اخبار ویژه
خانه / اسلایدر صفحه اول / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:عقلاًومنطقاًبیت المقدس متعلق به مسلمانان بوده وهست

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:عقلاًومنطقاًبیت المقدس متعلق به مسلمانان بوده وهست

نمازجمعه این هفته بیست وچهارم  آذرماه ۹۶ با حضور اقشارمختلف مردم به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- کیفر خداوند در چهار چیز زودتر خواهد رسید.

۲- کوچکترین عمل خوب و کوچکترین عمل زشت بازتاب دارد.

۳- ظلمى که بازخواست خواهد شد،ستم بندگان به یکدیگراست(حق الناس)

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱-      دو توطئه جدید در منطقه غرب آسیا بعد از شکست داعش در جریان است.

توطئه اول: آمریکاییها به‏ دنبال ایجاد درگیرى جدیدى در منطقه هستند

توطئه دوم که درراستای توطئه اول است:اعلام قدس اشغالى به‏عنوان پایتخت رژیم صهیونیست

۲- عقلاً و منطقاً بیت المقدس متعلق به مسلمانان بوده و هست

۳-شهیدمفتح به دنبال آن بودکه با پیونددادن حوزه ودانشگاه،پشتوانه فکرى وفرهنگى عظیمى براى امت اسلام بنانهد

photo_2017-12-15_14-31-56

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                               بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

عبدالله اوصیکم ونفسی به تقوی الله

در سفارشی که پیامبر اکرم (ص) با اباذر دارد تقوا را سرچشمه همه چیز معرفی می کند: « أُوصِیکَ بِتَقْوَی اللَّهِ فَإِنَّهُ رَأْسُ الْأَمْرِ کُلِّه »

موضوع بحث:چهار مورد است که مکافات خدا سریع است

در وصایای پیامبر عظیم الشأن به مولا امیرالمؤمنین علیه السلام  است که می‌فرماید: عَنِ النَّبِیِّ ص أَنَّهُ قَالَ فِی وَصِیَّتِهِ لَهُ یَا عَلِیُّ أَرْبَعَهٌ أَسْرَعُ شَیْ‏ءٍ عُقُوبَهً رَجُلٌ أَحْسَنْتَ إِلَیْهِ فَکَافَأَکَ بِالْإِحْسَانِ إِلَیْهِ إِسَاءَهً وَ رَجُلٌ لَا تَبْغِی عَلَیْهِ وَ هُوَ یَبْغِی عَلَیْکَ وَ رَجُلٌ عَاهَدْتَهُ عَلَى أَمْرٍ فَوَفَیْتَ لَهُ وَ غَدَرَ بِکَ وَ رَجُلٌ وَصَلَ قَرَابَتَهُ فَقَطَعُوهُ (من‏لایحضره‏الفقیه/ج۴/ص۳۵۲)

رسول خدا (ص) ضمن وصیتى بعلى (ع) فرمود: یا على: کیفر چهار چیز هر چه زودتر خواهد رسید مردیکه تو او را نیکى کنى و او در عوض با تو بدى کند و مردى که تو بر او ستم نکنى و او تو را ستم کند و مردیکه با او معاهده کارى داشته باشى تو وفادارش باشى و او مکر و حیله ورزد و مردیکه با خویشانش به پیوندد و آنان از او ببرند

«أَرْبَعَهٌ أَسْرَعُ‏ شَیْ‏ءٍ عُقُوبَهً» خدای متعال معمولاً برای مکافات عمل وقت می‌دهدمهلت میدهد. ثواب و حسنات را سریع می‌نویسند ولی مکافات عمل را در روایت هم داریم گاهی کسی که گناه می‌کند،به فرشته دست راست که مأمور نوشتن حسنات و ثواب‌ها هست می‌گویند: فوری بنویس و ده برابر هم بنویس. ولی به فرشته دست چپ می‌گویند: مهلت بده و دست نگه دار. شاید توبه کند و پشیمان شود و استغفار کند. اگر هم برنگشت یک گناه را یک گناه می‌نویسند. چند برابر نمی‌نویسند. اگر گناه عملی شد می‌نویسند. این از الطاف خدای متعال است. ولی در این روایت نورانی پیامبر می‌فرماید: چهار مورد است که مکافات خدا سریع است. بعضی‌ جاها هست که اثر وضعی‌اش خیلی تند است. خدای متعال زود گوش مالی می‌دهد و عقوبت می‌کند.

مورداول:«رَجُلٌ أَحْسَنْتَ إِلَیْهِ فَکَافَأَکَ بِالاحْسَانِ إِسَاءَهً» شما به کسی احسان و نیکی می‌کنی، کار خوب می‌کنی، در مقابل نیکی شما او بدی می‌کند. نه تنها تشکر نمی‌کند، بلکه بی‌ادبی و ناسپاسی می‌کند. این زود چوب می‌خورد.
مورد دوم :«وَ رَجُلٌ لا تَبْغِی عَلَیْهِ وَ هُوَ یَبْغِی عَلَیْکَ» شما آزارتان به کسی نمی‌رسد و با کسی کار ندارید، اما او دخالت می‌کند و شما را اذیت می‌کند. شما به کسی بدی نکردید اما آن همسایه یا فامیل به شما کار دارد. این راهم خدا زود عقوبت می‌کند.

مورد سوم «وَ رَجُلٌ عَاهَدْتَهُ عَلَی أَمْرٍ فَوَفَیْتَ لَهُ وَ غَدَرَ بِکَ» با افرادی که ما قول و قرار می‌گذاریم و پیمان می‌بندیم و به قولمان وفا می‌کنیم ولی طرف زیر قولش می‌زند و مکر و نیرنگ می‌کند و به وعده‌اش وفا نمی‌کند. به قول و قرارش عمل نمی‌کند.چه در مسائل سیاسی، چه در مسائل اقتصادی، در هر چیزی وعده می‌دهند این افراد منتظر چوب و کتک باشند.

مورد چهارم «وَ رَجُلٌ وَصَلَ قَرَابَتَهُ فَقَطَعُوهُ » هم کسی که به بستگان و فامیلش محبت می‌کند و صله رحم می‌کند و در مقابل ،آنها قطع رحم می‌کنند. این هم مواردی است که ما حدیث داریم طرف زود چوب می‌خورد. پس چهار مورد است که طبق گفته پیامبر خدا زود گوشمالی می‌دهد. خدایی که کریم و رحیم و صبور است در این موارد زود گوشمالی می‌دهد.

«قرآن میفرماید:فَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ‏ ذَرَّهٍ خَیْراً یَرَه‏،وَ مَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ‏ ذَرَّهٍ شَرًّا یَرَه‏» (زلزله/۷ و ۸) یعنی کوچکترین عمل خوب و کوچکترین عمل زشت بازتاب دارد. یقین کنیم عکس العمل دارد.  یک اعرابی آمد به پیغمبر گفت: به من قرآن را یاد بده. همین سوره زلزال را یاد داد. گفت: دیگر بس است. فرمود: من فقط یک آیه چهار خطی یاد تو دادم. گفت: همین آیه همه چیز درونش هست. این آیه آخر را باور کرد. پیغمبر ما عقل کل سرور همه انبیاء و امامان فقاهت یک اعرابی را امضاء کرد. چون این آیه را باور کرد. پیغمبر خدا فرمود: این اعرابی که این آیه را درک کرد، فقیه برگشت. دانشمند شد. همه چیز را فهمید. درک و فهمش زیاد شد.

کسی که یک کار خلافی کرده است. کسی که این کار خلاف را اشاعه می‌دهد، هزارها برابر بیشتر گناه کرده است. چرا غیبت بدتر از زنا است؟ ممکن است کسی زنا کند ولی توبه کند و خدا هم ببخشد. ولی کسی که در جامعه پخش می‌کند و آبروی فردی را ویا جمعی را می‌ریزد، قابل قیاس نیست. «إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفاحِشَهُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَه» (نور/۱۹)

همین خدایی که هزارها برابر از پیغمبر و امام و مادر مهربان‌تر است. پیغمبر فرمود: خدای بزرگ قسم خورده به ذات خودش که من از ظلم ظالم نمی‌گذرم. یعنی از حق الناس نمی‌گذرم.سعد بن معاذ هم که باشی، جبرئیل و میکائیل جنازه‌ات را بگیرند، همه عالم بیایند برای تو سلام و درود بفرستند، چون نیش و ضربه‌ای زدی و پاک نکردی، آنجا فشار قبر داری. سعد انسان بسیار خوبی بود ولی چون یک مقدار بد اخلاق بود، ولی اینها را پاک و صاف نکرد. حق الناس بر گردن داشت. امیرالمؤمنین علی علیه السلام میفرمایند:«وَ أَمَّا الظُّلْمُ الَّذِی لَا یُتْرَکُ فَظُلْمُ الْعِبَادِ بَعْضِهِمْ بَعْضاً»(نهج‏البلاغه، خطبه ۱۷۶) اما ظلمى که بازخواست خواهد شد ، ستم بندگان به یکدیگر است .

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم  «وَ مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ» (طلاق/۲ و ۳) آقای بهاء الدینی می‌فرمودند: کاش این آیه را تجربه می‌کردیم. بیاییم بگوییم: خدایا من از امروز می‌خواهم حرف تو را گوش بدهم. هرکجا گفتی برو می‌روم. هرکجا نگفتی برو نمی‌روم. می‌خواهم این آیه را تجربه کنم. خدایا من از حرام چشم پوشی می‌کنم. خدا فرمود: کسی که تقوا پیشه کند، از همه بن بست‌ها راه برون رفت را نشان او می‌دهم. رزق و روزی فقط پول نیست. سلامتی و امنیت هم هست. چهل روز ظلم و بد اخلاقی نکنیم.

درادامه به دومطلب اشاره میکنم:

دو توطئه جدید در منطقه غرب آسیا بعد از شکست داعش در جریان است.

توطئه اول: آمریکاییها به‏ دنبال ایجاد درگیرى جدیدى در منطقه هستند که متاسفانه برخى از کشورهاى اسلامی هم گرفتار مسؤولان و سرانى شده‏اند که به طرح‏هاى آمریکا عکس العمل مثبت نشان میدهند!! استراتژى دشمن ایجاد درگیری وایجادجنگ مذهبى است و استراتژى جمهورى اسلامى بازدارندگى مقتدرانه است.که البته بازدارنگی مقتدرانه جمهوری اسلامی در مقابل دشمن لوازمی دارد که یکی از مهمترین آنها بینش پاک و بصیرت نافذ امت اسلام و جوانان مؤمن است.

قبل از انقلاب اسلامى، اگر آمریکا به یک کشور، ولو با اشاره تشرى مى‏زد، آن کشور عقب نشینى مى کرد و دست از اقدام مدنظر برمى‏داشت و دیگر حتى به آن فکر هم نمى‏کرد.اماامروز به برکت انقلاب و انفاس قدسیه حضرت امام ،خونهای مطهرشدا ورهبریهای رهبری عزیز، کشورمان از چنان اقتدارى برخوردار شده که یکى از سردارانش این‏گونه با اقتدار و با صلابت، حتى نامه رئیس سازمان سیا را در بحبوحه جنگ در بوکمال، اصلا باز نمی‏کند تا ببیند؛ چه رسد به این‏که آن نامه را بخواند .

امروز جهان اسلام نیازمند جبهه مقاوت به فرماندهی مالک اشترها و عمارها، یعنی فرماندهانی شجاع ، باشهامت، اهل نبرد، دشمن شناس، اهل بصیرت، مطیع ولایت، متقی و متواضع که رهبر عزیز انقلاب در توصیف مالک اشتر فرمودند؛ و امام بزرگوار فرمودند مالک اشتر نه یک نفر، نه دو نفر بلکه یک لشکر بود. امروز جهان اسلام نیازمند فرماندهان و مالک اشتران زمان مانند قاسم سلیمانی است که حاضر نمی شود نامه رئیس سازمان CIA آمریکا که رؤسای کشورها در مقابلش تا زانو خم میکنند را حتی بازکند!!

امروز جهان اسلام از هر زمان دیگر نیازمند وحدت و همدلی است که رهبر انقلاب فرمودند زبان ما زبان نصیحت است ما اهل جنگ نیستیم این اولین اقدام مردان الهی در مقابل فرعونیان است زبان حضرت موسی(ع) در مرحل اول زبان نصیحت بود بازبانی نرم. رهبر انقلاب فرمودند : خطاب فراعنه زبان ما زبان نصیحت است لذا فراعنه منطقه بخصوص حکام کودن عرب خلیج فارس خاصه حاکم صهیونیستی جوان خام عربستان مواظب باشند کاری نکنند موسی زمان عصای خودش را به طرف آنها نشانه برود که اژدهایی خواهد شد که این حکام را به اجداد جاهلی بیابانگرد۱۴۰۰ سال قبلشان ملحق خواهد ساخت. {تکبیرنمازگزاران}

توطئه دوم که درراستای توطئه اول است: اعلام قدس اشغالى به‏عنوان پایتخت رژیم صهیونیستى

یکی از مسائل مهم این روزها به رسمیت شناختن بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی توسط دولت مستکبر آمریکاست.

اقدام سخیف رئیس جمهور امریکا در پایتخت قرار دادن بیت المقدس موجی از انزجار و موجی از ابراز ناراحتی را در دنیا فراهم کرد و در برابر این حرکت جهان اسلام و حتی دنیا ایستاد و همه ایستادند در مقابل کسی که به دیوانگی معروف است و از لحاظ فکری و اعتقادی ناسالم و مریض است و چنین حرکتی را انجام داد

چندنکته عرض کنم:

نکته اول:قبله اول مسلمین و محل معراج پیامبر بزرگوار اسلام(ص)، سرزمینی که از صدر اسلام تاکنون متعلق به مسلمانان بوده حتی قبل از فتح این سرزمین توسط مسلمین باز اکثریت آنها مسیحیان بودند گرچه تعداد اندکی یهودی در آنجا زندگی می کردند به این معنا که قبل از اسلام نیز این سرزمین بیشتر متعلق به مسیحی ها بود تا یهودیان و بعد از اسلام تا قبل از اشغال توسط صهونیست ها قریب به ۱۰۰ سال پیش قاطبه مردم آن منطقه مسلمان بودند و بعد از آن مسیحی ها و فقط ۵% جمعیت این منطقه یهودی بودند.

نکته دوم: به دلائلی که ذکر شد عقلاً و منطقاً بیت المقدس متعلق به مسلمانان بوده و هست گرچه بعد از اشغال، یهودیان از اقصی نقاط جهان به این منطقه مهاجرت کردند و بخصوص در بیت المقدس با زور این سرزمین مقدس را اشغال کردند و از آن زمان نیز بدنبال یهودی سازی این شهر مقدس بودند و سالها تلاش کردند که بعنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته شود اما با مخالفت سازمان ملل مواجه شد لذا این اعلان رسمی پایتختی بیت المقدس برخلاف قطعنامه های سازمان ملل و برخلاف مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطینی هاست به این معنا که دولت مستکبر آمریکا نه پایبند به قطعنامه های سازمان ملل است نه پایبند به مذاکراتی که قریب ۱۵ سال بین اسرائیل و عده ای از مسئولین سازشکار فلسطینی در حال انجام است و خود بانی این مذاکرات صلح است.

لذا بار دیگر برای همگان ثابت شد آمریکا پایبند به هیچ یک از تعهدات بین المللی نیست البته این اقدام آمریکا با محکومیت جهانی روبرو شد حتی انگلیس خبیث و اروپائی ها و حکام مزدور منطقه مانند عربستان این عمل را محکوم کردند.

نکته سوم:اعلام پایتختی قدس برایرژیم غاصب صهیونیستی ازاین جهت قابل توجه است که اسرائیل سرزمین و کشوری ندارد که بخواهد آنجا پایتخت اسرائیل باشد او الان به عنوان یک غاصب در سرزمین های اشغالی است و غاصب که جایگاه ندارد به قول سیّد حسن نصرالله اسرائیل یک طویله هم ندارد که جا داشته باشد چطور ادعا می کند که آنجا می خواهد برای خودش خانه ای را فراهم کند تا پایتخت خودش قرار دهد.

لذاامروز وظیفه همه مسلمانان است به پاخیزند و به این سخن پیامبر بزرگوار اسلام (ص) جامه عمل بپوشند که فرمود: «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم» کسی که صدای مظلومی را که از مسلمانان کمک می خواهد بشنود و جواب ندهد مسلمان نیست.

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

دوشنبه ۲۷ آذر ۲۹ ربیع‌الاول شهادت آیت‌الله دکتر محمد مفتح(ره) (۱۳۵۸ه.ش) // روز وحدت حوزه و دانشگاه‌

 وحدت و هماهنگى در میان اقشار مختلف جامعه از برنامه‌هاى مهم و استراتژیک اسلام است که از اولین روزهاى طلوع آفتاب اسلام، رسول خدا(ص) سعى در ایجاد آن داشته و با برقرارى برادرى میان صفوف مسلمین، آنان را متحد ساختند.

شهیدمفتح از توطئه استکبار که تفرقه افکنى میان حوزه و دانشگاه بود، به‌خوبى آگاه بود و در پى آن بود که با پیوند دادن این دو نهاد، پشتوانه فکرى و فرهنگى عظیمى براى امت اسلام بنا نهد از حوزه علمیه برخاست و در دانشگاه مخلصانه اقامت گزید و به هر دو مرکز عشق مى‌ورزید.  و سرانجام جان خویش را هم در راهِ ایجاد این پیوند ایثار کرد.

منظورازوحدت این است که هر دو گروه باعنایت به مبانى دینى و سوابق تاریخى و فرهنگى و مقتضیات زمان، خود را نیازمند یکدیگر و خدمتگزار جامعه بدانند. در واقع، وحدت در این مرحله، وحدت جهانبینى، وحدت فرهنگى، وحدت وظیفه، وحدت تکلیف و وحدت سیاسى است

 والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --