اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:بیستم فروردین،یادآوراوج اقتدارو عظمت ملت بزرگ ایران است

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:بیستم فروردین،یادآوراوج اقتدارو عظمت ملت بزرگ ایران است

نمازجمعه اینهفته 97/01/17وسومین جمعه فروردین 97باحضور اقشارمختلف مردم به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

1- علم و دانش چهار رکن دارد.

2- آن قدر باید انسان پرستش خدا کند که نیاز به خدا دارد .

3- برای آخرت به اندازه ای که آنجا می مانی تلاش کن!

#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

1-بیستم فروردین را روز اثبات اقتدار و افتخارآفرینی ایرانیان است

2-ما چه اندازه نگران دین خود واطرافیان وفرزندان خود هستیم؟؟!!

3- دین خدا را بشناسید که دین‏ شناسى کلید بینش و کمال عبادت است.

4- ذکر سندی تاریخی در حمایت از کالای ایرانی!!

#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

photo_2018-03-28_06-39-09

اوصيکُم يَاعِبادَالله وَ نَفسي بِتَقوَي الله و نَظمَ اَمرکُم.

خودم وهمه ی عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم. خداوند متعال وصف های با عظمتی برای تقوا بیان فرموده است که برای هیچ مفهوم دیگری در قرآن این وصف ها گفته نشده است. یکی از آن توصیفات با عظمت این است که خداوند متعال خبر می دهد که حسن عاقبت همیشه با تقوا حاصل می شود   « وَالعاقِبَةُ لِلمُتَّقينَ»( القصص -آیه ۸۳).

 در خطبه اول پیرامون روایتی ازامیرالمؤمنین علی عله السلام ، دررابطه با سبک زندگی الهی و اسلامی چنددقیقه ای صحبت میکنم:

سُئِل أَميرُالمُؤمِنينَ‏ علیه السلام عَنِ «العِلْمِ»، فَقالَ: أَربَعُ كَلِماتٍ: أَنْ تَعْبُدَ اللهَ بِقَدْرِ حاجَتِكَ إلَيْهِ، وَ أَنْ تَعْصِيَهُ بِقَدْرِ صَبْرِكَ عَلَى النَّارِ، وَ أَنْ تَعْمَلَ لِدُنْياكَ بِقَدْرِ عُمُرِكَ فيها، وَ أَنْ تَعْمَلَ لآِخِرَتِكَ بِقَدْرِ بَقائِكَ فيها{کافی /ج1/ص82}

امیرالمؤمنین علی  ( علیه آلاف التحیة و الثناء) فرموده اند:« العلم أربع کلمات» علم و دانش چهار رکن دارد.

اول: « أَنْ تَعْبُدَ اللهَ بِقَدْرِ حاجَتِکَ إلَیْهِ» آن قدر باید انسان پرستش خدا کند که نیاز به خدا دارد . یک انسان چقدر به خدا نیاز دارد؟، سر تا پای انسان نیاز به خدا است. ای انسان تو در تمام وجودت، در تمام مراحل حیاتت نیاز به خدا داری. حیات و بقا از آن خدا است، ثنای تو به دست خدا است، ثواب تو به عنایت خدا است، رزق تو، دین تو و همه چیز انسان به دست خدا است و حالا که این طور است امام می فرماید چقدر باید عبادت خدا کنی، زندگی تو طبق دستور خدا باشد، به آن مقداری که نیاز به خدا داری و تمام وجودت نیاز است بنا بر این باید تمام عمرت در راه خدا قدم برداری.

photo_2018-03-28_06-38-16

دوم: «وَ أَنْ تَعْصِیَهُ بِقَدْرِ صَبْرِکَ عَلَى النَّارِ» اگر می خواهی گناه کنی ببین چقدر شکیبایی داری، می توانی تحمل کنی آتش جهنم را، اگر ثانیه ای می توانی آتش جهنم را تحمل کنی. انسان آتش دنیا را هم نمی تواند تحمل کند تا چه برسد به آتش جهنم. می گوید اگر مقداری تحمل آتش جهنم را داری به همان مقدار گناه کن. انسان هیچ تحمل آن را ندارد لذا نباید گناه بکند.

سوم:«وَ أَنْ تَعْمَلَ لِدُنْیاکَ بِقَدْرِ عُمُرِکَ» ای انسان برای دنیا به قدر عمرت تلاش کن، انسان چقدر می تواند در این دنیا زندگی کند با این عمرهایی که شما هر روز تشییع جنازه می بینید، انسان از فردای خودش خبر ندارد، می گوید انسان به قدر عمرت، همین چند روزه باشد تلاش کن.

چهارم:«أَنْ تَعْمَلَ لآِخِرَتِکَ بِقَدْرِ بَقائِکَ فیها» اما برای آخرت به اندازه ای که آنجا می مانی تلاش کند که دنیا عمرش 70 سال ، 80 سال، 100 سال به این قدر چقدر ارزش دارد تلاش کن اما برای آخرتت که جاودانه در آن هستی به آن قدر تلاش کن.

لذا اگر می خواهی  مقایسه کنی دنیا و آخرت را نگاه کن عمر دنیا در مقابل عمر آخرت چگونه است ، عددی نیست عمر دنیا و به همین خاطر برای آخرتت فوق العاده تلاش کن و برای دنیا به قدری که می مانی لذا باید تمام تلاش انسان برای آخرت باشد.

در کلامی دیگر می فرماید ای انسان شما سه تادوست دارید، سه تارفیق دارید. یکی از این دوستها،رفاقتش همیشگی است  در دنیا و آخرت که تو را رها نمی کند ، چه زنده باشی و چه بمیری و آن عمل انسان است.

دوست دیگر می گوید من با تو هستم تا جایی که زنده هستی و زمانی که مردی دیگر با تو نیستم و آن مال انسان است و انسان را همراهی نمی کند.

و رفیق بعدی که با تو است تا در قبر و بعد با تو نیست و بعد تو را تنها می گذارد و آن فرزندان انسان هستند.

photo_2018-03-28_06-36-40

پس انسان سه دوست دارد، یکی مال است که با مرگ می گوید خداحافظ، یکی خاندان انسان است که تا قبر انسان را همراهی می کنند و بعد از آن دیگر نمی آیند یعنی نمی توانند همراهی کنند اما یک رفیق است که همیشه با انسان است، چه انسان زنده باشد و چه بمیرد و آن عمل انسان است و اگر آن عمل خیر باشد چه خوب همنشینی است و اگر بد باشد انسان عذاب می بیند.

#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــيم

خودم و عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم.

اگر انسان میخواهد کسب و کار و زندگی و عاقبتش ختم به خیر بشود راهش فقط تقواست . بعضی از انسان ها با پایان عمرشان به آتش می رسند،وقتی که چشم از این دنیا فرو می بندند و حصار زمان و مکان این عالم از بین می روند و چیزهایی که انسان را مست کرده بودند از بین می روند ، آنگاه چشم می گشایند و حقیقت اشیاء را می بینند، حقیقت اخلاق  و کارهایی را که  انجام داده اند می بینند، یعنی هم تجسم اخلاق و هم تجسم اعمال را آنجا ملاحظه می کنند که همه چیز برای آنها آتش است و در درون آتش در محاصره هستند، خداوند متعال در قرآن در مورد عده ای می فرمایند « إِنَّا أَعْتَدْنَا لِلظَّالِمِينَ نَارًا أَحَاطَ بِهِمْ سُرَادِقُهَا »(کهف-آیه29)، خداوند متعال می فرمایند انسان های ظالم را ، آنهایی که حق دیگران را خورده اند و دیگران را فریب داده و بر سر آنها کلاه گذاشته اند و خیانت کرده اند  وقتی اثر آن  اعمال را می خواهند ببینند، مشاهده می کنند که در سراپرده آتش قرار گرفته اند. حضرت زهرا(س) در لحظات آخر عمر شریفشان دست به دعا بلند کردند و به خداوند متعال عرضه داشتند” اللهم الیک لا الی النار ” (کتاب فوائد المشاهد ) یعنی خدایا مرا به سمت خودت  و رحمتت ببر و مرا به سوی آتش مبر)

#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#

photo_2018-03-28_06-38-28

دوشنبه 22فروردین روزملی فناوری هسته ای

بیستم فروردین ماه، روز ملی فناوری هسته‌ای یادآور ایمان و عزم ملی دانشمندان جوان میهن اسلامی در اثبات توانمندی‌های علمی کشور و اوج اقتدار و عظمت ملت بزرگ ایران برای حرکت در مسیر رشد علمی و تکنولوژی و بومی‌سازی صنعت انرژی هسته‌ای است.روز بهت و حیرت جهانیان است

آمریکایی ها تلاش کردند از دستیابی ایران به فناوری هسته‌ای جلوگیری کنند با توجیه اینکه ایران از منابع نفتی و گازی برخورداراست اماآمریکا در این زمینه برخورد دوگانه و تبعیض آمیز داشته ودارد،چرا که کشورهای غربی دارای انرژی هسته ای، دانش مربوط به غنی سازی اورانیوم را در انحصار خود قرار داده و از دسترسی کشورهای جهان سوم به این فن آوری جلوگیری می کنند و در عین حال همچنان به سکوت حمایت آمیز خود از توسعه زرادخانه اتمی اسراییل ادامه می‌دهند.ملت مابا تمامی موانعی که وجود دارد دستیابی به انرژی هسته ای راکاری بزرگ ترومهم تر از ملی شدن نفت میداند.

وازمسؤلین میخواهند در اینزمینه در برابرخواسته های  استکبار مقاومت نمایند چراکه برای کشور وملت پیشرفت ورشد وشکوفایی به ارمغان خواهد آوردو این موضوعی است که همگان به آن اذعان دارند.

چیزی که ، مستکبران غربی را به وحشت انداخته این است که مبادا مقاومت در کشور تبدیل به قدرت شود.لذا مرتب کارشکنی ومانع تراشی میکنند.

#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#

photo_2018-03-28_06-39-15

پنج شنبه 25رجب شهادت امام کاظم علیه السلام

 ما از اين مناسبت‏ها ـ‌چه ميلاد و چه شهادت‌ـ ياري و تبرک مي‏جوييم و با زنده نگه داشتن آنها، آموزه‏ها و دستورات ديني را مي‏آموزيم تا پشتوانه براي زندگي دشوارمان باشد.همان کساني که پيامبر(ص) در مورد آنها فرموده است: «اني تارک فيکم الثقلين کتاب الله و عترتي اهل بيتي ما إن تمسکتم بهما لن تضلوا و إنهما لن يفترقا حتي يردا عليّ الحوض؛ من دو چيز گران‌بها در ميان شما باقي مي‏گذارم: کتاب خدا و عترت و اهل بيتم. تا زماني که به اين دو تمسک بجوييد، گمراه نخواهيد شد و اين دو از يکديگر جدا نمي‏شوند تا در نزد حوض بر من وارد شوند.بنابراين، آنچه مانع گمراهي و انحراف مي‏شود، تمسک جستن به قرآن و خاندان پيامبر(ص)، يعني پيشوايان معصوم است.

معناي تمسک جستن به آنها،فقط دوست داشتن آنها و احترام گذاشتن به آنها و مقدس شمردن آنها نيست. به اين نيست که قرآن را ببوسيم و روي تاقچه بگذاريم و يا امامان را دوست داشته‏ باشيم و يادشان را در قلب و عکس ايشان را در خانه‏هايمان نصب کنيم.تمسک جستن، يعني عمل کردن، يعني پيروي کردن. واین هزينه زيادي ندارد

همان گونه که واجب است قرآن را بشناسيم تا گمراه نشويم، واجب است امامان را نيز بشناسيم تا از آنان پيروي کنيم و به وسيله آنان هدايت شويم.

امام موسي بن جعفر(ع) از جمله اين امامان است، در زندگي ايشان ويژگي خاصي وجود داشته است که موجب شده است زندگي اين امام از ديگر امامان متمايز و متفاوت باشد. اين ويژگي اين است که امام تحت ظلم و ستم شديدي زندگي مي‏کرده است

که در زيارت‌نامه خاص ايشان نيز به آن اشاره شده است. امام در زندان به سر مي‏برد و از اين زندان به آن زندان منتقل مي‏شد. امام موسي بن جعفر بيشتر دوران نشاط زندگي‏اش را در زير ظلم و ستمي پيوسته به سر مي‏برد. کدام ظلم؟ ظلم جدا کردن و دور نگه داشتن ايشان از مردم. امام را از مردم دور نگه مي‏داشتند و ايشان و اصحابشان را تحت کنترل داشتند و براي اصحاب امام توطئه‏ چيني مي‏کردند.

ماجراي علي بن يقطين معروف است. او از اصحاب امام و از علماي زمانش بود و در عين حال در دستگاه حکومت هارون الرشيد نيز مقام بالايي داشت و مشاور او بود. طبيعتاً تقسيمات اداري در آن زمان مانند اکنون نبود. مي‏توان گفت او در مقام يک وزير و رازدار هارون الرشيد بود و توزيع اموال به دست او بود. او مرد بزرگي به شمار مي‏رفت. اين مرد از اينکه مبتلا به نيرنگ ستمگران است نزد امام کاظم(ع) شکايت آورد و گفت: دوست دارم اين کار را رها کنم ولي بر سر جانم مي‏ترسم. ببینید آنها چگونه بوده‏اند؟ از وضع خود گله مي‏کرده‏اند و از همکاري با ظالمان راضي نبوده‏اند، هرچند در آن مال و ثروت و مقام بوده است. آنان نگران دين خود بوده‏اند، زيرا مي‏دانسته‏اند که پيامبر(ص) و خاندان ايشان فرموده‏اند کسي که ستمگر را کمک و ياري کند با او شريک است هرچند به اين اندازه که قلمي به دست ستمگر بدهد تا بنويسد.ما چه اندازه نگران دین خود واطرافیان وفرزندان خود هستیم؟؟!!

photo_2018-03-28_06-38-43

فرصت اندک است یکروایت اززبان امام کاظم علیه السلام عرض کنم:تَفَقَّهُوا فِی دِینِ اللَّهِ فَإِنَّ الْفِقْهَ مِفْتَاحُ الْبَصِیرَةِ وَ تَمَامُ الْعِبَادَةِ وَ السَّبَبُ إِلَى الْمَنَازِلِ الرَّفِیعَةِ وَ الرُّتَبِ الْجَلِیلَةِ فِی الدِّینِ وَ الدُّنْیا وَ فَضْلُ الْفَقِیهِ عَلَى الْعَابِدِ کفَضْلِ الشَّمْسِ عَلَى الْکوَاکبِ وَ مَنْ لَمْ یتَفَقَّهْ فِی دِینِهِ لَمْ یرْضَ اللَّهُ لَهُ عَمَلًا (بحارالانوار، جلد۱۰، صفحه۲۴۷)

دین خدا را بشناسید که دین‏ شناسى کلید بینش و کمال عبادت است و راه رسیدن به جایگاه‏ هاى بلند و مراتب ستبر و با عظمت در دین و دنیاست و برترى دین‏ شناس بر عابد همانند برترى خورشید بر ستارگان است و هر کس دینش را نشناسد، خدا از هیچ کردار او خرسند نباشد.

#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#

اشاره ای کوتاه به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری

میدانید که امسال ازطرف مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد که هفته گذشته هم اشاره ای کردم:

امروز به سندی تاریخی در حمایت از کالای ایرانی اشاره میکنم كه مربوط به سال 1241 شمسی است توسط علمای سرشناس تنظیم و به امضا رسید که به اين شرح است:

«اين خدام شريعت مطهره با همراهی جناب ركن‌الملك، متعهد و ملتزم شرعی شده‌ايم كه مهماامكن بعد ذلك تخلف ننماييم؛ فعلا پنج فقره است:

اولاً: قبالجات و احكام شرعيه از شنبه به بعد روی كاغذ ايرانی بدون آهار نوشته شود. اگر بر كاغذهای ديگر نويسند، مهر ننموده و اعتراف نمی‌ینويسيم. قباله و حكمی هم كه روی كاغذ ديگر نوشته بياورند و تاريخ آن بعد از اين قرارداد باشد، امضا نمی‌نماييم. حرام نيست كاغذ غيرايرانی و كسی را مانع نمی‌یشويم؛ اماماها به اين روش متعهديم.

ثانياً: كفن اموات، اگر غير از كرباس و پارچه اردستانی يا پارچه‌هايگی ديگر ايرانی باشد، متعهد شده‌ايم بر آن ميت، ماها نماز نخوانيم. ديگری را برای اقامه صلوة برآن ميّت بخواهند. ماها را معاف دارند.

ثالثاً: ملبوس مردانه جديد كه از اين تاريخ به بعد دوخته و پوشيده می‌شود، قرار داديم مهماامكن، هرچه بدلی در ايران يافت می‌شود، لباس خودمان را از آن منسوخ نماييم و منسوج غيرايرانی را نپوشيم و احتياط نمی‌كنيم و حرام نمی‌دانيم لباس‌های غيرايرانی را، اما ماها ملتزم شده‌ايم حتي‌المقدور بعد از اين تاريخ، ملبوس خود را از منسوج ايرانی بنماييم. تابعين ماها نيز كذلك و متخلف، توقع احترام از ماها نداشته باشند. آنچه از سابق پوشيده و داريم و دوخته، ممنوع نيست استعمال آن.

رابعاً: مهمانی‌ها بعد ذلك ولو اعيانی باشد، چه عامه، چه خاصه، بايد مختصر باشد. يك پلو و يك خورش و يك افشره. اگر زايد بر اين كسی تكلف دهد، ماها را به حضور خود وعده نگيرد. خودمان نيز به همين روش، مهمانی می‌نماييم. هرچه كمتر و مختصرتر از اين تكلف كردند، موجب مزيد امتنان ماها خواهد بود.

photo_2018-03-28_06-38-50

خامساً: وافوری اهل وافور را احترام نمی‌كنيم و به منزل او نمی‌رويم؛ زيرا كه آيات باهره:

 “ان المبذرين كانوا اخوان الشياطين”،”ولا تسرفوا انه لايحب المسرفين”،”ولا تلقوا بايديكم الي التهلكه” و حديث:

 “لاضرر و لاضرار” ضرر مالی و جانی و عمری و نسلی و دينی و عرضی و شغلی آن محسوس و مسری است و خانواده‌ها و ممالك را به باد داده. بعد از اين، هركه را فهميديم وافوری است به نظر توهين و خفت می‌نگريم.

اسامي امضا‌كنندگان:

 حجت‌الاسلام آقا نجفي اصفهاني، ثقةالاسلام حاج آقا نورالله،الاحقر حسين بن جعفر فشاركی، آقا شيخ مرتضی ريزی،جناب ركن‌الملك، آقا ميرزا محمدتقی مدرس، حاجي سيد محمدباقر بروجردی،ميرزا محمدمهدی جويباره‌ای،السيد ابوالقاسم الدهكردی، حاجی سيد ابوالقاسم زنجانی، آقامحمد جواد قزوينی

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@# 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --