌کنی وحضرت آدم گفت چگونه‌ گریه نکنم در حالی که خداوند مرا از جوارش بیرون رانده و در دنیا فرود آورده است.

جبرئیل به حضرت آدم(ع) گفت که به درگاه خداوند توبه کند و آنگاه جبرئیل در روز هشتم ذیحجه آدم را به منا برد، آدم شب را در آن‌جا ماند و صبح با جبرئیل به صحرای عرفات رفت، جبرئیل به هنگام خروج از مکه، احرام بستن را به او یاد داد و به او لبیک گفتن را آموخت و چون بعدازظهر روز عرفه فرا رسید، تلبیه را قطع کرد و به دستور جبرئیل غسل نمود و پس از نماز عصر، آدم را به وقوف در عرفات واداشت و کلماتی را که از پروردگار دریافت کرده بود به وی تعلیم داد، و آن کلمات این بود: سُبحانَکَ اللهُمَ وَ بِحمدِک؛ لا الهَ الاّ اَنْتْ؛عَمِلْتُ سوء وَ ظَلَمْتُ نَفْسی؛ وَ اِعْتَرِفْتُ بِذَنبی اِغْفرلی؛ اِنَّکَ اَنْتَ الغَفور الرّحیمْ.

نهم ذی‌الحجه، روز عرفه و از اعیاد عظیمه است، هرچند به اسم عید نامیده نشده و روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود خوانده و مؤید جود و احسان خود را برای ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر و رانده‌تر و در خشمناکترین اوقات خواهد بود. امیرالمؤمنین امام علی(ع) درباره راز وقوف در عرفات فرمود: «عرفات خارج از مرز حرم است و مهمان خدا باید بیرون دروازه، آنقدر تضرّع کند تا لایق ورود حرم شود.» از این‌رو شب و روز عرفه دعاهای مخصوص دارد که جزو فضایل برجسته و وظایف مهم روز عرفه است.

جمعه ۱۹ شهریور ۷ ذیحجه شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) (۱۱۴ ه.ق)

تسلیت عرض میکنم شهادت جانسوزاین امام همام رو فرصت ما متاسفانه اندک است ان شاءالله درفرصت دیگری سخن خواهم گفت.

اشاره ای به فاجعه منا درسال گذشتهودرسها وپیامدهای آن 

 معمولاً پدیده‌ها و حوادث مختلف از سطح و عمق و یا ظاهر و پشت صحنه‌ای برخوردار هستند و لذا گاهی عوارضی مقطعی و گذرا را به‌وجود می‌آورند و گاهی زمینه‌ای تهدیدآمیز و یا فرصت‌گون از آن‌ها حادث می‌گردد. گاهی به ‌صورت یک پدیده شیرین جلوه می‌کند در حالی‌که عوارض بعدی آن ممکن است بسیار تلخ باشد و یا آن‌که صورت حادثه بسیار تلخ و سنگین می‌باشد در حالی‌که آثار و برکات آن قابل شمارش نخواهد بود.

آیا تلخ‌تر و جانسوزتر از حادثه خونبار کربلا کسی سراغ دارد. حادثه‌ای که در اوج ناباوری به‌وسیله شقی‌ترین انسانهای روی زمین آن‌هم با پوشش دیانت متحجرانه و جاهلانه علیه پاک‌ترین انسانها، صورت گرفت. ظاهر این حادثه مصیبت‌بار بسیار سنگین و غیرقابل تحمل بوده است تا جایی‌که قرنهاست بشریت آزادی‌خواه و دارای وجدان پاک در جریان یادآوری صحنه‌های اتفاق‌افتاده در عاشورای ۶۱ ه. ق، از عمق جان می‌سوزد و بر مصیبت‌های انجام‌شده اشک می‌ریزد. اما عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد، این هزینه بزرگ و تألم‌برانگیز باعث شد آرمانهای امام حسین(علیه‌السلام) و فریاد روشنگرانه او علیه ظلم و ستم برای قرنها زنده بماند و بلکه همه عالم را فرا بگیرد. به فضل الهی جذبه آرمانهای نهضت حسینی می‌رود عرصه گیتی را برای آخرین قیام و زمینه‌سازی شکل‌گیری دولت عدل مهدوی(عج) فراهم سازد. ان‌شاءالله.
حادثه فوق‌العاده سنگین و غیر قابل وصف منا در سال گذشته نیز که منجر به کشته شدن هزاران نفر از ضیوف‌الرحمن آن‌هم در حالت احرام و انجام مناسک حج در سرزمین منا گردید، حادثه‌ای نیست که بشود از کنار آن به‌سادگی گذشت. اگرچه رسانه‌های وابسته به غرب و جبهه استکبار و به‌ویژه رژیم مسلمان‌کش آل‌سعود به‌سان همه اتفاقات ظالمانه‌ای که به ‌دست کثیف آنان در حال انجام است، به‌دنبال سرپوش گذاردن و به فراموشی سپردن ابعاد مختلف سیاسی، امنیتی، بشری و انسانی و اعتقادی و مذهبی این حادثه مرگبار هستند ولی آنچه وجدانها را به تأمل و قضاوت فرا‌می‌خواند، عمق این حادثه مرموز و پر از عبرت و درس و پیام است که نباید هرگز از کنار آن گذشت. حادثه‌ای که به‌تنهایی ظرفیت رسواسازی و به اضمحلال کشاندن حکام شکم‌باره و کودک‌کش آل‌سعود و بلکه حامیان غربی و اروپایی و منطقه‌ای آنان را دارد.

 با وجود گذشت یک سال از این فاجعه غم‌بار هنوز که هنوز است حکام سعودی نه تنها در مقام عذرخواهی و احقاق حقوق بازماندگان شهدای منا برنیامده‌اند بلکه بیش از پیش با گسترش سیاست‌های ضد اسلامی خود در قبال مسلمانان، حضور برخی از کشورها به‌خصوص جمهوری اسلامی ایران در حج امسال را ممنوع ساخته و با سیاسی کردن حج نشان دادند که آنچه برای آل‌سعود در وهله نخست حائز اهمیت است نه فراهم‌سازی بسترهای مناسب جهت انجام فرایض واجب الهی که کینه‌توزی و طمع‌ورزی، محور اصلی آن‌را تشکیل می‌دهد.

 البته جنایات آل‌سعود در حج به‌خصوص در حق حجاج ایرانی که نخستین‌بار از سال ۱۳۶۶ کلید خورد و در حج ۱۳۹۴ با شهادت حجاج ایرانی ادامه یافت و در سال ۱۳۹۵ با مانع‌تراشی و کارشکنی موجب ممنوعیت حضور حجاج ایرانی در حج شد.

که بنا به تعبیرمقام معظم رهبری گمراهانی روسیاه‌ا‌ند که بقای خود بر اریکه قدرت ظالمانه را در دفاع از مستکبران جهانی و هم‌پیمانی با صهیونیسم و آمریکا و تلاش برای برآوردن خواسته آنان می‌دانند

به‌جای عذرخواهی و پشیمانی و تعقیب قضائیِ مقصّران مستقیمِ این حادثه هولناک، با نهایت بی‌شرمی و وقاحت، حتّی از تشکیل هیأت حقیقت‌یاب بین‌الملل اسلامی نیز سر باز زدند؛ به‌جای ایستادن در جایگاه متّهم، در جایگاه مدّعی ایستادند و دشمنیِ دیرین خود با جمهوری اسلامی و با هر پرچم برافراشته اسلام در مقابله با کفر و استکبار را با خباثت و سَبُک‌سریِ بیشتر آشکار ساختند

لذالازم است پیگیری تشکیل کمیته بین‌المللی حقیقت‌یاب برای بررسی ابعاد و زوایای پنهان و پیدای فاجعه منا با حضور کشورهای اسلامی.

سکوت محض در قبال کوتاهی یک حکومت در ادای وظایفش و جان باختن ۷ هزار انسان مظلوم و بی‌گناه، هویت دروغین مدعیان جهانی حقوق بشر را آشکار کرد و کسانی که به مجامع و سازمانهای بین‌المللی امید بسته‌اند، باید از این واقعیت تلخ درس بگیرند.

سلب مسؤولیت برگزاری حج از عربستان و واگذاری آن به یک سازمان بی‌طرف متشکل از تمام کشورهای اسلامی و حاضر در حج.

آنان مصداق کامل بیان روشنگر قرآن کریم‌اند که فرمود: «وَ اِذا تَوَلّی سَعی فِی الاَرضِ لِیُفسِدَ فیها وَ یُهلِکَ الحَرثَ وَ النَّسلَ وَ الله لا یُحِبُّ الفَساد وَ اِذا قیلَ لَهُ اتَّقِ الله اَخَذَتهُ العِزَّهُ بِالاِثمِ فَحَسبُهُ جَهَنَّمُ وَ لَبِئسَ المِهاد.»

img_6423

اشاره کوتاهی به بررسی آثار و تبعات خطرناک پیوستن ایران به FATF

 کارگروه اقدام مالی (FATF)، مجموعه سیاست‌گذار پرنفوذی است که نکاتی در قالب توصیه در حوزه مبارزه با پول‌شویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم ارائه می‌کند. این کارگروه ۴۹ دستورالعمل یا استاندارد توصیه‌شده به کشورها دارد که از این تعداد ۴۰ مورد آن مربوط به پولشویی و ۹ مورد آن درباره تأمین مالی تروریسم است.

مهم‌ترین مسأله در این بین آن است که اساساً تعریف ایران از تروریسم با تعریفی که آمریکا و برخی کشورهای دیگر از این موضوع دارند به‌طور کلی متفاوت است، هرچند ممکن است درباره برخی مصادیق مانند داعش، اجماعی حداقل در ظاهر بین تمام کشورها وجود داشته باشد، با این حال به‌عنوان نمونه آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را جزو گروه‌های حامی تروریسم می‌داند و کشورهای حاشیه خلیج فارس که عضو FATF هستند نیز اخیراً حزب‌الله لبنان را جزو گروه‌های تروریستی فهرست کرده‌اند.
ایران برای خروج از فهرست سیاه کشورهای غیرهمکار با کارگروه اقدام مالی (FATF) باید کلیه اطلاعات اقتصادی و مالی خود را برای راستی‌آزمایی درباره عدم حمایت مالی از تروریسم و هم‌چنین مقابله با پولشویی در اختیار این مجموعه قرار دهد. این اقدام موجب خواهد شد اسناد حساس مالی کشورمان در اختیار دشمنان قرار گیرد و شبکه بانکی جمهوری اسلامی ایران از همکاری با نهادها و اشخاصی که در فهرست تحریم‌های به‌اصطلاح بین‌المللی هستند، منع شود.
در واقع ما متعهد شده‌ایم که هر شخص حقیقی و حقوقی که در قطعنامه‌های سازمان ملل، در لیست تحریم قرار دارد، در ساز‌و‌کار مالی داخلی هم مورد تحریم قرار دهیم و اموال او را مسدود کنیم!! این رخداد هم‌اکنون در مواردی در کشور اتفاق افتاده و برخی بانک‌ها صراحتاً از راه‌اندازی کار اشخاص حقیقی و حقوقی تحریم‌شده خودداری می‌کنند. خوب است بدانیم در حال حاضر، حدود ۲۰۰ شخص، مؤسسه و شرکت ایرانی در لیست تحریم‌ها قرار دارند و مسؤولان ما طبق همین سند محرمانه، متعهد به اعمال تحریم‌ها علیه آن‌ها در داخل کشور شده‌اند!
برخی از مهم‌ترین این مؤسسات عبارتند از: صدا و سیما، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)، وزارت اطلاعات، سازمان صنایع دفاعی، دانشگاه مالک‌اشتر، گروه صنایع صنام، صنایع شهید صیاد شیرازی، صنایع شهید باقری، باتری‌سازی نیرو، صنایع پارچین و هواپیمایی مرکز تحقیقات و فناوری دفاعی و… این فهرست – که دربرگیرنده جمعی از بهترین متخصصین و مدیران کشور نیز هست- به لطف این توافق محرمانه، مشمول تحریم‌های داخلی شده و خواهند شد.
این اقدام در حالی صورت‌ گرفته که پس از برجام که قرار بود براساس آن زنجیر تحریم‌ها پاره شود، علاوه بر آن‌که بخش‌های بزرگی از سپاه پاسداران، وزارت دفاع، وزارت اطلاعات و… در تحریم آمریکا و سازمان ملل باقی می‌مانند، بلکه از تعاملات بانکی در داخل هم محروم می‌شوند و ظاهراً باید این نهادها برای هر یک از قراردادهای خود از آقای ظریف بخواهند که برای آن‌ها از آمریکایی‌ها «امان‌نامه» بگیرد. حقارتی که کارشناسان آن‌را بدتر از قانون کاپیتولاسیون می‌دانند، چراکه آن تنها در پی ایجاد مصونیت برای اتباع آمریکایی بود، اما این قرارداد به‌مراتب بدتر و فاجعه‌آمیزتر از کاپیتولاسیون است، چراکه در این حالت، سیستم حکومتی ما عامل اجرای طرف مقابل می‌شود و ما دچار خودتحریمی نهادهایی چون سپاه و وزارت دفاع می‌شویم که وظیفه اصلی آن‌ها تأمین امنیت و اقتدار کشور است.

معنای اف.ای.تی.‌اف این است که از این پس کشورهای اروپایی می‌توانند به تنهایی به تمام حساب‌های مردم یعنی هر کسی‌که ادعا بکنند که این ربطی به تروریسم دارد، می‌توانند به این حساب‌ها سرک بکشند و این احمقانه‌ترین کاری است که صورت‌گرفته است. نکته این است که اگر ما به همه تعهداتی که در FATF هست، عمل کنیم باز آن‌ها از تحریم‌های مالی ایران دست برنخواهند داشت.

حال با توجه به اصول ۱۲۵و۷۷و طبق قاعده نفی سبیل- که تقریباً در نیمی از اصول قانون اساسی ایران مورد توجه واقع شده است – شورای عالی امنیت ملی نیز در صورت عدم‌ ورود مجلس شورای اسلامی واصل‌۱۷۶ که وظایف شورا ی عال امنیت را عنوان می‌کند، لازم است مانع اجرای این توافق شود.که اگرهم این نشود این ملت اجازه چنین توافقی رانخواهندداد(تکبیرنمازگزاران)

والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --