اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:تأسیس دفتر اتحادیه اروپا،چون مداخله درامورایران ونقض استقلال سیاسی ایران است ازطرف ملت پذیرفته نیست.

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:تأسیس دفتر اتحادیه اروپا،چون مداخله درامورایران ونقض استقلال سیاسی ایران است ازطرف ملت پذیرفته نیست.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه حسن آبادنمازباشکوه جمعه اینهفته ۹۵/۰۸/۲۸به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویه وباحضورگسترده اقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی شهربرگزارشد.
عناویــــــن خطبــــــــه اول:
۱- صفین جداکننده حق از باطل بود.

۲- هر کس سه ویژگی را داشته باشد شیعه امام حسین (ع) است.
عناویــــــن خطبـــــــه دوم:
۱- کارنامه بسیج بسیار درخشان است و پر از این عبارتهای نورانی و کلمات الهی است.
۲- تأسیس دفتر اتحادیه اروپا، چون مداخله در امور ایران و نقض استقلال سیاسی ایران است ازطرف ملت پذیرفته نیست.

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:
أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

sh-m-1
خودم و همه ی شما نمازگزاران عزیز را به رعایت تقوای الهی سفارش می کنم.وجود مبارک امیرالمومنین می فرماید تقوا حق خدا بر شما است. کسانی که مراقبت می کنند از زبان و نگاه، کسب و کار و اعمالشان حق خدا را رعایت می کنند. برای کسب تقوا از خداوند استعانت بخواهید. چرا که بدون تقوا قدرت ترک محرمات و انجام واجبات نداریم.
بحث ماپیرامون زیارت اربعین بود.علامات مؤمن رواززبان امام عسکری عرضه داشتم وفرازی هم اززیارت اربعین را به محضرشماتقدیم کردم.
اما فرازهای بعدی این زیارت:
بَذَلَ مُهْجَتَهُ فیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الْجَهالَهِ وَحَیْرَهِ الضَّلالَهِ
در دعوت مردم جاى عذر و بهانه‌ای (براى کسى ) نگذارد و بی‌دریغ خیرخواهى کرد و جان خود را در راه تو داد
و”بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الجهاله “: سلام برآقایی که خون قلبش را بذل کرد در راه خداتا مردم و بندگان خدا را از جهالت نجات دهد. “مهجه” در عربی به خون پاک و قلب صاف می گویند یعنی امام حسین(ع) پاکترین خون خود را داد برای نجات مردم از جهالت. یعنی اگر ما دنبال این هستیم که از جهالت نجات پیدا کنیم، پیرو امام حسین(ع) هستیم. اگر دراین فکر نباشیم، هنوز در این راه وارد نشده ایم. جهالت یعنی چه؟ جهل واژه مقابل عقل است نه علم.یعنی با عالم شدن نمی توان در خط حسین (ع) قرارگرفت. امام(ع) آمد که ما عاقل شویم. از امام صادق(ع) پرسیدند که عقل چیست؟ امام فرمودند: عقل آنست که با آن خداوند اطاعت شود و بهشت کسب شود. انسان عاقل کسی است که فکر آخرتش باشد. در این حرف همه چیز است. بنابراین ممکن است که انسانی عالم باشد وتفسیر قرآن هم بگوید اما جاهل باشد. کسی باشد که ظاهرا عالم باشد(مثل شریح قاضی که کسی درعلم او شکی ندارد) ولی عاقل نباشد. شریح نوشت که حسین (ع) علیه امیرالمومنین یزید خروج کرده است. قتل او جایز بلکه واجب است. شریح آیت ا… عظمی بود. در آن زمان بزرگ بود. چرا به این بدبختی افتاد؟ عمربن سعد فرزند سعد ابن ابی وقاص از یاران درجه یک امام علی (ع) است. از اصحاب باشعور پیغمبر(ص) بود. خانه اش را ازمدینه به کوفه آورد تا همسایه امیرالمومنین(ع) شود. عمربن سعد هم بازی امام حسین(ع) بود وامام(ع) را می شناخت ولی جاهل بود. اگر به فکر نباشیم ماهم از این جاهلیت مصون نیستیم. ممکن است یک عمر نماز بخوانیم بدون اینکه بدانیم چه می کنیم.
صفین جداکننده حق از باطل بود و خیلی از دانه درشت ها نتوانستند تصمیم به حضور درجنگ بگیرند چون حق را تشخیص نمی دادند. ولی شمر حق را تشخیص داد و رفت ودررکاب علی(ع) زخمی شد و تا دروازه های شهادت پیش رفت اما زمین خورد. بصیرت یعنی حواسمان باشد که درجهل نمانیم، چگونه ؟ باید عاقل شد. می شود که شخص بی سواد باشد اما عاقل باشد. به کتاب میزان الحکمه باب عقل مراجعه کنید تا متوجه خصوصیات فرد عاقل شوید.
وحیره الضلاله: امام حسین(ع) شهید شد تا مردم در حیرانی گمراهی نمانند. پس گمراهی حیرت است.
درکربلا خیلی ها در حیرت بودند. حتی درنقلها آمده است شخصى تا ظهر عاشورا دربرابر امام(ع) شمشیر زد و با یاران او جنگید. اما وقتی امام(ع) را دوره کردند تا هرکس ضزبه ای بزند، او گفت نامردی است. چند نفربه یک نفر؟ همانجا توبه کرد و به دفاع از امام پرداخت و ۱۸ نفر را کشت و سپس کشته شد. اوآخرین شهید کربلا است. به موقع عمل عاقلانه کرد. درحیرت ضلالت نماند. در گریه هایتان از امام(ع) بخواهید که شما را از حیرت ضلالت خارج کند.
وباع حظه بالارذل الادنی: بهره خود را به پست ترین بها فروختند. یعنی خرید و فروش خیلی بدی کردند. چی دادند و چه گرفتند. در عصر عاشورا به دستور عمربن سعد پیکرها را جمع کردند و با اسب های تازه نعل شده برپیکرها تاختند. یکی از کسانیکه بر بدنها اسب تاخته بود نزد ابن زیاد رفت وابن زیاد در ازای این کارش چند دینار هم به او داد. امام صادق(ع) در این زیارت می فرماید که خیلی ارزان و کم فروختند و خودشان را بیچاره کردند وآخرتشان را خیلی ارزان دادند.
ودرانتهای این زیارت می فرماید:
 امام صادق(ع) می فرماید هر کس این سه ویژگی را داشته باشد شیعه امام حسین (ع) است. ۱- من قلبم و دلم با امام (ع) است. یعنی این آرزوی خوب که ایکاش مادر کربلا بودیم تا لااقل جلوی یک شمشیر را می گرفتیم. این آرزوی خوب را باید بر زبان آورد. ۲- دومی کمی سخت تراست، یعنی من تابع امرشما هستم. هرچه شما دستور دهید من تبعیت می کنم و گاه زمانی باید تبعیت کنید از چیزی که علتش را هم نمی دانید. مثل پریدن داخل تنور. ما اگر تابع امر معصوم(ع) باشیم خیلی چیزها گیرمان می آید. ۳- یعنی من در شمار کسانی هستم که می خواهم امام زمان(ع) را یاری کنم و سرباز امام زمان(ع) باشم. اگر قلبت با امام حسین(ع) باشد و تابع امام زمان(ع) باشی، حتما امام زمان(ع) را یاری خواهی کرد. این سه ویژگی از اربعین و زیارت اربعین بدست می آید.

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم
در ابتدای خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقوای الهی دعوت می کنم

شنبه ۲۹ آبان ۱۹ صفر آغاز هفته بسیج‏

کارنامه بسیج بسیج بسیار درخشان است پر از این عبارتهای نورانی و کلمات الهی است.
اگر بخواهیم کارنامه بسیج را در یک جمله خلاصه کنیم به این جمله مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای میرسیم ، که فرمودند: مطمئن باشید اگر حضور بسیج در ۸ سال دفاع مقدس نبود سرنوشت کشور چیز دیگری بود و دشمن مسلط می شد.
بعد از جنگ، تهاجم فرهنگی آغاز شد. باز هم اینجا بسیج به میدان آمدو با حرکتهای فرهنگی بزرگموج بیداری ، بصیرت و معرفت را در میان ملت برقرارکرد.ان شاءالله هفته آینده هم دراین زمینه صحبت خواهم کرد.

یکشنبه ۳۰ آبان ۲۰ صفر اربعین حسینی (روز زیارتی مخصوص حضرت سیدالشهداء علیه‏السلام‏)

امام حســـین(ع) از لحاظ عملی، درس بزرگی به همه تاریخ اسالم داد و در حقیقت، اسلام را هم در زمان خودش، هم در هر زمانهای دیگر بیمه کرد؛ هرجا فسادی از آن قبیل باشد، امام حسین(ع) در آنجا زنده است، با شیوه و با عمل خود به ما میگوید که شـــما باید چه کار کنید؛
خون مطهر حسین ابن علی (ع) در کربلا در غربت بر زمین ریخته شد، اما بزرگترین مسؤولیتی که بر عهده امام سجاد(ع) و زینب کبری(س)قرار گرفت، از همان لحظه اول این بود که این پیام را روی دســـت بگیرند و آنرا به شکلهای مختلف، به سرتاسر دنیامنتقل کنند. این حرکت برای احیای دین حقیقی بود وحضرت هم برای آن شـــهید شد. البته اجر الهی برای امام حسین(ع) محفوظ بود، میتوانستند او را در بوته ســـکوت بگذارند، اما چرا امام سجاد(ع) تا آخر عمر – سی ســـال بعد از اوزندگی کردند – در هر مناسبتی نام حسین(ع) خون حسین(ع) و شـــهادت اباعبدالله(ع) را مطرح کردند، آنرا به یاد مردم آوردند، این تلاش برای چه بود؟ بعضی خیال میکنند اینکار بـــرای انتقام گرفتن از بنی امیه بود، در حالیکه بنی امیه بعدها از بین رفتند. در حقیقت، امام حسین(ع) اگرچه با یزید مبارزه میکند، اما مبارزه گسترده ِ تاریخی وی با یزید کوته عمر بی ارزش نیست، بلکه با جهل و پستی و گمراهی و زبونی و ذلّت انسان است. امام حسین(ع)با اینها مبارزه میکند
امام رضا(ع) که بعد از آمدن بنی عباس اســـت، چرا به ریان ابن شبیب دستور میدهد مصیبتنامه اباعبـــدالله(ع)را در میان خودتان بخوانید، آنوقت که بنی امیه نبودند، تار و مار شده بودند. اینکار َبرای این است که راه حسین ابن علی(ع) َ و خون او، علم و پرچم حرکت عظیم امت اســـلام به سوی هدفهای اسلامی است، این پرچم باید سرپا بماند، تا امروز هم بر سر پا مانده و تا امروز هم هدایت کرده است.امروز هم اگر حضورمیلیونی عاشقان اهلبیت رادرپیاده روی اربعین میبینیم به برکت خون مطهرامام حسین علی السلام است که این حرکت را به وجودآورده است که باعث امیدواری دوستان و حیرت و ناامیدی دشمنان اهلبیت(ع) گردیده است و همه‏ی آن‏هایی که مسائل جهان اسلام را رصد می‏کنند به‏خوبی واقف هستند که این حرکت می‏تواند سرآغاز قیام عمومی برای پایان دادن به ظلم و جور یزیدیان زمان باشد.
اشاره ای به تأسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران

برخی رسانه‏ها اخیرا ادعا کرده اند که دفتر اتحادیه اروپا قریب الوقوع در تهران تأسیس می‏شود خانم موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز چندی پیش برای اجرایی کردن سند راهبردی اروپا به تهران آمد. اولین حرف او تأسیس دفتر یادرواقع سفارت اتحادیه اروپا در تهران بود. دستگاه قضائی ایران در اولین واکنش، تأسیس دفتر اتحادیه اروپا را تأسیس لانه جاسوسی برای مداخله در امور ایران تلقی کرد و با آن مخالفت کرد.
سند راهبردی اتحادیه اروپا پس از برجام که در حقیقت برجام ۲ را کلید میزند، حاوی مسائل فوقالعاده مهم است. این سند که چند هفته قبل منتشر شد، بی پروا شروطی را برای عادی سازی روابط با ایران تصویب کرده که مصداق احیای لانه جاسوسی آمریکا به نام اتحادیه اروپا در تهران است

تأسیس دفتر اتحادیه اروپا، چون مداخله در امور ایران و نقض استقلال سیاسی ایران است ازطرف ملت پذیرفته نیست. {تکبیرنمازگزاران} مخالفت با تأسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران از دو زاویه است؛ یکی این‏که اگر قرار است ما با کشورهای اروپایی مذاکره کنیم که اشکالی هم ندارد با آن‏ها روابطی داریم، با خودشان مذاکره کنیم، چرا باید یک موجودیت بزرگتری از همه این‏ها ایجاد کنیم؟ ما می‏خواهیم با انگلیس، آلمان و فرانسه مذاکره کنیم، با خود این کشورها مذاکره کنیم، چرا جمع این کشورها را با همدیگر بگیریم. دوم این‏که در خود این اتحادیه هم مشخص است که نهایتاً همین ۴ الی ۵ کشور انگلیس، فرانسه و آلمان تصمیم‏گیرنده هستند، وقتی نظرشان را بر مابقی تحمیل می‏کنند، چرا ما به‏جای گفتگو با خودشان با ۲۷ یا ۲۸ کشور مذاکره کنیم.
دلیل دوم این ً که اتحادیه اروپااز موضع بالا برخورد میکنند، در حوزههای دیگر و حقوق بشر و موضوعات داخلی کشور دخالت میکنند، مطالبه میکنند، سوابقشان نشان داده که از اپوزیسیون و معارضان تروریست ضد نظام حمایت میکنند هنوزنیامده ادعای ارث ومیراث می‏کنند!!!
نکته مهم دیگر در ماجرای گفتگوی حقوق بشری، بیانیه ای است که اتحادیه اروپا داده است. در بیانیه ای که چند هفته قبل دادند، ابتدا یک مقدمه دارد، خیلی توهین آمیز در مورد جمهوری اسلامی قضاوت و حرفهایی میزنند و عبارتهای توهین آمیز بـــه کار میبرند و میگویند ما میدانیم که حکومت جمهوری اســـامی یک حکومت دموکراتیک نیســـت، انتخابات استاندارد و آزاد در اینجا برگزار نمیشود و حقوقهای مختلف رعایت نمیشود، توهین و دخالت آشـــکار در کشور است. ۲۵ بند را دربیانیه آوردندوخودشـــان شرح وظایف اتحادیه اروپایی را آوردند که ما از زندانیان سیاســـی دفاع کنیم، از حقوق اقلیت، فلان کس را آزاد کنیم و اینها را در بیانیه شان آوردهاند.مردم از خود سؤال میکنند: چرا پاسخ گستاخی اتحادیه اروپا داده نمیشود؟ مردم انتظاردارندهم دولت وهم مجلس سکوت نکنند در این باره موضع شفاف و روشن بگیرد.{تکبیرنمازگزارن}
بنا به گفته سفیرایران درلندن حساب بانکی سفارت ایران در لندن هنوز مسدود است و ۲ پوند پول نمی‏توانند در لندن جابه‏جا کنند، آن‏وقت اتحادیه اروپا سخن از برجام و اجرای یک‏سویه تعهدات دارد، این واقعاً شرم‏آور است.لذاملت ایران نیازى به تأسیس دفتر اتحادیه اروپا ندارد.چرا که این دفتردفتر نفوذ، جاسوسى و مداخلات ضدحقوق بشرى اتحادیه اروپا در تهران خواهد بود و نباید تأسیس شود.

انتخابات آمریکا
دررابطه با انتخابات آمریکا سخن همان فرمایشاتی است که مقام معظم رهبری دو روز گذشته دردیداربا مردم اصفهان فرمودندکه:
«ما هیچ قضاوتی درباره این انتخابات نداریم زیرا آمریکا، همان آمریکا است و در ۳۷ سال گذشته هر یک از دو حزب که بر سر کار بودند، هیچ خیری که نرساندند، دائماً نیز شر آنها متوجه ملت ایران بوده است.» «بر خلاف عده ای که در دنیا، برای نتیجه انتخابات آمریکا، عزا گرفته‏اند یا عده دیگری که شادی می‏کنند، ما نه عزا می‏گیریم و نه شادی می‏کنیم زیرا برای ما فرقی نمی‏کند و هیچ نگرانی هم نداریم و به لطف الهی، برای مواجهه با هر حادثه محتملی نیز آماده‏ایم.»البته اگر فرصتی شددراین زمینه به نکاتی درآینده اشاره خواهم کرد.
والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --