اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:دنیاامروز یقین کرده که سازمان ملل یک سازمان استعماری ووابسته است

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:دنیاامروز یقین کرده که سازمان ملل یک سازمان استعماری ووابسته است

به گزارش دفترامام جمعه حسن آبادنمازجمعه اینهفته بیست ونهم وآخرین جمعه  فروردین ۹۷باحضور اقشارمختلف مردم به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد. 

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- پنج توصیه ازامام حسین(ع)که رعایت آنهاسببب تغییر سبک زندگی خواهدشد.

۲- ظرفیت خودتان را وسعت بدهید تا بتوانید کارهای بزرگ را بپذیرید.

۳- به هیچ فردی، به هیچ ملتی و به هیچ جمعیتی، از خزانه‌ی غیبت الهی هیچ چیز نمی‌دهند، مگر با تلاش و کوشش.

۴- معنی ندارد کسی رسالت الهی خود را انجام نداده باشد، احساس شادی کند و خوشحال باشد.

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$##$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱- روز پاسدار با الگو قرار دادن اسوه رشادت و ایثار، امام حسین(ع)، به این نام ملقب شده است

۲-روز«جانباز»روزى است که جایگاه جانبازان راکه درمسیرحفظ ارزش‌هاى اسلامى وانقلابى سختى‌هاى جانبازى راتحمل کردندارج نهیم.

۳- دنیا امروز یقین کرده است که  سازمان ملل یک سازمان استعماری و وابسته است

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

photo_2018-04-19_14-12-49

اوصیکُم یَاعِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی الله و نَظمَ اَمرکُم.

امام حسین علیه السلام فرمودند:لا یَأمَنُ مِن یوم القیامهِ إلاّ مَن قَدْ خافَ اللهَ فِی الدُّنیا(بلاغه الحسین، ص ۲۸۵)کسی از اهوال و شدائد قیامت در أمان نمی باشد، مگر آن که در دنیا ترس از خدا داشته باشد

«لا تَتَکلَّف مَا لا تُطیق، ولا تَتَعرَّض لِمـا لا تُدرِک،ولا تَطلبُ مِن الجزاء إلا بِقَدر مَا صَنَعت، ولا تَفرَح إِلاَّ بِما نِلتَ من طاعه الله، ولا تَتَنَاوَلْ إلا ما رأیتَ نَفسَکَ أهلاً لَه»(اعیان الشیعه ، ج ۱، ص ۶۲۱)در کاری که از طاقتت برون است ، خویشتن را به زحمت نینداز، در پی چیزی که بدان نمی رسی مرو ،برای هیچ نعمتی به جز نعمت فرمانبرداری خدا شاد نشو، هیچ وقت نخورید چیزی راالا ببینید شایسته اش هستیدیانه!

امروز که سالروزولادت باسعادت امام حسین علیه السلام است می‌خواهم تعدادی از آموزه‌هاو سخنانی حضرت اباعبدالله علیه السلام، که در زندگی داشتند، به محضرشما نمازگزاران عزیزتقدیم کنم حضرت متناسب با موقعیت‌ها و شرایط با مخاطب‌های خودشان بحث‌ها و سخنان بلند و حکمت آمیز داشته‌اند که باید به سراغ آنهاهم رفت و استفاده کرد.که اگرهمگی ما با همدیگر چندروزی با این جملات زندگی کنیم؛ مطمئن باشید سبک زندگی‌مان تغییر خواهد کرد.

photo_2018-04-19_14-12-58

جمله اول: ‏ لا تَتَکلَّف مَا لا تُطیق

 کاری را که طاقتش را نداری نپذیر، بعضی از افراد کاری را قبول می‌کنند که قدرت انجام آن را ندارند. این درس اباعبدالله علیه‌السلام است اگر چیزی را می‌پذیرید ظرفیت‌های خود را هم ببینید؛ معنای این قضیه این است که ظرفیت خودتان را وسعت بدهید تا بتوانید کارهای بزرگ را بپذیرید. آدم‌های که ظرفیت حقیر داشته باشند کار حقیر خواهند کرد. اقدام کنید به کارهای بزرگ اما ظرفیت‌هایتان را هم بزرگ کنید تا بتوانید کار بزرگ بکنید و حضرت اباعبدالله‌، یارانش را تربیت کرد برای اینکه طاقت تکلیف بزرگ داشته باشند، آنها را پرورش داد و کسانی هم که تازه به ایشان پیوستند تربیتشان کرد؛ ظرفیت به آنها داد تا بتوانند کارهای بزرگ بکنند و در خطر نلرزند و گامهایشان نلغزد.

مسئولیت اداره هر کاری، از بالاترین امور، که منصب رهبری است تا پایین ترین امور، باید براساس شایستگی باشد. چنانچه این اصل مهم زیر پا گذاشته شود، شیرازه امور از هم می پاشد و هیچ کاری به مقصد نمی رسد

جمله دوم: ولا تَتَعرَّض لِمـا لا تُدرِک،

به چیزی که می‌دانی، نمی‌رسی اصلاً نپرداز. بعضی چیزها دست یافتنی نیستند، عمر سعد بدبخت و ملعون همین بود ،آرزوهای در دل می پروراند که اصلاً تحقق ناپذیر بودند.وقت را باید صرف چیزی که امکان ناپذیر است، نکنیم؛ زیرا نسبت به زمان مسئول هستیم. یا بعضی ها وقتشان را صرف چیزی می‌کنند که ارزشش را ندارد.

photo_2018-04-19_14-13-05

امام سجاد علیه السلام در سفارشی به فرزندشان امام باقر علیه السلام فرمودند:

اِعْلَمْ اَنَّ السَّاعَاتِ تُذْهِبُ عُمُرَک وَ اَنَّک لَاتَنَالُ نِعْمَهً اِلَّا بِفِرَاقِ اُخْرَی، فَاِیاک وَ الْاَمَلَ الطَّوِیلَ فَکمْ مِنْ مُوَمِّلٍ اَمَلاً لَا یبْلُغُهُ وَ جَامِعِ مَالٍ لَا یاْکلُهُ( بحارالانوار، ج ۴۶، ص ۲۳۰)بدان که این ساعت‎ها عمر تو را می‎برند و تو به نعمتی نمی‎رسی مگر با جدا شدن از نعمتی. پس از آرزوی دراز بپرهیز، زیرا ای بسا آرزومند آرزویی که به آن نمی‎رسد و گردآورنده مالی که از آن نمی‎خورد!

جمله سوم:ولا تَطلبُ مِن الجزاء إلا بِقَدر مَا صَنَعت

همیشه به آن اندازه که کار کردی طلب کن. کم نیستند کسانی که هیچ کاری نکردند، مزد هم می‌خواهند قرآن می فرماید: یُحِبُّونَ أَنْ یُحْمَدُوا بِما لَمْ یَفْعَلُوا مزد معادل عمل خودت را طلب کن. ما گاهی با خدا هم اینگونه هستیم. چه توقعات و انتظاراتی داریم؛ که هیچ تناسبی با کاری که کرده‌ایم ندارد.باید تا می‌توانیم کار کنیم تا ان شاء الله به تعبیر قرآن  فَسالَتْ أَوْدِیَهٌ بِقَدَرِها این باران می بارد، ظرف کوچک به اندازه خود و ظرف بزرگ نیز به اندازه خود از بارن نصیب و بهره می‌برد.وَأَن لَّیْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَى برای مردم پاداشی جز آنچه خود کرده اند نیست این آیه مهرتأییدی است براهمیت کار وتلاش به هیچ فردی، به هیچ ملتی و به هیچ جمعیتی، از خزانه‌ی غیبت الهی هیچ چیز نمی‌دهند، مگر با تلاش و کوشش.

جمله چهارم:ولا تَفرَح إِلاَّ بِما نِلتَ من طاعه الله

لا تفرح یعنی خوشحال نشوید. چه وقت خوشحالی کنید؟ إلا بما نلت‏ من طاعه الله این جمله بیان می‌کند کی حق داریم شادی کنیم؟ وقتی که در مسیر طاعت الهی کاری کرده باشیم.

وقتی نماز صبح را اول وقت خواندی، گره‌ای از کسی باز کردی، لب بی لبخندی را به لبخند رساندی، دل غمگینی را شاد کردی، کسی قرض دار است، گرفتار است، مشکل دار است شما توانستید مستقیم یا غیر مستقیم، کسی را برانگیزانید که کمکش بکند. خدا در قرآن فرموده اگر نداری، مسئولیت از شما صلب نمی‌شود اگر شما پول ندارید، ولی می‌توانید واسطه بشوید که کسی کمک کند، وظیفه شما ست این کار را بکنید، اگر نکردید قیامت گرفتار هستید.

photo_2018-04-19_14-13-14

امیرالمؤمنین على علیه السلام نیز همین را مبنا و معیار درست ارتباط معرفی کرده و می فرماید: طُوبى لِمَن أَخلَصَ لِلّهِ عَمَلَهُ وَعِلمَهُ وَحُبَّهُ وَبُغضَهُ وَأَخذَهُ وَتَرکَهُ وَکَلامَهُ وَصَمتَهُ وَفِعلَهُ وَقَولَهُ؛ خوشا به سعادت کسی که عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها کردن، سخن،سکوت ،کردار و گفتارش را براى خدا خالص گرداند. (تحف العقول، ص ۱۰۰)

معنی ندارد کسی رسالت الهی خود را انجام نداده باشد، احساس شادی کند و خوشحال باشد اصلاً چنین کسی حق خوشحالی ندارد و اگر شاد باشد شادی او پوچ است. شادی پُر، شادی ارزشمند وقتی است که شما به اطاعت الهی می‌پردازید. بالاترین اطاعت و بالاترین مصداق اطاعت الهی کربلا ست، کربلا اوج طاعت الهی است؛ هر چه اباعبدالله علیه‌السلام می‌کند؛ می‌گوید خدایا برای تو دارم می کنم؛ فرزندش را می‌دهد، می گوید: خدایا برای تو می دهم. وقتی سخت‌ترین صحنه کربلا اتفاق افتاد که یک کودک شیرخواره را حضرت به میدان برد؛ خیلی صحنه سختی است؛ بی‌رحمانه ترین صحنه است امادر پیشگاه الهی عرض می کند خدایا آسان است چون تو داری می‌بینی حول علی لعله ما نظر فی عین الله؛ چون چشم تو دارد می‌بیند برای من بسیار آسان است.

جمله پنجم:ولا تَتَنَاوَلْ إلا ما رأیتَ نَفسَکَ أهلاً لَه

این جمله اباعبدلله علیه‌السلام قاعده بسیار زیبااست اشاره به مسئله بهداشتی وپزشکی میکنند ،ولا تتناول هیچ وقت نخورید چیزی را إلّا ما رأیت نفسک أهله له، کی بخورید؟ وقتی که احساس نکنید الان اهلیت خوردن این را ندارید؛ این به دو معنا است یکی واقعاً گرسنه‌اید. ما بسیار از اوقات گرسنه نیستم، عادت کردیم سه نوبت غذا بخوریم. واقعاً گاهی اوقات اگر غذا نخوریم هیچ اتفاقی نمی‌افتد، اتفاقاً اتفاق خوبی هم می‌افتد بهتر می‌شویم سبک بال‌تر می‌شویم. چیزی را که می‌خواهید بخورید، ببینید شایسته‌اش هستید یا نه.

معنای دوم آن این است که این چیزی را که الان داری می‌خوری باید حق این را درست ادا کنی ببینید آمادگی ادای حقش را داری یا نداری.

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم.ا.

امام سجاد علیه السلام فرمودند:إِبْنَ آدَمَ! إِنَّکَ مَیِّتٌ وَ مَبْعُوثُ وَ مَوْقُوفٌ بَیْنَ یَدَىِ اللّهِ جَلَّ وَ عَزَّ، فَأَعِدَّ لَهُ جَوابًا.»: اى فرزند آدم! تو خواهى مرد و برانگیخته خواهى شد و در حضور خداوند عزّ و جَلّ قرار خواهى گرفت، پس براى او جوابى را آماده کن.

photo_2018-04-19_14-13-21

امامناسبتها:

جمعه ۳۱فروردین ۳شعبان ولادت حضرت امام حسین(ع) (۴ ه‍ ق) و روز پاسدار که تأسیس سپاه رو هودرهفته آینده داریم

سوم شعبان مصادف با سالروز ولادت سرور و سالار شهیدان و اسوه جهاد فى سبیل الله حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) است. امام حسین (ع)که رشادت‌ها و جانبازى‌هاى آن حضرت و یاران ایشان در روز عاشورا و در صحنه کربلا، در راه پاسدارى از دین بود روزپاسدار نامیده شد

روز پاسدار با الگو قرار دادن اسوه رشادت و ایثار، امام حسین(ع)، به این نام ملقب شده است پاسداران انقلاب اسلامى در حقیقت پاسداران ارزش‌هاى انقلاب اسلامى و مبانى و اصول آن و در واقع ادامه دهندگان این حرکت عظیم الهى مردم عزیز ایران هستند و چنان‌که در طى سال‌هاى پیروزى انقلاب اسلامى در عمل نشان داده‌اند به‌خوبى در تمام عرصه‌هاى جهاد و مبارزه و تولید و خودکفایى به‌خوبى نقش آفرینى نموده و عملکردى جهادى داشته‌اند.

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$

شنبه ۱اردیبهشت ۴شعبان ولادت حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) (۲۶ ه‍ ق) و روز جانباز 

ودوشنبه هم سالروز ولادت امام سجاد (۳۸ ه‍ ق)

چهارم ماه مبارک شعبان، مصادف با ولادت باسعادت حضرت ابالفضل العباس(ع)، علمدار کربلا است. حضرت عباس(ع) تربیت یافته دامان مادرى شجاع و ولایت مدار و پدرى چون على و برادرانى همچون حسن و حسین بود.
تربیت در چنین کانون علم و شجاعت و معرفتى از حضرت عباس(ع) شخصیتى ولایى، با بصیرت، عالم، پرهیزگار، باوفا و شجاع ساخت که از آغاز کودکى تا لحظه شهادت همواره در مسیر دفاع از اسلام و ولایت جانبازى‌ها و رشادت‌ها کند و سرانجام به مقام رفیع شهادت نایل شود، مقامى که در بهشت شهدا به آن غبطه مى‌خورند.
این روز با عظمت و مبارک که به پاس جانبازى‌ها و رشادت‌هاى علمدار کربلا روز «جانباز» نامگذارى شده است، روزى است که هم باید همگى از رفتار و کردار آن بزرگوار درس رشادت و جانبازى بیاموزیم و هم مقام و جایگاه جانبازان انقلاب اسلامى که در مسیر حفظ ارزش‌هاى اسلامى و انقلابى ملالت‌ها و سختى‌هاى جانبازى را تحمل کردند، ارج نهیم.

photo_2018-04-19_14-13-39

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$

چهارشنبه ۵اردیبهشت ۸شعبان شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس(۱۳۵۹ ه‍ ش)

پنجم اردیبهشت، سالروز شکست مفتضحانه حمله نظامى آمریکا در صحراى طبس با امداد و معجزه الهى است. هدف آمریکا از تدارک این عملیات نظامى، آزادسازى گروگان‌ها در لانه جاسوسى و به دست آوردن آبروى از دست رفته خود با پیروزى در این عملیات بود. اما وقتى نیروهاى نظامى آمریکا که براى این عملیات کاملا آماده شده و آموزش دیده بودند در منطقه صحراى طبس فرود آمدند، طوفان شن همچون ابابیل بر سر آنان فرود آمد و آنان را زمین گیر کرد و به هلاکت رساند.این واقعه که خود آمریکایى‌ها از آن به «شکست بزرگ» تعبیر مى‌کنند، علاوه براین‌که باعث برملا شدن واقعیت پوشالى نیروى نظامى آمریکا شد، حقانیت و اقتدار انقلاب اسلامى را براى جهانیان ثابت کرد و نشان داد که قدرت خداوند از هر نیروى به ظاهر قدرتمندى، تواناتر است.

گفتیم شکست مفتضحانه خوب است اشاره ای هم به جنایتی که سه کشور اروپایی به سردمداری آمریکا به سوریه داشتند که درعین حال که جنایت است به نوعی شکست مفتضحانه است داشته باشم

این جنایت برگ ننگین و سیاه دیگری بر کتاب قطور جنایات تاریخی جهان استکبار به ویژه این سه کشوری است که تاریخشان به جنایت، تجاوز و استعمار آلوده است، افزود.

این حمله همانند حرکتی بود که در عراق انجام دادند و به بهانه وجود انبار سلاح‌های شیمیایی و کشتار جمعی بدون مجوز سازمان ملل به آن کشور حمله کردند و بعد از آن مشخص شد که این مسئله بهانه ای بیش نبوده است.

جهان استکبار و شورای امنیت الان نیز دارند همان‌کار را با سوریه می کنند و این مقدمه‌ی حمله بزرگی است که سوریه را مثل عراق اشغال کنند اما مطمئن باشند این کار آنها به جایی نمی رسد.

این حامیان تروریسم چون می بینند که جنایتکاران گروه های تکفیری در حال شکست نهایی هستند، در این اندیشه‌اند که جلوی این شکست را بگیرند و آنها را نجات دهند و به بهانه اینکه دولت سوریه انبارهای بمب های شیمیایی دارد، خط مقاومت را بشکنند و این در صورتی است که هنوز نه چیزی ثابت شده و نه جلسه شورای امنیت تشکیل شده است و این خود عین قانون شکنی، جنایت و قداره کشی جهان می باشد.

دنیا امروز یقین کرده است که  اینکه سازمان ملل یک سازمان استعماری و وابسته است که با پول و قدرت نظامی کشورهای استعماری مدیریت می‌شود.

نکته قابل توجه این است که در این حمله موشکی اکثر کشورهای عربی خوشحال هستند،در گذشته در زمان جاهلیت اگر به یک قوم از عرب حمله می شد به اقوام دیگر عرب بر می خورد و دفاع می کردند اما الان به مردم سوریه که یکی از متمدن ترین مردم عرب، مسلمان و غالباًاهل تسنن نیز هستند حمله موشکی می شود ولی هیچ کدام از کشورهای عربی ناراحت که نیستند بلکه خوشحال هستند و به امریکا نیز بودجه می دهند.این همان جاهلیت مدرنی است که هفته گذشته عرض کردم

مسئولان سیاسی کشور شک نداشته باشند که فرانسه و انگلیس و کشورهای اروپایی هیچ وقت به حمایت از ایران و مخالفت با آمریکا قدمی بر نمی دارند و اگر کسی همچین فکری دارد نشان می دهد نیاز به کلاس آموزش مسائل سیاسی دارد و دچار افت فهم سیاسی شده است.این خیالی بیش نیست که انگلیس و فرانسه این جنایتکاران تاریخ در کنار ایران و روبروی امریکا قرار بگیرند.

در سفر اخیر وزیر خارجه فرانسه به ایران بعضی به خود بالیدند، اما بدانندمسئولین کشورهای انگلیس و فرانسه، اراذل و اوباش سیاسی جهان هستند لذا، دعوت و رفت و آمد با اینها افتخار نیست.انگلیس و فرانسه همان کشورهای استعمارگری هستند که بسیاری از کشورهای جهان را به خاک و خون کشیدند.لذا ارتباط و فرش قرمز پهن کردن برای مسئولین این کشورها اشتباهی بزرگ است.{تکبیرنمازگزاران}

به هرحال این حمله کاری زشت، بی اساس و حیوانی بود، این حمله جنایتکارانه را محکوم می کنیم و از خداوند می‌خواهیم این عمل مقدمه ای باشد نه برای شکست مردم سوریه و خط مقاومت بلکه شکست نهایی باشد برای آمریکا، انگلیس و فرانسه جنایتکار.

درپایان ازنیروی انتظامی ومجموعه کلانتری ۱۷۶ حسن آباد وکسانی که درشناسایی و به خاطرخدماتی که درایام تعطیل خصوصاًدررابطه با کشفیاتی که روزهای گذشته داشتند قدیر وتشکر میکنم

 والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

لازم به ذکر است به مناسبت روز پاسدار جناب سروان سامی درسخنان کوتاهی قبل از خطبه ها به ارائه گزارش حوزه مقاومت بسیج پرداختند.

photo_2018-04-19_14-33-19

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$ 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --