اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهر: آشوب‌هاى چند روزه اخیر پایان یافت اما عقل حکم مى‌کند آن‌را کاملاً پایان‌یافته تلقى نکنیم

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهر: آشوب‌هاى چند روزه اخیر پایان یافت اما عقل حکم مى‌کند آن‌را کاملاً پایان‌یافته تلقى نکنیم

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهر نماز جمعه اینهفته ۱۵ آذرماه ۹۸ مصادف با نهم ربیع الثانی ۱۴۴۱به امام حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا استیری امام جمعه محترم باقر شهر در مصلی بزرگ این شهر وباحضوراقشار مختلف مردم برگزار شد.

عناوین خطبه اول:

۱٫دردنیاوآخرت انسان‌هایی هستندکه افسوس کارهای گذشته رامی‌خورندولب به ای کاش می‌گشایند.

۲٫«لیت» هایی که در آیات قرآن آمده است به دو دسته تقسیم می‌شوند: دنیوی و اخروی.

۳٫مجرمین درزمان ورود به آتش جهنم میگویند:ای کاش به دنیا بازگردانده می‌شدیم و دیگر آیات پروردگارمان را تکذیب نمی‌کردیم و از مؤمنان می‌شدیم.

عناوین خطبه دوم:

۱٫حرکت حضرت معصومه(س) از مدینه به سمت ایران با این مسیر طولانى و باوجود سختی هاوخطرات، حاکى از شخصیت سیاسى و اجتماعى این بانوى بزرگ است.

۲٫ دانشگاه محل تربیت دانشجوى متخصص و متعهد و زمینه ساز تحقق پیشرفت کشور در عرصه‌هاى مختلف است.

۳٫ آشوب‌هاى چند روزه اخیر پایان یافت اما عقل حکم مى‌کند آن‌را کاملاً پایان‌یافته تلقى نکنیم.

مشـــــــــــــــــــروح خطبـــــــــــــه اول:

بســــــــم ا الله الـــــرحمـــــــــن الرحیـــــــــــــم

IMG_20191206_162340_694 - Copy

عبادالله اوصیکم و نفسی بتقوی الله.

یکی از واژه هایی که در قرآن به چشم میخورد واژه «لیت » هست لیت در فارسی یعنی ای کاش !!

در قران کریم خداوند متعال در آیات متعددی بیان فرموده است که چه در دنیا و چه در آخرت انسان‌هایی هستند که افسوس کارهای کرده و نکرده را می‌خورند و لب به ای کاش می‌گشایند.

«لیت» هایی که در آیات قرآن آمده است به دو دسته تقسیم می‌شوند: دنیوی و اخروی.در دنیا چهار مرتبه ولیتهای آخرت ۸مرتبه تکرار شده است

گاهی میان مردم اتفاق می‌افتد که می‌گویند: ای کاش این کار را انجام می‌دادم؛ ای کاش در فلان جلسه شرکت می‌کردم یا ای کاش در فلان مجلس پایم را نمی‌گذاشتم؛ با انواع ای کاش‌ها و حسرت‌ها و آه‌ها حرفشان را می‌زنند و بسیار غمگین و محزون می‌شوند

انسان باید خود را در معرض پند و نصیحت قرآن و کلام اولیاء الهی قرار دهد و دلش را آماده دریافت حقایق نماید

ای کاش‌های قرآنی از زبان گروه های مختلف،درقرآن مطرح شده و حکایت از آن دارد که گوینده آن در دنیا وبا مسائل وموضوعات سطحی نگاه میکرده است به  حوادث عمیق نگاه نکرده واز آنها درس نگرفته است  در نتیجه حسرت و افسوس را به دنبال داشته است .

چند جلسه ای پیرامون«یا لیتنی» های قرآن صحبت میکنیم . در صورتی که این یا لیتنی ها شناخته شوند، رفتاری که از ما سر زده و به خاطر آن این لفظ را به کار برده‌ایم، دیگر آن رفتار را نخواهیم داشت،

آیه اول:

اولین آیه ۲۷ سوره مبارکه انعام است. «و َلَوتَری إِذ وُقِفُوا عَلَی النَارِ فَقالُوا یالَیتَنا نُرَدُّ وَ لانُکَذِّبُ به آیاتِ رَبِّنا وَ نَکُونَ مِنَ المُؤمِنِین». «و اگر ببینی منکران را هنگامی که بر آتش عرضه می‌شوند، می‌گویند: ای کاش به دنیا بازگردانده می‌شدیم و دیگر آیات پروردگارمان را تکذیب نمی‌کردیم و از مؤمنان می‌شدیم».

IMG_20191206_164023_613 - Copy

طبیعت آدمی چنین است که تا عذاب و عقاب الهی را با چشمانش نبیند و آن را حس نکند، به کفران و بی توجهی خود ادامه می‌دهد. وقتی مرگ را می‌بیند و در حال احتضار می‌رود، حس می‌کند راه برگشتی نیست به حالت اضطرار می‌افتد؛ در آن حالت از کفران و بی توجهی دست برمی دارد، نه به خاطر ایمان آوردن، بلکه به خاطر نجات دادن خودش از عذاب الهی.

 وقتی این نوع افراد هر کاری که از دستشان برمی آید، انجام می‌دهند در گناه و شهوت و ظلم و بی عدالتی غوطه‌ورند؛ آتش دوزخ را می‌بینند (و لو تری إذ وُقفوا علی النار)، اینجاست که با افسوس لب به ای کاش باز می‌کنند و می‌گویند: ای کاش (بار دیگر به دنیا)بازگردانده می‌شدیم (فقالوا یالیتنا نُرد) چرا راه بازگشت؟ چون دست از تکذیب و انکار آیات الهی بردارند و به قول خودشان مؤمن شوند. (

 جالب این جاست که وقتی این افراد در پیشگاه الهی حاضر می‌شوند از آن‌ها سؤال می‌شود که آیا این بازگشت و کیفر اعمال حق نبود؟ در جواب پروردگار می‌گویند: (قالوا بَلی وَ رَبنا) قبول دارند حق است، ولی قرآن می‌فرماید: اگر بازگردند که هرگز این گونه نمی‌شود، مؤمن نمی‌شوند و دوباره اعمال خلافشان را از سر می‌گیرند. (و إنهم لکاذبون)(أنعام/ ۳۰)

هــر گونــه آرزو در آن روز بیهوده اســت، مجرمان در آن هنگام می گویند: اگر براى من برگشــتى به دنیا بود، از نیکوکاران مى شــدم، ولى هزار حیف که دیگر برگشتى در کار نیست.در آن روز فریـادها بلنــد اســت، گــاهى مى گویند: آیا کســى هست که در این روز بزرگ شفاعت ما را کرده و نجاتمان دهد؟ گاهى فریــــاد مى زنند: آیا راهى براى فرار و رهایى هســت؟ خدایا! شقاوت بر ما غلبه کرد و ما را از راه تو دور نمود.

مشـــــــــــــــروح خطبــــــــــــه دوم:

درابتدای خطبه دوم هم خودم را وهم شما نمازگزاران عزیز را توصیه میکنم به تقوای الهی .

شنبه ۱۶ آذر ۱۰ ربیع‌الثانی وفات کریمه‌‌اهل‌بیت، حضرت فاطمه‌‌ی معصومه(س) در قم (۲۰۱ (

حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ازجمله زنانى است که مى‌توان ادعا کرد که تالى تلو معصوم است.

چند نکته در زمینه شخصیت آن بانوى بزرگ درخور توجه است:

۱٫ مسافرت ایشان پس از هجرت اجبارى برادر بزرگوارش امام رضا(ع) به مرو، به سمت ایران به جهت دیدار با برادر، اما آنگونه که مورخان نوشته‌اند این مسافرت به سرانجام نرسید و حضرت معصومه با رسیدن به ساوه بیمار شد و دستور داد او را به قم ببرند و در همین شهر بود که جان را به جان‌آفرین تسلیم کرد.
حرکت آن‌حضرت از مدینه به سمت ایران با این مسیر طولانى و به جان خریدن همه سختى‌هاى مسافرت مخصوصاً خطراتى که از ناحیه حکومت مأمون آن‌حضرت را تهدید مى‌کرد حاکى از شخصیت سیاسى و اجتماعى این بانوى بزرگ است.

IMG_20191206_164023_613 - Copy (2)

۲. در این مسافرت آنگاه که مریض شد و از دستیابى به امام رضا(ع) مأیوس شد، با توجه به آگاهى او از موقعیت آینده قم و مرکزیت فرهنگى آن دستور داد او را به قم ببرند تا پس از پرواز روح بلندش به‌سوى ملکوت،حرم بهشت‌گونه‌اش مأمن عاشقان اهل بیت علیهم السّلام قرار گیرد.
این تصمیم یعنى دستور براى رسیدن به قم، حاکى از داشتن دید فرهنگى دختر موسى‌بن جعفر سلام الله علیها است.

۳٫همان‌گونه که حضرت زهرا سلام الله علیها با استدلالهاى متین و استوار، حقانیت ولایت حضرت على(ع) را تبیین مى‌کرد، حضرت معصومه(س) نیز چنین بود. روایاتى که از آن‌حضرت نقل شده غالباً درباره امامت و ولایت على(ع) است که با اثبات ولایت او، ولایت امامان معصوم نیز ثابت مى‌شود. ایشان روایاتى را از اجداد طاهرینش نقل کرده، هم‌چنین جمعى از ارباب علم حدیث از او نقل حدیث کرده‌اند که در حقیقت خود نوعى مبارزه علمى را تداعى مى‌کند

شنبه ۱۶ آذر ۱۰ ربیع‌الثانی  روز دانشجو؛ کشتار دانشجویان معترض به حضور آمریکائیان در دانشگاه تهران (۱۳۳۲ش(

یکى از اولین حرکت‌هاى دانشجویى سازمان یافته در کشور واقعه ۱۶ آذر ۳۲است.لذا ۱۶ آذر یادآور یک واقعه‌ى تاریخى است که هر ساله در این روز به‌عنوان روز دانشجو آرمان‌ها و خواسته‌هایى که جریان‌هاى دانشجویى کشور در دهه‌هاى گذشته به‌دنبال آن بوده‌اند، مورد توجه قرار مى‌گیرد.

دانشگاه محل تربیت دانشجوى متخصص و متعهد و زمینه ساز تحقق پیشرفت کشور در عرصه‌هاى مختلف است. به‌همین‌دلیل هم توجه به جایگاه «دانشجو» به‌عنوان نیروى انسانى جوان کشوراهمیت داردوهم توجه به رفع مشکلات و نیازمندى‌ها وهم تربیت و پرورش آنان با هدف ارتقاء و تعالى در عرصه‌هاى مختلف فردى و اجتماعى امرى ضرورى و بایسته است. به خصوص امروز بیش از هر زمان دیگر، کشور نیازمند نیروهاى جوان متخصص براى فراهم نمودن هرچه بیشتر تولید علم و فناورى بومى در جهت تحقق پیشرفت درون‌زا و با هدف قطع وابستگى از بیگانگان است هدفى که در صورت تحقق، موجب برطرف شدن تمامى تهدیدهاى سلطه‌طلبان در عرصه‌هاى مختلف به‌ویژه عرصه اقتصادى که امروزه به اهرم فشارى علیه نظام اسلامى تبدیل شده است، مى‌گردد. دانشجویان کشور نقش مهمى در به ثمر رسیدن به این هدف متعالى دارند.

نگاهیکوتاه به تحرکات رسانهای بعد از اغتشاشات

آشوب‌هاى چند روزه اخیر پایان یافت اما عقل حکم مى‌کند آن‌را کاملاً پایان‌یافته تلقى نکنیم؛ هرچند کوتاه بودوطی ۷۲ ساعت جمع شد، اما لازم است به چند نکته توجه شود.

IMG_20191206_164023_613 - Copy (3)

نکته اول: این فتنه، توجه دوباره به این هشدار امیرالمومنین(ع) در انتهاى نامه ۶۲ به اهالى مصر است که فرمود «و انّ اخا الحَربِ الاَرِق و من نامَ لَم یُنَم عنه» یعنى: مرد جنگجو همیشه هوشیار است و هر کس از دشمن آسوده بخوابد دشمن نسبت به او نخواهد خفت.دشمن مترصد فرصت است براى ضربه زدن. او مى‌گردد منفذ و رخنه‌اى پیدا کند تا ضربه خود را وارد نماید لذا معناى واقعى هوشیارى در برابر دشمن، از بین بردن زمینه‌ها و منافذى است که مى‌تواند مورد بهره‌بردارى دشمن قرار گیرد.

نکته دوم:، واقعى بودن دشمن و شناخت او و جبهه اوست. هرگاه فتنه‌اى شکل مى‌گیرد بلافاصله دست‌هاى دشمن و در راس آن‌ها آمریکا آشکار و جبهه پرتعداد و یکدست دشمنان در کنار هم و پشت سر فتنه‌انگیزان داخلى ابراز وجود مى‌کند. در این فتنه نیز همچون فتنه‌هاى گذشته از آمریکا تا رژیم صهیونیستى و از برخى حکام نگون‌بخت منطقه تا ایرانیان فرارى از کشور و از سلطنت‌طلب‌ها تا منافقین را دست در دست هم دیدیم.

نکته سوم: اغتشاشات آبان ۹۸، در کمتر از ۷۲ ساعت جمع شد. اما گویا طراحان آشوب هوشمند، سناریوهای دیگری را هم آماده اجرا داشتند ودارند! اکنونآمده‌اند که در میدان فضای مجازی! مطالبات مردم را فرصت‌طلبانه، جهت بدهند برای پروژه‌های بعدی دشمن نتوانسته درجنگ سخت پیروزشودبنابراینامروزبه جنگ نرم ورسانه ای روی آورده است. لذاوظیفه ماامروزروشنگری درفضای مجازی است ودربازی دشمن قرارنگیریم.

{والســــــــــــــــــــــــــــــلام وعلیکـــــــــــــــــــــــــــــمورحمه اللـــــــــــــــــــــــــه وبـــــــرکاته}

IMG_20191206_164023_613

لازم به ذکر است فرماندار جدید شهرستان جناب دکتر توکلی ضمن حضور در نماز جمعه باقرشهر،نسبت به حل مشکلات باقرشهر وکهریزک سخنان کوتاهی ایراد فرمودند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --