اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه: رسالت حضرت زينب(س)درواقع گفتگوى امام حسين(ع)با نسل‌ها و تاريخ آينده است.

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه: رسالت حضرت زينب(س)درواقع گفتگوى امام حسين(ع)با نسل‌ها و تاريخ آينده است.

نمازجمعه این هفته14مهرماه96  با حضور اقشارمختلف مردم وعزارداران حضرت اباعبدالله علیه السلام به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد.

################################################################

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

1-هشدارهای حضرت اباعبدالله علیه السلام درکربلا  .

2-تکذیب نعمت وانکار نعمت یکی از عوامل سقوط است.

3- اگر کسی عالمی در مقابل بدعت سکوت کند مورد لعن خدا واقع میشود.

4- پنج کار کلیدی که پیامبرانجام دادو همه این پنج موردرا را یزید و بنی‌امیه زیرپاگذاشتند.

###############################################################

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

1- در«قيام حسينى» نيز سعى دشمنان بر اين بودكه پيام و آواى حق از حنجره صداقت،به گوش جهانیان نرسد.

2- رسالت حضرت زينب(س) در واقع گفتگوى امام حسين(ع) با نسل‌ها و تاريخ آينده است.

3- حفظ امنيت اسلامى در محيط جامعه، اساسى‏ترين كار نيروى انتظامى‏ است.

################################################################

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

photo_2017-10-06_19-52-11

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                               بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

عبدالله اوصیکم ونفسی به تقوی الله 

بحث ما درخطبه های اول نمازهای جمعه محرم وصفرعنوان هشدارهای حسینی است  هشدارهای اباعبدالله ـ علیه السلام ـ در نهضت عاشورا ابتدا توضیحی بدهم مقصود از این هشدارها چیست ؟گاهی انسان در کلماتش در سخنانش یک مواردی را برجسته می‌کند تأکید می‌کند تکرار می‌کند این موارد به‌عنوان هشدار تلقی میشودمثال عرض می‌کنم شما تو یک جاده‌ای که به‌طور طبیعی دارید با ماشین حرکت می‌کنید می‌بینید چهار تا پنج تا تابلوا شبیه هم یک مطلبی را می‌رساند مثلاً میگه این پیچ خطرناک 500 متر دیگه دوباره می‌زنه 400 متر دیگه دوباره می‌زنه 300 متر دیگه برا یک پیچ ممکن هست هفت تا هشت تا تابلو بگذارند که هشدار میده یعنی خطر اینجاست محل تصادف اینجاست محل برخورد اینجاست حتی اکتفاء نمی‌کنند به اینها افرادی وامی‌ایستند با پرچم با علامت هی اشاره می‌کنند سرعت را پایین بیار مواظب باش اینو میگن هشدار، هشدار جایی است که خطر جایی است که علت اصلی سقوط و انحراف است به همین جهت هم شما می‌بینید گاهی مثلاً تو یک سخنرانی یک ساعته دو تا هشدار هست سه تا هشدار هست یعنی همة اون سخنرانی تو این محور هشدار جمع‌آوری میشود.

قرآن کریم هم هشدار زیاد دارد ببینید شما مثلاً در سورة الرحمن 31 مرتبه می‌فرماید: «فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّکمَا تُکذِّبَانِ»؛ این هشدار است یعنی تکذیب نعمت انکار نعمت خودش یکی از عوامل سقوط است عوامل بدبختی است لذا این را هی مرتب تکرار می‌کند نه یکبار نه دو بار نه سه بار سی و یک مرتبه «فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّکمَا تُکذِّبَانِ»؛ یا درسوره مبارکه مرسلات جملة «فَوَيْلٌ يَوْمَئِذٍ لِلْمُکذِّبِينَ»؛ در قرآن کریم ملاحظه بفرمائید چند مرتبه تو یک سوره تکرار شده وای بر تکذیب‌کننده‌های قیامت وای ویل ویل چند بار این کلمه پشت سر هم آمده این هشدار است این در واقع تذکر یک خطر است و آن تکذیب قیامت است. یامثلادرنهج‌البلاغه یکی از هشدارهای فراوان امیرالمؤمنین ـ‌ علیه السلام ـ هشدار به دنیاپرستی است شما اکثر خطبه‌ها می‌بینید حضرت موضوع دنیاپرستی را هشدار میدهند میفرمایندخطر اینجاست مواظب باشید

photo_2017-10-06_19-52-26

پیغمبر گرامی اسلام هم هشدار زیاد دارند یکسری هشدارهادرابطه با بعد از رحلتش است می‌فرمود: من میترسم بعد از خودم از شهوات‌رانی من میترسم بعد از خودم ازوابستگی به دنیا میترسم بعد از خودم از شرک خفی یعنی ریا إنی أخاف إنی أخاف هشدار می‌دادند اینها نشان‌دهندة اهمیت اون مطلبی است که به این شکل بهش پرداخته میشود

حالا بیاییم سراغ سخنان حضرت اباعبدالله علیه السلام

حضرت فرمودند: در جامعة اسلامی بدعت ایجاد شده و من نمیتوانم ساکت بنشینم چون حدیث داریم اگر کسی عالمی در مقابل بدعت سکوت کند مورد لعن خدا واقع میشود علیه لعنت الله این روایت حالا میخوانم روایتش را وجود مقدس امام باقر ـ علیه السلام ـ در یک روایت نورانی که فرمودند: ثلاثةٌ لَيسَ لَهُم حُرمَةٌ: صاحبُ هَويً مُبتَدِعٍ و الاِمامُ الجائِرُ و الفاسِقُ المُعلِنُ بِفِسقِه؛ سه گروه احترام ندارند باید علیه‌اشون داد زد فریاد زد آبروشون برد نگذاشت خلاصه کارشون انجام بدهند سه گروه تو جامعه نه غیبتشون حرمت داره نه فریاد علیه‌اشون حرمت داره نه قیام علیه‌ آنها!!ثلاثةٌ لَيسَ لَهُم حُرمَةٌ: صاحبُ هَويً مُبتَدِعٍ و الاِمامُ الجائِرُ و الفاسِقُ المُعلِنُ بِفِسقِه؛

اولین مورددر این روایت صاحبُ هَويً مُبتَدِعٍ؛ کسی که بدعت‌گذار است

دوم: و الاِمامُ الجائِرُ؛ امام ظالم حاکم ستمگر آمده است به جای پیغمبر نشسته به جای دین نشسته دارد حکومت می‌کنه یه وقت چرا حالا یک امام جاهل حکومت کمونیستی اون امامش است ما کاری با او نداریم حکومت غیرمسلمان است اما در جامعة اسلامی یک حاکم ظالم بیاد حکومت کنه این حرمت نداره

و الفاسِقُ المُعلِنُ بِفِسقِه؛ فاسق و گنه‌کاری که آشکارا گناه می‌کنه مهم نیست جلو مردم شراب بخوره، جلو مردم خلاف بکنه، گنه‌کاری که گناه آشکار انجام میدهد

photo_2017-10-06_19-52-21

بدعت یعنی چی ؟بدعتی گذاشته یک دین درست کرده یک حکم شرعی از خودش جعل کرده مثلاًعده‌‌ای جمع شدند تو سقیفه اینو کردند خلیفه !! این میشود بدعت یعنی کار سقیفه بدعت خلافت به جای امامت است یااینکه جامعه اسلامی بایدحاکم معصوم داشته باشد حالا یزید فاسقی بیاد حکومت دست بگیرد بعد هم بهش بگن امیرالمؤمنین این بدعت است !!

لذاتوجه داشته باشید یکی از هشدارهای ابی‌عبدالله که امروز هم باید حواس ما جمع باشه این است که بدعت از خودمون یا در واقع سلیقة در دین ایجاد نکنیم

قرآن کریم در سورة اعراف آیة 157 پنج وظیفة مهم پیغمبر را ذکر می‌کند می‌فرماید رسول‌خدا پنج تا کار کلیدی انجام دادو همة این پنج تا را یزید گذاشت زمین بنی‌امیه گذاشتند زیرپا این میشود بدعت !!

این پنج موردی که پیامبرمأمورشدند وانجام هم دادند:

یک:«يَأْمُرُهُم بِالْمَعْرُوفِ»؛ یک معروف تو جامعه پیاده بشود معروف چییست؟ نماز، خدا، دین، کارهای خوب، کارهای مثبت «يَأْمُرُهُم بِالْمَعْرُوفِ»؛

دو: «وَيَنْهَاهُمْ عَنِ الْمُنکرِ»؛ جلو منکر را هم بگیرد هر منکری هست تو جامعه فسادی هست. پس یک: «يَأْمُرُهُم بِالْمَعْرُوفِ»؛ دو: «وَيَنْهَاهُمْ عَنِ الْمُنکرِ»؛ منکر را تو جامعه ریشه‌کن کنه.

سوم: «وَيُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّبَاتِ»؛ چیزهای پاکیزه را حلال کرد گوشت بخورید میوه بخورید آب بخورید اینها حلال است

چهارم: «وَيُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبَآئِثَ»؛ هر چیزی هم که خبیث بود مثل شراب، مثل میته، مثل مُردار، مثل خون، مثل چیزهای نجس اینها را هم حرام کرد.

پنجم: «وَيَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالأَغْلاَلَ»؛ اون إصر یعنی احکام پررنج ومشقتی که چون زنجیربرگردن نهاده اند. در واقع روش‌های غلطی هم که تو جامعه بود اینها را هم از بین برد سنت‌های غلط نادرست من درآوردی.

این پنج کار مهم را رسول‌خدا انجام داد معروف پیاده بشود، منکر ریشه‌کن بشود، خیلی این آیه بحث داره منتهی من فقط به موارد اشاره کردم این موارد را که پیامبر زحمت کشیدند وپیاده کردند یزید وبنی امیه زیرپاگذاشتند

لذا در وصیت به برادرش محمدبن حنفیّه می نویسد:

وَ اِنّما خَرَجْتُ لِطَلَب الاِصْلاح فی اُمَّةِ جَدّی  اُریدُ اَنْ آمُرَ بِالْمَعروفِ وَ اَنْهی عَنِ اَلْمُنْکَرِو اَسیرَ بسیرةِ جَدّی وَ اَبی علی بن ابیطالب

 امام (ع ) در پاسخ به نامه های مردم کوفه می فرماید:

فـَلَعـَمْری مااَلاِمامُ اِلاّ اَلْعامِلُ بِالکِتابِ وَ اَلا خِذُ بِالْقِسْطِ و اَلدّائِنُ بالْحَقّ وَ اَلْحابسُ نَفْسَهُ عَلی ذاتِ اللّه ؛71

بـه جـانـم سـوگـنـد! پـیـشـوای حـقـیـقـی کـسـی نـیـسـت مـگـر ایـنـکـه بـه قـرآن عمل کند، عدل و قسط را پیشه سازد، پیرو حقّ باشد و نفس خود را وقف خدا کند.

################################################################

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــيم

photo_2017-10-06_19-52-44

خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم

قال الحُسین(ع): سَمِعتُ جَدّی رَسولَ الله یَقول لی امام حسین(ع) در کلامی بیان می کند که یکبار جدّم رسول خدا(ص)به من فرمودند:اِعْمَلْ بِفَرائِضِ الله ِ، تَكُنْ مِنْ اَتْقَى النّاسِ فرمودند: واجبات را بجای آور تا جزء مُتقی ترین مردم شوی ، چون بدست آوردن تقوا انجام مستحبات نیست ترک مکروهات هم نیست بلکه انسان تقیُّد داشته باشد واجبات الهی را درست بجا آورد و صحیح انجام دهد وَارْضَ بقضاء اﻟﻠﻪُ ﺗَﻜُﻦْ أَﻏْﻨَن اﻟﻨَّﺎسِ انسان بی نیاز از مردم باشی و محتاج کسی نباشی و آنچه خداوند رزق و روزی تو قرار داده راضی باشی تو غنی ترین مردم هستی وَ كُفَّ عَنْ مَحارِمِ الله ِ، تَكُنْ اَوْرَعَ النّاسِ ( امالی /ص 269 )اگر می خواهی جزء با ورع ترین مردم باشی از حرام های الهی دوری کن می شود با ورع ترین مردم ،

درخطبه دوم به دومطلب اشاره میکنم:

سه‌شنبه18 مهر19 محرم حركت اسراى كربلا به طرف شام (61 ه.ق)

در «قيام حسينى» نيز سعى دشمنان بر اين بود كه پيام و آواى حق از حنجره صداقت، به گوش جهانیان نرسد. در اينجا نمونه‌اى از شگردهاى سانسور و بايكوت خبرى يزيديان را يادآور مى‌شويم.
امام حسين(ع) از همان روز دوم محرّم تا دقايقى قبل از شهادتش، بارها براى ارشاد كوفيان و اتمام حجّت به دشمنان، با صدايى بلند و رسا حقّانيت خود و ستم‌هاى بنى اميه را بازگو و افشا كرد و پيامدهاى همكارى با يزيد را بيان نمود. سران دشمن هم براى جلوگيرى از افشاگرى امام حسين(ع) به تكاپو افتاده و با گفتن سخنان نامربوط و كشيدن فرياد و هياهو گفتار مستدل و دلنشين حضرت را قطع مى‌كردند. امام(ع) در همين خصوص، به جنجال آفرينان و انحصارگران مى‌فرمايد: «ويلكم ما عليكم أن تنصتوا اليّ فتسمعوا قولي…؛ واي بر شما! چه زياني براي شما است اگر سكوت را رعايت كنيد و سخنم را بشنويد؟…»

دستگاه تبليغى و سخن‌پراكنى يزيد، براى در امان ماندن از هجوم انتقادات و اعتراضات مردمى، به تكاپو افتاده و در محافل و مجالس گوناگون نيروهاى رسانه‌اى را فرستاده تا هر يك به شيوه و شگردى «جنايات يزيد» را توجيه و تفسير كنند. در اينجا به برخى از عناوين و تيترهاى عمليات روانى بنى اميه اشاره مى‌كنيم:

قتل حسين و يارانش، قضا و قدر الهى بود.
عبيدالله‌بن زياد، دستور شهادت آنان را صادر كرده است، پس بر او لعنت باد.
فرماندهان اعزامى به كربلا (ابن سعد، شمر، ابن اشعث و خولى) مقصر هستند.
آن‌ها چون بر خليفه اسلام، اولوالأمر و اميرمؤمنان يزيد خروج و شورش كرده‌اند، بر اساس فتاواى امثال شريح قاضى، كشته شده‌اند.

زينب(س) با احاطه كامل بر جريان‌هاى سياسى، فرهنگى و تبليغى منجر به سلطه و استبداد امويان، عمدتاً مشغول آگاهى‌بخشى مردم و رسوا كردن اين خاندان بود.

رسالت حضرت زينب(س) در واقع گفتگوى امام حسين(ع) با نسل‌ها و تاريخ آينده است. زيرا حضرت زينب(س) با سيره تبليغى خود توانست صداى امام حسين(ع) و فرياد «هل من ناصر ينصرنى» را به مردم دنيا باز گويد. و اگر زينب(س) پيام كربلا را به تاريخ باز نمى‌گفت، كربلا در تاريخ مى‌ماند و كسانى‌كه به اين پيام نيازمند بودند از آن محروم مى‌ماندند. و اين است كه پيامبرى حضرت زينب(س) پيامى است به همه انسان‌ها، به همه كسانى‌كه بر شهادت امام حسين(ع) مى‌گريند و به همه كسانى‌كه بر آستان سالار آزادگان حسين(ع) سر خضوع و ايمان فرود مى‌آورند. آرى:سِرّ نى در نينوا مى‌ماند اگر زينب نبود – كربلا در كربلا مى‌ماند اگر زينب نبود.

photo_2017-10-06_19-52-04

اشاره ای به هفته نیروی انتظامی

هفته گذشته فرصت نشد وعده داده بودم این هفته صحبت کنم.مقام معظم رهبرى(مدظله): حفظ امنيت اسلامى در محيط جامعه، اساسى‏ترين كار نيروى انتظامى‏ است.

چون  دشمن يك هدف كوتاه‏مدّت دارد، و آن  ؛ ناامنى‏  است(به هم زدن امنيّت كشور است، ايجاد آشوب و فتنه در كشور است)  فتنه خط قرمز نظام است و همه کسانی که در فتنه سال ۸۸ نقش داشتند، چه به‌عنوان سران فتنه و چه بازیگر فتنه متهم هستند بعضی افراد گاهی به خاطرفضایی که ایجاد میشود نهایت بهره برداری را انجام میدهندکه حتی در کمال تعجب میبینیم پروژه تطهیر را برای چندمین بارمطرح میکنند این آقایان بدون عذر خواهی از مردم و رهبری نظام دوباره می‌خواهند به عرصه سیاسی کشور برگردند.؟؟!!!که ملت مااجازه نخواهندداد{تکبیرنمازگزاران}

. و يك هدف ميان‏مدّت دارد، وآن ضربه به اقتصاد‏ است .( مسأله معيشت مردم است) ويك هدف بلندمدّت دارد. وآن تغییر نظام اسلامی‏ است .

بنابر این بدون امنيت، نه خوراك لذتى مى‏بخشد، نه خانواده انسى ايجاد مى‏كند و نه شغل و درآمد فايده‏اى مى‏دهد. امنيت كه نبود، هيچ‏چيز نيست. امنيت مثل هوا براى انسان، به‏طور مستمر لازم است.

نيروى انتظامى تاكنون ۱۳ هزار شهيد تقديم انقلاب اسلامى كرده كه از اين تعداد، ۸ هزار شهيد مربوط به دوران دفاع مقدس است، مابقى در راستاى تأمين امنيت مردم در داخل كشور و در مرزها به شهادت رسيدند. هم‏چنين نيروى انتظامى ۲۲ هزار جانباز تقديم انقلاب اسلامى كرده كه از اين تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ جانباز مربوط به دوران دفاع مقدس است. ناجا دو هزار و ۱۰۰ آزاده نيز دارد به‏اضافه اين‏كه ۱۲۶ هزار نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس از نيروهاى كميته انقلاب اسلامى، ژاندارمرى و شهربانى بودند. نيروى انتظامى در امر مبارزه با موادمخدر نيز ۳۷۰۰ شهيد و ۱۲ هزار جانباز تقديم نموده است.لذا نیروی انتظامی در مقابل تهاجم فرهنگی و مبارزه با مواد مخدر و آسیبهای اجتماعی و قانون شکنان ایستاده است. و از نیروهای انتظامی تقدیر و تشکر میکنیم.

دونکته پایانی

نکته اول: تقدیر و تشکر از همه عزاداران سیّدالشهداء(ع)باید تلاشمان بر این باشد که نگذاریم این شوری که در عزاداری ها است کم شود مطمئناً این جلسات و محافل و هیأت های مذهبی موجب شده نهضت سیّد الشهداء(ع) باقی بماند ما به برکت نهضت امام حسین(ع) انقلاب اسلامی ما به پیروزی رسید انشاالله هر چه بر ما می گذرد این شور و هیجان و عواطف و احساساتی را که داریم باید بیشتر شود.

نکته دوم: نسبت به شهید بزرگوار حُججی(رحمة الله علیه) واقعاً مانور بزرگی در ایران برگزار شد مردم مشهد حضور باشکوهی داشتند در تهران هم شما همه شاهد بودید که چه اتفاقی افتاد و در اصفهان هم همین اتفاق افتاداین شهید بزرگوار را مقام معظم رهبری از او استقبال کردند بر تابوت او بوسه زد عبایشان را دادند که در قبر با شهید دفن شد همه شهیدان عزیزند برای ما تفاوتی ندارد وقتی از یک شهیدی تجلیل می شود تجلیل ازشهدای دیگرهم هست!! تجلیل از شهید حُججی تجلیل از همه شهدای انقلاب اسلامی است

مسئولان نظام اسلامی در این ارزشها بدمند و بیان و نقل کنند ، رسانه ملّی شوند برای مردم که متأسفانه مسؤلین حسن آباد درمراسمی که برزار برای گرامیداشت شهید حججی حضورکم رنگ داشتند که واقعا بنده ازآنها گله مندم !!!

درپایان امام جمعه محترم نسبت به ساخت بنا درباغات روستای ابراهیم آبادوتخریب آنها توسط جهادکشاورزی مطالبی رابیان فرمودند.

{والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

photo_2017-10-06_19-52-39

لازم به ذکراست به مناسبت هفته نیروی انتظامی جناب سرهنگ محمودی رئیس پلیس غرب استان تهران درمراسم نمازجمعه به ایراد سخن پرداختند.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --